Riittääkö lapsikaste?

qvasimodo

Miksi lapsikaste ei riittäisi uudestisyntyneelle?
Mitä se muuttaa?

22

1590

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • The_Ace

... mitään lumelapsi kastetta ei ole ollutkaan, se vain vain nykyihmisten, ja jonkun ev.lut alkukirkon pakanallinen menetelmä.

• ReaStr

Lapsikaste riittää jos on oikein ymmärtänyt kasteen merkityksen.
      Ei tarvitse ryhtyä helluntailaiseksi Jumala katsoo sydämeen.

• uskis

Golgatan kaste lapselle riittää. Yksi kaste riittää, sillä Jumalan ei tarvitse uusia tekojaan. Joka uutta kastetta vaatii, se häpäisee Jumalaa. (Ef.4:5)

Mark. 10:39

He sanoivat hänelle: "Voimme". Niin Jeesus sanoi heille: "Sen maljan, jonka minä juon, te tosin juotte, ja sillä kasteella, jolla minut kastetaan, kastetaan teidätkin

• Sim-son

Oletko vauvakasteen kannattaja?
        Etkö kannata uskovan kastetotuutta?

• uski
        Sim-son kirjoitti:

Oletko vauvakasteen kannattaja?
        Etkö kannata uskovan kastetotuutta?

Parempi kastaa lapsena kuin myöhemmin, sillä Jeesuskin sanoi, että joka ei ota vastaan Jumalan valtakuntaa niinkuin lapsi, se ei pääse sinne sisälle. Aikuisena ei välttämättä sydämen asenne ole oikea. Käy kuten noita Simonille, jolle kehotettiin parannuksen tekoa, tai matka jatkuu manalaan.

• The_Ace

mitään lumelapsi kastetta ei ole ollutkaan, se vain vain nykyihmisten, ja jonkun ev.lut alkukirkon pakanallinen menetelmä.

• The_Ace
        uski kirjoitti:

Parempi kastaa lapsena kuin myöhemmin, sillä Jeesuskin sanoi, että joka ei ota vastaan Jumalan valtakuntaa niinkuin lapsi, se ei pääse sinne sisälle. Aikuisena ei välttämättä sydämen asenne ole oikea. Käy kuten noita Simonille, jolle kehotettiin parannuksen tekoa, tai matka jatkuu manalaan.

mitään lumelapsi kastetta ei ole ollutkaan, se vain vain nykyihmisten, ja jonkun ev.lut alkukirkon pakanallinen menetelmä.

• historiaa
        The_Ace kirjoitti:

Lasten kastaminen oli Alkuseurakunnan ajan juutalaisuudessa täysin itsestään selvä asia.

Jo 100-vuotta ennen Kristuksen syntymää pakanuudesta juutalaisuuteen kääntyville suoritettiin puhdistoimena perhekunnittain proselyyttikaste. Myös kaikkein pienimmät lapset kastettiin.

Sama käytäntö otettiin käytäntöön kristinuskon aikaan alkuseurakunnassa, kun kastaminen tapahtui perhekunnittain. Kaikki perheenjäsenet ja kaikki omaiset kastettiin viivytyksettä perheen päämiehen tahdon mukaisesti. Raamatussa mainitaa viiden kokonaisen perheen kastaminen perhekunnittain. Kastettuja perheitä oli tietenkin paljon enenmmän kuin nuo erikseen mainitut 5 perhekuntaa.

Lasten kastamiseen vihamielisesti suhtautuneet uskonnolliset uudestikasteliikkeet syntyivät vasta pääosin 1800-luvun lopulla Amerikassa (mormonismi, jehovalaisuus ja helluntaislaisuus) jotka ovat samaa alkujuurta. Johannes näki ilmestyskirjan mukaan kolmen sammakon lähtevän liikkeelle samanaikaisesti. Olivatko nuo Amerikasta lähteneet liikkeet juuri ne Johanneksen näkemät kolme sammakkohenkeä?

• kaste ei ole ikäkysymys
        The_Ace kirjoitti:

Keksintö, että lapsia ei saisi kastaa, on modernin ajan uutuus. Valistuksesta 1700- luvulta on alettu korostaa yksilöllisyytä ja ihmiskeskeisyyttä.. minä minä, katsokaa minua, minä itse menen kasteelle.. hei hei nöyryys. Minä olen tärkein muista ei niin väliä.
        Usko on lahja, eikä "hyvän ihmisen" saavutus. Kaste on lahja ja armoa, ei ihmistekoa. Alkukristityt kastoivat myös lapsia muiden perheenjäsenten kanssa heti, kun oli olemassa seurakuntia, joiden jäseniksi otettiin.
        Todella Raamattuun perustavat kirkot ja seurakunnat ovat Kristuskeskeisiä, eikä ihmiskeskeisiä. Aito kristillisyys on yhteisöllistä ja tasa-arvoista.

• historiaa kirjoitti:

Lasten kastaminen oli Alkuseurakunnan ajan juutalaisuudessa täysin itsestään selvä asia.

Jo 100-vuotta ennen Kristuksen syntymää pakanuudesta juutalaisuuteen kääntyville suoritettiin puhdistoimena perhekunnittain proselyyttikaste. Myös kaikkein pienimmät lapset kastettiin.

Sama käytäntö otettiin käytäntöön kristinuskon aikaan alkuseurakunnassa, kun kastaminen tapahtui perhekunnittain. Kaikki perheenjäsenet ja kaikki omaiset kastettiin viivytyksettä perheen päämiehen tahdon mukaisesti. Raamatussa mainitaa viiden kokonaisen perheen kastaminen perhekunnittain. Kastettuja perheitä oli tietenkin paljon enenmmän kuin nuo erikseen mainitut 5 perhekuntaa.

Lasten kastamiseen vihamielisesti suhtautuneet uskonnolliset uudestikasteliikkeet syntyivät vasta pääosin 1800-luvun lopulla Amerikassa (mormonismi, jehovalaisuus ja helluntaislaisuus) jotka ovat samaa alkujuurta. Johannes näki ilmestyskirjan mukaan kolmen sammakon lähtevän liikkeelle samanaikaisesti. Olivatko nuo Amerikasta lähteneet liikkeet juuri ne Johanneksen näkemät kolme sammakkohenkeä?

Kastajaliikkeet syntyivät jo 1500-luvulla lähinnä Saksassa ja Sveitsissä.

• TaistoRa.

>>Kysyt-
      >>Miksi lapsikaste ei riittäisi uudestisyntyneelle?
      >>Jaak. 1:18
      "Tahtonsa mukaan hän synnytti meidät totuuden SANALLA, ollaksemme hänen luotujensa esikoiset">1 Piet. 1:23
      "te, jotka olette "UUDESTISYNTYNEET", ette katoavasta, vaan katoamattomasta siemenestä, Jumalan elävän ja pysyvän "SANAN" kautta!>Apt. 8:12
      "Mutta kun he nyt (USKOIVAT) Filippusta, joka julisti (EVANKELIUMIA) Jumalan valtakunnasta ja (JEESUKSEN KRISTUKSEN NIMESTÄ), niin (HE OTTIVAT KASTEEN), sekä miehet että naiset"!>Joh. 3:3
      "Jeesus vastasi ja sanoi hänelle:
      "Totisesti, totisesti minä sanon sinulle: joka ei synny uudesti, ylhäältä, se ei voi nähdä Jumalan valtakuntaa".>Tiit. 3:5
      "pelasti hän meidät, ei vanhurskaudessa tekemiemme tekojen ansiosta, vaan laupeutensa mukaan "uudestisyntymisen" peson ja Pyhän Hengen uudistuksen kautta"!

• menossa

Taisto sotkee kasteet, uskot, pesot, uudestisyntymät ja muut käsitteet aivan perusteellisesti. Taiston teksteissä ei enää ole mitään tolkkua. Onkohan jo ottanut Mormoonien kasteenkin?

• The_Ace
        menossa kirjoitti:

Taisto sotkee kasteet, uskot, pesot, uudestisyntymät ja muut käsitteet aivan perusteellisesti. Taiston teksteissä ei enää ole mitään tolkkua. Onkohan jo ottanut Mormoonien kasteenkin?

... asia niin, että et vain ymmärrä?

• Joka uskoo ja kastetaan, pe...

Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen ja opettamalla heitä noudattamaan kaikkea, mitä minä olen käskenyt noudattaa..
        (Mt.28:19-20)

Lapsetonta kansaa ei ole. Jos kansaan kuuluisi kaikki muut ihmiset paitsi lapset, niin varmaan Raamatussa olisi siitä maininta. Lähetyskäsky ja kastekäsky kuuluvat yhteen erottamattomasti.

Typerää on väittää, ettei pieni lapsi voisi uskoa, kun mitään todisteita asiasta ei ole. Pyhän Hengen
        toiminta ei ole riippuvaista siitä, että joku ihminen päättää, että et ole tarpeeksi vanha uskomaan.

"Tuuli puhaltaa missä tahtoo. Sinä kuulet sen huminan, mutta et tiedä mistä se tulee ja minne se menee. Samoin on jokaisen hengestä syntyneen laita" (Jh 3:8)

Vapahtajamme omiin sanoihin nojaten uudestisyntymiseen on tärkeää vesi ja Henki, joten on vaikeaa Raamatun perusteella ymmärtää vapaitten suuntien kasteen vähättelyä.

"Totisesti, totisesti: jos ihminen ei synny vedestä ja Hengestä, hän ei pääse Jumalan valtakuntaan." (Jh. 3:5)

Kristillisen kirkon toimintaan kuuluu se, että myös lapset kastetaan ja otetaan seurakunnan jäseniksi ja sen opetuksen piiriin sanankuuloon jo ns. sylilapsena.

• TaistoRa.
        menossa kirjoitti:

Ymmärtämättömyytesi asiasta johtuu ymmärtämättömyydestäsi asiaan!

Mutta rukoile! Jeesus antaa sitä sinulle!
        Hän on luvannut sen!

Siunausta! ~

• kastettu

mikään vesikaste ei riitä. kaste ei avaa eikä sulje ovea Jumalan luokse. oven avaa henkilökohtainen rakkaussuhde Jeesukseen. se syntyy uskomalla häneen ja vastaanottamalla evankeliumin, se on Jeesuksen itsensä.

tämä taivastie on kaita tie mutta niin yksinkertainen ja suora, että sitä osaa yksinkertainenkin kulkea.

minä rakastan Jeesusta ja hän minua. kasteista en paljoa ymmärrä enkä opeista, mutta en lähtenytkään matkalle niitä varten vaan lähdin matkalle päämääränäni taivas ja Jeesus itse.

toivon, että jokainen tämän lukija on todellisessa rakkaussuhteessa Herraan Jeesukseen tai jos ei ole niin löytää hänet todellisena ja ylösnousseena, omana Vapahtajana.

hyvää matka rauhaan ja vapauteen ihan kaikille

• Jeesus tulee Kasteessa

6. Hän on se, joka on tullut veden ja veren kautta, Jeesus Kristus, ei ainoastaan vedessä, vaan vedessä ja veressä; sillä Henki on se, joka todistaa, sillä Henki on totuus.
        7. Sillä kolme on, jotka todistavat:
        8. Henki ja vesi ja veri, ja ne kolme pitävät yhtä.
        (1.Joh.5:6-8)

• kastettu
        Jeesus tulee Kasteessa kirjoitti:

6. Hän on se, joka on tullut veden ja veren kautta, Jeesus Kristus, ei ainoastaan vedessä, vaan vedessä ja veressä; sillä Henki on se, joka todistaa, sillä Henki on totuus.
        7. Sillä kolme on, jotka todistavat:
        8. Henki ja vesi ja veri, ja ne kolme pitävät yhtä.
        (1.Joh.5:6-8)

me puhutaan nyt eri asioista. ehkä et ole vielä saanut sitä kastetta joka antaa uuden sydämen ja tekee Jumalasta oman Isän.

mä sain Jeesukselta kasteen 17.07.1971 kello 22,30 ja tiedän kyllä mistä puhun kun puhun kasteesta.

jos turvaat kasteeseen niin heikossa turvassa olet. turvaa Herraan. jos hän ei sinua tunne ja tunnusta niin olet onnettomassa asemassa Jumalan edessä eikä mikään kaste (vetenä) auta.

• uskova,
        kastettu kirjoitti:

me puhutaan nyt eri asioista. ehkä et ole vielä saanut sitä kastetta joka antaa uuden sydämen ja tekee Jumalasta oman Isän.

mä sain Jeesukselta kasteen 17.07.1971 kello 22,30 ja tiedän kyllä mistä puhun kun puhun kasteesta.

jos turvaat kasteeseen niin heikossa turvassa olet. turvaa Herraan. jos hän ei sinua tunne ja tunnusta niin olet onnettomassa asemassa Jumalan edessä eikä mikään kaste (vetenä) auta.

Valitettavasti uskonnolliset kokemukset eivät ole mitään kasteita, vaikka niin luulet.

tämä on KASTE, EF.4:5 "yksi kaste"

Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen ja opettamalla heitä...
        (Mt.28:19-20)

Minkä lie lahkoupotuksen olet saanut 17.7.1971 klo 22,30. Liekkö katsojat nämä Matt.7:22-23?

• qvasimodo

ja Siunausta myös Sinulle!

• uskonnollisuutta

Oltava henkilökohtainen uskonratkaisu. Raamatun mukaan ne jotka uskoo, ne kastetaan.

Esim. hätäkastekin on naurettava ajatus, ikäänkuin Jumala ei huolehtisi pienestä vauvasta ottaessaan mahollisesti hänet pois.

Uskonnollisuus on kahle Suomessakin.

Joku taas vaatii armolahjoista että pitää olla näkyvä armolahja esim. kielilläpuhuminen tms.
      Se on VALHETTA. Armolahjat tarkotettu ihmisten palvelemiseen eikä brassailuun. Kaikki samalla viivalla. Henki on sama vaikka lahjat olisi erialaisia. Jos uskoo, ei ole mitään rajoja toivomuksilla kunhan rukous Jumalan mielenmukainen
      t:sami
      www.galleria.suomi24.fi/saminen

• The_Ace

Amen Sami.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Alahan tulla paikkaamaan tekojas

Ja lopeta se piilossa oleminen. Olet vastuussa mun haavoista. Vien asian eteenpäin jos ei ala kuulumaan.
      Suhteet
      35
      10474
    2. Ketä tietää

Missä ammuttiin pyssyllä.
      Kotka
      42
      5572
    3. Ei tunnu, että välität yhtään

Tuntuu, että et edes muista minua koko ihmistä. 😢
      Ikävä
      43
      5133
    4. Onko kenellekään muulle käynyt niin

Että menetti tilaisuutensa? Kaivattu oli kuin tarjottimella, osoitti kiinnostusta vahvasti, silmät ja olemus täynnä rakk
      Ikävä
      203
      3891
    5. Onko kaipaamallasi

Naisella silikonit 🤔
      Ikävä
      48
      3568
    6. Näytitpä taas niin hyvältä!

Nautit tilanteesta täysin rinnoin. Sinä olet kuin
      Tunteet
      13
      3523
    7. Veikeä Satu

Tuu jutteleen, kaipaan sua. Oot kuuma nainen.
      Ikävä
      31
      3036
    8. Vimpelin liikuntahallilla tulipalo?

Katsoin, että liikuntahallista tuloo mustaa savua. Sitten ovet pärähti hajalle, ja sisältä tuli aikamoinen lieska. Toise
      Vimpeli
      78
      2874
    9. Oletko nyt

Onnellinen mies naisesi kanssa?
      Ikävä
      44
      2683
    10. Rakastatko?

Ala kertomaan se ja heti
      Ikävä
      56