Maanantain kansanedustajavisa

Kuinka hyvin tunnistat uusia kansanedustajia? Tee testi ja kasto kuinka monta meni oikein.

https://www.is.fi/politiikka/art-2000009505387.html

Oma tulos: 14 oikein (en muista mikä oli kysymysten kokonaismäärä). Olen selvästi kartalla uusista kansanedustajista.

18

481

Vastaukset 18

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 8/16 ei oikein oo hallussa nää uudet kansanedustajat jos ei kyllä vanhatkaan.😄.

• Mää monesti laitoin sen vastauksen mikä fiilis mulle kyseisestä kansanedustajasta tuli. Joistain tiesin nimen ja puolueen kuten Jorma Piisinen (Ps) ja täällä meidän Rallikaupungin sairaalassa vaikuttava kirurgi Ville Väyrynen (kok).

Ihan hyvä tuloshan tuo on, ei tartte hävetä =)

• Norppa83 kirjoitti:

Mää monesti laitoin sen vastauksen mikä fiilis mulle kyseisestä kansanedustajasta tuli. Joistain tiesin nimen ja puolueen kuten Jorma Piisinen (Ps) ja täällä meidän Rallikaupungin sairaalassa vaikuttava kirurgi Ville Väyrynen (kok).

Ihan hyvä tuloshan tuo on, ei tartte hävetä =)

Noi julkkikset oli kyllä helpoimpia just remontti reiska ja Poutala pikaluistelijana oli tuttu. Oliksä muuten jyskälästä? En muista oonko sanonut mutta mä oon syntyny Jyväskylässä ja nuorena viettäny paljon aikaa siellä isovanhempien luona tourulassa.🙂.

• Mikkojuhan kirjoitti:

Noi julkkikset oli kyllä helpoimpia just remontti reiska ja Poutala pikaluistelijana oli tuttu. Oliksä muuten jyskälästä? En muista oonko sanonut mutta mä oon syntyny Jyväskylässä ja nuorena viettäny paljon aikaa siellä isovanhempien luona tourulassa.🙂.

Joo, Jkylästä oon. Oon syntynytkin täällä. Vanhemmatkin on täältä, tosin äiti (RIP) syntyi Helsingissä, mutta oli jotain 4 tai 5, kun muuttu tänne, kun pappa sai täältä työpaikan 1963.

• Mikkojuhan kirjoitti:

Isän isä on Karjalasta, Sortavalasta, isän äiti (RIP) oli Korpilahdelta (kuuluu nykyisin Jkylään). Äidin äiti on Pohjanmaalta ja äidin isä (RIP) oli Savosta.

• Norppa83
        Mikkojuhan kirjoitti:

Kohta syön, peruna-kinkkulaatikko on uunissa. Meni bähän myöhään tänään syöminen, mutta ei se mitään.

• Norppa83 kirjoitti:

Joo, Jkylästä oon. Oon syntynytkin täällä. Vanhemmatkin on täältä, tosin äiti (RIP) syntyi Helsingissä, mutta oli jotain 4 tai 5, kun muuttu tänne, kun pappa sai täältä työpaikan 1963.

Äiti on kanssa Jkylästä syntynyt ja Mummu ja Pappa asu vapaudenkatu 83:ssa tourujoen vieressä. Pappa oli Shcaumannilla putkimiehenä töissä ja ne oli Shcaumannin työntekijöiden taloja sillon kun ne rakennettiin missä ne asu. Jyväsjärvellä käytiin paljon kalassa Papan kanssa.🙂.

• Norppa83 kirjoitti:

Kohta syön, peruna-kinkkulaatikko on uunissa. Meni bähän myöhään tänään syöminen, mutta ei se mitään.

No eipä tuo kai haittaa. Kuulostaa kyllä hyvältä. Ei muuta kun hyvää ruokahalua kun rupeet syömään.🙂.

• Mikkojuhan kirjoitti:

No eipä tuo kai haittaa. Kuulostaa kyllä hyvältä. Ei muuta kun hyvää ruokahalua kun rupeet syömään.🙂.

Samalla tässä syön, kun naputtelen konetta.

• Anonyymi

Retkujen ja ketkujen joukkoon on liittynyt Teemu Kinnari Hollolasta. Vaali-ilmoituksen kuvat olivat kymmenien vuosien takaa.

Tämä on hänen ensimmäinen huijaus äänestäjiään kohtaan. Lintilän kanssa samaa sarjaa.

• En tunnistanut yhtään kansanedustajaa, mutta sen sijaan kaksi menestymätöntä urheilijaa, yhden raksaukon ja yhden mölyapinan.

• Raksaukolla tarkoitat varmaan Joka kodin asuntomarkkinoista tutuksi tullutta Jorma "Remonttireiska" Piisistä? Mutta kukas se mölyapina on?

• Norppa83 kirjoitti:

Raksaukolla tarkoitat varmaan Joka kodin asuntomarkkinoista tutuksi tullutta Jorma "Remonttireiska" Piisistä? Mutta kukas se mölyapina on?

Kuka tahansa somenäkyvyydestä ja -hölmöilystä elävä turhien mielipiteiden äänitorvi, jonka olemassaolosta olen kuullut vaikka en olisi halunnut.

• 13/16

Somettajat tulleet tutuksi varsinkin twitterin kautta ja puolustus alan ihmiset sitten ihan muissakin tiedotusvälineissä. Urheilijat tunnisti samoin kuin "ainut syy muuttaa metsään on insesti ja se, että kukaan ei kuule, kun vaimo huutaa apua"-poliitikko.

Noin kuusi joutui arpomaan ja puolet osui.

• Hyvä tulos =)

• Anonyymi

Jos joku suomen kansalainen ei tunnista jotain kansanedustajaa, niin silloin tietystikään kyseinen kansanedusta ei missään nimessä kuulu olla eduskunnassa, joku mielikuvitus-hahmo on :D

• Monet tunnistaa niitä samoja vanhoja naamoja ja eduskuntaan päässeitä julkkiksia.

• Nyt kuitenkin tuttuja vanhoja naamoja putosi pois kuten vaikka Paavo Väyrynen.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ny se loppuu ( Kuhmo)

Yhtiö on myyty. Notta yyteet meleko äkkiä, notta. Pelastautukoon ken voi. Notta se on tuulista pian.
      Kuhmo
      81
      2566
    2. Parikymppinen hakkasi nelikymppisen kriittiseen tilaan

Ja ihminen jäi junan alle lautiosaaressa...paljon on taas sattunut ja tapahtunut. Ketähän nämä uhrit mahtaa olla 🤔 htt
      Kemi
      42
      2156
    3. Kaivattusi tärkein ulkoinen tuntomerkki

Onko jokin muu kuin yleinen kuten kaunis, laiha. hyväkroppainen jne.
      Ikävä
      35
      1035
    4. Mille kirjaimelle

toivotat hyvää yötä , kuka on mielessäsi kun menet nukkumaan?
      Ikävä
      32
      887
    5. Äimän käki

Olen vähää vaille viisikymppinen mies, ja olen elellyt ilman parisuhdetta parisen vuotta. Nyt vihdoin ja viimein tuntuu,
      Sinkut
      154
      798
    6. Nainen, miten suhtautuisit

Jos mies ehdottaisi tapaamista? Entä siihen, jos mies kertoisi tapaamisessa tunteistaan ja haluaisi seurustella?
      Ikävä
      58
      660
    7. Paikallinen autokorjaamo

Kyllä alkaa vituttamaan, palvelua haluaisi niin jono ovelle ja yksi myyjä. Auto valmistunut kuntoon niin kukaan ei ilmoi
      Kuhmo
      6
      578
    8. Kenen kanssa koet

Että sinulla on eniten kipinää
      Ikävä
      21
      525
    9. Vihdoinkin tarjolla sushia!

Onpa mukava, että tän paikkakunnan ruokatarjonta laajenee. Ensi lauantaina pääsee herkuttelemaan kun Kukkoloilta saa su
      Haapavesi
      78
      511
    10. Sinulle mies

Kohtaamme jälleen kun on oikea aika. Sitä ei voi mikään eikä kukaan estää <3 <3
      Ikävä
      33
      502
    Aihe