Palstalaisilla pääsiäisen suunnitelmia?

Oliko sellaisia, muutakin kuin nauttia pyhistä ja rentoutua?

Ittellä ei nyt ole ihmeitä, mökille ei pääse enkä menisikään, lumet maassa vielä tiukasti, kannata mennä sinne turhaan vain tappelemaan kovan lumen kanssa.

Joten taidan tehdä isompaa siivouksen poikasta pyhinä, kun on jäänyt hiukan vähemmälle, niin voi nyt sitten pyhinä tiskata paikkoja perusteellisemmin, keittiö ainakin kaipaa työstämistä. Siinä sivussa voisi kokkailla nipun erilaisia arkiruokia pakkaseen, niin ei tarvitse lähiviikkoina miettiä ruokahuoltoa ja riittää eväitä töihinkin.

Ulkoilla kyllä täytyy, kun on luvattu huikeita kelejä ainakin pk-seudulle. Täytyy käydä Porkkalanniemessä katsomassa onko muuttolintuja jo ja jossain muualla umpimettässä rämpimässä, hanget varmaan kantavat niin siellä kiva mennä. Ja voisin viedä ystävättären rantaan kävelylle, oli taannoin lonkkaleikkauksessa eikä uskalla oikein lähteä yksin kävelemään, niin saisi kaksi kärpästä yhdellä iskulla kun ei olla nähtykään hetkeen.

On taas kiitettävästi itselle pohdittavaa, yllätin itseni vaikkei pitänyt olla mitään mahdollisuuttakaan sellaiseen, joten tuli sikäli pyhät hyvään väliin, nyt ei oikein irtoa mitään ihmeitä ja on vähän mieliala matalalla. Siihen ulkoillu ja monotoninen kodinhoito ovat omiaan, saa pääkoppa työskennellä taustalla. Mutta ehkä siitä sitten oma aloituksensa, jos jaksan sanailla.

Oikein hyvää pääsiäistä kaikille tasapuolisesti!

117

637

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Tuttuja tulee kylään, joko kuus tai kymmenen. Lammasta on ja toista lihaa niille joille ei kelpaa. Mämmiäkin. Aika kova homma laittaa ja hintaakin kertyy, mutta kiva sitten kun kaikki on siinä. Paras läpänheittäjä ei pääse.
      Ulkoilen. Toisena pyhänä tapailumiehen lakanoihin. En ole keksinyt tuota nimikettä itse, joku toinen sitä palstalla käyttää.
      Kaikille rattoisaa pääsiäistä toivotan.

• Kuulostaa hyvältä! Lammas on parhaimmillaan todella hyvää, tykkään mutten jaksa useinkaan tehdä kun tekisin vain itselleni.
        Harmi että läpänheittäjä ei pääse, mutta hauskaa on varmaan ilmankin.
        Olisipa itsekin saada joku tapailunainen paikkalle, miksei lakanoihinkin, mutta sellaista ihmistä ei nyt ole ensinkään olemassa, vaatii siis hieman pidempiä ennakkovalmisteluja 😁

• Anonyymi

Seuraan rairuohon kasvamista. Jos ehdin käyn palstalla verbaalisteppaamassa.

• Meneehän se niinkin, ei tarvitse koohottaa, voi hyvin hiljentyä ja olla omassa itsessään. Osin teen niin minäkin, on pohdittavaa ja kissoille laitettu kissojen ruoho on iduillaan, voin katsella sen kasvamista samalla 😊

• Meillä siivottiin tänään 👍
      Tytär ajelee illalla kotiin Pääsiäiseksi kesärenkaitten vaihtoa varten.
      Meillä on Pääsiäisen aikaan parikin juhlaa sukulaisten ja ystävien luona ja minulla yksi keikka. - Tänään teen pashan valumaan ja leivon kahvikakun viemisiksi toiseen juhlapaikkaan.

Ulkoilen varmasti aurinkokeleillä! 🌞

Mukavaa Pääsiäisen aikaa minunkin puolestani 🥚🐣🐇🥂🍾🌷

• Onneksi olkoon, yksi savotta siis hoidettuna!
        Itsellä ei ole mitään pääsiäisen perinteitä, oikeastaan ollut koskaan, mitä nyt tietty suklaamunat ja sellaiset.
        Meinasin tehdä pääsiäisruoaksi ensin lasagnea, eikö se ole perinteinen pääsiäisherkku? 😂
        Mutta en nyt jaksakaan, kun sitä ei oikein viitti montaa päivää syödä ja se ei tykkää pakastamisestakaan.

Ja nyt tarttii männä kaupoille, heippat toviksi 😊

• randombypasser kirjoitti:

Onneksi olkoon, yksi savotta siis hoidettuna!
        Itsellä ei ole mitään pääsiäisen perinteitä, oikeastaan ollut koskaan, mitä nyt tietty suklaamunat ja sellaiset.
        Meinasin tehdä pääsiäisruoaksi ensin lasagnea, eikö se ole perinteinen pääsiäisherkku? 😂
        Mutta en nyt jaksakaan, kun sitä ei oikein viitti montaa päivää syödä ja se ei tykkää pakastamisestakaan.

Me syödään niin monessa paikassa juhlaruokia, joten teen tänään vain lihapullia, joista saadaan muusin kanssa nopeasti ruokaa 😄
        Ja munia kyllä keitetään aamupaloilla.👍
        Nyt en hifistele lampaiden enkä ankkojen kanssa, kun meitä on vaan kaksi syöjää. - Tiedän, että ainakin toisessa kyläpaikassa on varmasti hyvin tehtyä ja oikein maustettua lammasta tarjolla 😋

• Anonyymi
        randombypasser kirjoitti:

Onneksi olkoon, yksi savotta siis hoidettuna!

Tee lasangne lampaasta. 😉

• Anonyymi kirjoitti:

Tee lasangne lampaasta. 😉

Voisin tehdäkin, mutta nyt ei ole sitä lammasta käden ulottuvilla. Enkö muutenkaan käytä ruokaan enää kuin Suomen lammasta, koska sen lihan makuun ei juuri lanoliini vaikuta eikä sitten tarvitse ruoan valmistamisessa nähdä niin paljon vaivaa.

• Anonyymi

Syödään makkaraa pulleiden kaveripoikien yhdistyksen piirissä 🌭

• Anonyymi

Viiniä ja ryhmäseksiä. Jos se tällä kertaa onnituisi.

• Toivotan onnea siis! Kuulostaa mielenkiintoiselta pääsiäiseltä 😊

• Anonyymi

Alkuperäinen suunnitelma oli ihan vain olla ja oleskella ja ulkoilla muksun kera. Vaan nyt siskoni oli sitten päättänyt näitä vähän uusiksi ja kutsui meidät nyyttikesteille. Rehellisesti sanoen en ollut (enkä edelleenkään ole) ihan kauhean innostunut, kun suunnitelmiani muutetaan, mutta eiköhän se iloksi muutu jahka sinne asti päästään.

• Aaaa, tiedän tunteen, olen vähän samanlainen tuossa etten tykkää omien, yksityisten suunnitelmien ulkopuolisesta muuttamisesta, olkoonkin että ainahan voi kieltäytyäkin.

Kyllä se varmasti iloksi teillä muuttuu ja onneksi noita vapaapäiviä on useampia, niin saa vielä toteuttaa omia suunnitelmiaankin 😊

• Anonyymi

Aaaa, tiedän tunteen, olen vähän samanlainen tuossa etten tykkää omien, yksityisten suunnitelmien ulkopuolisesta muuttamisesta, olkoonkin että ainahan voi kieltäytyäkin.

Kyllä se varmasti iloksi teillä muuttuu ja onneksi noita vapaapäiviä on useampia, niin saa vielä toteuttaa omia suunnitelmiaankin 😊

No voi tietenkin kieltäytyä, mutta ilman oikeaa syytä se on aika tylyä. Ei mulla ole mitään syytä eikä tarvetta olla ilkeä tuossa mielessä. Siskolla on kuitenkin ihan perusteet tuolle kutsulleen, vaikka se hyvin pikailmoituksena toissapäivänä tulikin. Meillä on tuossa maaliskuussa mm. synttärisuma ja ne sitten juhlitaan tuossa kaikki pois. 🙂

• Anonyymi kirjoitti:

No voi tietenkin kieltäytyä, mutta ilman oikeaa syytä se on aika tylyä. Ei mulla ole mitään syytä eikä tarvetta olla ilkeä tuossa mielessä. Siskolla on kuitenkin ihan perusteet tuolle kutsulleen, vaikka se hyvin pikailmoituksena toissapäivänä tulikin. Meillä on tuossa maaliskuussa mm. synttärisuma ja ne sitten juhlitaan tuossa kaikki pois. 🙂

Sepä se, vaikka viime tippaan tulikin, niin olisi se kurjaa, tylyäkin. Ja kun teillä on tuo El Grande Plan siinä taustalla, niin vielä enemmän. Ja onhan se kätevää sekä luultavasti todella hauskaa kun saatte kaikki synttärit juhlittua yhdellä kertaa 😊

• Anonyymi

Tiukkaa palstailua maanantai iltaan asti 🖕

• No voisi sen paskemminkin käyttää 😁

• Anonyymi

Tiukkaa palstailua maanantai iltaan asti 🖕

• Anonyymi

Ajattelin olla kiltti ja kunnollinen mies. Odottelen jospa vihdoinkin tänä pääsiäisenä joku nainen antaisi rakkautta minulle tappajaleukaisen linnakundin sijasta.

• Jaa'a... Noinkohan ne naikkoset löytävät sinut kotoa odottelemasta? Oletko jakanut heille koordinaatteja, jotta suunnistus luoksesi on mahdollista?

• Anonyymi

Jaa'a... Noinkohan ne naikkoset löytävät sinut kotoa odottelemasta? Oletko jakanut heille koordinaatteja, jotta suunnistus luoksesi on mahdollista?

Turinatiimin naiset voisivat mennä vierailulle.

• Anonyymi kirjoitti:

Turinatiimin naiset voisivat mennä vierailulle.

No se on toki yksi mahdollisuus, vaan ilman koordinaatteja nuo taatusti eksyvät vääriin pesiin munimaan 😂

• Anonyymi

Tulen kuokkimaan sun ja fledan pääsiäistä ❤️

• Se on mahdollista ainoastaan siinä tapauksessa, että Fleda on minun sivupersoonani, josta en edes tiedä mitään.

• Ei ole suunnitelmia. Tai on se suunnitelma, että kotona olen enmimmäkseen =D

En vietä pääsiäistä kauheasti, vaikka ortodoksikirkossa (olen ortodoksi) se on vuoden suurin juhla. Mulle joulu on kuitenkin aina ollu vuoden suurin juhla ja pääsiäinen ehkä sitten toisiks suurin. Mulla ei ole tapana tehdä juhlaruokaa eikä nykyään koristella asuntoakaan mitenkään. Jouluna saatan tehdä jotain hyvää ruokaa ja koristelen vähän asuntoa (esim. joulukuusi).

• No simmottis, mitä sitä turhia koohottamaan. Voi ottaa rauhassa ja vain nauttia 😊

No simmottis, mitä sitä turhia koohottamaan. Voi ottaa rauhassa ja vain nauttia 😊

Jep. Näinpä =)

No simmottis, mitä sitä turhia koohottamaan. Voi ottaa rauhassa ja vain nauttia 😊

Kattoa teeveetä, kuunnella musiikkia tai palstailla =D

• Anonyymi

Bestiksen kanssa mennään laittaan miesten päät pyörälle ,ja häivytään tietty vaivihkaa😄💩

• Toihan on silkkaa vittuilua 😁
        Ota bestis mukaan ja tule tänne kokeilemaan onneasi 😂

• Anonyymi

Toihan on silkkaa vittuilua 😁
        Ota bestis mukaan ja tule tänne kokeilemaan onneasi 😂

Tule itse tänne😄 tosin voit joutuaa lähtemään takas tyhjin käsin🤷‍♀️💩

• Anonyymi kirjoitti:

Tule itse tänne😄 tosin voit joutuaa lähtemään takas tyhjin käsin🤷‍♀️💩

Voisin muuten tullakin, mutta nyt on mahdollisuudet vähissä kun on autokin telakalla. Tyhjin käsin on saanut niin monesta paikasta ja asiasta lähteä, että se ei paljon hetkauta. Kun ei aseta suuria odotuksia, ei koe kovin ihmeellisiä pettymyksiäkään 😂

• Anonyymi

Voisin muuten tullakin, mutta nyt on mahdollisuudet vähissä kun on autokin telakalla. Tyhjin käsin on saanut niin monesta paikasta ja asiasta lähteä, että se ei paljon hetkauta. Kun ei aseta suuria odotuksia, ei koe kovin ihmeellisiä pettymyksiäkään 😂

Voi sinua.täällä ei ole sellaista hymiötä missä on alahuuli rullalla,silleen myötätuntoisesti. No kukapa kenenkään murheista tietää. Vittuiluni on positiivista vittuilua😄hyvää pääsiäistä!💩

• Anonyymi kirjoitti:

Voi sinua.täällä ei ole sellaista hymiötä missä on alahuuli rullalla,silleen myötätuntoisesti. No kukapa kenenkään murheista tietää. Vittuiluni on positiivista vittuilua😄hyvää pääsiäistä!💩

Murheet on tehty murehdittaviksi, mutta ei märehdittäviksi 😂

Kuin myös, hyvää pääsiäistä! 😊

• Häntä pystyyn vaan veliseni älä murehdi turhia. Se on kevät, kukkaset, kesä ja kärpäset tuloillaan ja neidot keventää vaatetustaan niin silmänruokaakin riittää muutenkin.😊. Hyvää pääsiäistä sullekin.🙂.

• Ei se ole ihan turhaa murehdintaa, tarvii aikaa funtsia mitä hittoa tapahtui ja missä sähläsin, miten ja miksi. Äkkiä se menee ohi, kyllä kaikki selviää muutamassa päivässä tai parissa viikossa. Sitten mennään taas ja silmänruokakin jaksaa kiinnostaa 😂

• Ja eipä oo mitään isompia suunnitelmia. Varmaan käydä broidin luona tai sitten niiden porukka tulee piipahtaan täällä meillä ja reippailla kävelemässä kun kelit suosii siinäpä ne suunnitelmat.🙂. Tietysti täällä palstalla varmaan myös tulee vietettyä aikaa. Jos vaikka kävisi niin onnellisesti että täältä jonkun kurpan saisi kesyyntymään ehkä jopa erään tietyn yksilön.😄.

• Mikkojuhan kirjoitti:

Ja eipä oo mitään isompia suunnitelmia. Varmaan käydä broidin luona tai sitten niiden porukka tulee piipahtaan täällä meillä ja reippailla kävelemässä kun kelit suosii siinäpä ne suunnitelmat.🙂. Tietysti täällä palstalla varmaan myös tulee vietettyä aikaa. Jos vaikka kävisi niin onnellisesti että täältä jonkun kurpan saisi kesyyntymään ehkä jopa erään tietyn yksilön.😄.

Kurppajahti on haastavaa ja aikaa vievää puuhaa, semminkin kun kiikarissa on tietty yksilö, jota vaania ja houkutella tähtäyspaikalle 😁

Kurppajahti on haastavaa ja aikaa vievää puuhaa, semminkin kun kiikarissa on tietty yksilö, jota vaania ja houkutella tähtäyspaikalle 😁

On se on vaativaa hommaa jossa tarvitaan äärimmäistä kärsivällisyyttä ja uskomatonta onnea mutta palkinto voi olla myös uskomattoman hyvä ja elämää muuttava.😊.

• Anonyymi

Minustako puhut😄💩

• Anonyymi kirjoitti:

Minustako puhut😄💩

En, en tiedä sinun ikääsi edes suunnilleen. Kyllä tässä ihan yleisellä tasolla heitellään herjaa lintu- eli tipu- eli kurppajahdista 😂

• Anonyymi

En, en tiedä sinun ikääsi edes suunnilleen. Kyllä tässä ihan yleisellä tasolla heitellään herjaa lintu- eli tipu- eli kurppajahdista 😂

Nooh olen ikäisekseni tipu/kurppa.sellainen outolintu. 😄💩

• Anonyymi kirjoitti:

Mikäs sen parempaa. Nehän ne on kaikkein jännittävimpiä yksilöitä. Kyllä randen nyt kannattais ehdottomasti kohdistaa kiikarinsa sinne suuntaan. Sitä mieltä mä olen. Saa vielä kiinni ja kesytettyä niinkin harvinaisen ja hienon yksilön.😊.

• Anonyymi kirjoitti:

Noinkin ei niinkin.🙂.

• Anonyymi
        Mikkojuhan kirjoitti:

Noinkin ei niinkin.🙂.

No mutta me harvinaisuudet ollaan vaikeasti bongattavissa siis pyydystettävissä.. Siinä saa kilometrejä kävellä ja panostaa jos sittekään onnistaa😄💩

• Anonyymi kirjoitti:

No mutta me harvinaisuudet ollaan vaikeasti bongattavissa siis pyydystettävissä.. Siinä saa kilometrejä kävellä ja panostaa jos sittekään onnistaa😄💩

Kyllä se on aivan totta eikä lopputulos oo todellakaan ikinä taattu mutta onnistuessa palkinto on sitäkin suurempi ja parempi.🙂.

• Anonyymi
        Mikkojuhan kirjoitti:

Kyllä se on aivan totta eikä lopputulos oo todellakaan ikinä taattu mutta onnistuessa palkinto on sitäkin suurempi ja parempi.🙂.

No niinpä niin. Muttäa älä säkin nyt vaan koukutu minusta😄💩

• Anonyymi kirjoitti:

Jaa. Paha sanoa minkä ikäinen ylipäänsä on kurppa ja vielä vähemmän sitä mitä tarkoittaa ikäisekseni kurppa... Outolintu... Joku pyryharakka sitten? 🤣

• Anonyymi

Jaa. Paha sanoa minkä ikäinen ylipäänsä on kurppa ja vielä vähemmän sitä mitä tarkoittaa ikäisekseni kurppa... Outolintu... Joku pyryharakka sitten? 🤣

Just sellainen. Pyristelee pakoon niin että höyhenet pöllyää😄💩

• Anonyymi kirjoitti:

Just sellainen. Pyristelee pakoon niin että höyhenet pöllyää😄💩

Tai kimppuun, riippuu päivästä 🤣

• Anonyymi kirjoitti:

No niinpä niin. Muttäa älä säkin nyt vaan koukutu minusta😄💩

Ei...en...kun mä oon jo ihan liian hyvin koukussa toisaalle.😄.

• Mikkojuhan kirjoitti:

Mikko mikko mikko, eikä me sovittu että ne koukuttavat "aineet" jätetään taakse 🤣

Mikko mikko mikko, eikä me sovittu että ne koukuttavat "aineet" jätetään taakse 🤣

Joo mutta nyt ei oo "aineet" kyseessä tää koukku on hyvä juttu mahdollisesti, ehkäpä, saattaa olla....😄.

• Anonyymi
        Mikkojuhan kirjoitti:

Nooh. Et kauaa🤷‍♀️💩

• Anonyymi kirjoitti:

Nooh. Et kauaa🤷‍♀️💩

Ai kuin niin? 🙂.

• Anonyymi
        Mikkojuhan kirjoitti:

Ai kuin niin? 🙂.

Tiedät itsekkin😄💩

• Anonyymi kirjoitti:

Tiedät itsekkin😄💩

Noh...tulevastahan ei ikinä tiedä mutta kyllä nyt on aika hyvin kiikissä ja muualle.🙂.

• Anonyymi kirjoitti:

Tiedät itsekkin😄💩

Siis oon jo muualle.😄.

• Anonyymi
        Mikkojuhan kirjoitti:

Siis oon jo muualle.😄.

Niinhän sä luulet😄💩

• Anonyymi kirjoitti:

Niinhän sä luulet😄💩

Ei sulta ainakaan itseluottamusta puutu mikä on kyllä kieltämättä viehättävää tai sitten sä tiedät jotain mitä mä en vielä itse oo hokannut.🤔😁.

• Anonyymi
        Mikkojuhan kirjoitti:

Ei sulta ainakaan itseluottamusta puutu mikä on kyllä kieltämättä viehättävää tai sitten sä tiedät jotain mitä mä en vielä itse oo hokannut.🤔😁.

Nooo,mä oon vähän tällainen noita-akka😄💩

• Anonyymi kirjoitti:

Nooo,mä oon vähän tällainen noita-akka😄💩

Arvasin!!! Mä meinasin sanookin että ellet oo sitten joku noita joka osaa ja meinaa loitsia mut kun onhan nyt pääsiäinen ja noitien aikaa.😉😄.

• Anonyymi
        Mikkojuhan kirjoitti:

Arvasin!!! Mä meinasin sanookin että ellet oo sitten joku noita joka osaa ja meinaa loitsia mut kun onhan nyt pääsiäinen ja noitien aikaa.😉😄.

Abrakarabra..ala rakastaa minua😄💩

• Anonyymi kirjoitti:

Abrakarabra..ala rakastaa minua😄💩

Hhmmm...en oo nyt ihan varma...pitäiskö tuon toimia nopeastikin? No mä kerron sulle kyllä jos jotain muutosta tapahtuu.😉😄.

• Anonyymi
        Mikkojuhan kirjoitti:

Hhmmm...en oo nyt ihan varma...pitäiskö tuon toimia nopeastikin? No mä kerron sulle kyllä jos jotain muutosta tapahtuu.😉😄.

Jostai syystä tämä poistui. Leikki leikkinä ja pylly pois tyynyltä😄💩

• Anonyymi kirjoitti:

Jostai syystä tämä poistui. Leikki leikkinä ja pylly pois tyynyltä😄💩

Joo huomasin...niin on viime aikoina käyny aika usein että poistuu ihan normaalit jututkin välillä.🤷‍♂️.

Lapset on terveitä kun ne leikkii....ja niin pois päin.😊.

• Anonyymi
        Mikkojuhan kirjoitti:

Joo huomasin...niin on viime aikoina käyny aika usein että poistuu ihan normaalit jututkin välillä.🤷‍♂️.

Lapset on terveitä kun ne leikkii....ja niin pois päin.😊.

Noo ehkä tämä ei ollut sitten ihan normaalia😁 hyvää pääsiäistä😄💩

• Anonyymi kirjoitti:

Noo ehkä tämä ei ollut sitten ihan normaalia😁 hyvää pääsiäistä😄💩

Ehkä ei sitten...sehän oli sentään noituutta...ainakin melkein.😄. Hyvää ja onnellista pääsiäistä sullekin sinne kyöpelinvuorelle.🤗.

• Anonyymi
        Mikkojuhan kirjoitti:

Ehkä ei sitten...sehän oli sentään noituutta...ainakin melkein.😄. Hyvää ja onnellista pääsiäistä sullekin sinne kyöpelinvuorelle.🤗.

Kiitos.Ja keskity nyt siihen entiseesi ja yritä (epätoivoisesti) Unohtaa minut😄💩

• Anonyymi kirjoitti:

Kiitos.Ja keskity nyt siihen entiseesi ja yritä (epätoivoisesti) Unohtaa minut😄💩

No varmasti näin teen mutta sitähän ei tiedä mitä tulevaisuus tuo tullessaan.😄. Kiitos kun loitsun kumosit.🙂.

• Anonyymi
        Mikkojuhan kirjoitti:

No varmasti näin teen mutta sitähän ei tiedä mitä tulevaisuus tuo tullessaan.😄. Kiitos kun loitsun kumosit.🙂.

Mitään en ole kumonnut. Kiikissä olet 😄💩

• Anonyymi kirjoitti:

Mitään en ole kumonnut. Kiikissä olet 😄💩

Dam...mä jo ajattelin että onnistuisin livahtamaan. Mites mun nyt käy kun kahteen suuntaan vedetään. Tästä ei voi seurata mitään hyvää mun kannalta. Voi mua parkaa.😂.

• Anonyymi
        Mikkojuhan kirjoitti:

Dam...mä jo ajattelin että onnistuisin livahtamaan. Mites mun nyt käy kun kahteen suuntaan vedetään. Tästä ei voi seurata mitään hyvää mun kannalta. Voi mua parkaa.😂.

Niin. Elämä on😄🤷‍♀️💩

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Niin. Elämä on😄🤷‍♀️💩

Sitäpaitsi noidan kynsistä ei kukaan mihkään livahda. Kiitos kivasta läpänheitosta. Sinun kanssa se natsasi🤗💩 nam.

• Anonyymi kirjoitti:

Sitäpaitsi noidan kynsistä ei kukaan mihkään livahda. Kiitos kivasta läpänheitosta. Sinun kanssa se natsasi🤗💩 nam.

Näin mä vähän pelkään että hyvin hankalaa se on...ainakin kaikissa saduissa on ollut.😄. Eipä kestä. Kiitos ja kumarrus noita neidolle. Myös tosi hauskaa on ollut jutustella sun kanssa.🤗.

• Anonyymi
        Mikkojuhan kirjoitti:

Näin mä vähän pelkään että hyvin hankalaa se on...ainakin kaikissa saduissa on ollut.😄. Eipä kestä. Kiitos ja kumarrus noita neidolle. Myös tosi hauskaa on ollut jutustella sun kanssa.🤗.

Kiitos itsellesi😄 palaillaan💩

• Anonyymi kirjoitti:

Kiitos itsellesi😄 palaillaan💩

Se ilmeisesti mun kohtaloni nyt noiduttuna on...no vois ne asiat huonomminkin olla.🙂. Nähdään taas.🤗.

• No minä ovelena olen lähinnä käynyt varastelemassa lapsille tarkoitettuja suklaamunia.

Ehkä joku naapurin kanakin maistuu.

Muuten jätän ruokahuollon herraKetulle. No laitoin kyllä kalaleipiä ja ehkä jos viitsin teen rapukeiton. Nautin aurinkoisesta säästä kotiterassilla.

Eilen tuli siivoiltua ja hoidettua asioita, jos matot vielä naputtelisi tänään. Illalla darts-turnajaisiin. Huomenna vetelehtimistä. En hinkua hirveesti lisähommia 60 h työputken jälkeen. Ja uusi painisessio alkaa taas lauantaina.

Hyvää Pääsiäistä Randelle ja kaikille palstalasille.
      Pitäkää huoli itsestänne muruset :)

• Ellu, senkin kettu! Vie namut lasten(kin) suista 😂

Ai niin, anteeksi, Valtiattareni... 😔

Dartsia?!?!? Sinä? No en tiennyt eikä olisi ekana tullut mieleenkään... Eli wau! 😲

Ihanaa ja pupurikasta Pääsiäistä, Valtiatar! 😁

Ellu, senkin kettu! Vie namut lasten(kin) suista 😂

Ai niin, anteeksi, Valtiattareni... 😔

Dartsia?!?!? Sinä? No en tiennyt eikä olisi ekana tullut mieleenkään... Eli wau! 😲

Ihanaa ja pupurikasta Pääsiäistä, Valtiatar! 😁

En kutsunut lapsia, siksi niitä onkin niin helppo vohkia :)

Darts, joo. Piirimestarin olen voittanut joskus kivijakeppi mutta ihan vaan siviiliturnajaisia nämä. Et tiennyt vissiin että pelaan myös bilistä.

Valtiatar? Heh :-D

pupuja pupuja :)

• elisakettu kirjoitti:

En kutsunut lapsia, siksi niitä onkin niin helppo vohkia :)

Darts, joo. Piirimestarin olen voittanut joskus kivijakeppi mutta ihan vaan siviiliturnajaisia nämä. Et tiennyt vissiin että pelaan myös bilistä.

Valtiatar? Heh :-D

pupuja pupuja :)

Lapsia voi myös syödä... t. Hannu&Kerttu 😂

No en tosiaan tiennyt noista. Wau! Itse nuorempana harrastelin kyllä molempia, mutta en kisoihin asti sitten kuitenkaan. Nyt siitä neljännesvuosisata ja jälki olisi sen mukaista 😂

Jep, Valtiatar, se oli sen yhden illan villien höpötyksien satoa, olisiko ollut vuoden vaihteessa tms. kun palstalla oli muutenkin aika räyhäkkää herjaa 😂

• Kiitos kettuseni! Hyvää ja onnellista pääsiäistä ja onnea turnajaisiin.🙂.

• Töitä on, mutta pääsee parikisi päiväksi vähän relaamaankin. Valmiiseen pöytään.

• Valmis pöytä ja pari lepopäivää on varsin hyvä kattaus, niin sanotusti 😊

• Anonyymi

Varpaankynsiäs syöt työkyvyttömyyseläkkeellä siinä pöytä sulle

Valmis pöytä ja pari lepopäivää on varsin hyvä kattaus, niin sanotusti 😊

Kyllä kelpaa. 😊

• Hyvää pääsiäistä kaikille täältäkin suunnasta.

Kaksi iltavuoroa ja kaksi yövuoroa niin on sitten pääsiäinen ohitettu. Tuohon kylkeen pari salitreeniä ja pari avantokäyntiä niin aikalailla menot on siinä. Ei nyt mikään juhlaan sopiva kärsimysnäytelmä mutta voi sitten halutessaan tuon pääsiäisajan palkan sijoittaa vaikka johonkin syntisten pöytään.

• Anonyymi

Ihana pääsiäinen taas tiedossa. Vierailen parina päivänä toisissa kaupungeissa ja parina päivänä saan vieraita (eli tuttuja). Siinä sivussa siivoan ja suunnittelen tulevaa.

Hyvää pääsiäistä! 🐤

- Sheena

• Kauhia ruuhkapääsiäinen, hui! 😁

Hyvää päästäistä! 😂

• Anonyymi

Kauhia ruuhkapääsiäinen, hui! 😁

Hyvää päästäistä! 😂

On hauskaa jutella itsensä kanssa satojen nimimerkkien kanssa?

• Anonyymi kirjoitti:

On hauskaa jutella itsensä kanssa satojen nimimerkkien kanssa?

Kiitos fanituksesta ja aloitusteni aktiivisuuden kohentamisesta, jokainen klikkaus on tärkeä ❤️

• Kiitos fanituksesta ja kommenttieni nostosta, jokainen klikkaus on tärkeä ❤️

• Jos kävis Ärrällä. Eiku tuohan olikin perinteinen juhannusmenoni, vaihdan S-marketissa käyntiin

• Monipuolista 😁

• Anonyymi

Monipuolista 😁

Hullu olet 1000 nikki.

• Anonyymi

Ajan Lappiin pan... siis pilkkilomalle.
      Hyvää pässiä ja pukitusta itse kullekin taholle.

-keinovaginamies-

• Anonyymi

Siinä yksi lisää1000 nikki.

• Anonyymi kirjoitti:

Siinä yksi lisää1000 nikki.

Oletko ymmärtänyt, että sinulla on vahva tietoisuuden vääristymä jota voisi jo kutsua jopa psykoosiksi?

• Kuulostaa hyvältä! Ja kalamiehillehän toivotetaan aina kireitä siimoja, vaan mitenköhän... 😂

• Anonyymi

Ei ole muita suunnitelmia kuin tehdä vähän rästitöitä, en saa muuten lomarauhaa, joten teen pahimmat työt ensin pois alta huomenna ja sitten vain ulkoilua, pientä siivousta ja lepoa 😊 Ystäviä näen, jos nyt saadaan aikataulut sopimaan. Kaikki niin kiireisiä nykyään..

• Hyvä suunnitelma, etenkin tuo ulkoilun osuus 👍

• Anonyymi

Hyvä suunnitelma, etenkin tuo ulkoilun osuus 👍

Kyllä, täytyisi enemmän liikkua ja huolehtia itsestään. Nyt, jos koska, ei ulkoilu ainakaan säästä ole kiinni 😊☀️☀️☀️ Ja aurinko saa herkästi mielialaakin kohoamaan. Kurja, jos siellä on ollut apeutta ilmassa. Toivottavasti fiilis kohta paranee ❤️

• Anonyymi kirjoitti:

Kyllä, täytyisi enemmän liikkua ja huolehtia itsestään. Nyt, jos koska, ei ulkoilu ainakaan säästä ole kiinni 😊☀️☀️☀️ Ja aurinko saa herkästi mielialaakin kohoamaan. Kurja, jos siellä on ollut apeutta ilmassa. Toivottavasti fiilis kohta paranee ❤️

Niinhän sitä pitäis, siitä ei pääse mihkään. On tosiaan niin kukkeat kelit luvattu, että olisi sääli ja synti haaskata ne.

Kiitokset, kyllä ne mielen päällä olevat asiat siitä oikenevat omia aikojaan, vähän tarttee vielä puntaroida eri näkökulmilta ja ehkä tehdä jotain muutoksia, mutta sitten latu on auki. Ja kuten sanoit, aurinko ei ainakaan haittaa siihen, niin ulos se vie ukkelin tie 😊

• Anonyymi

Niinhän sitä pitäis, siitä ei pääse mihkään. On tosiaan niin kukkeat kelit luvattu, että olisi sääli ja synti haaskata ne.

Kiitokset, kyllä ne mielen päällä olevat asiat siitä oikenevat omia aikojaan, vähän tarttee vielä puntaroida eri näkökulmilta ja ehkä tehdä jotain muutoksia, mutta sitten latu on auki. Ja kuten sanoit, aurinko ei ainakaan haittaa siihen, niin ulos se vie ukkelin tie 😊

Ehkä tarkenee jo mennä kevään ensimmäisille terassikahveille takapihalle, sen verran lunta jo sulanut pois, että terassi pilkottaa 🤗

Kun antaa mielelleen ja sydämelleen aikaa käsitellä asioita, niin usein asiat tosiaan alkavat oleta kuin itsestään. Touhuaminen auttaa usein, mieli saa lepoa märehtimisestä, kun on jotain muutakin kuin pelkkää pohtimista. Ja siitä se lati aukeaa.. mitä ikinä tässä tapauksessa tarkoittaakaan 😁

• Anonyymi kirjoitti:

Ehkä tarkenee jo mennä kevään ensimmäisille terassikahveille takapihalle, sen verran lunta jo sulanut pois, että terassi pilkottaa 🤗

Kun antaa mielelleen ja sydämelleen aikaa käsitellä asioita, niin usein asiat tosiaan alkavat oleta kuin itsestään. Touhuaminen auttaa usein, mieli saa lepoa märehtimisestä, kun on jotain muutakin kuin pelkkää pohtimista. Ja siitä se lati aukeaa.. mitä ikinä tässä tapauksessa tarkoittaakaan 😁

Onko etelä- tai länsipuolen terassi, että saa kunnolla aurinkoakin vielä?

Touhuaminen on hyvä tapa, sitä tässä on tänään tehty huolella ja huomenna jatkuu. Tuleepahan siis kevät siivous tehtyä pyhinä, mutta ainakin tulee tehtyä 😁

Ja sitten ulkoilua, siellä mieli saa askarrella pienten luonnonihmeiden parissa, niin ei muistakaan murheita kun aurinko kuumottaa poskia.

Kaipa se latu auki tarkoittaa juuri sitä, siirretään yksi yllättävä pettymys sivuun, koitetaan ymmärtää miksi se pääsi yllättämään ja mennään etsimään seuraavaa samanlaista yllätystä 😁

• Anonyymi

Onko etelä- tai länsipuolen terassi, että saa kunnolla aurinkoakin vielä?

Touhuaminen on hyvä tapa, sitä tässä on tänään tehty huolella ja huomenna jatkuu. Tuleepahan siis kevät siivous tehtyä pyhinä, mutta ainakin tulee tehtyä 😁

Ja sitten ulkoilua, siellä mieli saa askarrella pienten luonnonihmeiden parissa, niin ei muistakaan murheita kun aurinko kuumottaa poskia.

Kaipa se latu auki tarkoittaa juuri sitä, siirretään yksi yllättävä pettymys sivuun, koitetaan ymmärtää miksi se pääsi yllättämään ja mennään etsimään seuraavaa samanlaista yllätystä 😁

Eteläpuolen terassi, paistaa aamusta alkuiltaan 😊 Joskus olisi ihana, kun ilta-aurinkokin paistaisi, mutta kaikkea ei voi saada, jollei ole omakotitaloa, jota kiertää terassit ympäriinsä 😄

Ulkoilu luonnossa tekee ihmeitä. On hämmästyttävää, miten hyvää ulkoilu metsien, niittyjen ja rantojen tekee ihmiselle. Sinne siis täytty ehdottomasti itsekin suunnata 🤗

Kuulostaa mystiseltä ladulta, mutta toivottavasti suksi alkaa kohta luistamaan ja oikeaan suuntaan 😊

• Anonyymi kirjoitti:

Eteläpuolen terassi, paistaa aamusta alkuiltaan 😊 Joskus olisi ihana, kun ilta-aurinkokin paistaisi, mutta kaikkea ei voi saada, jollei ole omakotitaloa, jota kiertää terassit ympäriinsä 😄

Ulkoilu luonnossa tekee ihmeitä. On hämmästyttävää, miten hyvää ulkoilu metsien, niittyjen ja rantojen tekee ihmiselle. Sinne siis täytty ehdottomasti itsekin suunnata 🤗

Kuulostaa mystiseltä ladulta, mutta toivottavasti suksi alkaa kohta luistamaan ja oikeaan suuntaan 😊

Aika namua tuommoinen terassi 🤗 Itsellä on parveke liki suoraan länteen, niin se on kuin sauna alkuiltapäivästä pitkälle iltaan. Kun ei noita lasituksia voi avoinna pitää, kiitos kissojen 😁

Se todella tekee teräksistä kummasti. Tänään riitti ihan city-kävelykin, piristi kummasti vaikka nähtävyydet oli mallia talo-bussi-auto-bussipysäkki-lapsia-auto jne. 😂
        Jaloissa tuntuu siltä, että huomenna ei kävellä, mutta kävelläänpäs 😁

Ei se mystinen ole itsessään ihan arkinen, ainakin jos on hyvä havainnoimaan tunteitaan ja syitä niihin. Mutta luultavasti teen asiaa sivuavan aloituksen tänään tai sitten huomenna, kryptinenhän sekin on, mutta koitan saada siihen jotain tartuntapintaa johon eri kommentoijat voisivat tarttua ja luovuttaa oman elämänsä kertomuksia vastaavista kokemuksista, vaikka aivan hyvin saatamme keskustella täysin eri asioista.

Kyllä se aikanaan löytyvä latu vie juuri sinne minne pitääkin, pienen harhailun myötä opittu uusia hiihtometkuja ja palataan urille katsomaan kun häviävät jonnekin auringossa kimaltelevaan hankeen kaukaisuudessa. Loistava näkymä ladusta 🤗

• Anonyymi

Aika namua tuommoinen terassi 🤗 Itsellä on parveke liki suoraan länteen, niin se on kuin sauna alkuiltapäivästä pitkälle iltaan. Kun ei noita lasituksia voi avoinna pitää, kiitos kissojen 😁

Se todella tekee teräksistä kummasti. Tänään riitti ihan city-kävelykin, piristi kummasti vaikka nähtävyydet oli mallia talo-bussi-auto-bussipysäkki-lapsia-auto jne. 😂
        Jaloissa tuntuu siltä, että huomenna ei kävellä, mutta kävelläänpäs 😁

Ei se mystinen ole itsessään ihan arkinen, ainakin jos on hyvä havainnoimaan tunteitaan ja syitä niihin. Mutta luultavasti teen asiaa sivuavan aloituksen tänään tai sitten huomenna, kryptinenhän sekin on, mutta koitan saada siihen jotain tartuntapintaa johon eri kommentoijat voisivat tarttua ja luovuttaa oman elämänsä kertomuksia vastaavista kokemuksista, vaikka aivan hyvin saatamme keskustella täysin eri asioista.

Kyllä se aikanaan löytyvä latu vie juuri sinne minne pitääkin, pienen harhailun myötä opittu uusia hiihtometkuja ja palataan urille katsomaan kun häviävät jonnekin auringossa kimaltelevaan hankeen kaukaisuudessa. Loistava näkymä ladusta 🤗

Onhan se ihanaa, kun pääsee terassille nautiskelemaan 😊 Kesäisin saattaa tosin olla turhan kuuma, vaikka onkin avoterassi ja aurinkovarjo löytyy, mutta kun porottaa suoraan keskipäivän aikoihin, niin oikein kovilla helteillä ek ole enää mukava olla.
        Ja ei tosiaan kannata pitää laseja auki kissojen kanssa. Omat, nyt jo edesmenneet, kisut pääsi aikoinaan minimaalisesta, n 5-6cm ikkunanraosta karkaamaan 😁Toinen oli palannut takaisin sisään itsestään ja leikki tietämätöntä, kun tulin kotiin ja aloin toista etsimään. Naapuri sitten paljasti, että oli nähnyt molemmat karkuteillä 😄 Onneksi toinenkin sitten löytyi vielä samana iltana. Oma moka, ei parane unohtaa ikkunoita auki..

Lenkki tekee hyvää, vaikka vähän karummissakin maisemissa 😁 Minäkinbaion huomenna kävellä jalkani helliksi. Olisipa joku, keneltä voisi saada jalkahierontaa sen jälkeen.. 😊

Ja sitten sanotaan, että naiset ovat kryptisiä 😂 No ehkä mahdollisesta tulevasta aloituksesta selviää enemmän 😊 Ainakin ajatuksia on hyvä vaihtaa, vaikkei itse asian sisältöä haluaisikaan niin tarkasti avata. Tärkeintähän se on, että itse tietää mikä asia on.

• Anonyymi kirjoitti:

Onhan se ihanaa, kun pääsee terassille nautiskelemaan 😊 Kesäisin saattaa tosin olla turhan kuuma, vaikka onkin avoterassi ja aurinkovarjo löytyy, mutta kun porottaa suoraan keskipäivän aikoihin, niin oikein kovilla helteillä ek ole enää mukava olla.
        Ja ei tosiaan kannata pitää laseja auki kissojen kanssa. Omat, nyt jo edesmenneet, kisut pääsi aikoinaan minimaalisesta, n 5-6cm ikkunanraosta karkaamaan 😁Toinen oli palannut takaisin sisään itsestään ja leikki tietämätöntä, kun tulin kotiin ja aloin toista etsimään. Naapuri sitten paljasti, että oli nähnyt molemmat karkuteillä 😄 Onneksi toinenkin sitten löytyi vielä samana iltana. Oma moka, ei parane unohtaa ikkunoita auki..

Lenkki tekee hyvää, vaikka vähän karummissakin maisemissa 😁 Minäkinbaion huomenna kävellä jalkani helliksi. Olisipa joku, keneltä voisi saada jalkahierontaa sen jälkeen.. 😊

Ja sitten sanotaan, että naiset ovat kryptisiä 😂 No ehkä mahdollisesta tulevasta aloituksesta selviää enemmän 😊 Ainakin ajatuksia on hyvä vaihtaa, vaikkei itse asian sisältöä haluaisikaan niin tarkasti avata. Tärkeintähän se on, että itse tietää mikä asia on.

Kyllähän se tuolleen suorassa paahteessa muuttu sietämättömäksi grilliksi se terassisi, siitä on nautinto kaukana 😁

Kyllä ne aika uskomattoman pienestä raosta osaavat nuo kissat livistää. Se tuo prinsessani kyllä karkaa vaikka neulansilmän läpi jos sille päälle sattuu, siltä ainakin tuntuu 😂

Minä taidan painatella huomenna Porkkalanniemeen tipuja katselemaan 😁 Siellä saa kivasti kävellä luonnossa ja luultavasti lumi sekä vaihtelevat jatkuvasti, niin saa tosissaan lihakset kyytiä.
        Voisin jalkoja hieroakin, mutta lienee hankalampi järjestää 😁

Osataan me miehet harrastaa kryptografiaa 😉 Ja kyllä siihen aloitukseen on pakko miettiä tarkemmin miten asioita esittää, muuten se on turhan kimurantti ja aiheuttaa lähinnä turhautumista, luulen. Ajatusten vaihtaminen riittää, saan toisenlaista näkökulmaa vastaavan kaltaisiin kokemuksiin. Mutta se jää huomiseen, alkaa simmut luppaseen jo 😊

Hyvää yötä, katsotaan mitä huominen meille suo 😊

• Anonyymi

Kyllähän se tuolleen suorassa paahteessa muuttu sietämättömäksi grilliksi se terassisi, siitä on nautinto kaukana 😁

Kyllä ne aika uskomattoman pienestä raosta osaavat nuo kissat livistää. Se tuo prinsessani kyllä karkaa vaikka neulansilmän läpi jos sille päälle sattuu, siltä ainakin tuntuu 😂

Minä taidan painatella huomenna Porkkalanniemeen tipuja katselemaan 😁 Siellä saa kivasti kävellä luonnossa ja luultavasti lumi sekä vaihtelevat jatkuvasti, niin saa tosissaan lihakset kyytiä.
        Voisin jalkoja hieroakin, mutta lienee hankalampi järjestää 😁

Osataan me miehet harrastaa kryptografiaa 😉 Ja kyllä siihen aloitukseen on pakko miettiä tarkemmin miten asioita esittää, muuten se on turhan kimurantti ja aiheuttaa lähinnä turhautumista, luulen. Ajatusten vaihtaminen riittää, saan toisenlaista näkökulmaa vastaavan kaltaisiin kokemuksiin. Mutta se jää huomiseen, alkaa simmut luppaseen jo 😊

Hyvää yötä, katsotaan mitä huominen meille suo 😊

Toivotaan, että on paljon tipusia bongattavana huomenna 😁 🐥

Jään odottelemaan haastetta kryptisen arvoituksen purkamiseen 😄 Unimaa kutsuu kohta täälläkin.. Hyvää yötä 😊

• Anonyymi kirjoitti:

Toivotaan, että on paljon tipusia bongattavana huomenna 😁 🐥

Jään odottelemaan haastetta kryptisen arvoituksen purkamiseen 😄 Unimaa kutsuu kohta täälläkin.. Hyvää yötä 😊

No olisi siellä varmaan ollut, mutta vähän nyt flunssattaa, niin pelasin varman päälle ja otin lepopäivän, saa kotityötkin jäädä aiotusta puoleen. Huomennakin on kaunis päivä, niin eiköhän tipusia löydy, ehkä osa jopa bikineissä jo 😲😂

Katsotaan saanko sitä aikaiseksi, odotan motivaatiota, tämä kuuluisa tyhjän A4:n ongelma. Vaan kai se tuosta iltaa vasten irtoaa, koko päivän se on mielessä pyöriskellyt 😉

• Anonyymi

Eiks sul oo lainkaa arvovalintaa?

• Mitähän tarkalleen ottaen nyt tarkoitat tällä?

• Anonyymi

Huomenna parisuhteessa 6v.

Miten juhlistaisitte sitä, jos olisitte vastaavassa tilanteessa?

Leivoin kakun, mutta vois tehdä jotain spesiaaliakin..

Rande tekee kivoja kysymyksiä! Kerrankin täällä on keskusteleva mies ainaisen ruikutuksen sijasta. Kiitos siitä!

• Onneksi olkoon!

Olen niin huono juhlimaan mitään, että en kyllä osaa sanoa mitään järkevää. Kakku on ihan hyvä idea kyllä 👍

Kiva kuulla, että olen onnistunut jossain, kiitos 😊

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nurmossa kuoli 2 Lasta..

Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .
      Seinäjoki
      172
      9883
    2. Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!

Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde
      Suomalaiset julkkikset
      51
      3249
    3. Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena

Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja
      Maailman menoa
      48
      3011
    4. Et olisi piilossa enää

Vaan tulisit esiin.
      Ikävä
      62
      2748
    5. Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle

Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että
      Maailman menoa
      201
      2125
    6. Miten meinasit

Suhtautua minuun kun taas kohdataan?
      Ikävä
      114
      2083
    7. Sinä saat minut kuohuksiin

Pitäisiköhän meidän naida? Mielestäni pitäisi . Tämä värinä ja jännite meidän välillä alkaa olla sietämätöntä. Haluai
      Tunteet
      25
      1953
    8. Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan

Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä
      Ikävä
      64
      1566
    9. Tunnekylmä olet

En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p
      Ikävä
      112
      1316
    10. Loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä tilassa

Seinäjoella Pohjan valtatiellä perjantaina sattuneessa liikenneonnettomuudessa loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä t
      Kauhava
      22
      1276
    Aihe