En tarvitse sähköikkunoita niitä tulee käytettyä ehkä 5 kertaa vuodessa joten veivi riittäisi en tarvitse muistillista istuimen asentoa en tarvitse sähköistä käsijarrua perinteinen ei vie yö unia en tarvitse mukautuvaa vakionopeussäädintä perinteinen tihku pyyhin parempi automaatti ei toimi kuin harvoin en automaattisia pitkiä valoja en lääppimis näytön lämpötilan säätimiä . Tarpeellisia varusteita on Ohjaustehostin istuin lämmitin ilmastointi vaikka tarve vain muutaman kk Kiva kun autosta rikkoontuu näitä sähkövempaimia pelkkä vian etsiminen maksaa satoja euroja puhumattakaan kaiken maailman sähkö boksien hinnoista
Autoihin tungetaan liikaa elektroniikkaa
139
1171
Vastaukset
- Anonyymi
Saatanan autot on ihan turhia. Mieluummin kävelen.
- Anonyymi
No siihen suuntaa valtio haluaa sen menevän ja autofirmat edesauttaa asiaa tekemällä härpäkkeitä joihin menee hermot
- Anonyymi
Pidä erillään valtio ja puolueet.
Valtio olemme me äänestäjät. Me olemme sinne edustukaan ne tyypit halunneet.
Jos et tykkää niin äänestä erilailla tai ala poliitikoksi ja muuta asioita.
Ei ole sellaista henkilöä tai porukkaa kuin valtio.
- Anonyymi
Onkohan Suomessa enää saatavanakaan uutta autoa ilman sähköikkunoita ja peilejä, mikä lienee nykyään edes Suomen halvin uusi auto, joku Dacia?
- Anonyymi
En ostas autoa,missä veiviikkunat!
- Anonyymi
Ihmiset haluavat käytännöllisiä varusteita, ilman niitä ei kauppa käy.
Jos ne haittaa, niin eihän niitä tarvitse käyttää.- Anonyymi
Esim. Käsijarrua on pakko käyttää jos pysäköi auton jyrkkään mäkeen. Tai lämpötiloja on pakko säätää joskus. Kaikki noita voisi tehdä manuaalisesti jos auton valmistajat asentaisivat perinteisiä nappuloita ja kahvoja autohin lääppimisnäyttöjen sijaan.
Käsijarrukäännös liukkaalla jäällä tai lumella näyttää mahdottomalta tulevaisuudessa.
https://autobild.fi/uutinen/lisaturvaa-antava-kasijarru-on-katoamassa-kammottavaa-vauhtia-kumpaa-sina-arvostat-enemman--mekaanista-kasijarrua-vai-elektronista-seisontajarrua-6.182.158396.853e952ab0 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Esim. Käsijarrua on pakko käyttää jos pysäköi auton jyrkkään mäkeen. Tai lämpötiloja on pakko säätää joskus. Kaikki noita voisi tehdä manuaalisesti jos auton valmistajat asentaisivat perinteisiä nappuloita ja kahvoja autohin lääppimisnäyttöjen sijaan.
Käsijarrukäännös liukkaalla jäällä tai lumella näyttää mahdottomalta tulevaisuudessa.
https://autobild.fi/uutinen/lisaturvaa-antava-kasijarru-on-katoamassa-kammottavaa-vauhtia-kumpaa-sina-arvostat-enemman--mekaanista-kasijarrua-vai-elektronista-seisontajarrua-6.182.158396.853e952ab0Perinteisiä kahvallisia käsijarruja on vielä monella automallilla . mm. VW Polo/Taigo/ T-cross, Seat ibiza, Skoda Fabia/Arona, Audi A1, Dacia Sander ym ym..
Sen sijaan Toyotalla ei ole enää missään uudessa hybridmallissa perinteistä käsijarrua. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Perinteisiä kahvallisia käsijarruja on vielä monella automallilla . mm. VW Polo/Taigo/ T-cross, Seat ibiza, Skoda Fabia/Arona, Audi A1, Dacia Sander ym ym..
Sen sijaan Toyotalla ei ole enää missään uudessa hybridmallissa perinteistä käsijarrua.Perinteinen mekaaninen käsijarru pitäisi säätää pakolliseksi, erillään kokonaan koko auton sähköjärjestelmästä ns. fail safe varajärjestelmänä.
Nyt päinvastoin hörhöimmät autonvalmistajat kehittelevät jo ohjauksiakin ilman mekaanista yhteyttä, luottaen sokeasti että elektroniikka toimii aina ja varmasti! Stanan hullut,tällä vaarantavat kaikkien liikenneturvallisuuden!!!
Sähkövikoja voi tulla vaikka ihan sen takia että joku hiiri jyrsii yhden sähköjohdon paljaaksi eristeistään, se räpsii sitten oikosulkuun ja laittaa koko auton pimeäksi, kiva yllätys moottoritiellä satasen vauhdissa kun auto pimenee ja ohjaus ei tottelekaan, jarrut ei pelaa ja sillan pilari lähestyy suoraan edessä... - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Perinteinen mekaaninen käsijarru pitäisi säätää pakolliseksi, erillään kokonaan koko auton sähköjärjestelmästä ns. fail safe varajärjestelmänä.
Nyt päinvastoin hörhöimmät autonvalmistajat kehittelevät jo ohjauksiakin ilman mekaanista yhteyttä, luottaen sokeasti että elektroniikka toimii aina ja varmasti! Stanan hullut,tällä vaarantavat kaikkien liikenneturvallisuuden!!!
Sähkövikoja voi tulla vaikka ihan sen takia että joku hiiri jyrsii yhden sähköjohdon paljaaksi eristeistään, se räpsii sitten oikosulkuun ja laittaa koko auton pimeäksi, kiva yllätys moottoritiellä satasen vauhdissa kun auto pimenee ja ohjaus ei tottelekaan, jarrut ei pelaa ja sillan pilari lähestyy suoraan edessä...Kyllä vanhalla mekaanisella käsijarrulla saa tehostettua pysähtymistä liukkaalla, jolloin takajarrut eivät muuten paljon auta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä vanhalla mekaanisella käsijarrulla saa tehostettua pysähtymistä liukkaalla, jolloin takajarrut eivät muuten paljon auta.
Jos vedät toimivan käsijarrun päälle motarilla, kääntyy auto kulkemaan perä edellä, edellyttäen , että jarru vaikuttaa takapyöriin. Etujarrullinen jatkaa pulkkana suoraan eteenpäin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos vedät toimivan käsijarrun päälle motarilla, kääntyy auto kulkemaan perä edellä, edellyttäen , että jarru vaikuttaa takapyöriin. Etujarrullinen jatkaa pulkkana suoraan eteenpäin.
Ei käänny jos etupyörät suorassa eikä takajarrut puolla tai vetää hitaasti/kevyesti.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei käänny jos etupyörät suorassa eikä takajarrut puolla tai vetää hitaasti/kevyesti.
Tuo on totta.
Kun olin saanut ajokortin niin vetäsin jäisellä tiellä käsijarrun päälle ja menin vapaalla varmaan satoja metrejä takapyörät lukossa, ilman että auto olisi mihinkään pyörähtänyt.
Mitään järkeähän tuossa ei ollut, nuoruus ja tyhmyys... - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei käänny jos etupyörät suorassa eikä takajarrut puolla tai vetää hitaasti/kevyesti.
Kokeile tuota vaikka leikkiautolla. Teippaa takapyörät lukkoon, ja yritä saada se kulkemaan suoraan pari metriä kovalla pinnalla. Ei onnistu, se kääntyy aina siten, että lukitut pyörät siirtyvät etummaisiksi. Eikä tuo ole koosta kiinni, oikea auto käyttäytyy samalla tavalla. Siksihän puhutaan käsijarrukäännöksestä, vaikkei sitä normaalissa liikenteessä koskaan tarvita.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tuo on totta.
Kun olin saanut ajokortin niin vetäsin jäisellä tiellä käsijarrun päälle ja menin vapaalla varmaan satoja metrejä takapyörät lukossa, ilman että auto olisi mihinkään pyörähtänyt.
Mitään järkeähän tuossa ei ollut, nuoruus ja tyhmyys...Sinulla joko käsivarru oli täysin tehoton, tai se vaikutti etupyöriin. Toimiva käsijarru lukitsee pyörät oikeasti.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kokeile tuota vaikka leikkiautolla. Teippaa takapyörät lukkoon, ja yritä saada se kulkemaan suoraan pari metriä kovalla pinnalla. Ei onnistu, se kääntyy aina siten, että lukitut pyörät siirtyvät etummaisiksi. Eikä tuo ole koosta kiinni, oikea auto käyttäytyy samalla tavalla. Siksihän puhutaan käsijarrukäännöksestä, vaikkei sitä normaalissa liikenteessä koskaan tarvita.
Ajan ihan oikeilla autoilla ja olen käyttänyt käsijarrua varmaan tuhansia kertoja niin kääntämiseen kuin hidastamiseen vaikkapa kyttäuton edessä ilman mitään ongelmia. Ihan normaalissa liikenteessä kannattaa osata käyttää käsijarrua kääntämiseen jos auto puskee suoraan vaikkapa liukkaassa risteyksessä.
Saahan auton pyörähtämään monellakin tavalla ellei hallitse. Liikaa vauhtia liukkaassa mutkassa pyörähtää helposti ilman jarrutusta tai jarruttaen vaikka suurin teho etujarruilla.
Et taida ymmärtää fysiikasta mitään. Jos vain toinen takapyörä jarruttaa, se pyrkii asettumaan ajolinjan keskelle takana, jos molemmat jarruttaa, auto pysyy suorassa. Pyörähtämiseen tarvitaan sivuttaiskiihtyvyyttä ohjauksella tai mutkassa, ei jarruttavat pyörät pyri itsestään siirtymään eteen.
Kokeilepa polkupyörällä jarruttaa liukkaalla tai pitävällä alustalla vain etupyörällä, saatat yllättyä. Takapyörään vaikuttavalla jalkajarrulla harvemmin tulee yllätyksiä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sinulla joko käsivarru oli täysin tehoton, tai se vaikutti etupyöriin. Toimiva käsijarru lukitsee pyörät oikeasti.
Höpöhöpö, miksi ihmeessä kuvittelet että jarruttavat pyörät siirtyisi automaattisesti eteen?Jos siitä leikkiautostasi lukitaan etupyörät ja työnnetään eteenpäin keskipisteestä niin päinvastoin ne etupyörät pyrkii siirtymään taakse. Oikealla autolla lukitut etujarrut aiheuttaa ohjauksen menettämisen ja se on hyvin vaarallista.
Ei käsijarrullakaan tarvitse lukita takapyöriä kokonaan ellei halua saada auton kääntymään, sitten voi vapauttaa kun auto alkaa kääntyä. Kannattaa opetella miten sitä voi käyttää hallitusti. Samalla tavalla pitäisi osata höyhenjarruttaa, valitettavasti kyvyttömien takia ABS estää senkin hitaassa vauhdissa liukkaalla ja jarrutusmatka vaan pitenee. - Anonyymi
Mutta jos ei käytä vuosiin, ne jumittuu, esim peilin säätö, keskusluktus
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä vanhalla mekaanisella käsijarrulla saa tehostettua pysähtymistä liukkaalla, jolloin takajarrut eivät muuten paljon auta.
"saa tehostettua pysähtymistä liukkaalla, jolloin takajarrut eivät muuten paljon auta."
Jos takapää menee lukkoon, oli liukas tai asfaltti, se on ainakin vähäisessä kaarteessa vajaa sekunti kun no vakava onnettomuus.
Vain hyvin taitava pystyy hallitsemaan, jos menee lukkoon ilman että itse sen aiheuttaa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei käänny jos etupyörät suorassa eikä takajarrut puolla tai vetää hitaasti/kevyesti.
"Ei käänny jos etupyörät suorassa eikä takajarrut puolla tai vetää hitaasti/kevyest"
Kyllä kääntyy ja alle sekunnissa.
Näytit kokemattomuutesi.
58v ajeltu, kilometrit mennyt jo yli 1 milj. Peltiä rypytty vain ensimmäisen 3 kk aikana kun harjoittelin ja oli vanha auto. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tuo on totta.
Kun olin saanut ajokortin niin vetäsin jäisellä tiellä käsijarrun päälle ja menin vapaalla varmaan satoja metrejä takapyörät lukossa, ilman että auto olisi mihinkään pyörähtänyt.
Mitään järkeähän tuossa ei ollut, nuoruus ja tyhmyys...Jäisellä suorallla voi painaa etupyörät lukkoon ja menee suoraan ja tien mukaisesti .
1960 luvulla oli vain takapyörissä nastoja , edessä kesärenkaat, on kokemusta pitkistä jarrutuksista etupää lukossa. Eniten tietysti alamäessä.
- Anonyymi
Kiva kun vikaantuu siinä sitä sitten kiitellään kehitystä on jos jonkinmoista anturia
- Anonyymi
Sähköpeili alkoi surista. 500€!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sähköpeili alkoi surista. 500€!
sähköinen takaluukku 60 000 ajetussa ja lämpimässä tallissa ollut joka yö.
lähes tonni olisi ollut, ratkaisin ite , kulut 160 e.
- Anonyymi
Sähköisiä ikkunanostimia tulee käytettyä todella harvoin, kun autollin ovi aukeaa kaukosäätimellä ja monissa parkkihalleissa on jo rekkarin tunnistimet.
- Anonyymi
Kyllä sitä tulee käytettyä aika usein. Pitkiä matkoja ajaessa tulee syötyä ajaessa ja on kätevää heittää omenan raadot ja banaanin kuoret auton ikkunasta ja tupakkikuskit voi heitää tupakantumpit ikkunasta.
- Anonyymi
Suurimmassa osassa kerrostalojen autohalleista on edelleen avaimella avattavat ovet ja siinä on sähköikkuna hyvä, yksi järkevimmistä varusteistra yleensäkin, paitsi ehkä jos putoaa autolla jään läpi tai muuten ajaa veteen.
- Anonyymi
Scotty Kilmer kertoo totuuden sähköisistä hilavitkuttimista.
https://www.youtube.com/watch?v=14S_5izzHrM- Anonyymi
Endless moneypit :D
- Anonyymi
Milloin viimeksi jarrut on vioittuneet niin etteivät toimi?
Jos auto huolletaan ohjelman mukaan niin tuskin jarrut koskaan vaurioituu niin etteivät ylipäänsä toimisi. kaikkissa autoissa on kuitenkin kaksipiirinen jarrujärjestelmä.- Anonyymi
Sulla ei vissiin ikinä ole ruoste syönyt jarruputkia niin ohueksi etteivät kestä enää painetta. Tiedätkö mitä oikeasti tapahtuu kun 2-piirijarrullisessakin jarruputki katkeaa?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sulla ei vissiin ikinä ole ruoste syönyt jarruputkia niin ohueksi etteivät kestä enää painetta. Tiedätkö mitä oikeasti tapahtuu kun 2-piirijarrullisessakin jarruputki katkeaa?
Ei yhden pyörän jarruttomuus kovinkaan paljon vaikuta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei yhden pyörän jarruttomuus kovinkaan paljon vaikuta.
Väärin. Arvaappa uudelleen...
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Väärin. Arvaappa uudelleen...
Ei tarvitse arvata kun tiedän.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei tarvitse arvata kun tiedän.
Etkä tiedä, arvaapa toimiiko se saman piirin toinenkaan jarru kun putki on poikki ja työntää nesteet pihalle...
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Etkä tiedä, arvaapa toimiiko se saman piirin toinenkaan jarru kun putki on poikki ja työntää nesteet pihalle...
Kolme pyörää jarruttaa jos yksi putki on poikki.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Etkä tiedä, arvaapa toimiiko se saman piirin toinenkaan jarru kun putki on poikki ja työntää nesteet pihalle...
"Etkä tiedä, arvaapa toimiiko se saman piirin toinenkaan jarru kun putki on poikki ja työntää nesteet pihalle..."
Just sen takia on se toinen piiri joka antaa paineen sille jarrulle kun eka pettää.
Kun yhdestä jarrupiiristä katkeaa putki niin se koko piiri on pois pelistä.
Mutta kun kun toinen piiri toimii niin se yhden piirin täydellinen pettäminen ei haittaa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Etkä tiedä, arvaapa toimiiko se saman piirin toinenkaan jarru kun putki on poikki ja työntää nesteet pihalle..."
Just sen takia on se toinen piiri joka antaa paineen sille jarrulle kun eka pettää.
Kun yhdestä jarrupiiristä katkeaa putki niin se koko piiri on pois pelistä.
Mutta kun kun toinen piiri toimii niin se yhden piirin täydellinen pettäminen ei haittaa."Mutta kun kun toinen piiri toimii niin se yhden piirin täydellinen pettäminen ei haittaa."
Yleensähän noi jarruputket pettää kun polkastaan reippaammalla voimalla sitä jarrupojinta. Ja tuo tilannehan tulee just silloin kun on joku vaaratilanne.
Jos siis mielestäsi auton jarrutusmatkan piteneminen vaaratilanteessa 40 metristä vaikkapa 70 metriin ei haittaa niin minusta se on hieman outo väite. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Mutta kun kun toinen piiri toimii niin se yhden piirin täydellinen pettäminen ei haittaa."
Yleensähän noi jarruputket pettää kun polkastaan reippaammalla voimalla sitä jarrupojinta. Ja tuo tilannehan tulee just silloin kun on joku vaaratilanne.
Jos siis mielestäsi auton jarrutusmatkan piteneminen vaaratilanteessa 40 metristä vaikkapa 70 metriin ei haittaa niin minusta se on hieman outo väite.Kommentoin tätä teknisesti täysin puupääkommenttia:
"Etkä tiedä, arvaapa toimiiko se saman piirin toinenkaan jarru kun putki on poikki ja työntää nesteet pihalle..."
Yhden piirin vuotaminen ei vaikuta mitenkään sen toisen piirin toimiintaan. Juuri siksi on kaksi täysin erillistä piiriä ja molemmissa on etujarruissa (jotka ovat ne tärkeimmät) on molemmat piirit.
Aivan tekniikan perusasioita. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kommentoin tätä teknisesti täysin puupääkommenttia:
"Etkä tiedä, arvaapa toimiiko se saman piirin toinenkaan jarru kun putki on poikki ja työntää nesteet pihalle..."
Yhden piirin vuotaminen ei vaikuta mitenkään sen toisen piirin toimiintaan. Juuri siksi on kaksi täysin erillistä piiriä ja molemmissa on etujarruissa (jotka ovat ne tärkeimmät) on molemmat piirit.
Aivan tekniikan perusasioita.Jarrupiirit
Yksipiirijarru toimii niin, että kaikkiin jarruihin kohdistuu sama paine. Vuodon sattuessa piirin mihin tahansa osaan, lakkaavat kaikkien pyörien jarrut jarruttamasta. Siksi yksipiirijarru ei ole enää sallittu autoissa.
Kaksipiirijarrut ovat joko akseli- tai ristijakoisia. Ristijakoisessa piirit ovat vasen takajarru ja oikea etujarru sekä oikea takajarru ja vasen etujarru. Akselijakoisissa järjestelmissä piirit vaikuttavat akseleittain. Takavetoiset autot käyttävät tätä piirijakoa. Toisenlaisessa akselijakoisessa jarrupiirissä edessä sijaitsevat jarrut ovat nelimäntäiset. Tässä järjestelmässä molemmissa piireissä on toinen takajarruista mukana. Järjestelmää voidaan käyttää niin etu- kuin takavetoisissa autoissa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sulla ei vissiin ikinä ole ruoste syönyt jarruputkia niin ohueksi etteivät kestä enää painetta. Tiedätkö mitä oikeasti tapahtuu kun 2-piirijarrullisessakin jarruputki katkeaa?
Ne ruostuvat jarruputket ovat jääneet viimeistään 80-luvulle. Uudet jarruputket eivät ruostu sisältä tai ulkoa. Toki jarrunesteet pitää myös vaihtaa huoltoohjeen mukaisesti.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Mutta kun kun toinen piiri toimii niin se yhden piirin täydellinen pettäminen ei haittaa."
Yleensähän noi jarruputket pettää kun polkastaan reippaammalla voimalla sitä jarrupojinta. Ja tuo tilannehan tulee just silloin kun on joku vaaratilanne.
Jos siis mielestäsi auton jarrutusmatkan piteneminen vaaratilanteessa 40 metristä vaikkapa 70 metriin ei haittaa niin minusta se on hieman outo väite.Onhan se parempi että jarruttaa heikommallakin teholla kuin ei ollenkaan ja toisen takajarrun puuttuminen ei vaikuta kovinkaan paljon jarrutusmatkaan, takajarrujen osuus muutenkin vain n. 30%.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ne ruostuvat jarruputket ovat jääneet viimeistään 80-luvulle. Uudet jarruputket eivät ruostu sisältä tai ulkoa. Toki jarrunesteet pitää myös vaihtaa huoltoohjeen mukaisesti.
Vahvempiahan ne putket vanhoissa autoissa olivat, nykyään voi syöpyä puhki melko uusistakin autoista. Tuskin siihen mitään muutosta tullut äskettäin, pitäisi kyllä tulla.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Onhan se parempi että jarruttaa heikommallakin teholla kuin ei ollenkaan ja toisen takajarrun puuttuminen ei vaikuta kovinkaan paljon jarrutusmatkaan, takajarrujen osuus muutenkin vain n. 30%.
"toisen takajarrun puuttuminen ei vaikuta kovinkaan paljon jarrutusmatkaan, takajarrujen osuus muutenkin vain n. 30%"
Mutta toisen etujarrun puuttuminen vaikuttaa aika merkittävästi. Sen kerran kun minulla oli jarruputki toisesta järjestelmästä poikki, poljin painui sangen syvälle ja kyllä se jarrutusteho oli merkittävästi huonompi kuin kunnossa olevassa autossa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vahvempiahan ne putket vanhoissa autoissa olivat, nykyään voi syöpyä puhki melko uusistakin autoista. Tuskin siihen mitään muutosta tullut äskettäin, pitäisi kyllä tulla.
Tällä vuosituhannella ovat autoissani jarrouputket olleet päältäpäin täysin ruosteettomia, kuran ja pölyn alta ainakin noin 10 vuoden ikäisinä, jolloin olen pistänyt ne kiertoon. 70- luvulla ne olivat pintaruosteessa jo muutaman vuoden ikäisinä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"toisen takajarrun puuttuminen ei vaikuta kovinkaan paljon jarrutusmatkaan, takajarrujen osuus muutenkin vain n. 30%"
Mutta toisen etujarrun puuttuminen vaikuttaa aika merkittävästi. Sen kerran kun minulla oli jarruputki toisesta järjestelmästä poikki, poljin painui sangen syvälle ja kyllä se jarrutusteho oli merkittävästi huonompi kuin kunnossa olevassa autossa.Yleensä syöpyy takajarrulle menevät jarruputket, eikä kumpikaan etujarru heti lakkaa toimimasta. Tiukassa paikasssa voi olla vaarallistakin jos jostain syystä etujarrun putki menee vaikka kokonaan poikki. Ennen autoissa oli kaikki jarrut huonoja, silti niillä ajettiin, oli tosin onnettomuuksiakin suhteessa paljon enemmän.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Yleensä syöpyy takajarrulle menevät jarruputket, eikä kumpikaan etujarru heti lakkaa toimimasta. Tiukassa paikasssa voi olla vaarallistakin jos jostain syystä etujarrun putki menee vaikka kokonaan poikki. Ennen autoissa oli kaikki jarrut huonoja, silti niillä ajettiin, oli tosin onnettomuuksiakin suhteessa paljon enemmän.
Sulla se on selitys valmiina joka tilanteeseen. Jos ei jarrut toimi niin selitys on että olihan ne huonoja ennenkin.
- Anonyymi
"Jos auto huolletaan ohjelman mukaan"
en koskaan ole huollattanut autoja.
itse olen imenyt öljyt ja vaihtanut suodattimet, puolessa matkassa jota suositellaan.
Kaikkia en edes takuuaikanakaan. Esim. Tojotaa 1,6 ja 2004 mallia. Lapset lähti autolla vaihto-oppilaaksi saksaan ja kävivät jouluna kotona silloin vaihdoin öljyt. Eikä nykyautojakaan, eivät ne käytännössä tee mitään joka lisäisi käyntivarmuutta ja katsastus katsoo alustan. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kolme pyörää jarruttaa jos yksi putki on poikki.
"Kolme pyörää jarruttaa jos yksi putki on poikki."
Taitaa olla valtava kokemus ja täältä saa lisää. Kysypäs isältäsi.
- Anonyymi
Sadetunnistin on turha, se ei ole toiminut missään ajamassani autossa kunnolla. Nostaa tuulilasin vaistohintaa lähes kaksinkertiseksi, nyt sanotte tietysti, että lasivakuutus korvaa, mutta vakuutukset nousee kokoajan juuri tällaisten turhakkeiden takia.
- Anonyymi
Uusissa autoissa on nykyään pakollisen tösmäyksen estotekniikka ja se toimii kameralla. Siellä tuulilasin yläyläosassa on siis joka tapauksessa tekniikkaa oli sadetunnistin tai ei.
Tämän myötä lasinvaihton kallista mutta koska tämä tekniikka on nyt jokaisessa autossa, on tuulilasin vaihtotyö myös näissä missä on sitä tekniikkaa, halventunut ja halpenee edelleen. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Uusissa autoissa on nykyään pakollisen tösmäyksen estotekniikka ja se toimii kameralla. Siellä tuulilasin yläyläosassa on siis joka tapauksessa tekniikkaa oli sadetunnistin tai ei.
Tämän myötä lasinvaihton kallista mutta koska tämä tekniikka on nyt jokaisessa autossa, on tuulilasin vaihtotyö myös näissä missä on sitä tekniikkaa, halventunut ja halpenee edelleen."Uusissa autoissa on nykyään pakollisen tösmäyksen estotekniikka ja se toimii kameralla. Siellä tuulilasin yläyläosassa on siis joka tapauksessa tekniikkaa oli sadetunnistin tai ei."
En kyllä löydä tuollaisesta pakollisesta varusteesta mitään tietoa internetistä. - Anonyymi
Miksi pidät sitä päällä?
- Anonyymi
Minulla ollut sadetunnistin jo kolmessa Sitikassa ja yhdessä Bemarissa. Kaikissa se on toiminut hyvin ja luotettavasti. Mitähän autoja sinä olet ajanut?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Uusissa autoissa on nykyään pakollisen tösmäyksen estotekniikka ja se toimii kameralla. Siellä tuulilasin yläyläosassa on siis joka tapauksessa tekniikkaa oli sadetunnistin tai ei."
En kyllä löydä tuollaisesta pakollisesta varusteesta mitään tietoa internetistä.Pitäisiköhän sinun käydä katsomassa jotain 2018 jälkeen rekisteröityä autoa?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Pitäisiköhän sinun käydä katsomassa jotain 2018 jälkeen rekisteröityä autoa?
Kamalaa jos eivät kestä 4-5 vuotta pitempään, onneksi vanhemmat auto ovat pitkäikäisiä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Pitäisiköhän sinun käydä katsomassa jotain 2018 jälkeen rekisteröityä autoa?
Kyllä minä olen uusiakin autoja nähnyt, mutta tuollaista kameralla toimivaa pakollista varustetta en löytänyt edes internetistä.
Laitatko jonkun linkin moiseen jos olet perillä asiasta. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minulla ollut sadetunnistin jo kolmessa Sitikassa ja yhdessä Bemarissa. Kaikissa se on toiminut hyvin ja luotettavasti. Mitähän autoja sinä olet ajanut?
Citikka c5 -03 ja Saab 9-5 -04.
- Anonyymi
Sähköinen takaluukun sulkeminen on kaikkein turhin. Älyttömän paksut ja pitkät sylinterit oli eilen jossain autossa TV:ssä, en muista merkkiä. Vievät tilaa, lisäävät painoa, nostavat hintaa, korjaus maksaa... Kannattaa mennä punttisalille ellei jaksa itse sulkea.
- Anonyymi
"Älyttömän paksut ja pitkät sylinterit oli eilen jossain autossa TV:ssä, en muista merkkiä. Vievät tilaa"
Onpa taas lapsellista valivalia. Paksuus on totta mutta ei ne vie yhtään tilaa tavaratilasta.
Onko sulle kaikesta valittaminen elämäntapa? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Älyttömän paksut ja pitkät sylinterit oli eilen jossain autossa TV:ssä, en muista merkkiä. Vievät tilaa"
Onpa taas lapsellista valivalia. Paksuus on totta mutta ei ne vie yhtään tilaa tavaratilasta.
Onko sulle kaikesta valittaminen elämäntapa?Tottakai ne vie tilaa tai pitää tehdä möhkälemäisempi perä että mahtuvat.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Älyttömän paksut ja pitkät sylinterit oli eilen jossain autossa TV:ssä, en muista merkkiä. Vievät tilaa"
Onpa taas lapsellista valivalia. Paksuus on totta mutta ei ne vie yhtään tilaa tavaratilasta.
Onko sulle kaikesta valittaminen elämäntapa?"Paksuus on totta mutta ei ne vie yhtään tilaa tavaratilasta."
Miten on selitettävissä, että on tuote joka sijoitetaan tavaratilaan, mutta ei vie yhtään tilaa?
Kannattaa ottaa yhteys NASA:aan, olen varma että he ovat kiinnostuneita. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Paksuus on totta mutta ei ne vie yhtään tilaa tavaratilasta."
Miten on selitettävissä, että on tuote joka sijoitetaan tavaratilaan, mutta ei vie yhtään tilaa?
Kannattaa ottaa yhteys NASA:aan, olen varma että he ovat kiinnostuneita."Miten on selitettävissä, että on tuote joka sijoitetaan tavaratilaan, mutta ei vie yhtään tilaa?"
Kun on fiksusti suunniteltu auto (Golf) niin ne pumput ovat tavaratilan ulopuolella.
https://encrypted-tbn0.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcR5wnGLs3a-L6M3mHvpb6C-ZZH9K5rbb7L6oA&usqp=CAU
Eo pidä ostaa typerästi suunniteltuja japseja. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Paksuus on totta mutta ei ne vie yhtään tilaa tavaratilasta."
Miten on selitettävissä, että on tuote joka sijoitetaan tavaratilaan, mutta ei vie yhtään tilaa?
Kannattaa ottaa yhteys NASA:aan, olen varma että he ovat kiinnostuneita."Kannattaa ottaa yhteys NASA:aan, olen varma että he ovat kiinnostuneita."
Esson baarin japsipapat pitävät aivan perus hyvää autonsuunnittelua taikuutena.
Eurooppalaisissa on ollut jo montakymmentä vuotta saranat ja pumput jotka eivät vie tilaa tavaratilasta.
Vain jenkeissä ja japseissa on 50-luvun "laukunmurskaaja"-saranat. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Miten on selitettävissä, että on tuote joka sijoitetaan tavaratilaan, mutta ei vie yhtään tilaa?"
Kun on fiksusti suunniteltu auto (Golf) niin ne pumput ovat tavaratilan ulopuolella.
https://encrypted-tbn0.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcR5wnGLs3a-L6M3mHvpb6C-ZZH9K5rbb7L6oA&usqp=CAU
Eo pidä ostaa typerästi suunniteltuja japseja."Kun on fiksusti suunniteltu auto (Golf) niin ne pumput ovat tavaratilan ulopuolella."
Heh heh. Tuossa ei ole kysymys siitä mistä nyt puhutaan. Kyse oli luukun avaamiseen käytetyistä "pumpuista" jotka on merkittävästi isompia kuin nuo antiikkiset männät. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Kun on fiksusti suunniteltu auto (Golf) niin ne pumput ovat tavaratilan ulopuolella."
Heh heh. Tuossa ei ole kysymys siitä mistä nyt puhutaan. Kyse oli luukun avaamiseen käytetyistä "pumpuista" jotka on merkittävästi isompia kuin nuo antiikkiset männät.Et näköjään tiedä autoista mitään. Totta kai hyvä autonsuunnittelija suunnittelee auton niin että kumpikin versio mahtuu korin ja peräluukun väliin.
Typerys. - Anonyymi
Kesällä kerrostalon pihalta ei kuulu läiskintää. Hyvä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Miten on selitettävissä, että on tuote joka sijoitetaan tavaratilaan, mutta ei vie yhtään tilaa?"
Kun on fiksusti suunniteltu auto (Golf) niin ne pumput ovat tavaratilan ulopuolella.
https://encrypted-tbn0.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcR5wnGLs3a-L6M3mHvpb6C-ZZH9K5rbb7L6oA&usqp=CAU
Eo pidä ostaa typerästi suunniteltuja japseja.Korin ulkopuolella olisikin mielenkiintoisen näköinen, silloin ei pienentäisi tavaratilaa :)
Tuossa kuvassa ei ole läheskään yhtä paksut TV-ohjelmassa, harmi kun en nähnyt merkkiä. Nuo näyttää tavallisilta kaasujousilta. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Kannattaa ottaa yhteys NASA:aan, olen varma että he ovat kiinnostuneita."
Esson baarin japsipapat pitävät aivan perus hyvää autonsuunnittelua taikuutena.
Eurooppalaisissa on ollut jo montakymmentä vuotta saranat ja pumput jotka eivät vie tilaa tavaratilasta.
Vain jenkeissä ja japseissa on 50-luvun "laukunmurskaaja"-saranat.Kaasuputketkin vie tilaa, sähköisen luukun putket paljon enemmän.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Et näköjään tiedä autoista mitään. Totta kai hyvä autonsuunnittelija suunnittelee auton niin että kumpikin versio mahtuu korin ja peräluukun väliin.
Typerys.Eli siis vie enemmän tilaa jos pitää mahtua paksut putket, jopa takaluukun aukko pienenee tai joutuu kasvattamaan ulkomittoja.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kesällä kerrostalon pihalta ei kuulu läiskintää. Hyvä.
Sulkeutuuko kaikki ovetkin sähköisesti? Enemmänhän ovia käyteään kuin takaluukkua.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Korin ulkopuolella olisikin mielenkiintoisen näköinen, silloin ei pienentäisi tavaratilaa :)
Tuossa kuvassa ei ole läheskään yhtä paksut TV-ohjelmassa, harmi kun en nähnyt merkkiä. Nuo näyttää tavallisilta kaasujousilta."Tuossa kuvassa ei ole läheskään yhtä paksut TV-ohjelmassa, harmi kun en nähnyt merkkiä. Nuo näyttää tavallisilta kaasujousilta."
En tiedä mitä telkkarissa on näytetty, olen katsellut enimmäkseen miten homma on tehty omassa Golfissa. Siinä pumput on sijoitettu niinkuin tuossa linkatussa kuvassa näkyy. Siinä voi olla perinteiset pumput tai sitten moottoroidut paksummat.
Molemmat mahtuvat tietenkin sille varattuun tilaan, mitoitus on tehty paksumpien mukaan. Olisi järjetöntä tehdä sitä millään muulla tapaa.
Saksalainen insinööri osaa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eli siis vie enemmän tilaa jos pitää mahtua paksut putket, jopa takaluukun aukko pienenee tai joutuu kasvattamaan ulkomittoja.
Höpöhöpö. Katsokaas luolamiehet tästä miten tehdään toimiva tavaratila. Ei vie moottoripumput yhtään ylimääräistä tilaa.
https://youtu.be/tdLuJ7nNTI4?t=877 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Älyttömän paksut ja pitkät sylinterit oli eilen jossain autossa TV:ssä, en muista merkkiä. Vievät tilaa"
Onpa taas lapsellista valivalia. Paksuus on totta mutta ei ne vie yhtään tilaa tavaratilasta.
Onko sulle kaikesta valittaminen elämäntapa?Syövät akun varausta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Syövät akun varausta.
Kannattaisiko hankkia elämä?
- Anonyymi
Tuo takaluukun avaaja on todella hyvä varuste. Rapaisen luukun saa auki sihen koskematta, ja takaisin kiinni. Ja ne moottoripumput mahtuvat hyvin siihen tiivistekarmiin, eivät ne sisätilaa vie.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tuo takaluukun avaaja on todella hyvä varuste. Rapaisen luukun saa auki sihen koskematta, ja takaisin kiinni. Ja ne moottoripumput mahtuvat hyvin siihen tiivistekarmiin, eivät ne sisätilaa vie.
Kun on kerran omistanut auton jossa tuollainen on niin ei enää halua palata menneisyyteen.
Sama juttu kuin ilmastointi, lämmitettävä ratti, liikennemerkkien tunnistus, digitaalinen muokattava mittaristo, ACC.
Kyllä ilman noitakin tietenkin tulee toimeen, mutta kun on saanut kokeilla tuollaisia niin ei halua tulla toimeen ilman. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Höpöhöpö. Katsokaas luolamiehet tästä miten tehdään toimiva tavaratila. Ei vie moottoripumput yhtään ylimääräistä tilaa.
https://youtu.be/tdLuJ7nNTI4?t=877Melkoisia paksuuseroja on, mitenköhän kauan nuo ohuimmat toimii kun pelkkinä kaasujousinakin menevät rikki.
Tässä korjaa Volvon nostomoottorit, liikkeessä maksaisi melkoisesti tuokin.
https://www.youtube.com/watch?v=6Qf8ab9ZbmQ - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tuo takaluukun avaaja on todella hyvä varuste. Rapaisen luukun saa auki sihen koskematta, ja takaisin kiinni. Ja ne moottoripumput mahtuvat hyvin siihen tiivistekarmiin, eivät ne sisätilaa vie.
Kaikki ylimääräinen vie tilaa jostakin. Huonosti suunniteltu auto jos kädet likaantuu takaluukkua avatessa/sulkiessa, ei ole ollut omissa koskaan ongelma. En maksaisi yhtään tuosta ominaisuuudesta ja vielä vähemmän haluaisin maksaa korjauksista. Itse laitan ostokset aina yleensä takapenkille tai jalkatilaan, kuten monet muutkin, miksiköhän takaovissa ei ole sähköistä avausta :)
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kun on kerran omistanut auton jossa tuollainen on niin ei enää halua palata menneisyyteen.
Sama juttu kuin ilmastointi, lämmitettävä ratti, liikennemerkkien tunnistus, digitaalinen muokattava mittaristo, ACC.
Kyllä ilman noitakin tietenkin tulee toimeen, mutta kun on saanut kokeilla tuollaisia niin ei halua tulla toimeen ilman.Ilmastointi on aivan eri asia, sitähän tarvitaan koko ajan, takaluukun avausta itse tarvitsen melkoisen harvoin.
Jos on noin huono verenkierto käsissä, suosittelen hankkimaan lämpimän autotallin, ei tarvitse palella laseja skraptessakaan. Minulla ei onneksi palele kädet ilman käsineitäkään vaikka joutuisi lähtemään pakkasesta ja lämpöä tulee nopeasti.
Vakionopeuden säädintä olen tainnut kokeilla kahdesti, mieluummin säädän itse kaasua ja kun ruuhkaa lähes aina niin täysin turha. Enemmän vaan lisäävät onnettomuusriskiä, samoin kuin nopeusrajoitusmerkkien väärin lukijat ja turha digitaalisten valikoiden selaaminen.
Parempi itse seurata liikennettä ja liikennemerkkejä, ajaa kovempaa kun tilaa ja hitaammin kun ruuhkaa. Maantierosvoista varoittava lisävaruste olisi paras varuste. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Höpöhöpö. Katsokaas luolamiehet tästä miten tehdään toimiva tavaratila. Ei vie moottoripumput yhtään ylimääräistä tilaa.
https://youtu.be/tdLuJ7nNTI4?t=877Onko sulla ihan reaalimaailmassakin letkasta nimityksiä jokaiselle vastaantulijalle? Saattaa tulla nenä kipeeksi jossain vaiheessa tolla toiminnalla.
Mutta niinhän se menee että lapset oppii tekemällä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ilmastointi on aivan eri asia, sitähän tarvitaan koko ajan, takaluukun avausta itse tarvitsen melkoisen harvoin.
Jos on noin huono verenkierto käsissä, suosittelen hankkimaan lämpimän autotallin, ei tarvitse palella laseja skraptessakaan. Minulla ei onneksi palele kädet ilman käsineitäkään vaikka joutuisi lähtemään pakkasesta ja lämpöä tulee nopeasti.
Vakionopeuden säädintä olen tainnut kokeilla kahdesti, mieluummin säädän itse kaasua ja kun ruuhkaa lähes aina niin täysin turha. Enemmän vaan lisäävät onnettomuusriskiä, samoin kuin nopeusrajoitusmerkkien väärin lukijat ja turha digitaalisten valikoiden selaaminen.
Parempi itse seurata liikennettä ja liikennemerkkejä, ajaa kovempaa kun tilaa ja hitaammin kun ruuhkaa. Maantierosvoista varoittava lisävaruste olisi paras varuste."Jos on noin huono verenkierto käsissä, suosittelen hankkimaan lämpimän autotallin, ei tarvitse palella laseja skraptessakaan."
Olipa laiska ja nolo. Kyse on mukavuudesta. Kyllä on aina mukavampi pitää kiinni lämpimästä kuin kylmästä ratista, olkoon verenkierto millainen hyvänsä.
Kuten kirjoitin niin mikään noista ei ole välttämättömyys vaan mukavuusvaruste. Ja kun siihen mukavuuteen tottuu niin paluu vanhaan tuntuisi kököltä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ilmastointi on aivan eri asia, sitähän tarvitaan koko ajan, takaluukun avausta itse tarvitsen melkoisen harvoin.
Jos on noin huono verenkierto käsissä, suosittelen hankkimaan lämpimän autotallin, ei tarvitse palella laseja skraptessakaan. Minulla ei onneksi palele kädet ilman käsineitäkään vaikka joutuisi lähtemään pakkasesta ja lämpöä tulee nopeasti.
Vakionopeuden säädintä olen tainnut kokeilla kahdesti, mieluummin säädän itse kaasua ja kun ruuhkaa lähes aina niin täysin turha. Enemmän vaan lisäävät onnettomuusriskiä, samoin kuin nopeusrajoitusmerkkien väärin lukijat ja turha digitaalisten valikoiden selaaminen.
Parempi itse seurata liikennettä ja liikennemerkkejä, ajaa kovempaa kun tilaa ja hitaammin kun ruuhkaa. Maantierosvoista varoittava lisävaruste olisi paras varuste."Ilmastointi on aivan eri asia, sitähän tarvitaan koko ajan"
Vietät talvesi ilmeisesti Floridassa? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kaikki ylimääräinen vie tilaa jostakin. Huonosti suunniteltu auto jos kädet likaantuu takaluukkua avatessa/sulkiessa, ei ole ollut omissa koskaan ongelma. En maksaisi yhtään tuosta ominaisuuudesta ja vielä vähemmän haluaisin maksaa korjauksista. Itse laitan ostokset aina yleensä takapenkille tai jalkatilaan, kuten monet muutkin, miksiköhän takaovissa ei ole sähköistä avausta :)
Mulle ei enää koskaan tule manuaalista takaluukkua. Yllätävän usein tulee tilanteita jossa tulee autolle niin että on molemmat kädet varattuja ja pitäisi saada takaluukku auki.
Ei tarvii laittaa tavaroita likaiselle parkkipaikalle kun luukku aukeaa automaattisesti.
Ja korjaamisesta. Jos toi systeemi menisi rikki sitten joskus 10-15 vuotta vanhana niin menisin Motonettiin ja ostaisin kahdella kympillä tavis tarvikpumput ja vaihtaisin ne moottoripumppujen. Kyllä elämästä tietysti saa vaikean jos haluaa, mutta en ole sellainen ihminen. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kaikki ylimääräinen vie tilaa jostakin. Huonosti suunniteltu auto jos kädet likaantuu takaluukkua avatessa/sulkiessa, ei ole ollut omissa koskaan ongelma. En maksaisi yhtään tuosta ominaisuuudesta ja vielä vähemmän haluaisin maksaa korjauksista. Itse laitan ostokset aina yleensä takapenkille tai jalkatilaan, kuten monet muutkin, miksiköhän takaovissa ei ole sähköistä avausta :)
"Kaikki ylimääräinen vie tilaa jostakin. "
Höpöhöpö. Katso tästä. Tuo moottoripumppu ei ole paljoakaan normaalia paksumpi ja mahtuu siihen samaan tilaan jossa manuaaliversiokin on. Ei tavaratila olisi yhtään sen suurempi jos tuo olisi suunniteltu vain tavispumpuille. Eikä auton ulkomitat pienemmät.
https://youtu.be/tdLuJ7nNTI4?t=877 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kaikki ylimääräinen vie tilaa jostakin. Huonosti suunniteltu auto jos kädet likaantuu takaluukkua avatessa/sulkiessa, ei ole ollut omissa koskaan ongelma. En maksaisi yhtään tuosta ominaisuuudesta ja vielä vähemmän haluaisin maksaa korjauksista. Itse laitan ostokset aina yleensä takapenkille tai jalkatilaan, kuten monet muutkin, miksiköhän takaovissa ei ole sähköistä avausta :)
Vielä tärkeämpänä pitäisin kodin ulko-ovi aukeaisi kaukosäädöllä auki asti, ostosten tai muun tavaran kanssa ei tarvitsisi avaimia ruveta räpläämään. Olen odottanut jo 20 vuotta, että joku keksisi sellaisen. Automaailmassahan on vanha keksintö, että ovet aukeaa napista auki asti, pösö 1007, ihme, ettei muut ole halunneet kopioida sitä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vielä tärkeämpänä pitäisin kodin ulko-ovi aukeaisi kaukosäädöllä auki asti, ostosten tai muun tavaran kanssa ei tarvitsisi avaimia ruveta räpläämään. Olen odottanut jo 20 vuotta, että joku keksisi sellaisen. Automaailmassahan on vanha keksintö, että ovet aukeaa napista auki asti, pösö 1007, ihme, ettei muut ole halunneet kopioida sitä.
"Automaailmassahan on vanha keksintö, että ovet aukeaa napista auki asti, "
Milläs kaivelet avaimet taskusta ja painelet nappeja kun sylissä on painava pahvilaatikko?
Siksi jalan heilautuksella avattava on paras. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Jos on noin huono verenkierto käsissä, suosittelen hankkimaan lämpimän autotallin, ei tarvitse palella laseja skraptessakaan."
Olipa laiska ja nolo. Kyse on mukavuudesta. Kyllä on aina mukavampi pitää kiinni lämpimästä kuin kylmästä ratista, olkoon verenkierto millainen hyvänsä.
Kuten kirjoitin niin mikään noista ei ole välttämättömyys vaan mukavuusvaruste. Ja kun siihen mukavuuteen tottuu niin paluu vanhaan tuntuisi kököltä.Lämmin talli on tosiaan mukava, vaikkei olisi laiskakaan. Kun on lämpimät kädet niin ei tarvitse lämmitettävää rattia ja useimmat autot lämpeneekin hetkessä. Töistä lähtiessä harjasin lumet ilman hanskoja, enkä ole ikinä kaivannut lämmitettävää rattia. Joskus kun ajoin kuplalla, kuylmä talli ja pakkasta yli 30 astetta niin saattoi hanskat ollakin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Ilmastointi on aivan eri asia, sitähän tarvitaan koko ajan"
Vietät talvesi ilmeisesti Floridassa?Ilmastointihan säätää lämpötilan läpi vuoden Suomessakin ja poistaa huurteen tehokkaasti.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mulle ei enää koskaan tule manuaalista takaluukkua. Yllätävän usein tulee tilanteita jossa tulee autolle niin että on molemmat kädet varattuja ja pitäisi saada takaluukku auki.
Ei tarvii laittaa tavaroita likaiselle parkkipaikalle kun luukku aukeaa automaattisesti.
Ja korjaamisesta. Jos toi systeemi menisi rikki sitten joskus 10-15 vuotta vanhana niin menisin Motonettiin ja ostaisin kahdella kympillä tavis tarvikpumput ja vaihtaisin ne moottoripumppujen. Kyllä elämästä tietysti saa vaikean jos haluaa, mutta en ole sellainen ihminen.Ostan erittäin harvoin itään mikä pitäisi laittaa takakonttiin, eikä takapenkki ole täynnä lapsia, joten sinne on helppo laittaa. Jos on paljon ostoksia niin vien kärryllä auton viereen, muutaman kerran olen laittanut takakontin päälle lkun olen avannut oven.
Ehkä 50€ voisin maksaa moisesta turhakkeesta, mutta kun tietää vikaantumisriskin niin en sitäkään. Meinaatko että lukitus edes toimisi jos vaihtaa pumppujen tilalle pelkät kaasujouset ja tuskinpa niitäkään 20€ saa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Kaikki ylimääräinen vie tilaa jostakin. "
Höpöhöpö. Katso tästä. Tuo moottoripumppu ei ole paljoakaan normaalia paksumpi ja mahtuu siihen samaan tilaan jossa manuaaliversiokin on. Ei tavaratila olisi yhtään sen suurempi jos tuo olisi suunniteltu vain tavispumpuille. Eikä auton ulkomitat pienemmät.
https://youtu.be/tdLuJ7nNTI4?t=877Jos on suunniteltu 2cm jousille niin tietenkin tarvitaan enemmän tilaa paksummille, lisäksi vielä pumppu. Jos varataan sama tila pumputtomaan, niin pumpun viemä tila se on silloinkin vaikkei sitä olisi, ei sitä hukkatilaa voi muuhunkaan hyödyntää.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vielä tärkeämpänä pitäisin kodin ulko-ovi aukeaisi kaukosäädöllä auki asti, ostosten tai muun tavaran kanssa ei tarvitsisi avaimia ruveta räpläämään. Olen odottanut jo 20 vuotta, että joku keksisi sellaisen. Automaailmassahan on vanha keksintö, että ovet aukeaa napista auki asti, pösö 1007, ihme, ettei muut ole halunneet kopioida sitä.
Niinpä, minunkin pitää kulkea 4 oven kautta autohallista asuntoon tai 6 jos menen hissillä, eikä yksikään aukea itsestään. Ulko-oven kautta riittää 2/4 ovea ja likaiselle alustalle joutuu aina laskemaan. Autolle mennessä ei tarvitse laskea maahan kun käytän kärryjä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Automaailmassahan on vanha keksintö, että ovet aukeaa napista auki asti, "
Milläs kaivelet avaimet taskusta ja painelet nappeja kun sylissä on painava pahvilaatikko?
Siksi jalan heilautuksella avattava on paras.Kuskin ovea ei saa auki jalan heilautuksella.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kaikki ylimääräinen vie tilaa jostakin. Huonosti suunniteltu auto jos kädet likaantuu takaluukkua avatessa/sulkiessa, ei ole ollut omissa koskaan ongelma. En maksaisi yhtään tuosta ominaisuuudesta ja vielä vähemmän haluaisin maksaa korjauksista. Itse laitan ostokset aina yleensä takapenkille tai jalkatilaan, kuten monet muutkin, miksiköhän takaovissa ei ole sähköistä avausta :)
Takakontissa ostoskassit pitäisi sitoa kiinni, takajalkatilassa pysyvät hyvin pystyssä mutkissa ja risteykissäkin. Penkilläkin isompi kassi pysyy hyvin ja näkee jos meinaa kaatua.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Automaailmassahan on vanha keksintö, että ovet aukeaa napista auki asti, "
Milläs kaivelet avaimet taskusta ja painelet nappeja kun sylissä on painava pahvilaatikko?
Siksi jalan heilautuksella avattava on paras."Siksi jalan heilautuksella avattava on paras"
Eräs heilautti jalkaa , parkkipaikan epätasaisella ja liukkaalla. 3 yötä sairaalassa, 3 kk lomaa ja ikää oli jotain 35 vuotta.
- Anonyymi
Länsimaista kermapeppu hapatusta, vain lähi-idästä sais vanhaa ranskalaista tekniikkaa?🙃
- Anonyymi
Onko aloittajalla ksoketusnäytöllinen kännykkä vai wanha Nokialainen mekaanisilla näppäimillä ja 2 rivin näytöllä?
Miksi ihmeessä aloittaja haluaa kännykkään turhaa elektroniikkaa ja softaa millä ei tee mitään?- Anonyymi
Kännykkä ja auto on aika eri asioita.
Auto on sähkömekaaninen laite, joka joutuu alttiiksi lämpötilanvaihteluille, kosteudelle ja tärinälle. Kännykkä ei.
Auton korjauskustannukset muodostuu hetkessä tuhansiksi euroiksi. Kännykkää ei juuri korjata, ostetaan uusi tilalle muutamalla satasella.
Kännykässä se ylimääräinen elektroniikka tarkoittaa usein sitä, että jo olemassaoleviin piireihin integroidaan lisätoimintoja. Autossa se tarkoittaa lisää yksittäisiä ohjauskeskuksia, joiden välille pitää tehdä datayhteydet. Vikatodennäköisyydet noita vaihtoehtoja verratessa, on ihan eri suuruusluokassa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kännykkä ja auto on aika eri asioita.
Auto on sähkömekaaninen laite, joka joutuu alttiiksi lämpötilanvaihteluille, kosteudelle ja tärinälle. Kännykkä ei.
Auton korjauskustannukset muodostuu hetkessä tuhansiksi euroiksi. Kännykkää ei juuri korjata, ostetaan uusi tilalle muutamalla satasella.
Kännykässä se ylimääräinen elektroniikka tarkoittaa usein sitä, että jo olemassaoleviin piireihin integroidaan lisätoimintoja. Autossa se tarkoittaa lisää yksittäisiä ohjauskeskuksia, joiden välille pitää tehdä datayhteydet. Vikatodennäköisyydet noita vaihtoehtoja verratessa, on ihan eri suuruusluokassa."joka joutuu alttiiksi lämpötilanvaihteluille, kosteudelle ja tärinälle. Kännykkä ei."
No onpa taas essonpappa täysin pihalla. Kännykät joutuvat alttiiksi kaikille noille asioille. Kännyköitä voi esim käyttää näin.
https://www.youtube.com/watch?v=gf2jDsD0LKY - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"joka joutuu alttiiksi lämpötilanvaihteluille, kosteudelle ja tärinälle. Kännykkä ei."
No onpa taas essonpappa täysin pihalla. Kännykät joutuvat alttiiksi kaikille noille asioille. Kännyköitä voi esim käyttää näin.
https://www.youtube.com/watch?v=gf2jDsD0LKYNoniin, saatiin asiantuntija paikalle. Ei tuohon ole mitään lisättävää, kännykät on siis tyypillisesti fillaritelineissä ja joutuvat kovalle käytölle.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Noniin, saatiin asiantuntija paikalle. Ei tuohon ole mitään lisättävää, kännykät on siis tyypillisesti fillaritelineissä ja joutuvat kovalle käytölle.
"kännykät on siis tyypillisesti fillaritelineissä ja joutuvat kovalle käytölle."
Toljake, Ei sillä ole merkitystä kuinka moni kännyköistä joutuu tuollaiseen rääkkiin. Oleellista on se että kännykät on valmistettu niin että ne kestävät tuon rääkin.
Aika ilmeistä vai mitä? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"kännykät on siis tyypillisesti fillaritelineissä ja joutuvat kovalle käytölle."
Toljake, Ei sillä ole merkitystä kuinka moni kännyköistä joutuu tuollaiseen rääkkiin. Oleellista on se että kännykät on valmistettu niin että ne kestävät tuon rääkin.
Aika ilmeistä vai mitä?Eli jos kännykkä on rakennettu kestämään tuollainen niin miten se liittyy autoihin?
Ei kännykässä ole kymmentä erillistä ohjausyksikköä kaapeleilla ja liittimillä yhteydessä toisiinsa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"kännykät on siis tyypillisesti fillaritelineissä ja joutuvat kovalle käytölle."
Toljake, Ei sillä ole merkitystä kuinka moni kännyköistä joutuu tuollaiseen rääkkiin. Oleellista on se että kännykät on valmistettu niin että ne kestävät tuon rääkin.
Aika ilmeistä vai mitä?Vain pieni osa sään-, veden ja pölynkestäviä ja vain harvassa kumipäällyste tärinöitä ja putoamista vastaan. Jonkinlainen suojaus tietysti useimmissa, mutta autot tehty kestämään kaikki sääolot ja huonot tiet. Valitettavasti esim ne kalliit mersut täynnä elekroniikkaa hajoaa usein jo melko uutena eikä kannata edes korjata. Kännykät ovat yleensä pöydällä, taskussa tai kädessä eivätkä joudu vaikeisiin olosuhteisiin kuin vahingossa. Halvoillakin pärjää hyvin, ei juuri haittaa vaikka putoaa ja hajoaa. Mitä kalliimpi auto, sitä enemmän harmittaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eli jos kännykkä on rakennettu kestämään tuollainen niin miten se liittyy autoihin?
Ei kännykässä ole kymmentä erillistä ohjausyksikköä kaapeleilla ja liittimillä yhteydessä toisiinsa."Eli jos kännykkä on rakennettu kestämään tuollainen niin miten se liittyy autoihin?"
Osoitin vain että tämä väite oli täyttä potaskaa.
"joka joutuu alttiiksi lämpötilanvaihteluille, kosteudelle ja tärinälle. Kännykkä ei." - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Eli jos kännykkä on rakennettu kestämään tuollainen niin miten se liittyy autoihin?"
Osoitin vain että tämä väite oli täyttä potaskaa.
"joka joutuu alttiiksi lämpötilanvaihteluille, kosteudelle ja tärinälle. Kännykkä ei."Jos säilytät kännykkääsi aina ulkona vuodenajasta riippumatta, vesisateessakin, niin potaskaahan se. Kaikki ei kuitenkaan toimi kännykkän kanssa niinkuin sinä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos säilytät kännykkääsi aina ulkona vuodenajasta riippumatta, vesisateessakin, niin potaskaahan se. Kaikki ei kuitenkaan toimi kännykkän kanssa niinkuin sinä.
Kukin säilyttää ja käyttää kännykkäänsä miten käyttää. Siihen en ottanut mitään kantaa. Näytin vain videon joka osoitti että tämä kommentti on täyttä potaskaa.
"joka joutuu alttiiksi lämpötilanvaihteluille, kosteudelle ja tärinälle. Kännykkä ei."
Kännykkä joutuu alttiiksi kosteudelle jo silloin kun sitä pitää taskussa sateella. Tai kun se tuodaan pakkasesta lämpimään (kondenssivesi)
Lämpöytilanvaihtelu nyt on itsestään selvyys Suomessa.
Tärinä myös esim silloin kun kännnykkää pitää autossa lokerossa, puhumattakaan siitä että kännykkää pudotellaan säännöllisesti ja se joutuu alttiiksi sellaisille g-voimille ettei auto kohtaa sellaisia kuin kolarissa. Kännyköille se on arkipäivää.
Ei ole minun vikani jos jonkun toisen suusta tulee tuollaisia sammakoita. Turha yrittää paikata jälkikäteen. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vain pieni osa sään-, veden ja pölynkestäviä ja vain harvassa kumipäällyste tärinöitä ja putoamista vastaan. Jonkinlainen suojaus tietysti useimmissa, mutta autot tehty kestämään kaikki sääolot ja huonot tiet. Valitettavasti esim ne kalliit mersut täynnä elekroniikkaa hajoaa usein jo melko uutena eikä kannata edes korjata. Kännykät ovat yleensä pöydällä, taskussa tai kädessä eivätkä joudu vaikeisiin olosuhteisiin kuin vahingossa. Halvoillakin pärjää hyvin, ei juuri haittaa vaikka putoaa ja hajoaa. Mitä kalliimpi auto, sitä enemmän harmittaa.
Kun kerta kännykkää ja autoa on ruvettu vertaamaan,niin miksi autoon ei voi saada valikosta suomen kieltä, mutta 50e kännykässä voi?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kun kerta kännykkää ja autoa on ruvettu vertaamaan,niin miksi autoon ei voi saada valikosta suomen kieltä, mutta 50e kännykässä voi?
Missä merkiss muka ei saa suomenkielisiä valikoita? Minä en tiedä yhtään sellaista.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Missä merkiss muka ei saa suomenkielisiä valikoita? Minä en tiedä yhtään sellaista.
307 pösö puhui ainoastaan ranskaa. Tai no ei nyt sentään puhunut.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kukin säilyttää ja käyttää kännykkäänsä miten käyttää. Siihen en ottanut mitään kantaa. Näytin vain videon joka osoitti että tämä kommentti on täyttä potaskaa.
"joka joutuu alttiiksi lämpötilanvaihteluille, kosteudelle ja tärinälle. Kännykkä ei."
Kännykkä joutuu alttiiksi kosteudelle jo silloin kun sitä pitää taskussa sateella. Tai kun se tuodaan pakkasesta lämpimään (kondenssivesi)
Lämpöytilanvaihtelu nyt on itsestään selvyys Suomessa.
Tärinä myös esim silloin kun kännnykkää pitää autossa lokerossa, puhumattakaan siitä että kännykkää pudotellaan säännöllisesti ja se joutuu alttiiksi sellaisille g-voimille ettei auto kohtaa sellaisia kuin kolarissa. Kännyköille se on arkipäivää.
Ei ole minun vikani jos jonkun toisen suusta tulee tuollaisia sammakoita. Turha yrittää paikata jälkikäteen.Onpas sulla vaikka elämä. Sovitaan että olet oikeassa niin sun ei tarvi inttää enempää. Joko vaimo lähti menemään vai vieläkö jaksaa?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Onpas sulla vaikka elämä. Sovitaan että olet oikeassa niin sun ei tarvi inttää enempää. Joko vaimo lähti menemään vai vieläkö jaksaa?
"Joko vaimo lähti menemään vai vieläkö jaksaa?"
Hyvin väsynyttä läppää. Kertoo sun älykkyydestä paljon.
Mulla on älykäs vaimo. Hän ymmärtää asioita aivan itse eikä hänelle tarvitse taivuttaa rautalangasta niinkuin sinulle. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Joko vaimo lähti menemään vai vieläkö jaksaa?"
Hyvin väsynyttä läppää. Kertoo sun älykkyydestä paljon.
Mulla on älykäs vaimo. Hän ymmärtää asioita aivan itse eikä hänelle tarvitse taivuttaa rautalangasta niinkuin sinulle.Juujuu, urputa nyt lisää vielä.
Nyt muutama kysymys:
-onko sinulla korkeakoulututkintoa?
-omaatko minkäänlaista koulutusta elektroniikan / sähkötekniikan alalta?
-oletko perehtynyt riskienhallintaan / luotettavuuslaskelmiin?
-oletko kenties tehnyt töitä noiden asioiden kanssa?
Omalla kohdallani vastaus on kyllä, noihin kaikkiin.
Jos siis edelleen olet sitä mieltä että auton ohjausyksiköiden välinen kaapelointi ja niihin liittyvien liittimien jatkuva 365/24 ulkoilmassa oleminen ei vaikuta laitteen (auton) luotettavuuteen, saat toki uskoa niin.
Ja jos olet sitä mieltä että kännykkä, josta tuollaiset välikaapeloinnit ja liittimet puuttuvat ja jota käytetään pääsääntöisesti kuivissa olosuhteissa ja vakiolämpötilassa, on luotettavuudeltaan heikompi kuin auto, jonka käyttöolosuhteet on vaativammat, saat olla sitä mieltä.
Mutta sitä en ymmärrä, miksi intät alatyylisillä letkautuksilla kuin vähäjärkinen, sellaista tuubaa joka ei voi pitää paikkaansa.
Käytöksestäsi syntyy mielikuva miespuolisesta henkilöstä jolla on käsitys siitä, että asiat muuttuu todeksi kun huutaa riittävän lujalla äänellä että kaikki muut vaikenee.
Sen vuoksi hieman epäilin että vaimosi olisi saattanut kyllästyä mutta hienoa jos näin ei ole.
Kyseinen heitto oli ehkä tarpeeton, eikä liity aiheeseen, mutta sorruin vastapuolen kikkoihin, pahoittelut siitä.
Nyt lopetan tämän vääntämisen, sillä tässähän ei ole kysymys mistään elektroniikan luotettavuudesta vaan vastapuolen henkisen tilan heikkoudesta ja ruokin tässä hänen huutoraivoamistaan kuin trolli.
Tsemiä sulle, koitappa jaksella, kesä tulee ihan kohta. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kukin säilyttää ja käyttää kännykkäänsä miten käyttää. Siihen en ottanut mitään kantaa. Näytin vain videon joka osoitti että tämä kommentti on täyttä potaskaa.
"joka joutuu alttiiksi lämpötilanvaihteluille, kosteudelle ja tärinälle. Kännykkä ei."
Kännykkä joutuu alttiiksi kosteudelle jo silloin kun sitä pitää taskussa sateella. Tai kun se tuodaan pakkasesta lämpimään (kondenssivesi)
Lämpöytilanvaihtelu nyt on itsestään selvyys Suomessa.
Tärinä myös esim silloin kun kännnykkää pitää autossa lokerossa, puhumattakaan siitä että kännykkää pudotellaan säännöllisesti ja se joutuu alttiiksi sellaisille g-voimille ettei auto kohtaa sellaisia kuin kolarissa. Kännyköille se on arkipäivää.
Ei ole minun vikani jos jonkun toisen suusta tulee tuollaisia sammakoita. Turha yrittää paikata jälkikäteen.Ei minulla ole kännykkä koskaan sateella taskussa kastunut, eikä taskulämpimään kännykkään kondensoidu vettä sisälle tullessa. Auto sen sijaan kastuu aina kun ajaa sateessa ja lasit huurtuu useinkin sisälle tullessa.
Auton jousitushan ne tärinät ottaa vastaan ja iskunvaimennus vaimentaa eikä kännykkä.
- Anonyymi
Ilmastointia mulla ei oo ollut. Sähköikkunat takanakin olivat kivat Carina E.ssä.
- Anonyymi
Ahdistaa ostaa auto jossa paljon sähkö innovaatioita voi ne uutena toimia muutaman vuoden mutta sitten niistä tulee rasite sähköisen käsijarrun korjaus on kalliimpaa kuin perinteisen ja voi vikaantuessa joutua kuskaamaan lavetilla ja nämä "turvavarusteet" taas autot ottaneet nopeuden vaalimainoksista ja kauhistunut vanhempi auton omistaja kertoi että auto tempoi kun kaistavahti reagoi tien lumi uriin saaste jutut pilanneet autot lukuisilla tunnistimillaan ja suorasuihkutus palotilaan likaannuttaa venttiilit
- Anonyymi
Eikä edes käsijarrukäännös onnistu jos sähköinen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eikä edes käsijarrukäännös onnistu jos sähköinen.
Käsijarrukäännöstä ei koskaan tarvitsekaan tehdä normaalissa liikenteessä. Sähköinen käsijarru on myös siitä kätevä, että sen voi asettaa menemään aina päälle auton pysäköidessä ja avautumaan seuraavan kerran liikkeelle vähdettäessä. Pysyy notkeana kun käyttää.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Käsijarrukäännöstä ei koskaan tarvitsekaan tehdä normaalissa liikenteessä. Sähköinen käsijarru on myös siitä kätevä, että sen voi asettaa menemään aina päälle auton pysäköidessä ja avautumaan seuraavan kerran liikkeelle vähdettäessä. Pysyy notkeana kun käyttää.
Juu ei, aina voi ajaa risteyksessä suoraan jos ei käänny ilman käsijarrua, saattaa vaan törmätä sitten toiseen autoon, liikennemerkkiin tai vaikka puuhun. Tietysti jos aina ajaa mateluvauhtia kuten jotkut tekee niin ei liukkaus yllätä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Juu ei, aina voi ajaa risteyksessä suoraan jos ei käänny ilman käsijarrua, saattaa vaan törmätä sitten toiseen autoon, liikennemerkkiin tai vaikka puuhun. Tietysti jos aina ajaa mateluvauhtia kuten jotkut tekee niin ei liukkaus yllätä.
Jos liikenteessä on pakko käyttää käsijarrua niin silloin on tehnyt tosi huonoja päätöksiä ennen sitä pakkotilannetta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos liikenteessä on pakko käyttää käsijarrua niin silloin on tehnyt tosi huonoja päätöksiä ennen sitä pakkotilannetta.
Silloin on matelijalla lähtenyt auto käsistä ja sehän on tietysti huono asia kun ei osaa käyttää käsijarrua. Hyvä kuski voi ajaa normaalia vauhtia ja tarvittaessa tai halutessaan avittaa kääntymistä käsijarrulla.
- Anonyymi
Osta saksalainen premium, niissä perushintaan kuuluu puupenkit eikä paljoa muuta. Jokaisen vitkuttimen saa ostaa erikseen muikeaan hintaan.
- Anonyymi
En tarvitse muuta. Riittää että pääsen töihin ja takaisin.
- Anonyymi
Monissa autoissa varusteet on paketteina et paljon pysty valitsemaan vaan samalla muuttuu moottorikin
- Anonyymi
Kyllä sähköikunoita käytän päivittäin. Tihkukytkin säädöllä kiva. Tämä mukautuva vakkari huippujuttu. Keskuslukko ilmastointi käteviä.
- Anonyymi
Eikös mukautuva vakionopeussäädin (nimenä ristiriitainen, eihän nopeus ole silloin " vakio") lisää polttoaineen kulutusta, jos edelläajavan nopeus seilaa edestakisin. Tavallinenkin cruice lisää
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eikös mukautuva vakionopeussäädin (nimenä ristiriitainen, eihän nopeus ole silloin " vakio") lisää polttoaineen kulutusta, jos edelläajavan nopeus seilaa edestakisin. Tavallinenkin cruice lisää
Jos edellä ajavan nopeus seilaa niin silloin on aika pakkokin muuttaa omaa nopeutta ettei kolise.
Polttoaineen kulutuksen nousu on aika väistämätöntä. Mieluummin annan lastuaivon kytätä edessä olevaa autoa ja pumpata kaasua kuin tehdä se itse.
Lisäksi ACC osaa tietenkin ajaa rajoituksien mukaan automaattisesti. Säästyy huolimattomuussakoilta. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos edellä ajavan nopeus seilaa niin silloin on aika pakkokin muuttaa omaa nopeutta ettei kolise.
Polttoaineen kulutuksen nousu on aika väistämätöntä. Mieluummin annan lastuaivon kytätä edessä olevaa autoa ja pumpata kaasua kuin tehdä se itse.
Lisäksi ACC osaa tietenkin ajaa rajoituksien mukaan automaattisesti. Säästyy huolimattomuussakoilta.Osaa vai, vaalimainoksetkin lukevat nopeusrajoituksiksi, eivät tunnista lumen peittämiä jne.
- Anonyymi
Ei ole pakko ostaa merkkiä millä on maine huonosti toimivista sähkölaitteista ja softasta.
- Anonyymi
Voi sen nimenkin mainita. Se on Toyota. Paljon huonosti toimivia hilavitkuttimia, pitkä varustelista.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Voi sen nimenkin mainita. Se on Toyota. Paljon huonosti toimivia hilavitkuttimia, pitkä varustelista.
TM julkaisi Yariksen loppuraportin. Vähän huolestuttavaa lukea että kahdessa TM:n testaamassa Yariksessa on molemmissa ollut vakavia sähkövikoja.
Niin vakavia että Yariksia on maahantuojan päätöksellä pitänyt kuljettaa hinausauton lavalla korjattavaksi.
"mainitsimme Toyota Yariksen sytyttäneen vikavaloja toimiessaan talvivertailun tukiautona. Vikavalot ja ilmoitukset koskivat jarrujärjestelmää, joka hybridiautossa liittyy osaksi koko voimalinjaa. Auto ilmoitti muun muassa alentuneesta jarrutehosta, abs-järjestelmän toimintahäiriöstä sekä näiden tukitoimintojen häiriöistä. Jarrupoljin vaatikin enemmän voimaa, ja abs-järjestelmän puute oli talviliukkailla helppo todeta.
Toyotan puolustukseksi kerrottakoon vikailmoituksen olleen erittäin selkeä, joten kuljettajalle tilanne ei tullut yllätyksenä.
Testasimme ongelmaan nykyratkaisua: käynnistimme auton uudelleen. Se auttoi, ja matka pääsi jatkumaan järjestelmien toimiessa. Tietysti kuljettajan täytyi tarkkailla tilannetta valppaasti.
TALVIVERTAILUN AIKANA viat palasivat muutamaan otteeseen, vaikka lumi ja jää saivat sulaa pois autosta lämpimässä parkkihallissa. Maahantuojan pyynnöstä Yarista ei ajettu vaan se matkasi takaisin etelään autonkuljetusautolla Talviauto 2022:n sähköautoryhmän kanssa."
https://tekniikanmaailma.fi/lehti/5b-2022/toyota-yaris-15-hybrid-active-yariksen-jarruvika-jai-mysteeriksi/ - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
TM julkaisi Yariksen loppuraportin. Vähän huolestuttavaa lukea että kahdessa TM:n testaamassa Yariksessa on molemmissa ollut vakavia sähkövikoja.
Niin vakavia että Yariksia on maahantuojan päätöksellä pitänyt kuljettaa hinausauton lavalla korjattavaksi.
"mainitsimme Toyota Yariksen sytyttäneen vikavaloja toimiessaan talvivertailun tukiautona. Vikavalot ja ilmoitukset koskivat jarrujärjestelmää, joka hybridiautossa liittyy osaksi koko voimalinjaa. Auto ilmoitti muun muassa alentuneesta jarrutehosta, abs-järjestelmän toimintahäiriöstä sekä näiden tukitoimintojen häiriöistä. Jarrupoljin vaatikin enemmän voimaa, ja abs-järjestelmän puute oli talviliukkailla helppo todeta.
Toyotan puolustukseksi kerrottakoon vikailmoituksen olleen erittäin selkeä, joten kuljettajalle tilanne ei tullut yllätyksenä.
Testasimme ongelmaan nykyratkaisua: käynnistimme auton uudelleen. Se auttoi, ja matka pääsi jatkumaan järjestelmien toimiessa. Tietysti kuljettajan täytyi tarkkailla tilannetta valppaasti.
TALVIVERTAILUN AIKANA viat palasivat muutamaan otteeseen, vaikka lumi ja jää saivat sulaa pois autosta lämpimässä parkkihallissa. Maahantuojan pyynnöstä Yarista ei ajettu vaan se matkasi takaisin etelään autonkuljetusautolla Talviauto 2022:n sähköautoryhmän kanssa."
https://tekniikanmaailma.fi/lehti/5b-2022/toyota-yaris-15-hybrid-active-yariksen-jarruvika-jai-mysteeriksi/Ja Auto Bildin kestotestissä Yariksesta suli sähköliittimestä metallinen kuori pois ja vain ihme piti sen kasassa.
- Anonyymi
Kyllä niistä käteen jäävistä ikunaveiveistä mitta täyteen. Voi 50- luku!
- Anonyymi
Minulla ei ole jäänyt kertaakaan ja onnettomuudessa veivi varmempi kuin sähköikkuna, en silti istekään veiveihin vaihtaisi.
- Anonyymi
Vielä pari hyödyllistä ( mutta ilman niitäkin on myöhemmin pärjännyt) sähköhärpäkettä: XM citikassa vm -98 oli kääntyvät peilit niin, että pakille laitettaessa peilin suuntaus kääntyi näyttämään takarenkaita, hyödyllinen katukivetysten viereen peruutettaessa. Toinen oli takapenkin lämmitys, jos pakkasaamuna nahkapenkille istahti.
- Anonyymi
Ei välttämättä hyvä jos pitäisi katsoa peilistä autoja ja kevyttä liikennettä kun peruuttaa.
- Anonyymi
Ja liikaa näyttöjä, asiakkaat ei tykkää hipaisukytkimistä ja nyt fyysiset painikkeet tekee paluun, hyvä niin.
"Korealainen Hyundai on tuorein autonvalmistaja, joka puhuu fyysisten painikkeiden puolesta.
Edistyksellisiltä näyttävät hipaisukytkimet ovat osoittautuneet usein sekä kuluttajien ja koeajoarvioita rustaavien toimittajien mielestä epäkäytännöllisiksi.
Puhuessaan uuden sukupolven Hyundai Konan lanseerauksessa suunnittelujohtaja Sang Yup Lee sanoi, että uudessa mallissa käytetään tarkoituksella useissa säädöissä fyysisiä valitsimia. Erityisesti tämä koskee ilmastointia ja äänijärjestelmää.
Lee sanoi Carsguide-sivuston mukaan, että fyysisten painikkeiden korostaminen johtuu siitä, että digitaaliset näytöt vaativat usein useita painalluksia, minkä vuoksi kuljettajien on käännettävä katseensa pois tiestä.
Myös Volkswagen ilmoitti hiljattain suunnanmuutoksesta. Kritiikkiä saanut saksalaisjätti vähentää vastedes hipaisutoimintoja ja korvaa niitä fyysisillä painikkeilla."
https://www.is.fi/autot/art-2000009469373.html
Itsestän selvää että valikoiden kanssa suhraaminen lisää vaan onnettomuusriskiä. - Anonyymi
"en tarvitse mukautuvaa vakionopeussäädintä"
Tuo torjuu peräänajot, on jo torjunut minulla kun on ollut pimeässä hyvin hiljaa ajavia autoja. ......... tosi muutenkin voi onnettomuuden välttää, kuten perässä tullut, väisti, ajoi sillankaiteeseen ja sen jälkeen alkoi pyöritys. Kolhi 3-4 autoa. Oli kiva jatkaa matkaa ehjällä autolla.- Anonyymi
Juuri lehdessä valittivat että pitää niin pitkää väliä ettei ohituskaistalla kukaan väistä ja aina tungetaan väliin.
- Anonyymi
Tuli yllätyksenä ettei premium auton ovet auenneet edes sisältä kun oli sulake mennyt ainoastaan kuskin ovi toimi vaarallinen hätätilanteessa jos istut muualla kuin kuskin paikalla
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1201767
Noniin rakas
Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi991578Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä
Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy481099Kumpi vetoaa enemmän sinuun
Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?43974Multa sulle
Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M29929Nainen, olen tutkinut sinua paljon
Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm50856Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?
Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s44812Olet myös vähän ärsyttävä
Tuntuu, että olet tahallaan nuin vaikeasti tavoiteltava. En tiedä kauanko jaksan tätä näin.37780Okei nyt mä ymmärrän
Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘56778Onko sulla empatiakykyä?
Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet37760