Kyllä työlläkin elää.

Anonyymi-ap

Mutta työssä käyvä on monesti köyhempi, väsyneempi ja sairaampi kuin työtön.
On toki oma valinta jos haluaa tehdä rahaa suurkapitalille käymällä työssä.

35

61

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Työttömät varastavat työväenluokan varallisuuden kuluttaen ne rahat kaljanhuuruisiin bileisiin

      • Anonyymi

        Baariyrittäjä, joka jättää veronsa maksamatta, ja käyttää pimeää työvoimaa, hylkii käteistä rahaa?


    • Anonyymi

      Heikommin. Työ on tarkeitettu korkeempaa elintasoon kuin se nyt on. Ei työssä ollessa pitäisi hakea kelan etuuksia, mutta nyt kaikki joutuu hakeen, kun työ ei elätä. Surullista.

      Kun on työtön ei tarvi hakea kuin sen kerran ja se kela raha tulee tilille aina sovitusti, eikä seol mikään pieni, palkka ja kelakorvaukset on lähestulkoon samoissa. Hassuahan se on mutta todella hyvä kuitenkin, ei tarvi olla töissä.

      50 - 100 takia ei viitsi töitä tehdä, nehän menee työmatkoihin, vaatteisiin ja eväisiin, joten tasan menee työttömyysj orjailu.

      • Anonyymi

    • Anonyymi

      Ei elä, jos eläisi, ei olisi työttömiä.

      Kun työttömänä elää paremmin niin ei kukaan tee orjatöitä.

    • Anonyymi

      Kyllä työeläkettä nauttivana täytyy surkutella niitä jotka valitsivat sen
      apaattisen työttömyyden aikanaan ja nyt kärmistelevät tukiaisilla.

      • Anonyymi

        Tukiainen ei katso lähdettä. Se on aina yhtä hyvää.


      • Anonyymi

        Kaikki suomessa saa tukiaisia, niin sinäkin. Palkka ei letätä yksistään ketään, joten tukiaisia sinäkin vetelet. Kaikki mitkä tulee kelasta on tukia. Rahapussissa kannat kela korttia, jolla saat lääke ja lääkärikuluihin tukia, kun olet maksanut oma vastuun. Muutoin et pystyisi lääke ja lääkärikuluja maksamaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kaikki suomessa saa tukiaisia, niin sinäkin. Palkka ei letätä yksistään ketään, joten tukiaisia sinäkin vetelet. Kaikki mitkä tulee kelasta on tukia. Rahapussissa kannat kela korttia, jolla saat lääke ja lääkärikuluihin tukia, kun olet maksanut oma vastuun. Muutoin et pystyisi lääke ja lääkärikuluja maksamaan.

        Helposti hoituu lääkärin maksut ja lääkkeet ilman kelaakin, missä korvausprosentit
        ovat vasureiden ansiosta jo ihan olemattomat.
        Raha riittää mainiosti kun ei juo ja polta niinkuin työttömät luuserit.


    • Anonyymi

      Työllä elää kun sitä tekee pimeesti, ilman veronmaksua.

      Työ on tehty elättämään politikoita ja pakolaisia ja yritysjohtajia,. Kansa on kuin muurahaiset, raataa ja raataa.

      Kansa on aivopesty työnteolle. Orjailua hyväksytään mutta vapaata paheksutaan. Niin, eduskunnan työläiset itse lepäävät ja kansa tekee työt.
      Jos yirtysjohtaja saa 970 000 e kk rahaa ja käy golfamassa kaikki työajat, niin ei voi muuta kun sanoae että he naurata kansan hyväuskoisuudelle.

      JOs työ olisi kivaa herrat tekeisivät ne itse.

      • Anonyymi

        Kommunistit kirjoittelevat köyhyydestä ja ihanasta työttömyydesta ja ovat kateellisia yritysjohtajille ja työntekijöille sekä kansanedustajille. Itsestään heistä ei ole mihinkään. Eivät osallistu lastensa harrastustoimintaan eivät kannusta lapsiaan opiskelemaan, eivät vanhempiensa, mummojensa ja pappojensa auttamiseen, eivät kunnallispolitiikaan, kunhan vaan marisevat omaa saamattomuuttaan.


    • Tämä aloitus on hyvä koska se kertoo erittäin selkeästi sen, että työssä käymisen pitäisi olla työikäiselle ja työkykyiselle velvoittavaa. Totta kai tukien varassa elämisellä on omat hyvät puolensa. On vapaata aikaa, jonka voi käyttää niin kuin haluaa, vaikka verovapaisiin keikkatöihin silloin kuin haluaa. Jos työ stressaa niin sitten vain senkun löhöää. Alottaja kirjoittaa, että työssä käyminen tekee rahaa suurkapitaalille. Suomen valtiolle työssä käyminen rahaa tekee ja sillä rahalla tuotetaan palveluita kaikille suomalaisille. Mistähän alottaja luulee niiden rahojen tulevan, joilla hän elää? Jos rahat on itse ansaittu ja sitten vain kulutetaan ne loppuun niin ei siinä mitään. Jos kuitenkin heittäytyy elämään toisten tekemän työn ja maksamien verojen varassa niin se on kertakaikkisen törkeää. Mielestäni se on rikollista. Mielestäni se on varastamista. Mielestäni kaikki toimet elämäntavaksi otettua työttömyyttä vastaan ovat oikeutettuja. Vastuullisten vanhempien pitää kestää uhmaikäisen kakaran itkupotkuraivarit, samoin pitää Suomen valtion vastuullisten hallitusten kestää elmäntapatyöttömien itku ja parku kun tukia tarvitsemattomien tukia leikataan.

      • Anonyymi

        Tämäkö on kokoomuksen vaalipuhe? Tulonsiirtoja vain rikkaille?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tämäkö on kokoomuksen vaalipuhe? Tulonsiirtoja vain rikkaille?

        Joo se se oli. Kokoomuksen mielestä köyhyys lähtee sillä että tukia ja tuloja leikataan ja etuuksia poistetaan ja pienneetään. Töitä pitää tehdä vaikka siitä saisi vähemmän kuin tukia. Tavallinen kansalainen taas tietää että näin toimien syvennetään ja pidennetään köyhyyttä. Miten minkin asian ymmärrän.

        Kokomuksen mielestä pois ottamalla ja kurjistamalla, suomalaisista tulee se Onnellinen kansa! Mutta eivät ymmärrä sitä että keistä suomalaisita tulee, no heille riittää että poliitikoista tulee se onnellinen kansa. On hienoa kiusata ihmisiä ja kurjuuttaa kun ei ole itse se kohde.


    • Anonyymi

      Kuka on se katkera änkyrävasuri, joka aloittaa yhä uudestaan saman jutun.
      Mahtaa olla epätoivo ja katkeruus juurtunut todella sydälle sieluun.

    • Anonyymi

      Ihmeellisiä, "väritettyjä" mielipiteitä olemattomin perustein.
      Luulen edustavani keskiverto duunaria.
      Kokoaikainen palkkani oli reilusti suurempi kuin vaimoni päivittäistavarakaupassa ansaitsema.
      Aloittaessamme lasten hankkimisen oli jo etukäteen sovittu, että vaimoni jää kotiin riittävän pitkäksi ajaksi.
      Se riittävän pitkä oli kohdallamme 7 vuotta. Tuona aikana minun palkkani oli ainoa tulonlähde paitsi lapsilisät kahdesta lapsesta.
      Noina vuosina rakensimme myös omakotitalon ja täysin velaksi.
      Tietenkin syntyi puutteita kaikissa asioissa mutta ne olivat tiedossa etukäteen.
      Kotivuosien jälkeen vaimo meni entisen tyyppiseen työhön 22 tuntia / viikko.
      Olimme tottuneet elämään minun palkallani ja hoitamaan siitä lainojen korot ja lyhennykset joten vaimon palkka, pienikin, jäi kuluttamatta.

      Velkahelvetin helpotettua alkoi palkkatuloista jäämään rahaa ensin pahimpien puutteiden paikkaamiseen ja sittemmin sijoitettavaksi järkeviin kohteisiin.
      Silloiset laina-ajat olivat lyhyet. Arava, 4% pisin mutta pankki 12% kymmenen vuotta.
      Tein työtä riistäjäkapitalisteilla hyötyen siitä itsekin siten, että pystyimme itse päättämään ajankohdan jolloin lopetimme riistäjäkapitalistien lihottamisen.

      Töissä käyminen kannatti monessakin mielessä!

      • Anonyymi

        Ota huomioon että kaikke me ei ola sinä.

        Et voi vertaa muita itseesi, et kehenkään.

        Puhut vaan minulla, minä.... no sinulla jos on niin niin ei kaikilla ole. Yleensä samantaipaiset asiat on erilaisia eri ihmisillä.
        Sinä puhut kun kaikkien asiat olisivat samanlaisia kuin sinulla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ota huomioon että kaikke me ei ola sinä.

        Et voi vertaa muita itseesi, et kehenkään.

        Puhut vaan minulla, minä.... no sinulla jos on niin niin ei kaikilla ole. Yleensä samantaipaiset asiat on erilaisia eri ihmisillä.
        Sinä puhut kun kaikkien asiat olisivat samanlaisia kuin sinulla.

        Jos ihminen on terve niin "se on itsestä kii"!
        Hieman itsekuria, suunnittelua ja ajoittaista epämukavuuden sietämistä!
        Noilla eväillä ja kohtuullisilla työhaluilla niin onnistuu.
        Suunnittelulla tarkoitan pitempää jaksoa kuin tiliväliä.
        Nuorella henkilöllä hahmotus missä olotilassa haluaisi olla muutaman kymmenen vuoden kuluttua.
        Miten olisi suunniteltava elämää useamman vuoden tähtäyksellä, että se palvelisi tuota pitkän aikavälin tavoitetta.
        Käytännön toimien suunnittelu muutaman vuoden tähtäyksellä.
        Vuosisuunnitelma toimenpiteineen.
        Tietenkään kaikki ei toteudu täysin tavoitteiden mukaisesti mutta ainakin on kunkin aikajänteen tavoitteet hahmotettu keinoja myöten.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos ihminen on terve niin "se on itsestä kii"!
        Hieman itsekuria, suunnittelua ja ajoittaista epämukavuuden sietämistä!
        Noilla eväillä ja kohtuullisilla työhaluilla niin onnistuu.
        Suunnittelulla tarkoitan pitempää jaksoa kuin tiliväliä.
        Nuorella henkilöllä hahmotus missä olotilassa haluaisi olla muutaman kymmenen vuoden kuluttua.
        Miten olisi suunniteltava elämää useamman vuoden tähtäyksellä, että se palvelisi tuota pitkän aikavälin tavoitetta.
        Käytännön toimien suunnittelu muutaman vuoden tähtäyksellä.
        Vuosisuunnitelma toimenpiteineen.
        Tietenkään kaikki ei toteudu täysin tavoitteiden mukaisesti mutta ainakin on kunkin aikajänteen tavoitteet hahmotettu keinoja myöten.

        Vain idiootit tekee suunnitelmia exeltaulukon muodossa. Olisi raastavaa elää täsmällisesti jonkun mallin mukaan. Ei kiitos.
        Me elämme niinkuin sydän sanoo ja miltä tuntuu. kahden vuoden suunniteltu aikataulutus perheessä... huh huh..järkyttävää edes ajatella. En ole ikinä tehnyt lapsuudessa noin enkä omien lasten kanssa.. ja aikuseksi olen kasvanut ja lapset janssa ja lasten lapset kasvamassa. heheee... onhan se hienoo jyristä siinä aikatauluineen ja vuosien suunnitelmien kanssa, mutta epäilempä että ovat pelkkää puhetta, ei kukaan noin voi elää muualla kuin vankilassa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vain idiootit tekee suunnitelmia exeltaulukon muodossa. Olisi raastavaa elää täsmällisesti jonkun mallin mukaan. Ei kiitos.
        Me elämme niinkuin sydän sanoo ja miltä tuntuu. kahden vuoden suunniteltu aikataulutus perheessä... huh huh..järkyttävää edes ajatella. En ole ikinä tehnyt lapsuudessa noin enkä omien lasten kanssa.. ja aikuseksi olen kasvanut ja lapset janssa ja lasten lapset kasvamassa. heheee... onhan se hienoo jyristä siinä aikatauluineen ja vuosien suunnitelmien kanssa, mutta epäilempä että ovat pelkkää puhetta, ei kukaan noin voi elää muualla kuin vankilassa.

        Hetken lapsena tulkitset ylimalkaisenkin suunnittelun änkyrän tavoin!
        Tavoiteolotilan hahmotus!!!!
        Vuositason suunnittelu! Mistä löydät exelin?
        Eräs esimerkki vuositason suunnittelusta. Jos haluaa tehdä jonkin tietyn risteilyreitin haluamansa varustamon hyväksi katsomallaan aluksella itselleen sijainniltaan ja tasoltaa sopivassa hytissä niin ko. varaus on tehtävä ainakin puoli vuotta etukäteen.
        Ei näitä tarvitse exelöidä vaan korkeitaan merkitä toimenpiteet jonkin sortin kalenteriin.
        Jos asutaan kerrostalossa ja suunnitellaan perheen lisäystä niin ok:n hankinta tavalla tai toisella on eräs vaihtoehto jollakin aikataululla.
        Jos haluaa pois palkkatyöstä etukäteen jollakin aikataululla ja jatkaa sen jälkeen elämistään omaehtoisesti niin siihenkin on varauduttava ettei jää naimisiin avustusjärjestelmien kanssa.

        Tarvitsee vain tietyn sorttista asennetta eikä exeliä vaikka se monissa lyhyen tähtäyksen suunnitelmissa olisikin hyvä apu.
        Tiedän kyllä monenkin vain kelluvan rahapäivästä toiseen. Olkoon kyse almuista tai tilistä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ota huomioon että kaikke me ei ola sinä.

        Et voi vertaa muita itseesi, et kehenkään.

        Puhut vaan minulla, minä.... no sinulla jos on niin niin ei kaikilla ole. Yleensä samantaipaiset asiat on erilaisia eri ihmisillä.
        Sinä puhut kun kaikkien asiat olisivat samanlaisia kuin sinulla.

        Kaikilla on samat mahdollisuudet.

        Kerron vain yhdestä tavasta hyödyntää niitä mahdollisuuksia.
        Poikamiehenä nähty täydellinen NÄLKÄ opetti hieman suunnittelemaan asioita eteen päin.
        Opiskeluaikana 4kk:n kesäloman ja 2vko:n joululoman aikana oli saatava säästöön sen verran kuin muuna aikana tarvitsi. Ei ollut opintorahaa mutta eräältä säätiöltä sai matalakorkoista lainaa suunnilleen yhden vuoden alivuokralaishuoneen vuokran verran.
        Opinnot kestivät 4 vuotta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kaikilla on samat mahdollisuudet.

        Kerron vain yhdestä tavasta hyödyntää niitä mahdollisuuksia.
        Poikamiehenä nähty täydellinen NÄLKÄ opetti hieman suunnittelemaan asioita eteen päin.
        Opiskeluaikana 4kk:n kesäloman ja 2vko:n joululoman aikana oli saatava säästöön sen verran kuin muuna aikana tarvitsi. Ei ollut opintorahaa mutta eräältä säätiöltä sai matalakorkoista lainaa suunnilleen yhden vuoden alivuokralaishuoneen vuokran verran.
        Opinnot kestivät 4 vuotta.

        Kyllä niitä opintolainoja makseltiin takaisin hampaat irvessä useita vuosia, mutta se opetti säästäväiseksi ja lainojen jälkeen alkoi se asuntoilainojen maksaminen.
        Mutta jäihän siitä lopulta jotakin itselleenkin pesämunaksi, millä ponnistaa
        seuraavaan isompaan asuntoon kun perhettä alkoi kasvaa.
        Nyt on hyvä ja tyytyväinen olo kun asuu mukavasti omassa ja nauttii eläkkeestä.


    • Anonyymi

      Raskaampi yö penipalkka
      Kevyt työ suuri palkka

    • Anonyymi

      No tiedä tuosta köyhyydestä..
      Mulla jää käteen palkasta aika tarkkaan 2500€ ja kulut on vajaa 500€/kk(465€, jos tarkkaan muistan). Sisältää asumisen sekä puhelin- ja nettiliittymän.
      Toki autosta on jonkun verran kuluja, mutta mulla ei tule hirveitä matkoja ajettuja työn lisäksi. Nykyisilläkin bensanhinnoilla polttoainekulut jää alle 100 euroon/kk.
      Eli mulle jää 1900€/kk kaikkeen muuhun, enkä saa millään tuollaista summaa kuukaudessa kulutettua. Säästöön jää joka kuukausi 700-1000€, joten tekee vuodessa ihan hyvän summan ja kun työ ei ole mulle ainoa tulonlähde.
      Joten kyllä mä ihan mielelläni käyn töissä "tekemässä rahaa suurkapitalille".
      Parempi tämä on, kuin kituutella 500 eurolla kuukaudessa työttömänä.
      No okei, joudun tuon vuoksi olemaan 8 tuntia päivässä töissä, mutta mitä sitten?

      • Anonyymi

        Pöyristyttävää, että ihmiset mittaavat aina palkkana kaiken.

        Ihminen on silloin hyvä, kun on kodin ulkopuolella töissä, mutta jos tekee kotona töitä, on luuseri ja loinen???? Jotenkin ei mene viisaiden tajuntaan.

        Raha ei ole olemisen ja elämisenmittari, ei pitäisi ainakaan olla.
        Täällä monet kehuvat palkalla, eläkkeellä, mitä tekevät mihin saa enempi rahaa kulumaan, ja mitä saa sieltä mitä tuolta... hirmunen kilpailu raha määrästä, kuka tienaa mitäkin ja kuin paljo on rahaa,, miss pystyy käymään ja minne mennä.... raha on heidän kaiken mittari.

        Silloin he luulevat olenvasna parhaita ja onnellisia kun pääsevät kehumaan toisille rha määrän joka asiassa... mitä se maksoi ja mitä sieltä saa ja mitä pystyy ostaan. Surullista, että raha on kaiken elmisen henki.

        Huh huh.... koska suomalaisista on tullut niin rahamittareita, ettei osaa elää muuta elämää. Ei muisteta omia lapsia, ei vanhempia, ei puolisoa... ei mitään muuta tärkein on se raha määrä. Ja jolla ei ole samaa vertaa kuin itsellä, on luuseri ja loinen.


      • Anonyymi

        "Parempi tämä on, kuin kituutella 500 eurolla kuukaudessa työttömänä.
        No okei, joudun tuon vuoksi olemaan 8 tuntia päivässä töissä, mutta mitä sitten? "

        Olipa katkera lopetus. Kuule työtön saa 790 e kk, asumistukea 400 e, ja noihin lapsikorotuksen, tt tukea 2300, e riippuen lapsiluvusta, kuin myös lapsilisät.... laskeppa tuo .
        ;ot' sin saat kuussa 9 e pväiä = 198 e kk!!!! Joten kumpiko tienaa enempi?

        orjaile sinä, me emme, on tärekeempääkin tekemistä kuin orjailla tyhjänpanttina jossain likasessa duunissa. Onnee sulle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Parempi tämä on, kuin kituutella 500 eurolla kuukaudessa työttömänä.
        No okei, joudun tuon vuoksi olemaan 8 tuntia päivässä töissä, mutta mitä sitten? "

        Olipa katkera lopetus. Kuule työtön saa 790 e kk, asumistukea 400 e, ja noihin lapsikorotuksen, tt tukea 2300, e riippuen lapsiluvusta, kuin myös lapsilisät.... laskeppa tuo .
        ;ot' sin saat kuussa 9 e pväiä = 198 e kk!!!! Joten kumpiko tienaa enempi?

        orjaile sinä, me emme, on tärekeempääkin tekemistä kuin orjailla tyhjänpanttina jossain likasessa duunissa. Onnee sulle.

        Kivoja mielikuvitussummia sinulla taas :D

        Ja voi kun sä jaksat jankata tuota 9 euroa päivässä. Toisaalta ymmärtäähän sen, että olet niin osaamaton että olet ollut vain noissa kuntouttavissa hommissa, etkä oikeassa työssä jotta edes oikeita palkkoja tuntisit. Ihanaa, miten tyhmä ja köyhä olet, hihii.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kivoja mielikuvitussummia sinulla taas :D

        Ja voi kun sä jaksat jankata tuota 9 euroa päivässä. Toisaalta ymmärtäähän sen, että olet niin osaamaton että olet ollut vain noissa kuntouttavissa hommissa, etkä oikeassa työssä jotta edes oikeita palkkoja tuntisit. Ihanaa, miten tyhmä ja köyhä olet, hihii.

        Pehmittele sinä vaan tuota pahaa mieltäsi. Minä tiedän itse mitä kelasta saan rahaa, et sinä, minun tulojani.
        Samoin et tiedä mitä osaan ja mitä en. Ja kuntosali on mulla kotona, ei tarvi mennä kuntoilemaan muualle. Kiitos vaan, sitäkään et teinnyt, ettei kaikkia kuntoilu kiinnosta.

        Töissä en ole kun kelasta saan enempi. Mutta sinun asiasi näyttää olevan vaan omien aioidesi keventäminen, ettei susta tunnu pahalta kun orjailet ja muut saavat kelasta enempi. Surullista, mutta koita kestää, tuo arvaileminen toisten asioista on merkki että voit huonosti ja sulla on paha olla. Pärjile, kysy neuvoa jos tarvit, vastaan kyllä.

        Tosi asia vaan on, että suomessa tuilla elää paremmin kuin palkalla. Koita hyväksyä se, sillä näin ne päättäjät ovat päättäneet.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pehmittele sinä vaan tuota pahaa mieltäsi. Minä tiedän itse mitä kelasta saan rahaa, et sinä, minun tulojani.
        Samoin et tiedä mitä osaan ja mitä en. Ja kuntosali on mulla kotona, ei tarvi mennä kuntoilemaan muualle. Kiitos vaan, sitäkään et teinnyt, ettei kaikkia kuntoilu kiinnosta.

        Töissä en ole kun kelasta saan enempi. Mutta sinun asiasi näyttää olevan vaan omien aioidesi keventäminen, ettei susta tunnu pahalta kun orjailet ja muut saavat kelasta enempi. Surullista, mutta koita kestää, tuo arvaileminen toisten asioista on merkki että voit huonosti ja sulla on paha olla. Pärjile, kysy neuvoa jos tarvit, vastaan kyllä.

        Tosi asia vaan on, että suomessa tuilla elää paremmin kuin palkalla. Koita hyväksyä se, sillä näin ne päättäjät ovat päättäneet.

        Kela on huono yhteistyökumppani. KEVA on paljon parempi ja luotettavampi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pöyristyttävää, että ihmiset mittaavat aina palkkana kaiken.

        Ihminen on silloin hyvä, kun on kodin ulkopuolella töissä, mutta jos tekee kotona töitä, on luuseri ja loinen???? Jotenkin ei mene viisaiden tajuntaan.

        Raha ei ole olemisen ja elämisenmittari, ei pitäisi ainakaan olla.
        Täällä monet kehuvat palkalla, eläkkeellä, mitä tekevät mihin saa enempi rahaa kulumaan, ja mitä saa sieltä mitä tuolta... hirmunen kilpailu raha määrästä, kuka tienaa mitäkin ja kuin paljo on rahaa,, miss pystyy käymään ja minne mennä.... raha on heidän kaiken mittari.

        Silloin he luulevat olenvasna parhaita ja onnellisia kun pääsevät kehumaan toisille rha määrän joka asiassa... mitä se maksoi ja mitä sieltä saa ja mitä pystyy ostaan. Surullista, että raha on kaiken elmisen henki.

        Huh huh.... koska suomalaisista on tullut niin rahamittareita, ettei osaa elää muuta elämää. Ei muisteta omia lapsia, ei vanhempia, ei puolisoa... ei mitään muuta tärkein on se raha määrä. Ja jolla ei ole samaa vertaa kuin itsellä, on luuseri ja loinen.

        En nyt mielestäni kirjoittanut mitään siitä, mistä ihminen palkkansa saa..??.. Siis fyysisesti olemalla.
        Ihan samahan se on, teetkö töitä kotoa käsin vai konkreettisesti työpaikalla jossain firmassa.
        Ja kyllä otan läheiseni huomioon arjessa kaikin puolin. Eli kiitos vain tuostakin mollaamisesta.
        Ja aloituksessa kirjoitettiin kyllä työllä elämisestä, minkä itse ainakin käsitän niin, että työstä saa rahaa palkkana summan X, millä maksetaan juurikin asuminen, ruoka, vaatteet ym ELÄMISkulut. Niin ja tietysti elätetään lapset, jos sellaisia sattuu palkansaajalla olemaan.
        Elämisen sisältöhän taas tulee mm. näistä, joista mainitsit.
        Lapset, vanhemmat, puoliso ja ylipäätään läheiset ihmiset. Ja taas harrastukset taas ovat näitä "ei-inhimillisiä" asioita, mitkä tuovat sisältöä elämään.
        Kirjoitin vaan oman elämäntilanteeni, mihin olen tyytyväinen.
        Elän paremmin käymällä töissä kuin työttömänä ollessani.
        Vähän tarkkuutta siihen lukemiseen kiitos. Ei millään pahalla.
        Mutta mielestäni on sinänsä turha arvostella sellaista, joka mieluummin käy työssä ja silti on hyvä ja onnellinen ihminen, läheisilleen hyvä ja rakas jne.
        Mielestäni alennuit ainakin hieman samalle tasolle näiden kanssa, joista mainitsit asennoituvan muihin luusereina, jos eivät käy töissä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Parempi tämä on, kuin kituutella 500 eurolla kuukaudessa työttömänä.
        No okei, joudun tuon vuoksi olemaan 8 tuntia päivässä töissä, mutta mitä sitten? "

        Olipa katkera lopetus. Kuule työtön saa 790 e kk, asumistukea 400 e, ja noihin lapsikorotuksen, tt tukea 2300, e riippuen lapsiluvusta, kuin myös lapsilisät.... laskeppa tuo .
        ;ot' sin saat kuussa 9 e pväiä = 198 e kk!!!! Joten kumpiko tienaa enempi?

        orjaile sinä, me emme, on tärekeempääkin tekemistä kuin orjailla tyhjänpanttina jossain likasessa duunissa. Onnee sulle.

        En ole katkera, vaikka ehkä nyt haluatkin ajatella niin.
        Tarkoitin vain, ettei mua haittaa antaa tuota 8 tuntia päivässä työpanostani firmalle vastineeksi saamastani palkasta.
        Moni tuntemani työtön on perustellut vaan valintaansa niin, että "Kyllä mä mielelläni menisinkin töihin, mutta kun siinä joutuu olemaan niin 8 tuntia päivässä töissä ja se on omasta ajasta pois". Joten sillä tuo lopetukseni.
        Sellaisen, kenelle se on ylipääsemätön ongelma tuo aika, minkä joutuu konkreettisesti viettämään työmaalla/työn ääressä työtä tehden, on ehkä parempikin pysyä tosiaan kotona.
        Niin ja palkasta vielä, mikä tärkeintä siinä, tulee yhtenä summana kerran kuukaudessa tilille, kuten tilinauhakin erittelyineen. Helpompi noin, kunhan vaan muistaa huolehtia verokorttiin oikein, ettei tarvitse mätkyjä maksella.
        Ei tarvitse ottaa sitä osina sieltä taikka täältä lapsilisänä, toimeentulotukena, asumistukena ja mitä kaikkia luettelitkaan.
        Ja tuo raha riittää minulle ihan hyvin, minkä tienaan. Ihan sama se on, jos joku perheellinen saa tuon summan kuukaudessa, mitä laitoit esimerkiksi.
        Tuolla 9e/pvä ei liity minuun millään tavoin, joten ihmettelen hieman, mistä sinä sen nyt tuohon kirjoitukseesi repäisit..? Jos sinulle itsellesi tarjotaan ainoastaan tuolla summalla tehtävää työtä, niin varmaan on parempikin pysyä kotona.
        Tekisi mieli myös toivottaa sinulle onnea ja todeta, että minulla taas on tärkeämpää tekemistä kuin lorvailla tyhjänpanttina jossain likaisessa työttömyyskortistossa.
        Mutta en viitsi, menee lapselliseksi kitinäksi vaan siitä, kumpi on parempi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kivoja mielikuvitussummia sinulla taas :D

        Ja voi kun sä jaksat jankata tuota 9 euroa päivässä. Toisaalta ymmärtäähän sen, että olet niin osaamaton että olet ollut vain noissa kuntouttavissa hommissa, etkä oikeassa työssä jotta edes oikeita palkkoja tuntisit. Ihanaa, miten tyhmä ja köyhä olet, hihii.

        Totta kirjoitat.


    • Anonyymi

      NIIN EI KANNATA TYÖSSÄ KÄYDÄ, SEN ON MILJOON SUOMALAISTA TÄLLÄKIN HETKELLÄ TODISTAMASSA. LIENEE NEMMÄNKIN ...OIKEAT ELÄKELÄISET 2,5 MILJOONAA.

      • Anonyymi

        Eläkkeen saaminen on suorastaan loistava olotila. Sillä pärjää ihan hyvin.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Milloin ajattelit

      Nähdä minut? Onko jotain odotuksia?
      Ikävä
      138
      1668
    2. Yksi mies ajatteli hyvin pitkään

      ja hänen kaipauksensa menetti kiinnostuksensa häneen…
      Ikävä
      112
      1270
    3. Ihastuin sun kaksoisolentoon

      Kaipaan sitä nyt tästä eteenpäin. Joskus käy näin. 👋🏻
      Ikävä
      169
      1192
    4. Maailmanlaajuinen tietokone ongelma?

      Kuinka systeemit voidaan rakentaa niin että yksi tietokone ongelma vaikuttaa miljardin ihmisen elämään jopa viikkokausia
      Maailman menoa
      86
      1097
    5. Minä vaan masennun yksinäni

      Viettäkää mukava perjantai ilta ja kiva viikonloppu. 🌃🌞🐺💤
      Ikävä
      188
      912
    6. Monenko kanssa olet harrastanut seksiä

      tänä aikana kun olet kaivattuasi kaipaillut?
      Ikävä
      83
      835
    7. Ketä kaivattusi mielestäsi muistuttaa

      ulkonäöllisesti?
      Ikävä
      39
      819
    8. Hyvää yötä naiselle.

      Olitko sä taas lihonut? Hyh Hyh mieheltä jonka tunnet
      Ikävä
      89
      798
    9. Nainen voi rakastaa

      Ujoakin miestä, mutta jos miestä pelottaa näkeminenkin, niin aika vaikeaa on. Semmoista ei varmaan voi rakastaa. Miehelt
      Ikävä
      76
      748
    10. Naantalissa kohahtaa

      Yli 4 vuotta puhelimeen, tietokoneelle murtautumista sekä Whatsapp urkintaa Naantalissa hakkeritiimin jäseniä
      Naantali
      137
      692
    Aihe