Aggressiivinen automyynti

Anonyymi-ap

Miten vaihtoautokauppa on mennyt sellaiseksi, että päätös auton ostamisesta pitäisi tulla heti ensimmäisessä puhelussa tai kun autosta on liikkeessä edes jollain tasolla kiinnostunut.

Sitten kun niitä perustietoja ei tunnuta edes tietävän, ammattitaito huonoa ja aivan sama mikä auto on kyseessä niin kaikki on siistejä ja hyvin huollettuja loistoyksilöitä. Todellisuudessa läpi paistaa usein asioiden kaunistelu, virheiden vähättely ja suoranainen valehtelu.

Miten näiden kanssa käy kauppaa, kun tuntee olonsa jatkuvasti jollain tapaa kusetetuksi, vaikka itse auto voisikin olla hyvä ja toimiva. Tämä koskee etenkin etäkauppaa.

Rehtejäkin vaihtoautoliikkeitä tuntuisi olevan onneksi jäljellä, joskin nämä aggressiiviset massajobbariliikkeet valtaavat huolestuttavasti alaa.

42

1362

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Olen huomannut saman. Hirveällä kiireellä pyritään klousaamaan kaupat ja sitten suututaan jos homma ei asiakkaan puolelta toimikaan näin.

      • Anonyymi

        Jep samanlainen kokemus itsellä viime viikolla. Kauppa pitäisi hyväksyä heti eikä odottaa että myyjä parantaa vaihtotarjousta. Samoin auto pitäisi ostaa näkemättä ja koeajamatta. Sitten kun et halua jotain autoa menee herne nenään.

        Tämä kaikki johtuu ihan siitä kun autojen kauppa ei nyt oikein käy. Ei uusien eikä käytettyjen. Ostajat on harvassa ja jos nekään ei just sitä autoa osta elää myyjä pelkillä pohjapalkoilla ja jossain vaiheessa tulee monoa. Mitä muuta se on kun myyjät ovat ihan paniikissa että millä elää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jep samanlainen kokemus itsellä viime viikolla. Kauppa pitäisi hyväksyä heti eikä odottaa että myyjä parantaa vaihtotarjousta. Samoin auto pitäisi ostaa näkemättä ja koeajamatta. Sitten kun et halua jotain autoa menee herne nenään.

        Tämä kaikki johtuu ihan siitä kun autojen kauppa ei nyt oikein käy. Ei uusien eikä käytettyjen. Ostajat on harvassa ja jos nekään ei just sitä autoa osta elää myyjä pelkillä pohjapalkoilla ja jossain vaiheessa tulee monoa. Mitä muuta se on kun myyjät ovat ihan paniikissa että millä elää.

        Ei suututa, vaan siirretään sinut "hupiukko, aikavaras" kategoriaan, kategoria jossa ei ole potentiaalisia asiakkaita ja josta kannattaa hankkiutua eroon mahdollisimman nopeasti, koska teikäläisen jaaritellessa voi mennä monta kauppaa sivu suun.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jep samanlainen kokemus itsellä viime viikolla. Kauppa pitäisi hyväksyä heti eikä odottaa että myyjä parantaa vaihtotarjousta. Samoin auto pitäisi ostaa näkemättä ja koeajamatta. Sitten kun et halua jotain autoa menee herne nenään.

        Tämä kaikki johtuu ihan siitä kun autojen kauppa ei nyt oikein käy. Ei uusien eikä käytettyjen. Ostajat on harvassa ja jos nekään ei just sitä autoa osta elää myyjä pelkillä pohjapalkoilla ja jossain vaiheessa tulee monoa. Mitä muuta se on kun myyjät ovat ihan paniikissa että millä elää.

        "Jep samanlainen kokemus itsellä viime viikolla. Kauppa pitäisi hyväksyä heti eikä odottaa että myyjä parantaa vaihtotarjousta."

        Minusta tämä on ihan tervetullut muutos, myyjä kertoo hinnan/välirahan millä kauppa syntyy ja ostaja päättää onko se ok vai ei. Entisajan tapa että liikkeessä pitää istua puoli päivää hieromassa sitä viimeistä hintaa on vain ajanhukkaa sekä ostajalle että myyjälle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei suututa, vaan siirretään sinut "hupiukko, aikavaras" kategoriaan, kategoria jossa ei ole potentiaalisia asiakkaita ja josta kannattaa hankkiutua eroon mahdollisimman nopeasti, koska teikäläisen jaaritellessa voi mennä monta kauppaa sivu suun.

        Höpö höpö. Tein edellisen viikon aikana lauantaina yhden koeajon. Viime viikolla yhden ja sen jälkeen hankin auton mutta muualta kuin Sakalta tai Kamuxilta. Mua vaan ärsyttää tuon Sakan ja Kamuxin myyjien tyyli. Myyjät muka ystävällisiä ylimielisiä nuoria jonneja jotka eivät tiedä autoista mitään ja joille tärkein asia autossa on levikkeet ja isot vanteet niin silloin auto on hyvä ja magee. Hyvin hyökkäävä ja päällekäyvä tyyli tehdä kauppaa. Myyjien ikähaitari on noin 20-35v mikä osin selittää sitä että eivät autoistaan oikein mitään tiedä ja myös osittain sen että mitä käytös ja asiakaspalvelu on.

        Enkä tykkää siitä mukarennosta tyylistä. Kahvia juodaan työpisteellä, lenkkarit jalassa, lippis päässä sisällä ja joku firman pikeepaita päällä pillifarkut jalassa. Hiton Junttila minusta vaikka en itsekään ole kovin vanha. Onneksi on vielä muunkin tyylisiä perinteisiä autoliikkeitä kuten K-Auto, Käyttöauto, Hedin Automotive ja Autokeskus.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Jep samanlainen kokemus itsellä viime viikolla. Kauppa pitäisi hyväksyä heti eikä odottaa että myyjä parantaa vaihtotarjousta."

        Minusta tämä on ihan tervetullut muutos, myyjä kertoo hinnan/välirahan millä kauppa syntyy ja ostaja päättää onko se ok vai ei. Entisajan tapa että liikkeessä pitää istua puoli päivää hieromassa sitä viimeistä hintaa on vain ajanhukkaa sekä ostajalle että myyjälle.

        No miksi sitä liikkeessä tarvii hieroa sitä hintaa? Liikettä en tarvitse kuin koeajoon ja auton luovutukseen.

        Lähetin useaan eri liikkeeseen sähköpostilla tarjouspyynnön ja tiedot omasta autosta. Myös kyselyn että mitä jos ei ole vaihtoautoa saako kaupan kohteesta alennusta ja jos saa niin minkä verran. Sitten jatkettiin Whatsappissa tai puhelimessa puhumalla. Monelta kysyin että onko tämä viimeinen hyvityshinta vai onko vaihturin hinnassa mitään tarkistettavaa. Osa laitto että ei pysty mitään enää tekemään ja osa paranti hieman hyvityshintaa. Sitten oli yksi liike mikä teki tarjouksen ja se ei ollut oikein häävi parhaimpiin verrattuna. En vastannut myyjän meiliin mitään. No laittoi itse seuraavana päivänä uuden tarjouksen missä oli korottanut vaihtoautoni hyvityshintaa 1500 euroa joten ei todellakaan heti kannata sanoa mihinkään että joo otan tämän. Hyvityshinta vaihteli myös saman ketjun eri liikkeiden välillä ja ihan tuhansia eikä satasia.

        Koeajamassa kävin kahta autoa. Sähköpostilla lähetin tarjouspyynnön varmaan viiteentoista eri liikkeeseen ja kaikki vastasivat. Hyvityshinta vaihteli suuresti riippuen siitä että mikä oli liike tai mikä oli automerkki mihin olin vaihtoa kysymässä.

        Jotkut nämä tämmöiset Sakan ja Kamuxin tyyppiset eivät voineet ymmärtää mitenkään että en välttämättä tee kauppaa sillä sekunnilla puhelimessa tai koeajamatta sitä heidän autoaan tai ei mennyt jakeluun että minulla on tarjouksia muualtakin katson ne kaikki läpi ja päätän sitten. Että en tässä puhelimessa päätöstä heti tee. Kyllähän ymmärrän että se sellaista ADHD tyylistä ja päälle käyvää myyjää hermostuttaa jonka tulot riippuu jokaisesta kaupasta että kun tuo ei hetkessä päätä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No miksi sitä liikkeessä tarvii hieroa sitä hintaa? Liikettä en tarvitse kuin koeajoon ja auton luovutukseen.

        Lähetin useaan eri liikkeeseen sähköpostilla tarjouspyynnön ja tiedot omasta autosta. Myös kyselyn että mitä jos ei ole vaihtoautoa saako kaupan kohteesta alennusta ja jos saa niin minkä verran. Sitten jatkettiin Whatsappissa tai puhelimessa puhumalla. Monelta kysyin että onko tämä viimeinen hyvityshinta vai onko vaihturin hinnassa mitään tarkistettavaa. Osa laitto että ei pysty mitään enää tekemään ja osa paranti hieman hyvityshintaa. Sitten oli yksi liike mikä teki tarjouksen ja se ei ollut oikein häävi parhaimpiin verrattuna. En vastannut myyjän meiliin mitään. No laittoi itse seuraavana päivänä uuden tarjouksen missä oli korottanut vaihtoautoni hyvityshintaa 1500 euroa joten ei todellakaan heti kannata sanoa mihinkään että joo otan tämän. Hyvityshinta vaihteli myös saman ketjun eri liikkeiden välillä ja ihan tuhansia eikä satasia.

        Koeajamassa kävin kahta autoa. Sähköpostilla lähetin tarjouspyynnön varmaan viiteentoista eri liikkeeseen ja kaikki vastasivat. Hyvityshinta vaihteli suuresti riippuen siitä että mikä oli liike tai mikä oli automerkki mihin olin vaihtoa kysymässä.

        Jotkut nämä tämmöiset Sakan ja Kamuxin tyyppiset eivät voineet ymmärtää mitenkään että en välttämättä tee kauppaa sillä sekunnilla puhelimessa tai koeajamatta sitä heidän autoaan tai ei mennyt jakeluun että minulla on tarjouksia muualtakin katson ne kaikki läpi ja päätän sitten. Että en tässä puhelimessa päätöstä heti tee. Kyllähän ymmärrän että se sellaista ADHD tyylistä ja päälle käyvää myyjää hermostuttaa jonka tulot riippuu jokaisesta kaupasta että kun tuo ei hetkessä päätä.

        "Sitten oli yksi liike mikä teki tarjouksen ja se ei ollut oikein häävi parhaimpiin verrattuna. En vastannut myyjän meiliin mitään. No laittoi itse seuraavana päivänä uuden tarjouksen missä oli korottanut vaihtoautoni hyvityshintaa 1500 euroa joten ei todellakaan heti kannata sanoa mihinkään että joo otan tämän. "

        Tarjouksia kannattaa aina pyytää useampia, mutta tuo toimintamalli on juuri sitä hinnan hieromista ja arvuuttelua missä myyjä vaan kuluttaa asiakkaan aikaa, tällä tavalla toimivalta myyjältä en ihan periaatteen vuoksi osta yhtään mitään. Tai no, jos tuo parempi tarjous johtui puhtaasti jostain virheestä niin sen vielä ymmärrän.

        Itse ostin jokunen vuosi sitten uutta autoa suoralla kaupalla, ja lähetin useampaan liikkeeseen tarkoin määritellyn tarjouspyynnön (auto + halutut lisävarusteet) ja ilmoitin selkeästi että olen pyytänyt tarjouksia useammasta liikkeestä, ja ostan auton siltä joka tekee siitä edullisimman tarjouksen, eli hyvällä tarjouksella helppo ja nopea kauppa. No eräs myyjistä lähetti tarjouksen, (taisi olla hinnaltaan keskitasoa), mutta mainitsi että hinnassa voisi ehkä olla vielä neuvotteluvaraa. Oli helppo painaa deleteä tuon tarjouksen kohdalla kun myyjä ei nähtävästi ollenkaan lukenut/ymmärtänyt tarjouspyynnön luonnetta.


      • Anonyymi

        Kyllä ostaja pakotetaan ostamaan , vai


      • Anonyymi

        🍒🍒🍒🍒🍒🍒🍒🍒🍒🍒

        🍑 ­N­­­y­m­­­f­o­­­m­­­a­a­­­n­­i -> https://ye.pe/finngirl21#177838983

        🔞💋❤️💋❤️💋🔞💋❤️💋❤️💋🔞


    • Anonyymi

      Myyjän tehtänä on saada kauppa päätökseen. Ostajan ei tarvitse tyytyä hoputteluun, mutta silloin saattaa auto mennä nopeammalle ostajalle.
      Ostajan kannattaa jo etukäteen selvittää itselleen, mitä on hakemassa, niin osaa tarttua tilaisuuteen sopivan löytyessä. Nopeat syövät hitaat, sanotaan.
      Minä en ole soitellut autojen perään, vaan netin ilmoitusten perusteella valinnut ne, mitkä kiinnostavat, ja lähtenyt katsomaan ne. Sopivan löytyessä kaupat on tehty samantien, jos vaihtoauton hyvitys on ollut haarukassa. Vain parasta hyvitystä metsästävä harvoin saa sitä parasta yksilöä itselleen.

    • Anonyymi

      Onneksi autoa ei tarvitse vaihtaa kovin usein. Kyllä tuon ruljanssin kestää kerran kymmenessä vuodessa.

      • Anonyymi

        Onneksi pystyn vaihtamaan auton aina kolmen vuoden välein uuteen tehdastuoreeseen merkkiliikkeessä. Ei tarvitse sietää näiden bulkkimyymälöiden vastavalmistuneita merkonomeja, jotka luulevat olevansa koviakin bisnesmiehiä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onneksi pystyn vaihtamaan auton aina kolmen vuoden välein uuteen tehdastuoreeseen merkkiliikkeessä. Ei tarvitse sietää näiden bulkkimyymälöiden vastavalmistuneita merkonomeja, jotka luulevat olevansa koviakin bisnesmiehiä.

        Myyjät ovat juurikin näitä tai vaihtoehtoisesti vailla minkäänlaista aiempaa koulutusta tai kokemusta alalta. Ainut motivoiva tekijä työlle tuntuu olevan mahdollisimman muhkea provisio keinoja kaihtamatta. Olisi mielenkiintoista kuulla millaisia ovat nämä myyjien koulutukset näiden bulkkifirmojen toimesta. Argumentit ja tyyli kun tuntuvat olevan melko samanlaiset paikkakunnasta riippumatta .


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onneksi pystyn vaihtamaan auton aina kolmen vuoden välein uuteen tehdastuoreeseen merkkiliikkeessä. Ei tarvitse sietää näiden bulkkimyymälöiden vastavalmistuneita merkonomeja, jotka luulevat olevansa koviakin bisnesmiehiä.

        Minulla on uuden kaupoissa mennyt into autoon usein siinä vaiheessa, kun katson hintalappua, jossa on lopuksi "autoveroa 7000€". Kyllä se löytyisi, mutta periaatteessa loppuu maksuhalu. Siksi vähänkäytetty saksalainen tai ruotsalainen onkin ollut mieleisempi kohde.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Myyjät ovat juurikin näitä tai vaihtoehtoisesti vailla minkäänlaista aiempaa koulutusta tai kokemusta alalta. Ainut motivoiva tekijä työlle tuntuu olevan mahdollisimman muhkea provisio keinoja kaihtamatta. Olisi mielenkiintoista kuulla millaisia ovat nämä myyjien koulutukset näiden bulkkifirmojen toimesta. Argumentit ja tyyli kun tuntuvat olevan melko samanlaiset paikkakunnasta riippumatta .

        No jotain amiksen tai peruskoulun käyneitä. Osa merkonomeja tai tradenomeja


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No jotain amiksen tai peruskoulun käyneitä. Osa merkonomeja tai tradenomeja

        Tradenomit käy oikeissa töissä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tradenomit käy oikeissa töissä.

        Ehkä osa mutta niitä on niin paljon että osa on vakuutusmyyjinä, asunto- ja automyyjinä. Tradenomi on nykypäivän merkonomi. Erittäin yleinen tutkinto.


    • Anonyymi

      Ihme itkuja avaajalta. Ostaja päättää mitä haluaa ja ostaa, ihan sama mitä manööverejä myyjä esittää. Kaupan kohde on se oleellisin ja tärkein kontra hinta. Ei siinä kaupassa ole tarkoitus hankkia mitään elämän kestävää ystävyyssuhdetta.

      • Anonyymi

        Ymmärrän AP:n pointin. Nykyinen "etäkauppamalli" mahdollistaa kaiken paskan roudaamisen liikeiden välillä ympäri Suomea ja kuluttajana saa olla hyvinkin tarkka mitä tilaa. Muuten voi joutua vääntämään näkemyseroista, hyvityksestä, varausmaksusta ja ihan kaikesta. Jokseenkin vielä eri asia liikkeessä asioidessa mikäli ymmärtää autoista jotain edes välttävästi.


    • Anonyymi

      On se ennenkin ollut kiireistä. Myyjä muistutti että "huomenna on tulossa tosiostaja rahat taskussa katsomaan tätä ja oli puhelimessa jo melko varma kaupasta, saattaa soittaakin millä hetkellä tahansa ja maksaa käsirahan".

      • Anonyymi

        Onhan noita aina ollut. Olenkin sanonut joillekin, että mitä ne minulle soittavat, kun ostaja on jo tiedossa. En minä ala kilpailemaan paremmalla tarjouksella autosta. Halvemman tarkouksen saatan antaa auton nähtyäni.


      • Anonyymi

        No kuuluu myyjien hommaan jauhaa tuollaista jargonia oli sitten kodinkoneiden, huonekalujen, autojen, veneiden, moottoripyörien, asuntoautojen tai asuntojen myyjä.


    • Anonyymi

      Kaveri piirissä yksi rauhallinen ja mietteliäs kaveri.
      Käynyt viime kahden vuoden aikana ostamassa useata autoa.
      Aina jäänyt ostamatta kun sanoo että myyjä akressiivinen ja heti pitäisi päättää. Ei saa miettiä rauhassa.
      Vaikka pitäisi autosta sanoo ettei mene jatkamaan kauppaa kun ei pitänyt myyjän kiireisestä tyylistä.
      Kyllä se vielä saa auton vaihdettua kun tulee rauhallinen myyjä.

      • Anonyymi

        Uutta alle vaan mitä näiden ketjujoppareitten kanssa asioimaan . Hyite minen asioi niiden kanssa


      • Anonyymi

        Kannattaa aina katsoa myyjien valokuvat tarkkaan. Naamasta näkee, minkä ikäinen, ilmeestä onko vittumainen, ylihauska vai vakaan luotettava. Savolaisen ei kannata mennä suomenruotsalaisen sliipatun Nils-Göran Sörsselssönin juttusille, mutta jos on Borgån suomenruotsalaisia niin kyllä.


    • Anonyymi

      Aggressiivinen tyyli kaataa monta kauppaa.
      Suomalainen perus iäkäs mies kun on tottunut rauhassa miettimään mitä tekee.
      Kamux ja saka ei sitä ymmärrä.
      Pitäis heti päättää ja kiire. Monta ostajaa on tulossa sille autolle.
      Mutta 3 viikon päästä sama auto vielä liikkeessä.
      Ei kukaan päätä sillä sekuntilla mitä tekee.
      Omaan nilkkaan kusee hommansa.
      Se on toyota kaupan etu että siellä saa miettiä ja ajatella jopa vaihtoauto puolella. Näin kirjoittaa vanha auton ostaja.

      • Anonyymi

        Jep huomasin tuon agressiivisen tyyliin nimenomaan Sakalla ja Kamuxilla. Kamuxilta kun ei löytynyt sopivaa autoa niin yritti jopa myydä vastaavanlaista autoa kun mitä olin antamassa vaihdossa. Heti olisi pitänyt päättää ilman autoa näkemättä ja kokeilematta kauppa. Sakalla myös sellainen varausmaksu autosta koeajoa varten että se ei olekaan varausmaksun vaan käsiraha kaupasta...


      • Anonyymi

        Paskat Toyota-liikkeessäkään voi kaikkien myyjien kanssa miettiä rauhassa, kyse siis uudesta autosta. Yksi myyjä ei enää vastannut sähköpostiini kun kyselin onko rahoituskorossa tinkaamisen varaa. Vanhan hyvityshinta oli ok. Mutta se, ettei enää vastata mitään, tekee sen että en enää jatkossa asioi kyseisen hepun kanssa. Sitten on yhdessä Toyota-kaupassa veemäinen nainen myyjänä, joka koheltaa, hermoilee ja huutaa. Huh.


    • Anonyymi

      Joo, allekirjoitan edellisen.
      Vajaa kolme kuukautta sitten potkin erään yli 30 maksavan C-Mersun
      renkaita Sakalla.
      Myymättä sekin vielä on, tosin hinta on pudonnut tuhannella.

    • Anonyymi

      Nykyään katteet on todella pienet, ja useassa, varsinkin isossa liikkeessä myyjillä on 500-700E/kk pohjapalkkaa + olematon provisio per myyty auto (30-70€ -verot prov ja pohjapalkasta), niin eipä siinä yhtä kauppaa kovin pitkään ole myyjällä intressiä hieroa. Kyllä sen auton joku ostaa ilman turhia jaaritteluja.

      • Anonyymi

        Niin jos muutaman ison ketjun laajenemista seuraa niin keskimäärin tuo myyntitaktiikka näyttää kuitenkin tuottavan tulosta. En itsekään pidä tuosta melko aggressiivisesta myyntityylistä, mutta toisaalta myyjän tehtävä on pyrkiä clousaamaan kauppa ja nämä jaarittelijat ja miettijät eivät vaan välttämättä saa tehtyä sitä ostopäätöstä vaikka miettisivät sitä kuukauden jolloin myyjänkään on turha käyttää hirveästi työaikaa näiden kanssa.

        Nuo myyjän hoputukset "heti huomenna on jo toinen ostaja tulossa" on normaalia myyntipuhetta mitä on aina ollut, mutta on niissä se totuus että hyvä ja oikein hinnoiteltu auto liikkuu nopeasti, eli jos auto kiinnostaa niin sen perään voi olla turha enää haikailla sitten viikon päästä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin jos muutaman ison ketjun laajenemista seuraa niin keskimäärin tuo myyntitaktiikka näyttää kuitenkin tuottavan tulosta. En itsekään pidä tuosta melko aggressiivisesta myyntityylistä, mutta toisaalta myyjän tehtävä on pyrkiä clousaamaan kauppa ja nämä jaarittelijat ja miettijät eivät vaan välttämättä saa tehtyä sitä ostopäätöstä vaikka miettisivät sitä kuukauden jolloin myyjänkään on turha käyttää hirveästi työaikaa näiden kanssa.

        Nuo myyjän hoputukset "heti huomenna on jo toinen ostaja tulossa" on normaalia myyntipuhetta mitä on aina ollut, mutta on niissä se totuus että hyvä ja oikein hinnoiteltu auto liikkuu nopeasti, eli jos auto kiinnostaa niin sen perään voi olla turha enää haikailla sitten viikon päästä.

        "Niin jos muutaman ison ketjun laajenemista seuraa niin keskimäärin tuo myyntitaktiikka näyttää kuitenkin tuottavan tulosta"

        Nimenomaan ja kun katsot hintatilastoja (mitä autot maksaa) aina halvimpien joukosta löytyy em. liikkeiden yksilöitä, miksi siis muuttaa myyntistrategiaa ja kuunnella jaarittelijoita, jotka melko poikkeuksetta on haavelijoita,jotka haluavat "miettiä" auton ostoa pari viikkoa, sellaisen auton johon heillä ei ole realistisesti varaa. Myyjän tehtävä on nimenomaan myydä, ei kuunnella viikkotolkulla jonkun jaarittelija kysymyksiä ja pohdintoja. Myyjän intresseissä on nopea kauppa,jonka hän tietää oikein hinnoitelluilla autoilla olevan mahdollista vain siten hän itse, talon ohella hankkii. Myyjät ei todellakaan halua puhelinjuttuseuraa eikä kirjekumppaneita, eivätkä ole liikkeissä etsimässä kavereita, vaan tekemässä töitään.

        Ei tarvitse kovinkaan kauaa olla automyyjänä, niin oppii tämmöisen jaarittelija/haaveilijan tunnistamaan ja alkaa jo mielessään miettiä, että lähtisipä matkoihinsa ja alkaa vastailla välttelevästi ja ympäripyöreitä päästäkseen tästä "aikavarkaasta" eroon.

        Jaarittelija/haaveilijan ei kannata suuttua, jaarittelua/haaveilua voi jatkaa seuraavassa liikkeessä tai yksityisen myyjän kanssa, ei se myyjäkään suutu vaan henkäisee helpotuksesta. Jokaiselle autolle on olemassa se ostaja, se joka ostaa eikä jauha turhia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Niin jos muutaman ison ketjun laajenemista seuraa niin keskimäärin tuo myyntitaktiikka näyttää kuitenkin tuottavan tulosta"

        Nimenomaan ja kun katsot hintatilastoja (mitä autot maksaa) aina halvimpien joukosta löytyy em. liikkeiden yksilöitä, miksi siis muuttaa myyntistrategiaa ja kuunnella jaarittelijoita, jotka melko poikkeuksetta on haavelijoita,jotka haluavat "miettiä" auton ostoa pari viikkoa, sellaisen auton johon heillä ei ole realistisesti varaa. Myyjän tehtävä on nimenomaan myydä, ei kuunnella viikkotolkulla jonkun jaarittelija kysymyksiä ja pohdintoja. Myyjän intresseissä on nopea kauppa,jonka hän tietää oikein hinnoitelluilla autoilla olevan mahdollista vain siten hän itse, talon ohella hankkii. Myyjät ei todellakaan halua puhelinjuttuseuraa eikä kirjekumppaneita, eivätkä ole liikkeissä etsimässä kavereita, vaan tekemässä töitään.

        Ei tarvitse kovinkaan kauaa olla automyyjänä, niin oppii tämmöisen jaarittelija/haaveilijan tunnistamaan ja alkaa jo mielessään miettiä, että lähtisipä matkoihinsa ja alkaa vastailla välttelevästi ja ympäripyöreitä päästäkseen tästä "aikavarkaasta" eroon.

        Jaarittelija/haaveilijan ei kannata suuttua, jaarittelua/haaveilua voi jatkaa seuraavassa liikkeessä tai yksityisen myyjän kanssa, ei se myyjäkään suutu vaan henkäisee helpotuksesta. Jokaiselle autolle on olemassa se ostaja, se joka ostaa eikä jauha turhia.

        vai nopea kauppa kun auto seisonut puoli vuotta liikkeessä. hermostuuhan myyjä jossei tiedä eikä halua ekana kertoa tiettyä asiaa jonka asiakas jo aavistaa olevan vialla. asiakkaasta on tympeä asioida tälläisen poissaolevan myyjän kanssa vaikka auto kiinnostaisi. harvemmin kiikarissa on vain yksi auto vaan puntaroidaan hintojen(väliraha) ja ominaisuuksien välillä.


      • Anonyymi

        Itse kyllä tiedän että se pohjapalkka on jotain päälle tuhannen euron lähes kaikkialla. Toki ei sekään paljon mitään. Provikat kyllä enemmän kuin 30-70 euroa per auto mutta ei kovin montaa satasta. Ehkä noin 150-300 per auto.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Itse kyllä tiedän että se pohjapalkka on jotain päälle tuhannen euron lähes kaikkialla. Toki ei sekään paljon mitään. Provikat kyllä enemmän kuin 30-70 euroa per auto mutta ei kovin montaa satasta. Ehkä noin 150-300 per auto.

        Luulet tietäväsi, siinä on iso ero siihen, että tietää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Itse kyllä tiedän että se pohjapalkka on jotain päälle tuhannen euron lähes kaikkialla. Toki ei sekään paljon mitään. Provikat kyllä enemmän kuin 30-70 euroa per auto mutta ei kovin montaa satasta. Ehkä noin 150-300 per auto.

        Täh? Kyllä aiemmin provisio oli hinnasta riippuen 500-2000 eur/auto.


    • Anonyymi

      Jos on talo täynnä Dieseleitä ja bensa-autoja, eikä sähköautoja nimeksikään, niin minkäs teet?
      Milläs luuranko pyllistää, jos ei ole persettä?

      Autokauppoja kaatuu viimeistään kesän aikana kymmeniä, jos bensan hinta nousee.

    • Anonyymi

      Diesel nousee ei bensa. Näin on.
      Ja diesel käy hyvin vielä syrjäseuduilla.

    • Anonyymi

      kiire, nyt, vain tänään, kyllähän näitä täysjärkinen välttää ellei selvitä tarkkaan mitä kyseessä. voi olla perävalotakuita tai myyjä häviää saharaan. itsellä ainakin kiire saa jo epämiellyttävän olon jos jotain ostamassa. ihmettelen vielä niitä jotka uskaltaa tilata vaihtoauton kotia koeajamatta sitä.

    • Anonyymi

      Kamuxin ja Sakan liikeidea on nopea kierto ja pieni kate myydyistä autoista. Lisäkatetta tehdään myymällä puoliväkisin lisäturva-palvelua sekä vakuutuksia.

      Näiden liikkeiden liikeideaan kuuluvat adhd-nuoret jotka eivät löpise turhia maalaisukkojen kanssa, vaan myyvät nuorehkolle asiakaskunnalle autoja nopeasti.

    • Anonyymi

      Saattaa olla juuri noin.

    • Anonyymi

      Persaukiset välirahaveijot koettaa vääntää 8 tuntia autoliikkeessä välirahaa alaspäin ja samalla rahoituskorkoa. Ei myyjä halua tällaisia nysvääjiä ristikseen. Jos ei ole rahaa, ajaa vanhalla katiskalla vaan.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 402
      5899
    2. Kun katsoin häntä

      Niin ajattelin että hän on niin rakas ❤️
      Ikävä
      21
      2384
    3. Mitä sanoisit kolmella sanalla

      kaivatullesi ja tunteidesi kohteelle? 🙎💝💝
      Ikävä
      200
      2237
    4. Haluisin niin

      Selvittää sun kanssa asiat. Kumpa uskaltaisin. Haluatko sinä?
      Ikävä
      114
      1628
    5. Miksi Pekkaa ei hyväksytä maailmalla julkisiin virkoihin?

      On mennyt jo monta hommaa ohitse.
      80 plus
      104
      1581
    6. Nyt mielipiteitä kehiin?

      Niin ,onko arvon kuhmolaiset teidän mielestänne kaupungin hommissa turhia työpaikkoja/työntekijöitä? Mielipiteitä tu
      Kuhmo
      60
      1063
    7. Minkälainen koti

      kaivatullasi on?
      Ikävä
      74
      1052
    8. IS: Paljastus - Tästä syystä Marika jätti Diilin kesken -Tilittää: "Jäi vähän karvas maku, koska..."

      Diilissä lähti yllättäen yksi kisaaja. Voi harmi, leikki loppui liian varhain… Diilissä Jaajo Linnonmaa etsii vetäjää Ka
      Tv-sarjat
      2
      1039
    9. Martina miehensä kanssa Malediiveilla.

      Miksi täällä puhutaan erosta? Lensivät Dubaista Malediiveilĺe.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      134
      968
    10. Ei lumous lopu koskaan

      Kerran kun tietyt sielut yhdistyvät kunnolla, ei irti pääse koskaan. Vaikka kuinka etsit muista ihmisistä sitä jotain tu
      Ikävä
      59
      826
    Aihe