Keskiviikon leivosvisa

Oletko herkkusuu vai syötkö mieluummin marjoja ja hedelmiä, kun kaipaat jotain makeaa? taipuuko pullan ja piirakoiden teko? Vai oletko kakkumaakari? Tee testi ja katso mitä tiedät erilaisista leivoksista.

https://www.is.fi/ruokala/ajankohtaista/art-2000009447318.html

Oma tulos: Vastasit oikein 11 kysymykseen. Taidat itsekin leipoa silloin tällöin makeita herkkuja.

Aikoinaan leivoin joskus kakkua ja pullaakin, mutta nykyään harvemmin. Olen enemmän tuolla syöntipuolelle (esim. pulla, suklaa), mutta en ihan päivittäin, mutta ainakin joskus.

35

196

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 12/12 jee! Oli siellä pari hankalaa missä piti veikata.🙂.

      • Hieno tulos.!Täys kymppi!


      • Norppa83 kirjoitti:

        Hieno tulos.!Täys kymppi!

        Saattaa johtua siitä että 1990 luvun lopussa tosiaan melkein valmistuin leipuriksi. Jotain muistaa vieläkin.🙂.


    • Ristus, kaamea visa minulle, en niin makean perään ole ja leivonnaisinakin mulle käy hyvin leeta tahi nisut, tartte mitään hianoo mun takii...

      Mutta kerrankin tuli arvailtua hyvin. Tai oikestaan pääteltyä. Muutamat oli tietoa ja loput piti sitten lotota.

      Hienosti meni, taidat itsekin silloin tällöin leipoa makeita herkkuja!

      Vastasit oikein 10 kysymykseen

      • Tosi hieno tulos =)

        Nyt kysyn sulta, kun oot tuollainen komedian kuningas, onko tämä hyvä vitsi (laitoin eilen mun ketjuun "Hupinurkka", on taas oma keksimä vitsi niin kuin esim. se missä Phil Collins meni taivaaseen):

        Taidemaalari ja muusikko menivät yhteen asumaan. Miksi heidän suhdettaan kutsuttiin? Bohemian rhapsody.


      • Norppa83 kirjoitti:

        Tosi hieno tulos =)

        Nyt kysyn sulta, kun oot tuollainen komedian kuningas, onko tämä hyvä vitsi (laitoin eilen mun ketjuun "Hupinurkka", on taas oma keksimä vitsi niin kuin esim. se missä Phil Collins meni taivaaseen):

        Taidemaalari ja muusikko menivät yhteen asumaan. Miksi heidän suhdettaan kutsuttiin? Bohemian rhapsody.

        Kiitos!

        Hmmm... Hyvä huuli ja hyvä vitsin juuri, idea on kätevä, vaatisi ehkä hieman hiontaa. Mielestäni kaipaa yllätyksellisyyttä siinä mistä tilanteesta on päädytty bohemian rhapsodyyn. Yllätyksellisyyttä... Ilkikurisuutta? Jotain koukkua.


      • randombypasser kirjoitti:

        Kiitos!

        Hmmm... Hyvä huuli ja hyvä vitsin juuri, idea on kätevä, vaatisi ehkä hieman hiontaa. Mielestäni kaipaa yllätyksellisyyttä siinä mistä tilanteesta on päädytty bohemian rhapsodyyn. Yllätyksellisyyttä... Ilkikurisuutta? Jotain koukkua.

        Joo, mutta tuo onkin tuollainen puujalkavitsi niin kuin se missä Phil Collins menee taivaaseen ja hänelle sanotaan: Another day in paradise tai se missä kysytään mikä on hautausmaan tunnuskappale (Soihdut sammuu, kaikki väki nukkuu). En jaksa oikein kauhean pitkiä vitsejä. Mutta kiitos vinkeistä =)


      • Norppa83 kirjoitti:

        Joo, mutta tuo onkin tuollainen puujalkavitsi niin kuin se missä Phil Collins menee taivaaseen ja hänelle sanotaan: Another day in paradise tai se missä kysytään mikä on hautausmaan tunnuskappale (Soihdut sammuu, kaikki väki nukkuu). En jaksa oikein kauhean pitkiä vitsejä. Mutta kiitos vinkeistä =)

        Hitaasti hyvä tulee. Keksii idean, vitsinkin, jalostelee hiljalleen. Tai antaa olla ja hekottelee 😁


      • randombypasser kirjoitti:

        Hitaasti hyvä tulee. Keksii idean, vitsinkin, jalostelee hiljalleen. Tai antaa olla ja hekottelee 😁

        Juu. Täytyy uskoa, kun komedian kuningas sanoo =D


      • Norppa83 kirjoitti:

        Juu. Täytyy uskoa, kun komedian kuningas sanoo =D

        Taian kyllä ennemmin olla peiliin kattomisen pelleilyn klovni 😂



    • Anonyymi

      En osaa leipoa mut syön mielelläni olis se kiva kun löytäis naisen joka aina silloin tällöin leipois meille kahvi kastamisia

      • Osta kaupasta tai leipomosta pullaa tai jotain muuta kahvin kanssa.


      • Anonyymi
        Norppa83 kirjoitti:

        Osta kaupasta tai leipomosta pullaa tai jotain muuta kahvin kanssa.

        Niin olen ostanutkin mut itse tehdyt huomattavasti paremman makuisia


      • Anonyymi kirjoitti:

        Niin olen ostanutkin mut itse tehdyt huomattavasti paremman makuisia

        Parhaimmillaan itse tehdyt voikin olla parempia, siis jos osaa leipoa hyvin. Pahimmillaan liian likilaskuisia, raakoja tai palaneita =D


      • Anonyymi
        Norppa83 kirjoitti:

        Parhaimmillaan itse tehdyt voikin olla parempia, siis jos osaa leipoa hyvin. Pahimmillaan liian likilaskuisia, raakoja tai palaneita =D

        Ei ne kaupankaan hyviä ole maistuvat tekoaineelle esim ostat masaliisaa kaupasta tai kahvilasta niin aika järkyttävän makuisia ja tekoaine maistuu eli vähän piloille menneet kotileipomuksetkin on parempia


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ei ne kaupankaan hyviä ole maistuvat tekoaineelle esim ostat masaliisaa kaupasta tai kahvilasta niin aika järkyttävän makuisia ja tekoaine maistuu eli vähän piloille menneet kotileipomuksetkin on parempia

        Joo, jotkut kaupan leivokset on liian kuivia ja jotkut tosiaan maistuu liian teolliselle, mutta hyviäkin löytyy välillä.


    • Anonyymi

      11/12. En muistanut Napoleonia 😁 Ja juu, olen herkkusuu, vaikka yritän teeskennellä, etten olisi 🙈

      • Tosi hyvä tulos, super =)


    • 8/13 Noin 3 oli ehkä tietoja ja loput 50/50-arvauksia. Ei ollut persu-kysymyksiä. Olisi pitänyt kysellä Runebergin torttuja ja Svinhufvudin leivoksia.

      • Hyvä tulos =)


    • Aina silloin tulee leivottua, kun on muitakin syöjiä kuin minä itse 😄 Nykyään sitten vähemmän.. Paitsi pullaa ja suolaisia piirakoita tulee leivottua pakastimeenkin.

      Hienosti meni, taidat itsekin silloin tällöin leipoa makeita herkkuja!
      Vastasit oikein 8 kysymykseen

      • Hyvin meni =)


    • Anonyymi

      "Tunnet hienosti kaikenlaisia herkkuleivonnaisia!
      Vastasit oikein 12 kysymykseen"

      Öööö ... en leivo oikeastaan ikinä mitään makeaa. Valtaosa noista oli myös leivonnaisia tuntemattomia. Olivat vain erittäin helppoja päätellä.

    • Anonyymi

      Mulla meni 11 oikein tein eilen tuon visan.
      T:lyhytfleda

      • Hieno tulos =)


    • Anonyymi

      Hienosti meni, taidat itsekin silloin tällöin leipoa makeita herkkuja!
      Vastasit oikein 11 kysymykseen

      Samiksia ollaan 😊 Täytyy myöntää että tiesin harvinaisen vähän, mutta olen hyvä arvaamaan.

      • Anonyymi

        Tulee aika paljon leivottua.
        T:lyhytfleda


      • Komea tulos =)


    • Anonyymi

      Tunnet hienosti kaikenlaisia herkkuleivonnaisia!
      Vastasit oikein 12 kysymykseen
      Mitä australialaisen lamington-leivoksen pinnalla on?
      -Ainoa mitä en ole koskaan tehnyt, mutt olin kuullut kyllä leivonnaisesta aikaisemmin.
      trollikka

      • Todella hienoa työtä =)


    • Herkkuleivosvisassa tuli täydet pisteet. Vaikka oikeasti valitsen suolaisen vaihtoehdon, tässä kävi paremmin kuin hyvin. 😂

      "Tunnet hienosti kaikenlaisia herkkuleivonnaisia!

      Vastasit oikein 12 kysymykseen"

      Kiitos herkullisesta visasta. 😋🍰

      • Hyvä hyvä =) Itsekin valitsen yleensä voileivän, mutta pulla ja suklaa käyvät myös. Harvemmin kakkuja suosin, tuorejuustokakuista en yleensä edes välitä, täytekakuista enemmän kuten mansikka-tai persikkatäytekakku. Kuivakakuista esim. porkkanakakku, maustekakku ja hedelmäkakku ovat hyviä.


      • Norppa83 kirjoitti:

        Hyvä hyvä =) Itsekin valitsen yleensä voileivän, mutta pulla ja suklaa käyvät myös. Harvemmin kakkuja suosin, tuorejuustokakuista en yleensä edes välitä, täytekakuista enemmän kuten mansikka-tai persikkatäytekakku. Kuivakakuista esim. porkkanakakku, maustekakku ja hedelmäkakku ovat hyviä.

        Porkkanakakku on hyvää, se ei ole liian imelää. Valitsen myos voileipäkakkua, jos sitä on tarjolla. Joillekin se on inhokki, mulle suurta herkkua.
        Olen itse liian laiska alkaa vääntämään jotain voileipäkakkua, mutta harvoin, kun sitä on tarjolla, hyökkään ilosta kiljuen kakun kimppuun. 😁


      • tosi.typy kirjoitti:

        Porkkanakakku on hyvää, se ei ole liian imelää. Valitsen myos voileipäkakkua, jos sitä on tarjolla. Joillekin se on inhokki, mulle suurta herkkua.
        Olen itse liian laiska alkaa vääntämään jotain voileipäkakkua, mutta harvoin, kun sitä on tarjolla, hyökkään ilosta kiljuen kakun kimppuun. 😁

        Voileipäkakku, nam =)


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 57-vuotiads muka liian vanha töihin?

      On tämä sairas maailma. Mihin yli 55-vuotiaat sitten muka enää kelpaavat? Hidasta itsemurhaa tekemään, kun eläkkeelle ei
      Maailman menoa
      314
      3672
    2. Haluatteko miellyttää kumppaninne silmää?

      Entä muita aisteja? Mitä olette valmiita tekemään sen eteen että kumppani näkisi teissä kunnioitettavan yksilön? Olette
      Sinkut
      268
      2115
    3. By the way, olet

      mielessäni. Olet minulle tärkeä, niin suunnattoman tärkeä. En kestäisi sitä jos sinulle tapahtuisi jotain. Surullani ei
      Ikävä
      99
      1449
    4. J-miehelle toivon

      Hyvää yötä. Voisiko nykyistä tilannetta uhmaten vielä pienintäkään toivetta olla, päästä kainaloosi joskus lepääämään.
      Ikävä
      85
      1353
    5. Onko kaivattunne suosittu?

      Onko teillä paljon kilpailijoita? Mies valitettavasti näyttää olevan paljonkin naisten suosiossa :(
      Ikävä
      93
      1338
    6. Täytyi haukkuu sut lyttyyn

      En haluu tuntee rakkautta sua kohtaan enää ja haluun unohtaa sut mut sit tulee kuiteki paha olo kun haluis vaan oikeesti
      Ikävä
      61
      1207
    7. Haluatko S

      vielä yrittää?
      Ikävä
      59
      1198
    8. Onkohan sulla enää tunteita

      kun nähdään seuraavan kerran? Niin hyvä fiilis on ollut viime aikoina, että se on nyt pahin pelkoni. Oletkohan unohtanut
      Ikävä
      36
      1034
    9. Kylpyläsaaren Lomakylän kahvilaravintola

      Kävimme syömässä Kylpyläsaaressa. "Naudanliha burgeri" maksoi 18,90 euroa ja lisäksi limsa 4,50 euroa. Annoksen hinnaks
      Haapavesi
      49
      1028
    10. Etkö ymmärrä että olen turhautunut

      kun ei etene. Auttaisit rakas vai onko kaikki vain kuvitelmiani omassa päässäni?
      Ikävä
      65
      924
    Aihe