Paperimiehen koulutus

Nimetön

"Meillä ainakin täytyy ensin käydä 3v ammattikoulua (paperialan) ja sen jälkeen UPM korkeakoulua (Lotilaa)"

Tässä erään paperilaisen selvitys koulutuksestaan. En tiedä, itkisikö vai nauraisiko. Mikäs korkeakoulu se Lotila on, kun ei edes kirjoitustaitoa edellytetä.

13

3312

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mutta

      3% tuhansista hakijoista pääsee lotilaan. vrt
      insinööriopiskelu 50%

      • Logiikkaa

        No luonnollisesti, kun vain omat sukulaiset ja tuttavat valitaan :)


      • on..................
        Logiikkaa kirjoitti:

        No luonnollisesti, kun vain omat sukulaiset ja tuttavat valitaan :)

        TA:n edustajia, eikä ole näköjään naamasi miellyttänyt?


      • vertailua.

        Tuollaisen keksiminen vaatii todellista luovuutta. Kun on tarpeeksi kouluttamaton ja sivistymätön, pääsee luovuus parhaiten esille, koska omattu tieto ei aseta mitään rajoitteita omalle ajattelulle. Tämähän havaitaan parhaiten pienistä lapsista, jotka keksivät mitä ihmeellisimpiä asioita.

        Laitapas arvio siitä, montako prosenttia paperimiehistä pääsisi opiskelemaan insinööriksi.


      • fopit
        vertailua. kirjoitti:

        Tuollaisen keksiminen vaatii todellista luovuutta. Kun on tarpeeksi kouluttamaton ja sivistymätön, pääsee luovuus parhaiten esille, koska omattu tieto ei aseta mitään rajoitteita omalle ajattelulle. Tämähän havaitaan parhaiten pienistä lapsista, jotka keksivät mitä ihmeellisimpiä asioita.

        Laitapas arvio siitä, montako prosenttia paperimiehistä pääsisi opiskelemaan insinööriksi.

        Satun työskentelemään paperitehtaalla, toisekseen opiskelen samalla kone-ja tuotantotekniikan insinööriksi. Sen voin kyllä sanoa ettei ole kovin kummoinen meriitti päästä sisään opiskelemaan, vuosittain n. 10000 ja valmistuneita parisen tuhatta. Hoidan opiskeluni siis työn ohessa, eli yövuoron jälkeen suoraan kouluun jne. mutta en valita missään vaiheessa, itse olen urani valinnut ja hyvin siitä selviytynyt. Lisäksi työvuorossani työskentelee tavallisena "duunarina" 7 insinööriä/teknikkoa. Voin myös kertoa että takuulla kaikki pääsisivät opiskelemaan jos haluaisivat, ei insinöörit mitään yli-ihmisiä ole.


      • massamies
        vertailua. kirjoitti:

        Tuollaisen keksiminen vaatii todellista luovuutta. Kun on tarpeeksi kouluttamaton ja sivistymätön, pääsee luovuus parhaiten esille, koska omattu tieto ei aseta mitään rajoitteita omalle ajattelulle. Tämähän havaitaan parhaiten pienistä lapsista, jotka keksivät mitä ihmeellisimpiä asioita.

        Laitapas arvio siitä, montako prosenttia paperimiehistä pääsisi opiskelemaan insinööriksi.

        Esim. Itse olen valmis insinööri ja teen näinä hommia. Ainenkin paprupuolella alkaa hiljalleen olemaan et inssit tekee duunarityön ja dippainssit inssin työn. Hei, me ollaan suomessa eli ajat muuttuu :)


    • mie

      Ota vaan ne lääkkees ja kirjoittele sitä työtön, työtön, työtön, työtön, työtön, työtön, työtön, työtön, työtön, työtön, työtön, työtön.. vaikka elämäs loppuun. Minkä vitun takia sua ny niin häirii et pitää jatkuvasti vittuilla?

    • Cote

      oli ainakin sukunsa ensimmäinen edustaja.Lisäksi vois todeta noista kesätyöntekijöistä, että kaikista insinööreistä ei koskaan tule paperimiestä.

      • Arttu

        No ei varmaan tulekaan, kun jo alkujaan simppeliäkin simppelimpään hommaan kyllästyvät.


    • Anonyymi

      Kumma kun oletetaan, ettei paperimiehen tai ahtaajan vaadi mitään
      kouluttautumista.

    • Anonyymi

      Yksinkertaiset tampiot kun eivät ymmärrä.

    • Anonyymi

      Joo mullakin oli kuljettana insinööri. Joku logistiikan "osaaja". Ei viihtynyt kun ilmeisesti meidän perinteinen käsityksemme läpinäkyvästä liiketoiminnasta poikkesi koulussa opetetusta.
      Itse olen käynyt neljä vuotta keskikoulua. Oppikoulussa oppi sodan kokeneiden ohjauksessa sen, että rehellisyys maan perii.

    • Anonyymi

      Lotila on hyvä. Entäs Murikka? Siellä opetetaan lakkoilemaan ja vihaamaan yrityksiä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      585
      3879
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      48
      3318
    3. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2801
    4. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      66
      2759
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2144
    6. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2091
    7. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      1967
    8. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      1865
    9. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      1810
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      47
      1759
    Aihe