Ranskalainen Lhyfe hankki 49%:n osuuden Suomen Flexenistä

Anonyymi-ap

Ranskalainen vetytalouden pioneri hankki 49%:n osuuden Flexenistä tavoitteenaan investoida pohjoismaisiin vihreän vedyn hankkeisiin. Tiedotteessa kerrotiin Flexenin merkittävästä tieto-taidosta vetytaloudessa.

Lhyfen pörssikurssi oli tuon ilmoituksen jälkeen 8%:n nousussa.

"Lhyfe becomes the major shareholder in Finnish project developer Flexens to accelerate renewable and green hydrogen together"

" Lhyfe (EURONEXT: LHYFE), one of the world’s pioneers in the production of green and renewable hydrogen that can decarbonise industry and mobility, has announced that it has acquired a 49% stake in the Finnish company Flexens, a developer of renewable and green hydrogen and Power-to-X projects."

- https://www.lhyfe.com/press/lhyfe-becomes-the-major-shareholder-in-finnish-project-developer-flexens-to-accelerate-renewable-and-green-hydrogen-together/

"Vetytankkausasemia lisää Ranskassa ja maailmalla"

- https://keskustelu.suomi24.fi/t/17716730/vetytankkausasemia-lisaa-ranskassa-ja-maailmalla

4

131

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi
      • Anonyymi

        Niin, ja joku mielikuvittelee että tuollaiset uudet mittavat hankkeet polkaistaan tyhjästä ja heti ensimmäisinä vuosina tuottavina. Todellisuudessa ko. hankkeissa joutuu investoimaan etupainotteisesti ja raskaa;

        Vahvat tappioit 2022: "Lhyfe accuse de fortes pertes en 2022 "

        - https://www.boursorama.com/bourse/actualites/lhyfe-accuse-de-fortes-pertes-en-2022-1b53b7b16f94acc2f2d7786958524e1d?symbol=1rPLHYFE

        EV-vermeitäkin on myyty alkuun melko pitkään tappiolla ja edelleenkin alan teollisuus joutuu niihin investoimaan raskaasti, samalla kun polttariteollisuutta tulee skaalata matalemmaksi, tilanteess ajossa poliitikojen sanelema yhden kortin varaan siirtymä on kallista.

        Clepa juuri siteerasi McKinseyn raporttia, jonka hälyttää infran riittämättömyydestä, jonka mukaan EV-tavoitteet edellyttävät vähintään 3,4 miljoonaa uutta yleistä latauspaikkaa vuoteen 2030 mennessä. Nykyisen rakennustahdin EU:sa tulisi olla peräti 4 kertaa nopeampaa vastatakseen tavoitteisiin.

        Infraa rakentava teollisuus ja alihankkijat ovat suurissa investointipaineissa jossa 37% on laskemassa investointejaan, samalla kun EV:n osuus kokonaisautokannasta kasvaa hitaasti.

        98% EU:n autoalan tarvikevalmistajista on huolissaan investoinneistaan "vihreään" mobiliteettiin vs. infran riittämättömyys.

        #

        Muna ja kana-syndrooma.

        EV:n infraan tulisi tehdä mittavia etupainotteisia investoiteja kalliilla pääomalla / rahoituksella, samalla kun tulovirta on vaatimatonta koska latausinfraa käyttävä autokanta kasvaa kovin hitaasti.

        Latauspaikkojen rakentajien talous tulee olemaan hyvin tiukalla, eikä konkatkaan ole mahdottomia, valtiontuista huolimatta.

        Kaiken lisäksi, käytön kannalta EV on täysin kelvoton ilman omaa latauspistettä, jollaista ei edes voi kaikille rakentaa isollakaan rahalla.

        Myös taloyhtiöiden tasolla homma usein tökkii pahemman kerran, myös monine teknisine pullonkauloineen.


    • Anonyymi

      Lhyfen toiminta on vakaalla, kestävällä ja kasvavalla pohjalla etupainotteisine investointeineen, samalla kun pidemmän aikajänteet tavoitteet edelleen vahvistetaan.

      Lhyfe : "Doubled commercial pipeline: 9.8 GW at end-2022 - FY 2022 results: accelerating investments to build a European leader in green hydrogen production"

      * 2026 financial targets confirmed

      * Accelerating development, company structuring and projects investments: EBITDA -€17.0m in 2022

      * Cash position of €144.5m at end 2022 to finance the development of projects

      - https://www.marketscreener.com/quote/stock/LHYFE-137697440/news/Lhyfe-Doubled-commercial-pipeline-9-8-GW-at-end-2022-FY-2022-results-accelerating-investme-43305923/

      Toivottavasti vastaavaa alkaisi voida lukea jossakin vaiheessa suht' lähitulevaisuudessa myös synteettisten polttoaineden rintamalla.

      Saksa jo teki avauksen synteettisille, mutta jatkoa odotellessa, joka riippuu siitä mitä EU tulee sen suhteen ratkaisemaan.

    • Anonyymi

      "Kaiken lisäksi, käytön kannalta EV on täysin kelvoton ilman omaa latauspistettä, jollaista ei edes voi kaikille rakentaa isollakaan rahalla.

      Myös taloyhtiöiden tasolla homma usein tökkii pahemman kerran, myös monine teknisine pullonkauloineen."

      Höpö höpö, jos kerran jokaiseen rakennukseen EU alueella on mahdollista saada sähköt niin miksei sähköautojen lataus onnistu edes hidaslatauksena mukamas parkkipaikalle? Valehtelet taas ihan tahallisesti.

      Eri asia on sitten suurkaupunkien autoilijat joilla ei ole edes kadunvarsi paikkaa. Mutta jos kerran valaisinpylväitäkin saadaan teiden varsille niin miksei mukamas ei sitten latausta millaan voida rakentaa edes suurellakaan rahalla?

      Mutta vetyautoja kannatat ja samaan aikaan toistuvasti unohdat että suurkaupungeissa pitäisi miljoonalle vetyautolle rakentaa noin 4000 vetytankkausasemaa sujuvaa vetytankkausta varten... missä ei ole käytännössä ylimääräisiä tontteja vähintään 100m suojaetäisyyksineen vetyräjähdysvaaran takia. Tämä ei ole sinulle tontteina eikä rahallinen ongelma ollenkaan kun vetytankkausasemat maksaa yleensä 1-2 miljoonaa kappale? Eikä myöskään tunnu olevan ongelma ettei todistetusti ihmiset suostu ostamaan vetyautoja monen vuoden jälkeenkään monessa maassa?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nurmossa kuoli 2 Lasta..

      Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .
      Seinäjoki
      105
      4978
    2. Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!

      https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/1525663
      Kotimaiset julkkisjuorut
      141
      3289
    3. Vanhalle ukon rähjälle

      Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen
      Ikävä
      50
      3165
    4. Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi

      Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi
      Kotimaiset julkkisjuorut
      419
      2326
    5. Purra hermostui A-studiossa

      Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.
      Perussuomalaiset
      238
      1442
    6. Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."

      Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito
      Ensitreffit alttarilla
      12
      1261
    7. Mitä sanoisit

      Ihastukselle, jos näkisitte?
      Tunteet
      76
      1217
    8. Miten meinasit

      Suhtautua minuun kun taas kohdataan?
      Ikävä
      73
      1190
    9. Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!

      Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde
      Suomalaiset julkkikset
      31
      1158
    10. Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle

      Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että
      Maailman menoa
      122
      1059
    Aihe