Ranskalainen vetytalouden pioneri hankki 49%:n osuuden Flexenistä tavoitteenaan investoida pohjoismaisiin vihreän vedyn hankkeisiin. Tiedotteessa kerrotiin Flexenin merkittävästä tieto-taidosta vetytaloudessa.
Lhyfen pörssikurssi oli tuon ilmoituksen jälkeen 8%:n nousussa.
"Lhyfe becomes the major shareholder in Finnish project developer Flexens to accelerate renewable and green hydrogen together"
" Lhyfe (EURONEXT: LHYFE), one of the world’s pioneers in the production of green and renewable hydrogen that can decarbonise industry and mobility, has announced that it has acquired a 49% stake in the Finnish company Flexens, a developer of renewable and green hydrogen and Power-to-X projects."
- https://www.lhyfe.com/press/lhyfe-becomes-the-major-shareholder-in-finnish-project-developer-flexens-to-accelerate-renewable-and-green-hydrogen-together/
"Vetytankkausasemia lisää Ranskassa ja maailmalla"
- https://keskustelu.suomi24.fi/t/17716730/vetytankkausasemia-lisaa-ranskassa-ja-maailmalla
Ranskalainen Lhyfe hankki 49%:n osuuden Suomen Flexenistä
4
170
Vastaukset
- Anonyymi
Vuonna 2021 Lhyfe tuotti yli 8 miljoonaa tappiota. Aikaisemmat vuodet vielä kohtuulliset tappiot eikä tuloja käytännössä ollenkaan. Ei varmaan saa pankista lainaa vaan pakko houkutella sijoittajia kuvioon mukaan. Iso riski hävitä rahat kun alku näin huono. Vuoden 2022 taloustietoja odotellessa...
https://www.google.com/finance/quote/LHYFE:EPA?sa=X&ved=2ahUKEwixwvfg8-39AhUymIsKHVslBAUQ3ecFegQIORAg&window=5Y- Anonyymi
Niin, ja joku mielikuvittelee että tuollaiset uudet mittavat hankkeet polkaistaan tyhjästä ja heti ensimmäisinä vuosina tuottavina. Todellisuudessa ko. hankkeissa joutuu investoimaan etupainotteisesti ja raskaa;
Vahvat tappioit 2022: "Lhyfe accuse de fortes pertes en 2022 "
- https://www.boursorama.com/bourse/actualites/lhyfe-accuse-de-fortes-pertes-en-2022-1b53b7b16f94acc2f2d7786958524e1d?symbol=1rPLHYFE
EV-vermeitäkin on myyty alkuun melko pitkään tappiolla ja edelleenkin alan teollisuus joutuu niihin investoimaan raskaasti, samalla kun polttariteollisuutta tulee skaalata matalemmaksi, tilanteess ajossa poliitikojen sanelema yhden kortin varaan siirtymä on kallista.
Clepa juuri siteerasi McKinseyn raporttia, jonka hälyttää infran riittämättömyydestä, jonka mukaan EV-tavoitteet edellyttävät vähintään 3,4 miljoonaa uutta yleistä latauspaikkaa vuoteen 2030 mennessä. Nykyisen rakennustahdin EU:sa tulisi olla peräti 4 kertaa nopeampaa vastatakseen tavoitteisiin.
Infraa rakentava teollisuus ja alihankkijat ovat suurissa investointipaineissa jossa 37% on laskemassa investointejaan, samalla kun EV:n osuus kokonaisautokannasta kasvaa hitaasti.
98% EU:n autoalan tarvikevalmistajista on huolissaan investoinneistaan "vihreään" mobiliteettiin vs. infran riittämättömyys.
#
Muna ja kana-syndrooma.
EV:n infraan tulisi tehdä mittavia etupainotteisia investoiteja kalliilla pääomalla / rahoituksella, samalla kun tulovirta on vaatimatonta koska latausinfraa käyttävä autokanta kasvaa kovin hitaasti.
Latauspaikkojen rakentajien talous tulee olemaan hyvin tiukalla, eikä konkatkaan ole mahdottomia, valtiontuista huolimatta.
Kaiken lisäksi, käytön kannalta EV on täysin kelvoton ilman omaa latauspistettä, jollaista ei edes voi kaikille rakentaa isollakaan rahalla.
Myös taloyhtiöiden tasolla homma usein tökkii pahemman kerran, myös monine teknisine pullonkauloineen.
- Anonyymi
Lhyfen toiminta on vakaalla, kestävällä ja kasvavalla pohjalla etupainotteisine investointeineen, samalla kun pidemmän aikajänteet tavoitteet edelleen vahvistetaan.
Lhyfe : "Doubled commercial pipeline: 9.8 GW at end-2022 - FY 2022 results: accelerating investments to build a European leader in green hydrogen production"
* 2026 financial targets confirmed
* Accelerating development, company structuring and projects investments: EBITDA -€17.0m in 2022
* Cash position of €144.5m at end 2022 to finance the development of projects
- https://www.marketscreener.com/quote/stock/LHYFE-137697440/news/Lhyfe-Doubled-commercial-pipeline-9-8-GW-at-end-2022-FY-2022-results-accelerating-investme-43305923/
Toivottavasti vastaavaa alkaisi voida lukea jossakin vaiheessa suht' lähitulevaisuudessa myös synteettisten polttoaineden rintamalla.
Saksa jo teki avauksen synteettisille, mutta jatkoa odotellessa, joka riippuu siitä mitä EU tulee sen suhteen ratkaisemaan. - Anonyymi
"Kaiken lisäksi, käytön kannalta EV on täysin kelvoton ilman omaa latauspistettä, jollaista ei edes voi kaikille rakentaa isollakaan rahalla.
Myös taloyhtiöiden tasolla homma usein tökkii pahemman kerran, myös monine teknisine pullonkauloineen."
Höpö höpö, jos kerran jokaiseen rakennukseen EU alueella on mahdollista saada sähköt niin miksei sähköautojen lataus onnistu edes hidaslatauksena mukamas parkkipaikalle? Valehtelet taas ihan tahallisesti.
Eri asia on sitten suurkaupunkien autoilijat joilla ei ole edes kadunvarsi paikkaa. Mutta jos kerran valaisinpylväitäkin saadaan teiden varsille niin miksei mukamas ei sitten latausta millaan voida rakentaa edes suurellakaan rahalla?
Mutta vetyautoja kannatat ja samaan aikaan toistuvasti unohdat että suurkaupungeissa pitäisi miljoonalle vetyautolle rakentaa noin 4000 vetytankkausasemaa sujuvaa vetytankkausta varten... missä ei ole käytännössä ylimääräisiä tontteja vähintään 100m suojaetäisyyksineen vetyräjähdysvaaran takia. Tämä ei ole sinulle tontteina eikä rahallinen ongelma ollenkaan kun vetytankkausasemat maksaa yleensä 1-2 miljoonaa kappale? Eikä myöskään tunnu olevan ongelma ettei todistetusti ihmiset suostu ostamaan vetyautoja monen vuoden jälkeenkään monessa maassa?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Oulaisten vaalit, hyvä alku mutta lisää toimenpiteitä tarvitaan.
Hallituksen toimet rikollisuutta vastaan alkavat tuottaa tulosta. Puolueväriin katsomatta demokratian valtaa ja perustus64165Olet minua
vanhempi, mutta se ei vaikuta tunteisiini. Tunnen enemmän kuin ystävyyttä. Olo on avuton. Ikävöin koko ajan. Yhtäkkiä va952293Jos tapaisimme uudelleen?
niin luuletko että mikään muuttuisi vai toistuuko meidän historia? Ehkä vähän eri tavalla mutta samoin tuloksin J61989Mites nyt suu pannaan
Kitkiöjoki ja Järvinen solmivat Attendon/Terveystalon kanssa sopimuksen, jonka mukaan sopimuksen irtisanomisoikeus on va38861- 47854
Mies pyysi rahaa
Jälkikäteen kun tarjosi kyydin yhteisestä harrastuksesta kotiini. Mitä vi**... Ei ihastunut mies noin toimi?186850- 34821
- 36776
Taas Lieksassa tyritty
Suomalaisten kansallismaisemaa juntit pilaamassa. Nuori tyttö kaupunginjohtajana ei ole sen viisaampi. *S-ryhmän hanke119775Nähdäänkö ensi viikolla
paikassa joka alkaa samalla kirjaimella kuin etunimesi? Ikävä on sinua. Fyysistä läsnäoloasi.35772