Audi a6 c7 2.0 tdi

Anonyymi-ap

Osaako joku kertoa miksi audi syö öljyä tavallista enemmän (audi a6 c7 2.0 tdi vuismalli 2011). Yhtäkkiä öljyn vaihdon jälkeen alkoi maistua hulluna öljy. Kuinka tarkkaa on öljyn suhteen että pitääkö olla joku tietty öljy merkki?. Tehot on tallella ja pelaa muuten normaalisti tai saattaa se vähän savuttaa enemmän. Talvella on ollut lyhyellä ajolla ja vähällä käytöllä nytten. Hiukkassuodatin valo palaa tavallista enemmän, se voi olla kun ei ehdi kone lämmetä niin kertyy karstaa ja sentakia syttyy vai olenko väärässä. Apuu kelpaa nytten. Olisi tarkoitus kokeilla toisella öljyllä mut onko se kannattava vai ei?

23

3776

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Niin että olen käyttänyt nytten Audiin mobil 1 5w-30 joka maksaa sen 35e ja näyttää menevät kovasti sitä. Aattelin vaihtaa edge castrol 5w-30 joka nyt hinnaltaan on taas 44e. Onko se niin tarkkaa öljyn suhteen vai onko siinä muuta vikana. Ajettu 311000 ja pelannut hyvin tähän mennessä mut tossa talvella alkoi ilmestyä öljyn kulutus ongelmat. Alkuun oletin että kovat pakkaset saattaa vaikuttaa mut nyt se edelleen kuluttaa vaikka ei olen niin kylmä sää. T, aloittaja

      • Anonyymi

        Männänrenkaat jumissa ja/tai kuoleentuneet.

        Tämähän on aivan tyyppivika kyseisessä moottorissa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Männänrenkaat jumissa ja/tai kuoleentuneet.

        Tämähän on aivan tyyppivika kyseisessä moottorissa.

        Mut eikös tehot pitäisi kadota myös sillon jos männät on kuluneet. Onks tietoa minkä hintasta on tommonen remppaa sitten


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mut eikös tehot pitäisi kadota myös sillon jos männät on kuluneet. Onks tietoa minkä hintasta on tommonen remppaa sitten

        Siellä männässä on kolme männänrengasta, joista yksi poistaa ylimääräistä öljyä. Kun se kyseinen rengas menee jumiin, alkaa öljynkulutus, tehot ei katoa mihinkään.

        Männänrenkaiden vaihto merkkiliikkeessä taitaa maksaa noin 5000 euroa.
        Joku nyrkkipaja voi tehdä puolella tuosta, jos suostuu ottamaan noin isoa työtä vastaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siellä männässä on kolme männänrengasta, joista yksi poistaa ylimääräistä öljyä. Kun se kyseinen rengas menee jumiin, alkaa öljynkulutus, tehot ei katoa mihinkään.

        Männänrenkaiden vaihto merkkiliikkeessä taitaa maksaa noin 5000 euroa.
        Joku nyrkkipaja voi tehdä puolella tuosta, jos suostuu ottamaan noin isoa työtä vastaan.

        Kiitos tiedosta. Kuulostaa aika kalliilta nyt sitten


    • Anonyymi

      Audi on täyspaska auto, mitäs ostit.

      • Anonyymi

        Se on auto muiden joukossa. Ei ole autoa johon ei tuu vikoja koskaan. Jos ajattelet vian perusteella audi on paskaa niin oot väärässä. Jos oot toista mieltä niin kerro semmonek auto jossa ei oo vikaa niin syön sanani 😀


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se on auto muiden joukossa. Ei ole autoa johon ei tuu vikoja koskaan. Jos ajattelet vian perusteella audi on paskaa niin oot väärässä. Jos oot toista mieltä niin kerro semmonek auto jossa ei oo vikaa niin syön sanani 😀

        Ei se autoa kummempi ole, mutta siinä tuppaa olemaan muutama kallis, usein esiintyä vika, joiden korjaaminen maksaa sen 4000 - 5000 euroa / kpl.

        Noista jos kaksi iskee tai vaikka kunnon jackpot, kolmen suora, niin siinä alkaa alahuuli väpättää.

        On myös merkkejä joissa ei tuon hintaisia remontteja tule vastaan juuri koskaan.


    • Anonyymi

      Eihän sulla ole edes Audia?🤡

      • Anonyymi

        On mul audi kun mä on se joka tämän keskustelun aloitti xd.


    • Anonyymi
      • Anonyymi

        Tuosta oli just jossakin keskustelua, ja ei se oikein tuppaa toimimaan...

        Toki vähentää kulutusta vähän, mutta jos ja kun ne männänrenkaat on väsyneet niin ei tuollainen käsittely metallin ominaisuuksia korjaa.

        Sekin kannattaa muistaa että jos viet öljyäkuluttavan auton vaihtoon, kertomatta asiasta, voit päätyä nykyisin oikeuteen ja sitten lasku voikin olla sangen iso.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuosta oli just jossakin keskustelua, ja ei se oikein tuppaa toimimaan...

        Toki vähentää kulutusta vähän, mutta jos ja kun ne männänrenkaat on väsyneet niin ei tuollainen käsittely metallin ominaisuuksia korjaa.

        Sekin kannattaa muistaa että jos viet öljyäkuluttavan auton vaihtoon, kertomatta asiasta, voit päätyä nykyisin oikeuteen ja sitten lasku voikin olla sangen iso.

        Joo. Toki niihän se on mut auttaa jonkun verran. Kokeilen ensin eri merkistä öljyä ja kahtoo auttaako se vai ei. Onko lohkolämmityksellå merkitystä, se on ollut vahingossa 2 päivää putkeen lämmityksessä yhen kerran että voiko se moottori kuivua. Kuulin semmosta juttua myös että lämmitys kuivattaa moottoria jos liian pitkään pitåä🤔🤔🤔. T aloittaja


    • Anonyymi

      Öljy, jonka yläpään lukema on 40 pysyy luultavasti paremmin koneessa.

    • Anonyymi

      Noin 600km ajettu ja 1 litra öljyä meni ja piti lisätä. Tämähän ei todellakaan ole normaalia. Heti kun öljyä lisäsi niin alkoi savuttaa ja ennen kun lisäsin ei savuttanut ollenkaan. Onks tää varmasti männänrenkaan vioittuminen vai väärälläinen öljyä. T aloittaja

      Ja ootko varmaa että maksaa 5 tonnia männänrenkaan vaihto korjamolla

      • Anonyymi

        Tuo 5000 euron hinta sisältää sylinterien porauksen, uudet männät, männänrenkaat ja kiertokanget, jakopään ym ym.

        Kun korjaamo alkaa työtä tekemään, ne pelaa ns varman päälle ja uusii kaikki nuo osat. jos tee-se-itse mies alkaa hommiin, hän vaihtaa vaan ne männänrenkaat. Tuossa on toki se riski, että öljynkulutus jatkuu edelleen.

        Jos se alkaa savuttamaan samantien kun lisäät, voi vika olla edelleenkin niissä männänrenkaissa, mutta vika voi olla myös venttiilinohjurinkumeissa ja/tai huohotusjärjestelmässä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuo 5000 euron hinta sisältää sylinterien porauksen, uudet männät, männänrenkaat ja kiertokanget, jakopään ym ym.

        Kun korjaamo alkaa työtä tekemään, ne pelaa ns varman päälle ja uusii kaikki nuo osat. jos tee-se-itse mies alkaa hommiin, hän vaihtaa vaan ne männänrenkaat. Tuossa on toki se riski, että öljynkulutus jatkuu edelleen.

        Jos se alkaa savuttamaan samantien kun lisäät, voi vika olla edelleenkin niissä männänrenkaissa, mutta vika voi olla myös venttiilinohjurinkumeissa ja/tai huohotusjärjestelmässä.

        Okei. Kiitos vastauksestasi. Pitää tossa katella jos vaikka myyntiin pistää ja sanoisi että öljyä kuluttaa tavallista enemmän jne. Eiköhän sen joku ostaa joka laittelee sen kuntoon sitten. T aloittaja


    • Anonyymi

      Mmmmoi, täällä minä taas eli aloittaja. Nyt audi ei kuluta öljyä paljon mitään vaikka en ole tehnyt autolle mitään. Mahtaako sähköinen öljytikku huijata vai mikä homma. Hiukkassuodatin valo syttyy maantiellä ajessa noin 40km ajoin jälkeen. Onko se normaalia. Hetken kun auton sammuksissa olen pitänyt esim kaupassa käynyt jne ja tuun takas ja käymistän autoa niin hiukkassuodatin valo on sammunut. Onko tämäkin sitä että teknistä vika vai onks oikeesti suodatin tukossa

      • Anonyymi

        Kun moottorin öljynkulutus kasvaa, se tukkeaa sen suodattimen nopeammin, kuin muuten tapahtuisi. Nyt se öljynkulutus näyttää pienentyneen, koska tukkeutuneen suodattimen vuoksi menee dieseliä voiteluöljyn sekaan, joka kompensoi sitä öljynpintaa.

        DPF poltossa jälkiruiskutetaan dieseliä sylinteriin jotta lämpötila nousisi DPF:ssä riittävästi. Jos DPF ei ole tarpeeksi kuuma niin ei pala kunnolla, jolloin tuota jälkiruiskutusta joudutaan tekemään entistä tiheämmin.

        Koska se jälkiruiskutus tapahtuu sylinterin kautta eikä suoraan pakoputkeen,
        osa dieselistä päätyy männän ohi öljytilaan.

        Kyllä sulla on oikeasti suodatin tukossa ja sen lisäksi moottori vaatisi öljynkulutusremontin.


    • Anonyymi

      Mutta kun lämpöä on nyt ajessa 90° joten luulis sen polttavan ja fleksti aina pyörii pysähdyessään. Lähinnä se hiukkassuodatit valo syttyy maantiellä ajaessa vaikka vauhtia ja lämpöä on paljon. Ei se keskustassa pyöriessään syty

      • Anonyymi

        Kysymyshän oli siitä DPF suodattimen lämpötilasta eikä moottorin lämpötilasta. Tuossa ylempänä se lukee.

        Jos et usko tai ymmärrä niin sun tarttee viedä auto korjaamolle. Jos ajalet diesel-öljyllä laimennetuilla voiteluöljyillä niin se moottori leikkaa kiinni jossakin vaiheessa.

        Toki teet itse ihan niinkuin haluat.

        Jos rahanmeno pelottaa niin joku järkevämpi autonvalinta ehkä seuraavalla kerralla?


    • Anonyymi

      Jos nyt kokeilisi toista öljyä eli edge merkistä ja puhdistuksen tekisi niin kahtoo sen jälkeen sitten onks muutosta vai ei 🙂. Kiitos kun vastasit kysymykseeni. Joskus on huollossa ja ei ne oike osannut sanoa mitään. Olivat vaa että ajaa ja jos pahenee niin tuu uudestaan. Ja muutenkin kaikki sanoo että öljyn kulutus on normaalia talvella kun on kylmempää jne

    • Tarkista huohotinpuoli ettei ole mennyt tukkoon.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Hengenvaaralliset kiihdytysajot päättyivät karmealla tavalla, kilpailija kuoli

      Onnettomuudesta on aloitettu selvitys. Tapahtuma keskeytettiin onnettomuuteen. Tapahtumaa tutkitaan paikan päällä yhtei
      Kauhava
      80
      3529
    2. Ajattelen sinua iltaisin, aamulla, päivittäin

      Ehkä siinä jo pientä vinkkiä. Oot jäänyt pahasti mieleen. Sun katse on niin syvä ja oot niin lempeä. Hyvä olla sun kanss
      Ihastuminen
      107
      1792
    3. Ootko rakastunut?

      Kerro pois nyt
      Ikävä
      106
      1102
    4. Onhan sulla nainen parempi mieli

      Nyt? Ainakin toivon niin.
      Ikävä
      99
      1075
    5. Mitä sä haluat?

      Kerro nyt. Sano suoraan.
      Ikävä
      60
      923
    6. Priden osallistujamäärä suuri pettymys!

      Ei lähellekään sataatuhatta, vaikka mukaan on värvätty kaikki aktivistit jopa homot katolta heittelevä islamistinen aate
      Luterilaisuus
      164
      840
    7. Ujosteletko tosissaan vai mitä oikeen

      Himmailet???? Mitä pelkäät?????
      Ikävä
      42
      836
    8. IS Viikonloppu 28.-29.6.2025

      3- merkitty Kovis Erkki Vuokilalta. Oikean reunan (kuvituksellinen) pääkuva on hauska, mutta siitä johdetun sanan merkit
      Sanaristikot
      57
      791
    9. Joku kysyy

      Missä on syy? Jossainhan se syy täytyy olla persujen kannatuksen alenemiseen. Kannatuksen alneminen ei näy pelkästään g
      Perussuomalaiset
      59
      769
    10. Kannan sinua mukanani

      Aina sydämessäni ❤️ Niin kauan kun henki pihisee ja veri virtaa suonissani, niin olet osa minua tavalla, josta olen kii
      Ikävä
      28
      735
    Aihe