Autoteollisuuden suunnitelma B: "Vetyautojen vuoro tulee vielä"

Anonyymi-ap

Autoteollisuus on edelleen kiinnostunut vetyautoista ja on vakuuttunut niiden tulevan yhdeksi vaihtoehdoksi.

* Autoteollisuuden suunnitelma B: "Vetyautojen vuoro tulee vielä"

- https://tekniikanmaailma.fi/lehti/2b-2023/autoteollisuuden-suunnitelma-b-vetyautojen-vuoro-tulee-viela/

Mutta, vetyteknologian varjopuoliakin tulee tarkkailla ja sitä miten tutkimus niiden suhteen etenee.

"Vedyn käytöstä autojen polttoaineena paljastui ongelma – Vety reagoi metaania hajottavan ”ilmakehän pesuaineen” kanssa, tutkijat havaitsivat"

- https://tekniikanmaailma.fi/vedyn-kaytosta-autojen-polttoaineena-paljastui-ongelma-vety-reagoi-metaania-hajottavan-ilmakehan-pesuaineen-kanssa-tutkijat-havaitsivat/

Synteettisiin ja niidn edelleen kehittämiseen kannattaisi investoida mittavasti, sillä niiden asioista olisi mahdollista saada suht' lyhyellä aikajanalla radikaali parannus autoilun aiheuttamiin päästöihin.

Tämä aidon ekologisen vaihtoehdon innovointia odotellessa.

Ongelmana on se, että EU-politikka on _pakottanut_ autoteollisuuden sidosryhmineen investoimaan liki kaikki taloudelliset ja innovaiiviset voimavaransa tuolle yhdelle ainoalle pseudo-ekologiselle EV:lle ja sen vuoksi on vaikaa muuttaa suuntaa.

Aiemmasta "petroli-mafiasta" riskeeraa tulla "EV-mafia" joka tulee torppaamaan kilpailevat innovaatiot.

17

132

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      sijoittajat ottaa vedystä kaiken irti

    • Anonyymi

      Ensiksi vetyauton valmistus saastuttaa suurin piirtein yhtä paljon kuin täyssähköauton valmistus.

      Käyttövoiman puolesta vetyauton saastutusvaikutus on täyssähköautoon verrattuna kolminkertainen.

      Petroli-mafiasta riskeeraa tulla vety-mafia?

      • Anonyymi

        "Ensiksi vetyauton valmistus saastuttaa suurin piirtein yhtä paljon kuin täyssähköauton valmistus."

        Virheajattelua.

        "Käyttövoiman puolesta vetyauton saastutusvaikutus on täyssähköautoon verrattuna kolminkertainen."

        Vetykennoauto puhdistaa ilmaa noin kahden dieselin verran.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Ensiksi vetyauton valmistus saastuttaa suurin piirtein yhtä paljon kuin täyssähköauton valmistus."

        Virheajattelua.

        "Käyttövoiman puolesta vetyauton saastutusvaikutus on täyssähköautoon verrattuna kolminkertainen."

        Vetykennoauto puhdistaa ilmaa noin kahden dieselin verran.

        Huh huh mitä tietoista vääristelyä taas. Vedyn tuottaminen lisää päästöjä merkittävästi kuljetuksineen ja välipaineistuksineen. Ja päätät vastata "puhdistaa ilmaa" virheajattelulla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Huh huh mitä tietoista vääristelyä taas. Vedyn tuottaminen lisää päästöjä merkittävästi kuljetuksineen ja välipaineistuksineen. Ja päätät vastata "puhdistaa ilmaa" virheajattelulla.

        Vain älyllisesti rajoittuneet haaveilevat yhteen ainoaan Kiina-riippuvaiseen saasteakku- vaihtoehtoon hirttäytymistä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vain älyllisesti rajoittuneet haaveilevat yhteen ainoaan Kiina-riippuvaiseen saasteakku- vaihtoehtoon hirttäytymistä.

        Joo, hirttäydytään öljyfirmojen ajamaan vetyyn mieluummin? Tulee varmasti halvaksi. 🤣


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vain älyllisesti rajoittuneet haaveilevat yhteen ainoaan Kiina-riippuvaiseen saasteakku- vaihtoehtoon hirttäytymistä.

        Vain nettikiusaajat sortuvat pilkkaamiseen kun ei kommentti miellytä. Samaan tapaan toimii entinen presidentti Trump kun vastalauseet pitää hiljentää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vain nettikiusaajat sortuvat pilkkaamiseen kun ei kommentti miellytä. Samaan tapaan toimii entinen presidentti Trump kun vastalauseet pitää hiljentää.

        Siis Stellantis ja useampi muukin autonvalmistaja ovat ilmeisesti nettikiusaajia, koska kertovat olevan järjetöntä sitoutua yhteen ainaan vaihtoehtoon.

        Yleensäkin yhden ainoan atteen julistajlla tuppaa olemaan tiettyä rajoittuneisuutta erinäisistä syistä johtuen.

        Mutta joillekin on ilmeisestikin älykästä, moraalista ja länsi-yhteiskuntien turvaa ajavaa julistaa Kiina-riippuvaisuuteen ajavaa yhden ainoan aatteen saaste-akku-vaihtoiehtoa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siis Stellantis ja useampi muukin autonvalmistaja ovat ilmeisesti nettikiusaajia, koska kertovat olevan järjetöntä sitoutua yhteen ainaan vaihtoehtoon.

        Yleensäkin yhden ainoan atteen julistajlla tuppaa olemaan tiettyä rajoittuneisuutta erinäisistä syistä johtuen.

        Mutta joillekin on ilmeisestikin älykästä, moraalista ja länsi-yhteiskuntien turvaa ajavaa julistaa Kiina-riippuvaisuuteen ajavaa yhden ainoan aatteen saaste-akku-vaihtoiehtoa.

        Stellantis ja Toyota ovat niitä jälkeenjääneitä. Niiltä ei voi odottaa normaalia muihin valmistajiin verrattavaa suoritusta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Stellantis ja Toyota ovat niitä jälkeenjääneitä. Niiltä ei voi odottaa normaalia muihin valmistajiin verrattavaa suoritusta.

        EU on kirjannut lakiinsa vetyverkon rakentamisen valtaväylille ja eri solmukohtiin, niin raskaalle liikenteelle kuin yksityisellekin vuoteen 2030 mennessä, mikäli aikataulu tulee pitämään.

        Myös BMW valmisti vetyautosta esittelysarjan, jotka kiertävät pitkin maailmaa ko. teknologiaa esittelemässä ja markkinoimassa.

        ps. Kiina-riippuvuuteen ajava EV on jo itsessään ja lähtökohtaisesti poliitikkojen ratkaisu / pakottama, ei autoteollisuuden oma valinta, joka on nyt pakon vuoksi joutunut siiheen suunnilleen kaikki panoksensa laittamaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siis Stellantis ja useampi muukin autonvalmistaja ovat ilmeisesti nettikiusaajia, koska kertovat olevan järjetöntä sitoutua yhteen ainaan vaihtoehtoon.

        Yleensäkin yhden ainoan atteen julistajlla tuppaa olemaan tiettyä rajoittuneisuutta erinäisistä syistä johtuen.

        Mutta joillekin on ilmeisestikin älykästä, moraalista ja länsi-yhteiskuntien turvaa ajavaa julistaa Kiina-riippuvaisuuteen ajavaa yhden ainoan aatteen saaste-akku-vaihtoiehtoa.

        Joo, huudetaan vihreän sähkön perään ja tuhlataan se vähäisen sitten vetyyn ja synteettiseen polttoaineeseen. Sehän vasta tuhlausta onkin. Eikä tunnusteta kuinka kokonaisuutena tämä pitää myös saastetta yllä kun joudutaan pitämään hilikaivoksia ja hiilivoimaloita energian tuhlaamisen takia toiminnassa.

        https://keskustelu.suomi24.fi/t/17241677/tulevaisuuden-vetytalous-on-pitkaan-viherpesua


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        EU on kirjannut lakiinsa vetyverkon rakentamisen valtaväylille ja eri solmukohtiin, niin raskaalle liikenteelle kuin yksityisellekin vuoteen 2030 mennessä, mikäli aikataulu tulee pitämään.

        Myös BMW valmisti vetyautosta esittelysarjan, jotka kiertävät pitkin maailmaa ko. teknologiaa esittelemässä ja markkinoimassa.

        ps. Kiina-riippuvuuteen ajava EV on jo itsessään ja lähtökohtaisesti poliitikkojen ratkaisu / pakottama, ei autoteollisuuden oma valinta, joka on nyt pakon vuoksi joutunut siiheen suunnilleen kaikki panoksensa laittamaan.

        "Kiina-riippuvuuteen ajava EV on jo itsessään"...

        Vetyauto on aivan yhtä "Kiina-riippuva". Akkuja valmistetaan nyt joka puolella maailmaa. Maailma on muuttunut parissa vuodessa tämän osalta.


    • Anonyymi

      Kuinka kauan vetyauton tankkaaminen kestää?

    • Anonyymi

      Harmi että eletään aina yhden totuuden aikaa, luulisi että tuolla instansseissa jotka vetävät suuria linjoja olisi hiukan radikaalimpia irtiottoja, mietin sitä että vastaantulevissa autissa on pääsääntöisesti yksi ihminen siis työmatkalla, kuski painaa sadan kilon alle tai yli, auto painaa 1000-1500 kiloa, vertasin vw id5 ja vw passatin painoa, id 5 800 kiloa raskaampi, siis aina vaan suurempaa massaa pitää kuljettaa tuon sadan kilon siirtämiseen.

    • Anonyymi

      Harmi vain että vetyautotkin painavat noin 1900 kg.

    • Anonyymi

      Toyota Mirai myynti epäonnistui pahasti vaikka siihenkin kaadettiin jokunen miljardi rahaa yli 10 vuoden ajan. Ei suurella rahalla toteutunut projekti välttämättä aina onnistu ja näin muuttuu lopulta järjettömäksi.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Marja sulkee liikkeen

      Nyt lähtee kylän ainoa kello ja kultaliike ja kenkäkauppa
      Oulainen
      27
      5323
    2. Oulaisten vaalit ovat hyvä alku, mutta lisää toimenpiteitä tarvitaan.

      Oulaisten vaalit ovat hyvä alku. Puolueväristä riippumatta hallituksen rikollisuutta torjuvat toimenpiteet tehoavat ja r
      Oulainen
      3
      4677
    3. Pääsiäisen terveiset kaivatullesi

      kaivatullesi tähän alas 💕💕
      Ikävä
      152
      1681
    4. Olen rakastunut sinuun mies edelleen

      Meidän yhteys on jossain ihan muualla kuin netissä, muistetaan se. Kaunista päivää sinulle 😍
      Ikävä
      155
      1446
    5. Sun ajatttelu tuo vaan julmuutta mut kukaan muu nainen ei voi korvaa sua

      Mut sun ajattelu saa mut itsetuhoseks ja uhmaan lakiakin😭😭💀 Se väärinymmärryksen määrä on käsittämätöntä. Helpottais
      Ikävä
      15
      1279
    6. Oletko loukannut

      Oletko loukannut tarkoituksella kaivattuasi?
      Ikävä
      93
      1114
    7. Kyläyhdistyksen tuho, kiitos sääntöukon

      Hyrynsalmen kyläyhdistyksen yleinen keskustelutilaisuus ja ylimääräinen kokous alkoi hyvin. Siellähän keskusteltiin oike
      Hyrynsalmi
      21
      1094
    8. viekää miehet naiset kunnon treffeille

      Ja käyttäytykää hyvin. Niin tehdään vaikutus. Miehen kuuluu tarjota naiselle.
      Ikävä
      206
      987
    9. En vittujakaan enää välitä sinusta nainen

      Toivottavasti en näe sinua enää koskaan. Jos näen, niin en ole näkevinäni. Et merkitse minulle enää mitään.
      Ikävä
      67
      958
    10. Milloin se sitten

      On? Se oikea hetki kun kerrot sille naiselle mitä tunnet häntä kohtaan?
      Ikävä
      37
      839
    Aihe