Maanantain kansanedustajavisa

Kuinka hyvin tunnistat uusia kansanedustajia? Tee testi ja kasto kuinka monta meni oikein.

https://www.is.fi/politiikka/art-2000009505387.html

Oma tulos: 14 oikein (en muista mikä oli kysymysten kokonaismäärä). Olen selvästi kartalla uusista kansanedustajista.

18

480

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 8/16 ei oikein oo hallussa nää uudet kansanedustajat jos ei kyllä vanhatkaan.😄.

      • Mää monesti laitoin sen vastauksen mikä fiilis mulle kyseisestä kansanedustajasta tuli. Joistain tiesin nimen ja puolueen kuten Jorma Piisinen (Ps) ja täällä meidän Rallikaupungin sairaalassa vaikuttava kirurgi Ville Väyrynen (kok).

        Ihan hyvä tuloshan tuo on, ei tartte hävetä =)


      • Norppa83 kirjoitti:

        Mää monesti laitoin sen vastauksen mikä fiilis mulle kyseisestä kansanedustajasta tuli. Joistain tiesin nimen ja puolueen kuten Jorma Piisinen (Ps) ja täällä meidän Rallikaupungin sairaalassa vaikuttava kirurgi Ville Väyrynen (kok).

        Ihan hyvä tuloshan tuo on, ei tartte hävetä =)

        Noi julkkikset oli kyllä helpoimpia just remontti reiska ja Poutala pikaluistelijana oli tuttu. Oliksä muuten jyskälästä? En muista oonko sanonut mutta mä oon syntyny Jyväskylässä ja nuorena viettäny paljon aikaa siellä isovanhempien luona tourulassa.🙂.


      • Mikkojuhan kirjoitti:

        Noi julkkikset oli kyllä helpoimpia just remontti reiska ja Poutala pikaluistelijana oli tuttu. Oliksä muuten jyskälästä? En muista oonko sanonut mutta mä oon syntyny Jyväskylässä ja nuorena viettäny paljon aikaa siellä isovanhempien luona tourulassa.🙂.

        Joo, Jkylästä oon. Oon syntynytkin täällä. Vanhemmatkin on täältä, tosin äiti (RIP) syntyi Helsingissä, mutta oli jotain 4 tai 5, kun muuttu tänne, kun pappa sai täältä työpaikan 1963.


      • Mikkojuhan kirjoitti:

        Noi julkkikset oli kyllä helpoimpia just remontti reiska ja Poutala pikaluistelijana oli tuttu. Oliksä muuten jyskälästä? En muista oonko sanonut mutta mä oon syntyny Jyväskylässä ja nuorena viettäny paljon aikaa siellä isovanhempien luona tourulassa.🙂.

        Isän isä on Karjalasta, Sortavalasta, isän äiti (RIP) oli Korpilahdelta (kuuluu nykyisin Jkylään). Äidin äiti on Pohjanmaalta ja äidin isä (RIP) oli Savosta.


      • Mikkojuhan kirjoitti:

        Noi julkkikset oli kyllä helpoimpia just remontti reiska ja Poutala pikaluistelijana oli tuttu. Oliksä muuten jyskälästä? En muista oonko sanonut mutta mä oon syntyny Jyväskylässä ja nuorena viettäny paljon aikaa siellä isovanhempien luona tourulassa.🙂.

        Kohta syön, peruna-kinkkulaatikko on uunissa. Meni bähän myöhään tänään syöminen, mutta ei se mitään.


      • Norppa83 kirjoitti:

        Joo, Jkylästä oon. Oon syntynytkin täällä. Vanhemmatkin on täältä, tosin äiti (RIP) syntyi Helsingissä, mutta oli jotain 4 tai 5, kun muuttu tänne, kun pappa sai täältä työpaikan 1963.

        Äiti on kanssa Jkylästä syntynyt ja Mummu ja Pappa asu vapaudenkatu 83:ssa tourujoen vieressä. Pappa oli Shcaumannilla putkimiehenä töissä ja ne oli Shcaumannin työntekijöiden taloja sillon kun ne rakennettiin missä ne asu. Jyväsjärvellä käytiin paljon kalassa Papan kanssa.🙂.


      • Norppa83 kirjoitti:

        Kohta syön, peruna-kinkkulaatikko on uunissa. Meni bähän myöhään tänään syöminen, mutta ei se mitään.

        No eipä tuo kai haittaa. Kuulostaa kyllä hyvältä. Ei muuta kun hyvää ruokahalua kun rupeet syömään.🙂.


      • Mikkojuhan kirjoitti:

        No eipä tuo kai haittaa. Kuulostaa kyllä hyvältä. Ei muuta kun hyvää ruokahalua kun rupeet syömään.🙂.

        Samalla tässä syön, kun naputtelen konetta.


    • Anonyymi

      Retkujen ja ketkujen joukkoon on liittynyt Teemu Kinnari Hollolasta. Vaali-ilmoituksen kuvat olivat kymmenien vuosien takaa.

      Tämä on hänen ensimmäinen huijaus äänestäjiään kohtaan. Lintilän kanssa samaa sarjaa.

    • En tunnistanut yhtään kansanedustajaa, mutta sen sijaan kaksi menestymätöntä urheilijaa, yhden raksaukon ja yhden mölyapinan.

      • Raksaukolla tarkoitat varmaan Joka kodin asuntomarkkinoista tutuksi tullutta Jorma "Remonttireiska" Piisistä? Mutta kukas se mölyapina on?


      • Norppa83 kirjoitti:

        Raksaukolla tarkoitat varmaan Joka kodin asuntomarkkinoista tutuksi tullutta Jorma "Remonttireiska" Piisistä? Mutta kukas se mölyapina on?

        Kuka tahansa somenäkyvyydestä ja -hölmöilystä elävä turhien mielipiteiden äänitorvi, jonka olemassaolosta olen kuullut vaikka en olisi halunnut.


    • 13/16

      Somettajat tulleet tutuksi varsinkin twitterin kautta ja puolustus alan ihmiset sitten ihan muissakin tiedotusvälineissä. Urheilijat tunnisti samoin kuin "ainut syy muuttaa metsään on insesti ja se, että kukaan ei kuule, kun vaimo huutaa apua"-poliitikko.

      Noin kuusi joutui arpomaan ja puolet osui.

      • Hyvä tulos =)


    • Anonyymi

      Jos joku suomen kansalainen ei tunnista jotain kansanedustajaa, niin silloin tietystikään kyseinen kansanedusta ei missään nimessä kuulu olla eduskunnassa, joku mielikuvitus-hahmo on :D

      • Monet tunnistaa niitä samoja vanhoja naamoja ja eduskuntaan päässeitä julkkiksia.


      • Nyt kuitenkin tuttuja vanhoja naamoja putosi pois kuten vaikka Paavo Väyrynen.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      110
      1064
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      804
    3. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      262
      586
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      15
      563
    5. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      65
      531
    6. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      92
      499
    7. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      26
      492
    8. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      47
      491
    9. Mökötätkö, kun jäit ilman vastausta?

      Vai mitä ajattelet...
      Ikävä
      47
      427
    10. Haluatko vain sitä

      Kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      30
      416
    Aihe