mitä vessapaperia ostat ja miten riittää rahat lihatuotteisiin? Monella perheellisellä saattaa olla tekemistä että saa rahat riittämään ruokaan, varsinkin jos on paljon velkaa. Joku nakkipaketti, mikä ennen maksoi alle 3 euroa, on nyt 5 euroa, ja kananlihapakka, joka maksoi ennen 4,65 euroa, onkin nyt yli 7 euroa. Ja mustaleima juusto, 400 grammaa on myöskin yli 7 euroa.
Mites nainen, joudutko miettimään
15
68
Vastaukset
- Anonyymi
Lyhyt vastaus "en joudu".
Pidempi vastaus, ostan ihan samaa kuin aikaisemminkin, mutta ei mun kulut ole koskaan olleet mitenkään tolkuttomat. Rahaa menee ruokakauppaan jotain 80-100€ viikossa. Velkaahan mulla ei ole yhtään, vaan velaton talo. - Anonyymi
En joudu miettimään, mutta silti on tyhmää maksaa liikaa. Ostan tarjouksesta, jos mahdollista.
- Anonyymi
Jos tiukkaa niin miksi pitää ostaa kalleinta? Joku arkijuusto on edullista nakkipaketeissakin on eroja kun viitsii katsella.
- Anonyymi
Sivusta: Juuston säästövinkki. Mun pitäs syödä kevytjuustoja ja niitä ei enää monessa kaupassa ole. Ostan tavallista juustoa (usein juuri arkijuustoa) Ja leikkaan valmiit viipaleet puoliksi. Siinähän on sitten kevytjuustoa kevyempi, edullisempi ja maukkaampi palanen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sivusta: Juuston säästövinkki. Mun pitäs syödä kevytjuustoja ja niitä ei enää monessa kaupassa ole. Ostan tavallista juustoa (usein juuri arkijuustoa) Ja leikkaan valmiit viipaleet puoliksi. Siinähän on sitten kevytjuustoa kevyempi, edullisempi ja maukkaampi palanen.
Ne kevytjuustot onkin vähän huijausta. Itse ainakin laitan kolme palaa niitä ja tavallista vaan yhden. Syön jatkossa tavallista vaikka rasvaa pitää välttää. Vältän sitä muualla. sivusta
- Anonyymi
Vessapaperissakin säästää kun käyttää vaan pidettä. Jos on kuntoiluharrastus niin siellä voi käydä suihkussa samaan hintaan niin talonyhtiön puheenjohtajakin tykkää🤣
- Anonyymi
Alennuksia suosittelen. ☺️
- Anonyymi
Punalaput on klo.20 jälkeen -60% 😄🥱 nyt nukkumaan kauniita unia.
- Anonyymi
Ei mun pymppy kestä kuin pehmeätä papruu. Kyllähän tuota ruokaa aina kaapissa on . Sen verran pohdin että ostin vähän varastoon matsmart.fi fiksuruoka.fi yms. Kuivaruokaa yms. Hernarii, makaroonia jne mässyy, nuudeleita.Ei oo pahemmin tarvinnut miettiä samoilla mitä ennenkin.
- Anonyymi
Ihmiset on erilaisia ja se koskee myös rahalla toimeen tulemista. Samalla rahalla toinen on köyhä ja toinen rikas.
- Anonyymi
En joudu miettimään. Mutta kengät jätän tänäpäivänä ostamatta - siis en shoppaile kuin välttämättömän.
Vaikka joskus joutuu olemaan säästökuurilla, niin tietyistä jutuista en tingi. Kahvi, vessapaperi, margariini, lihamerkit (ei ikinä xraa🤮) ja ketsuppi. Noiden ainakin pitää olla tiettyä merkkiä.
- Anonyymi
Ostan aina samaa vessapaperimerkkiä, maksoi mitä maksoi. Lihatuotteita ostan vain harvoin (kanaa), joten sen takia ei tarvitse säästöpossua särkeä. Kuten tuossa yllä joku toinenkin sanoi, joistakin asioista voi tinkiä, mutta toisista ei.
Mulla sen kanan pitää olla hyvälaatuista silloin harvoin kun sitä ostan. En rupea halpislihaa ostamaan - jos parempi laatu maksaa enemmän niin sitten saa maksaa, siinä vaiheessa hinnalla ei niin väliä. Tomaattimurskan haluan mielellään esim. Muttina, en osta sellaista, jossa on tomaattimehua mukana yhtenä ainesosana (sitruunahappoa vältän myös, näin makuhifistelijänä). Samasta syystä ketsuppi on aina Meiraa, koska siinä tomaattipitoisuus on korkea. (Meiran mausteet ovat myös tosi hyviä muihin merkkeihin verrattuna.) Tuossa nyt joitain esimerkkejä siitä, mistä en tingi.
Mutta jostakin voi tinkiä. Lohen esim. ostan aina punalaputettuna, vihanneksia/hedelmiä hommaan aina kun mahdollista hävikkilaatikon muodossa ja leivät voivat olla punalaputettuja myös (tosin leivon suurimmaksi osaksi leivän itse). - Anonyymi
Miten aloitus liittyy ikävään?
Ostan aina samaa pehmeää paperia.
Täälläpäin ei ole tuollaiset hinnat. Ostan mitä haluan , kuitenkin järkevästi. - Anonyymi
Täytyy kyllä tunnustaa et aika honkkelisti ostelen, joskus en kato hintaa ollenkaan.
Mut mä en olekaan perheellinen.
Just mietin et saatan ostaa Aino jäätelöpaketin joka melkein 7 € tai Kirjolohta joka maksaa sinkkupakettina 10 €, Daim-kakkua joka 6-7 €
Töissä tulee osteltua usein 5€ leivoksia.
Mä tuskin mun ostovoimalla estän lamaa, mut toivon että osteluni auttaa edes hiukan.
Talouden taantumaan ollaan kuulemma jo syöksytty, mut ehkä tuhlailu estää pahimman?
T: Karoliina
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1004919
Pekka Aittakumpu ja Jenni Simula kiistävät väitetyn aviorikoksen
"Yleisessä tiedossa oleva asia”, sanovat Kalevan lähteet https://www.kaleva.fi/pekka-aittakumpu-ja-jenna-simula-ki1734861Onko jollakin navetassa kuolleita eläimiä
Onko totta mitä facebookissa kirjoitetaan että jonkun navetassa olisi kuolleita eläimiä? Mitä on tapahtunut?904360Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan
Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä1172710Miksi olet riittämätön kaivatullesi?
Mistä asioista tunnet riittämättömyyden tunnetta kaipaamaasi ihmistä kohtaan? Miksi koet, että et olisi tarpeeksi hänell1372688- 442227
Tiedän, että emme yritä mitään
Jos kohtaamme joskus ja tilaisuus on sopiva, voimme jutella jne. Mutta kumpikaan ei aio tehdä muuta konkreettista asian322134Aloitetaan puhtaalta pöydältä
Mukavaa iltaa mukaville. 😊 ❤️ ⚜️ Minusta ei kaikki täällä tykkää, eikä tarvitsekaan. Kun eivät ymmärrä, niin sitten ei2261900Näin pitkästä aikaa unta sinusta
Oltiin yllättäen jossain julkisessa saunassa ja istuttiin vierekkäin, siellä oli muitakin. Pahoittelin jotain itsessäni121811- 901806