Maanantain kansanedustajavisa

Kuinka hyvin tunnistat uusia kansanedustajia? Tee testi ja kasto kuinka monta meni oikein.

https://www.is.fi/politiikka/art-2000009505387.html

Oma tulos: 14 oikein (en muista mikä oli kysymysten kokonaismäärä). Olen selvästi kartalla uusista kansanedustajista.

18

418

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 8/16 ei oikein oo hallussa nää uudet kansanedustajat jos ei kyllä vanhatkaan.😄.

• Mää monesti laitoin sen vastauksen mikä fiilis mulle kyseisestä kansanedustajasta tuli. Joistain tiesin nimen ja puolueen kuten Jorma Piisinen (Ps) ja täällä meidän Rallikaupungin sairaalassa vaikuttava kirurgi Ville Väyrynen (kok).

Ihan hyvä tuloshan tuo on, ei tartte hävetä =)

• Norppa83 kirjoitti:

Mää monesti laitoin sen vastauksen mikä fiilis mulle kyseisestä kansanedustajasta tuli. Joistain tiesin nimen ja puolueen kuten Jorma Piisinen (Ps) ja täällä meidän Rallikaupungin sairaalassa vaikuttava kirurgi Ville Väyrynen (kok).

Ihan hyvä tuloshan tuo on, ei tartte hävetä =)

Noi julkkikset oli kyllä helpoimpia just remontti reiska ja Poutala pikaluistelijana oli tuttu. Oliksä muuten jyskälästä? En muista oonko sanonut mutta mä oon syntyny Jyväskylässä ja nuorena viettäny paljon aikaa siellä isovanhempien luona tourulassa.🙂.

• Mikkojuhan kirjoitti:

Noi julkkikset oli kyllä helpoimpia just remontti reiska ja Poutala pikaluistelijana oli tuttu. Oliksä muuten jyskälästä? En muista oonko sanonut mutta mä oon syntyny Jyväskylässä ja nuorena viettäny paljon aikaa siellä isovanhempien luona tourulassa.🙂.

Joo, Jkylästä oon. Oon syntynytkin täällä. Vanhemmatkin on täältä, tosin äiti (RIP) syntyi Helsingissä, mutta oli jotain 4 tai 5, kun muuttu tänne, kun pappa sai täältä työpaikan 1963.

• Mikkojuhan kirjoitti:

Isän isä on Karjalasta, Sortavalasta, isän äiti (RIP) oli Korpilahdelta (kuuluu nykyisin Jkylään). Äidin äiti on Pohjanmaalta ja äidin isä (RIP) oli Savosta.

• Mikkojuhan kirjoitti:

Kohta syön, peruna-kinkkulaatikko on uunissa. Meni bähän myöhään tänään syöminen, mutta ei se mitään.

• Norppa83 kirjoitti:

Joo, Jkylästä oon. Oon syntynytkin täällä. Vanhemmatkin on täältä, tosin äiti (RIP) syntyi Helsingissä, mutta oli jotain 4 tai 5, kun muuttu tänne, kun pappa sai täältä työpaikan 1963.

Äiti on kanssa Jkylästä syntynyt ja Mummu ja Pappa asu vapaudenkatu 83:ssa tourujoen vieressä. Pappa oli Shcaumannilla putkimiehenä töissä ja ne oli Shcaumannin työntekijöiden taloja sillon kun ne rakennettiin missä ne asu. Jyväsjärvellä käytiin paljon kalassa Papan kanssa.🙂.

• Norppa83 kirjoitti:

Kohta syön, peruna-kinkkulaatikko on uunissa. Meni bähän myöhään tänään syöminen, mutta ei se mitään.

No eipä tuo kai haittaa. Kuulostaa kyllä hyvältä. Ei muuta kun hyvää ruokahalua kun rupeet syömään.🙂.

• Mikkojuhan kirjoitti:

No eipä tuo kai haittaa. Kuulostaa kyllä hyvältä. Ei muuta kun hyvää ruokahalua kun rupeet syömään.🙂.

Samalla tässä syön, kun naputtelen konetta.

• Anonyymi

Retkujen ja ketkujen joukkoon on liittynyt Teemu Kinnari Hollolasta. Vaali-ilmoituksen kuvat olivat kymmenien vuosien takaa.

Tämä on hänen ensimmäinen huijaus äänestäjiään kohtaan. Lintilän kanssa samaa sarjaa.

• En tunnistanut yhtään kansanedustajaa, mutta sen sijaan kaksi menestymätöntä urheilijaa, yhden raksaukon ja yhden mölyapinan.

• Raksaukolla tarkoitat varmaan Joka kodin asuntomarkkinoista tutuksi tullutta Jorma "Remonttireiska" Piisistä? Mutta kukas se mölyapina on?

• Norppa83 kirjoitti:

Raksaukolla tarkoitat varmaan Joka kodin asuntomarkkinoista tutuksi tullutta Jorma "Remonttireiska" Piisistä? Mutta kukas se mölyapina on?

Kuka tahansa somenäkyvyydestä ja -hölmöilystä elävä turhien mielipiteiden äänitorvi, jonka olemassaolosta olen kuullut vaikka en olisi halunnut.

• 13/16

Somettajat tulleet tutuksi varsinkin twitterin kautta ja puolustus alan ihmiset sitten ihan muissakin tiedotusvälineissä. Urheilijat tunnisti samoin kuin "ainut syy muuttaa metsään on insesti ja se, että kukaan ei kuule, kun vaimo huutaa apua"-poliitikko.

Noin kuusi joutui arpomaan ja puolet osui.

• Hyvä tulos =)

• Anonyymi

Jos joku suomen kansalainen ei tunnista jotain kansanedustajaa, niin silloin tietystikään kyseinen kansanedusta ei missään nimessä kuulu olla eduskunnassa, joku mielikuvitus-hahmo on :D

• Monet tunnistaa niitä samoja vanhoja naamoja ja eduskuntaan päässeitä julkkiksia.

• Nyt kuitenkin tuttuja vanhoja naamoja putosi pois kuten vaikka Paavo Väyrynen.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa

En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod
      Ikävä
      19
      2118
    2. Nainen, sellaista tässä ajattelin

Minulla on olo, että täällä on edelleen joku, jolla on jotain käsiteltävää. Hän ei ole päässyt lähtemään vielä vaan jost
      Ikävä
      228
      1684
    3. Seiska: Anne Kukkohovi myy pikkuhousujaan ja antaa penisarvioita

Melko hupaisaa: https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ex-huippumalli-anne-kukkohovin-amerikan-valloitus-vastatuulessa-myy
      Maailman menoa
      302
      1177
    4. Miten tämä meidän tarina

Sitten päättyy?
      Ikävä
      65
      929
    5. Kulujen jako parisuhteessa

Hei, miten teillä jaetaan kulut parisuhteessa? Työttömyyttä ja opiskelua tulee omalla kohdalla jatkumaan vielä jonkin ai
      Parisuhde
      53
      885
    6. En todellakaan halua että

Tämä päättyy näin
      Ikävä
      39
      824
    7. Missä olit kun tajusit, että teistä tulee joskus pari?

Kuvaile sitä paikkaa, hetkeä ja tilannetta.
      Ikävä
      53
      805
    8. J miehelle viesti menneisyydestä

On jo useampi vuosi, kun ollaan oltu näköyhteydessä. Jäi tyhjä olo, koska rakastin. En tietenkään sitä kertonut. Mutta e
      Ikävä
      31
      696
    9. Valitse, kenen kanssa seurustelet

Seura turmelee, ja huono seura turmelee täysin. Vähän niin kuin valta turmelee, ja absoluuttinen valta turmelee kokonaan
      Hindulaisuus
      273
      663
    10. Paikat tapeltu

Ei mennyt ihan persujen toiveiden mukaan Ei kait nyt 20 ääntä ja arpajais voitolla voi olla Ähtärin kaupungin puheenjoh
      Ähtäri
      33
      622
    Aihe