Lempikappaleita

Mitkä ovat palstalaisten lempikappaleita tai kappaleita, joita tykkää kuunnella syystä tai toisesta?

Tässä on esimerkkejä mitä mulla tällä hetkellä(voi olla vähän pitkä lista, älkää pelästykö =D):

The Marmelade "Reflections of my life" (1969)
Procol harum "A whiter shade of pale" (1967)
Free "Mourning sad morning" (1969)
Van Morison "Braun eyed girl" (1967)
The Beatles "Penny Lane" (1967), "Long and winding road" (1970)
Donovan "Catch the wind" (1965), "Season of the witch" (1966)
The Hollies "He ain´t heavy, he´s my brother" (1969)
Bad Company "Simple man" (1976), "Electric land" (1982)
Mott the hoople "Ballad of Mott the hoople" (1973)
Deep Purple "Burn" (1974)
Slade "Thanks for the memory" (1974), "Radio wall of sound" (1991)
Blue Oyster cult "I love the night" (1977)
Neil Sedaka "My world keeps getting smaller and smaller every day" (1974)
Neil Sedaka "Solitaire" (myös Carpentersin tulkinta, 1972)
Frankie Miller "I´ll never be that young again" (1992)
AC/DC "Highway to hell" (1979)
Thompson twins "Lay you hand on me" (1985)
Spandau ballet "Gold" (1983), "Trough the barricades"(1986)
Nana Mouskouri "Alone" (1987)
Candy Dulfer "Lily was here"
Kirka "Hengaillaan" (1984)
Marko Maunuksela "Uuteen Valoon"
Ariana Grande "No tears left to cry" (2018)
Dirty honey "Another last time" (2021)
Greta Van Fleet "Black smoke rising" (2017)

Eikä tässä ole edes kaikki =D Ulkopuolelle jäi paljon bändejä ja artisteja.

Tässä linkki kolmeen muhun vaikutuksen tehneeseen kappaleeseen:

The Marmelade "Reflections of my life"
https://www.youtube.com/watch?v=jfLQ-iw697s

Bad Company "Simple man"
https://www.youtube.com/watch?v=pnEFliqCxVE

Blue Oyster cult "I love the night"
https://www.youtube.com/watch?v=q94EdbBAJEE

195

1155

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Korjaus: Van Morison "Brown eyed girl"

    • Anonyymi
    • Ja tuosta kavalkaadista jäi vielä pois kaks mun tän hetken ykköskitaristia eli Rory Gallagher ja Bernie Marsden. Heidän musiikkiaan olen kuunnellut paljon.

    • Elokuvasävelmiähän en tuossa listassa edes esitellyt. Kuuntelen paljon elokuvamusiikkiakin ja yks mun suosikki on Vangeliksen musiikki elokuvaan "Blade runner". Tätä olen kuunnellut aika paljon.

      Yleensä kuuntelen aika laajalla skaalalla musiikkia ja useista genreistä ja useilta vuosikymmeniltä ja vuosisadoilta ja eri maalaista. Englanninkielinen on tosin edustettuna ja vuosikymmenistä eniten 1960-80 -luvut, mutta suomalaistakin kuuntelen kyllä ja nykyajan musiikkiakin joskus. Joskus jopa vaikka keskiaikaista kirkkomusiikkia tai vanhaa kansanmusiikkia. Melkeinpä mitä vain mitä keksin kuunnella.


      • Usko.Toivo.Rakkaus kirjoitti:

        Vangelis ja elokuva - ohittamaton Oscar-palkittu "Chariots Of Fire"! Onko se sinulle tuttu?

        https://www.youtube.com/watch?v=8a-HfNE3EIo

        En ole katsonut kyseistä elokuvaa, mutta tunnussävelmä on mulle tuttu.


    • No siinäpä on kyllä listaa kerrakseen. Ja tuossa on kyllä monta hyvää biisiä.🙂👍.

      • Juu, mun listat on vähän pitkiä joskus =D Hyviä kappaleita on paljon. Pois jäis myös paljon hyviä ja hyviltä esittäjiltä. On joskus vaikea miettiä mitä listais ja sitten tulee pitkä listä, kun keksii vielä jonkun, joka pitää laittaa mukaan =D

        Mitkä on sun lempikappaleita?


      • Norppa83 kirjoitti:

        Juu, mun listat on vähän pitkiä joskus =D Hyviä kappaleita on paljon. Pois jäis myös paljon hyviä ja hyviltä esittäjiltä. On joskus vaikea miettiä mitä listais ja sitten tulee pitkä listä, kun keksii vielä jonkun, joka pitää laittaa mukaan =D

        Mitkä on sun lempikappaleita?

        Niitä on tosiaan vaikee ruveta listaamaan kun niitä on niin paljon ja ne vaihtelee aina fiiliksen mukaan ja sitten ei myöskään ikinä muista millään kaikkia. Olis melkein helpompi listata vaikka musiikkityylejä mutta niissäkin on niin laaja musiikki maku että ehkä mä tyydyn sanomaan että kaikki hyvältä itsestä kuulostava musiikki. Tuntuu jotenkin tosiaan niin vaikeelta ruveta valitsemaan että pitäs melkein käydä kuuntelemassa mikä just nyt kuulostais parhaalta. Anteeks jos vastaus oli pettymys ja jotain halusit kuulla.🙂.


      • Mikkojuhan kirjoitti:

        Niitä on tosiaan vaikee ruveta listaamaan kun niitä on niin paljon ja ne vaihtelee aina fiiliksen mukaan ja sitten ei myöskään ikinä muista millään kaikkia. Olis melkein helpompi listata vaikka musiikkityylejä mutta niissäkin on niin laaja musiikki maku että ehkä mä tyydyn sanomaan että kaikki hyvältä itsestä kuulostava musiikki. Tuntuu jotenkin tosiaan niin vaikeelta ruveta valitsemaan että pitäs melkein käydä kuuntelemassa mikä just nyt kuulostais parhaalta. Anteeks jos vastaus oli pettymys ja jotain halusit kuulla.🙂.

        Oot oikeessa. Ite kuitenkin rupean listaamaan ja sitten lista saattaa olla aika pitkä =D Ja aina muistuu mieleen, että tääkin pitää laittaa ja sekin unohtui jne.


      • Mikkojuhan kirjoitti:

        Niitä on tosiaan vaikee ruveta listaamaan kun niitä on niin paljon ja ne vaihtelee aina fiiliksen mukaan ja sitten ei myöskään ikinä muista millään kaikkia. Olis melkein helpompi listata vaikka musiikkityylejä mutta niissäkin on niin laaja musiikki maku että ehkä mä tyydyn sanomaan että kaikki hyvältä itsestä kuulostava musiikki. Tuntuu jotenkin tosiaan niin vaikeelta ruveta valitsemaan että pitäs melkein käydä kuuntelemassa mikä just nyt kuulostais parhaalta. Anteeks jos vastaus oli pettymys ja jotain halusit kuulla.🙂.

        Ja välillä löytyy kappaleita, bändejä ja artisteja, joita ei ole ennen kuullut tai oli jo unohtanut ja niistä saattaa sitten tulla uusia lempikappaleita ja näin lempikappaleiden lista taas kasvaa.


      • Norppa83 kirjoitti:

        Ja välillä löytyy kappaleita, bändejä ja artisteja, joita ei ole ennen kuullut tai oli jo unohtanut ja niistä saattaa sitten tulla uusia lempikappaleita ja näin lempikappaleiden lista taas kasvaa.

        Joo se lista on kyllä oikeastaan loputon ja lisää aina silloin tällöin tulee ja järjestys vaihtuu kanssa jatkuvasti.🙂.


      • Mikkojuhan kirjoitti:

        Joo se lista on kyllä oikeastaan loputon ja lisää aina silloin tällöin tulee ja järjestys vaihtuu kanssa jatkuvasti.🙂.

        Näin mullakin ja siks en laita mitään paremmuusjärjestykseen.


      • Mikkojuhan kirjoitti:

        Joo se lista on kyllä oikeastaan loputon ja lisää aina silloin tällöin tulee ja järjestys vaihtuu kanssa jatkuvasti.🙂.

        Mites sulla menee tänään? Mitkä sävelet on soinnu?


      • Norppa83 kirjoitti:

        Mites sulla menee tänään? Mitkä sävelet on soinnu?

        Ihan hyvin on mennyt kiitos kun kysyit. Oli etäpäivä töistä niin ei tänään tarvinnut sinne mennä mutta huomenna olis taas tavallinen työpäivä. Lenkillä kävin reippailemassa ja oon palstaillut ja katsellu telkkaa ihan vähän tosin ja lukenu uutta tän kuun taskaria. Niin ja kävin kengät ostamassa. Mites sun päivä on menny ja mitä siihen on kuulunu?🙂.

        Tätä kuuntelin tänään esimerkiks.😊. https://youtu.be/12kcpP-8jfM


      • Mikkojuhan kirjoitti:

        Ihan hyvin on mennyt kiitos kun kysyit. Oli etäpäivä töistä niin ei tänään tarvinnut sinne mennä mutta huomenna olis taas tavallinen työpäivä. Lenkillä kävin reippailemassa ja oon palstaillut ja katsellu telkkaa ihan vähän tosin ja lukenu uutta tän kuun taskaria. Niin ja kävin kengät ostamassa. Mites sun päivä on menny ja mitä siihen on kuulunu?🙂.

        Tätä kuuntelin tänään esimerkiks.😊. https://youtu.be/12kcpP-8jfM

        Nyt kuuntelen musiikkia (1960-luvun musiikkia tällä hetkellä, jos kerron tarkemmin). Aikaisemmin piipahdin tänään keskustassa ja tuossa lähiostarilla.

        Bad Religionista mulle tulee aina mieleen se, kun yks tyyppi kommentoi mun alottamassa Bad Company keskustelussa jotain Bad Religionin levyä ja luuli, että ketju koskee tätä bändiä ja mää luulin, että hän keskusteli mun kanssa Bad Companysta =D =D


      • Mikkojuhan kirjoitti:

        Ihan hyvin on mennyt kiitos kun kysyit. Oli etäpäivä töistä niin ei tänään tarvinnut sinne mennä mutta huomenna olis taas tavallinen työpäivä. Lenkillä kävin reippailemassa ja oon palstaillut ja katsellu telkkaa ihan vähän tosin ja lukenu uutta tän kuun taskaria. Niin ja kävin kengät ostamassa. Mites sun päivä on menny ja mitä siihen on kuulunu?🙂.

        Tätä kuuntelin tänään esimerkiks.😊. https://youtu.be/12kcpP-8jfM

        Musiikkipalstalla tuo keskustelu.


      • Mikkojuhan kirjoitti:

        Ihan hyvin on mennyt kiitos kun kysyit. Oli etäpäivä töistä niin ei tänään tarvinnut sinne mennä mutta huomenna olis taas tavallinen työpäivä. Lenkillä kävin reippailemassa ja oon palstaillut ja katsellu telkkaa ihan vähän tosin ja lukenu uutta tän kuun taskaria. Niin ja kävin kengät ostamassa. Mites sun päivä on menny ja mitä siihen on kuulunu?🙂.

        Tätä kuuntelin tänään esimerkiks.😊. https://youtu.be/12kcpP-8jfM

        Teininä ja vähän päälle parikymppisenä kuuntelin enimmäkseen klassista musiikkia ja etenkin 1600-ja 1700 -lukujen. Mun sisko kuunteli 1960,-70- ja 80 -lukujen musiikkia teininä ja myöhemminkin (en tiedä kuunteleeko nykyään kuinka paljon) ja etenkin Beatles oli hyvin edustettuna, mutta myös esim. Johnny Cash, The Seekers, Peter, Paul & Mary, Beatleksen poikien soolomusiikit, Lionel Richie, Billy Joel. Hänen myötään aloin laajentaa mun musiikin kuuntelua myös näihin vuosikymmeniin ja sillä tiellä olen edelleen. Mun siskon myötä mää aloin myös kuuntelee esim. Ennio Morricconen elokuvamusiikkia. Eli jos mun sisko ei olis kuunnellu näitä, niin kuuntelisinkohan mää edelleen pelkkää Mozartia ja muuta klassista? =D


      • Mikkojuhan kirjoitti:

        Ihan hyvin on mennyt kiitos kun kysyit. Oli etäpäivä töistä niin ei tänään tarvinnut sinne mennä mutta huomenna olis taas tavallinen työpäivä. Lenkillä kävin reippailemassa ja oon palstaillut ja katsellu telkkaa ihan vähän tosin ja lukenu uutta tän kuun taskaria. Niin ja kävin kengät ostamassa. Mites sun päivä on menny ja mitä siihen on kuulunu?🙂.

        Tätä kuuntelin tänään esimerkiks.😊. https://youtu.be/12kcpP-8jfM

        Ja musiikkimaku on myös vanhempien peruja, he kun kuuntelivat monenlaista musiikkia, tosin lähinnä vanhempaa musiikkia, ainakin isä, esim. klassista, vanhaa italialaista iskelmää, Tapio Rautavaaraa, Harry Belafontea. Tosin teininä mulla oli lähes aina se klassinen, kun muilla saman ikäisillä oli vaikka pop (joskus saatoin kuunnella Spice girlsiä ja vaikka tangomusiikkia klassisen ohella).


      • Norppa83 kirjoitti:

        Nyt kuuntelen musiikkia (1960-luvun musiikkia tällä hetkellä, jos kerron tarkemmin). Aikaisemmin piipahdin tänään keskustassa ja tuossa lähiostarilla.

        Bad Religionista mulle tulee aina mieleen se, kun yks tyyppi kommentoi mun alottamassa Bad Company keskustelussa jotain Bad Religionin levyä ja luuli, että ketju koskee tätä bändiä ja mää luulin, että hän keskusteli mun kanssa Bad Companysta =D =D

        Kari Tapio taas tuli mummon ja papan (äidin vanhemmat) myötä, samoin kreikkalainen musiikki (mummo ja pappa kävivät aikoinaan aika paljon Kreikassa lomamatkoilla ja etenkin mummo tykästyi kreikkalaiseen musiikkiin, jota aikoinaan kuunteli aika paljon).


      • Norppa83 kirjoitti:

        Musiikkipalstalla tuo keskustelu.

        No helpostihan ne tietysti menee sekaisin kun alkavat samalla tavalla. Ja kun sitten vielä kumpikin olettaa että puhutaan juuri siitä mitä itse tarkoittaa.🙂.


      • Mikkojuhan kirjoitti:

        No helpostihan ne tietysti menee sekaisin kun alkavat samalla tavalla. Ja kun sitten vielä kumpikin olettaa että puhutaan juuri siitä mitä itse tarkoittaa.🙂.

        Jep. Näin on.


      • Norppa83 kirjoitti:

        Teininä ja vähän päälle parikymppisenä kuuntelin enimmäkseen klassista musiikkia ja etenkin 1600-ja 1700 -lukujen. Mun sisko kuunteli 1960,-70- ja 80 -lukujen musiikkia teininä ja myöhemminkin (en tiedä kuunteleeko nykyään kuinka paljon) ja etenkin Beatles oli hyvin edustettuna, mutta myös esim. Johnny Cash, The Seekers, Peter, Paul & Mary, Beatleksen poikien soolomusiikit, Lionel Richie, Billy Joel. Hänen myötään aloin laajentaa mun musiikin kuuntelua myös näihin vuosikymmeniin ja sillä tiellä olen edelleen. Mun siskon myötä mää aloin myös kuuntelee esim. Ennio Morricconen elokuvamusiikkia. Eli jos mun sisko ei olis kuunnellu näitä, niin kuuntelisinkohan mää edelleen pelkkää Mozartia ja muuta klassista? =D

        Saattaahan se olla eikä siinä toki mitään väärää olis mutta laaja musiikkimaku avaa ymmärrystä moneen muuhunkin asiaan.🙂.


      • Norppa83 kirjoitti:

        Kari Tapio taas tuli mummon ja papan (äidin vanhemmat) myötä, samoin kreikkalainen musiikki (mummo ja pappa kävivät aikoinaan aika paljon Kreikassa lomamatkoilla ja etenkin mummo tykästyi kreikkalaiseen musiikkiin, jota aikoinaan kuunteli aika paljon).

        Sulla on tullu paljon hyviä vaikutteita ihan perhepiiristä. Mä olen ite vasta vanhemmalla iällä oppinut kuuntelemaan ja arvostamaan sellaista musiikkia kuin esimirkiks äiti kuunteli silloin.🙂.


      • Mikkojuhan kirjoitti:

        Saattaahan se olla eikä siinä toki mitään väärää olis mutta laaja musiikkimaku avaa ymmärrystä moneen muuhunkin asiaan.🙂.

        Juu, kyllä musiikki voi olla ovi moniin maailmoihin. Olen löytänyt paljon hienoja lyriikoita ja sävelmiä ja olen viettänyt lukuisiä hyviä hetkiä lempimusiikkieni parissa. Klassisenkin parissa olen viettänyt hyviä hetkiä, mutta nykyään en enää niin paljon kuuntele klassista.

        Mun sisko aikoinaan luukutti niin paljon esim. Beatlesia, että meni viesti päähän =D =D No, ihan itekin olen omasta halustani ruvennu kuuntelee myös vanhempaa populaarimusiikkia.

        Nykymusiikkia en ihan aina omasta halustani kuuntele (joskus kylläkin, esim. Dirty honey, Greta Van Fleet, Adam Lambert ja joitain yksittäisiä kappaleita), mutta ystävällinen ja kohtelias kun olen, niin sano aina, ettei nykymusiikki niin paljon viehätä ja kuuntelen kyllä, jos joku laittaa linkin palstalle ja takaa paljastuu nykykappale ja joskus saattaa joku nykykappalekin tai esittäjä napata. En sule kokonaan pois nykymusiikkia mun elämästä, mutta se ei ole sellaista mikä niin paljon resonoi mussa.


      • Mikkojuhan kirjoitti:

        Sulla on tullu paljon hyviä vaikutteita ihan perhepiiristä. Mä olen ite vasta vanhemmalla iällä oppinut kuuntelemaan ja arvostamaan sellaista musiikkia kuin esimirkiks äiti kuunteli silloin.🙂.

        Joo, musiikin muodossa kyllä, mutta ihan kaikessa ei aina. Isä on tykännyt teinistä asti Tapio Rautavaarasta ja Harry Belafontesta. Äiti kuunteli teininä ja parikymppisenä ehkä eniten rockia kuten vaikka Rolling stones . En tiedä kuunteliko italialaista iskelmää jo silloin, saattaa olla, koska hänellä oli levyjä, jotka jostain ainakin 1970-luvulta, jolloin oli teini ja vähän yli 20-vuotias.

        Nyt tulee yks sun lempibiisi, Beatlesin "Eleanor Rigby".


      • Mikkojuhan kirjoitti:

        Sulla on tullu paljon hyviä vaikutteita ihan perhepiiristä. Mä olen ite vasta vanhemmalla iällä oppinut kuuntelemaan ja arvostamaan sellaista musiikkia kuin esimirkiks äiti kuunteli silloin.🙂.

        Siis kappale soi taustalla Youtubesta.


      • Norppa83 kirjoitti:

        Juu, kyllä musiikki voi olla ovi moniin maailmoihin. Olen löytänyt paljon hienoja lyriikoita ja sävelmiä ja olen viettänyt lukuisiä hyviä hetkiä lempimusiikkieni parissa. Klassisenkin parissa olen viettänyt hyviä hetkiä, mutta nykyään en enää niin paljon kuuntele klassista.

        Mun sisko aikoinaan luukutti niin paljon esim. Beatlesia, että meni viesti päähän =D =D No, ihan itekin olen omasta halustani ruvennu kuuntelee myös vanhempaa populaarimusiikkia.

        Nykymusiikkia en ihan aina omasta halustani kuuntele (joskus kylläkin, esim. Dirty honey, Greta Van Fleet, Adam Lambert ja joitain yksittäisiä kappaleita), mutta ystävällinen ja kohtelias kun olen, niin sano aina, ettei nykymusiikki niin paljon viehätä ja kuuntelen kyllä, jos joku laittaa linkin palstalle ja takaa paljastuu nykykappale ja joskus saattaa joku nykykappalekin tai esittäjä napata. En sule kokonaan pois nykymusiikkia mun elämästä, mutta se ei ole sellaista mikä niin paljon resonoi mussa.

        Jep avoin kannattaa aina olla ja antaa mahdollisuus vaikka ei niin tykästynyt juuri sen tyyliseen aiemmin olis ollutkaan. Ja toisaalta maailmassa tehdään niin paljon erilaista musiikkia että aina voi löytyä uusia helmiä joukosta.🙂.


      • Norppa83 kirjoitti:

        Joo, musiikin muodossa kyllä, mutta ihan kaikessa ei aina. Isä on tykännyt teinistä asti Tapio Rautavaarasta ja Harry Belafontesta. Äiti kuunteli teininä ja parikymppisenä ehkä eniten rockia kuten vaikka Rolling stones . En tiedä kuunteliko italialaista iskelmää jo silloin, saattaa olla, koska hänellä oli levyjä, jotka jostain ainakin 1970-luvulta, jolloin oli teini ja vähän yli 20-vuotias.

        Nyt tulee yks sun lempibiisi, Beatlesin "Eleanor Rigby".

        Joo musiikista mä tarkoitinkin niitä vaikutteita täsdä yhteydessä muut jutut on sitten erikseen.🙂.


      • Mikkojuhan kirjoitti:

        Joo musiikista mä tarkoitinkin niitä vaikutteita täsdä yhteydessä muut jutut on sitten erikseen.🙂.

        Joo, ymmärsin =)


      • Mikkojuhan kirjoitti:

        Jep avoin kannattaa aina olla ja antaa mahdollisuus vaikka ei niin tykästynyt juuri sen tyyliseen aiemmin olis ollutkaan. Ja toisaalta maailmassa tehdään niin paljon erilaista musiikkia että aina voi löytyä uusia helmiä joukosta.🙂.

        Näin on.

        Olen täällä tehnyt sen huomion, että kun laittaa jonkun kappaleen joltain hieman tuntemattomammalta artistilta tai bändiltä (ainakin joillekin nykykuulijoille enemmän tai vähemmän tuntemattomammalta), niin sitä ei ole kommentoitu, mutta kun laittaa joltain nykykuulijoille tutummalta, vaikka kappale ei olisi välttämättä tuttu, niin johan saattaa joku kommentoida. Ihmiset haluaa tuttua ja turvallista tässäkin suhteessa. Vaikka moni sanoo kuuntelevansa musiikkia laajasti, niin mitä sillä tarkoitetaan?


      • Norppa83 kirjoitti:

        Näin on.

        Olen täällä tehnyt sen huomion, että kun laittaa jonkun kappaleen joltain hieman tuntemattomammalta artistilta tai bändiltä (ainakin joillekin nykykuulijoille enemmän tai vähemmän tuntemattomammalta), niin sitä ei ole kommentoitu, mutta kun laittaa joltain nykykuulijoille tutummalta, vaikka kappale ei olisi välttämättä tuttu, niin johan saattaa joku kommentoida. Ihmiset haluaa tuttua ja turvallista tässäkin suhteessa. Vaikka moni sanoo kuuntelevansa musiikkia laajasti, niin mitä sillä tarkoitetaan?

        Varmasti on näin. Ehkä sitä tutun oloista on helpompi kommentoida. En tiedä voisko olla niin että kun on oudompi niin ei jotkut sitten oikeen osaa sanoa siitä mitään kun kuulevat ekaa kertaa.

        Nyt mun on mentävä nukkumasaa moikkaan kun aamulla on aikanen herätys. Öitä ystäväni.😊.


      • Mikkojuhan kirjoitti:

        Varmasti on näin. Ehkä sitä tutun oloista on helpompi kommentoida. En tiedä voisko olla niin että kun on oudompi niin ei jotkut sitten oikeen osaa sanoa siitä mitään kun kuulevat ekaa kertaa.

        Nyt mun on mentävä nukkumasaa moikkaan kun aamulla on aikanen herätys. Öitä ystäväni.😊.

        Öitä =D

        Joo, ei oudompaa oikein osaa kommentoida. Itse kuitenkin usein laitan hieman tietoja bändistä tai artistista, jonka kappaleen linkitän, esim. milloin bändi perustettiin, minkä maalainen bändi/artisti, jos artisti kuollut, elinvuodet tai jos elossa milloin syntyi, onko bändi vielä kasassa. Ehkä vielä bändin laulajankin nimen, jopa kitaristinkin, jos tiedän tai jaksan onkia jostain.

        Mutta makunsa kullakin ja näin se menee =)


    • Anonyymi
      • Jep.


    • Anonyymi

      Joitakin tiheämmin kuunneltuja: Michael broock"ultramarine". Tom petty"learning To fly". Bowie"this is not america". Don henley"dirty laundry". Pet shopparien"where the streets have no name". Springsteen"streets of philadelphia". Worakls"toi". Mylene farmer"paradise anime". Highwaymen"ghostriders in the sky". Topparien"legs". Billy idol"dont need a gun" ja "l. A. Woman" ja "dancing with myself". Michael oliko sembalo"shes a maniac". Ääniraidoista: kostnerin/conneryn lahjomattomat alkutunnari. Revenant tunnari. Adrianos, eli beverly kyttä kakkosen alkutunnari. Collateral lax. Kellys heroes"tiger tank". Palman body double koko levy. Pino donaggio"blow out". Muitakin mutta nämä tulivat heti mieleen.

      • Anonyymi

        Meinasi heti unohtua. Tuon ekan blade runnerin loppukohtauksen taustalla soiva, siis siinä kattokohtauksessa hauerin yksi avautumisen aikana.


      • Anonyymi

        foo fightersilta löytyy myös learning to fly, pettyn versiota en ole kuullut, liekö jotain yhteistä?


      • Mää tykkää Highwaymenilta kappaleesta "Highwayman" (tämä myös Glen Campbellin tulkintana).

        Joitain kappaleita en äkkiseltään tunnista, mutta on mukana myös sellaisia, joita tunnistan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        foo fightersilta löytyy myös learning to fly, pettyn versiota en ole kuullut, liekö jotain yhteistä?

        Kuuntelin tuon foon version ja en ainakaan itse löytänyt mitään samaa. Tiedä sitten, saako nimen kopioida tietoisesti.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kuuntelin tuon foon version ja en ainakaan itse löytänyt mitään samaa. Tiedä sitten, saako nimen kopioida tietoisesti.

        On niitä samannimisiä kappaleita muitakin. Esim. Lynyrd Skynyrd "Simple man", Bad Company "Simple man", mutta ihan eri kappaleet.


      • Anonyymi
        Norppa83 kirjoitti:

        Mää tykkää Highwaymenilta kappaleesta "Highwayman" (tämä myös Glen Campbellin tulkintana).

        Joitain kappaleita en äkkiseltään tunnista, mutta on mukana myös sellaisia, joita tunnistan.

        Kris kristofersson näyttää nauttivan päästessään soittamaan noiden muiden kanssa. Olikos se tuon biisin alussa, missä jokainen laulaa lyhyen selviytymistarinan, voin muistaa väärin. Muuten, muistin lisää viimeaikaisia biisejäni. Coldplay x&y albumi, noin joka toinen kappale. Keane olikohan under the Iron sea albumi. Kannessa merihevonen, en jaksa tarkistaa. Nää alpparit liittyvät mukavaan ajanjaksoon elämässäni. Ääniraitoja: dirty Harry"deadpool" alkutunnari. Once upon time In america koko levy. Hart & hart sarjan tunnari. Kutsukaa mccall sarjan tunnari. Koyaanisqatsi dokkarin tai miksi tarinaksi tuo pitäisi luokitella ekat jotain 10 minsaa. Olen koukussa siihen seiskytlukuiseen aavikonkanjonikuvaukseen. Ed o neillin dragnet sarjan alkutunnari. Carpenterin tumma syntikkatuotanto. Joo meinasi unohtua, tangerine dream White eagle 2.0. Tuubissa versio missä aivan upeat pohjois-amerikan luontokuvaukset biisin aikana.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kris kristofersson näyttää nauttivan päästessään soittamaan noiden muiden kanssa. Olikos se tuon biisin alussa, missä jokainen laulaa lyhyen selviytymistarinan, voin muistaa väärin. Muuten, muistin lisää viimeaikaisia biisejäni. Coldplay x&y albumi, noin joka toinen kappale. Keane olikohan under the Iron sea albumi. Kannessa merihevonen, en jaksa tarkistaa. Nää alpparit liittyvät mukavaan ajanjaksoon elämässäni. Ääniraitoja: dirty Harry"deadpool" alkutunnari. Once upon time In america koko levy. Hart & hart sarjan tunnari. Kutsukaa mccall sarjan tunnari. Koyaanisqatsi dokkarin tai miksi tarinaksi tuo pitäisi luokitella ekat jotain 10 minsaa. Olen koukussa siihen seiskytlukuiseen aavikonkanjonikuvaukseen. Ed o neillin dragnet sarjan alkutunnari. Carpenterin tumma syntikkatuotanto. Joo meinasi unohtua, tangerine dream White eagle 2.0. Tuubissa versio missä aivan upeat pohjois-amerikan luontokuvaukset biisin aikana.

        Joo, tuossa kappaleessa jokainen Higwaymenin jäsenistä laulaa yhden säkeistön.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuuntelin tuon foon version ja en ainakaan itse löytänyt mitään samaa. Tiedä sitten, saako nimen kopioida tietoisesti.

        No löytyy noita ihmisiäkin samoilla nimillä, ei vedetä myöhempää versiota käräjille :). Kai sitä täytyy pystyä todistamaan että kyseessä on tahallinen kopiointi ja jos sisällössä ei samaa ole niin ei tuota ainakaan tahalliseksi pystyne todistamaan. Osittaista kopiointiahan esiintyy aika paljon ja lievästi muunneltuna myös


    • Anonyymi
      • Mää luulin, että bändin jäsenetkin on oikeasti tollasia pappoja, jotka soittaa tolla musiikkivideolla =D Nice, ihan hyvä saundi.


      • Anonyymi
        Norppa83 kirjoitti:

        Mää luulin, että bändin jäsenetkin on oikeasti tollasia pappoja, jotka soittaa tolla musiikkivideolla =D Nice, ihan hyvä saundi.

        Ja löytyihän tuolta näköjään purplekin, näköjään gillanin aikainen burn, ihan ok. Näistä vanhemmista jyrää parhaiten vanha kunnon sabbath, uriah heep myös. Lady in black kestosuosikki


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ja löytyihän tuolta näköjään purplekin, näköjään gillanin aikainen burn, ihan ok. Näistä vanhemmista jyrää parhaiten vanha kunnon sabbath, uriah heep myös. Lady in black kestosuosikki

        Burn on David Coverdalen ajalta. Covedale on tehnyt sanat.


      • Anonyymi
        Norppa83 kirjoitti:

        Burn on David Coverdalen ajalta. Covedale on tehnyt sanat.

        niinpä taitaa ollakin kun tarkemmin muistelee


      • Anonyymi

    • Anonyymi

      Niitä on niin paljon, etten millään jaksa ruveta listailemaan. Mutta yksi tai kaksi lempparia saatan jaksaa. 😊

      https://youtu.be/_lEOHjNVXns

      Let me dream forever.. Ja niinhän siinä käykin, ikuisesti saa vain unelmoida tyhjiä unelmia.

      https://youtu.be/DURvbAK1cAY

      Valhalla calling... Jos olisin viikinki ja uskovainen, näin kävis. 😋

      Cool❄️

      • Anonyymi

        Niin ja tää. 😊

        https://youtu.be/HIdHdw_8yJk

        Edellisessä elämässäni.. jostain niistä olin karun näköinen, mutta rakastettu mies, soturi joka kuoli taistelukentälle. Mieleen nousee kuvia...rakastani nainen jäi jonnekin elämään, minulle jäi vain ikävä elämään kuolleeseen sydämeen.

        Cool❄️


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin ja tää. 😊

        https://youtu.be/HIdHdw_8yJk

        Edellisessä elämässäni.. jostain niistä olin karun näköinen, mutta rakastettu mies, soturi joka kuoli taistelukentälle. Mieleen nousee kuvia...rakastani nainen jäi jonnekin elämään, minulle jäi vain ikävä elämään kuolleeseen sydämeen.

        Cool❄️

        Ja nyt mä etsin häntä alitajuisesti kaikista kohtaamistani naisista. 😄

        Cool❄️


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin ja tää. 😊

        https://youtu.be/HIdHdw_8yJk

        Edellisessä elämässäni.. jostain niistä olin karun näköinen, mutta rakastettu mies, soturi joka kuoli taistelukentälle. Mieleen nousee kuvia...rakastani nainen jäi jonnekin elämään, minulle jäi vain ikävä elämään kuolleeseen sydämeen.

        Cool❄️

        Astunko norpan varpaille? no kommentoin tähän kuitenkin...ekassa oli vähän liikaa permanentattuja enkelinkiharoita :) , viikinkien mörinöitä on tullut kuunneltua aiemmin, hiukan synkempiä tosin. Yhteen aikaan viikinkisarjan ilmestyttyä aioin laittaa tunnarin puhelimen soittoääneksi, mutta sitten ääneksi lykkäsin tuon ja se on käytössä tänä päivänäkin: https://www.youtube.com/watch?v=v4xZUr0BEfE


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Astunko norpan varpaille? no kommentoin tähän kuitenkin...ekassa oli vähän liikaa permanentattuja enkelinkiharoita :) , viikinkien mörinöitä on tullut kuunneltua aiemmin, hiukan synkempiä tosin. Yhteen aikaan viikinkisarjan ilmestyttyä aioin laittaa tunnarin puhelimen soittoääneksi, mutta sitten ääneksi lykkäsin tuon ja se on käytössä tänä päivänäkin: https://www.youtube.com/watch?v=v4xZUr0BEfE

        Norppa tuskin noista piittaa, ei ehkä edusta hänen musiikkimakuaan. Mielenkiintoinen kappale yuve yuve. 👍

        Cool❄️


      • Anonyymi kirjoitti:

        Astunko norpan varpaille? no kommentoin tähän kuitenkin...ekassa oli vähän liikaa permanentattuja enkelinkiharoita :) , viikinkien mörinöitä on tullut kuunneltua aiemmin, hiukan synkempiä tosin. Yhteen aikaan viikinkisarjan ilmestyttyä aioin laittaa tunnarin puhelimen soittoääneksi, mutta sitten ääneksi lykkäsin tuon ja se on käytössä tänä päivänäkin: https://www.youtube.com/watch?v=v4xZUr0BEfE

        Sullapa on puhelimessa soittoääni =D


      • Anonyymi kirjoitti:

        Astunko norpan varpaille? no kommentoin tähän kuitenkin...ekassa oli vähän liikaa permanentattuja enkelinkiharoita :) , viikinkien mörinöitä on tullut kuunneltua aiemmin, hiukan synkempiä tosin. Yhteen aikaan viikinkisarjan ilmestyttyä aioin laittaa tunnarin puhelimen soittoääneksi, mutta sitten ääneksi lykkäsin tuon ja se on käytössä tänä päivänäkin: https://www.youtube.com/watch?v=v4xZUr0BEfE

        Ei tartte ihmetellä kenen puhelin soi, jos tämä biisi pärähtää käyntiin ja oot vaikka linja-autossa tai kauppakeskuksessa =D


      • Anonyymi kirjoitti:

        Norppa tuskin noista piittaa, ei ehkä edusta hänen musiikkimakuaan. Mielenkiintoinen kappale yuve yuve. 👍

        Cool❄️

        Ei ole ihan sitä mitä yleisimmin kuuntelen, mutta mulle käy lähes kaikenlainen musiikki, vaikka ei edustaiskaan sitä ihan mun kaikkein ominta mitä tällä hetkellä kuuntelen.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Norppa tuskin noista piittaa, ei ehkä edusta hänen musiikkimakuaan. Mielenkiintoinen kappale yuve yuve. 👍

        Cool❄️

        Mielenkiinnosta voin kuunnella monenelaista ja kiva välillä tietää mitä muut kuuntelee.


      • Anonyymi

      • Jumppavideo =D


      • Hauska.


    • Trancen klassikoista löytyy monta lempikappaletta.
      Mutta vaikka kuinka haluaisin niitä lempiä, rakkaus ei enää kuumota.
      Mies ja musiikki ovat ikääntyneitä, aikansa elänneitä.

      https://www.youtube.com/watch?v=VLZi9P2UjXA

      • Tykkään tuosta Samuel Barberin jousiadagion alkuperäisestä versiosta. On yks mun lempikappaleista myös. Ihan jees myös electrobiitillä. Sää oon tainnu olla aikoinaan kovakin joraamaan?


      • Norppa83 kirjoitti:

        Tykkään tuosta Samuel Barberin jousiadagion alkuperäisestä versiosta. On yks mun lempikappaleista myös. Ihan jees myös electrobiitillä. Sää oon tainnu olla aikoinaan kovakin joraamaan?

        Parhaimmat muistot liittyvät tranceen 😀 Alkuperäinen Barberin versio on myös hyvä.

        Tässä on yksinkertainen ja kaunis, monissa elokuvissa käytetty kappale
        Max Richter - On the Nature of Daylight
        https://www.youtube.com/watch?v=rVN1B-tUpgs


      • Gattino kirjoitti:

        Parhaimmat muistot liittyvät tranceen 😀 Alkuperäinen Barberin versio on myös hyvä.

        Tässä on yksinkertainen ja kaunis, monissa elokuvissa käytetty kappale
        Max Richter - On the Nature of Daylight
        https://www.youtube.com/watch?v=rVN1B-tUpgs

        Voin kuvitella ton kappaleen jonkun surullisen kohtauksen taakse elokuvassa. Tai sitten sopis jonkun filmin taakse, jossa näytetään keväistä ja kesäistä luontoa.


      • Norppa83 kirjoitti:

        Voin kuvitella ton kappaleen jonkun surullisen kohtauksen taakse elokuvassa. Tai sitten sopis jonkun filmin taakse, jossa näytetään keväistä ja kesäistä luontoa.

        Moni lempikappaleeni kuuluu fuusio jazz-genreen.
        Ne ovat jorattavissa mutta ne saavat myös neuronit kipinöimään päässä.
        Monimutkaisuus kiihottaa.

        En uskalla linkata niitä tänne. Pidetään ketju viihteellisenä.😀


      • Gattino kirjoitti:

        Moni lempikappaleeni kuuluu fuusio jazz-genreen.
        Ne ovat jorattavissa mutta ne saavat myös neuronit kipinöimään päässä.
        Monimutkaisuus kiihottaa.

        En uskalla linkata niitä tänne. Pidetään ketju viihteellisenä.😀

        Juu. Saanhan mää tuota fuusiojazzia tuolta Youtubestakin, jos haluan. Tosin tiedän fuusiojazzin, ainakin Miles Davis rupesi tekemään sitä jossain vaiheessa (sekoitti rockia ja jazzia esim.).

        Kas näin:
        https://www.youtube.com/watch?v=EBTQzsxfPBw


      • Norppa83 kirjoitti:

        Juu. Saanhan mää tuota fuusiojazzia tuolta Youtubestakin, jos haluan. Tosin tiedän fuusiojazzin, ainakin Miles Davis rupesi tekemään sitä jossain vaiheessa (sekoitti rockia ja jazzia esim.).

        Kas näin:
        https://www.youtube.com/watch?v=EBTQzsxfPBw

        Huh aika karmean esimerkin raapaisit 😀. Tuohon aikaan Jazz oli kaaoksessa ja syntyi erilaisia tyylisuuntia. Weather Report oli parasta tuohon aikaan.

        Moderni fuusiojazz on jotain tällaista
        Brad Mehldau - Mehliana
        https://www.youtube.com/watch?v=cnH27mxW0KM


      • Gattino kirjoitti:

        Huh aika karmean esimerkin raapaisit 😀. Tuohon aikaan Jazz oli kaaoksessa ja syntyi erilaisia tyylisuuntia. Weather Report oli parasta tuohon aikaan.

        Moderni fuusiojazz on jotain tällaista
        Brad Mehldau - Mehliana
        https://www.youtube.com/watch?v=cnH27mxW0KM

        No fuusiojazzista ja ylipäätään modernista jazzista mulle ei tuu mieleen muuta kuin Miles Davis, joten osannu laittaa muuta =D


      • Gattino kirjoitti:

        Huh aika karmean esimerkin raapaisit 😀. Tuohon aikaan Jazz oli kaaoksessa ja syntyi erilaisia tyylisuuntia. Weather Report oli parasta tuohon aikaan.

        Moderni fuusiojazz on jotain tällaista
        Brad Mehldau - Mehliana
        https://www.youtube.com/watch?v=cnH27mxW0KM

        Kyllä mää joskus voisin kuunnella tällaistakin fuusiojatzzia mitä sää laitoit. Mutta en ehkä kovin montaa kappaletta peräkkäin jaksais kuunnella.


      • Norppa83 kirjoitti:

        Kyllä mää joskus voisin kuunnella tällaistakin fuusiojatzzia mitä sää laitoit. Mutta en ehkä kovin montaa kappaletta peräkkäin jaksais kuunnella.

        Jazz on fyysisesti uuvuttavaa musiikkia. Brad Mehldauta jaksan kuunnella pari tuntia, mutta jossain free jazzissa takki tyhjenenee vartissa.

        Vaikka musiikki vaikuttaa minuun voimakkaasti, kuuntelen sitä melko vähän. Ehkä pari kertaa viikossa, 2-4 tuntia kerrallaan, riippuen musiikista.
        Taustamusiikki meillä soi lähinnä vaimon pyynnöstä. Se on sellaista pehmeää ambient-tyylistä electroa.


      • Gattino kirjoitti:

        Jazz on fyysisesti uuvuttavaa musiikkia. Brad Mehldauta jaksan kuunnella pari tuntia, mutta jossain free jazzissa takki tyhjenenee vartissa.

        Vaikka musiikki vaikuttaa minuun voimakkaasti, kuuntelen sitä melko vähän. Ehkä pari kertaa viikossa, 2-4 tuntia kerrallaan, riippuen musiikista.
        Taustamusiikki meillä soi lähinnä vaimon pyynnöstä. Se on sellaista pehmeää ambient-tyylistä electroa.

        Tuo sinun linkittämäsi pätkä oli ihan mielenkiintoista kuunneltavaa, tosin en jaksais kovin montaa samantyylistä kappaletta kuunnella peräkkäin.


    • Anonyymi

      Oma suosikkini on kliseisesti Alizéen Moi... Lolita. Biisinä loistava ja esittäjä aivan upea. Alizée oli 16-vuotias, kun hänen ensialbuminsa julkaistiin. Euroopasta tuskin löytyy ihmistä, joka ei olisi kuullut biisiä Moi... Lolita. Laulu löytyy mm. Russell Crowen ja Marion Cotillardin tähdittämästä elokuvasta A Good Year (2006).

      Toinen pitkäaikainen suosikki on Lucenzon ja Don Omarin Danza Kuduro. Jokainen muistaa miltä elokuvan Fast 5 loppukohtaus tuntuu, kun mainittu biisi pyörähtää taustalla soimaan.

      Tällä hetkelä kuuntelen Miley Cyruksen uusinta albumia (julkaistu 2023), joka on hyvin viihdyttävää kuultavaa. Miley Cyrus oli 17-vuotiaana vielä nätin näköinen. En tiedä, miten se liittyy musiikkiin, mutta tämä on sinkut-palsta, joten nämä näkökohdat on aina syytä tuoda julki.

      • Jep. Mun suosikkibändien jäsenistä monet on jo vanhoja. Monet vanhat rokkarit, joista pidän ovat jo vanhoja pappoja, jotkut jo kuolleet =D Nuorina moni oli vetävän näköinen, jotkut tosi söpöjäkin, nyt ei enää tietoakaan nuoruuden kultaisista päivistä. Tosin jotkut vieläkin hurmaavia luonteeltaan, jotkut ihan charmanttejakin. Ihan kaikilla ei ääni elää ole ihan terässä terässä, joillain on.

        Naisartisteista, joita kuuntelen moni vielä elossa olevista on säilynyt ihan hyvin.


      • Anonyymi

        Shania Twain aikoinaan lähestulkoon tipautti tuolilta istumasta kun ensi kertaa kuuntelin videon kera, ai mikä yhdistelmä viu :)


      • Jostakin syystä tämä biisi videoineen on muuten pyörinyt mielessäni tänään. 🤫

        Weather Girls: It's Raining Men
        https://youtu.be/l5aZJBLAu1E


      • Xena-183 kirjoitti:

        Jostakin syystä tämä biisi videoineen on muuten pyörinyt mielessäni tänään. 🤫

        Weather Girls: It's Raining Men
        https://youtu.be/l5aZJBLAu1E

        Tämä on huikeaa laulantaa. Olen tykännyt jo vuosia.




      • Xena-183 kirjoitti:

        Scatman 👍

        https://youtu.be/Hy8kmNEo1i8

        Ite en niin paljon ysärimusiikkia kuuntele. Esim. LeAnn Rimesia ja Whitney Houstonia joskus kuuntelen. Molemmat suosittuja naisartisteja ysärillä. Mutta esim. ysärin elektromusaa ja vaikka ysärirokkia en pahemmin kuuntele.



      • Norppa83 kirjoitti:

        Ja Mariah Carey on myös yks mun ysärisuosikki.

        Todella upea laulaja 🤩

        Mariah Carey: Without You
        https://youtu.be/p7oqIdAIAEs


      • Xena-183 kirjoitti:

        Todella upea laulaja 🤩

        Mariah Carey: Without You
        https://youtu.be/p7oqIdAIAEs

        On kyllä ja varsinkin ysärinä ja 2000-luvun alussa, kun ääni oli vielä niin terässä, että pääsi laulamaan vaivattomasti jopa 5 octaavia.



      • Xena-183 kirjoitti:

        Men at Work: Down Under
        https://youtu.be/EeeBH294v6I

        Prince: When Doves Cry
        https://youtu.be/UG3VcCAlUgE

        Chaka Khan: I Feel for You
        https://youtu.be/YW0sxgYAmLM

        Mr. Mister: Broken Wings
        https://youtu.be/nKhN1t_7PEY

        Crowded House: Don't Dream It's Over
        https://youtu.be/J9gKyRmic20

        Chris de Burgh: The Lady in Red
        https://youtu.be/Vt2YIpZWBqA

        Men at workin "Down under" on yks niitä kappaleita, joka on pysynyt vuosia mun soittolistalla. En vain ole vähään aikaan kuunnellut.

        Tykkään myös Crowded housen kappaleesta "Don´t dream it´s over".


    • Mulla on niin laaja musamaku ja etenkin se, että kuuntelen useimmiten yhdeltä bändiltä korkeintaan 3-4 kappaletta (joitakin poikkeuksiakin toki on, missä suurempikin osa tuotannosta uppoaa) ja monilta bändeiltä pelkästään vain yhtä kappaletta (ja joissain tapauksissa inhoan bändiä muutoin paitsi juuri sen yhden kappaleen osalta, esim. Black Eyed Peas on tälläinen inhokkibändini jolta kuitenkin tykkään Mas Que Nada -kipaleesta)... Niin en jaksa nyt alkaa laittamaan tähän satoja eri bändejä.

      Sen sijaan poimin kolme:

      - Ekana kyseessä on se biisi, jonka haluaisin hääkappaleekseni jos ikinä naimisiin asti pääsen.

      Finlanders - Oikeesti

      - Tokana paras rock-kappale.

      Whitesnake - Here I Go Again

      - Kolmantena paras euroviisu (ei tarvitse olla voittajakipale eikä olekaan)

      - Zoe - Loin d'Ici

      • Whitesnake "Here I go again" on yks mun kaikkien aikojen suosikki. Siitä menee kaikki versiot, joita oon kuullu. Alkuperäinen 1982 versio, joka löytyy levyltä "Saints and sinners" (siinä soittaa bändin alkuperäinen kitarakaksikko Bernie Marsden ja Micky Moody), 1987 versio (musiikkivideon versio) ynnä muut versiot sekä kappaleen säveltäjän Bernie Marsdenin myöhemmin versioima akustinen, jota on esittänyt keikoillaan (ainakin nyt 2000-luvulla).

        Tässä Bernie Marsden tulkitsee Here I go againin joskus 2000-luvulla (soittaa akustisella kitaralla):
        https://www.youtube.com/watch?v=pLXtSPYzMEI



    • En edes aloita. Niitä on niin maan piruusti. Riippuu niin päivästä ja fiiliksistä. Ja kun on ikää, että on ehtinyt paljon kuulemaan, niin ai saakutti.

      Kaksi biisiä voin laittaa tähän, ne on semmosia jotka kuvaa mua, millä tavalla nyt kumpikin, saa kukin itte miettiä jos jostain kumman syystä huvittaisi. Mutta noi kaks ainakin kulkee mukana hautaan saakka. Ja jälkimmäinen... Se miten se on mua, niin sillä ei ole mitään tekemistä panemisen kanssa, kuten ei niillä lyriikoilla muutenkaan ole.

      Klamydia - Pilke silmäkulmassa
      https://www.youtube.com/watch?v=4qCgtm-D-1c

      Leevi&Leavings - Itkisitkö onnesta
      https://www.youtube.com/watch?v=XoHgyofnGpM

      • No, tuo Klamydian kappale ainakin nimensä mukaan varmaan sopii sulle, koska sulla on pilkettä silmäkulmassa ja huumoria.


      • Norppa83 kirjoitti:

        No, tuo Klamydian kappale ainakin nimensä mukaan varmaan sopii sulle, koska sulla on pilkettä silmäkulmassa ja huumoria.

        No on siinä syvempikin viesti, niin se puhutelee.


      • Anonyymi


    • Anonyymi

      Ei voi tällaiseen vastata :) mutta. Kerran kysyin huvikseni omalta koneeltani kuka hän on, niin sain vastauksena tällaisen pää täynnä lonkeroita olevan

      Volcanic Crystals

      https://youtu.be/PRnxRlawozQ
      ...
      asu, asu, asu,
      vielä, vielä, vielä
      kuka se, kuka se, kuka se,
      ...
      asunto, kuka saa, kuka saa
      tata taa, tata taa, saa
      ..
      kuka se on, kuka se on, kuka se on, kuka tää on
      voi, voi, voi, voe, voiiiiiiii i ii
      ...
      :)

      Joka kerta voi kuulla eri tavoin. En puhu vain tästä vaan yleensä kuuntelemisesta. Hyvää yötä.

      t. sxth

      • Öitä =)


    • Anonyymi

      pikaisesti listalta nopeasi nappaisin:

      deep purple burn
      blue oyster cultin mutta eri-kappaleen tämän don't fear thereaperin ottaisin
      acdc highway ehkä mutta niin ja näin.

      Blue Oyster Cult: https://www.youtube.com/watch?v=Dy4HA3vUv2c

      • Reaper on hyvä kappale, tosi hyvä, mutta itse kuuntelen kuitenkin enemmän Oyster cultin kappaleista esim. "I love the night", "Veteran of the psychic wars" ja "Burnin for you".


    • Anonyymi

      Jännä juttu tosiaan kun veli kyseli jotain jostain Judas Priestin levystä 2. että mikä se on... oli puhelimessa vahingossa, kyseli minulta, sanoin no en tiedä joku levy mitä olet ostanut ja minulle antanut ja 2. kappale, mutta kun niin noh kun kymmeniä niitä levyjä niin mikähän levy ja jmikä kappale :D:D


      • Kappaletta en osaa sanoa, kun tuossa sun jutussa oli vissiin vain levyistä kyse. Priestilla on paljon kappaleita. Googleta, jos haluat tietää tai kuuntele Youtubesta.


    • Anonyymi

      uudesta muistaakseni oli kappaleen nimi... Nostradamus levyn nimi ja kappale oli Revelations, en varma, mutta tuon hänelle annoin ainakin joskus.... voi joskus tarkistaa

    • Rush - Jacob's Ladder
      https://www.youtube.com/watch?v=z3gvOV40ccU
      Luokka: Progressiivinen rock

      Kuinka mahtavalta kuulostikaan Rushin jykevät riffit vuonna 1980.
      Nykyään, kun on tottunut moderniin äänenlaatuun, kappale vaikuttaa valjulta.
      Mutta rytmi, se on säilynyt.


      • Norppa83 kirjoitti:

        Rush on yks mun suosikeista myös. Tässä yks mun suosikki heiltä:
        https://www.youtube.com/watch?v=0aFDW2SchZQ

        "Signals" kuului minunkin LP-kokoelmaan. Mulla oli Rushilta kaikki albumit aina Power Windowsiin saakka (1985), sitten jostain syystä lopetin kuuntelun.
        Jompikumpi väsähti minä tai bändi. :)


      • Gattino kirjoitti:

        "Signals" kuului minunkin LP-kokoelmaan. Mulla oli Rushilta kaikki albumit aina Power Windowsiin saakka (1985), sitten jostain syystä lopetin kuuntelun.
        Jompikumpi väsähti minä tai bändi. :)

        Itse oon kuunnellu Rushilta eniten 1970-ja 80 -lukujen tuotantoa. Bändiltä löytyy hienoja biisejä noilta vuosikymmeniltä.

        Kai bändi jossain vaiheessa väsähtää, jos ollaan oltu yhdessä useita vuosikymmeniä. Jotkut väsähtää jo aikaisemmin.



      • Usko.Toivo.Rakkaus kirjoitti:

        Suomalaisten tekemistä suosikkini on Hectorin "Galwayn Ravit".

        https://www.youtube.com/watch?v=rS7IYJsJKJk

        Nightwish "Elvenpath"

        https://www.youtube.com/watch?v=vLbIkua8FI4

        Noissa viehättää tunnelma. Irlantilaiset ravit ja Nightwishin fantasiamaailma. Olen lukenut sanoja fantasiakirjoja kuin Nightwishin Tuomas Holopainen. Nämä nappaa minua tosi paljon.

        Muistan susta aina ton "Galwayn ravit". Oot nimittäin ennenkin linkigttäny sen mulle täällä.


      • Norppa83 kirjoitti:

        Muistan susta aina ton "Galwayn ravit". Oot nimittäin ennenkin linkigttäny sen mulle täällä.

        Muistan laittaneeni tänne aikaisemmin Galwayn ravit, mutta en muistanut laitaakseni sen sinulle.

        Muuten Elviksen biiseistä suosikkini on "Return To Sender"

        https://www.youtube.com/watch?v=LZmUfUBqE-s

        Yhdessä vaiheessa kuuntelin paljon 50-luvun lopun rockia ja Elvistä. Tämä biisi taitaa olla 60-luvun puolelta.


      • Usko.Toivo.Rakkaus kirjoitti:

        Muistan laittaneeni tänne aikaisemmin Galwayn ravit, mutta en muistanut laitaakseni sen sinulle.

        Muuten Elviksen biiseistä suosikkini on "Return To Sender"

        https://www.youtube.com/watch?v=LZmUfUBqE-s

        Yhdessä vaiheessa kuuntelin paljon 50-luvun lopun rockia ja Elvistä. Tämä biisi taitaa olla 60-luvun puolelta.

        Mullekin olet joskus aikaisemmin linkittänyt tuon Hectorin "Galwayn ravit".


      • Anonyymi
        Usko.Toivo.Rakkaus kirjoitti:

        Suomalaisten tekemistä suosikkini on Hectorin "Galwayn Ravit".

        https://www.youtube.com/watch?v=rS7IYJsJKJk

        Nightwish "Elvenpath"

        https://www.youtube.com/watch?v=vLbIkua8FI4

        Noissa viehättää tunnelma. Irlantilaiset ravit ja Nightwishin fantasiamaailma. Olen lukenut sanoja fantasiakirjoja kuin Nightwishin Tuomas Holopainen. Nämä nappaa minua tosi paljon.

        Onko Hector ollut jo nuoruusvuosien suosikki?, välähti tuossa mieleen eräs kirjetuttu vuosikymmenien takaa ja pakkohan tuota oli kysäistä samantien ennenkuin haihtuu mielestä...


      • Anonyymi kirjoitti:

        Onko Hector ollut jo nuoruusvuosien suosikki?, välähti tuossa mieleen eräs kirjetuttu vuosikymmenien takaa ja pakkohan tuota oli kysäistä samantien ennenkuin haihtuu mielestä...

        Ei ollut nuoruusvuosina suosikki, sillä oli nuori lähinnä 90-luvulla, jolloin ei tainut olla YouTube yleisessä käytössä. Hyvä, että oli edes Google. Nyt aloin kuuntelemaan Hectoria kirjastossa musiikkihuoneessa joskus 2000-luvun lopussa tai 2010-luvun alusssa. Siitä innostuin kuuntelemaan myös YouTubesta.

        Kaksi suosikkiani Hectorilta "Kuningatar" ja "Palkkasoturi". Molemmat Hectorin nuoruudesta 60-70-lukujen vaihteesta niin kuin jo esillä ollut "Galwayn ravit". On Hectorilla kovin paljon monia muita hyviä biisejä. :)

        https://www.youtube.com/watch?v=JjU8-tNmAqU

        https://www.youtube.com/watch?v=owLJQ5j978U


      • Anonyymi
        Usko.Toivo.Rakkaus kirjoitti:

        Ei ollut nuoruusvuosina suosikki, sillä oli nuori lähinnä 90-luvulla, jolloin ei tainut olla YouTube yleisessä käytössä. Hyvä, että oli edes Google. Nyt aloin kuuntelemaan Hectoria kirjastossa musiikkihuoneessa joskus 2000-luvun lopussa tai 2010-luvun alusssa. Siitä innostuin kuuntelemaan myös YouTubesta.

        Kaksi suosikkiani Hectorilta "Kuningatar" ja "Palkkasoturi". Molemmat Hectorin nuoruudesta 60-70-lukujen vaihteesta niin kuin jo esillä ollut "Galwayn ravit". On Hectorilla kovin paljon monia muita hyviä biisejä. :)

        https://www.youtube.com/watch?v=JjU8-tNmAqU

        https://www.youtube.com/watch?v=owLJQ5j978U

        Tuon palkkasoturin Hector on esittänyt muuten yhdessä Donovanin kanssa, oliko se nyt porissa?, no joka tapauksessa Donovan on alkuperäiskappaleen esittäjä, tai oli? On varmaan hengissä vieläkin...


      • Anonyymi kirjoitti:

        Tuon palkkasoturin Hector on esittänyt muuten yhdessä Donovanin kanssa, oliko se nyt porissa?, no joka tapauksessa Donovan on alkuperäiskappaleen esittäjä, tai oli? On varmaan hengissä vieläkin...

        Juu, Donovan elää yhä. Täyttää toukuussa 77. On päässyt myös Rock n roll hall of fameen. Olen katsonut Youtubesta kyllä hänenkin pääsy seremoniansa, mutta en muista vuotta milloin pääsi Hall of Fameen.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Tuon palkkasoturin Hector on esittänyt muuten yhdessä Donovanin kanssa, oliko se nyt porissa?, no joka tapauksessa Donovan on alkuperäiskappaleen esittäjä, tai oli? On varmaan hengissä vieläkin...

        Anonyymi: "Tuon palkkasoturin Hector on esittänyt muuten yhdessä Donovanin kanssa, oliko se nyt porissa?, no joka tapauksessa Donovan on alkuperäiskappaleen esittäjä, tai oli? On varmaan hengissä vieläkin..."

        https://en.wikipedia.org/wiki/Universal_Soldier_(song)

        Donovan ei ollut alkuperäinen esittäjä vaan kanadalainen laulun sanoittaja-säveltäjä Buffy Sainte-Marie kaksi vuotta aikaisemmin. Donovan teki siitä kyllä varsinainen hitin kaksi vuotta myöhemmin.


      • Anonyymi
        Usko.Toivo.Rakkaus kirjoitti:

        Anonyymi: "Tuon palkkasoturin Hector on esittänyt muuten yhdessä Donovanin kanssa, oliko se nyt porissa?, no joka tapauksessa Donovan on alkuperäiskappaleen esittäjä, tai oli? On varmaan hengissä vieläkin..."

        https://en.wikipedia.org/wiki/Universal_Soldier_(song)

        Donovan ei ollut alkuperäinen esittäjä vaan kanadalainen laulun sanoittaja-säveltäjä Buffy Sainte-Marie kaksi vuotta aikaisemmin. Donovan teki siitä kyllä varsinainen hitin kaksi vuotta myöhemmin.

        Halvatun wiki pilaa kaikki muisteluelämykset 🎈😁


      • Anonyymi kirjoitti:

        Halvatun wiki pilaa kaikki muisteluelämykset 🎈😁

        Anonyymi: "Halvatun wiki pilaa kaikki muisteluelämykset 🎈😁"

        Minä tiesin sen kanadalaisen lauluntekijän ilman wikipediaa. Laitoin wikin sen takia, että jos joku haluaa tarkastaa faktat sieltä. Heikki Harman "Palkkasoturi":kin oli siellä mainittu - siis wikissä. Miten niin wiki pilaa muisteluelämyksiä?

        https://www.youtube.com/watch?v=S6MWPl2XBoE


      • Anonyymi
        Usko.Toivo.Rakkaus kirjoitti:

        Anonyymi: "Halvatun wiki pilaa kaikki muisteluelämykset 🎈😁"

        Minä tiesin sen kanadalaisen lauluntekijän ilman wikipediaa. Laitoin wikin sen takia, että jos joku haluaa tarkastaa faktat sieltä. Heikki Harman "Palkkasoturi":kin oli siellä mainittu - siis wikissä. Miten niin wiki pilaa muisteluelämyksiä?

        https://www.youtube.com/watch?v=S6MWPl2XBoE

        Oma muisti toimii mutu tuntumalla, eli hämärien muistikuvien perusteella, sumealla logiikalla. Wiki tarjoaa tylsää täsmätietoa...


    • Anonyymi

      Kesää kohden tulee mieleen vanhoja hyviä biisejä, sellasia mitä nuorena tuli kuunneltua. Saattopa olla musan lisäks juomaakin lasissa.
      Tässä yks niistä.

      https://youtu.be/aecRhN73LVg

      • Mr President soi ysärillä. Ei mulla, mutta radiossa.


    • Laitetaan tänne yksi biisi vielä. Seuraava Don McLeanin "American Pie" oli arvoituksellinen biisi aluksi ennen kuin sen taustoihin syventyi.

      https://www.youtube.com/watch?v=Z13vOA7s0FI

      Hyvää kevättä!

      • Joku taisi laittaa jo tän tänne ellen väärin muista, mutta eipähän tuo mitään, jos toisen kerran tulee. Mää tykkää enemmän McLeanin kappaleesta "Vincent".


      • Norppa83 kirjoitti:

        Joku taisi laittaa jo tän tänne ellen väärin muista, mutta eipähän tuo mitään, jos toisen kerran tulee. Mää tykkää enemmän McLeanin kappaleesta "Vincent".

        Tämänkin olen joskus tänne laittanut ja ehkä joku muukin. Simon And Garfunkel "The Sounds Of Silence". Minusta kaunista musiikkia! :)

        https://www.youtube.com/watch?v=nkUOACGtGfA


      • Usko.Toivo.Rakkaus kirjoitti:

        Tämänkin olen joskus tänne laittanut ja ehkä joku muukin. Simon And Garfunkel "The Sounds Of Silence". Minusta kaunista musiikkia! :)

        https://www.youtube.com/watch?v=nkUOACGtGfA

        Joo, olet tainnu laittaa ja ellen väärin muista, niin suoraan mullekin. En ole niin paljon kuunnellut Simon and Garfunkelia, mutta hienoja kappaleita heillä kuitenkin kuten tämäkin ja "Bridge over trouble water".


    • Anonyymi
      • Tykkään Judas Priestista. Rob Halford on hyvä tyyppi.


    • Anonyymi
    • Anonyymi
      • Huumoria =D Siis tuo Fiilaten ja höyläten -pätkä.

        Mää kuuntelen sitä mikä kuulostaa musta hyvältä ja eniten on sattunut kuulostamaan viime vuosina 1960,-70-ja 80 -lukujen musiikki niin kuin noistakin esimerkeistä käy ilmi. Mutta mun kuuntelulistalla edustettuna myös 1960-lukuakin aikaisempaa musiikkia ja kasariakin uudempaa jonkun verran. Ja genrenreistä en niin välitä, vaikka ehkä keskimäärin eniten kuuntelen rockia, countrya ja poppia ja jonkun verran bluesiakin, mutta lähes mikä vaan käy, jos kuulostaa musta hyvältä.


      • Anonyymi

        Aah, mikä motivaatiomusiikki! Tulee mieleen matikkamies 😂


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aah, mikä motivaatiomusiikki! Tulee mieleen matikkamies 😂

        En koskaan pitänyt tästä, mutta näin se vaan rakastuminen käy joskus kädenkäänteessä 😀🤣💥♥️😘


      • Anonyymi

      • Anonyymi kirjoitti:

        Lisää klassikoita ajan henkeen, unohdetaan hetkeksi raskaammat rytinät, pidin aikoinaan: https://www.youtube.com/watch?v=n327ncoU_ZU

        Tuttu kappale, ainakin tuo aloituksessa ja välissä tuleva kitarasävelmä. Tykkään.


      • Anonyymi
        Norppa83 kirjoitti:

        Tuttu kappale, ainakin tuo aloituksessa ja välissä tuleva kitarasävelmä. Tykkään.

        No joo, on soinut monissa elokuvissa, erityisesti "Shakin all over" kertosäkeen ansiosta 😁,
        Onkos tuossa poppoossa mitään tuttua Dr.Feelgood: https://www.youtube.com/watch?v=a4IjrjMbmC4


      • Anonyymi kirjoitti:

        No joo, on soinut monissa elokuvissa, erityisesti "Shakin all over" kertosäkeen ansiosta 😁,
        Onkos tuossa poppoossa mitään tuttua Dr.Feelgood: https://www.youtube.com/watch?v=a4IjrjMbmC4

        Tuli joskus teeveestä dokumentti poppoon alkuperäisestä kitaristista, Wilko Johnsonista (RIP). Vähän sivusta seurasin. Siten on tuttu ja nimenä myös, mutta en tiedä bändin kappaleita.


      • Anonyymi
        Norppa83 kirjoitti:

        Tuli joskus teeveestä dokumentti poppoon alkuperäisestä kitaristista, Wilko Johnsonista (RIP). Vähän sivusta seurasin. Siten on tuttu ja nimenä myös, mutta en tiedä bändin kappaleita.

        Kuuntelin nuorukaisena paljonkin, viehätti tuo perusrockin konstailemattomuus, vähäeleistä ja silti toimivaa


    • Korjaus: Run with the pack

    • Tässä myös yks mun suosikki, Roxy music. Bändi perustettiin 1970 Englannissa ja oli kassa vuoteen 1982 tai -83. Sen laulajana toimi koko yhtyeen kasassa oloajan Bryan Ferry. Bändi oli monessa mielessä edellä aikaansa ja innoitti monia 1980-luvun bändejä, etenkin erilaisia uuden aallon bändejä.

      Yks mun suosikki Roxy musicilta on kappale "Sentimental fool" (1975). Etenkin kappaleen alku on minusta kiehtova ja vie jonnekin toisiin paikkoihin.
      https://www.youtube.com/watch?v=KY_TiaJGjdo

      Kun 1980-luku alkoi bändi meni niin kuin moni muukin kaupallisempaan ja popahtavampaan suuntaan ja heiltä ilmestyi viimeiseksi jäänyt levy "Avalon" (1982), joka sai kyllä hyvin menestystä ja huomiota ja moni alkoikin sen myötä tutustua myös bändin 1970-luvun tuotantoon, jos eivät olleet ennen. Tältä levyltä mun suosikki on kappale "More than this".
      https://www.youtube.com/watch?v=_pB_t43N4Uo

    • Roxy musicin jälkeen Bryan Ferry on ollut soolouralla.

    • Roxy music henki kasaria jo vuosia ennen kasaria.

    • Anonyymi
    • Tässä aivan ihana kappale. Alunperin tämä on Peter Greenin, mutta tässä sen tulkitsee Bernie Marsden (oli yksi Whitesnaken perustajista ja myös toinen bändin alkuperäisistä kitaristeista).
      "Man of the world"
      https://www.youtube.com/watch?v=-1UF7zGPhWE

      • Anonyymi

        Manfred Mann's Nightingales & Bombers oli yksi mielialbumeistani ennen rytinöitä 👌


      • Hieno kappale.


      • Tämä jää kuuntelulistalleni.





      • Anonyymi

        Koko levy löytyy kokoelmista, hyvä vastapaino rytinöille


    • Anonyymi
      • Tykkään tuosta Nostradamus-levystä. Mestariteos. Mun yks ehoton Priest-suosikki on kuitenkin kappale "Rock hard, ride free".
        https://www.youtube.com/watch?v=P-c62u8dh18

        Uskoisitko, että tässä laulaa Rob Halford? Tämä on jostain kasarilta, mutta ei ole koskaan päätynyt mihinkään Priestin levylle. Oli vissiin tarkoitus, mutta ehkä ajateltiin sen olevan liian suuri poikkeama hevistä. Myöhemmin on ehkä laitettu jonkun levyn uusintapainokseen bonusraidaksi tai jollekin kokoelmalevylle.

        https://www.youtube.com/watch?v=JEXLaZVanq8


    • Anonyymi
    • Anonyymi
      • Itämaisen laulusi jatkoksi itse diggasin viime vuonna paljon tätä orientbiisiä Japanista. Perustuu kansanlauluun. Yhden japanilaisen mukaan tätä on käytetty paljon japanilaisessa tv-mainoksessa.

        https://www.youtube.com/watch?v=8Bp2-RtmUj0


      • Usko.Toivo.Rakkaus kirjoitti:

        Itämaisen laulusi jatkoksi itse diggasin viime vuonna paljon tätä orientbiisiä Japanista. Perustuu kansanlauluun. Yhden japanilaisen mukaan tätä on käytetty paljon japanilaisessa tv-mainoksessa.

        https://www.youtube.com/watch?v=8Bp2-RtmUj0

        Kiva. Kuuntelen paljon myös japanilaista musiikkia. K-poppia ja vaikka mitä... :)


      • mustasusi kirjoitti:

        Kiva. Kuuntelen paljon myös japanilaista musiikkia. K-poppia ja vaikka mitä... :)

        Minusta K-poppi on monesti liian sokerista, sillä niissä on aasialaisesti nättejä nuoria poikia tai tyttöjä laulamassa. Itse olen mukana japanilaisen kulttuurin kerhossa. Siellä olen levyraadissa omasta puolesta tuonut esiin monia biisejä, joista yksi kauniimista on esitetty Porco Rosso animessa.

        https://www.youtube.com/watch?v=RpxXeNakyfY


      • Anonyymi

        Mistä löysit kiinalaista heviä?

        AV


      • Usko.Toivo.Rakkaus kirjoitti:

        Minusta K-poppi on monesti liian sokerista, sillä niissä on aasialaisesti nättejä nuoria poikia tai tyttöjä laulamassa. Itse olen mukana japanilaisen kulttuurin kerhossa. Siellä olen levyraadissa omasta puolesta tuonut esiin monia biisejä, joista yksi kauniimista on esitetty Porco Rosso animessa.

        https://www.youtube.com/watch?v=RpxXeNakyfY

        K-poppiin ihastuin juurikin niiden tyttöbändien takia. Upeita musiikkivideoita ja niissä kappaleissa on kivoja koukkuja. Silmä ja korvakarkkia. :)


      • Usko.Toivo.Rakkaus kirjoitti:

        Minusta K-poppi on monesti liian sokerista, sillä niissä on aasialaisesti nättejä nuoria poikia tai tyttöjä laulamassa. Itse olen mukana japanilaisen kulttuurin kerhossa. Siellä olen levyraadissa omasta puolesta tuonut esiin monia biisejä, joista yksi kauniimista on esitetty Porco Rosso animessa.

        https://www.youtube.com/watch?v=RpxXeNakyfY

        Ghiblin animaatioissa on kyllä nättejä biisejä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mistä löysit kiinalaista heviä?

        AV

        Olen ainakin 10 vuotta etsiskellyt netissä kaikenlaista mielenkiintoista kuunneltavaa. Ei jaksa aina niitä samoja, mitä 90 luvulla tuli kuunneltua. Nykyisin niitä suosittelee minulle Spotify soittolistoissa. Tämän bändin löysin Spotifyn kautta. Kiinassakin on paljon metallibändejä, ja ihan kuunneltavia sellaisia. Niin kuin melkein missä tahansa maan kolkassa.


      • Anonyymi
        mustasusi kirjoitti:

        Olen ainakin 10 vuotta etsiskellyt netissä kaikenlaista mielenkiintoista kuunneltavaa. Ei jaksa aina niitä samoja, mitä 90 luvulla tuli kuunneltua. Nykyisin niitä suosittelee minulle Spotify soittolistoissa. Tämän bändin löysin Spotifyn kautta. Kiinassakin on paljon metallibändejä, ja ihan kuunneltavia sellaisia. Niin kuin melkein missä tahansa maan kolkassa.

        Tiedän, asuin siellä 8 vuotta, en ole tosin kiinnostunut maan nykyisestä musiikkisuuntauksesta. Tuolloinkin heillä oli metallikulttuuri musiikin saralla joka yritti raottaa maan lakien ja ihmisten tuntemusten välistä railoa pienemmäksi. Musiikilla on hyvä taipumus olla maan sisäisten asioiden tulkki.

        AV


      • Anonyymi kirjoitti:

        Tiedän, asuin siellä 8 vuotta, en ole tosin kiinnostunut maan nykyisestä musiikkisuuntauksesta. Tuolloinkin heillä oli metallikulttuuri musiikin saralla joka yritti raottaa maan lakien ja ihmisten tuntemusten välistä railoa pienemmäksi. Musiikilla on hyvä taipumus olla maan sisäisten asioiden tulkki.

        AV

        Suomessakin metallibändejä, joita tullaan tänne asti kuuntelemaan kesän festareilla. HIM, Nightwish, Amorphis... Niitä diggaavat ulkomaalaiset. Mitä ne Suomesta kertovat?

        HIMiä.

        https://www.youtube.com/watch?v=udnj5HXyJ7U

        Suomalaisia heavybändejä tai siis metallimusiikkia.

        https://www.youtube.com/watch?v=tb2gjwq1WXg&list=PLBWvM6w9IQeR6P9NH-ygOe8LJkwP8VuaS


      • Anonyymi kirjoitti:

        Tiedän, asuin siellä 8 vuotta, en ole tosin kiinnostunut maan nykyisestä musiikkisuuntauksesta. Tuolloinkin heillä oli metallikulttuuri musiikin saralla joka yritti raottaa maan lakien ja ihmisten tuntemusten välistä railoa pienemmäksi. Musiikilla on hyvä taipumus olla maan sisäisten asioiden tulkki.

        AV

        Totta kyllä.


      • Anonyymi

        Katsoin kuluvalla viikolla dokumentin Joe Bonamassasta. Upea kitaristi kertakaikkiaan.

        - Sheena


      • Anonyymi kirjoitti:

        Katsoin kuluvalla viikolla dokumentin Joe Bonamassasta. Upea kitaristi kertakaikkiaan.

        - Sheena

        Joe Bonamassa osaa soittaa hyvin kitaraa ja laulaa myös hyvin. En ole kovin paljon kuunnellut hänen musiikkiaan, mutta tuo versio Bernie Marsdenin kappaleesta "Place in my heart" on kerta kaikkiaan hieno.

        Bonamassa tuli mulle alunperin tietoisuuteen, kun yhteen aikaan kuuntelin englantilaisen laulajan ja basistin Glenn Hughesin musiikkia (Glenn vaikutti Deep Purplessa samaan aikaan kuin David Coverdale eli 1973-1976 ja on sittemmin tehnyt soolouraa ja kaikenlaisia muita projekteja). Joskus 2000-luvulla Glennillä oli bändi nimeltään Black country communion yhdessä Joe Bonamassan ja John Bonhamin (Rip, oli rumpali Led Zeppelinissä) pojan, rumpali Jason Bonhamin kanssa. Näin Joe Bonamassa tuli mun tietoisuuteen.

        Sittemmin Joe Bonamassa on pulpahdellut esiin Youtubessa, kun olen kuunnellut Bernie Marsdenin (englantilainen kitaristi ja yksi Whitesnaken perustajista ja toinen alkuperäinen kitaristi) musiikkia. Bonamassa on soitellut useita kertoja Bernien kanssa ja sitä kautta sitten tutustuin tuohon Bonamassan versioimaan Bernien biisiin, jonka linkitin yläpuolelle.


    • Anonyymi
      • Tykkään punkista noin yleisimminkin vai onko tää kyseinen Pelle Miljoonan kappale vain poikkeus?


      • Siis tykkäätkö sää punkista noin yleisimminkin? Mää en yleensä punkkia kuuntele, mutta en mää sitä karsastakaan.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nykynuoret puhuu nolosti englantia suomen sekaan, hävetkää!

      Kamalan kuuloista touhua. Oltiin ravintolassa ja viereen tuli 4 semmosta 20-25v lasta. Kaikki puhui samaan tyyliin. Nolo
      Maailman menoa
      193
      4384
    2. 57-vuotiads muka liian vanha töihin?

      On tämä sairas maailma. Mihin yli 55-vuotiaat sitten muka enää kelpaavat? Hidasta itsemurhaa tekemään, kun eläkkeelle ei
      Maailman menoa
      240
      2375
    3. 133
      1657
    4. Luovutetaanko nainen?

      En taida olla sinulle edes hyvän päivän tuttu. Nauratkin pilkallisesti jo selän takana.
      Ikävä
      67
      1351
    5. Haluatteko miellyttää kumppaninne silmää?

      Entä muita aisteja? Mitä olette valmiita tekemään sen eteen että kumppani näkisi teissä kunnioitettavan yksilön? Olette
      Sinkut
      181
      1127
    6. J-miehelle toivon

      Hyvää yötä. Voisiko nykyistä tilannetta uhmaten vielä pienintäkään toivetta olla, päästä kainaloosi joskus lepääämään.
      Ikävä
      80
      1066
    7. Miten olette lähestyneet kiinnostuksen kohdettanne?

      Keskusteluita seuranneena tilanne tuntuu usein olevan sellainen, että palstan anonyymit kaipaajat eivät ole koskaan suor
      Ikävä
      64
      1064
    8. Haluatko S

      vielä yrittää?
      Ikävä
      57
      1000
    9. Onko kaivattunne suosittu?

      Onko teillä paljon kilpailijoita? Mies valitettavasti näyttää olevan paljonkin naisten suosiossa :(
      Ikävä
      76
      1000
    10. By the way, olet

      mielessäni. Olet minulle tärkeä, niin suunnattoman tärkeä. En kestäisi sitä jos sinulle tapahtuisi jotain. Surullani ei
      Ikävä
      71
      985
    Aihe