Ranskalainen Lhyfe hankki 49%:n osuuden Suomen Flexenistä

Anonyymi-ap

Ranskalainen vetytalouden pioneri hankki 49%:n osuuden Flexenistä tavoitteenaan investoida pohjoismaisiin vihreän vedyn hankkeisiin. Tiedotteessa kerrotiin Flexenin merkittävästä tieto-taidosta vetytaloudessa.

Lhyfen pörssikurssi oli tuon ilmoituksen jälkeen 8%:n nousussa.

"Lhyfe becomes the major shareholder in Finnish project developer Flexens to accelerate renewable and green hydrogen together"

" Lhyfe (EURONEXT: LHYFE), one of the world’s pioneers in the production of green and renewable hydrogen that can decarbonise industry and mobility, has announced that it has acquired a 49% stake in the Finnish company Flexens, a developer of renewable and green hydrogen and Power-to-X projects."

- https://www.lhyfe.com/press/lhyfe-becomes-the-major-shareholder-in-finnish-project-developer-flexens-to-accelerate-renewable-and-green-hydrogen-together/

"Vetytankkausasemia lisää Ranskassa ja maailmalla"

- https://keskustelu.suomi24.fi/t/17716730/vetytankkausasemia-lisaa-ranskassa-ja-maailmalla

4

190

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi
      • Anonyymi

        Niin, ja joku mielikuvittelee että tuollaiset uudet mittavat hankkeet polkaistaan tyhjästä ja heti ensimmäisinä vuosina tuottavina. Todellisuudessa ko. hankkeissa joutuu investoimaan etupainotteisesti ja raskaa;

        Vahvat tappioit 2022: "Lhyfe accuse de fortes pertes en 2022 "

        - https://www.boursorama.com/bourse/actualites/lhyfe-accuse-de-fortes-pertes-en-2022-1b53b7b16f94acc2f2d7786958524e1d?symbol=1rPLHYFE

        EV-vermeitäkin on myyty alkuun melko pitkään tappiolla ja edelleenkin alan teollisuus joutuu niihin investoimaan raskaasti, samalla kun polttariteollisuutta tulee skaalata matalemmaksi, tilanteess ajossa poliitikojen sanelema yhden kortin varaan siirtymä on kallista.

        Clepa juuri siteerasi McKinseyn raporttia, jonka hälyttää infran riittämättömyydestä, jonka mukaan EV-tavoitteet edellyttävät vähintään 3,4 miljoonaa uutta yleistä latauspaikkaa vuoteen 2030 mennessä. Nykyisen rakennustahdin EU:sa tulisi olla peräti 4 kertaa nopeampaa vastatakseen tavoitteisiin.

        Infraa rakentava teollisuus ja alihankkijat ovat suurissa investointipaineissa jossa 37% on laskemassa investointejaan, samalla kun EV:n osuus kokonaisautokannasta kasvaa hitaasti.

        98% EU:n autoalan tarvikevalmistajista on huolissaan investoinneistaan "vihreään" mobiliteettiin vs. infran riittämättömyys.

        #

        Muna ja kana-syndrooma.

        EV:n infraan tulisi tehdä mittavia etupainotteisia investoiteja kalliilla pääomalla / rahoituksella, samalla kun tulovirta on vaatimatonta koska latausinfraa käyttävä autokanta kasvaa kovin hitaasti.

        Latauspaikkojen rakentajien talous tulee olemaan hyvin tiukalla, eikä konkatkaan ole mahdottomia, valtiontuista huolimatta.

        Kaiken lisäksi, käytön kannalta EV on täysin kelvoton ilman omaa latauspistettä, jollaista ei edes voi kaikille rakentaa isollakaan rahalla.

        Myös taloyhtiöiden tasolla homma usein tökkii pahemman kerran, myös monine teknisine pullonkauloineen.


    • Anonyymi

      Lhyfen toiminta on vakaalla, kestävällä ja kasvavalla pohjalla etupainotteisine investointeineen, samalla kun pidemmän aikajänteet tavoitteet edelleen vahvistetaan.

      Lhyfe : "Doubled commercial pipeline: 9.8 GW at end-2022 - FY 2022 results: accelerating investments to build a European leader in green hydrogen production"

      * 2026 financial targets confirmed

      * Accelerating development, company structuring and projects investments: EBITDA -€17.0m in 2022

      * Cash position of €144.5m at end 2022 to finance the development of projects

      - https://www.marketscreener.com/quote/stock/LHYFE-137697440/news/Lhyfe-Doubled-commercial-pipeline-9-8-GW-at-end-2022-FY-2022-results-accelerating-investme-43305923/

      Toivottavasti vastaavaa alkaisi voida lukea jossakin vaiheessa suht' lähitulevaisuudessa myös synteettisten polttoaineden rintamalla.

      Saksa jo teki avauksen synteettisille, mutta jatkoa odotellessa, joka riippuu siitä mitä EU tulee sen suhteen ratkaisemaan.

    • Anonyymi

      "Kaiken lisäksi, käytön kannalta EV on täysin kelvoton ilman omaa latauspistettä, jollaista ei edes voi kaikille rakentaa isollakaan rahalla.

      Myös taloyhtiöiden tasolla homma usein tökkii pahemman kerran, myös monine teknisine pullonkauloineen."

      Höpö höpö, jos kerran jokaiseen rakennukseen EU alueella on mahdollista saada sähköt niin miksei sähköautojen lataus onnistu edes hidaslatauksena mukamas parkkipaikalle? Valehtelet taas ihan tahallisesti.

      Eri asia on sitten suurkaupunkien autoilijat joilla ei ole edes kadunvarsi paikkaa. Mutta jos kerran valaisinpylväitäkin saadaan teiden varsille niin miksei mukamas ei sitten latausta millaan voida rakentaa edes suurellakaan rahalla?

      Mutta vetyautoja kannatat ja samaan aikaan toistuvasti unohdat että suurkaupungeissa pitäisi miljoonalle vetyautolle rakentaa noin 4000 vetytankkausasemaa sujuvaa vetytankkausta varten... missä ei ole käytännössä ylimääräisiä tontteja vähintään 100m suojaetäisyyksineen vetyräjähdysvaaran takia. Tämä ei ole sinulle tontteina eikä rahallinen ongelma ollenkaan kun vetytankkausasemat maksaa yleensä 1-2 miljoonaa kappale? Eikä myöskään tunnu olevan ongelma ettei todistetusti ihmiset suostu ostamaan vetyautoja monen vuoden jälkeenkään monessa maassa?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Persujen VigeIius noIasi taas itsensä

      Kun uhriutui vuonna 2024 (siis persujen "vahtivuorolla") Tampereella aloittaneen perheryhmäkodin toiminnasta. ”Leviää k
      Maailman menoa
      225
      4115
    2. Joko alkaa menemään tajuntaan tämä yliluonnollinen yhteys?

      Varmaan pikkuhiljaa. Muista olla kiltisti ❤️
      Ikävä
      34
      3565
    3. Oli kiva nähdä sut

      vaikkakin kaukaa ja nopeasti. Tiedän kyllä tasan tarkkaan missä mennään, joten anteeksi jos pilasin päiväsi, ei ollut mi
      Suhteet
      36
      3479
    4. Maataloustuet pois

      Jokainen maksakoon harrastuksensa itse. Eihän golfin peluutakaan maksa yhteiskunta.
      Maailman menoa
      113
      3430
    5. Kohtalokas laukaus

      IL 20.9.25 "Ihminen kuoli baarin edustalla Kajaanissa Poliisi ei epäile tapauksessa rikosta." "Kajaanin keskustassa on k
      Kajaani
      24
      3407
    6. Työeläkkeen saamiseksi olisi tehtävä töitä

      Meillä on Suomessa iso joukko ihmisiä, joilla olisi vielä työkykyä jäljellä, mutta joilta puuttuu arjesta mielekäs tekem
      Maailman menoa
      113
      3276
    7. Kotihoito suomussalmella

      Mitämieltä ootte suomussalmen kotihoidosta?
      Suomussalmi
      14
      3189
    8. Joulukinkku NYT

      Sian kankuista tulee vielä pula. Nyt on oikea aika hankkia joulukinkku.
      Maailman menoa
      17
      2944
    9. Jos voisit kysyä

      Kaivatultasi vielä yhden kysymyksen, mikä se olisi? Aloitan: Mitä sinä halusit minusta?
      Ikävä
      246
      2448
    10. Vasemmistoliitto peruisi sosiaaliturvan heikennykset

      He palauttaisivat työttömyysturvan ja asumstuen suojaosat, eli saisi jälleen tienata 300 euroa kuukaudessa ilman tukien
      Maailman menoa
      95
      2346
    Aihe