Lankalauantain kasaritesti

Nyt testataan miten kasari on hallussa. Kuin monia vuosikymmenen laitteita tunnistat? Tee testi ja katso tulos (12 kysymystä)

https://www.is.fi/viihde/art-2000009504598.html

Oma tulos: 10/12.

Ja jottei 1980-luku pääsisi aivan unholaan, niin tässä vielä pieni muistutus siitä musiikin muodossa:
https://www.youtube.com/watch?v=JmcA9LIIXWw
Tällä bändillä on muitakin hyviä kappaleita, mutta tässä heidän vuoden 1983 ilmestynyt kappaleensa, joka oli yksi sen vuoden suurimmista hiteistä.

Onnea matkaan =)

51

136

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      8 oikein. Ei ollut kovin paljon laitteita.

      • Ihan hyvähän tulos tuo on =)


    • Anonyymi

      Wau, kotoasi taisi 80-luvulla löytyä paljon tuon ajan uusinta tekniikkaa! 11/12.
      Kasarin lapsi. 🥳

      • Tosi hyvä tulos!


      • Anonyymi
        Norppa83 kirjoitti:

        Tosi hyvä tulos!

        Kerranki helppo testi. Liki kympin oppilas, uus tuntemus. 😅


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kerranki helppo testi. Liki kympin oppilas, uus tuntemus. 😅

        Hienoa, hienoa =)


    • 12/12 no kasarin lapsi kun oon 1979 syntyny niin ei ollut vaikeakaan.🙂.

      • Jep. Todella vaikuttavaa =) Entäs Culture club?


      • Norppa83 kirjoitti:

        Jep. Todella vaikuttavaa =) Entäs Culture club?

        Kyllä se kelpaa ihan hyvin heillä on hyviä biisejä kyllä.🙂.


      • Mikkojuhan kirjoitti:

        Kyllä se kelpaa ihan hyvin heillä on hyviä biisejä kyllä.🙂.

        Jep. Aikaisemmin nyt illalla kuuntelin Kulttuurikerhon kappaleita. Yhteen aikaan joitain vuosia sitten luukutin bändin kappaleita alvariinsa ja tuli kuunneltua levytkin puhki (lainasin kirjastosta ja kuuntelin myös Youtubesta).

        Myöhemmin tein hyppäyksen hetkeksi 1960-luvulle, mutta nyt olen pitäytynyt eniten 1970-luvussa.

        Kyllä noiden kolmen vuoskymmenen (1960,-70-ja 80 -luvut) musiikki on mun musiikkia eniten, mutta joskus voin tehdä hyppäyksen vaikka 1920-tai 30 -luvuille tai vaikka kauas menneisiin vuosisatoihin tai vaikka ihan 2000-luvullekin. Se on nykyajassa hyvä ja Youtubessa, että voi tehdä aikamatkustusta musiikin keinoin miten mielii.


      • Norppa83 kirjoitti:

        Jep. Aikaisemmin nyt illalla kuuntelin Kulttuurikerhon kappaleita. Yhteen aikaan joitain vuosia sitten luukutin bändin kappaleita alvariinsa ja tuli kuunneltua levytkin puhki (lainasin kirjastosta ja kuuntelin myös Youtubesta).

        Myöhemmin tein hyppäyksen hetkeksi 1960-luvulle, mutta nyt olen pitäytynyt eniten 1970-luvussa.

        Kyllä noiden kolmen vuoskymmenen (1960,-70-ja 80 -luvut) musiikki on mun musiikkia eniten, mutta joskus voin tehdä hyppäyksen vaikka 1920-tai 30 -luvuille tai vaikka kauas menneisiin vuosisatoihin tai vaikka ihan 2000-luvullekin. Se on nykyajassa hyvä ja Youtubessa, että voi tehdä aikamatkustusta musiikin keinoin miten mielii.

        Siis myöhemmin tänä iltana tein hyppäyksen hetkeksi -60-luvulle Kinksin muodossa, mutta nyt olen pitäytynyt eniten -70-luvussa.


      • Mikkojuhan kirjoitti:

        Kyllä se kelpaa ihan hyvin heillä on hyviä biisejä kyllä.🙂.

        Mää tykkään myös 1960-70 -lukujen tyylistäkin, vähän kasarinkin, vaikka en pukeudu aikojen tyyliin enkä kauheasti sisustakaan ajan tyylisesti. En ainakaan tällä hetkellä.

        Sisustuksessa mulla on yks Parolan Lumikenkä-rottinkituoli (korkeaselkäinen, on kuin valtaistuin, en tiedä onko aito -70 -luvun tuoli vai uustuotantoa), yks 1970 -luvun jalkalamppu (valkoinen) ja yks lipasto jostain ehkä 1960-70 -luvuilta.

        Tykkään ajan astioistakin, vaikka en uskalla enää juoda 1960-ja 70 -lukujen posliinikupeista (mulla on Arabiaa kaapissa), kun niissä on lyijyä enemmän kuin laki sallii, mutta ajan laseista voin juoda tai niiden henkisistä muista mukeista ja kupeista.

        1960-70 -lukujen kankaistakin tykkään, mutta ne on yleensä aika kalliita, jos on priimakuntoinen tai vain vähän kulunut.

        https://www.astiataivas.fi/tuotteet.html?id=39/1057969
        Yks kuvan muki mulla on, mutta pidike on oranssi. Ehkä joskus hankin lisää.

        https://marijumyy.fi/cat/product_details.php?p=15275
        Tämän tyylisiä mulla on kolme.

        Nyt juon kohta rooibosta tuosta ylemmän linkin tyylisestä mukista.


      • Norppa83 kirjoitti:

        Mää tykkään myös 1960-70 -lukujen tyylistäkin, vähän kasarinkin, vaikka en pukeudu aikojen tyyliin enkä kauheasti sisustakaan ajan tyylisesti. En ainakaan tällä hetkellä.

        Sisustuksessa mulla on yks Parolan Lumikenkä-rottinkituoli (korkeaselkäinen, on kuin valtaistuin, en tiedä onko aito -70 -luvun tuoli vai uustuotantoa), yks 1970 -luvun jalkalamppu (valkoinen) ja yks lipasto jostain ehkä 1960-70 -luvuilta.

        Tykkään ajan astioistakin, vaikka en uskalla enää juoda 1960-ja 70 -lukujen posliinikupeista (mulla on Arabiaa kaapissa), kun niissä on lyijyä enemmän kuin laki sallii, mutta ajan laseista voin juoda tai niiden henkisistä muista mukeista ja kupeista.

        1960-70 -lukujen kankaistakin tykkään, mutta ne on yleensä aika kalliita, jos on priimakuntoinen tai vain vähän kulunut.

        https://www.astiataivas.fi/tuotteet.html?id=39/1057969
        Yks kuvan muki mulla on, mutta pidike on oranssi. Ehkä joskus hankin lisää.

        https://marijumyy.fi/cat/product_details.php?p=15275
        Tämän tyylisiä mulla on kolme.

        Nyt juon kohta rooibosta tuosta ylemmän linkin tyylisestä mukista.

        Noita punasia mukeja on mullakin jossain en vaan oo varma missä. Sulla tuntuu olevan paljon kaikkea hienoja ja upeita tavaroita. Kyllähän noista vanhemmista tavaroista ja huonekaluista ja noiden aikakausien sisustuksista tulee jotenkin nostalginen ja kotoisa olo kun ne tuo lapsuuden mieleen.🙂.


      • Mikkojuhan kirjoitti:

        Noita punasia mukeja on mullakin jossain en vaan oo varma missä. Sulla tuntuu olevan paljon kaikkea hienoja ja upeita tavaroita. Kyllähän noista vanhemmista tavaroista ja huonekaluista ja noiden aikakausien sisustuksista tulee jotenkin nostalginen ja kotoisa olo kun ne tuo lapsuuden mieleen.🙂.

        Mää laitoin sen oranssin koristeeks kirjahyllyn päälle, kun en ole ihan varma uskaltaako siitä juoda. Tosin oon kyllä juonnu niistä missä valkonen pidike, mutta en tiedä onko ne 2000-luvulta vai 1970-luvulta.

        Vanhoissa posliiniastoissa kun on lyijyä ja muita myrkkyjä niin paljon, että niistä en enää juo (lapsena join ja vielä myöhemminkin olen juonut joskus ja olen altistunut lyijylle ja kadmiumille ja ties mille myrkyille). Vanhoissa laseissa on lyijyä esim. kristallisissa laseissa, mutta en tiedä onko noissa linkin kuvien mukaisissa.

        Aion ehkä joskus täyttää sen oranssipidikkeisen lasin jollain ja sitten näkyy ne täytetyt jutut lasin läpi tai jotain sellaista sisustukseen pientä, jos en siitä uskalla juoda. kauniin värinen pidike. Ja muotokin on laissa kaunis (pyöreä).


      • Mikkojuhan kirjoitti:

        Noita punasia mukeja on mullakin jossain en vaan oo varma missä. Sulla tuntuu olevan paljon kaikkea hienoja ja upeita tavaroita. Kyllähän noista vanhemmista tavaroista ja huonekaluista ja noiden aikakausien sisustuksista tulee jotenkin nostalginen ja kotoisa olo kun ne tuo lapsuuden mieleen.🙂.

        Punaiset, keltaiset, oranssit, vihreät ja ruskeat vanhat posliiniastiat (ennen 1970-lukua tai jopa ennen kasaria) ovat sellaisia, joista ei pitäisi kenenkään juoda jatkuvasti, koska ne niistä voi kuuma juoma liottaa myrkkyjä. Mulla oli kerran ruskea keramiikkaa oleva tee pannu ja siitä tee ajan saatossa liotti väriainetta. Huono juttu. Mun ruumiiseen tuli myrkkyjä =( Siinä takuulla oli lyijyä ja muuta.


      • Mikkojuhan kirjoitti:

        Noita punasia mukeja on mullakin jossain en vaan oo varma missä. Sulla tuntuu olevan paljon kaikkea hienoja ja upeita tavaroita. Kyllähän noista vanhemmista tavaroista ja huonekaluista ja noiden aikakausien sisustuksista tulee jotenkin nostalginen ja kotoisa olo kun ne tuo lapsuuden mieleen.🙂.

        Mää oon vuosia käyttäny uuniruokien teossa vanhoja vuokiakin, että mitähän myrkkyjä niistäkin on liennu. Pitäisköhän hankkia ihan uusi nykyaikainen vuoka? Mutta jos haluaa hyvän, niin saa maksaa enemmän. Mutta en uskalla enää laitta ruokaa noissa vanhoissa kulhoissa.


      • Norppa83 kirjoitti:

        Mää laitoin sen oranssin koristeeks kirjahyllyn päälle, kun en ole ihan varma uskaltaako siitä juoda. Tosin oon kyllä juonnu niistä missä valkonen pidike, mutta en tiedä onko ne 2000-luvulta vai 1970-luvulta.

        Vanhoissa posliiniastoissa kun on lyijyä ja muita myrkkyjä niin paljon, että niistä en enää juo (lapsena join ja vielä myöhemminkin olen juonut joskus ja olen altistunut lyijylle ja kadmiumille ja ties mille myrkyille). Vanhoissa laseissa on lyijyä esim. kristallisissa laseissa, mutta en tiedä onko noissa linkin kuvien mukaisissa.

        Aion ehkä joskus täyttää sen oranssipidikkeisen lasin jollain ja sitten näkyy ne täytetyt jutut lasin läpi tai jotain sellaista sisustukseen pientä, jos en siitä uskalla juoda. kauniin värinen pidike. Ja muotokin on laissa kaunis (pyöreä).

        Kyllä mä uskon että sitä oranssia vois käyttää jos se on samanlainen kuin ne meidän punaiset kun ne on ollu käytössä niin kauan kuin muistan nyt ne kyllä on jossain varaston kätköissä osa. Pari saattaa olla kaapin perukoilla missä laseja meillä säilytetään. Mutta joo niissä vanhoissa joissain voi olla posliinisissa astioissa varsinkin niissä missä on kultauksia sun muita ja niissä vanhoissa kristallilaseissa kai joo myös.🙂.


      • Norppa83 kirjoitti:

        Mää oon vuosia käyttäny uuniruokien teossa vanhoja vuokiakin, että mitähän myrkkyjä niistäkin on liennu. Pitäisköhän hankkia ihan uusi nykyaikainen vuoka? Mutta jos haluaa hyvän, niin saa maksaa enemmän. Mutta en uskalla enää laitta ruokaa noissa vanhoissa kulhoissa.

        Kyllä meillä on joitain isovanhempien peruja olevia vuokia mitä on käytetty myös. Ei kylläkään niitä emaliastioita tai sellaisia vaan keraamisia tai lasisia.🙂.


      • Mikkojuhan kirjoitti:

        Kyllä meillä on joitain isovanhempien peruja olevia vuokia mitä on käytetty myös. Ei kylläkään niitä emaliastioita tai sellaisia vaan keraamisia tai lasisia.🙂.

        Joo. Ainakin käytän niitä missä valkoinen pidike. Oranssista tulee sisustukseen ihan kiva juttu, vaikka eleensä en kauheasti halua kovin paljon hyllyjen päälle mitään. Pari tuikkukippoa saa olla jos ovat hienoja ja pari muuta harkittua juttua, mutta muuten en halua kauheasti mitään ylimääräistä kippoa ja kuppia hyllyjen ja pöytien päälle enkä varsinkaan erilaisia pieniä figuriineja.


      • Mikkojuhan kirjoitti:

        Kyllä mä uskon että sitä oranssia vois käyttää jos se on samanlainen kuin ne meidän punaiset kun ne on ollu käytössä niin kauan kuin muistan nyt ne kyllä on jossain varaston kätköissä osa. Pari saattaa olla kaapin perukoilla missä laseja meillä säilytetään. Mutta joo niissä vanhoissa joissain voi olla posliinisissa astioissa varsinkin niissä missä on kultauksia sun muita ja niissä vanhoissa kristallilaseissa kai joo myös.🙂.

        Mulla on muutama Arabian Myrna-kahvikuppi ja niissä on reunassa kultaus. En tiedä onko vanhoja vai uustuotantoa ysäriltä tai 2000-luvun alusta. En oo juonnu niistä, ne on kaapissa. Mummin ja ukin (isän vanhemmat) mökillä oli aikoinaan samanlaisia kuppeja eli Myrnia ja niistä juotiin kyllä kahvia ja teetä. Mulla myös jotain vanhoja Arabian tai jonkun muun tehtaan kuppeja (tummanvihreitä, mutta ilman kuviota, ennen keräsin niitä) ja oon juonnu niistä kyllä, mutta enää en uskalla niistäkään.


      • Norppa83 kirjoitti:

        Mulla on muutama Arabian Myrna-kahvikuppi ja niissä on reunassa kultaus. En tiedä onko vanhoja vai uustuotantoa ysäriltä tai 2000-luvun alusta. En oo juonnu niistä, ne on kaapissa. Mummin ja ukin (isän vanhemmat) mökillä oli aikoinaan samanlaisia kuppeja eli Myrnia ja niistä juotiin kyllä kahvia ja teetä. Mulla myös jotain vanhoja Arabian tai jonkun muun tehtaan kuppeja (tummanvihreitä, mutta ilman kuviota, ennen keräsin niitä) ja oon juonnu niistä kyllä, mutta enää en uskalla niistäkään.

        Joo on meilläkin niitä kultauksilla olevia kuppeja ja lautasia mitä joskus käytettiin muttei enää pitkiin aikoihin. Niitä lautasia kun ei kultauksen takia voi mikroonkaan laittaa ja jos ne kiertäis käytössä varmaan tulis vahingossa lykättyä mikroon joku kerta ja sitten rätisis ja salamois. Oon meinaan joskus epähuomiossa niin tehny ja aika välke ja rätinä siitä seutaa. Onneks oon aina niin nopsaan sammuttanu mikron ettei se oo hajonnu.🙂.


      • Anonyymi
        Norppa83 kirjoitti:

        Mää tykkään myös 1960-70 -lukujen tyylistäkin, vähän kasarinkin, vaikka en pukeudu aikojen tyyliin enkä kauheasti sisustakaan ajan tyylisesti. En ainakaan tällä hetkellä.

        Sisustuksessa mulla on yks Parolan Lumikenkä-rottinkituoli (korkeaselkäinen, on kuin valtaistuin, en tiedä onko aito -70 -luvun tuoli vai uustuotantoa), yks 1970 -luvun jalkalamppu (valkoinen) ja yks lipasto jostain ehkä 1960-70 -luvuilta.

        Tykkään ajan astioistakin, vaikka en uskalla enää juoda 1960-ja 70 -lukujen posliinikupeista (mulla on Arabiaa kaapissa), kun niissä on lyijyä enemmän kuin laki sallii, mutta ajan laseista voin juoda tai niiden henkisistä muista mukeista ja kupeista.

        1960-70 -lukujen kankaistakin tykkään, mutta ne on yleensä aika kalliita, jos on priimakuntoinen tai vain vähän kulunut.

        https://www.astiataivas.fi/tuotteet.html?id=39/1057969
        Yks kuvan muki mulla on, mutta pidike on oranssi. Ehkä joskus hankin lisää.

        https://marijumyy.fi/cat/product_details.php?p=15275
        Tämän tyylisiä mulla on kolme.

        Nyt juon kohta rooibosta tuosta ylemmän linkin tyylisestä mukista.

        Viime aikoina näkynyt nuorilla polvirikkinäisiä farkkuja. Muistin kuinka kasarina ostin piiversejä ja joistakin piti saksasta polvet auki. Nyt tunnen itseni vanhaksi. Mitähän seuraavaksi, niken tarravarsilenkkarit. Jollakin oli sellaiset. Ei niitä tuolloin suomesta noin vain löytänyt.


      • Mikkojuhan kirjoitti:

        Joo on meilläkin niitä kultauksilla olevia kuppeja ja lautasia mitä joskus käytettiin muttei enää pitkiin aikoihin. Niitä lautasia kun ei kultauksen takia voi mikroonkaan laittaa ja jos ne kiertäis käytössä varmaan tulis vahingossa lykättyä mikroon joku kerta ja sitten rätisis ja salamois. Oon meinaan joskus epähuomiossa niin tehny ja aika välke ja rätinä siitä seutaa. Onneks oon aina niin nopsaan sammuttanu mikron ettei se oo hajonnu.🙂.

        Kun mulla vielä oli mikro, niin kerran kun laitoin voileivän sinne (tein miksrossa lämpösiä voileipiä), niin yhtäkkiä jotain alko rätisemään tai jotain muuta outoa, vaikka ihan tavalliselle kultaamattomalle lautaselle olin laittanu leivän. No, se mikro joutu sitten kaatopaikalle, kun oli muutenkin jo jotain melkeen 20 vuotta vanha. Lähti samalla kun entinen tv ja yks kirjahyllly.

        Kyllähän vanhat astiat on kauniita, monesti kauniimpia kuin nykyajan astiat, mutta turvallisuus ei aina ole ihan taattu.


      • Norppa83 kirjoitti:

        Kun mulla vielä oli mikro, niin kerran kun laitoin voileivän sinne (tein miksrossa lämpösiä voileipiä), niin yhtäkkiä jotain alko rätisemään tai jotain muuta outoa, vaikka ihan tavalliselle kultaamattomalle lautaselle olin laittanu leivän. No, se mikro joutu sitten kaatopaikalle, kun oli muutenkin jo jotain melkeen 20 vuotta vanha. Lähti samalla kun entinen tv ja yks kirjahyllly.

        Kyllähän vanhat astiat on kauniita, monesti kauniimpia kuin nykyajan astiat, mutta turvallisuus ei aina ole ihan taattu.

        Joo näin on. Voi olla että sinne oli joku pienen pieni folion tai jonkin metallisen jutun murunen eksyny sen ei tarvii olla kuin aivan olematon niin se saa kunnon rätinät aikaseks. Voi tietysti olla että kun vanha oli että siihen joku vikakin oli tullu.🙂.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Viime aikoina näkynyt nuorilla polvirikkinäisiä farkkuja. Muistin kuinka kasarina ostin piiversejä ja joistakin piti saksasta polvet auki. Nyt tunnen itseni vanhaksi. Mitähän seuraavaksi, niken tarravarsilenkkarit. Jollakin oli sellaiset. Ei niitä tuolloin suomesta noin vain löytänyt.

        Oon jollain tainnu nähdä sellaiset tarravarsilenkkarit.

        Ysärinä oli muotia sellaiset paksupohjaiset lenkkarit. Mullakin oli sellaiset. Ei ne ollu Niken Air maxit, jotka oli silloin oikein suosittuja, mutta kalliita. Mulla oli mustavalkoiset ja niillä ei ollu kovin hyvä kävellä, kun hiersivät kantapäitä ja varpaita.


      • Norppa83
        Mikkojuhan kirjoitti:

        Joo näin on. Voi olla että sinne oli joku pienen pieni folion tai jonkin metallisen jutun murunen eksyny sen ei tarvii olla kuin aivan olematon niin se saa kunnon rätinät aikaseks. Voi tietysti olla että kun vanha oli että siihen joku vikakin oli tullu.🙂.

        No tulipahan pöytätasolle enemmän tilaa, kun mikro lähti.


      • Norppa83 kirjoitti:

        No tulipahan pöytätasolle enemmän tilaa, kun mikro lähti.

        Jotain hyvää siis siitäkin seuras kumminkin.🙂.


      • Anonyymi
        Norppa83 kirjoitti:

        Oon jollain tainnu nähdä sellaiset tarravarsilenkkarit.

        Ysärinä oli muotia sellaiset paksupohjaiset lenkkarit. Mullakin oli sellaiset. Ei ne ollu Niken Air maxit, jotka oli silloin oikein suosittuja, mutta kalliita. Mulla oli mustavalkoiset ja niillä ei ollu kovin hyvä kävellä, kun hiersivät kantapäitä ja varpaita.

        Jäivät vissiin vähälle käytölle. Nykyään kenties keräilymonot? Yllättävää, kuinka vanhoista lenkkareista maksetaan rapakon takana kivojakin summia. Yx kasarimerkki oli kappa. Sen logossa mies ja nainen selät vastakkain muistaakseni. Collegepuserot oli mukavia pitää ja niiden kanssa matching housut. Muuten yksi vaate mitä en kaipaa oli pusakkamallin nahkatakki.


      • Mikkojuhan kirjoitti:

        Jotain hyvää siis siitäkin seuras kumminkin.🙂.

        Jep. Näinpä.

        Eihän me ihmiset toisaalta olla kemikaaleilta koskaan täysin turvassa. Tässäkin naputtelen tätä kannettavaa ja ties mitä tästäkin irtoaa. Ja uusista sohvista (siis jos uutena ostaa) saattaa lähteä palonestoaineita ja uusina ostetuista vaatteistakin saattaa jotain lähteä ja lakanoista ennen kuin ensimmäisiä kertoja pesee. Että ei liian hysteerinenkään kannata olla, elämä jää muuten elämättä ja monta iloa kokematta, mutta tietoinen asioista kannattaa olla ja välttää ainakin joidenkin vanhojen astioiden käyttöä ja liian vahvojen kemikaalien, esim. pesuaineiden.

        No, tämä tästä. Ja nyt öitä. Palataan taas asioiden ääreen joku toinen hetki.


      • Norppa83 kirjoitti:

        Jep. Näinpä.

        Eihän me ihmiset toisaalta olla kemikaaleilta koskaan täysin turvassa. Tässäkin naputtelen tätä kannettavaa ja ties mitä tästäkin irtoaa. Ja uusista sohvista (siis jos uutena ostaa) saattaa lähteä palonestoaineita ja uusina ostetuista vaatteistakin saattaa jotain lähteä ja lakanoista ennen kuin ensimmäisiä kertoja pesee. Että ei liian hysteerinenkään kannata olla, elämä jää muuten elämättä ja monta iloa kokematta, mutta tietoinen asioista kannattaa olla ja välttää ainakin joidenkin vanhojen astioiden käyttöä ja liian vahvojen kemikaalien, esim. pesuaineiden.

        No, tämä tästä. Ja nyt öitä. Palataan taas asioiden ääreen joku toinen hetki.

        Öitä ystäväni nuku hyvin.😊.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Jäivät vissiin vähälle käytölle. Nykyään kenties keräilymonot? Yllättävää, kuinka vanhoista lenkkareista maksetaan rapakon takana kivojakin summia. Yx kasarimerkki oli kappa. Sen logossa mies ja nainen selät vastakkain muistaakseni. Collegepuserot oli mukavia pitää ja niiden kanssa matching housut. Muuten yksi vaate mitä en kaipaa oli pusakkamallin nahkatakki.

        Pidin niiyä korokepohjallisia lenkkareita jonkun verran, vaikka eivät kovin mukavat olleet. No, eivät mitään keräilytavaraa, mistä lienee Anttilasta ostettu =D

        Kappamerkkisiä näkee nykyäänkin ja Filakin on tehnyt paluun. Ja myös yks ysärimerkki Champion. En tiedä oliko nämä jo kasarinakin.


      • Mikkojuhan kirjoitti:

        Öitä ystäväni nuku hyvin.😊.

        Öitä.


    • Minä sain 11/12 oikein. Ainoastaan en tiennyt puhelimen painoa. Sen tiesin, että se painoi kiloja, mutta valitettavasti se meni väärin ainoana. Muut kohdat oli varmaa tietoa, sillä olin syntynyt 70-luvun puolella ja siksi muistin hyvin kasarin.

      Hyvää Pääsiäisviikonloppua Kaikille!

      Kasarin hittibiisi tähän!

      https://www.youtube.com/watch?v=djV11Xbc914

      • Todella hienoa!
        "Take on me" on hyvä kappale. Oon aina tykänny musiikkivideolla esiintyvän naisen tukkatyylistä. Mulla vaan ei toimis sellainen, kun mulla menee tukka päätä myöten jo ihan silloin, kun kasvaa hieman yli tästä lyhyestä mallista. Tai päällitukka menee jo nytkin jonkun verran =D Tosi pitkänä mulla on vaan aika lattatukka ja todennäköisesti aika hilseilevä päänahaka, kun se ei pääse hengittämään kunnolla tukka kun on aika tuuhea eikä tukkaa voi silloin oikein laittaa mitenkään, kun aineet ei pysy eikä kovin paljon kiharatkaan, joten lyhyt malli on mulle kaikkein suotuisin, vaikka kampaajalla joutuis käymään kuukauden tai puolentoista välein.


    • Kasarin huoleton nuoruus. 😊

      "Wau, kotoasi taisi 80-luvulla löytyä paljon tuon ajan uusinta tekniikkaa!

      Vastasit oikein 11 kysymykseen"

      Thänks! 😁

      • Tosi hyvä tulos =)


      • Norppa83 kirjoitti:

        Tosi hyvä tulos =)

        Kiitti. Yhtä lukuunottamatta, ne kysymykset oli aika helppoja. 😊


      • tosi.typy kirjoitti:

        Kiitti. Yhtä lukuunottamatta, ne kysymykset oli aika helppoja. 😊

        Oli kyllä melko helppo testi.


      • Norppa83 kirjoitti:

        Oli kyllä melko helppo testi.

        Jep! Hauska ja helppo nostalgiapläjäys. 😂


    • Anonyymi

      Minun tulokseni 9/12.

    • Pari vaikeaakin löytyi 😄

      Wau, kotoasi taisi 80-luvulla löytyä paljon tuon ajan uusinta tekniikkaa!
      Vastasit oikein 10 kysymykseen

      Dire Straits: Money For Nothing
      https://youtu.be/wTP2RUD_cL0

      • Hyvä tulos =)

        Dire Straitsilta tykkään kappaleesta "Sultans of swing".


      • Norppa83 kirjoitti:

        Hyvä tulos =)

        Dire Straitsilta tykkään kappaleesta "Sultans of swing".

        Brothers in Arms, Calling Elvis, Romeo and Juliet.. 👍


      • Xena-183 kirjoitti:

        Brothers in Arms, Calling Elvis, Romeo and Juliet.. 👍

        En niin kauheasti kuuntele Dire Straitsia.


      • Norppa83 kirjoitti:

        En niin kauheasti kuuntele Dire Straitsia.

        Se on yksi hyvä bändi monien muiden joukossa 🙂
        Joskus kymmenen vuotta sitten kävin myös Mark Knopflerin soolokeikalla, kun hän kävi esiintymässä Suomessa.


      • Xena-183 kirjoitti:

        Se on yksi hyvä bändi monien muiden joukossa 🙂
        Joskus kymmenen vuotta sitten kävin myös Mark Knopflerin soolokeikalla, kun hän kävi esiintymässä Suomessa.

        Vau. Soitteliko Knopfler hyvin?

        Joo, kyllä Dire Straits ihan hyvä oli aikoinaan, mutta ei kai ole sitten iskenyt muhun tarpeeks. Mun suosikkeja bändeistä (lähinnä 1960-80 -luvut) on esim. Kinks, Hollies, Small faces, Gerry and The Pacemakers, Free, Bad Company, Mott the hoople, Led Zeppelin, Slade, Roxy music, Bee Gees, Whitesnake, Culture Club (lisää löytyy mun profiilista).


      • Norppa83 kirjoitti:

        Vau. Soitteliko Knopfler hyvin?

        Joo, kyllä Dire Straits ihan hyvä oli aikoinaan, mutta ei kai ole sitten iskenyt muhun tarpeeks. Mun suosikkeja bändeistä (lähinnä 1960-80 -luvut) on esim. Kinks, Hollies, Small faces, Gerry and The Pacemakers, Free, Bad Company, Mott the hoople, Led Zeppelin, Slade, Roxy music, Bee Gees, Whitesnake, Culture Club (lisää löytyy mun profiilista).

        Tykkäsin kyllä Knopflerin keikasta 👍🙂


    • 9 oikein. Synnyin 80-luvun lopulla, joten on rakas vuosikymmen.

      • Hyvä tulos =)

        Itse olen syntynyt kasarin alussa.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. 57-vuotiads muka liian vanha töihin?

      On tämä sairas maailma. Mihin yli 55-vuotiaat sitten muka enää kelpaavat? Hidasta itsemurhaa tekemään, kun eläkkeelle ei
      Maailman menoa
      305
      3497
    2. Haluatteko miellyttää kumppaninne silmää?

      Entä muita aisteja? Mitä olette valmiita tekemään sen eteen että kumppani näkisi teissä kunnioitettavan yksilön? Olette
      Sinkut
      249
      1951
    3. By the way, olet

      mielessäni. Olet minulle tärkeä, niin suunnattoman tärkeä. En kestäisi sitä jos sinulle tapahtuisi jotain. Surullani ei
      Ikävä
      97
      1414
    4. J-miehelle toivon

      Hyvää yötä. Voisiko nykyistä tilannetta uhmaten vielä pienintäkään toivetta olla, päästä kainaloosi joskus lepääämään.
      Ikävä
      85
      1333
    5. Onko kaivattunne suosittu?

      Onko teillä paljon kilpailijoita? Mies valitettavasti näyttää olevan paljonkin naisten suosiossa :(
      Ikävä
      89
      1273
    6. Haluatko S

      vielä yrittää?
      Ikävä
      59
      1188
    7. Täytyi haukkuu sut lyttyyn

      En haluu tuntee rakkautta sua kohtaan enää ja haluun unohtaa sut mut sit tulee kuiteki paha olo kun haluis vaan oikeesti
      Ikävä
      53
      1143
    8. Onkohan sulla enää tunteita

      kun nähdään seuraavan kerran? Niin hyvä fiilis on ollut viime aikoina, että se on nyt pahin pelkoni. Oletkohan unohtanut
      Ikävä
      36
      1014
    9. Kylpyläsaaren Lomakylän kahvilaravintola

      Kävimme syömässä Kylpyläsaaressa. "Naudanliha burgeri" maksoi 18,90 euroa ja lisäksi limsa 4,50 euroa. Annoksen hinnaks
      Haapavesi
      46
      976
    10. Etkö ymmärrä että olen turhautunut

      kun ei etene. Auttaisit rakas vai onko kaikki vain kuvitelmiani omassa päässäni?
      Ikävä
      65
      904
    Aihe