Osaako joku kertoa miksi audi syö öljyä tavallista enemmän (audi a6 c7 2.0 tdi vuismalli 2011). Yhtäkkiä öljyn vaihdon jälkeen alkoi maistua hulluna öljy. Kuinka tarkkaa on öljyn suhteen että pitääkö olla joku tietty öljy merkki?. Tehot on tallella ja pelaa muuten normaalisti tai saattaa se vähän savuttaa enemmän. Talvella on ollut lyhyellä ajolla ja vähällä käytöllä nytten. Hiukkassuodatin valo palaa tavallista enemmän, se voi olla kun ei ehdi kone lämmetä niin kertyy karstaa ja sentakia syttyy vai olenko väärässä. Apuu kelpaa nytten. Olisi tarkoitus kokeilla toisella öljyllä mut onko se kannattava vai ei?
Audi a6 c7 2.0 tdi
23
3776
Vastaukset
- Anonyymi
Niin että olen käyttänyt nytten Audiin mobil 1 5w-30 joka maksaa sen 35e ja näyttää menevät kovasti sitä. Aattelin vaihtaa edge castrol 5w-30 joka nyt hinnaltaan on taas 44e. Onko se niin tarkkaa öljyn suhteen vai onko siinä muuta vikana. Ajettu 311000 ja pelannut hyvin tähän mennessä mut tossa talvella alkoi ilmestyä öljyn kulutus ongelmat. Alkuun oletin että kovat pakkaset saattaa vaikuttaa mut nyt se edelleen kuluttaa vaikka ei olen niin kylmä sää. T, aloittaja
- Anonyymi
Männänrenkaat jumissa ja/tai kuoleentuneet.
Tämähän on aivan tyyppivika kyseisessä moottorissa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Männänrenkaat jumissa ja/tai kuoleentuneet.
Tämähän on aivan tyyppivika kyseisessä moottorissa.Mut eikös tehot pitäisi kadota myös sillon jos männät on kuluneet. Onks tietoa minkä hintasta on tommonen remppaa sitten
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mut eikös tehot pitäisi kadota myös sillon jos männät on kuluneet. Onks tietoa minkä hintasta on tommonen remppaa sitten
Siellä männässä on kolme männänrengasta, joista yksi poistaa ylimääräistä öljyä. Kun se kyseinen rengas menee jumiin, alkaa öljynkulutus, tehot ei katoa mihinkään.
Männänrenkaiden vaihto merkkiliikkeessä taitaa maksaa noin 5000 euroa.
Joku nyrkkipaja voi tehdä puolella tuosta, jos suostuu ottamaan noin isoa työtä vastaan. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Siellä männässä on kolme männänrengasta, joista yksi poistaa ylimääräistä öljyä. Kun se kyseinen rengas menee jumiin, alkaa öljynkulutus, tehot ei katoa mihinkään.
Männänrenkaiden vaihto merkkiliikkeessä taitaa maksaa noin 5000 euroa.
Joku nyrkkipaja voi tehdä puolella tuosta, jos suostuu ottamaan noin isoa työtä vastaan.Kiitos tiedosta. Kuulostaa aika kalliilta nyt sitten
- Anonyymi
Audi on täyspaska auto, mitäs ostit.
- Anonyymi
Se on auto muiden joukossa. Ei ole autoa johon ei tuu vikoja koskaan. Jos ajattelet vian perusteella audi on paskaa niin oot väärässä. Jos oot toista mieltä niin kerro semmonek auto jossa ei oo vikaa niin syön sanani 😀
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Se on auto muiden joukossa. Ei ole autoa johon ei tuu vikoja koskaan. Jos ajattelet vian perusteella audi on paskaa niin oot väärässä. Jos oot toista mieltä niin kerro semmonek auto jossa ei oo vikaa niin syön sanani 😀
Ei se autoa kummempi ole, mutta siinä tuppaa olemaan muutama kallis, usein esiintyä vika, joiden korjaaminen maksaa sen 4000 - 5000 euroa / kpl.
Noista jos kaksi iskee tai vaikka kunnon jackpot, kolmen suora, niin siinä alkaa alahuuli väpättää.
On myös merkkejä joissa ei tuon hintaisia remontteja tule vastaan juuri koskaan.
- Anonyymi
Eihän sulla ole edes Audia?🤡
- Anonyymi
On mul audi kun mä on se joka tämän keskustelun aloitti xd.
- Anonyymi
https://www.is.fi/autot/art-2000005447325.html
Löysin tämmösen jutun niin onks jollain kokemusta jopa. Huomattavasti halvempi on ja kun tää toimenpide on tehty niin vois hävittää autoa pois 😂. T aloittaja.- Anonyymi
Tuosta oli just jossakin keskustelua, ja ei se oikein tuppaa toimimaan...
Toki vähentää kulutusta vähän, mutta jos ja kun ne männänrenkaat on väsyneet niin ei tuollainen käsittely metallin ominaisuuksia korjaa.
Sekin kannattaa muistaa että jos viet öljyäkuluttavan auton vaihtoon, kertomatta asiasta, voit päätyä nykyisin oikeuteen ja sitten lasku voikin olla sangen iso. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tuosta oli just jossakin keskustelua, ja ei se oikein tuppaa toimimaan...
Toki vähentää kulutusta vähän, mutta jos ja kun ne männänrenkaat on väsyneet niin ei tuollainen käsittely metallin ominaisuuksia korjaa.
Sekin kannattaa muistaa että jos viet öljyäkuluttavan auton vaihtoon, kertomatta asiasta, voit päätyä nykyisin oikeuteen ja sitten lasku voikin olla sangen iso.Joo. Toki niihän se on mut auttaa jonkun verran. Kokeilen ensin eri merkistä öljyä ja kahtoo auttaako se vai ei. Onko lohkolämmityksellå merkitystä, se on ollut vahingossa 2 päivää putkeen lämmityksessä yhen kerran että voiko se moottori kuivua. Kuulin semmosta juttua myös että lämmitys kuivattaa moottoria jos liian pitkään pitåä🤔🤔🤔. T aloittaja
- Anonyymi
Öljy, jonka yläpään lukema on 40 pysyy luultavasti paremmin koneessa.
- Anonyymi
Noin 600km ajettu ja 1 litra öljyä meni ja piti lisätä. Tämähän ei todellakaan ole normaalia. Heti kun öljyä lisäsi niin alkoi savuttaa ja ennen kun lisäsin ei savuttanut ollenkaan. Onks tää varmasti männänrenkaan vioittuminen vai väärälläinen öljyä. T aloittaja
Ja ootko varmaa että maksaa 5 tonnia männänrenkaan vaihto korjamolla- Anonyymi
Tuo 5000 euron hinta sisältää sylinterien porauksen, uudet männät, männänrenkaat ja kiertokanget, jakopään ym ym.
Kun korjaamo alkaa työtä tekemään, ne pelaa ns varman päälle ja uusii kaikki nuo osat. jos tee-se-itse mies alkaa hommiin, hän vaihtaa vaan ne männänrenkaat. Tuossa on toki se riski, että öljynkulutus jatkuu edelleen.
Jos se alkaa savuttamaan samantien kun lisäät, voi vika olla edelleenkin niissä männänrenkaissa, mutta vika voi olla myös venttiilinohjurinkumeissa ja/tai huohotusjärjestelmässä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tuo 5000 euron hinta sisältää sylinterien porauksen, uudet männät, männänrenkaat ja kiertokanget, jakopään ym ym.
Kun korjaamo alkaa työtä tekemään, ne pelaa ns varman päälle ja uusii kaikki nuo osat. jos tee-se-itse mies alkaa hommiin, hän vaihtaa vaan ne männänrenkaat. Tuossa on toki se riski, että öljynkulutus jatkuu edelleen.
Jos se alkaa savuttamaan samantien kun lisäät, voi vika olla edelleenkin niissä männänrenkaissa, mutta vika voi olla myös venttiilinohjurinkumeissa ja/tai huohotusjärjestelmässä.Okei. Kiitos vastauksestasi. Pitää tossa katella jos vaikka myyntiin pistää ja sanoisi että öljyä kuluttaa tavallista enemmän jne. Eiköhän sen joku ostaa joka laittelee sen kuntoon sitten. T aloittaja
- Anonyymi
Mmmmoi, täällä minä taas eli aloittaja. Nyt audi ei kuluta öljyä paljon mitään vaikka en ole tehnyt autolle mitään. Mahtaako sähköinen öljytikku huijata vai mikä homma. Hiukkassuodatin valo syttyy maantiellä ajessa noin 40km ajoin jälkeen. Onko se normaalia. Hetken kun auton sammuksissa olen pitänyt esim kaupassa käynyt jne ja tuun takas ja käymistän autoa niin hiukkassuodatin valo on sammunut. Onko tämäkin sitä että teknistä vika vai onks oikeesti suodatin tukossa
- Anonyymi
Kun moottorin öljynkulutus kasvaa, se tukkeaa sen suodattimen nopeammin, kuin muuten tapahtuisi. Nyt se öljynkulutus näyttää pienentyneen, koska tukkeutuneen suodattimen vuoksi menee dieseliä voiteluöljyn sekaan, joka kompensoi sitä öljynpintaa.
DPF poltossa jälkiruiskutetaan dieseliä sylinteriin jotta lämpötila nousisi DPF:ssä riittävästi. Jos DPF ei ole tarpeeksi kuuma niin ei pala kunnolla, jolloin tuota jälkiruiskutusta joudutaan tekemään entistä tiheämmin.
Koska se jälkiruiskutus tapahtuu sylinterin kautta eikä suoraan pakoputkeen,
osa dieselistä päätyy männän ohi öljytilaan.
Kyllä sulla on oikeasti suodatin tukossa ja sen lisäksi moottori vaatisi öljynkulutusremontin.
- Anonyymi
Mutta kun lämpöä on nyt ajessa 90° joten luulis sen polttavan ja fleksti aina pyörii pysähdyessään. Lähinnä se hiukkassuodatit valo syttyy maantiellä ajaessa vaikka vauhtia ja lämpöä on paljon. Ei se keskustassa pyöriessään syty
- Anonyymi
Kysymyshän oli siitä DPF suodattimen lämpötilasta eikä moottorin lämpötilasta. Tuossa ylempänä se lukee.
Jos et usko tai ymmärrä niin sun tarttee viedä auto korjaamolle. Jos ajalet diesel-öljyllä laimennetuilla voiteluöljyillä niin se moottori leikkaa kiinni jossakin vaiheessa.
Toki teet itse ihan niinkuin haluat.
Jos rahanmeno pelottaa niin joku järkevämpi autonvalinta ehkä seuraavalla kerralla?
- Anonyymi
Jos nyt kokeilisi toista öljyä eli edge merkistä ja puhdistuksen tekisi niin kahtoo sen jälkeen sitten onks muutosta vai ei 🙂. Kiitos kun vastasit kysymykseeni. Joskus on huollossa ja ei ne oike osannut sanoa mitään. Olivat vaa että ajaa ja jos pahenee niin tuu uudestaan. Ja muutenkin kaikki sanoo että öljyn kulutus on normaalia talvella kun on kylmempää jne
Tarkista huohotinpuoli ettei ole mennyt tukkoon.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Hengenvaaralliset kiihdytysajot päättyivät karmealla tavalla, kilpailija kuoli
Onnettomuudesta on aloitettu selvitys. Tapahtuma keskeytettiin onnettomuuteen. Tapahtumaa tutkitaan paikan päällä yhtei803529Ajattelen sinua iltaisin, aamulla, päivittäin
Ehkä siinä jo pientä vinkkiä. Oot jäänyt pahasti mieleen. Sun katse on niin syvä ja oot niin lempeä. Hyvä olla sun kanss1071792- 1061102
- 991075
- 60923
Priden osallistujamäärä suuri pettymys!
Ei lähellekään sataatuhatta, vaikka mukaan on värvätty kaikki aktivistit jopa homot katolta heittelevä islamistinen aate164840- 42836
IS Viikonloppu 28.-29.6.2025
3- merkitty Kovis Erkki Vuokilalta. Oikean reunan (kuvituksellinen) pääkuva on hauska, mutta siitä johdetun sanan merkit57791Joku kysyy
Missä on syy? Jossainhan se syy täytyy olla persujen kannatuksen alenemiseen. Kannatuksen alneminen ei näy pelkästään g59769Kannan sinua mukanani
Aina sydämessäni ❤️ Niin kauan kun henki pihisee ja veri virtaa suonissani, niin olet osa minua tavalla, josta olen kii28735