Jos joitakin uskonnosta kiinnostuneita haluaisi
nähdä tarkemman alkuperän opeissaan jotka eivät ole lähtöisin Raamatusta.
Silloin lienee paras tapa palata historian alkulähteille. Noin 400 vuotta taakse päin.
Näet Martti Luther teki Uskon puhdistuksen.
Kuitenkin Jesuiitta Ribeira teki Vasta-puhdistuksen takaisin Catolilaisuuteen. Tosi asiahan on se, että tämä Ribeiran tekemä hyökkäys Lutheria vastaan on onnistunut erittäin
hyvin. Näet nykyisin on kovassa maineessa tämä
salainen tempaaminen. Tämän ajatuksen isä on
Ribeira. Juutalainen Antikristus. Tämänkin keksiä on Ribeira.
jätetty jälkeen maan päälle Seitsemän vuoden vaivaan. Ribeiran ajatus. Yleensä kaikki nämä
vapaitten suuntien, niin kutsutut Profeetalliset
ajatukset Tulevat Jesuiitta Ribeiralta. Ja näillä teorioilla on ikää lähes 400 vuotta, joten hyvin menee tämä Catolilaisten tytärkirkkojen muoti villitys. Kun Lutherin aikalaiset kuolivat pois alkoi tämä Jesuiitan mätä levitä Protestantismiin.
Luther ja Ribeira
10
632
Vastaukset
Kuka kumma sellainen jesuiitta Ribeira on, joka teki katolisen vastauskonpuhdistuksen?.Ribeira kylläkin taitaa olla paikka tai alue Portugalissa tai jossakin siellä päin mutta jesuiitta Ribeiraa ei oikein löydy muualta kuin Vapaan sanan kotisivulta jonkin nimimerkin kirjoituksesta. En väitä, etteikö tällaista ukkelia olisi ollut: kaipaisin vain vähän lisäinformaatiota.
- Hermanni
oli Lutherin Uskon puhdistuksen mitätöijä jonka merkit näkyvät nykyisin erttäin selvästi Muun muassa Helluntai Paptisti Ja vapaakirkollisissa piireissä. Nyt ihme ja kumma minäkin tein saman havainnon, että netti ei mainitse tästä Jesuiitasta mitään, Nää kaikki puuttuvat tiedot pitää hakea Yliopiston kirjastosta jossa on paljon tietoa tästä miehestä.
Kun, alkaa paljastua todelliset asiat, niin ne koetetaan yleisesti peittää ettei totuus paljastuisi. Vilkaisin Englantilaiselle puolelle
Ja latinalaiselle, Ja kyllä näiltä sivuilta löytyy tämä Jesuiitta Ribeira, Siis sanon vain että ei ole mitään uutta auringon alla. Catolilainen kirkko antoi oppinsa lahjaksi
Protestanteille. Laja on hyväksytty. Ensimmäisen kerran tämän lahjan ottivat vastaan Plymouth Brothers joita seurasivat toiset oppineen perässä 1750 puolivälissä. Mone pitävät tätä
(Muun muassa Hugo Groatius oli myös yksi) näitäopin välittäjiä.
Profveetallisena tulkintana. Kuitenkaan tietämättä Tulkinnan alkuperästä. Pitää muistaa
Lähes neljä sataa vuotta on pitkä aika peittää
Suuren harhan jäljet. Näin arvelee Hermanni: - annu42
Hermanni kirjoitti:
oli Lutherin Uskon puhdistuksen mitätöijä jonka merkit näkyvät nykyisin erttäin selvästi Muun muassa Helluntai Paptisti Ja vapaakirkollisissa piireissä. Nyt ihme ja kumma minäkin tein saman havainnon, että netti ei mainitse tästä Jesuiitasta mitään, Nää kaikki puuttuvat tiedot pitää hakea Yliopiston kirjastosta jossa on paljon tietoa tästä miehestä.
Kun, alkaa paljastua todelliset asiat, niin ne koetetaan yleisesti peittää ettei totuus paljastuisi. Vilkaisin Englantilaiselle puolelle
Ja latinalaiselle, Ja kyllä näiltä sivuilta löytyy tämä Jesuiitta Ribeira, Siis sanon vain että ei ole mitään uutta auringon alla. Catolilainen kirkko antoi oppinsa lahjaksi
Protestanteille. Laja on hyväksytty. Ensimmäisen kerran tämän lahjan ottivat vastaan Plymouth Brothers joita seurasivat toiset oppineen perässä 1750 puolivälissä. Mone pitävät tätä
(Muun muassa Hugo Groatius oli myös yksi) näitäopin välittäjiä.
Profveetallisena tulkintana. Kuitenkaan tietämättä Tulkinnan alkuperästä. Pitää muistaa
Lähes neljä sataa vuotta on pitkä aika peittää
Suuren harhan jäljet. Näin arvelee Hermanni:Vain nimen kirjoitusasu oli väärä. Henkilö on espanjalaissyntyinen jesuiitta Francisco Ribera, joka eli 1537-1591. Hän kirjoitti ensimmäisen huomattavan Ilmestyskirjan kommentaattorin, joka koetti siirtää ihmisten huomion pois paavinavallasta antikristuksen, Babylonin ja Ilmestyskirjan pedon historiallisena täyttymyksenä. Tämä tapahtui 1590 tienoilla ja tuo kommentaattori oli 500-sivuinen. Siinä hän koetti osoittaa, että antikristuksen valta kuului vielä tulevaisuuteen, viimeiseen vihan aikaan juuri ennen Jeesuksen takaisintuloa. Silloin antikristus hallitsisi kolme ja puoli vuotta.(täältä se aikalaskelma tulee) Täten Ribera laittoi alulle futurismin nimellä tunnetun tulkintatavan, mikä tarkoittaa sitä, että pääosa Ilmestyksirjan profetioista täytyy tulevaisuudessa vasta ajan lopussa, viimeisinä vuosina ennen Jeesuksen takaisintuloa.
Ribera sijoitti myös pasuunoiden täyttymyksen aivan ajan loppuun. Ilmestyskirjan kuudennen sinetin aikana, vähän ennen Kristuksen takaisintuloa, Jumalalle uskolliset sinetöidään ja heidät temmataan salaisesti pois maan päältä. Seitsemän pasuunan näkysarja kuvailee sinetöimättömien ihmisten rangaistuksia tänä aikana. Pasuunat ovat totuuden julistajia syntisille. Kuusi ensimmäistä pasuunaa julistavat sanomaansa ennen antikristuksen kuolemaa, seitsemäs sen jälkeen. Pasuunoiden tarkoitus on johtaa ihmiset katumukseen ja parannukseen. Viidennessä pasuunassa kuvatut heinäsirkat ovat julmien raakalaisten muodostamia armeijoita, jotka hyökkäävät ilman Jumalan sinettiä olevien ihmisten kimppuun. Kuudennen pasuunana pahat enkelit taas kuvaavat niitä, jotka pääsevät tällöin vapaasti estämään ihmisten pelastumista.
Myös toinen espanjalainen jesuiitta Luis de Alcazar, joka eli 1554-1613, laati vähän myöhemmin Ilmestyskirjan selitysteoksen, jolla samoin kuin Riberan teoksella yritettiin ohjata ihmisten huomio pois uskonpuhdistajien esittämästä antikristustulkinnasta. Alcazarin 900-sivuinen kommentaari julkaistiin vuonna 1614, eli siis vuosi hänen kuolemansa jälkeen.
Tämä teos sai alkuun ns. preteristisen tulkintatavan. Se tarkoittaa sitä, että Ilmestyskirjan profetiat täyttyivät valtaosaltaan ensimmäisinä kristillisinä vuosisatoina. Ilmestyskirjan näyt olivat siten tarkoitetutu varsinaisesti varhaiskristillisille seurakunnille. Ilmestyskirjan 11 ensimmäistä lukua Alcazar tarkoitti juutalaisten hylkäämistä ja Jerusalemin hävitystä vuonna 70 j.Kr. Pasuunoiden näkysarjassa hän näki luopiojuutalaisuuden tuomiot. Luvut 12-19 kuvasivat hänen mielestään pakanuuden häviötä. Ilmestyskirjan 20. luvun hän näki kuvaavan antikristuksen toimeenpanemaa viimeistä vainoa ja tuomiopäivää ja luvut 21 ja 22 vihdoin Rooman kirkon loppumatonta voittoisaa asemaa.
Protestantit tietenkin torjuivat molemmat, sekä futuristisen että preteristisen tulkinnan. Futuristisen tulkinnan torjuminen oli niin ehdotonta, että 250 vuoteen se ei saanut mitään vastakaikua protestanttien keskuudessa vaan rajoittui ainoastaan katolisen kirkon piiriin. Alcazarin preteristinen tulkinta sentään sai joitakin ajattelijoita puolelleen, mutta he olivat harvinaisia poikkeuksia.
Nyt on toisin, kuten voimme nähdä. Nuo tulkinnat ovat ihan yleisiä melkein kaikissa suunnissa, sekä luterilaisissa että vapaissa, joten ihmeiden aika ei ole mennyt ohi. Maailma katsoo ihmetellen, mitä tulee tapahtumaan. - Hermanni
annu42 kirjoitti:
Vain nimen kirjoitusasu oli väärä. Henkilö on espanjalaissyntyinen jesuiitta Francisco Ribera, joka eli 1537-1591. Hän kirjoitti ensimmäisen huomattavan Ilmestyskirjan kommentaattorin, joka koetti siirtää ihmisten huomion pois paavinavallasta antikristuksen, Babylonin ja Ilmestyskirjan pedon historiallisena täyttymyksenä. Tämä tapahtui 1590 tienoilla ja tuo kommentaattori oli 500-sivuinen. Siinä hän koetti osoittaa, että antikristuksen valta kuului vielä tulevaisuuteen, viimeiseen vihan aikaan juuri ennen Jeesuksen takaisintuloa. Silloin antikristus hallitsisi kolme ja puoli vuotta.(täältä se aikalaskelma tulee) Täten Ribera laittoi alulle futurismin nimellä tunnetun tulkintatavan, mikä tarkoittaa sitä, että pääosa Ilmestyksirjan profetioista täytyy tulevaisuudessa vasta ajan lopussa, viimeisinä vuosina ennen Jeesuksen takaisintuloa.
Ribera sijoitti myös pasuunoiden täyttymyksen aivan ajan loppuun. Ilmestyskirjan kuudennen sinetin aikana, vähän ennen Kristuksen takaisintuloa, Jumalalle uskolliset sinetöidään ja heidät temmataan salaisesti pois maan päältä. Seitsemän pasuunan näkysarja kuvailee sinetöimättömien ihmisten rangaistuksia tänä aikana. Pasuunat ovat totuuden julistajia syntisille. Kuusi ensimmäistä pasuunaa julistavat sanomaansa ennen antikristuksen kuolemaa, seitsemäs sen jälkeen. Pasuunoiden tarkoitus on johtaa ihmiset katumukseen ja parannukseen. Viidennessä pasuunassa kuvatut heinäsirkat ovat julmien raakalaisten muodostamia armeijoita, jotka hyökkäävät ilman Jumalan sinettiä olevien ihmisten kimppuun. Kuudennen pasuunana pahat enkelit taas kuvaavat niitä, jotka pääsevät tällöin vapaasti estämään ihmisten pelastumista.
Myös toinen espanjalainen jesuiitta Luis de Alcazar, joka eli 1554-1613, laati vähän myöhemmin Ilmestyskirjan selitysteoksen, jolla samoin kuin Riberan teoksella yritettiin ohjata ihmisten huomio pois uskonpuhdistajien esittämästä antikristustulkinnasta. Alcazarin 900-sivuinen kommentaari julkaistiin vuonna 1614, eli siis vuosi hänen kuolemansa jälkeen.
Tämä teos sai alkuun ns. preteristisen tulkintatavan. Se tarkoittaa sitä, että Ilmestyskirjan profetiat täyttyivät valtaosaltaan ensimmäisinä kristillisinä vuosisatoina. Ilmestyskirjan näyt olivat siten tarkoitetutu varsinaisesti varhaiskristillisille seurakunnille. Ilmestyskirjan 11 ensimmäistä lukua Alcazar tarkoitti juutalaisten hylkäämistä ja Jerusalemin hävitystä vuonna 70 j.Kr. Pasuunoiden näkysarjassa hän näki luopiojuutalaisuuden tuomiot. Luvut 12-19 kuvasivat hänen mielestään pakanuuden häviötä. Ilmestyskirjan 20. luvun hän näki kuvaavan antikristuksen toimeenpanemaa viimeistä vainoa ja tuomiopäivää ja luvut 21 ja 22 vihdoin Rooman kirkon loppumatonta voittoisaa asemaa.
Protestantit tietenkin torjuivat molemmat, sekä futuristisen että preteristisen tulkinnan. Futuristisen tulkinnan torjuminen oli niin ehdotonta, että 250 vuoteen se ei saanut mitään vastakaikua protestanttien keskuudessa vaan rajoittui ainoastaan katolisen kirkon piiriin. Alcazarin preteristinen tulkinta sentään sai joitakin ajattelijoita puolelleen, mutta he olivat harvinaisia poikkeuksia.
Nyt on toisin, kuten voimme nähdä. Nuo tulkinnat ovat ihan yleisiä melkein kaikissa suunnissa, sekä luterilaisissa että vapaissa, joten ihmeiden aika ei ole mennyt ohi. Maailma katsoo ihmetellen, mitä tulee tapahtumaan.ei ole täysin varma koska se mitä olen kirjoittanut olen kirjoittanut vain ulkomuistista ja nää jutut olen lukenut historiasta yli 40 vuotta sitten mutta eihän kaikki minun ikääntyneessä päässäni pysy joten virheitäkin tulee, kuitenkin asian alku oli lyhykäisyydessään se mitä yritin julki tuoda Terveisin Hermanni
- se on
annu42 kirjoitti:
Vain nimen kirjoitusasu oli väärä. Henkilö on espanjalaissyntyinen jesuiitta Francisco Ribera, joka eli 1537-1591. Hän kirjoitti ensimmäisen huomattavan Ilmestyskirjan kommentaattorin, joka koetti siirtää ihmisten huomion pois paavinavallasta antikristuksen, Babylonin ja Ilmestyskirjan pedon historiallisena täyttymyksenä. Tämä tapahtui 1590 tienoilla ja tuo kommentaattori oli 500-sivuinen. Siinä hän koetti osoittaa, että antikristuksen valta kuului vielä tulevaisuuteen, viimeiseen vihan aikaan juuri ennen Jeesuksen takaisintuloa. Silloin antikristus hallitsisi kolme ja puoli vuotta.(täältä se aikalaskelma tulee) Täten Ribera laittoi alulle futurismin nimellä tunnetun tulkintatavan, mikä tarkoittaa sitä, että pääosa Ilmestyksirjan profetioista täytyy tulevaisuudessa vasta ajan lopussa, viimeisinä vuosina ennen Jeesuksen takaisintuloa.
Ribera sijoitti myös pasuunoiden täyttymyksen aivan ajan loppuun. Ilmestyskirjan kuudennen sinetin aikana, vähän ennen Kristuksen takaisintuloa, Jumalalle uskolliset sinetöidään ja heidät temmataan salaisesti pois maan päältä. Seitsemän pasuunan näkysarja kuvailee sinetöimättömien ihmisten rangaistuksia tänä aikana. Pasuunat ovat totuuden julistajia syntisille. Kuusi ensimmäistä pasuunaa julistavat sanomaansa ennen antikristuksen kuolemaa, seitsemäs sen jälkeen. Pasuunoiden tarkoitus on johtaa ihmiset katumukseen ja parannukseen. Viidennessä pasuunassa kuvatut heinäsirkat ovat julmien raakalaisten muodostamia armeijoita, jotka hyökkäävät ilman Jumalan sinettiä olevien ihmisten kimppuun. Kuudennen pasuunana pahat enkelit taas kuvaavat niitä, jotka pääsevät tällöin vapaasti estämään ihmisten pelastumista.
Myös toinen espanjalainen jesuiitta Luis de Alcazar, joka eli 1554-1613, laati vähän myöhemmin Ilmestyskirjan selitysteoksen, jolla samoin kuin Riberan teoksella yritettiin ohjata ihmisten huomio pois uskonpuhdistajien esittämästä antikristustulkinnasta. Alcazarin 900-sivuinen kommentaari julkaistiin vuonna 1614, eli siis vuosi hänen kuolemansa jälkeen.
Tämä teos sai alkuun ns. preteristisen tulkintatavan. Se tarkoittaa sitä, että Ilmestyskirjan profetiat täyttyivät valtaosaltaan ensimmäisinä kristillisinä vuosisatoina. Ilmestyskirjan näyt olivat siten tarkoitetutu varsinaisesti varhaiskristillisille seurakunnille. Ilmestyskirjan 11 ensimmäistä lukua Alcazar tarkoitti juutalaisten hylkäämistä ja Jerusalemin hävitystä vuonna 70 j.Kr. Pasuunoiden näkysarjassa hän näki luopiojuutalaisuuden tuomiot. Luvut 12-19 kuvasivat hänen mielestään pakanuuden häviötä. Ilmestyskirjan 20. luvun hän näki kuvaavan antikristuksen toimeenpanemaa viimeistä vainoa ja tuomiopäivää ja luvut 21 ja 22 vihdoin Rooman kirkon loppumatonta voittoisaa asemaa.
Protestantit tietenkin torjuivat molemmat, sekä futuristisen että preteristisen tulkinnan. Futuristisen tulkinnan torjuminen oli niin ehdotonta, että 250 vuoteen se ei saanut mitään vastakaikua protestanttien keskuudessa vaan rajoittui ainoastaan katolisen kirkon piiriin. Alcazarin preteristinen tulkinta sentään sai joitakin ajattelijoita puolelleen, mutta he olivat harvinaisia poikkeuksia.
Nyt on toisin, kuten voimme nähdä. Nuo tulkinnat ovat ihan yleisiä melkein kaikissa suunnissa, sekä luterilaisissa että vapaissa, joten ihmeiden aika ei ole mennyt ohi. Maailma katsoo ihmetellen, mitä tulee tapahtumaan.Kommentaaria kai tarkoitat. Kommentaattori on eri asia.
- annu42
se on kirjoitti:
Kommentaaria kai tarkoitat. Kommentaattori on eri asia.
Virhe on minun, aivan huomaamattani olen sen kirjoittanut, enkä tarkistuksessakaan huomannut.
- annu42
Hermanni kirjoitti:
ei ole täysin varma koska se mitä olen kirjoittanut olen kirjoittanut vain ulkomuistista ja nää jutut olen lukenut historiasta yli 40 vuotta sitten mutta eihän kaikki minun ikääntyneessä päässäni pysy joten virheitäkin tulee, kuitenkin asian alku oli lyhykäisyydessään se mitä yritin julki tuoda Terveisin Hermanni
Totesin itsekin, etten muistanut, miten nimi kirjoitettiin, joten tarkistin. Nyt täälläkin on pala historiaa. Kiitos sinulle, Hermanni, hyvästä huomiosta. Siunausta muille lukijoille.
- Hermanni
annu42 kirjoitti:
Totesin itsekin, etten muistanut, miten nimi kirjoitettiin, joten tarkistin. Nyt täälläkin on pala historiaa. Kiitos sinulle, Hermanni, hyvästä huomiosta. Siunausta muille lukijoille.
kiinnostavan, mutta kun ei kun kukaan kunnon uskova ei halua tunnustaa sitä että he ovat uskoneet Jesuiitan opetuksia. Tää juttu on todella hankala monille vakaville harhaan meniöille. Ystävät tutkikaa asiat ennen kuin sanotte aamen ..::-
- Hermanni
annu42 kirjoitti:
Virhe on minun, aivan huomaamattani olen sen kirjoittanut, enkä tarkistuksessakaan huomannut.
Jokainen meistä tekee pikku virheitä, Kuitenkin on ain henkilöitä jotka jatkavat työtään isojen virheiden parissa. He eivät luovu koskaan virheistään, Vaan koettavat saada näyttämään virheet totuutena. Näin ei tulisi tehdä. Siksi minä huonon ulkomuistini perusteella kirjoitin tästä Riberasta. Asia oli kyllä tosi, mutta nimen kohdalle tuli virhe, koska en osannut sitä
tarkistaa.
Näet lukiessani minulle on ottanut tavallaan aivoon tämä Jesuiitan ylistely, Muka Jumalallisena tieto lähteenä, Siksi Minun Jumalani henki kehoitti minua julki tuomaan tämän totuuden koko Kristillisen maailman tietoon
,että Rehelliset ihmiset voisivat itse todeta mistä se todellinen Antikristus tulee. Koska raamattu ei mainitse mitään Juutalaisesta Antikristuksesta. joten nyt olisi aika ihmisten tietää minkä kaltaisesta tiedon lähteestä nämä asiat ovat lähtöisin. Siksi minä Kiitän Annu42 hyvästä asiallisesta totuus kertomuksesta. ehkä tämä kertomus voisi avata monien silmät totuudelle alttiiksi. Elleivät he ole kokonaan sokaistuneet. Terveisin Hermanni ...
- Tutki edes alkulähde
olen havainnut monien ymmärtämättömien vääntävän
kirjoituksia kieroon, Edes käymättä alkulähteiden parissa. Lukiessani lähes viisikymmentä vuotta sitten tämän kauniisti kirjoitetun Jesuiitta sadun. Kirjoittaja Ribera
Oppiarvo Jesuiitta: Työ Tarkoitus pyhittää keinot
Tämä oli sitä aikaa jolloin Toisin uskovia rikkisahattiin silvottiin revittiin jäsenet irti
Poltettiin elävältä Sokaistiin silmät ynnä muuta
kaikki oli tämän opin mukaan tarkoitus pyhittää keinot. Tästä kaikesta pahuudesta Martti Tohtori
rohkeni käydä taisteluun vahvaa uskon valtaa vastaan. Hän totesi vain tässä seison enkä muuta voi. Martti aloitti hyvin, Älkäätte menkö eksyttäjän leiriin se ei ole Jumalallista, eikä
pyhää vaan se on kauhistuttavaa. Harkitkaa ketä te todella palvelette. Jeesustako vaiko Varajeesusta. Tehkää valintanne kumpi teille on rakas:
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Alahan tulla paikkaamaan tekojas
Ja lopeta se piilossa oleminen. Olet vastuussa mun haavoista. Vien asian eteenpäin jos ei ala kuulumaan.284548- 343326
Onko kenellekään muulle käynyt niin
Että menetti tilaisuutensa? Kaivattu oli kuin tarjottimella, osoitti kiinnostusta vahvasti, silmät ja olemus täynnä rakk1823135- 102168
- 1571730
- 121718
- 251681
- 1011257
- 1371097
Mua ei ole rengastettu, vaikka asunkin jonkun kanssa
Siihen on esteitä. Sinä taas olet rengastettu yksilö. En jaa aviovuodetta kenenkään kanssa, enkä mitään muutakaan.14954