Miten valmistaudut kuolemaasi?

Anonyymi-ap

Mitä suurimmalla todennäköisyydellä kuolet. Miten sinä valmistaudut siihen?

194

791

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Kultapieni, kaikki me kuolemme ja voiko siihen valmistautua paremmin kuin yrittämällä elää niin että kehtaa kuolla.

      • Anonyymi

        Käykö se kauppa?


    • Testamentti on tehty jäljellä jääviä varten.
      Ja Jeesuksen kanssa pysyn uskossa loppuun saakka kunnes siirryn ikuisuuteen Hänen luokseen ja usko muuttuu näkemiseksi.

      Mitä sitä muuta voi tehdä.

      • Anonyymi

        Aamen!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aamen!

        Kuulin tarinan Paavo Ruotsalaisesta (1777–1852), maanviljelijästä ja maallikkosaarnaajasta, suuren herätysliikkeen johtajasta. Paavolta kysyttiin, kuinka kuolemaan pitäisi valmistautua, jotta pelastuisi? Paavo vastasi: ”Ilman uskoa ja syntisenä.”


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuulin tarinan Paavo Ruotsalaisesta (1777–1852), maanviljelijästä ja maallikkosaarnaajasta, suuren herätysliikkeen johtajasta. Paavolta kysyttiin, kuinka kuolemaan pitäisi valmistautua, jotta pelastuisi? Paavo vastasi: ”Ilman uskoa ja syntisenä.”

        Kuulet mitä haluat kuulla.


      • Voisit tehdä vielä sen, että olisit Jeesuksen kanssa ihan oikeasti, eikä mielikuvissa.

        Itse kuolen todennäköisesti tyrään, ja jonkin verran miettinyt miten elämään jääneet hoidetaan minun kuolemani jälkeen. On vielä pari epäselvää asiaa vailla toteutumista.


      • Anonyymi

        Viisasta puhetta.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kuulin tarinan Paavo Ruotsalaisesta (1777–1852), maanviljelijästä ja maallikkosaarnaajasta, suuren herätysliikkeen johtajasta. Paavolta kysyttiin, kuinka kuolemaan pitäisi valmistautua, jotta pelastuisi? Paavo vastasi: ”Ilman uskoa ja syntisenä.”

        Hölynpölyä


      • Anonyymi
        torre3 kirjoitti:

        Voisit tehdä vielä sen, että olisit Jeesuksen kanssa ihan oikeasti, eikä mielikuvissa.

        Itse kuolen todennäköisesti tyrään, ja jonkin verran miettinyt miten elämään jääneet hoidetaan minun kuolemani jälkeen. On vielä pari epäselvää asiaa vailla toteutumista.

        Onko tyrä perässä


      • MrHyvis kirjoitti:

        Hölynpölyä

        Mistä tiedät?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Onko tyrä perässä

        Kaikki tyrät vatsan puolella.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onko tyrä perässä

        Turrella myös päässä. 😂😂😂


      • Anonyymi
        torre3 kirjoitti:

        Voisit tehdä vielä sen, että olisit Jeesuksen kanssa ihan oikeasti, eikä mielikuvissa.

        Itse kuolen todennäköisesti tyrään, ja jonkin verran miettinyt miten elämään jääneet hoidetaan minun kuolemani jälkeen. On vielä pari epäselvää asiaa vailla toteutumista.

        Torre kuolee onnellisena pili toisen pers...ä,se on homon taivas..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Torre kuolee onnellisena pili toisen pers...ä,se on homon taivas..

        🤮🤮🤮


      • Anonyymi kirjoitti:

        Torre kuolee onnellisena pili toisen pers...ä,se on homon taivas..

        Et tunne minua ollenkaan. Olen ajatellut ajattelevani aivan muita asioita, en tekeväni mitään.


      • Anonyymi

      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Torre kuolee onnellisena pili toisen pers...ä,se on homon taivas..

        Kuutio veteIee Turrea sinne.


      • Anonyymi

        Nivuset täynnä tyriä.


      • Anonyymi
        torre3 kirjoitti:

        Voisit tehdä vielä sen, että olisit Jeesuksen kanssa ihan oikeasti, eikä mielikuvissa.

        Itse kuolen todennäköisesti tyrään, ja jonkin verran miettinyt miten elämään jääneet hoidetaan minun kuolemani jälkeen. On vielä pari epäselvää asiaa vailla toteutumista.

        Kuutiohan on vedellyt sinua takaa tuhansia kertoja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuutiohan on vedellyt sinua takaa tuhansia kertoja.

        Pidätyskyky on jo mennyt.


      • Juu. Pitää laihduttaa taas.

        Tyrät vielä pilaavat vatsan näköä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuutiohan on vedellyt sinua takaa tuhansia kertoja.

        Sinä yhä edelleen odotat ensimmäistä kertaasi.



      • Anonyymi

        Testamanttiakaan ei voi tehdä haluamallaan tavalla kun on lapsia , jos vaikka haluaisi vaan yhdelle antaa, mutta laki määrää että kaikille


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinä yhä edelleen odotat ensimmäistä kertaasi.

        Projisoit taas omia himojasi.

        OIet sinä outo EpeIi kerrassaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Testamanttiakaan ei voi tehdä haluamallaan tavalla kun on lapsia , jos vaikka haluaisi vaan yhdelle antaa, mutta laki määrää että kaikille

        Kuka ei haluasi tehdä testamenttia lastensa edun mukaisesti?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onko tyrä perässä

        Minullakin on tyrä vatsalla, navan yläpuolella, niin kuin kolmion muotoinen, ent. mehutetra.

        Se vaan pari vuotta sitten yht'äkkiä ilmaantui siihen. Mahdollisesti aiempien leikkaus-kiinnikkeiden väliin.

        Sain jokunen vuosi sitten suolisolmun (ileus), ilm. sappikivileikkauksen kiinnikkeiden väliin, semmoisen tiukan "lenksun". Minua siirrettiin pillit soiden sairaalasta toiseen. Olin hilkulla kuolla keskussairaalan röntgenin pöydälle. (Oli lisäksi jouluaatto! Kun muut odottivat joulupukkia, minä haukoin henkeä röntgenissä ja tuli räkää ja paskaa joka reiästä.)

        Kuuntelin tuolloin aattoaamuna sairaalasängyn radiosta laulua "Avaruus". Totisesti se "kolahti". Jouluyön vietin valvoen, kuunnellen hiljaisia suolistoääniäni, erilaista vinguntaa ja pihinää, muistellen samalla lapsuuteni jouluja, kun mummun sylissä istuen lauloimme yhdessä joululauluja.

        Avaruus:
        https://www.youtube.com/watch?v=CjeO-WbrgTk

        Minulta myös vuosia sitten leikattiin eli oikaistiin palleatyrä: pallealihas oli kääntynyt jotenkin vinksalleen (aiheutti refluxitaudin?).

        Nyt tämän uusimman, navan yläpuolella olevan tyrän kohdalla, lääkäri tutki ja sanoi, että ei hätää, koska siihen ei ole tullut kuoliota. Pitäisikö tulla, ennen kuin se poistettaisiin?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Testamanttiakaan ei voi tehdä haluamallaan tavalla kun on lapsia , jos vaikka haluaisi vaan yhdelle antaa, mutta laki määrää että kaikille

        Testamentissa voi vapaasti ilmoittaa määräyksensä perinnönsaajista, mutta kullakin rintaperillisellä on oikeus vaatia (ja sitten saada) lakiosuutensa, joka on puolet siitä, mitä hän saisi ilman testamenttia. Esim puolisoiden väliset keskinäiset testamentit ovat hyvin yleisiä ja yleensä lapset kunnioittavat niitä.


      • Anonyymi
        torre3 kirjoitti:

        Kaikki tyrät vatsan puolella.

        Nivus lasketaan sitten vatsaan!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nivus lasketaan sitten vatsaan!

        Se mitään ymmärrä.


      • Anonyymi

        Jotain on päässäsi pahasti vialla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jotain on päässäsi pahasti vialla.

        Sinullako päässä tyrä?


    • Anonyymi

      Käyn pesulla ja laitan puvun päälleni.. Miksi antaisin vieraan pestä itseni ja pukea?

      • Anonyymi

        Laita aikuisten vaippa myös.
        Kakka tulee rentoutuessasi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Laita aikuisten vaippa myös.
        Kakka tulee rentoutuessasi.

        Kai jokainen ymmärtää suorittaa suolihuuhtelun ennen kuolemaansa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Laita aikuisten vaippa myös.
        Kakka tulee rentoutuessasi.

        Hyvä vinkki!
        Ihmisen sisällä on uskomaton määrä tuota tehdasjätettä.


    • Anonyymi

      Mitä suurimmalla todennäköisyydellä kuolen?
      Ehei
      Ylöstenpaus tapahtuu pian!
      Oletko valmis, Jeesus tulee.

      • Anonyymi

        Hellarit ne senkin tietää..


      • Anonyymi

        Ylöstempaus on varmaankin hyvin pian. Kenellekään meistä uskovistakaan ei kuitenkaan ole luvattu seuraavaa päivää. Ihmisiä kuolee joka päivä, joka minuutti, joka sekuntti. Kun on uskossa Jeesukseen, ei tarvita pelätä kuolemaa, ja voi myös lohduttaa itseään mahdollisella pääsyllä mukaan tempaukseen.

        Nyt olisi korkea aika herätä niiden, jotka eivät vielä usko Jeesukseen. Armon aika on loppumassa. Antikristuksen seitsemän vuoden aikana pelastumiseen tarvitaan myös omia tekoja ja se on hirveä aika. Nyt pelastuu pelkästään uskosta Jeesuksen vereen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ylöstempaus on varmaankin hyvin pian. Kenellekään meistä uskovistakaan ei kuitenkaan ole luvattu seuraavaa päivää. Ihmisiä kuolee joka päivä, joka minuutti, joka sekuntti. Kun on uskossa Jeesukseen, ei tarvita pelätä kuolemaa, ja voi myös lohduttaa itseään mahdollisella pääsyllä mukaan tempaukseen.

        Nyt olisi korkea aika herätä niiden, jotka eivät vielä usko Jeesukseen. Armon aika on loppumassa. Antikristuksen seitsemän vuoden aikana pelastumiseen tarvitaan myös omia tekoja ja se on hirveä aika. Nyt pelastuu pelkästään uskosta Jeesuksen vereen.

        "Ylöstempaus on varmaankin hyvin pian".

        Jopa kristinuskon suuret nimet, kuten David Pawson ja Dereck Prince, ovat eri mieltä ylöstempauksesta.


    • Anonyymi

      Syksyllä lääkäri kertoi puhelimessa, että minulla on ärhäkkä melanooma.
      Aloitin kuolinsiivouksen jo leikkausta odotellessa ja teinkin sitä melko pitkälle. Leikkauksessa selvisi, että pahalta näyttäneestä ensimmäisestä patologin lausunnosta huolimatta imusolmukkeissa ei vielä ollut etäpesäkkeitä. Joten nyt tuntuisi siltä, ettei tästä ihan vielä olla lähdössä.

      Kun kevät edistyy, teen kuolinsiivoukset sille mallille, että perikunnalle jää mahdollisimman helpot hommat. Olen itse hoidellut pitkään perikunnan asioita ja tiedän, miten hankalaa se on, jos paperit eivät ole löydyksissä ja on hankalaa vaikka olisivatkin.

      Ensimmäinen heikohko ennuste ei ihme kyllä pahemmin säikyttänyt. Ikää on kohta 70 ja tiedän hyvin, ettei tässä iänkaiken kuppelehdita. Kavereita on jo siirtynyt toiseen hiippakuntaan useita. Se on varmaan niin, että kun ikää tulee, se kuolema alkaa tuntua luonnollisemmalta.

      Uskonnon suhteen olen kirkosta eronnut pakana.

      • Anonyymi

        Eli sinulla on aikaa tehdä parannus vielä.
        Älä huoli, sillä ajanmerkit näyttävät lopunaikojen jo käynnistyneen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eli sinulla on aikaa tehdä parannus vielä.
        Älä huoli, sillä ajanmerkit näyttävät lopunaikojen jo käynnistyneen.

        Parannus mistä?
        Minulle synti on pelkästään uskonnollinen termi, jolla ei minulle ole mitään merkitystä.
        Jos taas tarkoitetaan sosiaalista kelpoisuutta, niin ei minulla ole senkään suhteen mitään muutettavaa, häpeämisestä puhumattakaan. Päin vastoin, uskon moraalisten periaatteitteni kestävän hyvinkin vertailun uskoviin nähden.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Parannus mistä?
        Minulle synti on pelkästään uskonnollinen termi, jolla ei minulle ole mitään merkitystä.
        Jos taas tarkoitetaan sosiaalista kelpoisuutta, niin ei minulla ole senkään suhteen mitään muutettavaa, häpeämisestä puhumattakaan. Päin vastoin, uskon moraalisten periaatteitteni kestävän hyvinkin vertailun uskoviin nähden.

        Samat sanat. Minäkin uskon moraalisten periaatteitteni kestävän hyvinkin vertailun uskoviksi itseään mainostaviin nähden. Monet tuntemani uskovat ovat hyvin filunkeja ja kieroja ihmisiä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Samat sanat. Minäkin uskon moraalisten periaatteitteni kestävän hyvinkin vertailun uskoviksi itseään mainostaviin nähden. Monet tuntemani uskovat ovat hyvin filunkeja ja kieroja ihmisiä.

        Jeesus pelastaa, vain hänen kauttaan vältät helvetin!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Parannus mistä?
        Minulle synti on pelkästään uskonnollinen termi, jolla ei minulle ole mitään merkitystä.
        Jos taas tarkoitetaan sosiaalista kelpoisuutta, niin ei minulla ole senkään suhteen mitään muutettavaa, häpeämisestä puhumattakaan. Päin vastoin, uskon moraalisten periaatteitteni kestävän hyvinkin vertailun uskoviin nähden.

        Kestääkö hilunvitkuttimet Jeesuksen edessä.
        Uskotko Jeesukseen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Samat sanat. Minäkin uskon moraalisten periaatteitteni kestävän hyvinkin vertailun uskoviksi itseään mainostaviin nähden. Monet tuntemani uskovat ovat hyvin filunkeja ja kieroja ihmisiä.

        Minulla taas on ihan päinvastainen kokemus uskovista.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Jeesus pelastaa, vain hänen kauttaan vältät helvetin!

        Entiset ihmiset kaikkiaan eivät välty helvetiltä. Eivätkä muiden uskontojen väki.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jeesus pelastaa, vain hänen kauttaan vältät helvetin!

        Uskomus se on tuokin ja joskus olen jopa jakanut sen kanssasi. En enää.

        Jumala pelastaa minut Jeesuksen kautta helvetiltä, jonka hän on itse valmistanut ja johon hän tuomitsee (uskonsuunnasta riippuen) 99,99 % - 90 % kaikista maailman ihmisistä.

        Ei kiitos sellaiselle uskonnolle ja jumalalle.


      • Anonyymi
        torre3 kirjoitti:

        Entiset ihmiset kaikkiaan eivät välty helvetiltä. Eivätkä muiden uskontojen väki.

        Ennen Jeesusta eläneet vain katosivat pois.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ennen Jeesusta eläneet vain katosivat pois.

        Raamatun mukaan mentiin heimonsa tykö, muututtiin maaksi jälleen. Mitä kukin oli ajatellut.

        Mutta edelleen ennen Jeesusta olleet eivät pelastu helvetiltä.


      • Anonyymi

        Hyvä että olet siivoillut maallisia romujasi ja tehnyt testamenttisi, mutta se tärkein on unohtunut. Jos et ole uskossa, kuoleminen on sinulle siirtymistä helvettiin. Ikuisuudeksi. Et pääse sieltä koskaan pois. Ja jos olet opettanut lapsesi samaan epäuskoon, hekin ovat menossa sinne. Entä jos rukoilisit Jumalalta voimaa uskoa nyt, kun sinulla vielä on siihen mahdollisuus. Ja sitten viettäisit viime hetkesi yrittäen pelastaa perheesikin. Maallinen elämä on vain hetki. Merkityksetön ikuisuuden rinnalla. Elämän tarkoitus on oppia löytämään Jumala.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Parannus mistä?
        Minulle synti on pelkästään uskonnollinen termi, jolla ei minulle ole mitään merkitystä.
        Jos taas tarkoitetaan sosiaalista kelpoisuutta, niin ei minulla ole senkään suhteen mitään muutettavaa, häpeämisestä puhumattakaan. Päin vastoin, uskon moraalisten periaatteitteni kestävän hyvinkin vertailun uskoviin nähden.

        Jokainen on syntinen. Me uskovat olemme armahdettuja syntisiä. Sinä olet helvettiin menevä syntinen. Se on oma valintasi. Ei kovin viisas valinta?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Uskomus se on tuokin ja joskus olen jopa jakanut sen kanssasi. En enää.

        Jumala pelastaa minut Jeesuksen kautta helvetiltä, jonka hän on itse valmistanut ja johon hän tuomitsee (uskonsuunnasta riippuen) 99,99 % - 90 % kaikista maailman ihmisistä.

        Ei kiitos sellaiselle uskonnolle ja jumalalle.

        En minäkään usko enää Jumalaan. Lapseni sai syöpädiagnoosin 27 vuotiaan. Jaksoi parantumattoman sairauden kanssa 5 vuotta. Rukoilin joka päivä pelastusta/ helpotusta lapseni tuskiin, jotka vain pahentuivat ajan kuluessa.. Samana vuonna kun tyttäreni nukkui pois sai äitini syöpädiagnoosin ja mehehtyi vajaan vuoden sisällä. Samoin monta "hyvää" ihmistä on menehtynyt syöpään tai muuten kärsineet vaikeista sairauksista vuosikaudet/ vuosikymmenet. Mikä on sellainen Jumaja, joka ottaa täältä parhaat ihmiset pois ja vielä käsittämättömien tuskin kansss?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hyvä että olet siivoillut maallisia romujasi ja tehnyt testamenttisi, mutta se tärkein on unohtunut. Jos et ole uskossa, kuoleminen on sinulle siirtymistä helvettiin. Ikuisuudeksi. Et pääse sieltä koskaan pois. Ja jos olet opettanut lapsesi samaan epäuskoon, hekin ovat menossa sinne. Entä jos rukoilisit Jumalalta voimaa uskoa nyt, kun sinulla vielä on siihen mahdollisuus. Ja sitten viettäisit viime hetkesi yrittäen pelastaa perheesikin. Maallinen elämä on vain hetki. Merkityksetön ikuisuuden rinnalla. Elämän tarkoitus on oppia löytämään Jumala.

        Olen itse saarnannut tuota parikymmentä vuotta. Mutta kun uskoa ei enää ole, tuollaiset saarnat ovat tyhjien tynnyreiden kolinaa.

        Jos elämän tarkoitus on löytää Jumala, niin miksi kristitytkin ovat löytäneet enemmän kuin kolmetuhatta erillistä Aabrahamin, Iisakin ja Jaakobin Jumalaa, joiden ilmoittama uskonoppi on ristiriidassa muiden kanssa.
        Teillä on yksi pyhä kirja ja yksi Pyhä Henki sitä kirkastamassa...ja tuhansia toinen toistaan tuomitsevia lahkoja ja lohkoja

        Erään suurimmista uskonnollisista viisauksista olen lukenut Homer Simpsonilta:
        "Entä jos me joka sunnuntai palvommekin väärää Jumalaa, niin eikö se oikea tule viikko viikolta vihaisemmaksi.

        Arvoisat oikeauskoiset lahkolaiset: Pitäkää tunkkinne.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Samat sanat. Minäkin uskon moraalisten periaatteitteni kestävän hyvinkin vertailun uskoviksi itseään mainostaviin nähden. Monet tuntemani uskovat ovat hyvin filunkeja ja kieroja ihmisiä.

        Sielunpelastuksessa ei ole kysymys mistäänihmisen omasta, sosiaalisesta tai uskonnollisesta kelpoisuudesta. Sillä kukaan meistä ei itsenään "kelpaa" Taivasten Valtakuntaan.

        Ainoa, jolla on merkitystä, on se, elääkö Kristus ihmisessä / minussa, vai ei.

        Gal. 2:20
        20 ja minä elän, en enää minä, vaan Kristus elää minussa; ja minkä nyt elän lihassa, sen minä elän Jumalan Pojan uskossa, hänen, joka on rakastanut minua ja antanut itsensä minun edestäni.
        21 En minä tee mitättömäksi Jumalan armoa, sillä jos vanhurskaus on saatavissa lain kautta, silloinhan Kristus on turhaan kuollut.

        "Lain kautta" = ihmisen omien, lihallisten tekojen kautta

        Sielunpelastus:
        "Yksin uskosta. Yksin armosta. Yksin Kristuksen tekojen kautta."
        (M. Luther: luterilainen oppi tiivistettynä.)


      • Anonyymi

        "Uskonnon suhteen olen kirkosta eronnut pakana."


        Onnittelut siitä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Parannus mistä?
        Minulle synti on pelkästään uskonnollinen termi, jolla ei minulle ole mitään merkitystä.
        Jos taas tarkoitetaan sosiaalista kelpoisuutta, niin ei minulla ole senkään suhteen mitään muutettavaa, häpeämisestä puhumattakaan. Päin vastoin, uskon moraalisten periaatteitteni kestävän hyvinkin vertailun uskoviin nähden.

        "Parannus mistä?
        Minulle synti on pelkästään uskonnollinen termi, jolla ei minulle ole mitään merkitystä. "


        Annetaan enemmän kun vain yksi mahdollisuus. Itse asiassa mahdollisuuksia annetaan jatkuvasti.
        Esimerkiksi synninkäsite vedalaisuuden mukaan - kovin suuri ero kristinuskosta.
        Lyhyesti.
        Mikä on synti vedalaisuuden mukaan?
        Synti

        Ihmisiä ei voi arvioida ja jakaa hyviin ja huonoihin minkään ulkoisen ominaisuuden perusteella. …
        Mikä tahansa vika ihmisessä osoittaa vain, että hän on heikko, että hän on samskarojensa vanki, että häntä sitovat karmansa periaatteet, jotka ilmenevät huonoina taipumuksina, tuhoavina taipumuksina (myös itseensä nähden) ja väärinä uskomuksina.
        TÄRKEINTÄ OVAT HENKILÖN IHANTEET, MOTIIVIT JA PYRKIMYKSET.
        Jos ihminen pyrkii puhdistumaan, hänet puhdistetaan (ennemmin tai myöhemmin). Se on vain ajan kysymys.

        MIKÄ TAHANSA VIRHE IHMISESSÄ ON PORTTI JUMALAN ARMOON.
        Oman henkisen etun vuoksi et saa asettaa itseään kenenkään yläpuolelleen.

        ...
        ...

        Varmasti on olemassa ERILAISIA SÄÄNTÖJÄ, joita tulisi noudattaa, mutta niiden noudattaminen ei takaa, että löydät rakkauden Jumalaa kohtaan.


        Ihminen voi noudattaa kaikkia sääntöjä, MUTTA SILTI halveksia kaikkia, olla ylpeyden ja vääränlaisten ajatusten vallassa omasta asemastaan ja - pahimmassa tapauksessa - asettaa itsensä muiden yläpuolelle ja pitää itseään Jumalana.


        Ulkoinen puhtaus ei takaa sisäistä puhtautta, se on vain edellytys. Emme voi tuomita muita ihmisiä, koska emme ole päässeet siitä yli itsessämme, ja jos tuomitsemme muita, saatamme joutua ylpeyden ja harhan uhriksi. Ja jos voitamme paheet, olemme luonnollisesti armollisia langenneille…


    • Anonyymi

      En valmistaudu, turha valmistautua vaikkapa sellaiseen, että lentokone putoaa taivaalta päällesi. Jos taas sairastuu kuolettavasti on siinä vielä sitä aikaa valmistautua.

      -a-teisti-

      • Anonyymi

        Nimimerkistäsi päätellen olet laiminlyönyt sen ainoan asian, jolla on merkitystä ikuisuuden kannalta. Kerskailusi loppuu siihen, kun kuolet ja huomaat olevasi helvetissä. Tiedätkö, mikä siellä on pahinta? Se, että tajuat, ettet koskaan pääse sieltä pois ja että sinun ei olisi tarvinnut mennä sinne.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nimimerkistäsi päätellen olet laiminlyönyt sen ainoan asian, jolla on merkitystä ikuisuuden kannalta. Kerskailusi loppuu siihen, kun kuolet ja huomaat olevasi helvetissä. Tiedätkö, mikä siellä on pahinta? Se, että tajuat, ettet koskaan pääse sieltä pois ja että sinun ei olisi tarvinnut mennä sinne.

        Olet näemmä jo kokenut helvetin kävijä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Nimimerkistäsi päätellen olet laiminlyönyt sen ainoan asian, jolla on merkitystä ikuisuuden kannalta. Kerskailusi loppuu siihen, kun kuolet ja huomaat olevasi helvetissä. Tiedätkö, mikä siellä on pahinta? Se, että tajuat, ettet koskaan pääse sieltä pois ja että sinun ei olisi tarvinnut mennä sinne.

        Sinun uhkailusi on yhtä tyhjän kanssa.


    • Anonyymi

      Elämällä. Ilman mielikuvituskavereita.

      • Anonyymi

        Ei sinulla ole muitakaan kavereita.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei sinulla ole muitakaan kavereita.

        Pidän kaikki palstan Anonyymeja parhaina kavereinani joten olit jälleen kerran väärässä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei sinulla ole muitakaan kavereita.

        Jeesuksen ystävyys on ikuista!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pidän kaikki palstan Anonyymeja parhaina kavereinani joten olit jälleen kerran väärässä.

        Mikä diagnoosi sinulla on?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mikä diagnoosi sinulla on?

        Maaninen debressio.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Maaninen debressio.

        Jeesus pelastaa ja taivaassa olet täydellinen eunukki.
        Ei sexiä, ei syntiä.
        Rakkaus Jumalaan täyttää mielen onnella.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Jeesus pelastaa ja taivaassa olet täydellinen eunukki.
        Ei sexiä, ei syntiä.
        Rakkaus Jumalaan täyttää mielen onnella.

        Mihin taivasta tarvitaan.

        Rakkaus Jumalaan täyttää mielesi onnella tässä elämässä. Miksi muuten et halua seksiä?


      • Anonyymi
        torre3 kirjoitti:

        Mihin taivasta tarvitaan.

        Rakkaus Jumalaan täyttää mielesi onnella tässä elämässä. Miksi muuten et halua seksiä?

        Taivaassa ei irstailla, kuuntelemme opetuksia ja ylistämme herraa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Taivaassa ei irstailla, kuuntelemme opetuksia ja ylistämme herraa.

        Torre ei tajua.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Taivaassa ei irstailla, kuuntelemme opetuksia ja ylistämme herraa.

        Mistä sen tiedät? Jokaisella taitaa olla omat toiveensa taivaasta.

        Mitä opetusta sinä Taivaassa tarvitset ja kuka opettaa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mikä diagnoosi sinulla on?

        Diagnoosi on usein ollut: Iloinen ateisti


    • Anonyymi

      Olen tehnyt testamentit
      Hoitotahto ja elinluovutus testamentin olen tehnyt
      Kanta.fi (oletko sinä)?
      Kuolin siivousta teen aina kun siivoan.
      Kannan roskiin esineitä joita en enää koskaan tarvitse.

      Kun kuolen palaan samaan tilaan olin ennnen siittämistäni.
      Kuka haluaa "elää" iäisyydessä?
      En ymmärrä kuka jaksaa hiippailla biljoona vuotta
      aina vaan uudelleen?

      "Elämä jatkuu lapsissamme".

      • Anonyymi

        Et saa kuolinapua vaikka kärsisit tuskista joihin hoitotoimenpiteet eivät auta.
        Nykyinen tilanne on julma ja johtuu pitkälti uskonnosta!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Et saa kuolinapua vaikka kärsisit tuskista joihin hoitotoimenpiteet eivät auta.
        Nykyinen tilanne on julma ja johtuu pitkälti uskonnosta!

        Tästäkin olen samaa mieltä. Jos eläintä kohtelisi samoin kuin kovista kroonisista kivuista kärsivää kuolevaa ihmistä, saisi rapsut eläinrääkkäyksestä. Ihmiselle ei sallita säällistä armokuolemaa; kiitos uskontojen.

        Vaan kai sekin on ensimakua helvetin ikuisesta tuskasta uskovien mielestä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tästäkin olen samaa mieltä. Jos eläintä kohtelisi samoin kuin kovista kroonisista kivuista kärsivää kuolevaa ihmistä, saisi rapsut eläinrääkkäyksestä. Ihmiselle ei sallita säällistä armokuolemaa; kiitos uskontojen.

        Vaan kai sekin on ensimakua helvetin ikuisesta tuskasta uskovien mielestä.

        Kyllä!


    • Anonyymi

      Olen valmistautunut kuolemaani, pyrkimällä hoitamaan hyviä suhteita Taivasten Valtakuntaan.

      Kuinka tämä tapahtuu?
      1. Lukemalla Raamattua, lähinnä UT:a ja psalmeja, eli pyrkien ymmärtämään mikä on Jumalan tahto ja myös mitä minulta odotetaan.
      2. Ottamalla selvää eri uskonnoista ja kirkkokunnista, näiden opetuksista ja turvautumalla "mielestäni luotettavimmalta kuulostavaan" opetukseen. Voiton on vienyt (M. Luther) luterilaisuus, tietyin, vahvoin herätyskristillisin lisämaustein.
      3. Rukoilemalla. Sisäistämällä Jeesus Kristus. Täyttymällä Pyhällä Hengellä. Minut on myös kastettu.

      Olen aina tiedostanut tulevan kuolemani ja pyrkinyt elämään kuolema mielessäni. Vaiherikkaan elämäni aikana olen useasti käynyt kuoleman rajalla, mutta (tähän asti) aina kuin ihmeen kaupalla palannut elämään. Miksi? En tiedä, en ymmärrä.

      Mutta: "Tässä seison, enkä muuta voi. Jumala minua armahtakoon".

      • Anonyymi

        Minusta tämä on paras kommentti. Siinä ollaan luterilaisen uskonpuhdistuksen lähteillä: "Kuulin tarinan Paavo Ruotsalaisesta (1777–1852), maanviljelijästä ja maallikkosaarnaajasta, suuren herätysliikkeen johtajasta. Paavolta kysyttiin, kuinka kuolemaan pitäisi valmistautua, jotta pelastuisi? Paavo vastasi: ”Ilman uskoa ja syntisenä.”


      • Et kai kuvittele, että Raamattua lukemalla saavutat jotain..

        Tuskin uskontojen tunteminen auttaa muuta kuin ymmärtämään, että uskonnot ovat huijausta.

        Jeesus on todellakin sisäinen tunne. Ei mitään muuta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minusta tämä on paras kommentti. Siinä ollaan luterilaisen uskonpuhdistuksen lähteillä: "Kuulin tarinan Paavo Ruotsalaisesta (1777–1852), maanviljelijästä ja maallikkosaarnaajasta, suuren herätysliikkeen johtajasta. Paavolta kysyttiin, kuinka kuolemaan pitäisi valmistautua, jotta pelastuisi? Paavo vastasi: ”Ilman uskoa ja syntisenä.”

        Tuon pystyn minäkin allekirjoittamaan. Uskoa minulla ei ole sinapinsiemenenkään vertaa, ja olen varmasti myös pyhän Jumalan edessä syntinen koska olen epätäydellinen ihminen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuon pystyn minäkin allekirjoittamaan. Uskoa minulla ei ole sinapinsiemenenkään vertaa, ja olen varmasti myös pyhän Jumalan edessä syntinen koska olen epätäydellinen ihminen.

        Kaikki ihmiset ovat varmasti keskeneräisiä monessakin mielessä. Toiset tunnustavat sen, toiset eivät.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuon pystyn minäkin allekirjoittamaan. Uskoa minulla ei ole sinapinsiemenenkään vertaa, ja olen varmasti myös pyhän Jumalan edessä syntinen koska olen epätäydellinen ihminen.

        Sekavaa uskonnollisuutta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kaikki ihmiset ovat varmasti keskeneräisiä monessakin mielessä. Toiset tunnustavat sen, toiset eivät.

        En ole "epätäydellinen" tai "keskeneräinen".
        Jumala ei odota ihmislihalta mahdotonta.

        Olen itsessäni "täydellisen kelvoton", "täysin syntinen".
        Tässä kurjuudessani olen "täysin täydellinen".

        Vain tämän "täydellisyyteni" voin tarjota Jumalalle ja rukoilla armoa, että Kristus, Pyhä Henki täyttäisi minut Hegellään, Jumalan oman tahdon mukaan.

        Näin minä, täysin syntinen, olen Jumalan edessä täysin pyhä. Sillä Kristus minussa on pyhä.

        Tätä on nk. Jeesuksen meissä / minussa vaikuttama lahjavanhurskautus: "Jumala vanhurskauttaa jumalattoman". 😔


    • Anonyymi

      Yhteiskunta hoitakoon kuoppaan . Olenhan kuolleena vapaa vastuusta .

      • Anonyymi

        Ruumiina vai tuhkana?
        En tiedä pääsetkö tuhkana taivaaseen kuitenkaan.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ruumiina vai tuhkana?
        En tiedä pääsetkö tuhkana taivaaseen kuitenkaan.

        Siis luurankona mennään taivaaseen.


    • Anonyymi

      Sukulaiset hautaa, asunnon kun myyvät, ei tarvii omistaan kuluja maksaa.
      En valmistaudu kuolemaan mitenkään. Haluan elää, elän oikein ja Jumalaan uskoen. Vaikka tietäisin kuolevani, mitään en tässä elämäntavassani toisin tekisi, samalla meiningillä mennään loppuun asti.

      • Anonyymi

        Minäkin haluan elää oikein. Jos huomaan tehneeni väärin jotakin lähimmäistäni kohtaan pyydän anteeksi ja koitan parantaa virheeni. Jumalaan minun on hyvin vaikea uskoa. Kun elämäni päättyy täällä, se oli sitten siinä. Näin ajattelen.


      • Anonyymi

        Ei lapsia?


    • Anonyymi

      ”Asetelma muistuttaa vaarallisesti laajemman sodan esiastetta - Xi matkustaa Kremliin
      Venäjä ja Kiina haluavat muuttaa maailman järjestyksen. Kiinalaiset yrittävät sitoa amerikkalaiset kahden rintaman puolustussotaan, kirjoittaa Iltalehden Lauri Nurmi.
      Kiinan presidentti Xi Jinping matkustaa Moskovaan. Lännessä pelätään, että Kiina ryhtyy aseistamaan Venäjää. XINHUA / JU PENG
      Lauri Nurmi
      [email protected]
      Eilen klo 22:12
      Kiinan presidentti Xi Jinping vierailee pian Moskovassa. Hän tapaa Venäjän presidentin Vladimir Putinin. Venäläinen uutistoimisto TASS kirjoittaa, että vierailu tapahtuisi 21. maaliskuuta.
      Läntiset tiedusteluviranomaiset pitävät Xin vierailua merkkinä siitä, että Kiina aikoo aseistaa Venäjää. Xi ei halua Venäjän häviävän aloittamaansa tuhoamissotaa.
      Naton pääsihteeri Jens Stoltenberg varoittaa Kiinan aikeista ryhtyä Putinin hyökkäysarmeijan aseistajaksi.
      ”Olemme huolissamme siitä, että Kiina toimittaa tappavaa apua Venäjälle”, Stoltenberg painotti Helsingissä helmikuun viimeisenä päivänä.
      Pääsihteeri ei sanoisi näin, ellei hänellä olisi tiedustelutietoa sanojensa katteeksi. Ukrainan sodalla on maailmanlaajuinen ulottuvuutensa, ja ikävä kyllä sota on tässäkin suhteessa laajentumassa.
      Kiina ei halua Venäjän sodankäyntikyvyn romahtavan, koska kiinalaiset yrittävät sitoa amerikkalaiset kahden rintaman puolustussotaan. Yhtä käyvät ukrainalaiset amerikkalaisin asein Euroopassa. Toinen kytee Taiwaninsalmessa Aasiassa.
      Jos ja kun Kiina alkaa avoimemmin aseistaa Venäjää, Xi ja Yhdysvaltain presidentti Joe Biden käyvät toisiaan vastaan proxy-sotaa. Käsite on peräisin kylmän sodan vuosilta (1947-1991), jolloin Yhdysvallat ja Neuvostoliitto aseistivat sodissa vastakkaisia armeijoita.
      Proxy-sodassa Kiinaa vastaan olisivat myös Suomi ja muut Ukrainaa aseistavat demokratiat.
      Vallitseva asetelma on yhtä aikaa vaarallinen ja surullinen, koska se alkaa muistuttaa maailmansodan esiastetta.” IL pääkirjoitus 10.3.2023

      Ukrainassa ortodoksimunkit eräiden lähteiden mukaan varoittavat maailmanlaajuisesta nälänhädästä ja kolmannen maailmansodan eskalaation jo lähitulevaisuudessa. He varoittavat ydinaseiden tulevasta käytöstä ja siitä, että ainoa pelastautumisen mahdollisuus on omistaa jokin maapaikka, jossa voi itse viljellä ruokansa. He varoittavat, että pian tulee kaikenkattava vaihdannan malli, että kukaan ei voi ostaa, eikä myydä, ellei ole ottanut tunnistesirua itseensä. Tunnistesirun avulla voidaan ohjata suoraan ihmisten tahtoa ja toimintaa.

      He varoittavat myös siitä, että ei kannata luulla, että tuohon eskalaatioon menisi kauan aikaa ja, että ydinaseiden käyttö tulee osaksi valtataistelua.

      Kun nuo kehityssuunnat ovat nähtävillä ja ennustuksissa, samaan aikaan Ukrainassa suljetaan kirkkoja ja on ajettu munkkeja ja pappeja ahtaalle.
      Liberaalidemokratiaa ajetaan poliittisella innolla Ukrainaan.

      Elämme jännittäviä aikoja?! Ovatko kysymyksessä ihmisen sivilisaatioiden viimeiset ajat globaalisti? Myös Biden piti vajaa vuosi sitten aiheesta apocalyptisen puheen.

      On aika varmistaa, että on rauha korkeimman kanssa ja öljyä astiassa.

      • Anonyymi

        Jeesus on viimekätinen turvamme.
        Ota Jeesus sydämeesi uskoton.


      • Anonyymi

        Olen asiassa Venäjän ja Kiinan puolta.

        On rauha Yhden Pyhän Kolmiyhteisen Jumalan kanssa.
        Lamppua olen putsaillut parhaimman mukaan, on myös öljyä astiassa.


    • Anonyymi

      Olen ryypännyt ja huorannut rahani ,joten perinnönjaosta tulee helppo.

      • Anonyymi

        Paljonko meni?
        😁


    • Anonyymi

      Kaiken myyn ja tuhlaan. Perintöä en jätä. Kannattiko niin ku omasta mielestä olla aina olla kettumainen ? Ja joo, on lapsia.

      • Anonyymi

        Minkä summan hummaat?
        😌


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minkä summan hummaat?
        😌

        Sellaisen summan mitä et tule ikinä sossusta tienaamaan elämäsi aikana :D


    • Anonyymi

      Elämällä valmistautuu kuolemaan. Eniten ihminen katuu kuolinvuoteella sitä, että elämä on jäänyt elämättä. Ja hyvä olisi jos on elänyt niin, ettei ole kenellekään jättänyt traumoja jälkeensä. Silloin on hyvä täältä lähteä.

    • Anonyymi

      Miettimällä seuraavaa elämääni .
      En usko kauaa viihtyväni..tuonpuoleisessa..

      • Anonyymi

        Taas aloitan ihmisvauivasta.
        Lisäsin tämän ettei tule väärinkäsityksiä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Taas aloitan ihmisvauivasta.
        Lisäsin tämän ettei tule väärinkäsityksiä.

        Vauvasta


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vauvasta

        Miksi haluat syntyä synnistä uudestaan?


    • Anonyymi

      Pakkaamalla matkalaukkuun vain sellaisia asioita, jotka pystyn ottamaan mukaan.

    • Onhan sitä tullut sattuneista syistä valmistauduttua. Oikeastaan monestakin syystä.

      Olen tehnyt hoitotahdon Kanta.fi:n. Kitumaan jäämistä pelkään eniten.
      Kirjoittanut toivomukseni kirjaan. Olen tehnyt kuolinsiivoustakin. Samoin elämänasenne on se, että tiedän miten milloin tahansa voi olla se päivä.

      Niin ja kirjoitin jotain sukuni historiasta lapsille.

      Rukoilla voin ” ’Jumala, ole minulle syntiselle armollinen!’

      • Anonyymi

        Tuo on rukous minkä Jumala varmasti kuulee.

        luterilainen


      • Anonyymi kirjoitti:

        Tuo on rukous minkä Jumala varmasti kuulee.

        luterilainen

        Ja Jumala on muuten kuuro?


      • Anonyymi
        torre3 kirjoitti:

        Ja Jumala on muuten kuuro?

        Jumala on hylännyt sinut omiin himoihisi.


      • Anonyymi

        Mutta parannusta synneistäsi et kuitenkaan tee?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mutta parannusta synneistäsi et kuitenkaan tee?

        Et tee sinäkään.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Jumala on hylännyt sinut omiin himoihisi.

        Mistä sinä minulle himot keksit?

        Olet kuin järkeä vailla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Et tee sinäkään.

        Tunnetko muka minut?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mutta parannusta synneistäsi et kuitenkaan tee?

        Eiköhän niitä pidä tehdä koko ajan? Ei se mikään kertaluontoinen juttu ole.


    • Anonyymi

      Kuolema on Jeesukseen uskovalle voitto! Kituelämä päättää ja alkaa iankaikkinen elämä!

      Fil. 1:21

      Sillä elämä on minulle Kristus, ja kuolema on voitto.

      • Raamattu antaa sinulle sen mitä kukin on sinne ajatuksiaan saanut.

        Silläkö ylläpidät toivoa? Kuten vaikka joku toinen jonkun runoista.


      • Anonyymi

        Raamatun mukaan helvetissä 1.Kor.3:13, kun rakennat tuon uskon varaan. Nimittäin Raamatussa on oikeudenmukainen tarina.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Raamatun mukaan helvetissä 1.Kor.3:13, kun rakennat tuon uskon varaan. Nimittäin Raamatussa on oikeudenmukainen tarina.

        Nimittäin tuo Jeesuk


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nimittäin tuo Jeesuk

        Vei jälleen viestin käsistä: Jeesukseen uskominen perustuu hänen käyttämiseen tosi Jumalana teurastettuna uhrilampaana.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vei jälleen viestin käsistä: Jeesukseen uskominen perustuu hänen käyttämiseen tosi Jumalana teurastettuna uhrilampaana.

        Ja näin antaa vallan Raamatun mukaan Saatanalle, ja saa palkaksi ikuisen elämän helvetissä.


      • Anonyymi
        torre3 kirjoitti:

        Raamattu antaa sinulle sen mitä kukin on sinne ajatuksiaan saanut.

        Silläkö ylläpidät toivoa? Kuten vaikka joku toinen jonkun runoista.

        Kukaan ei sentään pidä toivoa yllä runoista, että palvomalla tosi Jumalan kiroamista ja kiduttamista kuoliaaksi ristille, pääsee taivaan iloihin. Kyllä Raamattu on astetta fiksumpi ja älykkäämpi tarina.


      • Anonyymi

        "Kuolema on Jeesukseen uskovalle voitto! Kituelämä päättää ja alkaa iankaikkinen elämä!

        Fil. 1:21

        Sillä elämä on minulle Kristus, ja kuolema on voitto."

        Tärkeää on kuitenkin myös tiedostaa, että kaikki Jeesukseen uskovat emme kuole koskaan, koska, jos olemme vielä elossa Jeesuksen tullessa, vain muutumme, emme kuole!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Kuolema on Jeesukseen uskovalle voitto! Kituelämä päättää ja alkaa iankaikkinen elämä!

        Fil. 1:21

        Sillä elämä on minulle Kristus, ja kuolema on voitto."

        Tärkeää on kuitenkin myös tiedostaa, että kaikki Jeesukseen uskovat emme kuole koskaan, koska, jos olemme vielä elossa Jeesuksen tullessa, vain muutumme, emme kuole!

        ""Kuolema on Jeesukseen uskovalle voitto! "

        Jos tämä ei olisi vain tyhjää höpinää, niin eikä kaikkien kristittyjen tulisi kieltäytyä lääketieteellisistä hoidoista niin omalta kuin lastensakin osalta. Esimerkiksi rokotukset on kamalia, kun voivat estää lapsen kuolemisen kurkkumätään tai polioon? Eikö se ole tappio, jos kuolema on voitto?


    • Anonyymi

      Ei ole tarvetta enää valmistautua millään lailla, kaiken tarvittavan olen tehnyt ja jälkeläiselle ohjeet antanut. Lopun elämääni voin elää just niinkuin haluan ja hassata vähäisen eläkkeeni. Toiveissani on että korkeintaan enää max 15 vuotta, sen vanhemmaksi en halua elää ja sitten tuhkana tunturituulien vietäväksi.

    • Anonyymi

      Hyvä kysymys.

    • Anonyymi

      Tärkeää on kuitenkin myös tiedostaa, että kaikki Jeesukseen uskovat emme kuole koskaan, koska, jos olemme vielä elossa Jeesuksen tullessa, vain muutumme, emme kuole!

      • Anonyymi

        Miten sinut saataisiin Jeesukseen uskovaksi? Etkös sinä ole joku hihhuliuskovainen?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miten sinut saataisiin Jeesukseen uskovaksi? Etkös sinä ole joku hihhuliuskovainen?

        Monena ihminen eläissään, koiranpaska kuoltuaan.
        Ja tämä on taivahan tosi!


    • Anonyymi

      Kuolema on varma, vaikka sitä ei valmistelisikaan.

      Ainoa, mitä olen kuolemani varalle tehnyt on kaksi listaa:
      - Lista ihmisistä yhteystietoineen, joille haluan, että kuolemastani kerrotaan.
      - Lista painkeista yms paikoista joissa minulla on varoja tai sijoituksia, että perikunta osaa kysellä perään.

      Kannattaa keskittyä elämiseen.

      • Anonyymi

        Et käytä varojasi, säästät ne perikunnalle


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Et käytä varojasi, säästät ne perikunnalle

        Käytän mitä tarvitsen. En erityisesti säästä. Olen taloudellisesti riippumaton juuri sijoitusteni tuoton takia.

        Mahdollisimman rikkaana kuoleminen ei ole fiksu tavoite, mutta jos ei jaksa syödä niin paljoa kuin tienaa, niin jotain jää väkisin säästöönkin.


    • Anonyymi

      pidentämällä elämää niin paljon kun mahdollista 🙂

    • Anonyymi

      Olen valmistautunut tekemään pikavippejä ennen kuolemaani niin paljon kuin ehdin, vittuillakseni perikunnalle.
      T. B. Perversson.

      • Anonyymi

        Kuoleman jälkeen pikavippien saanti onkin hankalaa.


    • Kommenteistä huomaa, miten harva oikeastaan on miettinyt koko asiaa. Ymmärtäähän sen, sillä monia se voi ahdistaa.

      • Anonyymi

        Jos oma tuleva kuolema ahdistaa, niin se uskonnon vaikutusta. Uskonto harhauttaa ihmisiä miettimään "mitä tapahtuu kuoleman jälkeen", vaikka kuoleman jälkeen ei tapahdu mitään. Kuolema on yksilötasolla kaiken tapahtumisen loppu.

        On ymmärrettävää, jos sairaudet, kipu, toimintakyvyn hiipuminen jne ahdistaa, mutta kuolema sinällään on kuolevalle itselleen abstraktio. Kukaan meistä ei koe mitä on olla kuolleena, koska kuolema on kaiken kokemisen loppu. Universumi on yli 13 miljardia vuotta vanha eikä kai ketään meistä ahdista nuo vuosimiljardit, joina olimme tyystin olemattomia. Kuoleman jälkeen palaamme tuohon samaan olemattomuuteen.

        Kannattaa elää niin kauan kun on elossa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos oma tuleva kuolema ahdistaa, niin se uskonnon vaikutusta. Uskonto harhauttaa ihmisiä miettimään "mitä tapahtuu kuoleman jälkeen", vaikka kuoleman jälkeen ei tapahdu mitään. Kuolema on yksilötasolla kaiken tapahtumisen loppu.

        On ymmärrettävää, jos sairaudet, kipu, toimintakyvyn hiipuminen jne ahdistaa, mutta kuolema sinällään on kuolevalle itselleen abstraktio. Kukaan meistä ei koe mitä on olla kuolleena, koska kuolema on kaiken kokemisen loppu. Universumi on yli 13 miljardia vuotta vanha eikä kai ketään meistä ahdista nuo vuosimiljardit, joina olimme tyystin olemattomia. Kuoleman jälkeen palaamme tuohon samaan olemattomuuteen.

        Kannattaa elää niin kauan kun on elossa.

        "Jos oma tuleva kuolema ahdistaa, niin se uskonnon vaikutusta. "

        Näin on!

        Mutta jos omaa uskon Jeesukseen, niin kuolema on vain voitto, pääsy Kristuksen yhteyteen!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Jos oma tuleva kuolema ahdistaa, niin se uskonnon vaikutusta. "

        Näin on!

        Mutta jos omaa uskon Jeesukseen, niin kuolema on vain voitto, pääsy Kristuksen yhteyteen!

        Jos kuolema olisi voitto, niin miksi vältellä sitä terveystarkastuksilla, rokotuksilla jne?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Jos oma tuleva kuolema ahdistaa, niin se uskonnon vaikutusta. Uskonto harhauttaa ihmisiä miettimään "mitä tapahtuu kuoleman jälkeen", vaikka kuoleman jälkeen ei tapahdu mitään. Kuolema on yksilötasolla kaiken tapahtumisen loppu.

        On ymmärrettävää, jos sairaudet, kipu, toimintakyvyn hiipuminen jne ahdistaa, mutta kuolema sinällään on kuolevalle itselleen abstraktio. Kukaan meistä ei koe mitä on olla kuolleena, koska kuolema on kaiken kokemisen loppu. Universumi on yli 13 miljardia vuotta vanha eikä kai ketään meistä ahdista nuo vuosimiljardit, joina olimme tyystin olemattomia. Kuoleman jälkeen palaamme tuohon samaan olemattomuuteen.

        Kannattaa elää niin kauan kun on elossa.

        ”Jos oma tuleva kuolema ahdistaa, niin se uskonnon vaikutusta. ” ja ”…mutta kuolema sinällään on kuolevalle itselleen abstraktio.”

        Jotenkin kuulostaa sellaiselta nuoren ihmisen mielipiteeltä, jolla ei vielä ole mitään kokemusta kuolemasta. Voin toki olla väärässä, mutta ylimielisyys sekä ymmärtämättömyys tulee niin vahvasti esille.

        Kuolema on asia, josta me emme etukäteen tiedä, miten se meidän kohdallamme tapahtuu. Se voi olla hidas ja pitkä prosessi, kohtalaisen nopea prosessi tai nopea.
        Se voi olla tuskainen, ahdistava, kivulias. Tai kohtalaisen kivuton ja jopa lempeä, jos se lopulta tapahtuu nukkuessa. Samoin ehkä syvään dementiaan vajonneilla ja koomassa kuolevilla. Nopeaan kuolemaan liittyy usein suuret kivut, onneksi shokkireaktio niitä vaimentaa.

        Kun on istunut hitaasti kuolevan vierellä, seurannut niitä tuskaisia viimeisiä hengenvetoja ja joita on edeltänyt viikkojen valtavat kivut, ei kuolema todellakaan heille ole ollut ”abstraktio”. Vaan hyvin tietoinen ja ahdistava prosessi.
        Olen jutellut monien hoitajien ja saattohoitajien kanssa. He kun yleensä ovat niitä, jotka näitä viimeisiä hetkiä ovat näkemässä. Usein tulee esille kaksi asiaa: Ne, joilla on takana ”elämätön elämä”, katuvat sitä etteivät uskaltaneet tehdä itse päätöksiä elämänsä aikana, vaan ”tottelivat” jonkun toisen sääntöjä. Toinen on kesken jääneet asiat, joita enää ei voi saada päätökseen.
        Ne, jotka ovat eläneet ja ymmärtäneet hoitaa asiansa, ovat levollisempia. Usein kuoleva on hyvin huolissaan jäljelle jäävistä läheisistään. Kun nämä asiat on saanut jutella ja näin jättää jäähyväiset, myös tuleva kuolema ei ole enää niin ahdistava.

        Eräs huomio on myös, että ne jotka ovat joutuneet syystä tai toisesta hengityskoneeseen ja näin ovat käyneet lähellä kuolemaa, mutta nukutuksesta herättyään ovat selvinneet. Heille herääminen on ollut ahdistavaa, jopa kauhunsekaisia tunteita herättäviä.

        ”Uskonto harhauttaa ihmisiä miettimään "mitä tapahtuu kuoleman jälkeen"…”

        Asia on oikeasti täysin toinen. Kuoleva saa lohtua siitä, että uskoo ja toivoa siitä, että vielä on jotain siellä edessäpäin. Kuulemma tämä rauhoittaa kuolevia hyvin usein.


      • Anonyymi
        Mummomuori2 kirjoitti:

        ”Jos oma tuleva kuolema ahdistaa, niin se uskonnon vaikutusta. ” ja ”…mutta kuolema sinällään on kuolevalle itselleen abstraktio.”

        Jotenkin kuulostaa sellaiselta nuoren ihmisen mielipiteeltä, jolla ei vielä ole mitään kokemusta kuolemasta. Voin toki olla väärässä, mutta ylimielisyys sekä ymmärtämättömyys tulee niin vahvasti esille.

        Kuolema on asia, josta me emme etukäteen tiedä, miten se meidän kohdallamme tapahtuu. Se voi olla hidas ja pitkä prosessi, kohtalaisen nopea prosessi tai nopea.
        Se voi olla tuskainen, ahdistava, kivulias. Tai kohtalaisen kivuton ja jopa lempeä, jos se lopulta tapahtuu nukkuessa. Samoin ehkä syvään dementiaan vajonneilla ja koomassa kuolevilla. Nopeaan kuolemaan liittyy usein suuret kivut, onneksi shokkireaktio niitä vaimentaa.

        Kun on istunut hitaasti kuolevan vierellä, seurannut niitä tuskaisia viimeisiä hengenvetoja ja joita on edeltänyt viikkojen valtavat kivut, ei kuolema todellakaan heille ole ollut ”abstraktio”. Vaan hyvin tietoinen ja ahdistava prosessi.
        Olen jutellut monien hoitajien ja saattohoitajien kanssa. He kun yleensä ovat niitä, jotka näitä viimeisiä hetkiä ovat näkemässä. Usein tulee esille kaksi asiaa: Ne, joilla on takana ”elämätön elämä”, katuvat sitä etteivät uskaltaneet tehdä itse päätöksiä elämänsä aikana, vaan ”tottelivat” jonkun toisen sääntöjä. Toinen on kesken jääneet asiat, joita enää ei voi saada päätökseen.
        Ne, jotka ovat eläneet ja ymmärtäneet hoitaa asiansa, ovat levollisempia. Usein kuoleva on hyvin huolissaan jäljelle jäävistä läheisistään. Kun nämä asiat on saanut jutella ja näin jättää jäähyväiset, myös tuleva kuolema ei ole enää niin ahdistava.

        Eräs huomio on myös, että ne jotka ovat joutuneet syystä tai toisesta hengityskoneeseen ja näin ovat käyneet lähellä kuolemaa, mutta nukutuksesta herättyään ovat selvinneet. Heille herääminen on ollut ahdistavaa, jopa kauhunsekaisia tunteita herättäviä.

        ”Uskonto harhauttaa ihmisiä miettimään "mitä tapahtuu kuoleman jälkeen"…”

        Asia on oikeasti täysin toinen. Kuoleva saa lohtua siitä, että uskoo ja toivoa siitä, että vielä on jotain siellä edessäpäin. Kuulemma tämä rauhoittaa kuolevia hyvin usein.

        Minä ajattelen täysin samoin kun se jolle vastasit ja en todellakaan ole nuori.

        "
        Asia on oikeasti täysin toinen. Kuoleva saa lohtua siitä, että uskoo ja toivoa siitä, että vielä on jotain siellä edessäpäin. Kuulemma tämä rauhoittaa kuolevia hyvin usein.

        "

        Miten pystyt tällaista väittämään kaikkien kuolevien puolesta?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Minä ajattelen täysin samoin kun se jolle vastasit ja en todellakaan ole nuori.

        "
        Asia on oikeasti täysin toinen. Kuoleva saa lohtua siitä, että uskoo ja toivoa siitä, että vielä on jotain siellä edessäpäin. Kuulemma tämä rauhoittaa kuolevia hyvin usein.

        "

        Miten pystyt tällaista väittämään kaikkien kuolevien puolesta?

        Ei tietysti pidä tuollatavalla tätä ymmärtää. Kyse on siis vain niiden kokemuksista, jotka ovat olleet esim. saattotyössä ja havainneet useimpien kokevan asian noin.


    • >>Jos tämä ei olisi vain tyhjää höpinää, niin eikä kaikkien kristittyjen tulisi kieltäytyä lääketieteellisistä hoidoista niin omalta kuin lastensakin osalta. Esimerkiksi rokotukset on kamalia, kun voivat estää lapsen kuolemisen kurkkumätään tai polioon? Eikö se ole tappio, jos kuolema on voitto?>>

      Minä olen kieltäytynyt koronarokotuksista.

      • Anonyymi

        No se johtuu vain siitä, että olet uskovaisena herkkä muillekkin salaliittoteorioille.


    • >>Elämällä valmistautuu kuolemaan. Eniten ihminen katuu kuolinvuoteella sitä, että elämä on jäänyt elämättä.>>

      Minulla on elämä jäänyt elämättä. Se katuminen kuolinvuoteella jää hyvin lyhytaikaiseksi.
      😄😄😄😄😄

    • käytännön asioiden suhteen niin että hautaustoive paperit on valmiina ja toisekseen tekemällä itselleni selväksi mihin uskon ja ettei elämä lopu kuolemaan vaan on ylösnousemus maanpäällä raamatun lupausten mukaan.

      • Anonyymi

        On tärkeää saada pedostakin voitto, sillä Jumalan viha tulee kohtaamaan pedon kumartajia.

        1234567---


      • Ei voi olla totta!

        Miksi ihmiset luottavat uskontojen ja kirjojen lupauksiin?


    • Anonyymi
    • Anonyymi

      "Jos tämä ei olisi vain tyhjää höpinää, niin eikä kaikkien kristittyjen tulisi kieltäytyä lääketieteellisistä hoidoista niin ..."

      Näinhän sitä varmaan luulis, muttaku on tuo Jeesuksen lähetyskäsky, että ensin meidän on evankelioitava tätä maailmaa ja vasta sitten kun Jumala määrää niin kuolemme pois ja menemme Kristuksen huomaan, ikuiseen iloon. Tämä on se meidän uhrimme, kitua ja olla tämän maailman kynnysmattoja - Kristuksen evankeliumin takia. Mutta sitten tulee se kuolema, meidän voittohetkemme. Amen

      Jumalahan olisi voinut saarnauttaa evankeliumin vaikka enkelien kautta, mutta Hän päätti saarnauttaa evankeliumi meidän uskovien kautta.

      • Anonyymi

        Kuolemanne tulee riippumaan enemmän lääketieteestä kuin mistään jumalasta.


      • "Tämä on se meidän uhrimme, kitua ja olla tämän maailman kynnysmattoja..."

        Sinun mielestäsi siis Jumala vaatii edelleen uhreja?


    • Anonyymi

      Olemalla kiitollinen jokaisena aamuna kun terveenä herätä saan. Aamukenttähartaus on ainoa mitä Jumalalleni voin antaa! Oblivion stout...

    • Anonyymi

      Yritän pysyä hengissä.

      • Sama täällä. On monta uhkaa, mutta kaikki siihen, että ei kuolema heti korjaa.


      • Anonyymi
        torre3 kirjoitti:

        Sama täällä. On monta uhkaa, mutta kaikki siihen, että ei kuolema heti korjaa.

        Sinulla ei ole enää paljoa aikaa, maksaisi sanoo POX!


      • Anonyymi kirjoitti:

        Sinulla ei ole enää paljoa aikaa, maksaisi sanoo POX!

        Jotain 10 vuotta olet tuota ennustanut. Olet kehno.


      • Anonyymi
        torre3 kirjoitti:

        Jotain 10 vuotta olet tuota ennustanut. Olet kehno.

        Näytät jo 85-vuotiaalta,


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Näytät jo 85-vuotiaalta,

        97-vuotiaaIta näyttää.
        👴


    • Anonyymi

      "Jumalahan olisi voinut saarnauttaa evankeliumin vaikka enkelien kautta, mutta Hän päätti saarnauttaa evankeliumi meidän uskovien kautta."

      Ja siksi kiitämme Jumalaa jokaisesta uudesta armon päivästä jonka saamme tätä evankeliumin työtä tehdä!

      • Suomessa uskovat ovat jo vähissä.

        Jumala ei teitä kiitä.


      • Anonyymi
        torre3 kirjoitti:

        Suomessa uskovat ovat jo vähissä.

        Jumala ei teitä kiitä.

        Paljonko meitä pitäisi olla, että olisit tyytyväinen?


      • Anonyymi

      • Anonyymi

      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eikun tutkimaan asioita.

        Sielu eroaa olennaisesti hienojakoisesta kehosta siinä, että sielu on itse elävä persoonallisuus, elämän ja yksilöllisyyden lähde tai toimija, kun taas hienojakoinen keho on toimiva kuori tai ohjelma, jolla ei ole itsenäistä elämää ja joka vaikuttaa elävältä vain siksi, että sielu on sen takana.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sielu eroaa olennaisesti hienojakoisesta kehosta siinä, että sielu on itse elävä persoonallisuus, elämän ja yksilöllisyyden lähde tai toimija, kun taas hienojakoinen keho on toimiva kuori tai ohjelma, jolla ei ole itsenäistä elämää ja joka vaikuttaa elävältä vain siksi, että sielu on sen takana.

        Fyysinen keho ja hienojakoinen keho toimivat yhdessä eräänlaisena vääränä olemuksena tai koneena, jossa TODELLINEN OLEMUS – SIELU – MATKUSTAA MATKUSTAJANA.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Fyysinen keho ja hienojakoinen keho toimivat yhdessä eräänlaisena vääränä olemuksena tai koneena, jossa TODELLINEN OLEMUS – SIELU – MATKUSTAA MATKUSTAJANA.

        Menneisyyden toimiensa kautta ihminen muodostaa tietyn mentaliteetin (oleminen määrittää tietoisuuden), ja tästä nykyisestä mentaliteetista tulee tulevan toiminnan perusta (tietoisuus määrittää olemisen). Tämä on jälleensyntymisen perusta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Menneisyyden toimiensa kautta ihminen muodostaa tietyn mentaliteetin (oleminen määrittää tietoisuuden), ja tästä nykyisestä mentaliteetista tulee tulevan toiminnan perusta (tietoisuus määrittää olemisen). Tämä on jälleensyntymisen perusta.

        KEHOSSA OLEVA SIELU EI SYNNY EIKÄ KUOLE.

        Kaikki syntynyt on tuomittu kuolemaan. KOSKA SIELU EI OLE SYNTYNYT, SILLÄ EI OLE MENNEISYYTTÄ, NYKYISYYTTÄ EIKÄ TULEVAISUUTTA.
        SE ON AINA OLEMASSA OLEVA JA ALKUPERÄINEN. Toisin sanoen sen syntyajankohtaa ON MAHDOTONTA määrittää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        KEHOSSA OLEVA SIELU EI SYNNY EIKÄ KUOLE.

        Kaikki syntynyt on tuomittu kuolemaan. KOSKA SIELU EI OLE SYNTYNYT, SILLÄ EI OLE MENNEISYYTTÄ, NYKYISYYTTÄ EIKÄ TULEVAISUUTTA.
        SE ON AINA OLEMASSA OLEVA JA ALKUPERÄINEN. Toisin sanoen sen syntyajankohtaa ON MAHDOTONTA määrittää.

        Me emme ole kehoja, joilla "on" sielu. Olemme sieluja, joilla on keho. Sielut eivät tarvitse elääkseen kehoa. Ruumiita, joissa ei ole sielua, kutsutaan "kuolleiksi".

        Sielut ovat todellisia eläviä olentoja, joilla on ainutlaatuisia henkilökohtaisia ominaisuuksia - tunteet, mieli, äly. Sielut eivät kuole, eivät vanhene, eivät koskaan lakkaa olemasta ja säilyttävät aina yksilöllisyytensä.


    • Anonyymi

      Ota henkivakuutus jos sinulla on huollettavia.
      Ei kuolemaa kannata pelätä vaan elämätöntä ainoaa elämää, jos vaikka kärvistelee sen harhauskossaan.

    • Anonyymi

      Sattumalta synnyit siitoksessa, katoat sattumalta joskus.

      • Anonyymi

        Tai koeputkessa!
        🤤


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tai koeputkessa!
        🤤

        Siis munasoluun siittiö.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siis munasoluun siittiö.

        Toki tähänkin ketjuun piti saada joku alapää juttu. Todella sairasta porukkaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toki tähänkin ketjuun piti saada joku alapää juttu. Todella sairasta porukkaa.

        Et homoista taas heterot?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siis munasoluun siittiö.

        Yksi sadoista tuhansista sieluista taivaasta kohtuun vilahtaa, munasolun ja siittiön yhtymän hetkenä vallan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Yksi sadoista tuhansista sieluista taivaasta kohtuun vilahtaa, munasolun ja siittiön yhtymän hetkenä vallan.

        Eli Nirvanasta siis.


      • Anonyymi

      • Anonyymi

    • Anonyymi

      Pitääkö siihen valmistautua? Toivon että se on kun lampun sammuttais !

      Gubbe 74

      • Anonyymi

        Eih
        Laavalamppu syttyy jos et tule uskoon herrassa Jeesuksen.


      • Anonyymi

        Kuolema on elämämme tärkein tapahtuma, tentti.


    • Anonyymi

      Näinkin voivat jotkut valmistautua joskus tulevaisuudessa:
      Pitäisi valmistautua kuulemaan: "Nouskaa tänne". Sitä ennen pitäisi tehdä muutama juttu erään tutun kanssa.

    • Rukoilemalla että saisi kuolla Kristuksessa ja nousta ylös Hänessä ja Hänen kanssa ja elää ikuisesti. Tulkaa mukaan Taivaaseen ja Elämään joka alkaa Kristuksessa jo maan päällä. !!

      • Anonyymi

        Hänen sylissään pää leväten kuten kaikkein kauneimman opetuslapsensa eli Johanneksen salli levätä.
        🤤


    • Anonyymi

      Pitääkö kuolemakin suorittaa? Eikö voi vain levätä armossa ja lähteä?

    • Anonyymi

      Kuolema tulee valmistuu siihen tai ei. Jokaisen kuolema on jälkeenjääneiden murhe. Vainaja on ei koe enää mitään ja siihen ei tarvitse valmistautua.

    • En ole vielä valmistellut kuolemaani millään tavalla.

      • Anonyymi

        EVVK!


    • Anonyymi

      Kuolemaa ei ole. Rauni-Leena Luukasen kirja.
      Minä en kuole koskaan vain ruumiini kuolee ja muuttuu mullaksi.
      Palaan takaisin, lihaannun, aloitan taas opiskelun elämän koulussa ja karma on opettajani.
      Näin meillä kaikilla.

    • Anonyymi

      Kun elämänlanka katkeaa mennään olotilaan joka on tässä ympärillämme. Se on toisella värähtelytasolla oleva astraalimaailma.
      Taivas on uskovaisten keksintöä.
      Kun elämänlanka katkeaa älä jää nukkumaan vaan suunnista valoa kohti. Sanoi minulle kerran eräs teosofi.

    • Anonyymi

      Se maailma minne mennään kun elämänlanka katkeaa on tässä meidän ympärillä. Eri värähtelytasolla

    Ketjusta on poistettu 20 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 173
      5109
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      126
      4613
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      30
      2946
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      30
      1947
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      23
      1794
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1737
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1720
    8. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      108
      1716
    9. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      30
      1623
    10. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1561
    Aihe