Maahanmuutto on väistämättä osa ratkaisua

Anonyymi-ap

Suomen väestöongelmaan. Se ei tarkoita etteivät suomalaiset saisi hankkia lapsia. Lasten hankkiminen voikin olla toinen osa ratkaisua, eikä mikään viherhihhulointi oikeuta sen demonisoimista.

Ongelma on vaan, että siinä vaiheessa, kun nyt hankitut lapset ovat työikäisiä, Suomen hyvinvointiyhteiskunta on jo tuhoutunut, jos väestön ikääntymistä ei ratkaista nopeammin maahanmuuton avulla. Lapset ovat siis vain osa ratkaisua, ja sellainen lähinnä pitkällä aikatähtäimellä.

Jos joku haluaa argumentoida lasten hankkimista vastaan, vaikkapa ympäristösyihin vedoten, sanottakoon, että normaalilla kahden lapsen keskimääräisellä lapsiluvulla maailman väkiluku pienenee. Lapsikuolleisuuden takia maailman väkiluku pysyy vakiona, jos jokainen hankkii enemmän kuin kaksi lasta. Tarve vähentää maailman väkimäärää ei siis riitä lapsiluvun demonisoimiseen. Se on huono argumentti.

Mutta edelleen, jopa kahden lapsen "politiikalla" ylimääräinen väkimäärä täytyy saada jostain. Runsaampi maahanmuutto nyt tarkoittaa, että tulevaisuudessa tilanne tasaantuu, ja Suomeen tarvitsee ottaa kauempana tulevaisuudessa nykyistä vähemmän maahanmuuttajia.

Toki maahanmuutto on myös itsessään arvokasta. Itse asiassa se on osa yksilönvapautta. Yksilöillä on enemmän mahdollisuuksia elää itsensä näköistä elämää, jos heitä ei pakoteta elämään jossain tietyssa maassa. Myös suomalaiset ovat tykänneet asua ulkomailla. Suomi on pimeä ja monille myös yksinäinen paikka, joten ei ihme, että moni haluaakin muuttaa ulkomaille. Mielestäni suomalaisilla on tähän oikeus, joten miksei myös muilla.

Tämänkaltainen vapaaehtoinen maahanmuutto on pääosin työperäistä ja siihen osaa ottavat niitä, jotka ovat valmiita sopeutumaan uuteen kotimaahansa. Ongelmia syntyy, jos lyhyen ajan sisällä on runsaasti pakolaisia, vaikka Ukrainan sodan syrjäyttämiä, jotka vastentahtoisesti joutuvat jättämään kotimaansa. Näillä ihmisillä on usein mielenterveysongelmia ja heidät on huomattavasti vaikeampi sopeuttaa uuteen kotimaahan. Tällainen maahanmuutto ei myöskään ole työperäistä.

Pakolaisia kuuluu kunkin maan ottaa sen verran mihin resurssit riittävät, mutta työperäinen maahanmuutto luo niitä resursseja. Siksi kyseessä on kaksi eri asiaa. Ensimmäinen on osa ratkaisua Suomen väestöongelmaan, jälkimmäinen on osa ongelmaa, koska Suomi on jo valmiiksi kuormittunut valtion velan ja väestön ikääntymisen vuoksi. Pakolaisia pitäisikin ottaa harkiten.

Monet ovat kuitenkin hylänneet järjen ja vaihtaneet sen rasismiin, jota myös Putin ja Xi Jinping kannattavat. Rasismi on sairas ideologia. Myös natsit olivat rasisteja. Ketään ei saisi syrjiä kansallisuutensa perusteella vaan maahanmuuttoa pitäisi aina katsoa tapauskohtaisesti. Jos joku sopeutuu tähän maahan, hän on osa ratkaisua, joten antaa hänen jäädä ja tuottaa hyvinvointia suomalaisille. Jos joku ei parin vuoden jälkeen ole sopeutunut, lähetettäköön hänet takaisin lähtömaahansa. Tämä olisi pragmaattinen ratkaisu maahanmuuton ongelmiin.

Tämä sanottuna, Suomi tarvitsee kuitenkin niitä maahanmuuttajia, jotka ovat valmiit sopeutumaan maahamme. Lasten hankkiminen on osa ratkaisua, mutta se ei ehdi vastata tilanteeseen riittävän nopeasti. Maahanmuutto on tästä näkökulmasta välttämätöntä.

Siksi ihmettelen maahanmuuton ehdottomia vastustajia ja rasisteja. Heidän politiikkansa ei ratkaise Suomen ongelmia vaan pahentaa niitä. Se on Suomea näivettävää "pahoinvointipolitiikkaa" ja sellaisena sairasta. Maahanmuuton ehdottomat vastustajat voivat minun puolestani suksia helvettiin.

30

95

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Onko kehitysmaamuslimeiden haittamaahanmuuton vastustaminen rasismia?

    • Anonyymi

      Poistolla liikkeelle…

    • Anonyymi

      Ruotsin meno on hieno esimerkki, kun ei ole yhtään ”rasismia”…..
      Väestö vaihtuu islamilaisessa kansankodissa vauhdilla….
      Näitä kehitysmaamuslimi MAANMUUTAJIAKO tännekkin pitää saada lisääntymään holtittomasti?

    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Siirtolaisuus hidastuttaa lähtömaiden kehitystä. Onko itsekästä tuoda heitä Suomeen? Miksi tästä ei puhuta?

      • Anonyymi

        No kyllä mä sanon että kyllä sä puhut asiasta!


    • Anonyymi

      Kannattaako tuoda maahan, jotta nämä paikat saadaan täytettyä:
      "Maahanmuuttajat työllistyvät paljolti verorahoitteisissa omaa viiteryhmää varten perustetuissa työpaikoissa. Esimerkiksi koulunkäyntiavustajat, päiväkotiavustajat, tulkit, erilaiset kotouttamistehtävät, kulttuurityöntekijät, valtion ja kuntien avustuksella toimivien järjestöjen työntekijät jne".
      Miten tälle tehdään?

    • Anonyymi

      Siis nyt myös aikuisia uhataan teräaseilla, potkitaan päähän, hypitään päällä, kuristetaan etc...

      Loistavaa.

      Varmaan poliitikot sorvaavat kiireesti lakiin itsepuolustuspykälät uusiksi? No leikki leikkinä.

      Tässä ihan muutama ilta sitten kävelin pitkään venähtäneestä työpalaverista kotiin.
      Oli pimeää ja kaikenlaista kuikeloa ja liuskaotsaa tuli vastaan. Jostain kauempaa kuului rääkymistä, kiljuntaa...sellaista joka kuulosti minusta samalta jota olen kuullut usein Tukholmassa, eli lieneekö kyseessä olleet arabit sun muut afrikaanot?

      Tuli vähän turvaton olo kunnes muistin, että hyvä työkaverini oli lahjoittanut minulle erään esineen. Puristelin sitä takkini taskussa ja olin valmiina huitaisemaan jos minun päälleni käytäisiin.

      Se mitä se esine on, jääköön paljastamatta, mutta olen valmis sitä käyttämään siitäkin huolimatta, että tuomionhan minä siitä saan vaikka puolustaisinkin vain itseäni.

      Mitä siinä pitäisi tehdä jos 10-15 katujengiläistä piirittää sinut ja vaatii pankkikortit, puhelimet, lompakot, avaimet jne?
      Mitäs Taponen sä tekisit jos tsäänssit lähteä karkuun oli ja meni jo? Olisit ihan omillasi!
      Ja tää tapaus ei käynyt missään keskustan syrjäseudulla vaan käytännössä ihan keskustassa.

      Onneksi siitä selvittiin kenties fyysisen kokoni ansiosta ja kenties myös siksi että pidin kättäni koko ajan taskussa enkä antanut sanallisessa mittelössä tuumaakaan periksi Olin valmis ottamaan turpaan mutta myös Olin valmis ottamaan niin monta mukaan kuin mahdollista Tämä ei ole voimafantasia vaan tämä oli pari iltaa sitten tapahtunut tosipaikka.
      No minä teen marit ja häivyn itsekin tästä kaupungista pian.
      Pitäkää jenginne perkeleen vihreät!! 🖕

      • Anonyymi

        Oliko sä kokenut helistää avainnippu? Tekikö sä stoppi liikke kätellä? Sanoko sä että väkivalta ei ole ratkaisu vaan keskustelu??? Jos sä olet aikuinen mies ja vielä valkoinen niin sä maksa kaikki korvata ja sä kuulut vankila! Rasistinen motiivi koventaa sun tuomio?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oliko sä kokenut helistää avainnippu? Tekikö sä stoppi liikke kätellä? Sanoko sä että väkivalta ei ole ratkaisu vaan keskustelu??? Jos sä olet aikuinen mies ja vielä valkoinen niin sä maksa kaikki korvata ja sä kuulut vankila! Rasistinen motiivi koventaa sun tuomio?

        Mene kotiisi hoono soomi !!


    • Anonyymi

      NÄIN ISLAMISTEJÄ LEVITELLÄÄN TUHOISUUKSIN

    • Anonyymi

      2015 30.000 parhaassa työiässä olevia 🤣 missä työskentelevät nykyisin 🤣🤣🤣

    • Anonyymi

      työvoimapula ? nostat varmasti vielä käteistä pankkien kassoilta 🤣🤣🤣
      kaikki tehdään nykyään itse ja vielä sähköisesti !!!
      Esimerkiksi vaalit voisi olla sähköiset ei tarvittaisi työvoimaa vaalilappuhuijauksessa . Kaupassa voisi itse maksaa ostokset !!! mitä vittua siellä noi työläiset mun ruokiin koskee 🤣

      Elämä on valintoja ja suomi valitsee aina väärin 🤣🤣🤣

      • Anonyymi

        Mun katsoo kehitysmaamuslimeiden haittamaahanmuuttajia länsi-eurooppalaisissa maissa, niin tilanne on ihan sama joka paikassa!
        Mitä suurempi populaatio kehitysmaamuslimeita on, sitä enemmän on ongelmia!
        Ruotsi tuossa naapurissa hyvänä esimerkkinä!
        Vai onko joku erimieltä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mun katsoo kehitysmaamuslimeiden haittamaahanmuuttajia länsi-eurooppalaisissa maissa, niin tilanne on ihan sama joka paikassa!
        Mitä suurempi populaatio kehitysmaamuslimeita on, sitä enemmän on ongelmia!
        Ruotsi tuossa naapurissa hyvänä esimerkkinä!
        Vai onko joku erimieltä?

        muslimit ei kunnioita vääräuskoisia , mutta levittäytyvät vääräuskoisten maihin 😠
        ja media toitottaa suvakismia 🤣


    • Anonyymi

      Näitten tuhoisa rikollisuus kyllä antaa työtä, mutta samalla lisää myös turvattomuuttamme.

      JA KUN SUOMALAINEN ON ESTETTY PUOLUSTAUTUMASTA

    • Anonyymi

      Suomessa ei ole mitään väestöongelmaa. Ongelmia tuovat muslimit, ei mikään muu. Ne pitäisi ajaa ulos maasta ja estää niiden pääsy maahan. Ilmapiiri, talous ja rikostilastot sekä elämänlaatu tietyillä alueilla paranisi huikeasti.

    • Anonyymi

      Miksi Suomeen päästetään pääasiassa muslimeja? Siksi, että niiden tarkoitus on tuhota sivistys ja korkea elintaso ja lopulta tappaa jäljellä olevat kristityt.

    • Olen massamaahanmuuton ehdoton vastustaja enkä piittaa jos minut sen takia leimataan rasistiksi. Tiedän mitä rasismi on ja tiedän, että en ole rasisti.

      Maahanmuuttoa tarjotaan ratkaisuksi vaikka mihin Suomen ongelmiin. Väestön vähenemisen ja ikääntymisen aiheuttaman ongelman ratkaisu tarkoittaa nimen omaan massamaahanmuuttoa. Massamaahanmuuttoa yritetään nyt naamioida muka "työperäiseksi", mutta tarkoitus on vain lisätä "työn tarjontaa" ja torjua sillä työvoimapulan aiheuttamaa palkkojen nousupainetta.

      Maahanmuutto yhteiskunnallisten ongelmien ratkaisuna vie vain ojasta allikkoon ja se allikko voi olla paljon pahempi kuin oja. Kun maahanmuutto ylittää maan vastaanottokyvyn niin seurauksena on vaikeasti hallittavia yhteiskunnallisia ongelmia, jotka jatkuvat pitkälle tulevaisuuteen. Niistä eivät maahanmuuton kiihkeät kannattajat eivät tunnu piittaavan. Maahanmuutto on sen kannattajille ideologiaa, se on arvo ja syy sinänsä. "Työperäisyys" on pelkkä tekosyy.

      Suomen väestökehitys on Suomen yhteiskunnan sisäinen ongelma ja sisäiset ongelmat toimivan yhteiskunnan on ratkaistava sisäisesti. Yksi syy Suomen väestöongelmaan on ns "liberaali" ideologia. "Liberaalit" ihannoivat urbanismia ja ylikansallisuutta. "Liberaali" ideologia vastustaa kansallisvaltiota ja perinteisiä perhearvoja. "Liberaali" ideologia haluaa nyt ratkaista itse aiheuttamiaan tai ainakin pahentamiaan ongelmia ideologisella massamaahanmuutolla. Se on mielestäni ehdottomasti torjuttava.

      Suomen rakenteellinen työvoimapula pitää ratkaista muilla toimilla kuin maahanmuutolla. Ikääntyminen on ohimenevä ongelma. Syntyvyyden palauttamiseksi väestökehityksen tasapainon vaatimalle tasolle tarvitaan vain perinteisen perheen arvonpalautusta. Maahanmuuton on oltava ehdottoman hallittua eikä se saa ylittää Suomen vastaanottokykyä ja kotouttamisen vaadittavia resursseja. Maahanmuuttajilta on vaadittava myös omavastuuta kotoutumisessa.

      Hallittu maahanmuutto tarkoittaa Suomen kaltaisessa maassa vain joitakin tuhansia maahantulijoita vuodessa, ei kymmeniätuhansia. Suomi voi hyödyntää liikkuvia osaajia siinä missä muutkin jälkiteolliset maat, mutta kehittyvien maiden aivovuodosta hyötymiseen liittyvät moraaliset ongelmat olisi myös huomioitava.

    • Anonyymi

      Suomi käyttää reilusti yli 3 miljardia (ja kun laskee siitä aiheutuvat sivukulut voi summan huoletta tuplata) vuosittain (haitta)maahanmuuttoon ja paljonko maahanmuuttajien toimesta saadaa verotuloja?

      Kerro, kun kerran niin "asiantuntija" olet.

    • Anonyymi

      lasketaan

      40 000 maahanmuuttajaa vuodessa
      asunto a 300 000* 40 000 = 12 miljardia euroa vuodessa asuntoihin
      Mistä ne rahat otetaan
      ja rakentamiseen tarvitaan sata tuhatta suomalaista
      Miksi suomalaiset rakennusmiehet ei voi tehdä niitä töitä missä on pulaa työvoimasta

    • Anonyymi

      Suomessa on liian suuri väestö työpaikkoihin verraten. Väestön pitää supistua ainakin 500 000 henkeä.

    • Anonyymi

      tanskan sos dem hallitus otti tavoitteeksi nolla turvapaikana hakijaa vuodessa

      joku syy siihen on ?

      • Anonyymi

        Tanska on ihan erilainen yhteisö mitä suomessa. Siellä ei ole turmiollista ajatella oman maan etua?


    • Anonyymi

      Espoossa ilmestyvän paikallislehti Länsiväylän mukaan Espoossa on ilmennyt uusi ilmiö, jossa nuoret hyökkäävät joukolla myös aikuisten kimppuun.
      Espoon poliisista komisario Hannu Väänänen kertoo Länsiväylälle, että poliisi tutkii muutamia tällaisia tapauksia, joissa ihmisten kimppuun on käyty jopa ihan huvin vuoksi. Väänäsen mukaan on huolestuttavaa, että tällaisilla väkivaltaisilla nuorilla väkivallan käytön kynnys on todella pieni. Lisäksi he kantavat mukanaan viidakkoveitsiä, puukkoja ja nyrkkirautoja.

      – Nytkin muutamassa tapauksessa on ollut niin vakavaa väkivaltaa, että on ihan sattumankauppaa, ettei ole tullut kuolemantapauksia. Uhataan teräaseella, potkitaan päähän, hypitään päällä, kuristetaan, Väänänen kertoo.

      Viranomaiset mukaan nuorukaiset käyvät yleensä joukolla ihmisten kimppuun. Eli he etsivät sellaisia henkilöjä, jotka ovat jo lähtökohtaisesti alisteisessa asemassa, eli että uhrilla ei ole mitään mahdollisuuksia puolustautumiseen.

      Syytä ilmiölle ei osata kertoa, lähinnä jonkinlainen epämääräinen älypuhelimet j a sosiaalinen media keksitään selitykseksi.

      – – –

      Tämän ilmiön syyt ovat olleet tiedossa jo vuosia. Varsinkin kehitysmaista tulleista tulijoista koostuvan jengin tai nuorison lauma etsii tietoisesti yksinäisiä ja sellaisia henkilöitä, jotka eivät pysty puolustautumaan. Tämä on olennainen osa tätä ilmiötä.

      • Anonyymi

        ALLAAHAKBAR! MASHALLAAH! INSHALLAAH!…


    • Anonyymi

      Jos omssa maassa sanoo mielipiteen heti leimataan rasistiksi! Suomi on meidän isänmaa sinivalkoinen lippu itsenäinen! Meidän isät ja isoisät on rakentaneet sodan jälkeen! Niin onko oikein muualta tullaan vaatimaan sitä ja tätä!? Kyllä tänne voi tulla oppia kielen tehdä töitä maksaa verot on ok!! Eikä se et ollaan vuosikymmenet sosiaali luukulla!! MIKSi täällä olevia ei pistetä töihin??? Huudetaan työvoima pulaa!! Kotouttaminen🤔???

    • Anonyymi

      Jos kantaväestö poljetaan maahanmuuttajien alle, mikä jää suomalaisuudesta jäljelle. He eivät ole valmiita opettelemaan kieltämme, eivätkä arvosta meitä meidän kulttuuriamme. Ketä tämä hyödyttää siis??? työstä ei tule mitään kielitaidottomana eikä sillä asenteella. Olen jo vähemmistö omassa maassani.

    Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Milloin ajattelit

      Nähdä minut? Onko jotain odotuksia?
      Ikävä
      138
      1668
    2. Yksi mies ajatteli hyvin pitkään

      ja hänen kaipauksensa menetti kiinnostuksensa häneen…
      Ikävä
      112
      1270
    3. Ihastuin sun kaksoisolentoon

      Kaipaan sitä nyt tästä eteenpäin. Joskus käy näin. 👋🏻
      Ikävä
      169
      1192
    4. Maailmanlaajuinen tietokone ongelma?

      Kuinka systeemit voidaan rakentaa niin että yksi tietokone ongelma vaikuttaa miljardin ihmisen elämään jopa viikkokausia
      Maailman menoa
      86
      1097
    5. Minä vaan masennun yksinäni

      Viettäkää mukava perjantai ilta ja kiva viikonloppu. 🌃🌞🐺💤
      Ikävä
      188
      912
    6. Monenko kanssa olet harrastanut seksiä

      tänä aikana kun olet kaivattuasi kaipaillut?
      Ikävä
      83
      835
    7. Ketä kaivattusi mielestäsi muistuttaa

      ulkonäöllisesti?
      Ikävä
      39
      819
    8. Hyvää yötä naiselle.

      Olitko sä taas lihonut? Hyh Hyh mieheltä jonka tunnet
      Ikävä
      89
      798
    9. Nainen voi rakastaa

      Ujoakin miestä, mutta jos miestä pelottaa näkeminenkin, niin aika vaikeaa on. Semmoista ei varmaan voi rakastaa. Miehelt
      Ikävä
      76
      748
    10. Naantalissa kohahtaa

      Yli 4 vuotta puhelimeen, tietokoneelle murtautumista sekä Whatsapp urkintaa Naantalissa hakkeritiimin jäseniä
      Naantali
      137
      692
    Aihe