Onko mukamas mahdoton tehdä latauspiste joka toimis tavallisella Pankki/luottokortilla. ?
Syötä kortti automaattiin, anna pin koodi ja automaatti antaa hyväksynnän lataukselle. Kun haluat lopettaa "tankkauksen" vedä piuha irti, ja automaatti veloittaa summan tililtäsi.
Ei tarvita älyttömiä kännyköitä ei apseja eikä japseja..
Sähköauton lataus pitäisi tehdä helpommaksi !
101
1093
Vastaukset
- Anonyymi
"...Onko mukamas mahdoton tehdä latauspiste joka toimis tavallisella..."
Ilmeisesti on, kun sellaisia ei ole näkynyt ilmestyvän latauspisteisiin.- Anonyymi
😋😍😋😍😋😍😋😍😋
😍 Nymfomaani -> https://ye.pe/finngirl21#17815836h
🔞❤️💋❤️💋❤️🔞💋❤️💋❤️💋🔞
- Anonyymi
Latauspalveluja tarjoavat kuuntelevat asiakkaitaan. Ei netissä avautuvia risaperseitä.
Rahattomien itkuja on turha kuunnella kun maksavat asiuakkaat ovat tyytyväisiä.- Anonyymi
Pankkikortilla maksavat ovat asiakkaita siinä missä kaikki muutkin. Ja tulevaisuudessa laki velvoittaa tarjoamaan latureissa ainakin lähimaksun.
- Anonyymi
Rahattomat patterinörtit käyttää lääppimispuhelimia ja appseja. Rikkailla on pankkien myöntämiä "mustia kortteja!
https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000009324550.html
Ps. Bensakäyttöisellä V8:lla ajaminen on ihanan kallista ! - Anonyymi
vanhuus se tulee sinullekkin....osalla alkaa jo 50 vuotiaana muisti pätkiin ja jne...osa ei edes saa luottokortteja eikä verkkopankkitunnuksia kun on mennyt luottotiedot...
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
vanhuus se tulee sinullekkin....osalla alkaa jo 50 vuotiaana muisti pätkiin ja jne...osa ei edes saa luottokortteja eikä verkkopankkitunnuksia kun on mennyt luottotiedot...
Toi on nyt osittain löperöjuttua. Kaikki saa tunnukset.
- Anonyymi
Aika kummallistakin on, että lataus on tehty niin hankalaksi.
- Anonyymi
Latausfirmat haluavat sitouttaa asiakkaita vain itseensä aivan kuten muutkin kaupat kaikenlaisilla korteilla. Latausfirmat vana tekee sen appeilla ja tägeillä.
Asiaan on tulossa muutos
1. laturin näytöltä pitää nähdä todellinen velotettava hinta
2. myös maksukortit on tulossa käyttöön (direktiivi tulossa).
Joten eiköhän vuoden tai kahden kuluttua jo päästä maksamaan pankkikortilla.
Siihen asti latailen plugarin kotona. Aiemmin en sähköautoa hanki.- Anonyymi
"Joten eiköhän vuoden tai kahden kuluttua jo päästä maksamaan pankkikortilla.
Siihen asti latailen plugarin kotona. Aiemmin en sähköautoa hanki."
Tämä on sitä samaa jengiä jotka halusivat maksa laskunsa pankin tiskillä tai maksuautonaatilla. Siperia opetti heille maksaman laskunsa netissä eikä siinä elo heille enää mitään ongelmaa.
Tämä on teille seuraava opeteltava asia. Kuuluu kansalaistaotoihin. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Joten eiköhän vuoden tai kahden kuluttua jo päästä maksamaan pankkikortilla.
Siihen asti latailen plugarin kotona. Aiemmin en sähköautoa hanki."
Tämä on sitä samaa jengiä jotka halusivat maksa laskunsa pankin tiskillä tai maksuautonaatilla. Siperia opetti heille maksaman laskunsa netissä eikä siinä elo heille enää mitään ongelmaa.
Tämä on teille seuraava opeteltava asia. Kuuluu kansalaistaotoihin.Miksi kaikkea pitäisi opetella? Kun kerran pankkikortti toimii hyvin niin miksi vaihtaa toiseen maksutapaan? Eikä älykännykän osaaminenkaan ole kansalaisvelvoite, koska monille riittää pelkkä peruskännykkä. Jos kännykkää käyttää pelkkiin puheluihin ja ehkä jops tekstiviesteihin niin peruskännykkä riittää hyvin.
Ja autojenkin pitää toimia hyvin ilman että on edes kännykkää mukana eikä omista mitään älykännykkää. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miksi kaikkea pitäisi opetella? Kun kerran pankkikortti toimii hyvin niin miksi vaihtaa toiseen maksutapaan? Eikä älykännykän osaaminenkaan ole kansalaisvelvoite, koska monille riittää pelkkä peruskännykkä. Jos kännykkää käyttää pelkkiin puheluihin ja ehkä jops tekstiviesteihin niin peruskännykkä riittää hyvin.
Ja autojenkin pitää toimia hyvin ilman että on edes kännykkää mukana eikä omista mitään älykännykkää.Ja edelleen, tärkeintä on että lataus onnistuu helposti ilman mitään kirjautumisia minnekään ja ilman mitään sitoutumista kuluttajan puolelta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Joten eiköhän vuoden tai kahden kuluttua jo päästä maksamaan pankkikortilla.
Siihen asti latailen plugarin kotona. Aiemmin en sähköautoa hanki."
Tämä on sitä samaa jengiä jotka halusivat maksa laskunsa pankin tiskillä tai maksuautonaatilla. Siperia opetti heille maksaman laskunsa netissä eikä siinä elo heille enää mitään ongelmaa.
Tämä on teille seuraava opeteltava asia. Kuuluu kansalaistaotoihin.Sun mielestä on ok , että pitää olla 10 appia latausta varten . Ok . Minä en tuollaista halua , eikä ole pakko .
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Joten eiköhän vuoden tai kahden kuluttua jo päästä maksamaan pankkikortilla.
Siihen asti latailen plugarin kotona. Aiemmin en sähköautoa hanki."
Tämä on sitä samaa jengiä jotka halusivat maksa laskunsa pankin tiskillä tai maksuautonaatilla. Siperia opetti heille maksaman laskunsa netissä eikä siinä elo heille enää mitään ongelmaa.
Tämä on teille seuraava opeteltava asia. Kuuluu kansalaistaotoihin.Ei ole kansalta tyhmyyttä pyytää järjestelmää joka on jo olemassa ja toimiva.
Latausapit olivat ihan hyvä idea silloin kun sähköautoilijoita oli vähän, nyt ne ovat sekavana ja huonosti läpinäkyvänä maksujärjestelmänä saaneet olla käytössä jo liian pitkään.
Bensa-aseman valinnan helppous, vilkaise pylonin ylintä riviä, 2,05 aja ohi 1,86 pysähdy tankille, maksa kortilla ja nipistä vielä joko plussapisteet tai kanta-asiakas alennus mikäli sellainen kortti on matkassa. Mutta mikään kortti ei tee 2,05 hintaista bensaa halvemmaksi kuin 1,86 maksava. Ja kaikki tämä päässälaskuna, alle 2 sekunnin harkinta-ajalla, käännynkö aseman pihaan vai jatkanko katsomaan seuraavien asemien pylonit.
- Anonyymi
ei ole.... aika perustainen maksu...ei sen vaikempaa....hintaa voidaan säänöstellä kuin bensan hintaakin...... halpa ja edullinen ratkaisu....
- Anonyymi
Työpaikoilla voi myös, ladata nokialaiset akkulit turvoksiin!!!😂😂
- Anonyymi
Langaton lataus tulee, sitten on helppoa.
- Anonyymi
Sitten kun täräyttää pohjan korokkeeseen niin lataus loppuu.
- Anonyymi
Miten ajattelitte hoitaa homman kun lähdette vaikka Saksan kautta Italiaan ? Montako latausoperaattoria pitää huomioida varmuuden vuoksi matkalla jotta lataus aina onnistuu?
No, vaikeaksi menisi ja sama ongelma tietysti keski-Euroopassa asuvilla. Tämän vuoksi luottokorttit on tulossa pakotetusti tuetuiksi latureihin. Tässä ei ole kyse mistään Suomalaisten opetettelusta. Tämän tietysti ymmärsi heti kaikki jotka hiukankn osaa käyttää päätään ja näkee muutakin kuin sen oman kesämökkimatkansa.- Anonyymi
ei onnistu kun lataaminen tökkii jo suomessa...
- Anonyymi
Olen ajanut neljällä euroopan kiertueellani sähköautollani yhteensä 26 000 km. Minkäänlaista ongelmaa ei ole tullut vastaan. Superchargerin pistoke autoon ja lataus alkaa automaattisesti. Kannattaa valita autonsa oikein. Tosin järjetöntä enää muun merkkistä autoa edes ostaa.
- Anonyymi
lähimaksu kortilla ei edes vaikea...onkan homma tehty siksi kortilla et saadaan ryöstettyä ylimääräistä..
- Anonyymi
Maksaa maksaa... Kermaperseitten pitää saada halpaa sähköä.... Korttimaksua ei tehdä sentakia kun ylläpito on kallista...latauspisteet on vielä lastenkengissä ja sutta ja sekuntaa on tarjolla, sama homma oli aikoinaan digipoksien tultua markkinoille... Seuraavaksi tulee pikalaturit jotka kuluttaa akut nopeaan...tuolla inffoa...
https://yle.fi/a/74-20004556 - Anonyymi
Syy siihen, että latauksissa ei voi kortilla maksaa on korttilaitteiden käyttökustannukset. Latauksien summat ovat yleisesti pieniä / tapahtuma, josta tulee latauksen tarjoajalle ylimääräistä kustannusta ja työtunteja. Tägi / appi toimii täysin itsenäisesti ilman kuluja.
Tägin käyttö onkin mielestäni todella helppo ja sujuva . Alnoa vaiva niiden käytössä on niiden tilaaminen, senkin koet vain kerran elämässäsi.
Toki niiden käytössä pitää olla tarkkana että käyttää oikeaa tägiä. Silti vahingosta selviää vähällä verrattuna polttoaineen tankkauksessa mahdolliseen virheeseen.- Anonyymi
Paljon on vielä parannettavaa..... Sekä autoissa että latausasemissa.
- Anonyymi
Entä jos lataa puhelimeen huijjaussovelluksen. Onko mahdollista.?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Entä jos lataa puhelimeen huijjaussovelluksen. Onko mahdollista.?
Kaikki on mahdollista, mobiililaitteiden kanssa kannattaa olla varovainen kaikkien sovellusten kanssa, sähköautosovellukset ei ole poikkeus.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Paljon on vielä parannettavaa..... Sekä autoissa että latausasemissa.
Aivan, maailma ei ole koskaan valmis... missään asiassa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Paljon on vielä parannettavaa..... Sekä autoissa että latausasemissa.
Polttomoottorisissa autoissa parannettavaa vasta onkin. Aloitettaisi vaikka moottoreiden hyötysuhteiden parantamisesta, joka on edelleenkin 100-vuoden opettelun jälkeen surkea.
On vallan idioottimaista polttaa 70 - 80 % polttoaineesta lämpönä ja saasteena taivaan tuuliin. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Polttomoottorisissa autoissa parannettavaa vasta onkin. Aloitettaisi vaikka moottoreiden hyötysuhteiden parantamisesta, joka on edelleenkin 100-vuoden opettelun jälkeen surkea.
On vallan idioottimaista polttaa 70 - 80 % polttoaineesta lämpönä ja saasteena taivaan tuuliin.Kukahan se hurruttelee lentokoneella.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kukahan se hurruttelee lentokoneella.
Kuitenkin vähemmän nelihenkisen perheen lomamatka thaimaahan saastuttaa ilmakehää lentäen kuin että ajaisi sinne autolla.
- Anonyymi
Tässä se syy on, kortti maksu on hintava ja se näkyisi latauksen hinnassa. Toissijainen syy on sitten asiakkaan sitouttaminen ja ehkä ajatus sen oman maksujärjestelmän johtava asema markkinoilla, mikä on vähän tyhmää, mutta kun kilpailuhenkisiä ollaan..
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tässä se syy on, kortti maksu on hintava ja se näkyisi latauksen hinnassa. Toissijainen syy on sitten asiakkaan sitouttaminen ja ehkä ajatus sen oman maksujärjestelmän johtava asema markkinoilla, mikä on vähän tyhmää, mutta kun kilpailuhenkisiä ollaan..
Korttimaksu ei maksa paljon mitään. Suuri osa maksaa pikkuostoksetkin kortilla eikä kukaan noissa paikoissa ole valittanut maksuista.
- Anonyymi
Jokos se Teslan magic dock toimii suomessa.
- Anonyymi
Suomessa kuten kaikkialla euroopassa on superchargereissa CCS liitin vakiona, ja monella asemalla voi suomessa ladata muitakin kuin Tesloja. Vaatii Tesla apin, ja sinne luottokortin tiedot.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Suomessa kuten kaikkialla euroopassa on superchargereissa CCS liitin vakiona, ja monella asemalla voi suomessa ladata muitakin kuin Tesloja. Vaatii Tesla apin, ja sinne luottokortin tiedot.
"Vaatii Tesla apin, ja sinne luottokortin tiedot."
Eli noita ei voi käyttää. Latauksen pitää onnistua ilman appia ja kirjautumista. - Anonyymi
On aina toiminut, koska suomessa on CCS liittimet kaikissa Teslan latauspisteisssä.
Et tainnut tietää mistä on kyse.
- Anonyymi
Korttimaksu on tulossa direktiivin voimalla koko EU-alueelle. Ongelma on huomattu muuallakin. Keskieuroopassa missä porukka ajelee paljon maiden välillä tuo maakohtaisten firmojen tägittely ja äppäily on lapsellista.
- Anonyymi
Mikä on helpompaa kuin kytkeä kotona latausjohto autoon pari-kolme kertaa viikossa yön ajaksi?
Julkisia latauspaikkoja varten on älypuhelimiin appeja joilla lataukset hoituu.- Anonyymi
Äpit ja luurin käyttö on monelle ikäihmiselle painajainen.
- Anonyymi
Paitsi silloin jos ei satu olemaan kotona.
- Anonyymi
"Julkisia latauspaikkoja varten on älypuhelimiin appeja joilla lataukset hoituu."
Joka paikassa pitää olla jokin saatanan appi. Kyllä julkisten latauspaikkojen pitäisi toimia jopa ilman että puhelinta on mukana. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Julkisia latauspaikkoja varten on älypuhelimiin appeja joilla lataukset hoituu."
Joka paikassa pitää olla jokin saatanan appi. Kyllä julkisten latauspaikkojen pitäisi toimia jopa ilman että puhelinta on mukana.Teslassa homma toimii ilman puhelinta. Piuha kiinni ja kahville!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Teslassa homma toimii ilman puhelinta. Piuha kiinni ja kahville!
Valtaosa julkisista latureista ei ole Teslan latureita. Lisäksi Teslan laturit ovat kiskurihinnoiteltuja, joten vain idiootit lataavat niistä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Valtaosa julkisista latureista ei ole Teslan latureita. Lisäksi Teslan laturit ovat kiskurihinnoiteltuja, joten vain idiootit lataavat niistä.
Lisäksi tuo järjestelmä on erittäin turvaton. Teslalla on miljoonien korttien tiedot ja KUN ne varastetaan niin sitten tulee ongelmia. Teslan ei pidä saada tavuakaan tietoa minusta vaan pelkkä maksusuorituksen määrä riittää.
- Anonyymi
Tottahan jokainen toimija haluaa jollain tapaa sitoa asiakkaat käyttämään omia latauspisteitään ja siksi toimitaan noin.
- Anonyymi
Pitäisi kaikilla merkeillä toimia kuten Teslalla. Ei appseja, tägejä, luottokortteja, käteistä yms. typeryyksiä. Tarvitsee vain tökätä Superchargerin piuha kiinni ja kaikki toimii!
- Anonyymi
Paitsi että appi täytyy olla teslallekin. Mutta sitä ei tarvitse erikseen kääyttää lataustilanteessa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Paitsi että appi täytyy olla teslallekin. Mutta sitä ei tarvitse erikseen kääyttää lataustilanteessa.
EI se Teslan appi ole pelkästään lataamista varten. Sillä voi hoitaa monet muutkin autoon liittyvät asiat. Mutta kieltämättä Teslan lataaminen on kaikkein helpointa. Piuha kiinni ja on homma on hoidettu. Auto hoitaa maksamiseen liittyvät asiat itsekseen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
EI se Teslan appi ole pelkästään lataamista varten. Sillä voi hoitaa monet muutkin autoon liittyvät asiat. Mutta kieltämättä Teslan lataaminen on kaikkein helpointa. Piuha kiinni ja on homma on hoidettu. Auto hoitaa maksamiseen liittyvät asiat itsekseen.
Autojen pitäisi toimia ilman että edes omistaa älypuhelinta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Autojen pitäisi toimia ilman että edes omistaa älypuhelinta.
Miksi ihmeessä pitäisi? Sehän on todella hienoa asia että autoa voi komentaa puhelimella esim. "lämmitys päälle nyt", "ovi lukkoon/auki nyt". Tai katsoa missä se oikein olikaan parkissa?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miksi ihmeessä pitäisi? Sehän on todella hienoa asia että autoa voi komentaa puhelimella esim. "lämmitys päälle nyt", "ovi lukkoon/auki nyt". Tai katsoa missä se oikein olikaan parkissa?
Normaali ihminen tietää muutenkin missä auto on parkissa eikä nuo muutkaan ominaisuudet tärkeitä ole.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Normaali ihminen tietää muutenkin missä auto on parkissa eikä nuo muutkaan ominaisuudet tärkeitä ole.
Ja edelleen, auton pitää toimia täydellisesti ilman että omistaa älypuhelinta. Monille ihmisille kun älypuhelin on turhake ja pelkkä peruspuhelin riittää.
- Anonyymi
Tämä Gemini Flex latauslaite (https://nordicplug.fi/products/go-echarger-gemini-flex-latauslaite-porssisahko) on ollut todella hyvä ja voi ladata pörssisähköllä.
- Anonyymi
Sivua ei löydy.
Tässä keskustellaan julkisista latausasemista ja niissä tarvittavista sovelluksista.
- Anonyymi
On tulossa direktiivi mikä velvoittaa firmat tarjoamaan maksukortilla maksamismahdollisuuden. Asia on kovasti ollut tapeetilla keskieuroopassa.
- Anonyymi
Kumpi ensin (dc) kaapeli autoon vai tunnistautuminen?
- Anonyymi
Järkevintä ensiksi kaapeli ja auto hoitaa tunnistautumisen ja maksun automaattisesti. Appseilla, pankkikorteilla yms. pelleilyn pitää jäädä täysin pois!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Järkevintä ensiksi kaapeli ja auto hoitaa tunnistautumisen ja maksun automaattisesti. Appseilla, pankkikorteilla yms. pelleilyn pitää jäädä täysin pois!
Juuri näin.
- Anonyymi
Syy laturioperaattorien veloitus ratakisuihin ei ole käyttäjäystävällisyydessä vaan
a) Halussa luoda oma veloitustapa jonka toivotaan valtaavan markkinoita.
b) Ehkä tärkeämpänä, korttimaksu on operaattorille kallista, varsinkin kun monet lataukset ovan muutaman euron luokkaa.
Mielenkiintoista on se kuinka uudistusmieliset sähköautoilijat selittävät silmät kirkkaina, miten luottokorttinumeron antaminen tusinalle eri taholle, vastaavan määrän kännykkäaplikaatioita lataaminen puhelimelle ja käyttäjätilien luominen sinne ja tänne on niin kätevää, varsinkin kun kaikki tämä tehdään räntäsateessa jossakin huoltoaseman takapihalla.
Tägi tai auton kautta veloitus on kylläkin aivan toimivia ratkaisuja, mutta pankkikortti ja lähimaksu on se yleismaailmallinen ja käyttäjäystävällisin.- Anonyymi
"kaikki tämä tehdään räntäsateessa jossakin huoltoaseman takapihalla."
Vain hölmö jättää tunnusten luomisen tuohon hetkeen. 99% on luonut tunnukset kotona.
"käyttäjäystävällisin"
Tämäkin meni väärin. Pankkikorttia joutuu näyttämään joka kerta ja näppäilemään salasanan. Automaattisessa tunnistutumisessa ei tarvitse tehdä mitään muuta kuin tökätä auto kiinni laturiin. Kyllä tuo on kaikkein yksinkertaisinta ja mukavinta.
Pankkikortit on niin passee. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"kaikki tämä tehdään räntäsateessa jossakin huoltoaseman takapihalla."
Vain hölmö jättää tunnusten luomisen tuohon hetkeen. 99% on luonut tunnukset kotona.
"käyttäjäystävällisin"
Tämäkin meni väärin. Pankkikorttia joutuu näyttämään joka kerta ja näppäilemään salasanan. Automaattisessa tunnistutumisessa ei tarvitse tehdä mitään muuta kuin tökätä auto kiinni laturiin. Kyllä tuo on kaikkein yksinkertaisinta ja mukavinta.
Pankkikortit on niin passee.Ja viimmeisenä oljenkortena se appin kehittäjä myy luottokorttinumerot, moneenko paikkaan on tullut ne luottokortin tiedot annettua?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja viimmeisenä oljenkortena se appin kehittäjä myy luottokorttinumerot, moneenko paikkaan on tullut ne luottokortin tiedot annettua?
Ainakin seuraavat:
Spotify
Netflix
Sony Store
HBO Max
Telia
Verkkokauppa.com
Niin monta hotellia ja autovuokraamoa etten jaksa edes yrittää muistaa.
Lisäksi jokainen kerta kun olen ostanut nettikaupasta jotain.
Eiköhän meillä kaikilla ole aika sama tilanne. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"kaikki tämä tehdään räntäsateessa jossakin huoltoaseman takapihalla."
Vain hölmö jättää tunnusten luomisen tuohon hetkeen. 99% on luonut tunnukset kotona.
"käyttäjäystävällisin"
Tämäkin meni väärin. Pankkikorttia joutuu näyttämään joka kerta ja näppäilemään salasanan. Automaattisessa tunnistutumisessa ei tarvitse tehdä mitään muuta kuin tökätä auto kiinni laturiin. Kyllä tuo on kaikkein yksinkertaisinta ja mukavinta.
Pankkikortit on niin passee.Taas meni väärin. Känykkään joutuu joka kerta näppäilemään pin koodin ja yrittämään sitä ennen toimimatonta sormenjälki tai kasvojentunnistusta, sitten vaan oikeaa sovellusta etsimään.
Maksukortti viedään vain lähelle tunnistinta. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Taas meni väärin. Känykkään joutuu joka kerta näppäilemään pin koodin ja yrittämään sitä ennen toimimatonta sormenjälki tai kasvojentunnistusta, sitten vaan oikeaa sovellusta etsimään.
Maksukortti viedään vain lähelle tunnistinta.Riittää kuule, kun kaapelin tökkää autoon kiinni. Mitään muuta ei tarvita.
Ei pankkikortteja ja kännykkäsovelluksia! Ja mieluiten ei niitä tägejäkään... - Anonyymi
(b) Ehkä tärkeämpänä, korttimaksu on operaattorille kallista, varsinkin kun monet lataukset ovan muutaman euron luokkaa...)
Lataukset ovat usein muutaman kymmenen senttiä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
(b) Ehkä tärkeämpänä, korttimaksu on operaattorille kallista, varsinkin kun monet lataukset ovan muutaman euron luokkaa...)
Lataukset ovat usein muutaman kymmenen senttiä.Käyt siis lataamassa noin 1 kWh:n verran. Mikäs järki tuossa on?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"kaikki tämä tehdään räntäsateessa jossakin huoltoaseman takapihalla."
Vain hölmö jättää tunnusten luomisen tuohon hetkeen. 99% on luonut tunnukset kotona.
"käyttäjäystävällisin"
Tämäkin meni väärin. Pankkikorttia joutuu näyttämään joka kerta ja näppäilemään salasanan. Automaattisessa tunnistutumisessa ei tarvitse tehdä mitään muuta kuin tökätä auto kiinni laturiin. Kyllä tuo on kaikkein yksinkertaisinta ja mukavinta.
Pankkikortit on niin passee."Automaattisessa tunnistutumisessa ei tarvitse tehdä mitään muuta kuin tökätä auto kiinni laturiin. Kyllä tuo on kaikkein yksinkertaisinta ja mukavinta."
Ei ole sitten helppoa, jos autolla on useita käyttäjiä ja maksajaa halutaan vähän väliä vaihtaa. Miten maksajan ja kortin vaihtaa tuossa järjestelmässä alle minuutissa? Omaakin autoa käyttää välillä muut enkä todellakaan maksaisi heidän käyttämästään sähköstä.
Ja tietenkin voin itsekin päättää, että maksankin jollain toisella maksuvälineellä.
Edelleenkin kaikkein järkevin tapa maksaa on käyttää pankkikorttia. Ja kirjautumisen vaatiminen pitäisi olla laitonta. Ja auton pitää toimia täydellisesti ilman että edes omistaa älypuhelinta. Apit on idiooteille. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Automaattisessa tunnistutumisessa ei tarvitse tehdä mitään muuta kuin tökätä auto kiinni laturiin. Kyllä tuo on kaikkein yksinkertaisinta ja mukavinta."
Ei ole sitten helppoa, jos autolla on useita käyttäjiä ja maksajaa halutaan vähän väliä vaihtaa. Miten maksajan ja kortin vaihtaa tuossa järjestelmässä alle minuutissa? Omaakin autoa käyttää välillä muut enkä todellakaan maksaisi heidän käyttämästään sähköstä.
Ja tietenkin voin itsekin päättää, että maksankin jollain toisella maksuvälineellä.
Edelleenkin kaikkein järkevin tapa maksaa on käyttää pankkikorttia. Ja kirjautumisen vaatiminen pitäisi olla laitonta. Ja auton pitää toimia täydellisesti ilman että edes omistaa älypuhelinta. Apit on idiooteille.Pankkikortit ovat menneisyyttä. Ne tulee korvata mukavammilla/turvallisemmilla tavoilla.
Ei ole kiva huomata että asemassa olikin kortin skimmauslaite ja rahat lähti tililtä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Pankkikortit ovat menneisyyttä. Ne tulee korvata mukavammilla/turvallisemmilla tavoilla.
Ei ole kiva huomata että asemassa olikin kortin skimmauslaite ja rahat lähti tililtä.Hah hah... Lähimaksussa ei ole skimmausta eikä mikään latureissa käytettävä menetelmä ole turvallisempi. Varsinkin plug and charge on yksi turvattomimmista maksutavoista. KUN tulee tietomurto niin sitten miljoonien autojen korttitiedot leviävät ympäri maailmaa. En luota Teslaan, joten mitään korttitietoja en sille anna.
- Anonyymi
Nesteellä on nyt sellaisia latausasemia, jotka toimii kortilla.
- Anonyymi
Ainakin appsit ja pankkikortit ovat syvältä. Parasta on Tesla-tyylinen täysin automaattinen tunnistus ja maksu, kunhan tökkää DC-latauskaapelin kiinni. Ei mitään säätämisiä.
- Anonyymi
Myös VAGeissa on vastaava systeemi. Piuha kiinni ja siinä kaikki.
- Anonyymi
Ei tarvi syöttää korttia ja antaa pin-koodia sillä lataus on niin halpaa, että lähimaksulla hoituu maksaminen. Vaikeaa tietysti polttisautoilijoiden ymmärtää kun tankkaus maksaa satasen verran.
- Anonyymi
Tällä hetkellä suurimmassa osassa julkisia latureita ei voi maksaa pankkikortilla lähimaksulla. Kuulostaa ihan siltä kuin et edes omista sähköautoa.
Eikä tuolla tankkauksen hinnalla ole mitään merkitystä jos pelkkä sähköauton arvon alenema on paljon enemmän vuodessa kuin useimmat maksavat bensasta vuodessa. Itse maksan noin tonnin bensasta vuodessa.
- Anonyymi
Kaikesta sitä halutaan mielessään rakentaa ongelmaa.
- Anonyymi
Miksi latauksesta pitäisi tehdä niin vaikeaa, että se pitäisi maksaa pankkikortilla?
- Anonyymi
Miksi latauksesta pitää tehdä niin vaikeaa, että lataamiseen tarvitaan jokin saatanan äppi? Lataamisen pitää onnistua ilman, että mihinkään tarvitsee kirjautua eikä omista älykännykkää tai koko kännykkää ei ole edes mukana.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miksi latauksesta pitää tehdä niin vaikeaa, että lataamiseen tarvitaan jokin saatanan äppi? Lataamisen pitää onnistua ilman, että mihinkään tarvitsee kirjautua eikä omista älykännykkää tai koko kännykkää ei ole edes mukana.
Opettele lukemaan. Tässä on moneen kertaan sanottu että Teslat Ja VAGin autot eivät tarvitse mitään muuta kuin kytkeä kiinni laturiin. Kaikki hoituu automaattisesti.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Opettele lukemaan. Tässä on moneen kertaan sanottu että Teslat Ja VAGin autot eivät tarvitse mitään muuta kuin kytkeä kiinni laturiin. Kaikki hoituu automaattisesti.
Ja se vaatii kirjautumista, joten ei käy. Lisäksi maksukortin vaihtaminen ei käy hetkessä. En aina halua maksaa samalla kortilla ja autoa käyttävät muutkin ja he maksavat erikseen.
Edelleenkin en suostu antamaan mitään tietoja Teslalle, jonka johtaja on mielisairas paskiainen. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Opettele lukemaan. Tässä on moneen kertaan sanottu että Teslat Ja VAGin autot eivät tarvitse mitään muuta kuin kytkeä kiinni laturiin. Kaikki hoituu automaattisesti.
Ja onko Teslan latureissa näyttö joka näyttää reaaliaikaisesti hinnan? Haluan tietää joka sekunti sentilleen tähän asti maksamani hinnan. En halua selvittää sitä jälkikäteen vaan haluan tietää sen heti.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja se vaatii kirjautumista, joten ei käy. Lisäksi maksukortin vaihtaminen ei käy hetkessä. En aina halua maksaa samalla kortilla ja autoa käyttävät muutkin ja he maksavat erikseen.
Edelleenkin en suostu antamaan mitään tietoja Teslalle, jonka johtaja on mielisairas paskiainen.Ja onneksi EU on tulossa väliin ja pakottaa Teslankin laittamaan näytön ja lähimaksumahdollisuuden Superchargereihin. Nimittäin Supercharger V4:ssa on sekä näyttö että lähimaksumahdollisuus. Eli pian Superchargereissakin voi ladata lähimaksulla ilman kirjautumista.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja onneksi EU on tulossa väliin ja pakottaa Teslankin laittamaan näytön ja lähimaksumahdollisuuden Superchargereihin. Nimittäin Supercharger V4:ssa on sekä näyttö että lähimaksumahdollisuus. Eli pian Superchargereissakin voi ladata lähimaksulla ilman kirjautumista.
"Eli pian Superchargereissakin voi ladata lähimaksulla ilman kirjautumista."
No voi, jos haluaa tehdä hommasta vaivalloista. Itse aion vain tökätä kaapelin kiinni jatkossakin, ilman sen kummempia rituaaleja. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Eli pian Superchargereissakin voi ladata lähimaksulla ilman kirjautumista."
No voi, jos haluaa tehdä hommasta vaivalloista. Itse aion vain tökätä kaapelin kiinni jatkossakin, ilman sen kummempia rituaaleja.Ja idioottina ei näe mitä maksaa sähköstä ja sitten rääkyy jälkikäteen, jos sähkö onkin sattumalta kallista. Itse haluan nähdä koko ajan mitä maksan sähköstä reaaliaikaisesti ilman mitään appeja. Lisäksi haluan vaihdella maksutapaa silloin tällöin ja myös maksajaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja idioottina ei näe mitä maksaa sähköstä ja sitten rääkyy jälkikäteen, jos sähkö onkin sattumalta kallista. Itse haluan nähdä koko ajan mitä maksan sähköstä reaaliaikaisesti ilman mitään appeja. Lisäksi haluan vaihdella maksutapaa silloin tällöin ja myös maksajaa.
Lisäksi en halua kirjautua mihinkään palveluun ladatakseni autoa. Auton latauksen pitää onnistua ilman mitään kirjautumista.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja onko Teslan latureissa näyttö joka näyttää reaaliaikaisesti hinnan? Haluan tietää joka sekunti sentilleen tähän asti maksamani hinnan. En halua selvittää sitä jälkikäteen vaan haluan tietää sen heti.
Kyllä, Teslaa ladatessa sekä ladattu sähkömäärä, että sen hinta näkyy auton näytössä reaaliaikaisesti.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Opettele lukemaan. Tässä on moneen kertaan sanottu että Teslat Ja VAGin autot eivät tarvitse mitään muuta kuin kytkeä kiinni laturiin. Kaikki hoituu automaattisesti.
Tietääkseni myynnissä on kuitenkin paljon muidenkin valmistajien sähköautoja kuin vain Teslan tai VAG:n.
Tuo auton automaattinen tunnistautuminen on toki käytännössä helpoin tapa ja sopii varmasti melko monelle. Mutta on sitten tiettyjä tapauksia tai tilanteita (esim. auton lainaaminen) milloin tuota toimintoa ei välttämättä haluta käyttää, ja tuolloin nyt vaan yksinkertaisesti pankki/luottokortin käyttäminen on selvästi helpoin ja yksinkertaisin tapa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tietääkseni myynnissä on kuitenkin paljon muidenkin valmistajien sähköautoja kuin vain Teslan tai VAG:n.
Tuo auton automaattinen tunnistautuminen on toki käytännössä helpoin tapa ja sopii varmasti melko monelle. Mutta on sitten tiettyjä tapauksia tai tilanteita (esim. auton lainaaminen) milloin tuota toimintoa ei välttämättä haluta käyttää, ja tuolloin nyt vaan yksinkertaisesti pankki/luottokortin käyttäminen on selvästi helpoin ja yksinkertaisin tapa."Tietääkseni myynnissä on kuitenkin paljon muidenkin valmistajien sähköautoja kuin vain Teslan tai VAG:n."
Tuo teknologia leviää de-facto-standardiksi parissa vuodessa kaikkiin merkkeihin. Ei siinä ole mitään rakettitiedettä.
Itse kyllä valitsen kaikki härpäkkeeni sen 95% käyttötilanteen mukaan, en sen poikkeavan 5% perusteella. Automaattinen tunnistautuminen on helpointa ja poikkeustilanteissa on olemassa aina mahdollisuus manuaaliseen tunnistautumiseen.
Toki en ymmärrä miksi pitäisi alkaa pelleilemään parin kympin sähkölaskusta kun lainaa kaverille 50.000 euron auton. Herrasmies lainaaja kyllä lyö auton palauttaessaan sen 20 euron setelin omistajalle.
Meitä on moneen junaan. Toiset etsivät ratkaisuja, toiset ongelmia. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Tietääkseni myynnissä on kuitenkin paljon muidenkin valmistajien sähköautoja kuin vain Teslan tai VAG:n."
Tuo teknologia leviää de-facto-standardiksi parissa vuodessa kaikkiin merkkeihin. Ei siinä ole mitään rakettitiedettä.
Itse kyllä valitsen kaikki härpäkkeeni sen 95% käyttötilanteen mukaan, en sen poikkeavan 5% perusteella. Automaattinen tunnistautuminen on helpointa ja poikkeustilanteissa on olemassa aina mahdollisuus manuaaliseen tunnistautumiseen.
Toki en ymmärrä miksi pitäisi alkaa pelleilemään parin kympin sähkölaskusta kun lainaa kaverille 50.000 euron auton. Herrasmies lainaaja kyllä lyö auton palauttaessaan sen 20 euron setelin omistajalle.
Meitä on moneen junaan. Toiset etsivät ratkaisuja, toiset ongelmia.En todellakaan suostu kirjautumaan Teslalle latauksen takia. En anna mitään tietojani Teslalle. Eikä autonkaan pidä lähettää bittiäkään dataa Teslalle.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Tietääkseni myynnissä on kuitenkin paljon muidenkin valmistajien sähköautoja kuin vain Teslan tai VAG:n."
Tuo teknologia leviää de-facto-standardiksi parissa vuodessa kaikkiin merkkeihin. Ei siinä ole mitään rakettitiedettä.
Itse kyllä valitsen kaikki härpäkkeeni sen 95% käyttötilanteen mukaan, en sen poikkeavan 5% perusteella. Automaattinen tunnistautuminen on helpointa ja poikkeustilanteissa on olemassa aina mahdollisuus manuaaliseen tunnistautumiseen.
Toki en ymmärrä miksi pitäisi alkaa pelleilemään parin kympin sähkölaskusta kun lainaa kaverille 50.000 euron auton. Herrasmies lainaaja kyllä lyö auton palauttaessaan sen 20 euron setelin omistajalle.
Meitä on moneen junaan. Toiset etsivät ratkaisuja, toiset ongelmia.Kunhan maksukorttia voi vaihdella systeemissä kuin paitaa. Eli jos päätänkin lataustilanteessa maksaa toisella kortilla niin sen pitää onnistua alle 10 sekunnissa ilman äppejä. Ja Teslan ei pidä saada tietää millä kortilla maksan eikä mitään tietoja minusta eikä myöskään autosta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Tietääkseni myynnissä on kuitenkin paljon muidenkin valmistajien sähköautoja kuin vain Teslan tai VAG:n."
Tuo teknologia leviää de-facto-standardiksi parissa vuodessa kaikkiin merkkeihin. Ei siinä ole mitään rakettitiedettä.
Itse kyllä valitsen kaikki härpäkkeeni sen 95% käyttötilanteen mukaan, en sen poikkeavan 5% perusteella. Automaattinen tunnistautuminen on helpointa ja poikkeustilanteissa on olemassa aina mahdollisuus manuaaliseen tunnistautumiseen.
Toki en ymmärrä miksi pitäisi alkaa pelleilemään parin kympin sähkölaskusta kun lainaa kaverille 50.000 euron auton. Herrasmies lainaaja kyllä lyö auton palauttaessaan sen 20 euron setelin omistajalle.
Meitä on moneen junaan. Toiset etsivät ratkaisuja, toiset ongelmia.Ja oikeasti kaikkiin latureihin tulee parin vuoden päästä lähimaksumahdollisuus ja näytöt latureihin. Myös Teslan ja VAG:n latureihin. Tulevaisuudessa Teslankin latureissa voi maksaa lähimaksulla ilman kirjautumista.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Tietääkseni myynnissä on kuitenkin paljon muidenkin valmistajien sähköautoja kuin vain Teslan tai VAG:n."
Tuo teknologia leviää de-facto-standardiksi parissa vuodessa kaikkiin merkkeihin. Ei siinä ole mitään rakettitiedettä.
Itse kyllä valitsen kaikki härpäkkeeni sen 95% käyttötilanteen mukaan, en sen poikkeavan 5% perusteella. Automaattinen tunnistautuminen on helpointa ja poikkeustilanteissa on olemassa aina mahdollisuus manuaaliseen tunnistautumiseen.
Toki en ymmärrä miksi pitäisi alkaa pelleilemään parin kympin sähkölaskusta kun lainaa kaverille 50.000 euron auton. Herrasmies lainaaja kyllä lyö auton palauttaessaan sen 20 euron setelin omistajalle.
Meitä on moneen junaan. Toiset etsivät ratkaisuja, toiset ongelmia."Toiset etsivät ratkaisuja, toiset ongelmia."
Ratkaisu on jo olemassa, eli se korttimaksu vaihtoehtoisena maksutapana.
Jostain syystä joillakin on kuitenkin kova tarve perustella sitä miksi tuota vaihtoehtoa ei tarvita. Miksi, ei kai korttimaksamisen mahdollisuus ole mitenkään pois appin/tägin/automaattisen tunnistautumisen käyttäjiltä? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja onneksi EU on tulossa väliin ja pakottaa Teslankin laittamaan näytön ja lähimaksumahdollisuuden Superchargereihin. Nimittäin Supercharger V4:ssa on sekä näyttö että lähimaksumahdollisuus. Eli pian Superchargereissakin voi ladata lähimaksulla ilman kirjautumista.
Toki voi mutta yksikään Tesla kuski ei toimi niin,. Se ominaisuus on tarkoitettu muiden automerkkien lataamiseen.
Teslan toimintamallin soisi yleistyvän kaikilla automerkeillä ja latausketjuilla.
Piuha kiinni ja homma hoidettu. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja idioottina ei näe mitä maksaa sähköstä ja sitten rääkyy jälkikäteen, jos sähkö onkin sattumalta kallista. Itse haluan nähdä koko ajan mitä maksan sähköstä reaaliaikaisesti ilman mitään appeja. Lisäksi haluan vaihdella maksutapaa silloin tällöin ja myös maksajaa.
Auto kyllä kertoo jo etukäteen paljonko kW maksaa. Sillä hetkellä kun kerrot navigaattorille että tonne mentäisiin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Toki voi mutta yksikään Tesla kuski ei toimi niin,. Se ominaisuus on tarkoitettu muiden automerkkien lataamiseen.
Teslan toimintamallin soisi yleistyvän kaikilla automerkeillä ja latausketjuilla.
Piuha kiinni ja homma hoidettu.Tuollainen sitoo tiettyyn latausyritykseen ja joutuu kirjautumaan palveluun. Minulla on se vaatimus vain, että laturiyritys ei saa minusta mitään muuta tietoa kuin maksun. En todellakaan anna yritykselle korttitietojani. Tuon järjestelmän pitää toimia ilman kirjautumista ja maksukorttia pitää pystyä vaihtamaan sekunneissa eikä laturiyritys saa saada mitään ylimääräistä dataa autosta.
- Anonyymi
Kaikenkaikkiaan pitää muistaa että polttikset häviää mukavuusvertailun jo heti kättelyssä koska se saa menovettä vain erillisiltä bensa-asemilta.
Sähköauto latautuu pääsääntöisesti kotona yöllä ja lataukset muualla ovat harvinainen poikkeus. Itsellä tuollaisia tapauksia on 4-6 per vuosi.
Eli polttis häviää jo pelkästään sen takia että sitä pitää käyttää joka kerta bensa-asemalla. Sähköautolla sellainen pelleily jää melkein tyystin pois.- Anonyymi
Juuri noin se menee! Mullakin yli 95% latauksista tapahtuu kotona halvimmalla pörssisähköllä, kunhan vaan tökkään lataustöpselin autoon silloin kun latausta tarvitsee. Ei tarvita mitään kortteja tai tägejä ja sovellus hoitaa latauksen halvimman sähkön tunteina.
On aivan sama millä maksan latauksen sen harvan kerran kun on asiaa yli 300km:n päähän. Silloinkin latauksen aloitus ja maksu hoituu kätevästi kännykkäsovelluksella.
Paluuta bensaletkun kahvaan ei tule. - Anonyymi
Riippuu tapauksesta, ei kaikilla ole mahdollisuutta ladata kotonaan ja se on iso ongelma. Kotiin pitää hankkia latauspiste ja jos sen haluaa olevan nopea, niin yleensä joutuu hankkimaan myös isommat pääsulakkeet ja niistä tulee kokoajan lisämaksua ja itse latauslaite maksaa. Ei se bensan tankkaus ole mikään ongelma kun noita asemia on joka nurkalla ja aina auki.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Riippuu tapauksesta, ei kaikilla ole mahdollisuutta ladata kotonaan ja se on iso ongelma. Kotiin pitää hankkia latauspiste ja jos sen haluaa olevan nopea, niin yleensä joutuu hankkimaan myös isommat pääsulakkeet ja niistä tulee kokoajan lisämaksua ja itse latauslaite maksaa. Ei se bensan tankkaus ole mikään ongelma kun noita asemia on joka nurkalla ja aina auki.
Kuulostaa tekosyylle vastustaa sähköautoa.
Jos on varaa hankkia yli 40000€ maksava sähköauto, ei latauslaitteen hankkiminen ole mikään kustannus. Halvimmillaan sellainen maksaa alle 400€ ja jos omakotitalossa on valmiiksi 3×16A voimavirtapistorasia, mitään asennuskuluja ei tule. Höpöhöpöä on myös se ettei 3x25A pääsulakkeet riitä. 11kW:n latausteho (yleisin 3-vaihelatauksen teho) tarkoittaa vaihetta kohti n. 3,7kW. Yksi 25A:n sulake sallii 6kW:n kuorman. Mikään pakko ei ole ladata autoa yhtä aikaa sähkökiukaan lämmityksen kanssa.
Isoakkuinenkin sähköauto latautuu täyteen 11kW:lla yön aikana.
Kerrostalo- ja rivitaloasujalla on tietysti eri tilanne ja latausmahdollisuudet ovat taloyhtiöstä kiinni. Heille polttomoottoriauto saattaa olla toistaiseksi sopivampi. Valinta on onneksi vapaa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Riippuu tapauksesta, ei kaikilla ole mahdollisuutta ladata kotonaan ja se on iso ongelma. Kotiin pitää hankkia latauspiste ja jos sen haluaa olevan nopea, niin yleensä joutuu hankkimaan myös isommat pääsulakkeet ja niistä tulee kokoajan lisämaksua ja itse latauslaite maksaa. Ei se bensan tankkaus ole mikään ongelma kun noita asemia on joka nurkalla ja aina auki.
" jos sen haluaa olevan nopea,"
Sähköauto ladataan yön yli eli ei ole mitään syytä rakennella kotiin mitään nopeaa latausasemaa. Se olisi äärimmäisen typerää ylimitoittamista.
Jos ei pysty lataamaan kotona niin silloin kannattaa katsella jotain muuta käyttövoimaa. Kotilataus on sähköauton omistamisen kulmakivi. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kuulostaa tekosyylle vastustaa sähköautoa.
Jos on varaa hankkia yli 40000€ maksava sähköauto, ei latauslaitteen hankkiminen ole mikään kustannus. Halvimmillaan sellainen maksaa alle 400€ ja jos omakotitalossa on valmiiksi 3×16A voimavirtapistorasia, mitään asennuskuluja ei tule. Höpöhöpöä on myös se ettei 3x25A pääsulakkeet riitä. 11kW:n latausteho (yleisin 3-vaihelatauksen teho) tarkoittaa vaihetta kohti n. 3,7kW. Yksi 25A:n sulake sallii 6kW:n kuorman. Mikään pakko ei ole ladata autoa yhtä aikaa sähkökiukaan lämmityksen kanssa.
Isoakkuinenkin sähköauto latautuu täyteen 11kW:lla yön aikana.
Kerrostalo- ja rivitaloasujalla on tietysti eri tilanne ja latausmahdollisuudet ovat taloyhtiöstä kiinni. Heille polttomoottoriauto saattaa olla toistaiseksi sopivampi. Valinta on onneksi vapaa.Lisäksi kun muistaa että 11kW lataa talvellakin melkein 50km/h lisää rangea. Yön aikana 10h aikana tulisi siis 500km lisää. Iaka harvalla on edes tarvetta ajaa JOKA päivä 500km.
Jopa sillä töpselilaturilla lataa 8km/h joten sen 10h aikana tulisi 80km. Jos omata ajot jää alle tuon keskimäärin päivää kohti, niin ei ole tarvetta edes ladata joka sillä hitaimmalla mahdollisella eli 8A töpselistä ottavalla laturilla.
Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Työsuhdepyörän veroetu poistuu
Hallituksen veropoliittisen Riihen uutisia: Mitä ilmeisimmin 1.1.2026 alkaen työsuhdepyörän kuukausiveloitus maksetaan2236809Pakko tulla tänne
jälleen kertomaan kuinka mahtava ja ihmeellinen sekä parhaalla tavalla hämmentävä nainen olet. En ikinä tule kyllästymää391209Fuengirola.fi: Danny avautuu yllättäen ex-rakas Erika Vikmanista: "Sanoisin, että hän on..."
Danny matkasi Aurinkorannikolle Helmi Loukasmäen kanssa. Musiikkineuvoksella on silmää naiskauneudelle ja hänen ex-raka241013- 75881
Hävettää muuttaa Haapavedelle.
Joudun töiden vuoksi muuttamaan Haapavedelle, kun työpaikkani siirtyi sinne. Nyt olen joutunut pakkaamaan kamoja toisaal47814Katseestasi näin
Silmissäsi syttyi hiljainen tuli, Se ei polttanut, vaan muistutti, että olin ennenkin elänyt sinun rinnallasi, jossain a59804Työhuonevähennys poistuu etätyöntekijöiltä
Hyvä. Vituttaa muutenkin etätyöntekijät. Ei se tietokoneen naputtelu mitään työtä ole.93774Toinen kuva mikä susta on jäänyt on
tietynlainen saamattomuus ja laiskuus. Sellaineen narsistinen laiskanpuoleisuus. Palvelkaa ja tehkää.38761Tietenkin täällä
Kunnan kyseenalainen maine kasvaa taas , joku huijannut monen vuoden ajan peltotukia vilpillisin keinoin.14716- 43713