Maanantain kansanedustajavisa

Kuinka hyvin tunnistat uusia kansanedustajia? Tee testi ja kasto kuinka monta meni oikein.

https://www.is.fi/politiikka/art-2000009505387.html

Oma tulos: 14 oikein (en muista mikä oli kysymysten kokonaismäärä). Olen selvästi kartalla uusista kansanedustajista.

18

268

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 8/16 ei oikein oo hallussa nää uudet kansanedustajat jos ei kyllä vanhatkaan.😄.

      • Mää monesti laitoin sen vastauksen mikä fiilis mulle kyseisestä kansanedustajasta tuli. Joistain tiesin nimen ja puolueen kuten Jorma Piisinen (Ps) ja täällä meidän Rallikaupungin sairaalassa vaikuttava kirurgi Ville Väyrynen (kok).

        Ihan hyvä tuloshan tuo on, ei tartte hävetä =)


      • Norppa83 kirjoitti:

        Mää monesti laitoin sen vastauksen mikä fiilis mulle kyseisestä kansanedustajasta tuli. Joistain tiesin nimen ja puolueen kuten Jorma Piisinen (Ps) ja täällä meidän Rallikaupungin sairaalassa vaikuttava kirurgi Ville Väyrynen (kok).

        Ihan hyvä tuloshan tuo on, ei tartte hävetä =)

        Noi julkkikset oli kyllä helpoimpia just remontti reiska ja Poutala pikaluistelijana oli tuttu. Oliksä muuten jyskälästä? En muista oonko sanonut mutta mä oon syntyny Jyväskylässä ja nuorena viettäny paljon aikaa siellä isovanhempien luona tourulassa.🙂.


      • Mikkojuhan kirjoitti:

        Noi julkkikset oli kyllä helpoimpia just remontti reiska ja Poutala pikaluistelijana oli tuttu. Oliksä muuten jyskälästä? En muista oonko sanonut mutta mä oon syntyny Jyväskylässä ja nuorena viettäny paljon aikaa siellä isovanhempien luona tourulassa.🙂.

        Joo, Jkylästä oon. Oon syntynytkin täällä. Vanhemmatkin on täältä, tosin äiti (RIP) syntyi Helsingissä, mutta oli jotain 4 tai 5, kun muuttu tänne, kun pappa sai täältä työpaikan 1963.


      • Mikkojuhan kirjoitti:

        Noi julkkikset oli kyllä helpoimpia just remontti reiska ja Poutala pikaluistelijana oli tuttu. Oliksä muuten jyskälästä? En muista oonko sanonut mutta mä oon syntyny Jyväskylässä ja nuorena viettäny paljon aikaa siellä isovanhempien luona tourulassa.🙂.

        Isän isä on Karjalasta, Sortavalasta, isän äiti (RIP) oli Korpilahdelta (kuuluu nykyisin Jkylään). Äidin äiti on Pohjanmaalta ja äidin isä (RIP) oli Savosta.


      • Mikkojuhan kirjoitti:

        Noi julkkikset oli kyllä helpoimpia just remontti reiska ja Poutala pikaluistelijana oli tuttu. Oliksä muuten jyskälästä? En muista oonko sanonut mutta mä oon syntyny Jyväskylässä ja nuorena viettäny paljon aikaa siellä isovanhempien luona tourulassa.🙂.

        Kohta syön, peruna-kinkkulaatikko on uunissa. Meni bähän myöhään tänään syöminen, mutta ei se mitään.


      • Norppa83 kirjoitti:

        Joo, Jkylästä oon. Oon syntynytkin täällä. Vanhemmatkin on täältä, tosin äiti (RIP) syntyi Helsingissä, mutta oli jotain 4 tai 5, kun muuttu tänne, kun pappa sai täältä työpaikan 1963.

        Äiti on kanssa Jkylästä syntynyt ja Mummu ja Pappa asu vapaudenkatu 83:ssa tourujoen vieressä. Pappa oli Shcaumannilla putkimiehenä töissä ja ne oli Shcaumannin työntekijöiden taloja sillon kun ne rakennettiin missä ne asu. Jyväsjärvellä käytiin paljon kalassa Papan kanssa.🙂.


      • Norppa83 kirjoitti:

        Kohta syön, peruna-kinkkulaatikko on uunissa. Meni bähän myöhään tänään syöminen, mutta ei se mitään.

        No eipä tuo kai haittaa. Kuulostaa kyllä hyvältä. Ei muuta kun hyvää ruokahalua kun rupeet syömään.🙂.


      • Mikkojuhan kirjoitti:

        No eipä tuo kai haittaa. Kuulostaa kyllä hyvältä. Ei muuta kun hyvää ruokahalua kun rupeet syömään.🙂.

        Samalla tässä syön, kun naputtelen konetta.


    • Anonyymi

      Retkujen ja ketkujen joukkoon on liittynyt Teemu Kinnari Hollolasta. Vaali-ilmoituksen kuvat olivat kymmenien vuosien takaa.

      Tämä on hänen ensimmäinen huijaus äänestäjiään kohtaan. Lintilän kanssa samaa sarjaa.

    • En tunnistanut yhtään kansanedustajaa, mutta sen sijaan kaksi menestymätöntä urheilijaa, yhden raksaukon ja yhden mölyapinan.

      • Raksaukolla tarkoitat varmaan Joka kodin asuntomarkkinoista tutuksi tullutta Jorma "Remonttireiska" Piisistä? Mutta kukas se mölyapina on?


      • Norppa83 kirjoitti:

        Raksaukolla tarkoitat varmaan Joka kodin asuntomarkkinoista tutuksi tullutta Jorma "Remonttireiska" Piisistä? Mutta kukas se mölyapina on?

        Kuka tahansa somenäkyvyydestä ja -hölmöilystä elävä turhien mielipiteiden äänitorvi, jonka olemassaolosta olen kuullut vaikka en olisi halunnut.


    • 13/16

      Somettajat tulleet tutuksi varsinkin twitterin kautta ja puolustus alan ihmiset sitten ihan muissakin tiedotusvälineissä. Urheilijat tunnisti samoin kuin "ainut syy muuttaa metsään on insesti ja se, että kukaan ei kuule, kun vaimo huutaa apua"-poliitikko.

      Noin kuusi joutui arpomaan ja puolet osui.

      • Hyvä tulos =)


    • Anonyymi

      Jos joku suomen kansalainen ei tunnista jotain kansanedustajaa, niin silloin tietystikään kyseinen kansanedusta ei missään nimessä kuulu olla eduskunnassa, joku mielikuvitus-hahmo on :D

      • Monet tunnistaa niitä samoja vanhoja naamoja ja eduskuntaan päässeitä julkkiksia.


      • Nyt kuitenkin tuttuja vanhoja naamoja putosi pois kuten vaikka Paavo Väyrynen.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Se ääni ja

      Olemus vaan, kyl teis jotain samaa on ja samoja luonteenpiirteitäkin löytyy vaikka paljon on höpöäkin mukana 😍😂🤭 vaik
      Ikävä
      28
      2749
    2. Hallitus heitti kymmeniä miljoonia

      Yksityislääkäri kela korvauksiin. Ei ole mikään ihme, että se ei lyhentänyt terveyskeskusjonoja niinkuin hallitus väitti
      Maailman menoa
      98
      1392
    3. Anna anteeksi

      Olen rikkonut sinua vastaan tavalla, josta minäkin kärsin. Syitä tutkiskellessani löydän vain itseni. Minä kuulin jokais
      Ikävä
      80
      1172
    4. Todellinen brahmani ei koskaan menisi lastentarhaan

      Joku, joka tekee kaikkensa käännyttääkseen vääräuskoiset maailman ”ainoaan oikeaan” uskontoon, kristinuskoon, on kertonu
      Hindulaisuus
      375
      1060
    5. HS haukkuu Pate Mustajärven uuden levyn

      Täytyypä käydä ostamassa se. https://www.hs.fi/kulttuuri/art-2000010618367.html
      Maailman menoa
      84
      1021
    6. Aika haavat parantaa

      Hyvää huomenta ja mukavaa päivää. ☕🌾😊❤️🪷
      Ikävä
      178
      920
    7. Nyt jos haluat vielä jotain nainen

      Niin laita tähän nimikirjain. Muuten klousaan keissin. Liikaa aikaa kulunut.
      Ikävä
      102
      920
    8. En oikeasti välitä sinusta nainen

      Naureskellaan sinulle ja palstajutuillesi kavereitten kesken. Ollaan lyöty vetoakin oletko se sinä oikeasti. Kirjoitat t
      Ikävä
      78
      844
    9. Mietin minä sitä vieläkin

      että rakastuitkohan sinäkin minuun silloin. Olin niin sekaisin ja onnellinen pelkästä näkemisestäsi aina....
      Ikävä
      44
      840
    10. Kohta tulee iso uutinen

      muutama päivä niin kuullaan tästä!
      Kotimaiset julkkisjuorut
      83
      806
    Aihe