Aloitin tuossa 3viikkoa sitten masennuksen takia cipramill valmisteen. Nyt on alkanut ensimmäiset vaikutukset, ruokahalu on pienentynyt ja makeaa ei tee ollenkaan mieli. Ja se on uskomatonta kun vielä on menkatkin päällä. Onko kukaan kuullut tai huomannut että lääkkeet vaikuttaa myös näin, en toki valita onhan se pudotuksenkin kannalta kiva koska ei tule rankkoja mielitekoja usein... Niin ja olo alkaa kohentua jaksaa taas paremmin huolehtia arjesta ja itsestään lapsien lisäksi.
T:Nainen81
T:Nainen81
Vastaukset 5
Vanhimmat
syövillä ruokahalu vähenee, onhan SSRI-lääkkeet käytössä hyvin tuloskin mm. bulimian ja BED:n hoidossa, joten ei tuo mitä olet huomannut ole mitenkään ihmeellistä!
Juu, minulla nämä määrättiin synnytyksen jälkeiseen masennukseen. En tiennyt että näitä käytetään myös tuollaiseen tarkoitukseen, no joka päivä oppii jotain uutta.
Mullakin kokemusta noista masennuslääkkeistä, oon nyt syönyt niitä muutaman kuukauden. Aluksi vaikutus oli todella huomattava: minusta tuli kuin toinen ihminen, olin taas iloinen, jaksoin harrastaa ja opiskeluni sujuivat vauhdikkaasti. Herkkujakaan ei tehnyt mieli kuukauteen. Sitten se alkoi taas...masennus alkoi voittaa jälleen kun tajusin, ettei näitä mun ongelmia lääkkellä ratkaista. Mutta ehkä kokonaistilanne on parempi kuin esimerkiksi viime syksynä.
Mutta nauti ihmeessä hyvästä olostasi, älä ota tätä tekstiäni liian kirjaimellisesti. Me ihmiset ollaan erilaisia ja sun ongelmat ei liene yhtä suuria kun meikäläisellä. Tsemppiä! =)
En ole koskaan aiemmin syönyt lääkkeitä, nyt n.4 viikkoa. Toki tiedän sen että lääke ei ole ratkaisu ongelmiin enkä sitä aio loputtomiin syödäkkään. tämä antaa kuohutonta aikaa työstää asioita, käyn nyt myös juttelemassa terapeutille.
Sinäänsä tuntuu helpolt kun lääke vie ruokahaluja, pääsen mahdolisesti siihen painoon johon haluan lääkkeiden käytön aikanaq ja kun palaan painonvartijoihin avustajaksi paino on pakko pitää, kun on kokoajan silmien alla.
Olen huomannut painon olevan hyvän oloni mitta, jos on paha olla on paino noussut ja kun on parempi aika painoni laskee. kun olen hoikka ja sinut itseni kanssa ja omatunto on kohdallaan silloin en edes helposti liho.
Voi kuulostaa hullulta mutta niin se on.
Teki ensin sellaista hiukan kuvottavaa oloa,ei tehnyt mieli syödä oikein mitään, mikä lievästi ylipainoiselle oli tietysti ok mutta kun nyt puoli vuotta on mennyt painoa on tullut noin 6 kg lisää. Nyt pyrin lääkkeestä eroon(en tuon lihomisen takia) ja mieleenkiinnolla odotan mitä tapahtuu..