Joo mä oon siis 16 vuotias ja mun poikaystävä on 21 vuotias. Meil on terve ja hyvä suhde mut mun äiti sano että haluu erottaa meidät. Se haluu tehä nii ,koska ajattelee että meidän suhde on jotenkin toksinen vaan, koska se on kysellyt poikaystäväni eksien vanhemmilta. Mun äiti on itekkin sanonu, että tällä hetkellä ei oo mitään hälyttävää ja molemmat käyttäytyy ihan normaalisti mutta hän silti vaan usko mun poikaystävän eksien vanhempii ennemmin kun meitä. Poikaystävälläni oli molempien exien kanssa riitaisat suhteet eikä vaan ollut match made in heaven. Tiedän kyllä mikä on huono ja toxinen parisuhde, mutta tää ei oo todellakaan sitä eikä edes vaikuta siltä. Joten mä kysyn, että voiko vanhempi estää 16 vuotiaan ja 21 vuotiaan seurustelun? Onko se laissa sallittua? 16 on suojaikäraja joten lain mukaan meillä on oikeus olla yhdessä.
Voiko vanhempi estää 16v ja 21v seurustelusuhteen vasten heidän tahtoa?
5
281
Vastaukset
Terveen suhteen lopettaminen väkisin ei ole koskaan hyvä idea. Voi olla että välit menevät vanhempiin kokonaan ja aletaan kapinoimaan vastaan.
Juridisesti ja teknisesti ottaen voi, mutta välttämättä se ei ole fiksua.
- Anonyymi
Näitä ätmin 16v teinityttöfantasioita taas ei kannata kovin tosissaan ottaa paitsi ilmoitella nettivinkillä poliisille
- Anonyymi
Ja purustelut ovat mitkä? Tyttö on 16 jote saa päättää ite oma kumppaninsa. 5 vuotta ei oo mikää suuri ikäero. Ja erottamisen syy ei tietääkseni liittynyt ikään.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja purustelut ovat mitkä? Tyttö on 16 jote saa päättää ite oma kumppaninsa. 5 vuotta ei oo mikää suuri ikäero. Ja erottamisen syy ei tietääkseni liittynyt ikään.
Ikäeron suuruudella ei ole mitään merkitystä kun tyttö on jo täyttänyt 16v.
Vanhemmat eivät voi lakiteknisesti asettaa esteitä 16v täyttäneen seurustelulle. Eivät voi edes vaatia että tyttö asuu vanhempien luona, mikäli tytön elämä on tolallaan. He voivat säätää rahavirtoja (viikkoraha, vaatteet, jne.).
Alla oleva rikoslain kohta kannattaa lukea huolella, korvaus tarkoittaa etenkin rahaa (automaatilta nostettuja seteleitä voidaan seurata) mutta saattaa tarkoittaa mitä vain mitä rahalla voi ostaa:
Rikoslaki
20 luku Seksuaalirikoksista
9 § Korvauksen tarjoaminen nuoreen kohdistuvasta seksuaalisesta teosta
Joka lupaamalla tai antamalla korvauksen saa kahdeksaatoista vuotta nuoremman henkilön ryhtymään sukupuoliyhteyteen tai muuhun seksuaaliseen tekoon, on tuomittava korvauksen tarjoamisesta nuoreen kohdistuvasta seksuaalisesta teosta sakkoon tai vankeuteen enintään kahdeksi vuodeksi.
Korvauksen tarjoamisesta nuoreen kohdistuvasta seksuaalisesta teosta tuomitaan myös se, joka on osapuolena kahdeksaatoista vuotta nuoremman henkilön kanssa sukupuoliyhteydessä tai muussa seksuaalisessa teossa, joista toinen on luvannut tai antanut korvauksen.
Yritys on rangaistava.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies kateissa Lapualla
Voi ei taas! Toivottavasti tällä on onnellinen loppu. https://poliisi.fi/-/mies-kateissa-lapualla1145925Poliisi tutkii murhaa Paltamossa
Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta324037- 823342
Jos me voitais puhua
Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä182976Jenna meni seksilakkoon
"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t2522034Joo nyt mä sen tajuan
Kaipaan sua, ei sitä mikään muuta ja olet oikea❤️ miksi tämän pitää olla niin vaikeaa?881994- 1431775
Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."
Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui421763Olipa ihana rakas
❤️🤗😚 Toivottavasti jatkat samalla linjalla ja höpsöttelykin on sallittua, kunhan ei oo loukkaavaa 😉 suloisia unia kau81686Vain yksi elämä
Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu881559