Pitää kai uskoa "ei kiinnosta" -vastaus

Anonyymi-ap

Olen ollut opiskelujen puitteissa läheisesti tekemisissä itseäni aika selvästi nuoremman naisen kanssa. Omalla kokemuksella voin sanoa, että nainen oli merkkien perusteella kiinnostunut tai ainakin esitti sellaista. Järjesti mm. kahdenkeskisiä tapaamisia opintoihin liittyen ja toi esiin olevansa vapaana koko tulevan viikonlopun.. En ole koskaan vielä erehtynyt tällaisessa.. Toisaalta tuollainen esittäminen ei olisi oikein vaikuttanut hänen ajankäyttöä priorisoivaan elämäntapaansa sopivalta.

Aivan alussa en jaksanut heräillä naisen aktiivisuuteen, koska pitkä sinkkuaika, koronaväsymys ja myös tarpeettoman draaman välttely opintoihin liittyen olivat mielessäni. Päätin kuitenkin lopulta, että on tämä kortti katsottava etten lopulta jää katumaan mitään, koska kyseisessä ihmisessä ei suinkaan ole mitään "vikaa" vaan oma kiinnostukseni jopa lisääntyi jatkuvasti.

Kun sitten lopulta ehdotin naiselle viestillä että mentäisiin viikonloppuna ulos, vastaus oli tyyliä "nyt on kyllä kalenteri täynnä". Mitään sellaisia merkkejä ei tosielämässä kuitenkaan ollut, että nainen olisi jo luovuttanut. Oletin, että varmaan on lähinnä loukkaantunut tai ainakin haluaa esittää sellaista kun hänen oma aiempi vihjailunsa "täysin vapaasta viikonlopusta" ei johtanut mihinkään. Päätin odotella rauhassa miten käytös tosielämässä muuttuu tämän lähettämäni viestin jälkeen, ja seurauksena oli vielä aiempaa aktiivisempaa läheisyyteen pyrkimistä eikä puhettakaan välttelystä.

Odottelin pari päivää, nielin ylpeyteni täysin tavoistani poiketen ja ehdotin uudelleen viestillä, että haluaisin viedä hänet ulos ja katsotaan hänen kalenteristaan nyt sitten sopivaa aikaa. Olin vähintään yllättynyt, kun vastaus oli sen muotoinen, että kalenteri on pitkälle täynnä eikä minun seurassani ulos meneminen oikeastaan kiinnosta, kiitos kuitenkin. Kiitin vastauksesta ja toivotin hyvää jatkoa.

Oma elämänkokemukseni sanoo, että tämä tapaus vielä kävelee jonain päivänä katuvaisena vastaan. En nyt usko omaan vetovoimaani niinkään, mutta siihen millaista ripustautumista olen aiemmin nähnyt naisilta (kun ovat saaneet jonkun miehen hyväksynnän itselleen). Tuntemukseni asiasta on tämä. Minua vain kiinnostaisi kuulla naisen logiikan asiantuntijoilta, että mikä voisi olla näin epäloogisen toiminnan motiivina, kun tässä ollaan aikuisia molemmat kuitenkin.

27

1102

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Vähän omituista kyllä ehkä joo, mutta mikä hyöty on tällaisella pitkällisellä pohdinnalla ihmisestä, joka ei ehtinyt paljon mitenkään vielä vaikuttaa elämääsi? Ei ole mitään järkeä juuttua tällaisiin, sillä kuten huomasimme, ne ovat hyvin hauraita ja saattavat mistä syystä tahansa päättyä milloin tahansa. Eli rennosti vaan ja eteen päin!

      • Anonyymi

        Olen itse aika lailla itsenäinen oman tieni kulkija, en kulje massan mukana. Kohtasin aika yllättävällä tavalla toisen samanlaisen sielun. Ei tämä ole ulkonäkökysymys eikä kyse ole myöskään siitä etteikö naisia maailmassa riittäisi. Pohdintani on osa sinänsä mielestäni tervettä ja välttämätöntä itsekritiikkiä, "teinkö paljonkin väärin".


    • Anonyymi

      Esittää vaikeasti tavoiteltavaa. Tai löysi uuden miehen. :)

      • Anonyymi

        Jos minun kaltaiseni mies on hakusessa, niin tällaisia ei ole monia. En ole mustasukkainen jos on löytänyt jotain muuta.

        Harmittaa tietysti että jos hänellä on sielu niin rikki että pitää testata miesten kiinnostus itseään kohtaan näin äärimmäisellä tavalla. Itselläni ei kuitenkaan motivaatio tällaiseen riitä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos minun kaltaiseni mies on hakusessa, niin tällaisia ei ole monia. En ole mustasukkainen jos on löytänyt jotain muuta.

        Harmittaa tietysti että jos hänellä on sielu niin rikki että pitää testata miesten kiinnostus itseään kohtaan näin äärimmäisellä tavalla. Itselläni ei kuitenkaan motivaatio tällaiseen riitä.

        Miksi keksit tuollaisia omituisia teorioita kieltäytymisen syyksi? Miksi ei olisi voinut tulla vain toisiin aatoksiin? Esimerkiksi siksi, että odotti sinun ehdottavan yhteistä tekemistä heti, ja näin osoittavan, että todella haluat viettää aikaa hänen kanssaan.
        Ja ehkä tosiaan löysi jo muuta seuraa.


    • Anonyymi

      Haluaa tavata opintoihin liittyen, muttei muuten? Vaikuttaa melko selvältä, etenkin jos pärjäät opinnoissasi siedettävästi.

    • Anonyymi

      Ainut mitä itsellä tulee naisena mieleen on, että olet ollut ihan hyvää seuraa ja ehkä ulkonäöllisestikin ok. Mutta et kuitenkaan sellaista seuraa, jonka kanssa haluaisi lähempää tutustumista. Toinen vaihtoehto, että olet loukannut verisesti, mutta eihän tuo siltä kuulostanut ollenkaan.

      • Anonyymi

        Jos neiti ei olisi itse alkanut vihjailla pariinkin kertaan aiemmin, että hänellä on nyt koko viikonloppu vapaana, niin olisin varmaan taipuvainen uskomaan tuohon ensimmäiseen vaihtoehtoon. Toki tuostakin on voitu loukkaantua kun ei ole otettu vinkistä kiinni, mutta olisihan sen saanut näyttää silloinkin. Tätä jälkimmäistä minä tässä nyt mietin itsekin. Toki kiva kuulla että se voisi sentään olla mahdollinen selitys.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos neiti ei olisi itse alkanut vihjailla pariinkin kertaan aiemmin, että hänellä on nyt koko viikonloppu vapaana, niin olisin varmaan taipuvainen uskomaan tuohon ensimmäiseen vaihtoehtoon. Toki tuostakin on voitu loukkaantua kun ei ole otettu vinkistä kiinni, mutta olisihan sen saanut näyttää silloinkin. Tätä jälkimmäistä minä tässä nyt mietin itsekin. Toki kiva kuulla että se voisi sentään olla mahdollinen selitys.

        Tunteiden näyttäminen on usein haastavaa pariskunnillekin, joten miten voit odottaa jonkun näyttävän tunteensa jollekin vieraammalle?


    • Anonyymi

      Tarvii jeesiä tehtäviin ja tentteihin ei muuta.

      • Anonyymi

        Ei ole ollut siitä kyse. Ei ollenkaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei ole ollut siitä kyse. Ei ollenkaan.

        Ai et voidaan kimpassa hoitaa noi yhtälön ratkasut tms., siihen on aikaa, pakko olla, mut sun kans syömään tai jotain? Ei siihen ole aikaa, eihän nyt naiset syö.


    • Anonyymi

      Ei tuossa ole mitään epälogista. Nainen ei tahdo treffeille kanssasi. Yritin vihjata että ymmärtäisit. On vain ystävällinen. Ei kiinnostunut mutten.

      • Anonyymi

        Siis yritti *..


    • Anonyymi

      Taas setämies...

    • Anonyymi

      Naisen "viikonloppu on vapaa" - ei suinkaan odota treffikutsua!
      Se voi tarkottaa ettei ole työtunteja tai muuta velvollisuuteen liittyvvää. Jonka ajan on jo suunnitellut viettävänsä perheensa tjms. kanssa.

      Lakkaa ehdottelemasta sille enää tapaamisia tai tarjota seuraasi työn/opintojen ulkopuolella. Hän yksinkertaisesti vain ei ole kiinnostunut.

      Lakkaa analysoimasta hänen " oletettuja viestejään". Niissä ei ole mitään viestejä!
      Eikä sinun missään tapauksessa tarvitse niellä ylpeyttäsi!
      Sinähän vain ehdotit seuraasi olettaen ettei hänellä ole muuta tekemistä! Tuossa ei ole mitään pahaa!
      Sinä ja tuo nainen olette vain yksinkertaisesti opiskelu-/työkavereita, ei mitään muuta.
      Ota sen sanomiset hyppysellisellä suolaa ( ei vakavasti), saat kanssakäymisen sen kanssa sujumaan mutkattomasti.
      Turhaa kehitellä olematonta draamaa.

    • Anonyymi

      Näin kokeneempana miehenä ja nuorten naisten piirittämänä haluaisin sanoa, että nainen on klassinen "esitän vaikeasti tavoiteltavaa". Ei tuossa mistään muusta ole kysymys. Oma asiasi on tietenkin, menetkö mukaan siihen, vai annatko olla.

      Itsestäni on aina melko huvittavaa, kun tällaiseen käytökseen törmää. Mutta ei sitä kannata pohtia sen enempää. Teet uusia ehdotuksia hänelle, vaikka se olisikin kertomasi mukaan tavoillesi täysin poikkeuksellista. Mitä tämä muuten tarkoittaa?? Ehkäpä oma ylimielisyytesi on saanut hänet leikkimään vaikeasti tavoiteltavaa. Mene jä tiedä?

      Jos lopulta myönteisiä vastauksia aloitteellisuuteesi ei tule, niin so what?

      • Anonyymi

        Tapoihini ei kuulu tehdä aloitteita henkilöille koemielessä, vaan teen niitä ihan tositarkoituksella. Ja silloin kun on tunnetta pelissä, niin kieltäytyminen tuntuu tietenkin ainakin vähän pahalta, vaikka tilannearvion perusteella asettelisi faktat mielessään mukavaan asentoon ("kyllä naisia maailmassa riittää"). Ja kyllä, vaikeasti tavoiteltavuus on aina mahdollista, mutta se mahdollisuus pistää aina miettimään vastapuolen mielenmaisemaa yleisemminkin (haluaako varmistaa, että mies on oikeasti tosissaan vai haluaako vain pelata..).

        Uusi yritys vaatii tietenkin sekä oman ylpeytensä nielemistä että riskiä uudesta henkisestä takaiskusta. Vrt. vaikka esim. se että hakisit uudelleen samaan työpaikkaan johon et joskus aiemmin kelvannut, vaikka syyt jäivätkin epäselviksi. Jos työpaikka on oikeasti erittäin hyvä, niin voisin niellä ylpeyteni ja hakea uudestaan, mutta useimmiten tuskin sitä tekisin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tapoihini ei kuulu tehdä aloitteita henkilöille koemielessä, vaan teen niitä ihan tositarkoituksella. Ja silloin kun on tunnetta pelissä, niin kieltäytyminen tuntuu tietenkin ainakin vähän pahalta, vaikka tilannearvion perusteella asettelisi faktat mielessään mukavaan asentoon ("kyllä naisia maailmassa riittää"). Ja kyllä, vaikeasti tavoiteltavuus on aina mahdollista, mutta se mahdollisuus pistää aina miettimään vastapuolen mielenmaisemaa yleisemminkin (haluaako varmistaa, että mies on oikeasti tosissaan vai haluaako vain pelata..).

        Uusi yritys vaatii tietenkin sekä oman ylpeytensä nielemistä että riskiä uudesta henkisestä takaiskusta. Vrt. vaikka esim. se että hakisit uudelleen samaan työpaikkaan johon et joskus aiemmin kelvannut, vaikka syyt jäivätkin epäselviksi. Jos työpaikka on oikeasti erittäin hyvä, niin voisin niellä ylpeyteni ja hakea uudestaan, mutta useimmiten tuskin sitä tekisin.

        Anna tuon naisen olla. Kohtele sitä tasavertaisena opiskelu-/ammattikaverina.
        Sinä halusit tutustua ehkä häneen hiukan paremmin. Nainen ei halua joten vain poista se mahdollisista lähiystäväpiiristäsi. Ilman mielenrauhasi kärsimystä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tapoihini ei kuulu tehdä aloitteita henkilöille koemielessä, vaan teen niitä ihan tositarkoituksella. Ja silloin kun on tunnetta pelissä, niin kieltäytyminen tuntuu tietenkin ainakin vähän pahalta, vaikka tilannearvion perusteella asettelisi faktat mielessään mukavaan asentoon ("kyllä naisia maailmassa riittää"). Ja kyllä, vaikeasti tavoiteltavuus on aina mahdollista, mutta se mahdollisuus pistää aina miettimään vastapuolen mielenmaisemaa yleisemminkin (haluaako varmistaa, että mies on oikeasti tosissaan vai haluaako vain pelata..).

        Uusi yritys vaatii tietenkin sekä oman ylpeytensä nielemistä että riskiä uudesta henkisestä takaiskusta. Vrt. vaikka esim. se että hakisit uudelleen samaan työpaikkaan johon et joskus aiemmin kelvannut, vaikka syyt jäivätkin epäselviksi. Jos työpaikka on oikeasti erittäin hyvä, niin voisin niellä ylpeyteni ja hakea uudestaan, mutta useimmiten tuskin sitä tekisin.

        Vielä palaan tähän tunnepuoleen, jos kerran kysymys on pelistä "vaikeasti tavoiteltava nainen". Siinä tapauksessa torjunta ei ole todellista, vaan mies kelpaa kyllä, mutta nainen kutsuu teerenpeliin. Mitään syytä ei ole kokea "henkistä takaiskua".

        Vertauksesi työpaikan hakuun olisi, että et kelvannut jostakin muusta syystä kuin, että et olisit ollut paras hakija. Esimerkiksi palkkatoiveesi olisi ollut liian suuri. Tällöin, jos työpaikka olisi todellakin mielestäsi hakemisen arvoinen, niin sovittamalla palkkatoivomusta alaspäin uuteen hakemukseen, saisit työn.

        Teet tietenkin, kuten itse haluat. Tämä ei ollut kritiikkiä sinulle.


    • Anonyymi

      Ehkä iski pelko, traumat nousi pintaan kun tajusi et oletkin oikeasti kiinnostunut ja jutusta voisi tulla jotain.

      • Anonyymi

        Onkohan tämä yleistäkin että pelot tai traumat johtavat pakkeihin? Jotain traumoja mietin tässä tapauksessa ihan sen perusteella mitä olen henkilöä analysoinut..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onkohan tämä yleistäkin että pelot tai traumat johtavat pakkeihin? Jotain traumoja mietin tässä tapauksessa ihan sen perusteella mitä olen henkilöä analysoinut..

        Höpö höpöä. Camoon itsepetosta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Höpö höpöä. Camoon itsepetosta.

        Ei minulla ole mitään tarvetta itsepetokselle. Olisin erittäin tyytyväinen jos mieleni antaisi minun kaiken näkemäni jälkeen uskoa siihen etten vain yksinkertaisesti kelpaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei minulla ole mitään tarvetta itsepetokselle. Olisin erittäin tyytyväinen jos mieleni antaisi minun kaiken näkemäni jälkeen uskoa siihen etten vain yksinkertaisesti kelpaa.

        Ja kuitenkin kulutat aikaasi asian pohtimiseen ja analysointiin. Mitäpä jos vaan antaisit olla. Et kelvannut ja se siitä.


    • Anonyymi

      Tuntuu varmasti ikävältä mutta joskus vaikka toinen olisi samankaltainen, vetovoima ei synny. Nuorena naisilla on tietynlaiset haaveet unelmapoikkiksesta & vanhemmiten ne valinnat on yllättäviäkin. Ehkä elämä vielä yllättää sinutkin ja löydät sen, joka mätsää. Vetovoima ei aivan liity ulkonäköönkään

    • Anonyymi

      Kysyit suoraan ja tuli ei, vaikkakin epämääräisesti.
      Varmistus vahvisti asian.

      Elämä jatkuu.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      39
      1691
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1361
    3. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      42
      1317
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1315
    5. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      10
      1313
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      7
      1284
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1264
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1230
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1190
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      2
      1173
    Aihe