Mietin omia hautajaisia

Anonyymi-ap

Miten tulisi kaikki halvimmaksi siviilihautajaiset?

Haluan polttohautauksen eli krematoriosta tuhkana vesistöön tai luontoon, ei hautuumaille. En halua siunausta, vain perheen muistotilaisuuden kotona.

Halpa arkku, uurna, kuljetuskulut ja tuhkauskulut, muistotilaisuuden tarjoilut.

Löytyykö jostain joku kortti tai muu lomake mihin voisi kirjata hautaustoiveet ennakkoon ylös omaisille

77

96

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Persunatsit haluaa , ettei ruumista pestä !! Näin säästyy valtavasti vettä !!

• Anonyymi

Nyt olet ymmärtänyt väärin. Persut eivät halua että muslimiväelle pykätään rakennus jossa voivat pestä ruumiin ja pitää rituaaleja. Eikö en edes anna sairaalan hoitaa ruumiita hautauskuntoon, sinne voi mennä itse pukemaan ja laittamaan läheisensä arkkuun jos tykkää.

• Anonyymi

Hautaustoimistossa voit sopia kaiken etukäteen.

• Anonyymi

Helsinki ei ainakaan onistunut siskon yli 70 v. sopiman kaikea etukäteen.Olisi pistänyt rahat pöytän eläessä. Sanoivat ruumis on oltava. No kylähän se olisi 1+ vuotta sitten halvempaa olla ostaa arkku ,maksa kulut.Kuin nyt. Sillä elää viellä 80v. Pisnestähän hautaustoimistotkin tekee ja ei lähde alennusmyyntiin.Ihmistä pitää eläessä muistaa eikä pipaloita pitää kuoltua. Itse erosin kirkosta. Jää siunasväliin ja kukat. Sairaalan kylmiöstä halvin paaperi arkku.mukana halvin uurna Krematorioon poltetaan. Sen jälkeen meri hautaan tuhkat Helsingin edusta. Senkin tekee viran omainen.ei tarvii pipaloita,juhlaa ei kahvihetkeä siloin.ei nitä kalita kukia ,ei adreseja ym

• Anonyymi

Hautaustoimistolla ei ole mitään tekemistä vainajan kanssa jos haluaa polttohautauksen,säästyy pitkä penni kun ei asioi mokoman laitoksen kanssa.Samoin seurakunnat,rahastaa joka lapusta mitä sieltä joutuu ottamaan.Kirkollisvero on aivan turhaa kun ihminen jättää tämän maailman,siitä ei saa mitään vastinetta.Vainajaa ei ole pakko haudata seurakunnan kalliiseen vuokramaahan,sen voi vaikka omalletontille kuopata.Kiven voi raapasta jostain luonnosta ja kiinnittää nimilätkän siihen.

• Anonyymi

Voit kirjoittaa tahtosi vaikka muropaketin kylkeen. Toimitat pahvin palan sitten lähimmille sukulaisillesi Tai jemmaa ohjeet lompakkoosi näkyvälle paikalle, jos yhtään läheistä ei enää ole.

xLiner

• Anonyymi

Jos kirjoitan tietokoneelle muistion.

Ap.

• Anonyymi

Kai ne osaa, jotka tänne jää. MItä sitä neuvomaan ja määräilemaan, miten haudataan.

• Anonyymi

Minä en halua mihinkään kirkkomaille. Tekopyhään maahan.

Ap.

• Hautausmaalla oli laatikko, jossa luki kompostijäte.
      En kysellyt hintoja.

• Anonyymi

(hihitystä)

Taisin olla jossain Seinäjoen yläpuolella ihmettelemässä hautuumaalla samanlaista pömpeliä - sillä erotuksella, että vieressä oli myös muita roskiksia, kuten metalli-, muovi- ja biojätepönttöjä.

Laaja skaala erilaisia valintoja.

(hirn)

• Anonyymi

Piraija-allas pihalle tai puutarhaan. Kier(t)otaloutta parhaimmillaan. Jäljelle jääneistä luista teettää vaikka marimban.

• Anonyymi

Totta. Mikään ei ole yhtä kallista kuin kuoleminen! Paitsi avioliiton päättyminen miehelle jos avioehto on jäänyt tekemättä.

• Anonyymi

Polttohautaus ja ihan se kaikkein halvin arkku.
      Tuhkat pitää ripotella kotijoen rannoille.
      En kuulu kirkkoon niin ei mitään virallista.
      Saa laulaa kovalla äänellä Maailma on kaunis

• Anonyymi

Jotain tuollaista ajattelin minäkin. Paperinen arkku ja uurna. Ehkä itse tehty se uurna pahvista.

Muistotilaisuus vain perheelle, mies ja lapset. Tai vain lapset.

Haluan halvan loppusijoituksen enkä kuluja omaisille.

Ap.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jotain tuollaista ajattelin minäkin. Paperinen arkku ja uurna. Ehkä itse tehty se uurna pahvista.

Ap.

Halvin polttohautaus ilman mitään peijaisia, jos en ole viimeistään kolmantena päivänä kuolemastani ylösnoussut. Tuhkat mihin tahansa, vaikka jäteastiaan tai maanparannukseen. Niitäkään minä en tarvitse itse eikä kukaan muukaan. Kun ette minua muistaneet eläessäni, ei teidän tarvitse muistaa kuoltuanikaan. Jälkeeni jääneelle miljoonaomaisuudelleni kyllä ottajia sitten löytyykin; siinähän riitelette!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ap.

Jos saa jostain kuivia koivuhalkoja muutaman motin nyysittyä niin voi joenrannalla itse polttaa sen vainajan,on maanläheiset touhut ainakin.Suoraan lapioi tuhkat jokeen sitten kun tuli sammunut.

• Anonyymi

Haluan haudalleni paljon neilikoita. Jäätyisivät aamuun
      Jonain keväänä kuolisin. En vielä nyt, ehkä seuraavana

• Anonyymi

Miten ois tuo walhalla sinne eteerisesti voisi lipua

• Anonyymi

Miksi et siunausta? Kaikkea tuota tyhjänpäiväistä kahvittetua tärkeämpää on siunaus. Sinulla on vielä opittavaa💩

• Anonyymi

Esim. Yksi narsku jätti lapsille perinnön että saisi häntä ylistävät ja hehkuttavat hautajaiset. Ei saanut. Lapset käytti rahat muuhun. Narsku sai kuivat kahvit.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Esim. Yksi narsku jätti lapsille perinnön että saisi häntä ylistävät ja hehkuttavat hautajaiset. Ei saanut. Lapset käytti rahat muuhun. Narsku sai kuivat kahvit.

Niin se on ihan totta, että ns lentävä lähtö saattaa lässähtää kylmään nescafeen in memoriam all your kusetukset

• Anonyymi

En ole uskovainen, siksi.

Ap.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Minä taas en halua kuolleen raadon tulevan kalliiksi, siitä pitää päästä eroon edullisesti. Jotta lapsille jää perintöä enemmän. 😄

Ap.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

En ole uskovainen, siksi.

Ap.

Kannattais nyt viimeistään laittaa asiat tärkeysjärjestykseen. Kaikki maallinen on maallista ja täysin turhaa ei mitään merkitystä sillä tuonpuoleisessaOlit uskovainen eli et niin totuus ei muuksi muutu.💩

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kannattais nyt viimeistään laittaa asiat tärkeysjärjestykseen. Kaikki maallinen on maallista ja täysin turhaa ei mitään merkitystä sillä tuonpuoleisessaOlit uskovainen eli et niin totuus ei muuksi muutu.💩

Ja hokkuspokkus,luulet kuolevasi,mutta älä unta näe. Synnyt uudestaan maksamaan tämän ja entisten elämien virheistäsi. Että turhaan luulet paasseesi kuin koira veräjästä💩

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ja hokkuspokkus,luulet kuolevasi,mutta älä unta näe. Synnyt uudestaan maksamaan tämän ja entisten elämien virheistäsi. Että turhaan luulet paasseesi kuin koira veräjästä💩

Oijoijoi kun minulla nyt on syöpä yhyy. Mietin hautajaisiani mutten yhtään sitä miten elämäni vietin. No. Kohta mietit💩

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Oijoijoi kun minulla nyt on syöpä yhyy. Mietin hautajaisiani mutten yhtään sitä miten elämäni vietin. No. Kohta mietit💩

Ps. Unohda nuo typerät hautajais murheet. Ne on kissan kusi erämaassa . Siihen nähden mitä tuleman pitää💩

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Niin, siksi mietin tämänkin asian etukäteen. Mulla on tapana olla kaukaa järkevä. 😉

Ap.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Niin, siksi mietin tämänkin asian etukäteen. Mulla on tapana olla kaukaa järkevä. 😉

Ap.

Niin ,mietit omat hautajaisesi? Aika kaukaa viisasta? Lyhytnäköistä höttöä💩

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kun minä kuolen,en tahdo koko hautajaisia. Typeryyden huipennus koko juttu. Kun sinä kuolet. Katsot niitä hautajaisiasi siinä muiden mukana,muttei kukaan huomaa että siinähän sinä olet etkä raadossa arkussa. Silloin tajuat miten typeriä ihmiset on. Tökit niitä että hei tässä olen enkä tuolla. Kukaan ei sinua näe. Tule moikkaamaan kun lähdet. Minä tiedän ettet ole kuollut. Olet elävämpi kuin eläessäsi💩

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Vainajan tahtoa pitää kunnioittaa, ei se mitään höttöä ole minun mielestäni. Minulla on asiaan kerran mielioide. Älä höpäjä hölmöjä.

Ap.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kun minä kuolen,en tahdo koko hautajaisia. Typeryyden huipennus koko juttu. Kun sinä kuolet. Katsot niitä hautajaisiasi siinä muiden mukana,muttei kukaan huomaa että siinähän sinä olet etkä raadossa arkussa. Silloin tajuat miten typeriä ihmiset on. Tökit niitä että hei tässä olen enkä tuolla. Kukaan ei sinua näe. Tule moikkaamaan kun lähdet. Minä tiedän ettet ole kuollut. Olet elävämpi kuin eläessäsi💩

Eihän mulla ole hautajaisia, luitko aloitusta lainkaan? Kyse on juuri siitä, etten halua mitään typeriä tekopyhiä kirkkohautajaisia missä nakataan monttuun mätänemään.

Maksetaan maltaita mokomasta touhusta. Järjetöntä.

Ap.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Eihän mulla ole hautajaisia, luitko aloitusta lainkaan? Kyse on juuri siitä, etten halua mitään typeriä tekopyhiä kirkkohautajaisia missä nakataan monttuun mätänemään.

Ap.

Mielummin halpa paperinen arkku missä poltetaan tuhkaksi, siirretään pahvi uurnaan ja kuskataan johonkin luontoon mihin saa luvalla ripotella tuhkat. Uurnan voi polttaa vaikka takassa, päästäkseen siitä eroon jälkikäteen.

Ja jos omaiset ne muutama haluaa, niin voivat kotona muistella ja miettiä perinnönjakoa. Kyllä multa jotain jää jaettavaksi. Ei ihmeitä kuitenkaan. Enkä halua, että uskonnotonta käydään missään kivien äärellä ulvomassa, muistella kun voi hiljaa itsekseenkin.

Kun aikani on, aikani on eikä siitä mitään spektaakkelia tarvitse tehdä.

Ap.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ap.

No en sitten varmaan lukenut. Todellakin järjetöntä. Varsinkin kun se on vain se laina ruumis joka kuolee,et sinä ,enkä minä. 💩

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

No en sitten varmaan lukenut. Todellakin järjetöntä. Varsinkin kun se on vain se laina ruumis joka kuolee,et sinä ,enkä minä. 💩

Noniin. Ja kaikki arvokas oli eläessä. Kuoltua mitään arvokkuutta enää ole. On vain hajoava keho ja läjä turhaa krääsää. Vaatteita jne.

Ap.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Näinhän tuon omakohtaisesti näki ainakin autisti Iris Johansson kirjassaan "Toinen maailma jonka tunnen". Kannattaa todella lukea vaikka kirja on kaunokirjallisesti raskasta luettavaa, mutta et voi muuta kuin jäädä ihmettelemään, miten toisenlaisena tämän saman maailman joku toinen voi nähdä ja kokea. Iris on todellinen henkilö, osoite-, ikä- ym tiedot löytyy netistä. Siellä ruåtsissa kun ei salata ihan kaikkea niinkuin täällä.
        Hautajaisissa12 -vuotiaana mm näki kahdenlaisia vieraita. Näkyviä ja läpinäkyviä, itse päähenkilökin oli näitten viimeksimainittujen joukossa. Molemmat ryhmät touhusivat omiaan tietämättä ja tuntematta toisen ryhmän jäsenistä yhtään mitään.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Minä taas en halua kuolleen raadon tulevan kalliiksi, siitä pitää päästä eroon edullisesti. Jotta lapsille jää perintöä enemmän. 😄

Ap.

En minäkään,mutta perintöä ei jää kun vanha talontötterö ja työkaluja.Itse en saannut edes niitä vanhempieni kuoltua,kaik on pitäny hommata itse.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

En minäkään,mutta perintöä ei jää kun vanha talontötterö ja työkaluja.Itse en saannut edes niitä vanhempieni kuoltua,kaik on pitäny hommata itse.

Jep. Joskus noin. Minulle isäni suuttui, kun sanoin etten edes haluisi periä taloaan. Enkä aio sitä koskaan asuttaa. Hänestä nykyihmiset on kusipäitä ja ajattelevat asiat oudosti.

Hän kun itse haluaisi vissiin tulla haudatuksi omaisuuksineen. Ja pitää niitä niin tärkeinä, ettei ymmärrä niiden olevan minulle ei tärkeitä.

Minulle merkkaa vain vanhempieni elossa olo, ei heidän omaisuus. Tunkekoon sen mihin tahtoo. En sitä ole kuolaamassa itselleni.

Mieluuten älyäisivät käyttää pois vielä eläessään ne muutamat kymppitonnit mitä omaisuudestaan voivat saada.

Ap.

• Hautaustoimistossa voit tehdä hautaussuunnitelman ja hautaustestamentin.

Jos siunaustilaisuus ei ole kirkollinen, niin kannattaa muistaa hommata tilaisuuteen juontaja. Kirkossahan pappi vie seremoniaa eteenpäin, mutta siviilissä jonkun muun täytyy hoitaa hommaa.

• Anonyymi

Kun ei ole siunaustilaisuuttakaan. 😄

Ap.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ap.

"Onko pakko pitää siunaustilaisuus?
        Hautajaisten tulee olla vainajaa ja hänen arvomaailmaansa kunnioittavat. Jos vainaja ei ollut elämänsä aikana millään tavoin hengellinen, on hyvä järjestää siviilihautajaiset. Kirkkoon kuulumattomalle vainajalle voidaan kyllä toimittaa omaisten pyynnöstä myös kristillinen hautaan siunaaminen."

En siis halua pidettävän siunaustilaisuutta ollenkaan, koska en ole hengellinen millään muotoa. En myöskään halua mitään kristillisiä menoja.

Ap.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ap.

Älä nyt kuitenkaan. Siunaustilaisuus on muisto vanhoista riiteistä,aikojen alusta. Se on armo elämän virheistä,joista vastuuseen joutuu. Ei se paha ole. Se on lohduttavaa. Anteeksiantavaa,ymmärtävää. Armollista. Olet sen arvoinen. Älä sitä väheksy.💩

• Anonyymi kirjoitti:

Ap.

Eihän tuossa ole sitten mitään ongelmaa. Nikkaroit itse vanerista arkkusi valmiiksi kellariin ja teet hautaussuunnitelman, missä annat jollekulle läheiselle ohjeet. - Toimittavat sitten sen vanerilaatikon sairaalaan ja ohjeen, että vainaja toimitetaan hautausluvan jälkeen sieltä suoraan poltettavaksi.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Älä nyt kuitenkaan. Siunaustilaisuus on muisto vanhoista riiteistä,aikojen alusta. Se on armo elämän virheistä,joista vastuuseen joutuu. Ei se paha ole. Se on lohduttavaa. Anteeksiantavaa,ymmärtävää. Armollista. Olet sen arvoinen. Älä sitä väheksy.💩

Ja elämä ei lopu tähän maanpäälliseen kuolemaan
        Mutteti tätä elämää ja sen virheitä kuolemalla myöskään kuitata. 💩

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Höpsistä, en kaipaa sellaista höpinää kuoltuani, kun en eläissänikään.

Ap.

• Anonyymi
        Xena-183 kirjoitti:

Eihän tuossa ole sitten mitään ongelmaa. Nikkaroit itse vanerista arkkusi valmiiksi kellariin ja teet hautaussuunnitelman, missä annat jollekulle läheiselle ohjeet. - Toimittavat sitten sen vanerilaatikon sairaalaan ja ohjeen, että vainaja toimitetaan hautausluvan jälkeen sieltä suoraan poltettavaksi.

Jep. Tulee ehkä halvemmaksi paperinen arkku. Paperimassasta. 😄

Uurnan voin askarrella itse.

Ap. (Jasu)

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ja elämä ei lopu tähän maanpäälliseen kuolemaan
        Mutteti tätä elämää ja sen virheitä kuolemalla myöskään kuitata. 💩

Minä en ole virheitä tehnyt, joten tuskin tarvin takas tulla. 😋

Ap.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ap.

Kaikki on virheitä tehnyt😁 se parahin pappikin😁 yhtäkään virheetöntä ei maanpäällinen elämä maanpäällä kanna. Siksi täällä helvetissä ollaankin💩

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kaikki on virheitä tehnyt😁 se parahin pappikin😁 yhtäkään virheetöntä ei maanpäällinen elämä maanpäällä kanna. Siksi täällä helvetissä ollaankin💩

Ja tahtoisitko oikeasti katsoa jälkeesi jätettyjen surua,kun et kuolemallakaan kuole vaikka itsesi tappaisit💩

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Vaan en minä. Niin elän kun pitääkin. 😆

Ap.

• Anonyymi
        Xena-183 kirjoitti:

Pahvinen arkku ei oikein toimi Suomessa.

https://yle.fi/a/3-6727341?utm_source=social-media-share&utm_medium=social&utm_campaign=ylefiapp

Uurna ei ole välttämätön. Tuhkat voidaan haudata myös krematorion pahviuurnassa/pahvipussissa. 🙂

Paperiarkku kuulemma toimii. Jotain uusiokäyttö massaa. Mummollani oli sellainen. Valkoinen väriltäänkin.

Tuttava oli krematoriossa parikyt vuotta töissä. Ja sanoi silloin kun kerran puhetta oli, että halpa arkku uuniin. Kallista ei kannata uhrata. 😅

Ja itse en halua uurnineen päivineen mihinkään. Ripsuttelee maahan/veteen tuhkat. Ja itse astia tai pussi joutaa hävittää.

Ap.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Vaan en minä. Niin elän kun pitääkin. 😆

Ap.

No hyvä sinä. Olet sitten ensimmäinen virheetön ihminen maanpäällä. Bravoo💩

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ja tahtoisitko oikeasti katsoa jälkeesi jätettyjen surua,kun et kuolemallakaan kuole vaikka itsesi tappaisit💩

Suree ne kuitenkin ketkä suree. Mitenkään en suruun voi vaikuttaa, mutta vähän voi helpottaa kun miettii etukäteen miten menetellään, niin ei tarvitse surussa miettiä mitähän Jasu olisi halunnut tämänkin tehtävän.

Ap.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

No hyvä sinä. Olet sitten ensimmäinen virheetön ihminen maanpäällä. Bravoo💩

En virheetön, muttei sillä ole merkitystä. Vain sillä miten muita on kohdellut.

Ap.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ap.

Siihen ei sinulla ole mitään sanomista. En olisi minäkään halunnut tulla, en ainakaan vielä. Olisin halunnut vielä levätä. Sitten kerrottiin kolme perusasiaa tulebasta elämästäni. Ja näytettiin syy, miksi näin. Itse sitten sanoin, että on oikein ja kohtuullista. Sitten sen syyn muistaminen otettiin minulta pois. Nyt olen n 80 v ja kaikki on mennyt niinkuin sanottiin halusin tai en. Kaksi niistä on jo ohimennyttä elämää ja kolmaskin täyttynee lähitulevaisuudessa.
        Tämä Maapallukkahan on tämän maailmankaikkeuden vankilaplaneetta. Kaikki tämän maailmakaikkeuden rikolliset pakotetaan syntymään tänne, yhä uudestaan ja uudestaan ja muistamatta yleensä yhtään mitään menneisyydestä. Ja pois et tästä kierrosta pääse!
        Muualla uudelleen inkarnoituvat muistavat ihan kaiken, satoja tuhansia vuosia taaksepäin. Miksi ei täällä, se ei ollut ainakaan v 1947 vielä selvillä, vaikka ne toiset olivat yrittäneet selvittää syytä. Ja jos Helvetti yritettäisiin paikallistaa, se olisi planeetta Maa tässä maailmankaikkeudessa. Sitä, onko muitakin maailmankaikkeuksia, sitäpä en tiedäkään. Ja tuo uudelleen inkarnoitumisen kehä on hyvinkin tuttu idän uskonnoissa, ainakin buddhalaisuudessa.
        Tässäpä vähän olemassaolosta. Uskoo kuka uskoo ja ei usko, joka ei usko, mutta näin se vain menee. Lisää löytää se, joka haluaa etsiä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Siihen ei sinulla ole mitään sanomista. En olisi minäkään halunnut tulla, en ainakaan vielä. Olisin halunnut vielä levätä. Sitten kerrottiin kolme perusasiaa tulebasta elämästäni. Ja näytettiin syy, miksi näin. Itse sitten sanoin, että on oikein ja kohtuullista. Sitten sen syyn muistaminen otettiin minulta pois. Nyt olen n 80 v ja kaikki on mennyt niinkuin sanottiin halusin tai en. Kaksi niistä on jo ohimennyttä elämää ja kolmaskin täyttynee lähitulevaisuudessa.
        Tämä Maapallukkahan on tämän maailmankaikkeuden vankilaplaneetta. Kaikki tämän maailmakaikkeuden rikolliset pakotetaan syntymään tänne, yhä uudestaan ja uudestaan ja muistamatta yleensä yhtään mitään menneisyydestä. Ja pois et tästä kierrosta pääse!
        Muualla uudelleen inkarnoituvat muistavat ihan kaiken, satoja tuhansia vuosia taaksepäin. Miksi ei täällä, se ei ollut ainakaan v 1947 vielä selvillä, vaikka ne toiset olivat yrittäneet selvittää syytä. Ja jos Helvetti yritettäisiin paikallistaa, se olisi planeetta Maa tässä maailmankaikkeudessa. Sitä, onko muitakin maailmankaikkeuksia, sitäpä en tiedäkään. Ja tuo uudelleen inkarnoitumisen kehä on hyvinkin tuttu idän uskonnoissa, ainakin buddhalaisuudessa.
        Tässäpä vähän olemassaolosta. Uskoo kuka uskoo ja ei usko, joka ei usko, mutta näin se vain menee. Lisää löytää se, joka haluaa etsiä.

Vissiin viittasit Airlin haastatteluun?

• Anonyymi

Tässä ohjesääntöjen ja byrokratian luvatussa maassa tuo arkkumateriaali kannattaa miettiä valmiiksi, ettei tapahtumaketju klikkaa ainakaan siihen.

• Anonyymi

Nojuu kuulemma pahvi vettyy. Pitääkö sitä vainajaa siihen sulloa ennen, kun kylmiöstä ollaa tulossa hakemaan. 🤷🏼‍♂️🤦🏼‍♂️

Joku hedelmälaatikko olis hyvä.

Ap.

• Anonyymi

Antaa tieteelle ruumiin niin ei maksa mitään.Ameriikassa jättävät ruumiin metsään testaus mielessä.

• Anonyymi

Luovutan vain käypäiset elimeni. Muutoin tuhkataan.

Ap.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Luovutan vain käypäiset elimeni. Muutoin tuhkataan.

Ap.

Toivon, että jokin elimistäni on edes käyttökunnossa vielä sitten, kun itse en tarvitse sitä enää. Ja joku muu toivottavasti saa vähän lisäaikaa sen turvin.

Ap.

• Anonyymi

On niin helppo heittää hanskat kehiin kun elämä käy sietämättömäksi. Mutta sen jälkeen katselet sitä mitä tuskaa toisille toit. Kuolema ei ole pakokeino yhtään mistään yhtään mihinkään. kunhan varoitin💩

• Anonyymi

En ole tuonut tuskaa muille juurikaan. Pyrin elämään niin.

Ap.

• Anonyymi

Eikö selkänahkasi ole läpiverillä tuosta jatkuvasta itsensäruoskimisesta? - sivusta.

• Anonyymi

Tässä elämässä voi onnelliseksi tulla ainoastaan tajuamalla että on ikuinen. Kuolematon. Se joka sätkii ja potkii sitä tötuutta vastaan on aina sidottu omaan pahaan oloon. Itsemurhalla siirtää vaan pahan olonsa jälkeenjääville ja syntyy uudestaan maksamaan virheistään. On se niin vitun vaikeaa nöyrtyä ja tunnustaa etten ole jumala. Olen pieni hyttynen. Siitä se onni syntyy💩.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tässä elämässä voi onnelliseksi tulla ainoastaan tajuamalla että on ikuinen. Kuolematon. Se joka sätkii ja potkii sitä tötuutta vastaan on aina sidottu omaan pahaan oloon. Itsemurhalla siirtää vaan pahan olonsa jälkeenjääville ja syntyy uudestaan maksamaan virheistään. On se niin vitun vaikeaa nöyrtyä ja tunnustaa etten ole jumala. Olen pieni hyttynen. Siitä se onni syntyy💩.

Itse uskon sielunvaellukseen/syklisyyteen vaikka en kirkkoon kuulu mutta tuota nöyrtymistä on kahtakin sorttia. Tervepäinen, arjessa tarvittava ja käytännössä kohtuullinen määrä kulloiseenkin olosuhteeseen suhteutettava ja sitten se toinen, minkä näkisin jo ääripäähän vietynä, itsensä halveeraamana ja mitätöivänä, mitä kohtaa lähinnä ja anteeksi tämä vertauskuva, luuserien ja spurgujen keskuudessa. Siis puistonpenkkiläisten piirissä. Tuo anteeksi vain siitä syystä, jos vertauskuva pisti.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Minulta puuttuu kokonaan jumalusko, eikä sitä kukaan pysty päähäni väkisin änkemään. Mutta itse uskon taivaan ja helvetin olevan tätä maallista elämää, olotiloja.

Pyrin elämään niin, etten tekisi muiden oloa ja elämää vaikeaksi.

Ap.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Itse uskon sielunvaellukseen/syklisyyteen vaikka en kirkkoon kuulu mutta tuota nöyrtymistä on kahtakin sorttia. Tervepäinen, arjessa tarvittava ja käytännössä kohtuullinen määrä kulloiseenkin olosuhteeseen suhteutettava ja sitten se toinen, minkä näkisin jo ääripäähän vietynä, itsensä halveeraamana ja mitätöivänä, mitä kohtaa lähinnä ja anteeksi tämä vertauskuva, luuserien ja spurgujen keskuudessa. Siis puistonpenkkiläisten piirissä. Tuo anteeksi vain siitä syystä, jos vertauskuva pisti.

No ei pistänyt. En ole puistopenkkiläinen😄💩

• Anonyymi

Kukaan myöskään ei synny tänne vastoin tahtoaan. Jokainen syntyy just niihin olosuhteisiin,mitä tahtoi tulla tänne oppimaan
      Itsemurha on luovuttamista,kun ei tahdokkaan katsoa totuutta silmiin,vaan mieluummin pakenee. Mitä sinä pelkäät nähdä? Miksi mieluummin pakenet?💩

• Anonyymi

En mä mistään itsemurhasta ole puhunut. Kai sitä voi suunnitella hautajaiset ilman noin absurdiakin syytä? Minä pidän kuolemaa aivan normaalina asiana. Miksen siis vainajan pois toimittamistakin?

Ap.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

En mä mistään itsemurhasta ole puhunut. Kai sitä voi suunnitella hautajaiset ilman noin absurdiakin syytä? Minä pidän kuolemaa aivan normaalina asiana. Miksen siis vainajan pois toimittamistakin?

Ap.

No eipä ole tullut mieleen hautajaisia suunnitella. Keskityn elämiseen. Elä vieläkun saat. Tätä halusit. Ota tästä kaikki irti. Kasva kehity,ja riko rajoja myös ajatuksissa ja pääjänpittymissäsi. Uskalla hypätä tuntemattomaan
        Älä jarruta. Se on pelkoa se.💩

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

No eipä ole tullut mieleen hautajaisia suunnitella. Keskityn elämiseen. Elä vieläkun saat. Tätä halusit. Ota tästä kaikki irti. Kasva kehity,ja riko rajoja myös ajatuksissa ja pääjänpittymissäsi. Uskalla hypätä tuntemattomaan

Nimenomaan se on ajattelemattomuutta muita kohtaan, ettei järjestele omia asioitaan, ennen kuin kuolee pois.

Se ei ole elämisestä pois, että poistuu siten, että siivoa jälkensä lähtiessään.

🦄

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Puhut ihan hölmöjä. Vaikea sanoa muuta. 😆

Ap.

• Anonyymi

Jossain norjalaisessa dokumentissa oli kaveri joka mietti lähinnä sitä, kuinka hän hoitaa oman hautauksensa itse kun kaiken muunkin on elämässään siihen mennessä tehnyt itse.

Mielenkiintoinen tyyppi ja dokumentti.

-keinovaginamies-

• Anonyymi

Voisihan tuota mennä ammeeseen istumaan, mikä on kuningashapolla täytetty ja sulaa pois. Ajattelen kuitenkin sen verran lapsiani, että ehkä he haluavat saattaa minut, heidän äitinsä tuhkat johonkin loppusijoitukseen.

Siksi en sitä loppusijoitusta määrittele, kuin sen verran ettei kirkonmaille. Se olisi tekopyhää, kun en edes usko jumaliin. Luontoon sen sijaan tunnen kuuluvani.

Gaian poveen.

Ap.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Huomenta ihana

Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      42
      7225
    2. Hei rakas...

Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      32
      4028
    3. Ei tämä etene ikinä

Kun kumpikaan ei enää ota yhteyttä. Mä en ainakaan uskalla.
      Ikävä
      54
      3523
    4. Edelleen sitä on vaikea uskoa

Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      42
      3030
    5. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      17
      2776
    6. Toiveikas vai toivoton

torstai? Ajatuksia?
      Ikävä
      37
      2248
    7. Mukavaa päivää

Mun rakkauden kohteelle ❤️ toivottavasti olet onnellinen
      Ikävä
      16
      2226
    8. Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...

Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons
      Suomalaiset julkkikset
      48
      2226
    9. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      41
      2203
    10. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      46