Ymmärrätkö oikeasti musiikista (taiteesta) mitään.

Anonyymi-ap

Näinhän se menee. Eli mitä enemmän sinä tiedät sitä helpommin sinä hyväksyt sen.
Esimerkiksi taiteessa ja musiikissa moni, liian moni luulee ymmärtävänsä ja osaavansa kaiken, ja vain esim. sillä perusteella että hänellä on ollut kitara jo kolme vuotta sängyn alla, ja että hän osaa soittaa kolmensoinnun metallimusiikki kompin, nuo ei tee musiikin etenkään kitaransoiton "taitajaa" tai tietäjää, mutta voi olla alk? Mutta tuolta pohjalta ei voi ruveta arvostelemaan mitään musiikkia tai mitään musiikkityyliä, etenkää sitä onko soittaja ammattilainen, hyvä tai huono.
Musiikissa ja muussakin taiteessa kun olet ammattilainen tai hyvin perillä oleva amatööri niin sinä ymmärrät ja siedät taiteesta lähestulkoon kaiken, etkä ole heti arvostelemassa aivan kuin oikeasti tieräisit jotain..

6

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Luulen ymmärtäväni, mutta en suinkaan tiedä kaikkea. Voin kuitenkin sanoa onko joku mun mielestä hyvä vai ei, mutta se ei tarkoita, että sen pitäisi olla hyvä jonkun toisen mielestä. Eikä se tarkoita, että se sama kappale/artisti/bändi/taideteos/kirja/elokuva/teatteriesitys yms. on huono, vaikka joku niin sanoisi. Mielipiteitä on niin monia ja niin saa ollakin, mutta kukaan ei voi väittää omaa mielipidettään ainoaksi oikeaksi totuudeksi.

    • Anonyymi

      Kauheata katsoa, kun aloittaja ei osaa edes kirjoittaa suomen kieltä, mutta pätemistä riittää. Ammattilaisuus ei muuten tarkoita, että olisi edes musikaalinen.

    • Anonyymi

      Toistaiseksi ei tiedetä, miksi yksi pitää yhdestä ja toinen ei voi sitä sietää. Makuasia.

      • Anonyymi

        Osansa on luonteella ja ympäröivistä tekijöistä saadut vaikutteet.
        Muistan tapauksen alemmilta luokilta joskus 80 luvun puolivälin jälkeen, kun kuunneltiin musiikkia ja arvosteltiin sitä.
        Eräs kappale oli rokkia. Annoin siitä täydet pisteet, ja kun kysyttiin syytä, sanoin, että se on kaverillani. Minua ei ymmärretty.

        Tuolloin ei saanut olla erilainen, eikä ymnmärretty, että asia voi olla tottumiskysymys, ja kaltaisistaan ihminen saa ilonsa. Alkuaan minäkään en tykännyt rokista. Mutta kun sitä joutui kuuntelemaan, siihen tottui, kuten sanotaan: 'Kaikkeen tottuu', sanoi mustalainen hirressä. 'Ensimmäiset 2 pv on hankalaa, sitten siihen tottuu'.

        Sama juttu USA:n sotilailla vietnamissa, ja joillain suomalaisilla Ukrainassa - ensin tappamista kammoksuu ja sen tuomitsee, sitten siihen tottuu, ja lopulta siitä alkaa nauttia, kuten kidutuksesta. Kun sitten joutuu toisenlaisiin porukoihin, sopeutuminen voi olla vaikeaa, kun huomaa, etteivät opitut säännöt ja toimet olekaan hyväksyttäviä.


    • Anonyymi

      https://www.youtube.com/watch?v=fC3Cthm0HFU

      Ehken ymmärrä! =DD
      Dilla ja munkit. Luulin olevan USA alkuperää mut...!

      • Anonyymi

        En tiedä onko tuo video -80 luvun Suomea, mutta jollain tavalla melko täydellisesti tehty.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      74
      5288
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      17
      2396
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      26
      1917
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      44
      1608
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1571
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1368
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      9
      1277
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      4
      1226
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      6
      1209
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1183
    Aihe