karavaanarit

Ihmetteliä

Tässä kun olen lukenut tänne kirjoittetuja juttuja mua on alkanut ihmettyttää pari juttua,mikä ihme siinä on kun kaikki karavaanarit on otettu oikeen suurennuslasin alle alkoholin juonnista,heti kun nähdään karavaanari olut pullo kädessä,heti leimataan kaikki karavaanarit juopoiksi,minun käsittääkseni karaavani yhdistys ei ole mikää uskonlahkoon liityvä yhdistys,eli kyllä karavaanari olutta saa juoda.
Toinen juttu on kun kovasti haukutaan niitä karavaanareita jolla sattuu olemaan uudempi ja isompi auto/vaunu kun itsellä,heti haukutaa snopiksi ja velka vehkeiden vetäjäksi,mitä sitten,onko se kamalaa jos jollain on velkaa yhdistelmästa,mitä siitä,tuntuu että on karavaanareissakin kateellisia ihmisiä,niin kun yleisesti Suomalaiset on,jos me vaan pidettäisiin omista asioista huolta,eikä tarvii nähdä vaivaa toisten asioista.
Vielä siihen karavaanareiden juoppoteluun,itse en ainakaan koskaan ole nähdyt SFC-alueella yhtään munasillaan juoksevaa kännistä miestä,enkä kännissä maassa makavaa juoppoa karavaanaria..
Mukavaa kesää kaikille karavaanareille..

61

6652

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • suurperheellinen

      Ei tällä palstalla muutenkaan ne "oikeat" alan immeiset kirjoittele. Ei mekään oltaisi moiseen seuraan liitytty, jos sen ulkomailla tarvittavan leiriytymiskortin muualta saisi.

      • uusimatkaaja

        Siis kerro tyhmälle, minkä kortin saa ja mistä???????


      • suurperheellinen
        uusimatkaaja kirjoitti:

        Siis kerro tyhmälle, minkä kortin saa ja mistä???????

        Siis ensin on pakko maksaa toi caravaanarien jäsenmaksu 40€, että saat sitten heiltä ostaa kansainvälisen leirintäkortin joka taas tarvitaan leirintäalueelle mennessä esim. keski-euroopassa. Kortin voimassa olo on 1-3v. ja hinta riippuu taas ajasta. Ja aina kun uusi passi, niin uusi kortti kun siihen tulee passin numero. Leirintäalueet täällä kotomaassa muuten yleensä valitsemme sillä perusteella, ettei niissä ole edes oluen myyntiä, niin sailloin ei paikalla notku ulkopuolisia jotka yleensä ovat kylältä tulleita kaljahousuja :)


      • kortin
        suurperheellinen kirjoitti:

        Siis ensin on pakko maksaa toi caravaanarien jäsenmaksu 40€, että saat sitten heiltä ostaa kansainvälisen leirintäkortin joka taas tarvitaan leirintäalueelle mennessä esim. keski-euroopassa. Kortin voimassa olo on 1-3v. ja hinta riippuu taas ajasta. Ja aina kun uusi passi, niin uusi kortti kun siihen tulee passin numero. Leirintäalueet täällä kotomaassa muuten yleensä valitsemme sillä perusteella, ettei niissä ole edes oluen myyntiä, niin sailloin ei paikalla notku ulkopuolisia jotka yleensä ovat kylältä tulleita kaljahousuja :)

        Pohjoismaisen kortinhan saakin jokaiselta leirintäalueelta, hinta tais olla 6e ja on voimassa vuoden..


      • Ihmetteliä
        suurperheellinen kirjoitti:

        Siis ensin on pakko maksaa toi caravaanarien jäsenmaksu 40€, että saat sitten heiltä ostaa kansainvälisen leirintäkortin joka taas tarvitaan leirintäalueelle mennessä esim. keski-euroopassa. Kortin voimassa olo on 1-3v. ja hinta riippuu taas ajasta. Ja aina kun uusi passi, niin uusi kortti kun siihen tulee passin numero. Leirintäalueet täällä kotomaassa muuten yleensä valitsemme sillä perusteella, ettei niissä ole edes oluen myyntiä, niin sailloin ei paikalla notku ulkopuolisia jotka yleensä ovat kylältä tulleita kaljahousuja :)

        Tuossa asiassa olen kanssasi samaa mieltä,mekin yleensä ei mennä sellaiselle leirintäalueelle jossa on olutterassi,niissä tosiaan iltaisin notkuu paikkalista kaljan litkiöitä,ja jos jotkut niin ne paikalliset siellä örisee kalja päissään.


    • rikke

      mikä sen mukavanpaa kun ottaa OLUT pitkän ajomatkan pååtteeksi,punaviini on oikein hyvää grilliruokien kera ja valkkari seurustelu juomana oikein mainio.
      Että istuhan jakkaralle ja nauti lomastasi sen olet ansainnut.
      PS:Kun otat ett aja.

    • yhteen

      Olut tai siideri on hyvä janojuoma ja viini maistuu ruuan kanssa joskus.
      Voi kun se jäiskin siihen. Valitettavasti nämä kausipaikka Karavaanarit harrastavat enemmän sitä dokaamista kuin vaunumatkailua.
      Tuntuu, että se monien karavaanareiden mielestä se paras juttu on se kun pääsee viikonlopuksi ryyppäämään sinne omalle alueelleen.
      Ei se paljon matkailijaa ilahduta tulla paikkaan jossa on sisäänpäinlämpiävä porukka kaikki humalassa ja yleensä vielä mölisevä laulukuoro pitkälle yöhön.
      Olen kyllä itsekkin karavaanari ja useilla sfc alueilla yöpynyt. Mieluiten kuitenkin vetelen vaunua ja ain kun on aikaa suuntaamme perheen kanssa muille maille.
      En todellakaan kadehdi sitä ryyppyporukkaa joka paikoillaan tössöttää.
      Parasta olisi jos nämä ryyppyjengit sulkisivat alueensa ulkopuolisilta täysin. Niin ei meidän lapsiperheiden tarvis eksyä vahingossakaan sinne pullonpyöritys jengiin.

      • Ihmeessä

        Sinähän voit vetää vaunuasi ihan minne haluat, eikä mikään estä sua viemästä sitä koppia sellaisiin paikkoihin, missä ei kausipaikkoja ole lainkaan, tai oikeastaan sun varmaan kanttaisi lopettaa koko vaunuilu, jos homma on noin vaikeaa ja ihmiset ihan perseestä. Vedä vaunusi vaikka prisman parkkipaikalle, niin kukaan karavaanari ei ainakaan sua siellä häiritse.


      • vedänkin
        Ihmeessä kirjoitti:

        Sinähän voit vetää vaunuasi ihan minne haluat, eikä mikään estä sua viemästä sitä koppia sellaisiin paikkoihin, missä ei kausipaikkoja ole lainkaan, tai oikeastaan sun varmaan kanttaisi lopettaa koko vaunuilu, jos homma on noin vaikeaa ja ihmiset ihan perseestä. Vedä vaunusi vaikka prisman parkkipaikalle, niin kukaan karavaanari ei ainakaan sua siellä häiritse.

        ihan minne halua. Tuossa karavaanareiden leirintäoppaassa ei vain ole sellaisia JUOPPO VAARA merkkejä. Tai vois ainakin olla maininta että meno ei ole lasten katsottavaa.
        Kuitenkin meillä lapsiperheilläkin pitäisi olla oikeus käyttää yhdistyksemme alueita vai mitä?
        Miksi sinä et voi ottaa pulloasi ja mennä omalle mökillesi ryyppäämään missä se ei häiritsisi ketään? Tai mikset juo kotonasi lämpimämpikin jos sammut sisään kuin jonnekkin pöpelikköön.
        Kuitenkin olisin sitä mieltä että varmasti meitä normaalisti alkoholia käyttäviä ihmisiä on enemmistö niin miksi meidän pitää sitten kärsiä muutamien juoppojen toilailuista.
        Eipä silti teidän lapsenne minua eniten säälittävät.
        Tiedämmehän kaikki mitä on "karavaanarin" lapsen elämä!


      • Ihmetteliä
        vedänkin kirjoitti:

        ihan minne halua. Tuossa karavaanareiden leirintäoppaassa ei vain ole sellaisia JUOPPO VAARA merkkejä. Tai vois ainakin olla maininta että meno ei ole lasten katsottavaa.
        Kuitenkin meillä lapsiperheilläkin pitäisi olla oikeus käyttää yhdistyksemme alueita vai mitä?
        Miksi sinä et voi ottaa pulloasi ja mennä omalle mökillesi ryyppäämään missä se ei häiritsisi ketään? Tai mikset juo kotonasi lämpimämpikin jos sammut sisään kuin jonnekkin pöpelikköön.
        Kuitenkin olisin sitä mieltä että varmasti meitä normaalisti alkoholia käyttäviä ihmisiä on enemmistö niin miksi meidän pitää sitten kärsiä muutamien juoppojen toilailuista.
        Eipä silti teidän lapsenne minua eniten säälittävät.
        Tiedämmehän kaikki mitä on "karavaanarin" lapsen elämä!

        Kovasti ihmettlen kun meille ei ole tullut vastaan moista ilmiötä,kyllä minäkin olen nähnyt että olutta ja jopa kossua on juotu SFC-alueilla,mutta ei meille ole vielä koskaan tullut sellaista tilanetta jossa kausipaikkalaiset olisivat meitä viinan voimalla häirinneet yöllä.
        Olen kyllä sitä mieltä että jos pitää olla sellainen paikka jossa ei lainkaan näy alkoholi,silloin on parasta mennä johonkin syrjäiseen korpeen lammen rannalle.
        keuruulla on sellainen paikka kun isokirja,suosittelen sinne menemään,sinne ei kuulema saa edes viedä alkoholia,sitten on noi suviseurat niihin voi myös hyvin mennä.
        Totta kai lapsiperheillä on oikeus käytää yhdistyksien paikkoja,lapsiperhe mekin olemme,mutta emme siltin sylje pulloon,mutta emme myöskään kännissä lauleskele emmekä humalassa ketään häiritse..
        Jos joku on ymmärtänyt että karavaani yhdistys on tarkoitettu pelkästään raivo raittiille,silloin on tullut väärin käsitys.
        Olis kiva tietää missä kaikissa SFC-alueeilla sitä viinaa oikeen tosissaan vedetään,voisitteko kertoa,kiitos..


      • Ihan Ite

        Ka poeka perskuta on tuasennii piässy katkasuhoejjosta. Mintähe sitä siunnii on het alettava morkkoommaanj toessii. Ee se ou karavuanareitten vika jos sulla ee pysy juomingit kohttuuvvessa.
        Eepä muuta ku tervviisiä tiältä pitkossiinj piästä. Rosessilaetissii on säelynnä kunnossa talaven jäliltä. Eepä tässä sitte muuta ku kossuva kitussiinj ja puronvartteen herättelemmäänj linimenttilaetosta.


      • varmaanki
        Ihmetteliä kirjoitti:

        Kovasti ihmettlen kun meille ei ole tullut vastaan moista ilmiötä,kyllä minäkin olen nähnyt että olutta ja jopa kossua on juotu SFC-alueilla,mutta ei meille ole vielä koskaan tullut sellaista tilanetta jossa kausipaikkalaiset olisivat meitä viinan voimalla häirinneet yöllä.
        Olen kyllä sitä mieltä että jos pitää olla sellainen paikka jossa ei lainkaan näy alkoholi,silloin on parasta mennä johonkin syrjäiseen korpeen lammen rannalle.
        keuruulla on sellainen paikka kun isokirja,suosittelen sinne menemään,sinne ei kuulema saa edes viedä alkoholia,sitten on noi suviseurat niihin voi myös hyvin mennä.
        Totta kai lapsiperheillä on oikeus käytää yhdistyksien paikkoja,lapsiperhe mekin olemme,mutta emme siltin sylje pulloon,mutta emme myöskään kännissä lauleskele emmekä humalassa ketään häiritse..
        Jos joku on ymmärtänyt että karavaani yhdistys on tarkoitettu pelkästään raivo raittiille,silloin on tullut väärin käsitys.
        Olis kiva tietää missä kaikissa SFC-alueeilla sitä viinaa oikeen tosissaan vedetään,voisitteko kertoa,kiitos..

        tuo tieto olis tarpeen. Vastatkaa nyt siis kaikki ryyppyjengiläiset missä päin on parhaat kännäilyt.
        En minäkään lasiin sylje, mutta mikäli olen lasten kanssa liikkeellä niin kyllä 2 pulloa siideriä on max. Aina voi jotakin sattua ja joutua lähtemään autolla esim sairaalaan. Sitten kun lähdetään juhlimaan laitetaan ykköset päälle, viedään lapset mummolaan ja mennään ravintolaan.
        Mutta toki olen jo ymmärtänyt että sinä ja sinunlaisesi ovat mielestäsi täysin oikeutettuja ryyppäämään viikonloput karavaanari alueella :).
        No onneksi tarvii leiriytyä suomen puolella niin harvoin että ehkäpä kestän sen ja onhan niitä mukaviakin alueita. En vain omille lapsilleni halua antaa kuvaa tästä näin Suomessa vietetään perhe viikonloppua meiningistä. Toinen mikä säälittää on ne lapset siellä alueilla joiden vanhemmat pörräävät humalassa ja tekevät itsestään naurettavia/säälittäviä yrittäessään vikitellä viereisen vaunun isää/äitiä.
        Huh huh säälittävää mutta jatkakaa rauhassa.
        Hyvät viikonloput kaikille normaali viikonloppua viettäville ja oikein hyvät kännit kaikille kevätkauden avajaisiin


      • keskustelua
        Ihan Ite kirjoitti:

        Ka poeka perskuta on tuasennii piässy katkasuhoejjosta. Mintähe sitä siunnii on het alettava morkkoommaanj toessii. Ee se ou karavuanareitten vika jos sulla ee pysy juomingit kohttuuvvessa.
        Eepä muuta ku tervviisiä tiältä pitkossiinj piästä. Rosessilaetissii on säelynnä kunnossa talaven jäliltä. Eepä tässä sitte muuta ku kossuva kitussiinj ja puronvartteen herättelemmäänj linimenttilaetosta.

        Eipä moni muu aihe herätä niin paljon keskustelua kuin karavaanarien juominen ja lastenkasvatus tavat.
        Se koira älähtää johon kalikka kalahtaa :D


      • Hik....
        vedänkin kirjoitti:

        ihan minne halua. Tuossa karavaanareiden leirintäoppaassa ei vain ole sellaisia JUOPPO VAARA merkkejä. Tai vois ainakin olla maininta että meno ei ole lasten katsottavaa.
        Kuitenkin meillä lapsiperheilläkin pitäisi olla oikeus käyttää yhdistyksemme alueita vai mitä?
        Miksi sinä et voi ottaa pulloasi ja mennä omalle mökillesi ryyppäämään missä se ei häiritsisi ketään? Tai mikset juo kotonasi lämpimämpikin jos sammut sisään kuin jonnekkin pöpelikköön.
        Kuitenkin olisin sitä mieltä että varmasti meitä normaalisti alkoholia käyttäviä ihmisiä on enemmistö niin miksi meidän pitää sitten kärsiä muutamien juoppojen toilailuista.
        Eipä silti teidän lapsenne minua eniten säälittävät.
        Tiedämmehän kaikki mitä on "karavaanarin" lapsen elämä!

        Se on hyvä, että suojelet lapsiasi kaikilta juopoilta ja narkomaaneilta, joista aivan varmasti pahimmat löytyy karaavaanialueilta. Toivottavasti kuitenkin sinunkin lapsesi tulevat näkemään myös kodin ulkopuolista elämää. Ja minun mielestä se, että ottaa kolmannen tai vaikka neljännenkin kaljan ja vaikka siihen päälle kossupaukun ei tee ihmisestä juoppoa.
        Ja tuosta, miten sinua säälittää karavaanareiden lapset.... voi voi..
        Minua säälittää vielä enemmän sinun lapset, jotka joutuvat olemaan kaikki päivät siellä pienessä kopissa, kun "vesi-selvä isukki" ei halua, että lapset leikkivät "juoppo-vaanareiden" lasten kanssa, koska ne voi saada traumoja. Eihän sitä tiedä, jos vaikka alkoholiongelma vielä tarttuisi meidän viattomiin lapsiin noiden hirviöiden kakaroista.


      • ressukkaa
        Hik.... kirjoitti:

        Se on hyvä, että suojelet lapsiasi kaikilta juopoilta ja narkomaaneilta, joista aivan varmasti pahimmat löytyy karaavaanialueilta. Toivottavasti kuitenkin sinunkin lapsesi tulevat näkemään myös kodin ulkopuolista elämää. Ja minun mielestä se, että ottaa kolmannen tai vaikka neljännenkin kaljan ja vaikka siihen päälle kossupaukun ei tee ihmisestä juoppoa.
        Ja tuosta, miten sinua säälittää karavaanareiden lapset.... voi voi..
        Minua säälittää vielä enemmän sinun lapset, jotka joutuvat olemaan kaikki päivät siellä pienessä kopissa, kun "vesi-selvä isukki" ei halua, että lapset leikkivät "juoppo-vaanareiden" lasten kanssa, koska ne voi saada traumoja. Eihän sitä tiedä, jos vaikka alkoholiongelma vielä tarttuisi meidän viattomiin lapsiin noiden hirviöiden kakaroista.

        mikäli sinun elämäsi liikkuu ainoastaan kodin ja leirintäalueen väliä niin pienet on ympyrät.
        Kyllä meidän lapset ulkoilee ja matkustelemme paljon, sekä vaunulla, että lentäen.
        Asuinalueellamme ei majaile alkoholisteja onneksi ja matkakohteeksikin kun valitsee jotakin muuta kuin Bulgarian tai Kreikan niin valta väestö lomailijoista on meitä järki käyttäjiä. Uskoisin, että on paljon ihmisiä joiden mielestä viina ja lapset eivät kuulu samaan lauseeseen.
        En suinkaan meinaa että pahimmat juopot ja narkkarit olis karavaanarialueilla, mutta ehdottomasti pahimmat juopot niistä paikoista joissa lapsiperheet vierailevat. Eri asia sitten ovat slummit, festarit jne mutta niihin en yleensä lapsiani ole viemässä.


        "Ja minun mielestä se, että ottaa kolmannen tai vaikka neljännenkin kaljan ja vaikka siihen päälle kossupaukun ei tee ihmisestä juoppoa. "

        Vain alkoholisti kykenee moiseen ajatteluun.
        Mikäli tuo on sinun ajatuksesi jokaiesta viikonlopusta tai suurimmasta osasta viikonloppuja niin vastaus sinulla on alkoholiongelma eli olet alkoholisti.


      • Selkeästi
        ressukkaa kirjoitti:

        mikäli sinun elämäsi liikkuu ainoastaan kodin ja leirintäalueen väliä niin pienet on ympyrät.
        Kyllä meidän lapset ulkoilee ja matkustelemme paljon, sekä vaunulla, että lentäen.
        Asuinalueellamme ei majaile alkoholisteja onneksi ja matkakohteeksikin kun valitsee jotakin muuta kuin Bulgarian tai Kreikan niin valta väestö lomailijoista on meitä järki käyttäjiä. Uskoisin, että on paljon ihmisiä joiden mielestä viina ja lapset eivät kuulu samaan lauseeseen.
        En suinkaan meinaa että pahimmat juopot ja narkkarit olis karavaanarialueilla, mutta ehdottomasti pahimmat juopot niistä paikoista joissa lapsiperheet vierailevat. Eri asia sitten ovat slummit, festarit jne mutta niihin en yleensä lapsiani ole viemässä.


        "Ja minun mielestä se, että ottaa kolmannen tai vaikka neljännenkin kaljan ja vaikka siihen päälle kossupaukun ei tee ihmisestä juoppoa. "

        Vain alkoholisti kykenee moiseen ajatteluun.
        Mikäli tuo on sinun ajatuksesi jokaiesta viikonlopusta tai suurimmasta osasta viikonloppuja niin vastaus sinulla on alkoholiongelma eli olet alkoholisti.

        Vähintäänkin lääketieteen tohtori, kun minua alkoholistiksi kutsut? No hyvä, et selkisi tässä samalla myös alkoholistin määritys.
        Minun ja lastenikin elämä liikkuu paljon muualla, kuin karavaanialueella, kuten hoitolaitoksissa, ravintoloissa ja bubeissa ;).. Herää hyvä ihminen todellisuuteen ja tarkista hieman tuota alkoholistin määritystäsi...


      • bubissa :)
        Selkeästi kirjoitti:

        Vähintäänkin lääketieteen tohtori, kun minua alkoholistiksi kutsut? No hyvä, et selkisi tässä samalla myös alkoholistin määritys.
        Minun ja lastenikin elämä liikkuu paljon muualla, kuin karavaanialueella, kuten hoitolaitoksissa, ravintoloissa ja bubeissa ;).. Herää hyvä ihminen todellisuuteen ja tarkista hieman tuota alkoholistin määritystäsi...

        Nuori sinkku voi juosta joka viikonloppu baareissa ja välillä viikollakin.
        Mikäli perheellinen käyttä alkoholia joka viikko se on ainakin perheelle jos ei itselle ongelma.
        Vai onko joku erimieltä.
        Niin tai siis alkoholistithan ovat sitä mieltä että viina ei ole ongelma niin kauan kuin sitä riittää. Ja alkoholistien mielestähän se ongelma on perheessä kun aina napisevat toisen juomisesta.
        Ja siellä karavaanari alueellakin se ongelma on niillä muilla tiukkapipoisilla jotka ei pientä ottamista ymmärrä :D
        Se on kiva et sulla menee mukavasti ja muilla on ongelmia. Lähdeppä sen kunniaksi bubiin ottamaan yhdet;)


      • Ihmetteliä
        varmaanki kirjoitti:

        tuo tieto olis tarpeen. Vastatkaa nyt siis kaikki ryyppyjengiläiset missä päin on parhaat kännäilyt.
        En minäkään lasiin sylje, mutta mikäli olen lasten kanssa liikkeellä niin kyllä 2 pulloa siideriä on max. Aina voi jotakin sattua ja joutua lähtemään autolla esim sairaalaan. Sitten kun lähdetään juhlimaan laitetaan ykköset päälle, viedään lapset mummolaan ja mennään ravintolaan.
        Mutta toki olen jo ymmärtänyt että sinä ja sinunlaisesi ovat mielestäsi täysin oikeutettuja ryyppäämään viikonloput karavaanari alueella :).
        No onneksi tarvii leiriytyä suomen puolella niin harvoin että ehkäpä kestän sen ja onhan niitä mukaviakin alueita. En vain omille lapsilleni halua antaa kuvaa tästä näin Suomessa vietetään perhe viikonloppua meiningistä. Toinen mikä säälittää on ne lapset siellä alueilla joiden vanhemmat pörräävät humalassa ja tekevät itsestään naurettavia/säälittäviä yrittäessään vikitellä viereisen vaunun isää/äitiä.
        Huh huh säälittävää mutta jatkakaa rauhassa.
        Hyvät viikonloput kaikille normaali viikonloppua viettäville ja oikein hyvät kännit kaikille kevätkauden avajaisiin

        Ei kuule ole se tieto minulle tarpeen,olis vaan kiva tietää mitkä ne ns pahimmat ryypy alueet on.
        Kuka on sanonut että minä ryyppään viikonloput karavaani alueella?? eikä kuule varmasti tarvitse sääliä ainakaan meidän lasta,koska ei ole tapana humalassa tokkaroida karavaani alueella,eikä varmasti vikitellä naapureita.
        Ja siitä jos vaikka jotain sattuu,niin minä ainakin voin soittaa vaikka taksin,minä en meinaan 2 siiderin jälkeen autoa aja,sinä se vasta vaarallinen karavaanari olet kun siideriä juotuasi vielä lähdet autolla ajamaan,toivottavasti ei koskaan olla samalla alueella..
        Juhlinta ja muutaman oluen juominen on kuule ihan eri asia.
        Taidat kuule itse olla aika säälittäva ihminen.
        Taidatte asua jossain keskellä metsää,pidä hyvää huolta lapsistasi ettei ne vaan nää mitään pahaa täällä pahassa maailmassa..


      • Outcast.
        keskustelua kirjoitti:

        Eipä moni muu aihe herätä niin paljon keskustelua kuin karavaanarien juominen ja lastenkasvatus tavat.
        Se koira älähtää johon kalikka kalahtaa :D

        Eipä taideta olla sen kummempia kun muutkaan tallaajat.
        Tällä palstalla on vain keskusteluilla taipumus hieman kärjistyä ,mikä onkin ihan hyvä;)


      • itse..
        Ihmetteliä kirjoitti:

        Kovasti ihmettlen kun meille ei ole tullut vastaan moista ilmiötä,kyllä minäkin olen nähnyt että olutta ja jopa kossua on juotu SFC-alueilla,mutta ei meille ole vielä koskaan tullut sellaista tilanetta jossa kausipaikkalaiset olisivat meitä viinan voimalla häirinneet yöllä.
        Olen kyllä sitä mieltä että jos pitää olla sellainen paikka jossa ei lainkaan näy alkoholi,silloin on parasta mennä johonkin syrjäiseen korpeen lammen rannalle.
        keuruulla on sellainen paikka kun isokirja,suosittelen sinne menemään,sinne ei kuulema saa edes viedä alkoholia,sitten on noi suviseurat niihin voi myös hyvin mennä.
        Totta kai lapsiperheillä on oikeus käytää yhdistyksien paikkoja,lapsiperhe mekin olemme,mutta emme siltin sylje pulloon,mutta emme myöskään kännissä lauleskele emmekä humalassa ketään häiritse..
        Jos joku on ymmärtänyt että karavaani yhdistys on tarkoitettu pelkästään raivo raittiille,silloin on tullut väärin käsitys.
        Olis kiva tietää missä kaikissa SFC-alueeilla sitä viinaa oikeen tosissaan vedetään,voisitteko kertoa,kiitos..

        pitää älämölöä, niin eihän sitä muiden pitämänä huomaa. Vietin yhdeksän kesää peräkkäin kausipaikalla, ensimmäisellä viisi ja toisella neljä kesää. Ainakin niillä paikoilla aivan yleinen käytäntö oli tietyllä porukalla: perjantai-illasta sunnuntaiaamuun jokseenkin pelti kiinni ja häiriötä riitti. Oli niitä kentälle kuseksijoita ja yökaudet örisijöitä. Oli ryhmissä ja oli pariskunnissa.

        Mikähän kumman luulo on, että jos ei osallistu ryyppäjäisiin, täytyy olla joku lahkolainen?
        Minä en käytä alkoholia, mutta hyväksyn toisten asiallisen käytön. Lahkojen ja uskonnon kanssa siinä ei ole mitään tekemistä.

        En viitsi leimata nimeämällä mitään aluetta, koska se vaikuttaa yrittäjän toimintaan kielteisesti. Jos sinä et tiedä yhtään sellaista, ole tyytyväinen.


      • sinä
        Ihmetteliä kirjoitti:

        Ei kuule ole se tieto minulle tarpeen,olis vaan kiva tietää mitkä ne ns pahimmat ryypy alueet on.
        Kuka on sanonut että minä ryyppään viikonloput karavaani alueella?? eikä kuule varmasti tarvitse sääliä ainakaan meidän lasta,koska ei ole tapana humalassa tokkaroida karavaani alueella,eikä varmasti vikitellä naapureita.
        Ja siitä jos vaikka jotain sattuu,niin minä ainakin voin soittaa vaikka taksin,minä en meinaan 2 siiderin jälkeen autoa aja,sinä se vasta vaarallinen karavaanari olet kun siideriä juotuasi vielä lähdet autolla ajamaan,toivottavasti ei koskaan olla samalla alueella..
        Juhlinta ja muutaman oluen juominen on kuule ihan eri asia.
        Taidat kuule itse olla aika säälittäva ihminen.
        Taidatte asua jossain keskellä metsää,pidä hyvää huolta lapsistasi ettei ne vaan nää mitään pahaa täällä pahassa maailmassa..

        noin kovasti otat kantaa, jos et osallistu ryyppäjäisiin? Eikö asiaan voi suhtautua ilman kiihkoa ja nimittelyä? Miksi väität ettei häirikköpaikkoja ole jos joku kertoo kokeneensa sellaista? Miksi meidän pitäisi uskoa ainoastaan sinun näkökantasi?

        Tuo toivotuksesi siitä, ettei satuttaisi samalle alueelle: Voin sanoa, että tunne on hyvin molemminpuoleinen.


      • ottamista
        bubissa :) kirjoitti:

        Nuori sinkku voi juosta joka viikonloppu baareissa ja välillä viikollakin.
        Mikäli perheellinen käyttä alkoholia joka viikko se on ainakin perheelle jos ei itselle ongelma.
        Vai onko joku erimieltä.
        Niin tai siis alkoholistithan ovat sitä mieltä että viina ei ole ongelma niin kauan kuin sitä riittää. Ja alkoholistien mielestähän se ongelma on perheessä kun aina napisevat toisen juomisesta.
        Ja siellä karavaanari alueellakin se ongelma on niillä muilla tiukkapipoisilla jotka ei pientä ottamista ymmärrä :D
        Se on kiva et sulla menee mukavasti ja muilla on ongelmia. Lähdeppä sen kunniaksi bubiin ottamaan yhdet;)

        ymmärrä??? Mistä sinä sen pienen sait?


      • Ihmetteliä
        sinä kirjoitti:

        noin kovasti otat kantaa, jos et osallistu ryyppäjäisiin? Eikö asiaan voi suhtautua ilman kiihkoa ja nimittelyä? Miksi väität ettei häirikköpaikkoja ole jos joku kertoo kokeneensa sellaista? Miksi meidän pitäisi uskoa ainoastaan sinun näkökantasi?

        Tuo toivotuksesi siitä, ettei satuttaisi samalle alueelle: Voin sanoa, että tunne on hyvin molemminpuoleinen.

        En ole missään vaiheessa väittänyt ettei olisi paikkoja missä ryypätään,olen vaan sanonut ettei meille ole tullut vastaan moista aluetta missä kännniset miehet makaa maassa ja juoksee nakuna ympäriinsä,ja missä juopuneet karaavanarit vonkaa naapuria,Ei tämä siis ole mikään minun näkökantani,vaan tämä on meidän kokemusta asioista.
        Sinä et taida osata lukea,tai sit et ymmärrä lukemaasi.
        ja siksi haluaisinkin tietää mitkä on ne pahimmat juopettelu paikat,ihmettelen vaan kun niistä paikoita niin kovaan ääneen huudetaan,mutta kukaan ei pysty mitään paikkoja nimeämään.
        Enkä ole missään vaiheessa sanonut etten mitään koskaan juo,mutta me juomme kohtuudella,emme ole mitään kännisiä orisiöitä.


      • Ihimetteliä
        itse.. kirjoitti:

        pitää älämölöä, niin eihän sitä muiden pitämänä huomaa. Vietin yhdeksän kesää peräkkäin kausipaikalla, ensimmäisellä viisi ja toisella neljä kesää. Ainakin niillä paikoilla aivan yleinen käytäntö oli tietyllä porukalla: perjantai-illasta sunnuntaiaamuun jokseenkin pelti kiinni ja häiriötä riitti. Oli niitä kentälle kuseksijoita ja yökaudet örisijöitä. Oli ryhmissä ja oli pariskunnissa.

        Mikähän kumman luulo on, että jos ei osallistu ryyppäjäisiin, täytyy olla joku lahkolainen?
        Minä en käytä alkoholia, mutta hyväksyn toisten asiallisen käytön. Lahkojen ja uskonnon kanssa siinä ei ole mitään tekemistä.

        En viitsi leimata nimeämällä mitään aluetta, koska se vaikuttaa yrittäjän toimintaan kielteisesti. Jos sinä et tiedä yhtään sellaista, ole tyytyväinen.

        Kyllä täytyy sinuakin suuresti ihmetellä,Olit yhdeksän kesää samassa paikassa jossa ryypättiin ja häirittiin sinua,miksi olit siellä?? jos kerran oli niin kamalaa siellä,ja aina vaan menit sinne yhä uudestaan ja uudestaan,turhaa on täällä valittaa,omaa tyhmyytäsi oli kun sine meni vaikka tiesit millaista siellä on..


      • minä..
        Ihimetteliä kirjoitti:

        Kyllä täytyy sinuakin suuresti ihmetellä,Olit yhdeksän kesää samassa paikassa jossa ryypättiin ja häirittiin sinua,miksi olit siellä?? jos kerran oli niin kamalaa siellä,ja aina vaan menit sinne yhä uudestaan ja uudestaan,turhaa on täällä valittaa,omaa tyhmyytäsi oli kun sine meni vaikka tiesit millaista siellä on..

        valittanut paikasta. Kerroin vain, millaista siellä oli. Et taida oikein ymmärtää lukemaasi.


      • ollakkin,
        Ihmetteliä kirjoitti:

        En ole missään vaiheessa väittänyt ettei olisi paikkoja missä ryypätään,olen vaan sanonut ettei meille ole tullut vastaan moista aluetta missä kännniset miehet makaa maassa ja juoksee nakuna ympäriinsä,ja missä juopuneet karaavanarit vonkaa naapuria,Ei tämä siis ole mikään minun näkökantani,vaan tämä on meidän kokemusta asioista.
        Sinä et taida osata lukea,tai sit et ymmärrä lukemaasi.
        ja siksi haluaisinkin tietää mitkä on ne pahimmat juopettelu paikat,ihmettelen vaan kun niistä paikoita niin kovaan ääneen huudetaan,mutta kukaan ei pysty mitään paikkoja nimeämään.
        Enkä ole missään vaiheessa sanonut etten mitään koskaan juo,mutta me juomme kohtuudella,emme ole mitään kännisiä orisiöitä.

        etten ymmärrä kirjoitustasi. Siinä olisi vähän koulimista. Jos tarkoitat nimimerkilläsi ihmetteliä ihmettelijää, siinä tääytyy olla tuo "j" tuossa välissä. No, vitsi vitsi. Kiusaus kävi vain liian suureksi, kun tuota lukutaitoa peräsit. Otahan nyt se rauhoittava perjantai-illan kossupaukku ja annetaan verenpaineen laskea.


      • ihmetteliä
        ollakkin, kirjoitti:

        etten ymmärrä kirjoitustasi. Siinä olisi vähän koulimista. Jos tarkoitat nimimerkilläsi ihmetteliä ihmettelijää, siinä tääytyy olla tuo "j" tuossa välissä. No, vitsi vitsi. Kiusaus kävi vain liian suureksi, kun tuota lukutaitoa peräsit. Otahan nyt se rauhoittava perjantai-illan kossupaukku ja annetaan verenpaineen laskea.

        Ja taas mentiin siihen juomiseen,vai pitäis sitä oikeen kossua tänään juoda,kuule taidanpa jättää sen väliin,ehkä siksi kun ollaan tänään kotona eikä vaunulla,täällä kotona kun voi olla jopa selvin päin,sitten kun taas mennnään vaunulle vedetään lärvit,niin kun aina viikonloppuisin tehdään siellä karavaani alueella,huudetaan ja räyhätään perjantai illasta sunnuntai aamuun,samalla käydään naaapuri vaunuissa vonkaamassa naapurin naisia,ja kyllä meillä on sitten taas hauska viikonloppu,toivottavasti teilläkin normaaleilla ihmisillä on mukavaa viikonloppuisin vaunullla.


      • ............
        Ihan Ite kirjoitti:

        Ka poeka perskuta on tuasennii piässy katkasuhoejjosta. Mintähe sitä siunnii on het alettava morkkoommaanj toessii. Ee se ou karavuanareitten vika jos sulla ee pysy juomingit kohttuuvvessa.
        Eepä muuta ku tervviisiä tiältä pitkossiinj piästä. Rosessilaetissii on säelynnä kunnossa talaven jäliltä. Eepä tässä sitte muuta ku kossuva kitussiinj ja puronvartteen herättelemmäänj linimenttilaetosta.

        No jopas olet vitsikäs...


      • Kossu
        Ihan Ite kirjoitti:

        Ka poeka perskuta on tuasennii piässy katkasuhoejjosta. Mintähe sitä siunnii on het alettava morkkoommaanj toessii. Ee se ou karavuanareitten vika jos sulla ee pysy juomingit kohttuuvvessa.
        Eepä muuta ku tervviisiä tiältä pitkossiinj piästä. Rosessilaetissii on säelynnä kunnossa talaven jäliltä. Eepä tässä sitte muuta ku kossuva kitussiinj ja puronvartteen herättelemmäänj linimenttilaetosta.

        Kohtuus kaikessa, ja pullo kossua päivässä, parhaassa kaks. Ei kossu mulle mikään ongelma ole, enkä minä ole mikään rapajuoppo. Minä voin lopettaa juomisen ihan koska minä haluan, mutta kun en halua lopettaa, vaan haluan juoda niin kauan, että sammun. Senkin tiedän, että kankkunen iskee joskus, ja KOVANA. Mutta jos on kossua kotona, niin päätän, ettei se tapahdu ainakaan tänään.


      • nyt..
        ihmetteliä kirjoitti:

        Ja taas mentiin siihen juomiseen,vai pitäis sitä oikeen kossua tänään juoda,kuule taidanpa jättää sen väliin,ehkä siksi kun ollaan tänään kotona eikä vaunulla,täällä kotona kun voi olla jopa selvin päin,sitten kun taas mennnään vaunulle vedetään lärvit,niin kun aina viikonloppuisin tehdään siellä karavaani alueella,huudetaan ja räyhätään perjantai illasta sunnuntai aamuun,samalla käydään naaapuri vaunuissa vonkaamassa naapurin naisia,ja kyllä meillä on sitten taas hauska viikonloppu,toivottavasti teilläkin normaaleilla ihmisillä on mukavaa viikonloppuisin vaunullla.

        tulee oikeaa tekstiä!


      • ei viinapäätä

        Kävimme treffeillä yli 20 vuotta sitten innokkaina uusina karavaanareina.Lähinnä lasten vuoksi kun olivat pieniä ja treffeillä oli ohjelmaa ja kavereita.Kyllä ryyppääinen aikuisten keskuudessa pääohjelmanumero oli jo silloin.
        Nykyään liikutaan pelkästään ulkomailla eikä yhtään tee mieli ns. omile alueille.
        Koko yhdistykseen ei kuuluttais muuten mutta lautoilla saa alennuksn ja lehti on kyllä meidän mielestä hyvä ja monipuolinen.Etuteltan sivujakin luetaan ja ilostutaan asiallisista vastauksista mutta niitä on vaan työläs etsiä sen hölöjengin kommenttien seasta.Eikö niille voisi laittaa omaa pulinaboxia?Nythän niiden jäsenluettelo on nähtävillä tässä onnittelijoiden letkassa!


      • "asiantuntija"
        ei viinapäätä kirjoitti:

        Kävimme treffeillä yli 20 vuotta sitten innokkaina uusina karavaanareina.Lähinnä lasten vuoksi kun olivat pieniä ja treffeillä oli ohjelmaa ja kavereita.Kyllä ryyppääinen aikuisten keskuudessa pääohjelmanumero oli jo silloin.
        Nykyään liikutaan pelkästään ulkomailla eikä yhtään tee mieli ns. omile alueille.
        Koko yhdistykseen ei kuuluttais muuten mutta lautoilla saa alennuksn ja lehti on kyllä meidän mielestä hyvä ja monipuolinen.Etuteltan sivujakin luetaan ja ilostutaan asiallisista vastauksista mutta niitä on vaan työläs etsiä sen hölöjengin kommenttien seasta.Eikö niille voisi laittaa omaa pulinaboxia?Nythän niiden jäsenluettelo on nähtävillä tässä onnittelijoiden letkassa!

        Tapaus etuteltan puolella. Joku yritti ottaa kantaa tuonne saamelaisuuden suuntaan. Kaikki tietävä "palstan kruunamaton kunigas" tyrmäsi totutulla tavallaan: "Ei minua tarvitse tulla opettamaan". Yritäppäs siinä sitten asiallisia keskusteluja käydä. Monella ihmisellä on paljon tietoa. Kaikilla ei vain ole noita käytöstapoja.


      • ...korjailkaa vaikka nimiä
        Ihmetteliä kirjoitti:

        Kovasti ihmettlen kun meille ei ole tullut vastaan moista ilmiötä,kyllä minäkin olen nähnyt että olutta ja jopa kossua on juotu SFC-alueilla,mutta ei meille ole vielä koskaan tullut sellaista tilanetta jossa kausipaikkalaiset olisivat meitä viinan voimalla häirinneet yöllä.
        Olen kyllä sitä mieltä että jos pitää olla sellainen paikka jossa ei lainkaan näy alkoholi,silloin on parasta mennä johonkin syrjäiseen korpeen lammen rannalle.
        keuruulla on sellainen paikka kun isokirja,suosittelen sinne menemään,sinne ei kuulema saa edes viedä alkoholia,sitten on noi suviseurat niihin voi myös hyvin mennä.
        Totta kai lapsiperheillä on oikeus käytää yhdistyksien paikkoja,lapsiperhe mekin olemme,mutta emme siltin sylje pulloon,mutta emme myöskään kännissä lauleskele emmekä humalassa ketään häiritse..
        Jos joku on ymmärtänyt että karavaani yhdistys on tarkoitettu pelkästään raivo raittiille,silloin on tullut väärin käsitys.
        Olis kiva tietää missä kaikissa SFC-alueeilla sitä viinaa oikeen tosissaan vedetään,voisitteko kertoa,kiitos..

        tammiharju...eiku mikä on nimi siis hangon lähellä?sori tammisaari!koko rantaviiva ryyppääviä kausipaikkalaisia.Känniä,riitoja,laulua ja känniä aamusta iltaan.Kokeilkaa!
        vantaantalli(kuulemani mukaan)
        espoon/klaukkalanvieressä=nimeä en muista!!


      • sekin
        sinä kirjoitti:

        noin kovasti otat kantaa, jos et osallistu ryyppäjäisiin? Eikö asiaan voi suhtautua ilman kiihkoa ja nimittelyä? Miksi väität ettei häirikköpaikkoja ole jos joku kertoo kokeneensa sellaista? Miksi meidän pitäisi uskoa ainoastaan sinun näkökantasi?

        Tuo toivotuksesi siitä, ettei satuttaisi samalle alueelle: Voin sanoa, että tunne on hyvin molemminpuoleinen.

        aika ryyppy mestoja.vaasan ryyppyterassit on iltasin lapsille aika ikävä mesta.kuitenkin caravanalueena juuri lastenpaikkoja.kolme kesää käyty ja meno on vallatonta.


      • kuule :)
        Ihmetteliä kirjoitti:

        Ei kuule ole se tieto minulle tarpeen,olis vaan kiva tietää mitkä ne ns pahimmat ryypy alueet on.
        Kuka on sanonut että minä ryyppään viikonloput karavaani alueella?? eikä kuule varmasti tarvitse sääliä ainakaan meidän lasta,koska ei ole tapana humalassa tokkaroida karavaani alueella,eikä varmasti vikitellä naapureita.
        Ja siitä jos vaikka jotain sattuu,niin minä ainakin voin soittaa vaikka taksin,minä en meinaan 2 siiderin jälkeen autoa aja,sinä se vasta vaarallinen karavaanari olet kun siideriä juotuasi vielä lähdet autolla ajamaan,toivottavasti ei koskaan olla samalla alueella..
        Juhlinta ja muutaman oluen juominen on kuule ihan eri asia.
        Taidat kuule itse olla aika säälittäva ihminen.
        Taidatte asua jossain keskellä metsää,pidä hyvää huolta lapsistasi ettei ne vaan nää mitään pahaa täällä pahassa maailmassa..

        Ne karavaanari alueet tahtoo vaan olla niin skogessa, että taksin tai ambulanssin tulo voi kestää turhan kauan.
        Viisainta siis pitää ainakin joku porukasta ajokuntoisena, kun lähtee mökille tai vaunulle tai muuten vaan asutuksen ulkopuolelle.
        Juhlinta ja muutaman oluen juominen on todellakin eri asia. Teille muutaman oluen juojille siinä juomisessa ei taida olla enää mitään kivaa olisko vain pahatapa?
        Raitista kesää kaikille karavaanareille!


      • Ihmelleliä
        kuule :) kirjoitti:

        Ne karavaanari alueet tahtoo vaan olla niin skogessa, että taksin tai ambulanssin tulo voi kestää turhan kauan.
        Viisainta siis pitää ainakin joku porukasta ajokuntoisena, kun lähtee mökille tai vaunulle tai muuten vaan asutuksen ulkopuolelle.
        Juhlinta ja muutaman oluen juominen on todellakin eri asia. Teille muutaman oluen juojille siinä juomisessa ei taida olla enää mitään kivaa olisko vain pahatapa?
        Raitista kesää kaikille karavaanareille!

        Ei se mikään paha tapa ole,päin vastoin,se on ihan kiva tapa juoda parit oluet,kyllä se kylmä olut maistuu saunassa todella hyvälle,ja miksei siinä grillimakkaraa syödessäkin.


    • uusi caravaanari

      Minä ja vaimoni olaan ainakin ihmetelty näinä muutamana karavaanarivuotena, että mikä ihme siinä on, kun se kaljapullo, yms. alkoholivalmiste pitää olla vähintää joka kolmannella tai joka toisella ukolla tai akalla kourassa caravaanarialueilla.

      Eihän siinä alkoholin terveessä käytössä mitään pahaa ole, mutta miksi sellainen ilmiö täällä pohjolassa.

      Tanskassa käydessä törmättiin kahten vastakohtaiseen caravan-alueeseen. Ensimmäinen oli just suomi-mallin mukainen, eli heti portilta lähtien lähes jokaisella aikuisella oli olut yms. puteli tai purkki kourassa. Voitte vain arvata, jätiinkö sinne. Oikein arvattu, ei jääty.

      Vajaan tunnin ajon jälkeen löytyi hieman kalliimpi caravan-alue ja kas kumaa, ihmisiä liikkui suht paljon alueella ja vaunuja oli paljon.
      Yhdelläkään siellä kulkevalla aikuisella ei ollut mitään alkoholivalmistetta misään muodossa kourassa, tai esillä muutenkaan.
      Paitsi, alueelle saapui suomalainen seurue, jotka jo portilla korkkasivat pullonsa. Onneksi häipyivät ison alueen ääripäähän, eikä heistä sen koommin mitään kuulunut.

      Illan tullen, kuka mistäkin päin eurooppaa tultuaan, aloitti etuteltoisaan seurallisen ruokailu ja seurustelurupeaman, jotka yleensä kestivät aamuyön tunneille. Pöydisä oli viinipulloja sekä limupulloja ja lapset oli alkuillasta yleensä mukana pöytien äärillä.
      Iloinen nauru raikui yössä ja ihmisillä oli hauskaa. Yhtään örinää tai humalaisen korottunutta ääntä ei kuulunut niinä kolmena yönä. Vain seurallista keskustelua ja naureskelua.
      Siis, olimme kohdannut se paljon puuhutun keski-eurooppalaisen alkoholikultuurin, mitä niin kaihoisasti yritetään meilläkin viljellä puheissa. Mutta keski-eurooppalaiset on keskieurooppalaisia. Pohjoismaalaiset on alkoholin kanssa,... no.. jääkööt sanomatta, kun koko kansa näyttää kantavan kummalsita häpeän varjsotamaan anteeksi kun olen olemassa oireyhtymää, johon sitten pitää päihteitä sit ottaa.. eli viinaa,.. että edes hetkeksi oltas muka niin sosiaalisia, että ja muka rentoudutaan ... ym.

      Hyvää caravaanari-kesää kaikille, ja ilman alkoholiongelmia mielummin.

      • Ihmetteliä

        Olen huomannut kuinka moni karavaanari poltaa tupakkaa,ei se ole lainkaan fiksun näköistä poltella,ja se haju joka niistä ihmisistä lähtee jotka polttaa,se ei ole lainkaan mukavaa kun ollaan jossain yleisessä tilassa,ja jos vielä polttavat vaunussa sisällä,se vasta kamalaa on,on siellä vaunussa hirveä käry,miten joku ihminen voi asustella sellaisessa vaunussa,sääliksi käy heidän lapset,joiden täytyy kestää sitä hirveää savua ja hajua.
        Minusta pitäisi kieltää koko tupakan poltto ainakin SFC-alueilla,sehän on epäterveellistäkin,siitä voi saada syövän.


      • astmaatikko
        Ihmetteliä kirjoitti:

        Olen huomannut kuinka moni karavaanari poltaa tupakkaa,ei se ole lainkaan fiksun näköistä poltella,ja se haju joka niistä ihmisistä lähtee jotka polttaa,se ei ole lainkaan mukavaa kun ollaan jossain yleisessä tilassa,ja jos vielä polttavat vaunussa sisällä,se vasta kamalaa on,on siellä vaunussa hirveä käry,miten joku ihminen voi asustella sellaisessa vaunussa,sääliksi käy heidän lapset,joiden täytyy kestää sitä hirveää savua ja hajua.
        Minusta pitäisi kieltää koko tupakan poltto ainakin SFC-alueilla,sehän on epäterveellistäkin,siitä voi saada syövän.

        Nyt otit todella tärkeän asian esille, meitä on suuri joukko niin aikuisia kuin lapsia jotka sairastavat astmaa. Karavaani alueilla on mahdotonta olla kun viereisessä etuteltassa käryää grilli ja jossakin vaiheessa iltaa joku kanssa leiriytyjä tulee tupakka hampaissa sössöttämään ihan viereen. Mikäli heitä pyytää poistumaan sivummalle tupakoimaan niin jo on vit… tiukkapipoinen joukkoon kuulumaton... elä siinä sitten sovussa näiden kanssa.


      • Vähän vanhempi caravaanari

        "Siis, olimme kohdannut se paljon puuhutun keski-eurooppalaisen alkoholikultuurin," Eikös se ole alkoholia sielläkin? Suomen alkoholilainsäädäntö kun suosii väkeviä,kaksinaismoralistinen systeemi.Kun porukka jupuaa hiljaa itsekseen niin kaikki poikkeava näkyy heti selvemmin.Ulkomailla tasainen pulputus ei erota yksittäistä pulisijaa joukosta.Käyttö voi silti olla runsaampaa keskimäärin.Katsokaapa kaupunkien keskustoja alkoholin suhteen iltasella niin on turha jupista vaunualueitten kaljan juonnista mitään.Osa kirjoitelmista on henkilöiltä jotka ei ikinä ole käyneetkään vaunualueilla,vaan provokaatiota asialle.


      • tuon
        Vähän vanhempi caravaanari kirjoitti:

        "Siis, olimme kohdannut se paljon puuhutun keski-eurooppalaisen alkoholikultuurin," Eikös se ole alkoholia sielläkin? Suomen alkoholilainsäädäntö kun suosii väkeviä,kaksinaismoralistinen systeemi.Kun porukka jupuaa hiljaa itsekseen niin kaikki poikkeava näkyy heti selvemmin.Ulkomailla tasainen pulputus ei erota yksittäistä pulisijaa joukosta.Käyttö voi silti olla runsaampaa keskimäärin.Katsokaapa kaupunkien keskustoja alkoholin suhteen iltasella niin on turha jupista vaunualueitten kaljan juonnista mitään.Osa kirjoitelmista on henkilöiltä jotka ei ikinä ole käyneetkään vaunualueilla,vaan provokaatiota asialle.

        tietää, kuka on käynyt ja kuka ei. Ei tämä asia ole aivan mustavalkoinen. Itse kukin kertoo kokemuksistaan. Ei meidän tarvitse vaihtoehdoksi hakea kaupunkien keskustoja. Niissä riittää pörrääjiä riittämiin.

        Karavaanareiden kohdalla voi sanoa, että itsestämme on kiinni, millaisessa maineessa olemme. Ei tuo numeroitujen juoppojen status ole aivan tyhjästä syntynyt.


      • Vaanari

        Kovin on huonoja kokemuksia kertynyt sinulle meistä muista suomalaisista. Onneksi olet itse sivistynyt ja meitä muita parempi ihminen.
        Pidä linjasi.Ihailen sinunkaltaisi virheettömiä ihmisiä.


      • yksi meistä
        tuon kirjoitti:

        tietää, kuka on käynyt ja kuka ei. Ei tämä asia ole aivan mustavalkoinen. Itse kukin kertoo kokemuksistaan. Ei meidän tarvitse vaihtoehdoksi hakea kaupunkien keskustoja. Niissä riittää pörrääjiä riittämiin.

        Karavaanareiden kohdalla voi sanoa, että itsestämme on kiinni, millaisessa maineessa olemme. Ei tuo numeroitujen juoppojen status ole aivan tyhjästä syntynyt.

        Olen kuulut monesti sanottavan, että kun olet kännissä, humalassa niin kaikki muutkin näytää olevan humalassa. Ei erota, onko joukossa selviä ihmisiä tai onko ylipäänsä kaikki muut ei-humala-tilassa.

        Tämä toteamus kuuluu joukoon, että kaikki suomalaiset ovat vapaa-ajallaan enemmän tai vähemmän juopuneita, tai juopottelusta kiinostuneita?

        Asiahan on todellisuudessa niin, että alle puolet kaikista aikuisista,.. (nuoristakin) harrastaa vapaa-aikanaan alkoholin käyttöä (päihteitä) kohtuumäärin lähes viikottain.

        Joka viidennes n. koko sakista (n. 20 %) harrastaa säännönmukaista alkoholinkäyttöä viikonloppuisin, enemmän kuin ehkä kannattaisi useimmissa tapauksissa (kaskiverto karavaanari). N. 2-6% on niitä todellisia suurkuluttajia, joita ilmeisesti mahtuu karavaanareitten joukoon enemmän kuin tuo em. %-luku ilmoittaa.

        Se on tosi, että eipä moista "pullot kourassa pyöriskelevää" sakkia juurikaan muualla tapaa, kuin karavaanarialueilla, miksi?
        Asun 34 asunnon taloyhtiössä. Porukassa on vain yksi todellinen alkoholin suurkuluttaja. Voitte arvata, onko hän karavaanari. Tottakai, hän on karavaanari. Toinen karavaanariperhe joutui ulos taloyhtiöstä (omistusasunnot) ja mistäkäs muusta syystä, kuin juopottelun seurauksesta.

        Kuten totesit, on itsestämme kiinni millaisessa maineessa olemme. Itse päätämme, lotraammeko kaikki vapaa-aikamme päihteiden kanssa, vai olisiko sille vaihtoethoja. Tosi kylläkin on, että jos on koukussa viinaan, päihteisiin, on helpommin sanottu kuin tehty. Vapaa valinta on mennyttä, juoko veiko ei juo.


    • kertynyt

      Tänne onkin kertynyt viestejä viikonlopunaikana aikaslailla.
      Enpä jaksa uskoa, että ihmiset ilkeyttään tai kateuttaan jaksaa näitä karavaanareita numeroiduiksi juopoiksi haukkua. Kyllä siinä asiassa jotakin perää on.
      Näitä ongelma juoppoja on varmaankin joka alueella se on n. 10 vaunu ryhmittymä joka terrorisoi koko aluetta. Ne ovat ne kovaäänisimmät naiset ja iso mahaisimmat miehet. Haukutaan lestaadiolaisiksi tai muiksi lahklaisiksi tiukkapipoiksi kaikki muut jotka eivät osallistu tämän porukan sairaaseen "hauskan" pitoon. Siinäkään vaiheessa tällä juoppojengillä ei ala hälytyskellot soimaan kun he täällä ryhtyvät puollustelemaan itseään ja juoppotovereitaan.
      Sinulle ihmettelijä et ole varmaan siksi törmännyt niihin juoppoihin eivätkä he ole sinua häirinneet, koska sulaudut itse joukkoon.
      Ei toinen toista humalaista häiritse tai ainakaan se asia että on humalassa ei häiritse eihän sitä niiden muutaman kaljan ja parin kossun jälkeen edes huomaa.

      • Ihmetteliä

        Kuule älä sinä tule kertomaan missä porukoissa minän liikun,vai sinä tulet tänne kirjoittelemaan että minä itse juon niin paljon olutta ja viinaa etten huomaa toisia juoppoja,ja sulaudun hyvin joukkoon,kuule on parempi ettet lainaan kirjoittele tuollaisia juttuja minusta tänne koska et minua tunne..
        Sinäkin taidat olla joku helvetin pässi kun tulet tänne tuntemattomia ihmisiä nimmitelemään ja lokeroimaan.vai siitä sen huomaa onko juoppo,siis jos miehellä on iso maha,jumalauta että olet tyhmä!! on parempi että sinäkin pidät ne tyhmä mielipiteesi omassa tyhmässä päässäsi,etkä päästä niitä lainkaan ulos sieltä.


      • ???????
        Ihmetteliä kirjoitti:

        Kuule älä sinä tule kertomaan missä porukoissa minän liikun,vai sinä tulet tänne kirjoittelemaan että minä itse juon niin paljon olutta ja viinaa etten huomaa toisia juoppoja,ja sulaudun hyvin joukkoon,kuule on parempi ettet lainaan kirjoittele tuollaisia juttuja minusta tänne koska et minua tunne..
        Sinäkin taidat olla joku helvetin pässi kun tulet tänne tuntemattomia ihmisiä nimmitelemään ja lokeroimaan.vai siitä sen huomaa onko juoppo,siis jos miehellä on iso maha,jumalauta että olet tyhmä!! on parempi että sinäkin pidät ne tyhmä mielipiteesi omassa tyhmässä päässäsi,etkä päästä niitä lainkaan ulos sieltä.

        Et kestä mitään itseesi kohdistuvaa arvostelua. Vaikka se olisi kuinka asiatonta, niin silti ei parane hihojaan polttaa, ja vetää herneitä palkoineen nenuunsa. RAUHOITU !!! HYVÄ NEUVO. JÄTÄ VASTAAMATTA, jos et parempaan pysty!!! Sitten kun olet rauhoittunut, koita muotoilla toi tekstisi uudestaan tänne. Katsotaan tuleeko siitä yhtään asiallisempaa.


      • Ihmetteliä
        ??????? kirjoitti:

        Et kestä mitään itseesi kohdistuvaa arvostelua. Vaikka se olisi kuinka asiatonta, niin silti ei parane hihojaan polttaa, ja vetää herneitä palkoineen nenuunsa. RAUHOITU !!! HYVÄ NEUVO. JÄTÄ VASTAAMATTA, jos et parempaan pysty!!! Sitten kun olet rauhoittunut, koita muotoilla toi tekstisi uudestaan tänne. Katsotaan tuleeko siitä yhtään asiallisempaa.

        Kyllä minä kestän itseeni kodistuva arvostelua,mutta en täysin tuntemattomalta ihmiseltä,sitä en kyllä kestä,ei kannata tulla tänne minua juopoksi haukkumaan kun ei asioista mitään tiedä.
        Minä kyllä itse tiedän paremmin asiani.


      • raivoraitis
        Ihmetteliä kirjoitti:

        Kyllä minä kestän itseeni kodistuva arvostelua,mutta en täysin tuntemattomalta ihmiseltä,sitä en kyllä kestä,ei kannata tulla tänne minua juopoksi haukkumaan kun ei asioista mitään tiedä.
        Minä kyllä itse tiedän paremmin asiani.

        Tais kalikka kalahtaa ihmetteliän nilkkaan.
        Suuntaa A clubille ja aloita uusi elämä :D


      • jo mennyt
        Ihmetteliä kirjoitti:

        Kuule älä sinä tule kertomaan missä porukoissa minän liikun,vai sinä tulet tänne kirjoittelemaan että minä itse juon niin paljon olutta ja viinaa etten huomaa toisia juoppoja,ja sulaudun hyvin joukkoon,kuule on parempi ettet lainaan kirjoittele tuollaisia juttuja minusta tänne koska et minua tunne..
        Sinäkin taidat olla joku helvetin pässi kun tulet tänne tuntemattomia ihmisiä nimmitelemään ja lokeroimaan.vai siitä sen huomaa onko juoppo,siis jos miehellä on iso maha,jumalauta että olet tyhmä!! on parempi että sinäkin pidät ne tyhmä mielipiteesi omassa tyhmässä päässäsi,etkä päästä niitä lainkaan ulos sieltä.

        laskuhumalan puolelle, kun noin äkäinen olet.


      • Ihmetteliä
        raivoraitis kirjoitti:

        Tais kalikka kalahtaa ihmetteliän nilkkaan.
        Suuntaa A clubille ja aloita uusi elämä :D

        Haista kuule sinäkin .......
        Aloita kuule ihan ite.


      • Ihmetteliä
        jo mennyt kirjoitti:

        laskuhumalan puolelle, kun noin äkäinen olet.

        No johan sinäkin olet vitsikäs,HA HA HAAAA


      • vaikutat
        Ihmetteliä kirjoitti:

        No johan sinäkin olet vitsikäs,HA HA HAAAA

        maailman typerimmältä ihmispololta.


      • Ihmetteliä
        vaikutat kirjoitti:

        maailman typerimmältä ihmispololta.

        Vai niin,ja milläs älykkyys osamäärällä sinä sitä olet kertomaan???
        etpä taida sinä itse olla ihan terävimmistä kärjestä,taitaa sinullakin hieman himmeänä valo palaa vintillä,vai tuleeko sinun yläkertaan lainkaan sähköä??


      • ???????
        Ihmetteliä kirjoitti:

        Kyllä minä kestän itseeni kodistuva arvostelua,mutta en täysin tuntemattomalta ihmiseltä,sitä en kyllä kestä,ei kannata tulla tänne minua juopoksi haukkumaan kun ei asioista mitään tiedä.
        Minä kyllä itse tiedän paremmin asiani.

        Täällä lukevista, ja kirjoittavista, ei kukaan taida tuntea henkilöä nimimerkin "Ihmetteliä" takaa. Kaikki se kuva mikä muodostuu "Ihmetteliä"stä tulee nimimerkin omista kirjoituksista. Onko kuva sitten oikea tai väärä, on toinen juttu. Jokainen lukija käsittää lukemansa omalla tavallaan. Joku heitti syötin ilmaan, ja mitä tapahtui??? Se hotkaistiin lennosta, ja nieltiin pureskelematta. No jälki on sitten se mukaista. Kun toiset epäilevät juopoksi, vaikka se ei pitäisikää paikkaansa, niin voi itselleen todeta, ettei tuokaan epäilys osunut oikeaan osoitteeseen. Kenelle muulle se täytyisi todistaa??? Turhaan siitä on sadatusta tänne ruveta väsäämään. Kyllä niitä pilkkaajia sen jälkeen löytyy, ja paljon. Kaikki ovat vielä tuntemattomia toisilleen.


      • ???????
        Ihmetteliä kirjoitti:

        Vai niin,ja milläs älykkyys osamäärällä sinä sitä olet kertomaan???
        etpä taida sinä itse olla ihan terävimmistä kärjestä,taitaa sinullakin hieman himmeänä valo palaa vintillä,vai tuleeko sinun yläkertaan lainkaan sähköä??

        Katso vähän ylempää, minun edellinen kirjoitus (klo 19.27). Siinä juuri varoitin tästä.


    • Ihmetteliä

      Kiitos kovasti kaikille jotka jaksoitte tähän viestiin kirjoittaa,en ole varma tuliko uusi ennätys,mutta monta kirjoitusta kuitenkin tuli,ja tämä riittä nyt munulle,yritys oli saada sata kirjoitusta tähän,mutta kyllä nämä jo riittävät minulle,toisella kertaa otetaan joku kiva uusi aihe esille toisella nimimerkillä..
      Hyvää kesää kaikille karavaanareille.T:Ihmelleliä
      Ps. eihän juopotella liikaa..

      • ???????

        Hieno kasvojen pelastus!!! Lämmintä, liikunnallista kesää sinnekin.


    • Anonyymi

      Ihan on kyllä tosiasia tuo juominen. Vaunuilu on tekosyy saada juoda kaksin käsin.

      • Anonyymi

        Ei pidä paikkaansa ainakaan meidän kohdalla!
        Täysin raittiita, matkailussa tärkeintä luonto ja nähtävyydet.


    • Anonyymi

      Kaikkiin harrastus ryhmiin riittää niitä jotka käyttää alkoholia, jotkut reippaamminkin. Me karavaanataan raittiina vaikka ei ollakaan mitään uskovaisia.
      Leirintäalueen paikkakunnan luontokohteita käydään läpi, lenkkeilemään kävellen joka päivä, matkan varrella kun käydään luontokohteita jne. Ehkä ollaan niintävjotka eivät oikein näy leirintäalueella, paikaksi valitaan aina kauimmainen peränurkka alueesta.

    Ketjusta on poistettu 42 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      105
      1766
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      81
      1377
    3. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      6
      1316
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      144
      1263
    5. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      92
      1250
    6. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      13
      1189
    7. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      22
      1166
    8. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      611
      1128
    9. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      9
      1034
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      11
      964
    Aihe