Mistä sinapeista pidät
Mistä sinapeista pidät
39
436
Vastaukset
Turun Sinappi Väkevä (punakorkkinen), Maillen hunajasinappi ja joulusinappi (ostettu joulumarkkinoilta). Sinappeja ja valinnanvaraa erilaisiin tarkoituksiin.
- Anonyymi
Turun väkevä on hyvää mutta millaista on dijon hunajasinappi täytyis maistaa kerran ostin tavallista dijon sinappia makkaran kanssa vähän oli kirpakkaa sinappia
Anonyymi kirjoitti:
Turun väkevä on hyvää mutta millaista on dijon hunajasinappi täytyis maistaa kerran ostin tavallista dijon sinappia makkaran kanssa vähän oli kirpakkaa sinappia
Se Maille Dijon Honey sinappi on hyvää, esim: voileivissä kalkkunaleikkeen päällä, sopii mausteiksi marinadeihin ja salaattikastikkeisiin, sekä lihan ja kanan kanssa.
Grillimakkaran kanssa sopii tuo Turun väkevä.- Anonyymi
tosi.typy kirjoitti:
Se Maille Dijon Honey sinappi on hyvää, esim: voileivissä kalkkunaleikkeen päällä, sopii mausteiksi marinadeihin ja salaattikastikkeisiin, sekä lihan ja kanan kanssa.
Grillimakkaran kanssa sopii tuo Turun väkevä.Onko hunaja yhtä kirpeää kuin tavis dijon sinappi
Anonyymi kirjoitti:
Onko hunaja yhtä kirpeää kuin tavis dijon sinappi
Ei ole. Se on pehmeämmän makuista. Ehkä hieman makeampaa, mutta selvästi dijonin makumaailma on siellä mukana.
- Anonyymi
tosi.typy kirjoitti:
Ei ole. Se on pehmeämmän makuista. Ehkä hieman makeampaa, mutta selvästi dijonin makumaailma on siellä mukana.
Täytyy huomenna ostaa jos muistaa ostaa ja kokeilla kiitos vinkistä
Anonyymi kirjoitti:
Ole hyvä. Mikä sinappi on sinun suosikkisi?
Anonyymi kirjoitti:
Vielä lisäys...
Cittarista pitäisi löytyä. Purkki 3.15 e .
https://www.k-ruoka.fi/kauppa/tuote/maille-dijon-sinappi-230g-hunaja-3036810204069- Anonyymi
tosi.typy kirjoitti:
Ole hyvä. Mikä sinappi on sinun suosikkisi?
Meiran 1 kg ja kotisinappi väkevä tai perinteinen ja turun väkevä ja auran väkevä mut jotenkin kyllästynyt ja haluais kokeilla jotain uutta ja hyvää kokeilin matin sinappia salosen pimeää pulloa helsingin sinappia mut en pitänyt niistä mut nyt täytyy mennä nukkumaan väsyttää hyvää yötä
- Anonyymi
tosi.typy kirjoitti:
Vielä lisäys...
Cittarista pitäisi löytyä. Purkki 3.15 e .
https://www.k-ruoka.fi/kauppa/tuote/maille-dijon-sinappi-230g-hunaja-3036810204069Tänään kävin cittarissa mutta olen prisma poikii
- Anonyymi
Viinamies suosittelee joko olutsinappia taikka vaihtoehtoisesti konjakkisinappia. Ei suinkaan nut "piip" mitään sellaisia sinappeja persuille ehdotella mitkä eivät mastuisi pahalle. Persusinappia se olla pitää jossa on etikkaa litra johonka on mausteeksi ripaus sokeria uutettu.
- Anonyymi
tosi.typy kirjoitti:
Grillimakkaran kanssa sopii tuo Turun väkevä.Ostin dijon hunaja sinappia eli tänään maistan sitä
Anonyymi kirjoitti:
Ostin dijon hunaja sinappia eli tänään maistan sitä
Ostitko siis sitä Maillen Dijone hunajasinappia? Se sopii esim. voileipien kanssa, jne, mutta en haaskaa sitä grillimakkaraan. Makkaroille ja nakeille on parempiakin vaihtoehtoja.
Mukavia herkutteluhetkiä! 😊
- Anonyymi
No joku sinettisinappi on ihan sontaa, meiran perussinappi isossa pullossa on ihan ok, joku auran makea myös myös.
- Anonyymi
Niin ja -harmiseikirj- kuittaa ja toteaa vielä että dijonin väkevät on hyviä kinkun kuorrutukseen.
-harmiieikirj- - Anonyymi
Sinettiä ei ilmeisesti tehdä enään ei se pahaa ollut itsellänikin ollut paljon meiran sinappia mut nyt kyllästynyt siihen kotisinappikin hyvää mut liian pieni pullo aina loppuu eli kalliiksi tulee
- Anonyymi
Sinep parasta
- Anonyymi
Ei ole osunut silmään tuo sinappi
- Anonyymi
Turun sinappi oli unkaeilaista halpaa aikoinaan, Auran sinappi aitoa turkulaista, mietoa ja jonka mausta ehkä pidänkin miedosta koska kastike hyvä.
Turku vai Unkari, vastaqa?- Anonyymi
Itse en miedoista tykkää ei maistu miltään eli sama kun söis ilman sinappii turun tai auran väkevä on hyvää mut tuubit kalliita ja pieniä
Mää syön sitä, mitä Nuppunen kaiken halvemmalla saa niiku halpahallista. Soon hyvää varsinnii tumman leivän päällä ja hernylissä. 🌹👀
Itsetehty sinappi on parasta mutta kyllä turun tai auran väkeväkin menettelee.
- Anonyymi
Itsetehtyyn aurajuustoa sekaan, niin sitä saa syödä lusikalla 😋
xLiner Anonyymi kirjoitti:
Itsetehtyyn aurajuustoa sekaan, niin sitä saa syödä lusikalla 😋
xLinerNiin mikäs siinä jos niin siitä tykkää mutta tollanen vois sopia paremmin kuorrutteeks jonkun lihan tai laatikon tai lämpimienvoileipien päälle jos vähän juustoraastetta vielä sekoittaa sekaan ja paistaa sapuskan uunissa.🙂.
- Anonyymi
Mikkojuhan kirjoitti:
Niin mikäs siinä jos niin siitä tykkää mutta tollanen vois sopia paremmin kuorrutteeks jonkun lihan tai laatikon tai lämpimienvoileipien päälle jos vähän juustoraastetta vielä sekoittaa sekaan ja paistaa sapuskan uunissa.🙂.
Yhdistän itse tehdyn sinapin aina jouluun. Kinkun kanssa sopii, ja lautaselle muutenkin.
Alan taas kehittelemään ruokanatsi -systeemiä itselleni. Päässyt "vähän" karkaamaan elämäntavat käsistä. Treeneissä olen käynyt noin vuoden verran kerran kuukauteen ja mättänyt moskaa suuhun kaksin käsin, enkä todellakaan ruoka-aikoina!
Notta reenit pyörimään ja ruoka-ajat kans. Vähän aikaa menee alkuun puristaessa 😬
Jostain syystä tuo nyt tuli mielleyhtymänä pintaan sinapista.. pitääköhän huolestua 🤔
Yhdistän itse tehdyn sinapin aina jouluun. Kinkun kanssa sopii, ja lautaselle muutenkin.
Alan taas kehittelemään ruokanatsi -systeemiä itselleni. Päässyt "vähän" karkaamaan elämäntavat käsistä. Treeneissä olen käynyt noin vuoden verran kerran kuukauteen ja mättänyt moskaa suuhun kaksin käsin, enkä todellakaan ruoka-aikoina!
Notta reenit pyörimään ja ruoka-ajat kans. Vähän aikaa menee alkuun puristaessa 😬
Jostain syystä tuo nyt tuli mielleyhtymänä pintaan sinapista.. pitääköhän huolestua 🤔
xLinerEi tarvi ainakin luulisin niin.😄. Jouluna meilläkin aina ennen vaan tehtiin mutta löyty niin hyvä resepti että nykyään sitä tulee tehtyä aina kun se loppuu. Mä olen tammi-helmikuun vaihteesta tosiaan pitänyt tiukkaa linjaa syömisissä ja käynyt jokapäivä lenkillä. Tai no ehkä 3pv on jäänyt väliin sään tai muiden menojen vuoksi. Oli se kyllä jo tehonnutkin vaikka kilot ei ole pääasia niin helmikuussa oli 4kg tippunut ja vyöhön pitää kohta tehdä lisää reikiä kun 2 reikää kireemmälle menee vyö nyt kun tammikuussa.🙂.
- Anonyymi
Mikkojuhan kirjoitti:
Ei tarvi ainakin luulisin niin.😄. Jouluna meilläkin aina ennen vaan tehtiin mutta löyty niin hyvä resepti että nykyään sitä tulee tehtyä aina kun se loppuu. Mä olen tammi-helmikuun vaihteesta tosiaan pitänyt tiukkaa linjaa syömisissä ja käynyt jokapäivä lenkillä. Tai no ehkä 3pv on jäänyt väliin sään tai muiden menojen vuoksi. Oli se kyllä jo tehonnutkin vaikka kilot ei ole pääasia niin helmikuussa oli 4kg tippunut ja vyöhön pitää kohta tehdä lisää reikiä kun 2 reikää kireemmälle menee vyö nyt kun tammikuussa.🙂.
Hyvä sua! Melkein olen kateellinen.. 😄
Mulla on tuossa paradoksi. Olen niin väsynyt etten jaksa urheilla ja syödä kunnolla, joista saisin virtaa... Olen ollut aiemmin kovassa kunnossa ja nyt aivan surkeassa. Vaikka tiedän että jo kolmessa kk:ssa olisin taas melkein pykälillä, en ole jaksanut. Ehkä tämä tauko on tehnyt ihan hyvääkin omalla tavallaan. Mutta parhaiten voin kun liikun aktiivisesti ja elämäntavat ovat säännölliset.
xLiner - Anonyymi
Mikkojuhan kirjoitti:
Ei tarvi ainakin luulisin niin.😄. Jouluna meilläkin aina ennen vaan tehtiin mutta löyty niin hyvä resepti että nykyään sitä tulee tehtyä aina kun se loppuu. Mä olen tammi-helmikuun vaihteesta tosiaan pitänyt tiukkaa linjaa syömisissä ja käynyt jokapäivä lenkillä. Tai no ehkä 3pv on jäänyt väliin sään tai muiden menojen vuoksi. Oli se kyllä jo tehonnutkin vaikka kilot ei ole pääasia niin helmikuussa oli 4kg tippunut ja vyöhön pitää kohta tehdä lisää reikiä kun 2 reikää kireemmälle menee vyö nyt kun tammikuussa.🙂.
Minun äiti ruukaa tehdä jouluisin itse sinappia.
En itse kauheasti välitä itse tehdystä sinapista. jos sinappia syön niin meira merkkistä.
T:lyhytfleda Anonyymi kirjoitti:
Hyvä sua! Melkein olen kateellinen.. 😄
Mulla on tuossa paradoksi. Olen niin väsynyt etten jaksa urheilla ja syödä kunnolla, joista saisin virtaa... Olen ollut aiemmin kovassa kunnossa ja nyt aivan surkeassa. Vaikka tiedän että jo kolmessa kk:ssa olisin taas melkein pykälillä, en ole jaksanut. Ehkä tämä tauko on tehnyt ihan hyvääkin omalla tavallaan. Mutta parhaiten voin kun liikun aktiivisesti ja elämäntavat ovat säännölliset.
xLinerKiitos. Pieni tauko ei välttämättä oo pahasta varsinkin jos tuntee että on ylirasittunut mutta kyllähän kroppa tuntuu paremmin pelaavan kun ei vaan lepää laakereillaan jatkuvasti. Aloitat sillain ihan pikkuhiljaa vähän kerrassaan niin pysyy balanssi eikä alku oo elimistölle liian raju muutos.🙂.
Anonyymi kirjoitti:
Minun äiti ruukaa tehdä jouluisin itse sinappia.
En itse kauheasti välitä itse tehdystä sinapista. jos sinappia syön niin meira merkkistä.
T:lyhytfledaÄiti se meilläkin aloitti sinapin tekemisen ja siltä oon sen oppinut.🙂.
- Anonyymi
Mikkojuhan kirjoitti:
Kiitos. Pieni tauko ei välttämättä oo pahasta varsinkin jos tuntee että on ylirasittunut mutta kyllähän kroppa tuntuu paremmin pelaavan kun ei vaan lepää laakereillaan jatkuvasti. Aloitat sillain ihan pikkuhiljaa vähän kerrassaan niin pysyy balanssi eikä alku oo elimistölle liian raju muutos.🙂.
Juu, olen aika Pro treenaamisessa ja kaikessa siihen liittyvässä... Tai ainakin ollut... 😭🤣😭
Tiedän mitä pitäis.. 😔😴 ---💪🏋️🏃🤸
Juu, olen aika Pro treenaamisessa ja kaikessa siihen liittyvässä... Tai ainakin ollut... 😭🤣😭
Tiedän mitä pitäis.. 😔😴 ---💪🏋️🏃🤸
xLinerSepä se hankaluus on itelläkin useinmiten tuossa hommassa ollut että tietää kyllä mitä pitäis tehdä ainakin vähintään noin suurinpiirtein mutta että vielä saa potkittua ittensä tekemään ne asiat niin se onkin aivan eri juttu. Nyt on kyllä ollu tällä kertaa motivaatio hyvin kohdallaan ja ei ole tuntunut kovinkaan hankalalta saada itteään aktivoitua ihan paria poikkeuspäivää lukuunottamatta mutta se nyt on jo taas aivan normaalia ettei ihan jokaisena päivänä huvita.🙂.
- Anonyymi
Vihreä korkuinen sinappi tuubista puristettava oli ennen parasta, nuotiomakkaran kanssa. En tiedä, onko tätä vielä saatavilla, ku sitä oli noin 30- vuotta sitten ja hyvää oli.
- Anonyymi
Vihreä korkkinen sinappi.
- Anonyymi
Sinappi on vauvan paskaa jota pakolla tuututellaan pikkulapsosille nuotiolla poltetun makkaran päälle jotta lapsokainen saadaan pakotetuksi pakolla omaksumaan arjalainen persukulttuuri jossa sinappi on muka hyvää.
Ettekö te tollot persut tajua siihen ällöttävään makkaraanne käyttää lisukkeena vaikkapa majoneesia taikka sienisalaattia taikka perunasalaattia taikka viherpippurikastiketta taikka muuta mukavaa. Vai jotta sinappia olette vailla. - Anonyymi
En pidä mistään sinapista sellaisenaan. Lisään vain mausteeksi ruokiin.
- Anonyymi
Mä kyllä teen yleensä itse sinappini... erilailla maustettuina, miten milloinkin.
Viimeeks ostettu sinappi on ; Vanhanajan A L'Olivier 200g, Stockalta ja käytin sitä jouluna; (kahden) kinkkurullien kuorrutukseen... ei kovin onnistunut ostos, menetteli muuten, mutt mukulat eivät tykänneet tippaakaan! Jättivät syömättä ne kinkun reunukset lautasilleen, joten roskiin päätyi kasa sinappista kinkkua.
Colman's sinappijauhe 100 g on se perus sinappijauhe, josta kehittelen erimakuisia sinappeja. Useimmiten kerman, sokerin tai hunajan kanssa, ripaus suolaa, toisinaan myös maustan sinapin konjakkitilkalla... valkosipulilla tai meirami/timjamilla.
Chillysinappi oli täysin epäonnistunut kokeilu, ja koko viritys jouti roskiin. Sattuuhan näitä, aina joskus, kun kehittelee jotain uutta! Vahingoistakin oppii; ei toista niitä!
Muksut tykkää hunajalla maustetusta makeasta sinaapista, joka on tehty vielä kerman kera ja timjamia mausteena, on se miedoin vaihtoehto.
trollikka - Anonyymi
Auran sinikorkkinen makea sinappi on hyvää. Mutta paras oli kun tein itse, semmosta vauvan paskaa mutta oli hyvää
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Koko familia taas lehdissä jauhamassa vanhoja asioitaan
Nyt menee familialla lujaa. Martina ja äiti MeNaisissa (taas) ja Esko IS:ssa. Kuinkakohan monta kymmentä kertaa nuo sam3541431- 741395
Teemu Keskisarja (ps) loisti- ja hurmasi MTV:n tentissä.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/kommentti-keskisarja-sekoitti-pakan-suomiareenan-puheenjohtajatentissa/9180380 Kuten3101175Taas syytöntä ja rehellisintä rangaistiin
Ja vielä 13 000 euroa kaupungin oikeudenkäyntikuluja maksuun. Lisää tällaisia päätöksiä.😀461097Aika pieni se on
Joku sanoo että matala on suihku. Säätöä tarviaa nyt ruisku, että se ruiskuaa korkeudelle valopylvään Näin saamme näht32916Heh, Irvi-Riikka vie duunareilta nyt arkipyhätkin
Voihan saksilla näköjään leikellä kalenteriakin. Irvi-Riikalla ne osuivat arkipyhiin. Että sellainen duunaripuolue 😆231904vinkki miehille
Jos on ollut erimielisyyksiä ja sun käytös on satuttanut naisya, et voi palata takaisin kevyesti niin kuin mitään ei oli163878Kiitos siitä
Kiitos siitä hahmosta jonka loit, ja jonka sain tuntea, ja kutsua ystäväksi. Se oli hyvä tyyppi ja siihen oli helppo rak40835Ilouutinen: Teini-ikään ehtinyt Osmo Peltola TV:ssä! Tätä tiedossa Peltsi-isän kanssa tällä kertaa
Mikä upea parivaljakko: Peltsi-isä ja Osmo-poika. Peltsin toisen luonto starttaa televisiossa ja mukana muutamassa jakso20817Pelekäätkönä mua?
Älä turhaan. 😘 Unohdetaan säät ja ilmat ja muut turhat lätinät tai jos välttämättä haluat niistä keskustella, niin te42804