Parisuhteen raunioilla

Anonyymi-ap

Puoli vuotta tapailua takana miehen kanssa ja viimeaikoina tullut puheeksi miehen epävarmuus suhteestamme. Sanoi että parisuhteet eivät ole hänen juttunsa ja kokee suhteessa olevat aktiviteetit vain velvollisuutena. Silti sanoo haluavansa jatkaa.
Koen että olen ottanut hyvin huomioon hänen ”tarpeensa” kuten sen kuinka paljon tarvitsee omaa aikaa. Silti hän kokee että tämä seurustelu on pois vapaa-ajastaan eikä osaa ajatella että parisuhde voi olla ihan positiivinenkin juttu.
Sanoi myös aikaisemmin kun kysyin että hänelle on ihan sama tämä suhde mutta jälkeenpäin väitti sanovansa niin pelkän nälkäkiukun ja väsymyksen takia.. Tässä kohtaa varmasti monella alkaisi ns. hälytyskellot soimaan viimeistään ja ymmärtäisi lopettaa koko jutun siihen mutta en uskalla päästää irti.
Kai tässä loppujen lopuksi tuun satuttamaan vaan itseäni mutta silti toivon että löytyisi edes jonkunlainen ratkaisu miten saataisiin tämä homma toimiin.

15

172

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Voisko tuon kiteyttää niin, että hyvä seksi kelpaa, muut asiat ei niinkään?

      • Anonyymi

        En usko että on siitä kiinni, ei ole sen kummallisempana meidän seksiä pitänyt mitä muidenkaan kanssa.


    • Anonyymi

      Näytä miehelle, mitä kirjoittelet tänne, niin hän kyllä lähtee ja äkkiä.

      • Anonyymi

        Ja millä perusteella? Nimenomaan näistä asiosita mun pitäis kasvotusten puhua sen kanssa ja varsinkin niistä omistakin ''tarpeista'' parisuhteessa. Ja joo kyllä varmasti lähtis ja äkkiä jos ei yhtään oo halua itse korjata tätä parisuhdetta vaan olettaa että mä meen sen pillin mukaan kokoajan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja millä perusteella? Nimenomaan näistä asiosita mun pitäis kasvotusten puhua sen kanssa ja varsinkin niistä omistakin ''tarpeista'' parisuhteessa. Ja joo kyllä varmasti lähtis ja äkkiä jos ei yhtään oo halua itse korjata tätä parisuhdetta vaan olettaa että mä meen sen pillin mukaan kokoajan.

        Sillä, ettei kukaan halua olla ihmisen kanssa, joka keksimällä keksii ongelmia. Tosin myös se mies on keksitty, joten aika vaikeaa sille on mitään näyttää...


    • Anonyymi

      Tää takia ei kannata alkaa seurustella liian nuorena, että oppii katsoo kenen kanssa alkaa aikaa viettää. Kiteytää näin kaikki tulee mukana itsekin muuttui iän mukana.

    • Anonyymi

      Nyt on kyllä ihan pakko kysyä, että miksi sä haluat "korjata" tuota? Mitä positiivista sinä saat irti tuollaisesta suhteesta?

    • Anonyymi

      Oottako vielä nuoria?

      • Anonyymi

        Parinkympin tienoilla.


    • Anonyymi

      Kuulostaa kuin kumpikaan ei ole vielä valmis "parisuhteeseen".

      Aloitetaan vaikka sinusta: olet liian helposti takertunut ihmiseen joka luulet tai toivoisit olevan erilainen. Sellainen, josta sinä haluat pitkä-aikaisen elämänkumppanin. Tuo mies ei lainkaa edusta sitä mitä sinä haet.

      Mies: Hänelle on täysin yhdentekevää kenen kanssa viettää silloin tälloin aikaansa.
      Hän on sen sinulle jo ilmoittanutkin. Hän ei halua sitoutua, ei nyt eikä vielä pitkään aikaan. Ehkä ei koskaan.

      Jos haluat että sinulla on silloin tälloin elokuvaseuraa tai joku jakamaan päivällinen kanssasi, siihen tuo mies kelpaa. Ja voitte parantaa maailmaa yhdessä noina harvoina kertoina - kavereina.

      Mihinkään syvällisempään tuo mies ei kykene. Vain hyväksy tuo tosiasia

    • Anonyymi

      Enempi uskon siihen, että on epävarma tulevaa kohtaan ja siksi uskon puutetta myös itseään kohtaan. Puhuminen asioista auttaa kasvattamaan sitä luottamusta toiseen (mitä suhde monesti kaipaa) ja siten mahdollisuus pelastaa suhteessa se mitä pelastettavissa on? Kokeeko toisen mahdollisuutena vai välttämättömänä pahana?

    • Anonyymi

      Älä ole noin läheisriippuvainen. Jätä se mies ja hanki elämä. Kaikella ystävyydellä, xx..

    • Anonyymi

      Onpa ristiriitaista, että haluaa jatkaa mutta kokee vain lähinnä haittana. Mikä sitten on syy sille, että haluaa jatkaa, mitä hyvää hän tuosta saa?

      Olen ollut vastaavassa tilanteessa. Siinä pitää vain miettiä, mitä itse haluaa, ja tarjota sitä toiselle ota tai jätä -taktiikalla. Ei kannata tuhlata aikaansa sellaiseen, mitä ei oikeasti halua

      • Anonyymi

        Voit myös kysyä, onko hänellä taustalla sitoutumiskammoa, aikaisemmista huonoista kokemuksista johtuen


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Valkeakosken 15-v tapauksessa ihmettelen ??

      On sääli, että pahoja ihmisiä liikkuu aina vapaana eri puolilla Suomea, mutta minkä ihmeen takia 15-vuotiaan nuoren täyt
      Maailman menoa
      629
      20583
    2. Valkeakosken tappo

      "Tyttö löytyi poliisin mukaan kuolleena läheisestä metsästä muutaman sadan metrin päässä kotoaan. Uhrin löysivät hänen k
      Henkirikokset
      103
      17356
    3. Nyt ahdistaa

      Joku nuori tyttö on surmattu Valkeakoskella. En tunne ihmistä, mutta silti se koskettaa. Uutisissa oli hiljattain, että
      Valkeakoski
      393
      9610
    4. Kuka oli tekijä?

      Jos tekijä oli suomalainen, onko hänen vanhempiaan jo tavoitettu? Mitä mieltä ovat aikamiespoikansa teosta? Entä puoliso
      Valkeakoski
      106
      7874
    5. 15-vuotiaan ruumis valkeakoskella

      Nuoria tyttöjä tappavat miessaalistajat ja toiset nuoret. Miessaalistajille ruumiin kätkeminen tai tuhoaminen ei ole on
      Poliisi
      24
      5307
    6. Valkeakosken murhaaja-raiskaaja on kantasuomalainen mies tiedottaa poliisi

      Some- ja palstapersut ehtivät jo moneen kertaan julistaa tekijän maahanmuuttajaksi. Miten meni niin kuin omasta mielestä
      Maailman menoa
      235
      4724
    7. Kantasuomalainen mies pidätetty - ulkomaalaiset syyttömiä tekoon

      Verityöstä on pidätetty vuonna 2005 syntynyt mieshenkilö. Ulkomaalaisilla ei mitään yhteyttä tekoon.
      Valkeakoski
      135
      2513
    8. Mitä hänellä oli päällään kun viimeksi näit hänet?

      Avoimia vastauksia saa kirjoitella... Ehkä joku saattaa tunnistaa itsensä kommenttien joukosta :)
      Ikävä
      62
      1575
    9. Meidän tarinako on ohi?

      Ootko niin päättänyt?
      Ikävä
      115
      1520
    10. Miksi kaupunki toivoo nuorilta malttia?

      https://www.hs.fi/suomi/art-2000010453236.html "Älkää suunnitelko kostoa" Mistä on kyse? ”Toivomme, että nuorten taho
      Valkeakoski
      39
      1330
    Aihe