Jos sinulla nyt olisi mahdollisuus ihanaan parisuhteeseen niin kuinka kauas olisit valmis muuttamaan sen vuoksi ja kuinka nopeasti? Tuleeko lapsi mukana jos sellainen on ennestään?
Kuinka kauas lähdet parisuhteen perässä?
55
678
Vastaukset
- Anonyymi
En minnekään muuta. :)
- Anonyymi
Miksi et? Mikä sais sut lähtemään?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miksi et? Mikä sais sut lähtemään?
On mieluisa oma koti ja työpaikka. Sitä ei helpolla horjuteta. Eikä muutenkaan jaksa enää radikaaleja uudelleenaloittamisia.
- Anonyymi
Tenavat on jo aikuisia. Mutta ainakin miljoonan kilometrin päähän lähtisin.
Siinä sattaisi mennä hetki, jos kävelynopeus on 6Km/h.
>simiti<- Anonyymi
No siinä kävellessäsi kerkeäisit ainakin miettiä onko vaivan arvoista
En ole halukas muuttamaan kovinkaan kauas, vaikka lapset ovat jo aikuistuneet. Olen paluumuuttaja kotiseudullani ja täällä on hyvä. - Eli miehen on sitten tultava tänne päin, jos kovasti ihanaa olisi tiedossa 😄
Toisaalta tämä on vaikea kysymys. - Pienten lasten kanssa todennäköisesti ajattelisin niin, että, jos mahdollista, heidän olisi hyvä asua lähellä isäänsä. Minä olen yleensä aina laittanut lapset kaiken muun edelle. - Tässä iässä on tietysti jo eri tilanne, mutta kaipa minä olen jo niin mukavuudenhaluinen, että en haluaisi ikään kuin aloittaa alusta uudessa sosiaalisessa ympäristössä.
Että kotoa saa tulla hakemaan ja Randen ehdotuksesta punainen lyhty on ovella 🤣- Anonyymi
Riippuisi kuinka hyvin on tutustunut ja kuinka luottaa toiseen tutustumisen takia on oman kokemukseni mukaan turha muuttaa siinä toivossa ainakaan ettäkö siitä lopulta sydänsuruja kummempaa edes seuraisi
Vaikea sanoo se riippuisi niin paljon tilanteesta.🙂.
- Anonyymi
En muuta pk-seudulta, ihan turha edes kysyä.
- Anonyymi
Muuttaisin vain alle 50 km päähän, jos pitäisi. Olen jo suhteessa, joten tuo sama kilometrimäärä pätee siihen, miten kauas voisin muuttaa kumppanini kanssa.
Haluan pitää huolta vanhemmistani. 😊 He tarvitsevat apuani.
🦄Tuo 50km on muuten aika hyvä 👍
Kun itse asuu moottoritien päässä ja sitä kautta pöräyttää töihin 20 minuutissa, niin ei sitä mukavuutta mielellään kovin paljon vaikeuta. 😄
Ymmärrän muutenkin tuon fiiliksen. Minäkin pidin äidistäni huolta yli 15 vuotta ja se olisi tosiaan ollut yksi vahva syy pysyä lähellä. - Äiti asui sopivasti työmatkani varrella, niin poikkesin häntä auttelemassa tai vaan kahvilla kolmekin kertaa viikossa.- Anonyymi
Molemmille kysymys, ihan hypoteettisessa merkityksessä:
Entä jos äiti tai vanhemmat muuttaisivat muualle tai kauas, reippaasti yli 50-100 km päähän. Menisitkö vielä perässä? Anonyymi kirjoitti:
Entä jos äiti tai vanhemmat muuttaisivat muualle tai kauas, reippaasti yli 50-100 km päähän. Menisitkö vielä perässä?Jos vanhempani olisivat elossa... ja muuttaisivat yli 50-100 km päähän, oletan, että joko heidän fyysinen kuntonsa olisi väjintäänkin kohtalainen tai sitten he muuttaisivat nimenomaan hoivakotiin. - Se ei olisi syy, mikä saisi minut muuttamaan, mikäli toistaiseksi voimassa oleva työsuhde mieleisessä paikassa ja tehtävässä jatkuisi.
En siis ollut siinä mielessä kiinni vanhemmissani.
Kun lapset olivat pieniä, oli hienoa, että omat vanhempani asuivat lähellä ja toiseenkin mummulaan oli matkaa vain 100km. Se edesauttoi hyvän ja lämpimän suhteen muodostumiseen lasteni ja heidän isovanhempiensa välille.- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Entä jos äiti tai vanhemmat muuttaisivat muualle tai kauas, reippaasti yli 50-100 km päähän. Menisitkö vielä perässä?Hyvä kysymys.
Vanhempani eivät ole koskaan asuneet millään muulla paikkakunnalla, enkä ihan heti keksi syytä, miksi he tässä vaiheessa haluaisivat muuttaa.
Olen ajatellut, että ainoa mahdollinen muuton aiheuttava syy vaikkapa toiseen maahan olisi sota. Menisin perässä, koska he eivät osaa muita kieliä kuin suomea.
🦄
- Anonyymi
Etsin saman kaupungin tyttöä kuin itse asun ja ainoa muutto sitten joskus yhteiseen kämppään joka löytyy kummankin koti kaupungista
No kyllä jonkin matkaa voisi liikahtaa, jos hyvä nainen löytyy.
Tällä hetkellä asuinpaikkaan sitoo lähinnä etäisyydet pyhään kolminaisuuteen eli duuni-mökki-vanhukset, joihin kaikkiin tästä siedettävät max 200km.
Jos tolla akselilla miettii, niin 300km on vielä ihan ok vanhuksille, mökille sais olla alle 200km ja duunia tekevälle löytyy mistä vaan.
Eli Espoo-Lappeenranta-Jyväskylä-Pori neliön sisällä voisi periaatteessa liikahtaa minne vain. Toki onhan noissa aina muitakin juttuja vaikuttamassa, mutta jos puhtaasti etäisyyttä miettii, niin noissa puittein aika helpostikin.Xena-183 kirjoitti:
Niin että läntistä kehätietä pitkin suhautat vain ohi ja morjestat mennessäsi 😅
Kattotaan minne luonto tikanpojan ajaa vai pyrähtääkö joku haahka lopulta Espooseen 😂
- Anonyymi
randombypasser kirjoitti:
Kattotaan minne luonto tikanpojan ajaa vai pyrähtääkö joku haahka lopulta Espooseen 😂
Lähti taas heti maku suhun random. Jonkun tarvis tukkia sun suu.
Anonyymi kirjoitti:
Lähti taas heti maku suhun random. Jonkun tarvis tukkia sun suu.
Huumori on hankala laji ja sitä viljellessä väistämättä joku pahoittaa mielensä.
Kyllä varmasti sellainenkin nainen löytyy, etten suutelulta ehdi höpöttelemään tahi kirjoittamaan.- Anonyymi
Asun Randomista ehkä jotain reilu 100km pohjoiseen ja ihme ukko olet, jos täältä jaksaisit töihin suhailla. Mulla työmatkaa 30km naapurikuntaan enkä pidempää työmatkaa ottaisi.
Eli itse en muuttaisi työn takia. Ja itsenäistymässä olevat lapset opiskelevat/työskentelevät täällä. Ainakin jokusen vuoden lapset mulle tärkeimmät eli en lähtisi itse heistä kauemmaksi.
Ja tuskin sitten olisinkaan Randomille niin hyvä akka 😄 Anonyymi kirjoitti:
Asun Randomista ehkä jotain reilu 100km pohjoiseen ja ihme ukko olet, jos täältä jaksaisit töihin suhailla. Mulla työmatkaa 30km naapurikuntaan enkä pidempää työmatkaa ottaisi.
Eli itse en muuttaisi työn takia. Ja itsenäistymässä olevat lapset opiskelevat/työskentelevät täällä. Ainakin jokusen vuoden lapset mulle tärkeimmät eli en lähtisi itse heistä kauemmaksi.
Ja tuskin sitten olisinkaan Randomille niin hyvä akka 😄En mä 100km töihin ajelis päivittäin. Tai no toisaalta miksei, mutta mieluumin en. Mun työt on kyllä joustavia, mutta ei noin joustavia. Puolisen viikkoa tarttis ehkä asustella pk-seudulla, mut mikä siinäkään olisi pointtina sitten muuttaa huutkuuseen?
Ei. Jos mun tarttee naisen perään juosta, niin työt vaihtuu. Ei se sen kummempaa ole. Löydän aina töitä, jos niitä seudulla on. Aina. Niin en koe sitä ongelmana, vain muutoksena aiempaan.- Anonyymi
En mä 100km töihin ajelis päivittäin. Tai no toisaalta miksei, mutta mieluumin en. Mun työt on kyllä joustavia, mutta ei noin joustavia. Puolisen viikkoa tarttis ehkä asustella pk-seudulla, mut mikä siinäkään olisi pointtina sitten muuttaa huutkuuseen?
Ei. Jos mun tarttee naisen perään juosta, niin työt vaihtuu. Ei se sen kummempaa ole. Löydän aina töitä, jos niitä seudulla on. Aina. Niin en koe sitä ongelmana, vain muutoksena aiempaan.Noo, mun mielestä tämä ei mikään huutkuusi ole, kaupungissani asukkaita on melkein 70 000. Ei kaikki kehä kolmosen ulkopuolella ole metsää.
Hyvä, jos töitä löytyy. Mulla vanhentunut koulutus, sama yksi työpaikka ja ikää 50, joten en unelmoi uudesta työpaikasta. Ja tykkään täällä asua. Ehkä jos oikein upee mies löytyy, niin muuttoa voisi harkita, mutta ei kovin nopeesti. Anonyymi kirjoitti:
Noo, mun mielestä tämä ei mikään huutkuusi ole, kaupungissani asukkaita on melkein 70 000. Ei kaikki kehä kolmosen ulkopuolella ole metsää.
Hyvä, jos töitä löytyy. Mulla vanhentunut koulutus, sama yksi työpaikka ja ikää 50, joten en unelmoi uudesta työpaikasta. Ja tykkään täällä asua. Ehkä jos oikein upee mies löytyy, niin muuttoa voisi harkita, mutta ei kovin nopeesti.No ei ole, Hampton City on kiva kaupunki, olen aina pitänyt siitä, juuri sopivan kokoinen.
Mulla on iän ja koulutuksen osalta vastaava tilanne, nippu eri alojen töitä takana, mutta aina olen löytänyt halutessani töitä ja kouluttaunut uusiin tehtäviin töiden lomassa, enkä epäile hetkeäkään ettenkö voisi toistaa tuota prosessia jälleen.- Anonyymi
No ei ole, Hampton City on kiva kaupunki, olen aina pitänyt siitä, juuri sopivan kokoinen.
Mulla on iän ja koulutuksen osalta vastaava tilanne, nippu eri alojen töitä takana, mutta aina olen löytänyt halutessani töitä ja kouluttaunut uusiin tehtäviin töiden lomassa, enkä epäile hetkeäkään ettenkö voisi toistaa tuota prosessia jälleen.Täällä olen asunut parikymmentä vuotta. Suku on Tampereen pohjoispuolella, niistäkään en välttämättä paljoa tätä kauemmaksi haluaisi muuttaa. Vaikka en aio vanhempiani hoitaakaan.
En ole lisää kouluttautunut sitten 90-luvun ja nämä saavutetut 38 lomapäivää vuodessa, joustava työaika ja etätyöpäivien tekeminen sekä kivat työkaverit pidättelee mua työpaikassani. Anonyymi kirjoitti:
Täällä olen asunut parikymmentä vuotta. Suku on Tampereen pohjoispuolella, niistäkään en välttämättä paljoa tätä kauemmaksi haluaisi muuttaa. Vaikka en aio vanhempiani hoitaakaan.
En ole lisää kouluttautunut sitten 90-luvun ja nämä saavutetut 38 lomapäivää vuodessa, joustava työaika ja etätyöpäivien tekeminen sekä kivat työkaverit pidättelee mua työpaikassani.Noin hyviä työetuja ja kavereita ei kannatakaan vaihtaa ellei ole aivan pakko.
Oma suku on Tamepreen seuduilta, niin veri vetää sille suuntaa, mutta toisaalta voin aivan hyvin asua vaikka Oulussa.- Anonyymi
Noin hyviä työetuja ja kavereita ei kannatakaan vaihtaa ellei ole aivan pakko.
Oma suku on Tamepreen seuduilta, niin veri vetää sille suuntaa, mutta toisaalta voin aivan hyvin asua vaikka Oulussa.Hyvin pieni teoreettinen mahdollisuus, että ollaan tunnettu nuorempana 😄 En kyllä kuvastasi tunnista, no hätä.
Nyt meen nukkumaan 😴 Anonyymi kirjoitti:
Hyvin pieni teoreettinen mahdollisuus, että ollaan tunnettu nuorempana 😄 En kyllä kuvastasi tunnista, no hätä.
Nyt meen nukkumaan 😴En usko että tunnetaan, olen syntynyt ja viettänyt koko nuoruusikäni pk-seudulla. Tosin intin kävin Hamptonissa -93 ja siten paikallinen yöelämä tuli hieman tutuksi 😁
Hyvät yöt sinulle, lady Hampton 🤗- Anonyymi
En usko että tunnetaan, olen syntynyt ja viettänyt koko nuoruusikäni pk-seudulla. Tosin intin kävin Hamptonissa -93 ja siten paikallinen yöelämä tuli hieman tutuksi 😁
Hyvät yöt sinulle, lady Hampton 🤗Huomenta, muutin Hämppään juurikin vuonna 93 ja paljon olin silloin eksäni kanssa Hämpän yöelämässä. Ei tunneta toisiamme, mutta ehkä toistemme ohi ollaan randomista kuljettu.
Anonyymi kirjoitti:
Huomenta, muutin Hämppään juurikin vuonna 93 ja paljon olin silloin eksäni kanssa Hämpän yöelämässä. Ei tunneta toisiamme, mutta ehkä toistemme ohi ollaan randomista kuljettu.
Hamptonissa oli siihen aikaan varsin vauhdikas yöelämä, se oli oikein kivaa 😁
Hyvinkin mahdollista, että on kohdattu ohimennen tietämättämme. Edelleen tulee Hamptonissa toisinaan käytyä, ihan muuten vaan ja sitten keskiaikafestareilla vähän joka toinen vuosi. Kun on mökki Lempäälässä, niin siitä pääsee hujauksessa paikalle 😊
- Anonyymi
Nykyisessä elämäntilanteessani saisi olla jotain aivan superihmeellistä ja varmaa, jotta muuttaisin mihinkään. Periaatteessa mä voin muuttaa ihan mihin vaan länsimaissa, mutta mä olen jo käynyt ulkomailla töissä useamman vuoden ja paluumuuttanut ja asun oikeastaan ensimmäistä kertaa aikuiselämässäni asunnossa, jota kutsun kodiksi ja jonka tunnen kodiksi, mulla on työ, jossa viihdyn erinomaisesti ja suurimpana syynä lapsi, joka on kasvattanut omat juurensa tänne. Lisäksi mulla on äiti, joka tarvitsee apua moneen asiaan. Vaan kuten sanottu, niin en sano periaatetasolla ei. Siihen kuitenkin vaadittaisiin paljon.
Voisin muuttaakin, vaikka minne, mutta tuskin kovin nopeasti. Kyllä täytyisi ensin tapailla ja tutustua ihmiseen hyvin, ennen muuttamispäätöksiä.
Lapsia ei tule mukaan, koska ovat jo aikuisia.En mä oikein voi muutella tuosta vaan. On omakotitalo ja täällä on nyt niin hiljaiset markkinat, ettei myyntikään onnistuis.
Enkä tiedä muuttaisinko muutenkaan... sosiaaluset ympyrät pitäis hommata uusiks jne. En ehkä ihan helposti näistä piireistä liikahtais...- Anonyymi
6 kilsan päähän korkeintaan.
- Anonyymi
Voisin lähtee ihan minne päin eurooppaa tahansa, mutta itä-blokkiin en menisi. palkat on niin huonot ja muutoinkin elämä tehty siellä vaikeaksi. Jos ois lapsi, niin sitten en tietenkään muuttais, ettei mee koulut sekasin.
- Anonyymi
Kaksi senttiä maksimissaan💩
- Anonyymi
Ja mitä tuo oli että tuleeko lapsi mukana? Tottakai! Lasta ei parisuhteen vuoksi jätetä. Se olisi itsekkyyden ja omahyväisyyden huippu💩
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja mitä tuo oli että tuleeko lapsi mukana? Tottakai! Lasta ei parisuhteen vuoksi jätetä. Se olisi itsekkyyden ja omahyväisyyden huippu💩
Jos on lapsen tehnyt,lapsi on asetettava etusijalle,muuten olisi voinut jättää tekemättä. Jos valintana on parisuhde tai oma lapsi,on valinnan oltava oma lapsi. Tässä ei ole mitään epäselvää ,jos on niin olet epäkypsä edes parisuhteeseen,saati vanhemmuuteen💩
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos on lapsen tehnyt,lapsi on asetettava etusijalle,muuten olisi voinut jättää tekemättä. Jos valintana on parisuhde tai oma lapsi,on valinnan oltava oma lapsi. Tässä ei ole mitään epäselvää ,jos on niin olet epäkypsä edes parisuhteeseen,saati vanhemmuuteen💩
Katos vaan, puhut asiaa silloin kun et v*ttuilla viitsi 💩 😁
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Katos vaan, puhut asiaa silloin kun et v*ttuilla viitsi 💩 😁
En vttuile,puhun asiaa. mutta modea pelottaa niin että jalat tutisee💩
Ei muutto ole realistinen vähään aikaan, mutta miksi suhteessa pitäisi heti asua yhdessä? Etäsuhdekin voi hyvin toimi aluksi varmaan paremmin kuin heti arkeen hyppääminen. Etäsuhteessa, kun ollaan yhdessä, niin luultavasti oikeasti varataan aikaa läsnäololle ja yhteiselle tekemiselle. Arjessa, aikaa on näennäisesti paljon, mutta yhteiseen aikaan joutuu tietoisesti panostamaan. En siis näe etäisyyttä totaalisena esteenä, se vain vaatii kaksi organisointitaitoista, joustavaa ja toisiinsa luottavaa ihmistä.
En pystyisi muuttamaan, koska en voi viedä pienemmältä isää arjesta (asuu 50% isällä). En pystyisi muuttamaan, koska murrosikäisien elämässä muutto kesken yläkoulun olisi kohtuuton. En myöskään haluaisi muuttaa työn takia. Työtä saa, mutta työtä joka saa leikkeihin ei ole itsestäänselvyys.En olisi enää valmis, kuten olin lapsettomana valmis liikahtamaan mahdollisen kumppanin vuoksi kauaskin. He kylläkin halusi itse tulla minun luokse sitten asumaan, joiden kanssa parisuhde ikinä niin vakavalle asteelle syventyi, kuin avoliitto.
Liikkumisesta kun puhutaan, niin tämän oman perheeni kanssa ja mukana olen valmis kulkemaan mihin vaan, missä hekin ovat.- Anonyymi
Enpä tiedä muuttaisinko. Olen kyllä asunut eripuolilla kotimaata. Nyt jo lähemmäs 20v tosin samalla kylällä. Työ on kohtuullisen matkan päässä. Suvun vanhukset lähellä ja tarvitsevat välillä apua. Lapset myös on täällä ja oma rakas kotitalo. Olen tyytyväinen elämääni. Minulla on se mitä tarvitsen.
- Anonyymi
En lähtisi koskaan kauas. Sanotaan että mieluiten muutaman kilometrin säteeltä olisi paras löytää.
- Anonyymi
Tällä hetkellä en olisi valmis muuttamaan kuin korkeintaan 5km säteellä, jos silläkään. Minua pidättelee täällä lapseni enkä voi muuttaa kovin kauas, sillä lapsen isäkin asuu lähellä. Tällä siis mennään kunnes lapsi on sen ikäinen, että muutto on realistinen.
- Anonyymi
En ole valmis muuttamaan. Lapseni ansaitsevat äitinsäkin ja se sitoo minut tänne missä nyt olen. Liika välimatka heikentää lasten asemaa puhumattakaan koulunkäymisistä ja kaveripiireistä.
Minua ei ole varattu mutta elämänkaavani ja fyysinen paikkani on.
Haluan myös teroittaa että tahdon itse asian olevan näin enkä koe tilannetta huonona, lapset ensin, heillä ei ole tässä asiassa joustovaraa. Jos nainen haluaa minut hänen tulee hyväksyä tämä tilanne, muuten ei ole yhteistä tulevaisuutta.- Anonyymi
Samoin jos ajatellaan tapailua niin ... noh. Ihana nainen voi olla kuinka kaukana tahansa eikä se minun mieltymyksiäni muuta mihinkään, tilanteen raastavuus voi olla todellinen, mutta ei se sitä ihmistä ja hänen toivottavuuttaan mihinkään muuta.
Romantikko minussa viis veisaa olosuhteista ja uskoo tulevaan, mahdollisuuksiin ja siksi jatkaa.
Tietenkin naisen olisi silloin oltava samanlainen luonteenlaatu, sellainen joka ei kaadu ikävään, joka osaa elää.
Mulla ei ole periaatteessa minkään asian takia mahdollisuutta kokonaan muuttaa minnekään enää täältä kotimäestä ainakaan vuosiin, ehkei vuosikymmeniin. Eikä edes halua. Mun vanhemmat asuu samassa pihassa ja heistä alkaa olla huolehtimista. Samoin kaksi juuri aikuistunutta lasta tarvitsevat mua ainakin tällä hetkellä henkisenä ja jopa fyysisenä tukena, vaikka nuorempi ei kotona enää asukaan, mutta lähellä kuitenkin. Jos esim. nykyisen kumppanini ja lasteni isän pitäisi jostain syystä muuttaa jonnekin kauemmas, niin minä en muuttaisi mukana. Turku on kauimmainen paikka, missä voisin asua tyyliin viikot, mutta silloinkin varmaan viikoittain kävisin tässä kodissa, jossa olen asunut nuoruuteni ja 40 vuotiaasta lähtien uudestaan.
- Anonyymi
Täytyis miettiä kumpi muuttais kumman luo jonnekin alkuhuuman jälkeen. Kilometrimäärällä ei omasta puolestani ole kuin parinsadan kilsan rajapyykki hesan korkeudelta joka ilmansuuntaan.
Parin viikon aikajanalla suoriutuisin sinkkumuutosta. - Anonyymi
Tuskinpa muuttaisin mutta semmoisen siedettävän välin etäsuhteessa voisin kulkea, ehkä 10-20km suuntaansa.
-harmiseikirj- - Anonyymi
Pk-seudulta on muuta minnekään, olen niin rakastunut näihin seutuihin.
- Anonyymi
en muuta
- Anonyymi
Todella outo näkökulma aloittajalta,; lieneekö pitkäänkin ollut sinkku, ja yhtäkkiä lykästi. Parisuhteen perässä ei kenenkään kannata lähteä, kertoo tyhmästä päästä ja epätoivosta. Elämänsä rakkauden vuoksi eri asia; vaikka maailman toiselle puolelle, ja täällä ollaan edelleen 43 vuoden jälkeen.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tukalaa kuumuutta
Tietäisitpä vaan kuinka kuumana olen käynyt viime päivät. Eikä johdu helteestä, vaan sinusta. Mitäköhän taikoja olet teh433037Ensi kesänä
Näin kesän viimeisenä minuutteina ajattelen sinua. Olisiko seuraava kesä "meidän" kesä? Tänä vuonna ei onnistuttu, mutta613021- 422387
- 311873
Anne Kukkohovin karmeat velat ovat Suomessa.
Lähtikö se siksi pois Suomesta ? Et on noin kar? mean suuret velat naisella olemassa831798Okei, myönnetään,
Oisit sä saanut ottaa ne housutkin pois, mutta ehkä joskus jossain toisaalla. 😘251729- 481586
Mihin hävisi
Mihin hävisi asiallinen keskustelu tositapahtumista, vai pitikö jonkin Hannulle kateellisen näyttää typeryytensä791307- 391270
- 791090