Tähän kysymykseen Raamattu ei osaa vastata.

Anonyymi-ap

Miksi minun pitää olla olemassa täällä?

Miksi toinen menestyy minua paremmin?

Mihin minua tarvitaan?

Miksi iankaikkisuus koskee myös minua, vaikka en halua? (kysymys siis kristityille?)

Haluaisin kuolla pois ja raueta tyhjiin, tietämättömään tilaan.

Vain pelko kuolemanjälkeisestä elämästä, estää minua lähtemästä täältä pois.
Tämä pelko on istutettu minuun jo lapsuudessani.

27

262

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Kristukseen kastamaton pakana on katoavaisuuden alainen, ellei ole kasteessa liitetty Kristuksen ikuisesti elävän ruumiin jäseneksi.

      • Anonyymi

        Toki kaikki joutuu viimeiselle tuomiolle, vaikka Kristukseen kastamattomat eivät elä ikuisesti. Mutta ensin tuomio tekojen ja tekemättä jättämisen vuoksi laitetaan täytäntöön myös ei-kristityille ja pakanoille ja sitten ihminen katoaa olemasta olemassa.

        Juutalaisilla on omia sääntöjä ja erikoiskohtelu, koska he ovat valittu kansa, silmäteräkansa
        Heidät Herra lupaa kerran pelastaa kaikki jossain vaiheessa.


      • Anonyymi

        Syö nyt paskas..! Vai pelkoa te teette kokoajan..Kyllä se on oman sydämmen usko ja kaste on vain liittyminen mutta oma sydän on se !
        Älä seuraa muita kristittyjä sillä he eivät ole oikeassa mitenkään vaan seuraa mitä Kristus Jeesus sanoi!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toki kaikki joutuu viimeiselle tuomiolle, vaikka Kristukseen kastamattomat eivät elä ikuisesti. Mutta ensin tuomio tekojen ja tekemättä jättämisen vuoksi laitetaan täytäntöön myös ei-kristityille ja pakanoille ja sitten ihminen katoaa olemasta olemassa.

        Juutalaisilla on omia sääntöjä ja erikoiskohtelu, koska he ovat valittu kansa, silmäteräkansa
        Heidät Herra lupaa kerran pelastaa kaikki jossain vaiheessa.

        Toki kaikki joutuu viimeiselle tuomiolle, vaikka Kristukseen kastamattomat eivät elä ikuisesti.

        Jahas taas joku uskon natsi:) Kaste ei ole kuin liittyminen ,tie Kristukseen on sydän ja Rakkaus !
        Älä seuraa muita kristittyjä,heitä on monia eksyttäjiä !!!!!!
        Seuraa Kristusta !


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toki kaikki joutuu viimeiselle tuomiolle, vaikka Kristukseen kastamattomat eivät elä ikuisesti. Mutta ensin tuomio tekojen ja tekemättä jättämisen vuoksi laitetaan täytäntöön myös ei-kristityille ja pakanoille ja sitten ihminen katoaa olemasta olemassa.

        Juutalaisilla on omia sääntöjä ja erikoiskohtelu, koska he ovat valittu kansa, silmäteräkansa
        Heidät Herra lupaa kerran pelastaa kaikki jossain vaiheessa.

        "Juutalaisilla on omia sääntöjä ja erikoiskohtelu, koska he ovat valittu kansa, silmäteräkansa"

        Babyloniaan karkottamisen jälkeen juutalaiset saivat uuden armon ajan - 70 vuosiviikkoa eli 490 vuotta.
        Se armonaika juutalaisille kansana päättyi Stefanoksen kivittämiseen, koska eivät ottaneet Jeesusta vastaan.

        Sen jälkeen Jla pelastaa yksittäisiä ihmisiä kaikista kansoista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toki kaikki joutuu viimeiselle tuomiolle, vaikka Kristukseen kastamattomat eivät elä ikuisesti. Mutta ensin tuomio tekojen ja tekemättä jättämisen vuoksi laitetaan täytäntöön myös ei-kristityille ja pakanoille ja sitten ihminen katoaa olemasta olemassa.

        Juutalaisilla on omia sääntöjä ja erikoiskohtelu, koska he ovat valittu kansa, silmäteräkansa
        Heidät Herra lupaa kerran pelastaa kaikki jossain vaiheessa.

        "Juutalaisilla on omia sääntöjä ja erikoiskohtelu, koska he ovat valittu kansa, silmäteräkansa"

        Babylonian pakkosiirtolaisuudesta paluun jälkeen juutalaisille Jla antoi 70 vuosiviikkoa eli 490 vuotta armonaikaa. Dan9:24
        Sen jälkeen juutalaisten erikoisasema päättyi. Stefanoksen kivittämiseen eli Jeesuksen lopulliseen torjumiseen.
        Fyysinen rangaistus juutalaisille tuli, kun Rooman sotajoukot Tiituksen johdolla hävittivät Jerusalemin ja hajottivat juutalaiset eri puolille maailmaa.


    • Anonyymi

      Eikä joudu viimeiselle tuomiolle.
      Raamattu on ihmisten tekemä kirjoitus kokoelma.
      Jumala on sinne keksitty.
      Raamatussa on itseasiassa useita jumalia.

      • Anonyymi

        Ihmisten kirjoittamaksikin raamattu on joutavanpäiväinen tarinakokoelma, jätepaperin arvoinen tekele.


      • Anonyymi

        "Raamatussa on itseasiassa useita jumalia."

        Niin on.
        Nimenomaan epäjumalista Raamattu varoittaa.


    • Anonyymi

      "Miksi minun pitää olla olemassa täällä?"
      -Jla loi ihmisen omaksi kuvakseen.

      "Miksi toinen menestyy minua paremmin?"
      -Olemme kaikki erilaisia ja meillä on eri olosuhteet jne

      "Mihin minua tarvitaan?"
      -Rakastamaan Jlaa ja lähimmäisiäsi sekä itseäsi.

      "Miksi iankaikkisuus koskee myös minua, vaikka en halua? (kysymys siis kristityille?)"
      -Niin on Jla maailmaa rakastanut, että antoi ainoan Poikansa, ettei yksikään joka häneen uskoo hukkuisi, vaan hänellä olisi iankaikkinen elämä.
      Vain niillä on iankaikkinen elämä tarjolla, jotka haluavat ottaa sen vastaan.
      Muita kohtaa kadotus, häviäminen olemattomiin.

      "Haluaisin kuolla pois ja raueta tyhjiin, tietämättömään tilaan."
      -Jla rakastaa sinua. Rakasta sinäkin Jlaa ja lähimmäisiäsi sekä itseäsi.

      "Vain pelko kuolemanjälkeisestä elämästä, estää minua lähtemästä täältä pois.
      Tämä pelko on istutettu minuun jo lapsuudessani."
      -Kuoleman jälkeinen ikuinen elämä on tarjolla vain niille, jotka haluavat ottaa sen vastaan. Muiden kohtalona on kadotus eli häviäminen olemattomiin.

      • Anonyymi

        Vain täyttä ymmärrystä vailla oleva masokisti valitsee ikuisen elämän, ikävystyttävien uskovaisten seurassa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vain täyttä ymmärrystä vailla oleva masokisti valitsee ikuisen elämän, ikävystyttävien uskovaisten seurassa.

        Noin sinä ajattelet koska olet synnin turmelema ihminen, niinkuin me uskovatkin olemme olleet. Et kykene rakastamaan aidosti ketään, siksi taivas on sinulle kauhea paikka. Tämä todistaa ettei kukaan ihminen lähtökohtaisesti halua siihen todelliseen ja totuudenmukaiseen taivaaseen. Jumala ei mukaudu meidän ihmisten ajatuksiin vaan meidän ihmisten tulee muuttua sellaisiksi kuin Jeesus on, että voisimme haluta hänen taivaaseen. Miksi Jumala ei halua meidän olevan sellaisia kuin olemme langenneina? Koska olemme epäpyhiä, pahoja, syntisiä, saastaisia, täynnä valhetta ja vihaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Noin sinä ajattelet koska olet synnin turmelema ihminen, niinkuin me uskovatkin olemme olleet. Et kykene rakastamaan aidosti ketään, siksi taivas on sinulle kauhea paikka. Tämä todistaa ettei kukaan ihminen lähtökohtaisesti halua siihen todelliseen ja totuudenmukaiseen taivaaseen. Jumala ei mukaudu meidän ihmisten ajatuksiin vaan meidän ihmisten tulee muuttua sellaisiksi kuin Jeesus on, että voisimme haluta hänen taivaaseen. Miksi Jumala ei halua meidän olevan sellaisia kuin olemme langenneina? Koska olemme epäpyhiä, pahoja, syntisiä, saastaisia, täynnä valhetta ja vihaa.

        "Koska olemme epäpyhiä, pahoja, syntisiä, saastaisia, täynnä valhetta ja vihaa"
        Hyvin kuvasit teidän uskovaisten todellista luonnetta. Me uskomattomat ei onneksi ryvetä tuollaisessa saastassa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Noin sinä ajattelet koska olet synnin turmelema ihminen, niinkuin me uskovatkin olemme olleet. Et kykene rakastamaan aidosti ketään, siksi taivas on sinulle kauhea paikka. Tämä todistaa ettei kukaan ihminen lähtökohtaisesti halua siihen todelliseen ja totuudenmukaiseen taivaaseen. Jumala ei mukaudu meidän ihmisten ajatuksiin vaan meidän ihmisten tulee muuttua sellaisiksi kuin Jeesus on, että voisimme haluta hänen taivaaseen. Miksi Jumala ei halua meidän olevan sellaisia kuin olemme langenneina? Koska olemme epäpyhiä, pahoja, syntisiä, saastaisia, täynnä valhetta ja vihaa.

        Noin sinä ajattelet koska olet synnin turmelema ihminen, niinkuin me uskovatkin olemme olleet. Et kykene rakastamaan aidosti ketään, siksi taivas on sinulle kauhea paikka.

        Kato,perkele kirjoitti ihmiselle antamatta armoa!
        Olette te yhtä paskaa !
        Ei Rakkautta toiselle !


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vain täyttä ymmärrystä vailla oleva masokisti valitsee ikuisen elämän, ikävystyttävien uskovaisten seurassa.

        "Vain täyttä ymmärrystä vailla oleva masokisti valitsee ikuisen elämän, ikävystyttävien uskovaisten seurassa."

        Jeesus on tullut, jotta ihmisillä olisi elämä ja yhtäkylläisyys.
        Siis todellinen täysipainoinen elämä. Vapaana kahlehtivasta synnistä.


    • Anonyymi

      Rakas kyselijä, jo Salomo kyseli noita asioita turhautuneena. Hänhän sai pyynnöstään Jumalalta viisautta joka asiaan. Masennuksesi vuoksi et näe ilmeisesti ihanan luonnon värejäkään. Sama oli minullakin, kun ahdistukset painoivat päälle. Minulla oli kuitenkin usko, tosin ilman tunteita. Mutta loukkaannuin työtapaturmassa ja pidin keväällä kolmekuukautta lomaa. Vastenmielinen työ ja työtoverit ahdistivat minua. Mutta riemuitsin vapaudesta ja aloin kiittää Jumalaani tästä vapaudesta. Näin kevään puhkeavan iloisella mielellläni. Huomasin kaikkien kukkien ihanat värit, kauneuden ja tuoksun. Pystyin kävelemään käsi raudoitettuna. Kiitokseni vaihtui ylistykseen ja riemulliseen Jumalan palvontaan. Tunsi monen vuoden jälkeen eläväni. Huomasin selvästi Jumalan siunaavan vaikutuksen kasvavan, kun hän ilmaisi itseään ja tahtoaan monin ihmeellisin tavoin. Ajattelin, tämän Jumalan lapsena haluan elää ikuisesti. Nyt vanhana odotan riemuiten Jeesuksen kutsua Taivaan kotiinsa. En pelkää mitään, en kuolemaa enkä elämää . Kumpa sinäkin rakas etsivä löytäisit totuuden . Pyydä sitä Jeesukselta, Hän on luvannut kuulla kaltaistasi.

    • Anonyymi

      > Miksi minun pitää olla olemassa täällä?

      Kun Jumala loi, jumala näki, että se on hyvä. Voisi siis ajatella, olet olemassa, koska Jumala näki, että se on hyvä.

      > Mihin minua tarvitaan?

      Ehkä esittämään nämä kysymykset, jotta minä voin vastata niihin.

      > Miksi iankaikkisuus koskee myös minua, vaikka en halua? (kysymys siis kristityille?)

      Miksi niin ajattelet? Raamatussa ikuinen elämä luvataan vain vanhurskaille.

      "Ja nämä menevät pois iankaikkiseen rangaistukseen, mutta vanhurskaat iankaikkiseen elämään."
      Mat. 25:46

      " Sillä synnin palkka on kuolema, mutta Jumalan armolahja on iankaikkinen elämä Kristuksessa Jeesuksessa, meidän Herrassamme."
      Room. 6:23

      > Haluaisin kuolla pois ja raueta tyhjiin, tietämättömään tilaan.

      Miksi?

      Itse olen ymmärtänyt niin, että epävanhurskaat thoutuvat täysin, koska:

      "... destroy both soul and body in hell. "
      Matt. 10:28

    • Anonyymi

      Elämän loppuminen ja katoaminen on luonnolinen asia. Elämä tässä on ainoastaan tärkeä, mutta miksi uskovaiset kyseenlaistavat oman ja toisten elämää koko ajan? En tarvitse Jeesusta, Buddhaa tai ketään muutakaan elämääni. Tai Raamattua tai Koraania. Kaikki on tässä ja nyt. Miksi se ei riittäisi ja miksi joku haluaa pilata elämäni?

      • Anonyymi

        Uskit kuvittelee olevansa olevansa kelvollisia päättämään miten kenenkin tulee elämänsä elää. Onneksi niitten mielipiteet voi ohittaa säälivällä naurahduksella.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Uskit kuvittelee olevansa olevansa kelvollisia päättämään miten kenenkin tulee elämänsä elää. Onneksi niitten mielipiteet voi ohittaa säälivällä naurahduksella.

        "Uskit kuvittelee olevansa olevansa kelvollisia päättämään miten kenenkin tulee elämänsä elää. "

        Jla antaa Raamatussa ohjeet hyvään elämään.
        Eivät sitä ihmiset tee.
        Ihmiset voivat kertoa toisille, mitä Jla Raamatussa ohjeistaa ihmisiä.
        Jlahän on ihmisen luonut, joten hän on oikea taho myös ohjeistamaan ihmisiä.


    • Anonyymi

      Elämän loppuminen ja katovaisuutemme ei missään ulottuvuudessa ole luonnollinen asia. Ajatuksena se sotii räikeästi kaikkea sitä vastaan, minkä tunnemme elämänä ja fyysisyytenä ajattelevina elävinä olentoina. Pelkästään sisäisen maailmamme kapinointi kuoleman kohdatessa todistaa tämän. Kukaan tervemielisesti ajatteleva tai fyysisesti terve ihminen ei todellisuudessa halua kuolla. Ihminen kapinoi tätä musertavaa todellisuutta vastaan olemalla mieluiten puhumatta siitä. Mutta sadat hautakivet hautuumailla kulkiessamme niiden ohi osoittavat voimattomuutemme vihollisemme edessä.
      Raamattu toteaa realisesti että kuolema on ”vihollinen” sekä iankaikkisuuden hän on asettanut ihmisen sisimpään. Jokaisella on voimakas sisäinen halu ja energia elää.

      Elämä on meidän energiamme, meitä ylläpitävä sisäinen voima. Kuten totesit, elämä on todella tärkeä, muuta meillä ei ole kuin yksi ainoa elämä. Miten siis käytät ajan, joka meille on määrätty? Raamattu kertoo Jumalan asettaneen ihmiseen sisäisen elämän voiman eli hengityksen, jota ylläpidämme hengittämällä sisään raikasta happea soluille ja verenkiertojärjestelmälle.

      Miksi ja miten uskovaiset kyseenalaistavat toisten elämää koko ajan en oikein ymmärtänyt ajatustasi? Itse en näe mitään syytä miksi kukaan kyseenalaistaisi toisten elämää? Mitä kyseenalaistettavaa siinä on. Tärkeintä on ymmärtää elämän syvin olemus ja tarkoitus. Sitä emme voi koskaan löytää evoluutioteoriasta tai sattumasta, joka tarkoittaa käytännössä tarkoituksettomuutta. Jumala on tarkoitus.
      Koska ihmisen elämä kuoleman sekä oman katoavaisuuden puristeessa on todellinen ja musertava, tarvitsemme jokainen tietoisesti tai tietämättämme tarkoituksen elämällemme. Monet kokevatkin elämänsä hyvin tyhjäksi ja tarkoituksettomaksi etsien sisältöä ja täyttymystä milloin mistäkin. Se on löydettävissä ainoastaan suuntaamalla katse kaiken elollisen mahdollistavan persoonan eli Jumalan puoleen kääntymällä.
      Todellisuudessa tarvitset ja jokainen tarvitsee Jeesusta vaikka toisin uskotkin. Et tällä hetkellä sitä täysin ymmärrä, koska sinulta puuttuu tärkein elämästäsi- Jumala. Etsi häntä. Tutustu hänen sanaansa Raamattuun. Löydät todellisen yhteyden, dimension, joka vetää sinut universumissa uusien todellisuuksien maailmaan. Kuten Paavali totesi aikoinaan, uskomme näkymättömiin todellisuuksiin.
      Ilman Jumalaa elämälläsi ei ole jatkuvuutta, tarkoitusta ja se päättyy ehdoitta kuolemaan.
      Jumala taas voi antaa meille tarkoituksen ja vastaukset. Hänellä on ikuinen tarkoitus ihmisen suhteen. Niin. Hänen tarjoama ilmainen lahja on ikuinen elämä. Tästä ehkä lisää joskus.
      Piti vielä kysyä, miksi joku haluaa pilata elämäsi ja miksi?
      Älä anna toisten ihmisten, tekojen tai asenteiden vaikuttaa itseesi. Voit suodattaa kaiken negatiivisuuden tajunnastasi. Negatiivisuus on myrkky sielulle. Jos tajuamne itsemme ja koko globaalin ihmiskunnan pienuuden sen mitättömyyden valtavan kosmisen universumin edessä, opimme näkemään itsemme ja toisemme uudessa ulottuvuudessa.
      Ihmisinä emme ole mitään, vain pieniä pisaroita, näkymättömiä ajassa, mutta suuri Jumala taivaassa näki meissä jokaisessa jotakin arvokasta, ainutlaatuista. Juuri siksi hän lähettää poikansa Jeesuksen kuolemaan tuskallisesti meidän jokaisen puolesta, jotta hän voi ja haluaa vetää meidät lähelleen rakkaudessa. Usko Jeesukseen tuo pelastuksen, tarkoituksen ja ikuisen elämän, johon itse uskon. Kaikessa on kysymys uskosta.

      • Anonyymi

        Uskotko, että ikuinen elämä on mukavaa?
        Käytännössä se tarkoittaa loputonta tapahtumattomuutta. Mitään muuta järkeen käypää selitystä ei ole. On vaan stagnaatio. Äärettömän pitkän ajan.
        Höpiskööt raamattu mitä tahansa.


    • Anonyymi

      Miksi minun pitää olla olemassa täällä?

      Miksi toinen menestyy minua paremmin?

      Mihin minua tarvitaan?

      Miksi iankaikkisuus koskee myös minua, vaikka en halua? (kysymys siis kristityille?)

      Olet luotu,elät !
      Anna toisten menestyä sillä sillä ei ole väliä jatkuvuudessa.
      Sinua tarvitaan,koska olet luotu.Kasvat kokoajan eteenpäin !
      Olet iankaikkinen,olet nyt mitä olet mutta kasvat ja sinusta tulee vahvempi kokoajan.
      Sinua tarvitaan,koska olet joillekin todella tärkeä !

    • Anonyymi

      Niin monen sattuman portista olemme kulkeneet.
      Jos kaikki olisi jonkun korkeamman voiman johdatusta, voisi luojan nähdä harrastavan jotain groteskia peliä.

    • Anonyymi

      Tuo harhaoppi on saanut suosiota jonka mukaan ihminen katoaa eikä joudu perkeleen ja hänen enkeliensä kanssa piinattavaksi. Raamattu opettaa että epäuskoinen tekeytyy nukkuvaksi. Eli jokainen ihminen, olkoon kuinka ateisti tahansa, tietää sisimmässään että Jumala on olemassa ja että hän on hyvä ja täydellinen ja että me olemme viallisia. Siksi ateistit ovat olevinaan moraalisesti oikeassa koska he tietävät että moraali on objektiivistä ja todellista, mutta joustavat tästä toki tilaisuuden tullen kun pitää vängätä uskovien kanssa ja hetken päästä taas arvostelevat meitä kuinka tehdään sitä ja tätä (ilman objektiivistä moraalia tuollainen arvostelu ei ole minkään arvoista).

      Jumala on iankaikkinen, sitä on myös ihminen joka on luotu hänen kuvakseen. Iankaikkinen elämä on taivas ja iankaikkinen kuolema on kadotus.
      Jumala tuomitsee täysin oikeudenmukaisesti, luonteen mukaan. Siksi Raamattu opettaa että uskova muuttuu Jeesuksen kaltaiseksi koska pahuus ei sovellu taivaaseen, meidän pitää muuttua, mutta me emme itse sitä muutosta saa aikaan. Me saamme Jumalalta muutoksen uskomalla Jeesukseen eikä omiin tekoihimme ja omaan hyvyyteemme. Meidän elämäntarkoitus on tulla Kristuksen kaltaisiksi, jokainen meistä tuo häntä ilmi siten kuin Jumala tahtoo.

      Uskovina meidän tulisi katsoa menestystä katoavana asiana, jota se myös on. Se joka menestyy ja saa paljon, myös menettää paljon enemmän. Jos et ole menestynyt, niin siinä on jopa tämä hyvä puoli. Sinun on toki vaikea nähdä tätä näin koska et tahdo iankaikkista elämää, katsot maallisiin.

      Jeesus on rakastanut sinuakin. Miten paljon? Hän katsoi hyväksi että hän tulisi kaikkien hylkäämäksi, otti kantaakseen sen rangaistuksen joka meille kaikille kuuluu. Jeesukselle risti tapahtuu ainiaan. Se kertoo meille että Jumala on ikuisesti meidän pahoista teoista kärsivä Jumala, ja kuinka suuri on hänen rakkautensa ja armonsa. Niin hyvin sinua, minua kuin kaikkia muitakin hän on rakastanut.

      Sinun elämäsi tarkoitus määräytyy sen mukaan mielistytkö Jeesukseen vai vääryyteen. Ei ole muita vaihtoehtoja. Siihen on jokaisen ihmisen kohtalo sidottu.

      Juuri kukaan ei itke Jeesusta (Israel tulee tulevaisuudessa viettämään valittajaisia hänelle). Sitä että hänet viattomana tapettiin ja että se on meidän syntimme ja pahuutemme, josta häntä lyötiin. Niin itsekkäitä me olemme. Valitamme vaan kuinka huonosti meillä menee vaikka Jumala on osoittanut näin suurta rakkautta meitä kohtaan.

      Iankaikkinen rangaistus tuli vanhurskaan osaksi jumalattomien puolesta, ja kun jumalattomat eivät siltikään häntä tule rakastamaan, joutuvat he itse siihen mihin ovat toisen synneillään saattaneet. Tässä on Jumalan täydellinen oikeudenmukaisuus.

    • Anonyymi

      Näyttää siltä, että Jumala rakastaa tappamalla.
      Olen yhä vakuuttuneempi asiasta.

    • Anonyymi

      Alottaja, haluatko olla kuin lehmä navetassa? Ne ivät poistu aitojen ulkopuolelle edes tietoa hakiessaan.

      https://astro.cafeastrology.com/natal.php

      Mutta jos pelkäät totuutta itsestäsi, älä mene tuonne.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nokialaisen koulun pihalta löytyi nuoren ruumis

      Näin kertovat iltapäivälehdet ja Nokian uutiset. Mitähän on tapahtunut..?
      Nokia
      156
      3639
    2. Missäs lynkkausjoukot piileksii?

      Tänään lähilehden kirjoituksessa paikallinen entinen pizzayrittäjä kertoi muuttaneensa pois Sysmästä. Syynä oli koulukiu
      Sysmä
      57
      1286
    3. Mies hävisi oikeudenkäynnin koronapassista valtiota ja Fazeria vastaan määrättiin korvaamaan lähes

      https://yle.fi/a/74-20091554 Henkilö liikkui ilman Koronapassia ja yritti päästä aamiaiselle Fazer kahvilaan,
      Maailman menoa
      252
      1124
    4. Haluisin jutella sulle siitä

      Mistä mennään. Tiedän yhteyden.
      Ikävä
      44
      1004
    5. Suomen edesottamukset Ukrainan sodassa jaksavat ihmetyttää ulkomaisia työkavereitani

      Työskentelen korkean teknologian yrityksessä, jossa on ihmisiä ympäri maailmaa. Suuri osa ulkomaisista on kotoisin Aasia
      Maailman menoa
      300
      973
    6. Haluaisitko sitten mies

      Että ottaisin sinuun yhteyttä?
      Ikävä
      53
      932
    7. Tulihan tästä

      Meidän "jutusta" vähän turhan suuri show tänne palstalle. Sivusta seurasin sitä enimmäkseen.
      Ikävä
      68
      913
    8. Mites meillä nainen tämä yhteys

      Onko se yhteistä se kokemus siitä, että tunnemme syvästi toisemme? Tunnemme vetoa ja sielunyhteyttä, jotain kuin toisest
      Ikävä
      54
      889
    9. Mitä ajattelisit siitä

      Miten reagoisit jos kaivattusi ottaisi yhteyttä?
      Ikävä
      52
      884
    10. En ymmärrä käytöstäsi, mies

      Jotain miehen logiikkaa? Et siis halua tutustua yhtään millään tavoin paremmin, vaikka ajatuksissasi näköjään joskus pyö
      Rakkaus ja rakastaminen
      65
      864
    Aihe