Maanantain kansanedustajavisa

Kuinka hyvin tunnistat uusia kansanedustajia? Tee testi ja kasto kuinka monta meni oikein.

https://www.is.fi/politiikka/art-2000009505387.html

Oma tulos: 14 oikein (en muista mikä oli kysymysten kokonaismäärä). Olen selvästi kartalla uusista kansanedustajista.

18

473

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 8/16 ei oikein oo hallussa nää uudet kansanedustajat jos ei kyllä vanhatkaan.😄.

• Mää monesti laitoin sen vastauksen mikä fiilis mulle kyseisestä kansanedustajasta tuli. Joistain tiesin nimen ja puolueen kuten Jorma Piisinen (Ps) ja täällä meidän Rallikaupungin sairaalassa vaikuttava kirurgi Ville Väyrynen (kok).

Ihan hyvä tuloshan tuo on, ei tartte hävetä =)

• Norppa83 kirjoitti:

Mää monesti laitoin sen vastauksen mikä fiilis mulle kyseisestä kansanedustajasta tuli. Joistain tiesin nimen ja puolueen kuten Jorma Piisinen (Ps) ja täällä meidän Rallikaupungin sairaalassa vaikuttava kirurgi Ville Väyrynen (kok).

Ihan hyvä tuloshan tuo on, ei tartte hävetä =)

Noi julkkikset oli kyllä helpoimpia just remontti reiska ja Poutala pikaluistelijana oli tuttu. Oliksä muuten jyskälästä? En muista oonko sanonut mutta mä oon syntyny Jyväskylässä ja nuorena viettäny paljon aikaa siellä isovanhempien luona tourulassa.🙂.

• Mikkojuhan kirjoitti:

Noi julkkikset oli kyllä helpoimpia just remontti reiska ja Poutala pikaluistelijana oli tuttu. Oliksä muuten jyskälästä? En muista oonko sanonut mutta mä oon syntyny Jyväskylässä ja nuorena viettäny paljon aikaa siellä isovanhempien luona tourulassa.🙂.

Joo, Jkylästä oon. Oon syntynytkin täällä. Vanhemmatkin on täältä, tosin äiti (RIP) syntyi Helsingissä, mutta oli jotain 4 tai 5, kun muuttu tänne, kun pappa sai täältä työpaikan 1963.

• Mikkojuhan kirjoitti:

Isän isä on Karjalasta, Sortavalasta, isän äiti (RIP) oli Korpilahdelta (kuuluu nykyisin Jkylään). Äidin äiti on Pohjanmaalta ja äidin isä (RIP) oli Savosta.

• Mikkojuhan kirjoitti:

Kohta syön, peruna-kinkkulaatikko on uunissa. Meni bähän myöhään tänään syöminen, mutta ei se mitään.

• Norppa83 kirjoitti:

Joo, Jkylästä oon. Oon syntynytkin täällä. Vanhemmatkin on täältä, tosin äiti (RIP) syntyi Helsingissä, mutta oli jotain 4 tai 5, kun muuttu tänne, kun pappa sai täältä työpaikan 1963.

Äiti on kanssa Jkylästä syntynyt ja Mummu ja Pappa asu vapaudenkatu 83:ssa tourujoen vieressä. Pappa oli Shcaumannilla putkimiehenä töissä ja ne oli Shcaumannin työntekijöiden taloja sillon kun ne rakennettiin missä ne asu. Jyväsjärvellä käytiin paljon kalassa Papan kanssa.🙂.

• Norppa83 kirjoitti:

Kohta syön, peruna-kinkkulaatikko on uunissa. Meni bähän myöhään tänään syöminen, mutta ei se mitään.

No eipä tuo kai haittaa. Kuulostaa kyllä hyvältä. Ei muuta kun hyvää ruokahalua kun rupeet syömään.🙂.

• Mikkojuhan kirjoitti:

No eipä tuo kai haittaa. Kuulostaa kyllä hyvältä. Ei muuta kun hyvää ruokahalua kun rupeet syömään.🙂.

Samalla tässä syön, kun naputtelen konetta.

• Anonyymi

Retkujen ja ketkujen joukkoon on liittynyt Teemu Kinnari Hollolasta. Vaali-ilmoituksen kuvat olivat kymmenien vuosien takaa.

Tämä on hänen ensimmäinen huijaus äänestäjiään kohtaan. Lintilän kanssa samaa sarjaa.

• En tunnistanut yhtään kansanedustajaa, mutta sen sijaan kaksi menestymätöntä urheilijaa, yhden raksaukon ja yhden mölyapinan.

• Raksaukolla tarkoitat varmaan Joka kodin asuntomarkkinoista tutuksi tullutta Jorma "Remonttireiska" Piisistä? Mutta kukas se mölyapina on?

• Norppa83 kirjoitti:

Raksaukolla tarkoitat varmaan Joka kodin asuntomarkkinoista tutuksi tullutta Jorma "Remonttireiska" Piisistä? Mutta kukas se mölyapina on?

Kuka tahansa somenäkyvyydestä ja -hölmöilystä elävä turhien mielipiteiden äänitorvi, jonka olemassaolosta olen kuullut vaikka en olisi halunnut.

• 13/16

Somettajat tulleet tutuksi varsinkin twitterin kautta ja puolustus alan ihmiset sitten ihan muissakin tiedotusvälineissä. Urheilijat tunnisti samoin kuin "ainut syy muuttaa metsään on insesti ja se, että kukaan ei kuule, kun vaimo huutaa apua"-poliitikko.

Noin kuusi joutui arpomaan ja puolet osui.

• Hyvä tulos =)

• Anonyymi

Jos joku suomen kansalainen ei tunnista jotain kansanedustajaa, niin silloin tietystikään kyseinen kansanedusta ei missään nimessä kuulu olla eduskunnassa, joku mielikuvitus-hahmo on :D

• Monet tunnistaa niitä samoja vanhoja naamoja ja eduskuntaan päässeitä julkkiksia.

• Nyt kuitenkin tuttuja vanhoja naamoja putosi pois kuten vaikka Paavo Väyrynen.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Eutanasia - miksi eläimelle sallitaan armokuolema, mutta ihmiselle ei?

Olen pitkään ihmetellyt yhtä asiaa Suomessa. Kun koira kärsii parantumattomasta sairaudesta ja kovista kivuista, eläinlä
      Arvot ja etiikka
      38
      11709
    2. Sanna Marin vetänyt leukoja 11 kertaa

Tästähän oli joskus polemiikkia, kun muistaakseni lupasi kymmenen tai jotain vedellä. No nyt niin on, ainakin omien san
      Maailman menoa
      33
      4649
    3. Sosiaalidemokratia romahtanut kautta maailman

nuoret eivät enää kannata järjetöntä aatetta, joten demarien täytyy hakea kannattajia mamuista. Ruotsin sos.demit jo kie
      Maailman menoa
      251
      2817
    4. Miksi Seta ja Sofia Virta ei vaadi muslimeita kunnioittamaan priden-arvoja?

Kuten tiedetään niin islam ei hyväksy sitä mitä pride edustaa. Seta-pomo Mikkonen nosti hirveän äläkän kun yksi tepsin
      Maailman menoa
      144
      2574
    5. Kuvaile kaivattusi

ulkonäkö. Asiattomatkin kommentit saa laittaa. -🏚️
      Ikävä
      107
      1643
    6. Farmi Suomi: Kokeeko Frederik, 81, saman kohtalon kuin ikämies Danny?

Danny, musiikkineuvos Ilkka Lipsanen, nähtiin mukana Farmi Suomi -realityssä v. 2024. Danny teki yllätysratkaisun ja tuo
      Tv-sarjat
      14
      1041
    7. 40 vuotta töitä paiskinut ja 3 vuotta työttömänä mamuna Suomessa, sama eläke

Jokin mättää. Eläkettä ei pidä maksaa lainkaan mamuille jos työhistoriaa ei ole vähintään 10 vuotta takana.
      Maailman menoa
      207
      822
    8. Et olisi niin epävarma,

olisit varmempi, ihastuisin suhun enemmän...
      Ikävä
      82
      820
    9. En luota sinuun

en edelleenkään yhtään tiedä oletko lintu vai kala vai kalavale. Ja ilmeisesti haluat pitää sen niin, syitä voi vain arv
      Ikävä
      60
      728
    10. Puualan yrittäjä

Kuka mahtaa olla? Eikö tuhkaa saa levittää metsään?
      Kauhava
      10
      718
    Aihe