Autoteollisuuden suunnitelma B: "Vetyautojen vuoro tulee vielä"

Anonyymi-ap

Autoteollisuus on edelleen kiinnostunut vetyautoista ja on vakuuttunut niiden tulevan yhdeksi vaihtoehdoksi.

* Autoteollisuuden suunnitelma B: "Vetyautojen vuoro tulee vielä"

- https://tekniikanmaailma.fi/lehti/2b-2023/autoteollisuuden-suunnitelma-b-vetyautojen-vuoro-tulee-viela/

Mutta, vetyteknologian varjopuoliakin tulee tarkkailla ja sitä miten tutkimus niiden suhteen etenee.

"Vedyn käytöstä autojen polttoaineena paljastui ongelma – Vety reagoi metaania hajottavan ”ilmakehän pesuaineen” kanssa, tutkijat havaitsivat"

- https://tekniikanmaailma.fi/vedyn-kaytosta-autojen-polttoaineena-paljastui-ongelma-vety-reagoi-metaania-hajottavan-ilmakehan-pesuaineen-kanssa-tutkijat-havaitsivat/

Synteettisiin ja niidn edelleen kehittämiseen kannattaisi investoida mittavasti, sillä niiden asioista olisi mahdollista saada suht' lyhyellä aikajanalla radikaali parannus autoilun aiheuttamiin päästöihin.

Tämä aidon ekologisen vaihtoehdon innovointia odotellessa.

Ongelmana on se, että EU-politikka on _pakottanut_ autoteollisuuden sidosryhmineen investoimaan liki kaikki taloudelliset ja innovaiiviset voimavaransa tuolle yhdelle ainoalle pseudo-ekologiselle EV:lle ja sen vuoksi on vaikaa muuttaa suuntaa.

Aiemmasta "petroli-mafiasta" riskeeraa tulla "EV-mafia" joka tulee torppaamaan kilpailevat innovaatiot.

17

80

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      sijoittajat ottaa vedystä kaiken irti

    • Anonyymi

      Ensiksi vetyauton valmistus saastuttaa suurin piirtein yhtä paljon kuin täyssähköauton valmistus.

      Käyttövoiman puolesta vetyauton saastutusvaikutus on täyssähköautoon verrattuna kolminkertainen.

      Petroli-mafiasta riskeeraa tulla vety-mafia?

      • Anonyymi

        "Ensiksi vetyauton valmistus saastuttaa suurin piirtein yhtä paljon kuin täyssähköauton valmistus."

        Virheajattelua.

        "Käyttövoiman puolesta vetyauton saastutusvaikutus on täyssähköautoon verrattuna kolminkertainen."

        Vetykennoauto puhdistaa ilmaa noin kahden dieselin verran.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Ensiksi vetyauton valmistus saastuttaa suurin piirtein yhtä paljon kuin täyssähköauton valmistus."

        Virheajattelua.

        "Käyttövoiman puolesta vetyauton saastutusvaikutus on täyssähköautoon verrattuna kolminkertainen."

        Vetykennoauto puhdistaa ilmaa noin kahden dieselin verran.

        Huh huh mitä tietoista vääristelyä taas. Vedyn tuottaminen lisää päästöjä merkittävästi kuljetuksineen ja välipaineistuksineen. Ja päätät vastata "puhdistaa ilmaa" virheajattelulla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Huh huh mitä tietoista vääristelyä taas. Vedyn tuottaminen lisää päästöjä merkittävästi kuljetuksineen ja välipaineistuksineen. Ja päätät vastata "puhdistaa ilmaa" virheajattelulla.

        Vain älyllisesti rajoittuneet haaveilevat yhteen ainoaan Kiina-riippuvaiseen saasteakku- vaihtoehtoon hirttäytymistä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vain älyllisesti rajoittuneet haaveilevat yhteen ainoaan Kiina-riippuvaiseen saasteakku- vaihtoehtoon hirttäytymistä.

        Joo, hirttäydytään öljyfirmojen ajamaan vetyyn mieluummin? Tulee varmasti halvaksi. 🤣


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vain älyllisesti rajoittuneet haaveilevat yhteen ainoaan Kiina-riippuvaiseen saasteakku- vaihtoehtoon hirttäytymistä.

        Vain nettikiusaajat sortuvat pilkkaamiseen kun ei kommentti miellytä. Samaan tapaan toimii entinen presidentti Trump kun vastalauseet pitää hiljentää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vain nettikiusaajat sortuvat pilkkaamiseen kun ei kommentti miellytä. Samaan tapaan toimii entinen presidentti Trump kun vastalauseet pitää hiljentää.

        Siis Stellantis ja useampi muukin autonvalmistaja ovat ilmeisesti nettikiusaajia, koska kertovat olevan järjetöntä sitoutua yhteen ainaan vaihtoehtoon.

        Yleensäkin yhden ainoan atteen julistajlla tuppaa olemaan tiettyä rajoittuneisuutta erinäisistä syistä johtuen.

        Mutta joillekin on ilmeisestikin älykästä, moraalista ja länsi-yhteiskuntien turvaa ajavaa julistaa Kiina-riippuvaisuuteen ajavaa yhden ainoan aatteen saaste-akku-vaihtoiehtoa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siis Stellantis ja useampi muukin autonvalmistaja ovat ilmeisesti nettikiusaajia, koska kertovat olevan järjetöntä sitoutua yhteen ainaan vaihtoehtoon.

        Yleensäkin yhden ainoan atteen julistajlla tuppaa olemaan tiettyä rajoittuneisuutta erinäisistä syistä johtuen.

        Mutta joillekin on ilmeisestikin älykästä, moraalista ja länsi-yhteiskuntien turvaa ajavaa julistaa Kiina-riippuvaisuuteen ajavaa yhden ainoan aatteen saaste-akku-vaihtoiehtoa.

        Stellantis ja Toyota ovat niitä jälkeenjääneitä. Niiltä ei voi odottaa normaalia muihin valmistajiin verrattavaa suoritusta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Stellantis ja Toyota ovat niitä jälkeenjääneitä. Niiltä ei voi odottaa normaalia muihin valmistajiin verrattavaa suoritusta.

        EU on kirjannut lakiinsa vetyverkon rakentamisen valtaväylille ja eri solmukohtiin, niin raskaalle liikenteelle kuin yksityisellekin vuoteen 2030 mennessä, mikäli aikataulu tulee pitämään.

        Myös BMW valmisti vetyautosta esittelysarjan, jotka kiertävät pitkin maailmaa ko. teknologiaa esittelemässä ja markkinoimassa.

        ps. Kiina-riippuvuuteen ajava EV on jo itsessään ja lähtökohtaisesti poliitikkojen ratkaisu / pakottama, ei autoteollisuuden oma valinta, joka on nyt pakon vuoksi joutunut siiheen suunnilleen kaikki panoksensa laittamaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siis Stellantis ja useampi muukin autonvalmistaja ovat ilmeisesti nettikiusaajia, koska kertovat olevan järjetöntä sitoutua yhteen ainaan vaihtoehtoon.

        Yleensäkin yhden ainoan atteen julistajlla tuppaa olemaan tiettyä rajoittuneisuutta erinäisistä syistä johtuen.

        Mutta joillekin on ilmeisestikin älykästä, moraalista ja länsi-yhteiskuntien turvaa ajavaa julistaa Kiina-riippuvaisuuteen ajavaa yhden ainoan aatteen saaste-akku-vaihtoiehtoa.

        Joo, huudetaan vihreän sähkön perään ja tuhlataan se vähäisen sitten vetyyn ja synteettiseen polttoaineeseen. Sehän vasta tuhlausta onkin. Eikä tunnusteta kuinka kokonaisuutena tämä pitää myös saastetta yllä kun joudutaan pitämään hilikaivoksia ja hiilivoimaloita energian tuhlaamisen takia toiminnassa.

        https://keskustelu.suomi24.fi/t/17241677/tulevaisuuden-vetytalous-on-pitkaan-viherpesua


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        EU on kirjannut lakiinsa vetyverkon rakentamisen valtaväylille ja eri solmukohtiin, niin raskaalle liikenteelle kuin yksityisellekin vuoteen 2030 mennessä, mikäli aikataulu tulee pitämään.

        Myös BMW valmisti vetyautosta esittelysarjan, jotka kiertävät pitkin maailmaa ko. teknologiaa esittelemässä ja markkinoimassa.

        ps. Kiina-riippuvuuteen ajava EV on jo itsessään ja lähtökohtaisesti poliitikkojen ratkaisu / pakottama, ei autoteollisuuden oma valinta, joka on nyt pakon vuoksi joutunut siiheen suunnilleen kaikki panoksensa laittamaan.

        "Kiina-riippuvuuteen ajava EV on jo itsessään"...

        Vetyauto on aivan yhtä "Kiina-riippuva". Akkuja valmistetaan nyt joka puolella maailmaa. Maailma on muuttunut parissa vuodessa tämän osalta.


    • Anonyymi

      Kuinka kauan vetyauton tankkaaminen kestää?

    • Anonyymi

      Harmi että eletään aina yhden totuuden aikaa, luulisi että tuolla instansseissa jotka vetävät suuria linjoja olisi hiukan radikaalimpia irtiottoja, mietin sitä että vastaantulevissa autissa on pääsääntöisesti yksi ihminen siis työmatkalla, kuski painaa sadan kilon alle tai yli, auto painaa 1000-1500 kiloa, vertasin vw id5 ja vw passatin painoa, id 5 800 kiloa raskaampi, siis aina vaan suurempaa massaa pitää kuljettaa tuon sadan kilon siirtämiseen.

    • Anonyymi

      Harmi vain että vetyautotkin painavat noin 1900 kg.

    • Anonyymi

      Toyota Mirai myynti epäonnistui pahasti vaikka siihenkin kaadettiin jokunen miljardi rahaa yli 10 vuoden ajan. Ei suurella rahalla toteutunut projekti välttämättä aina onnistu ja näin muuttuu lopulta järjettömäksi.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      69
      1335
    2. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      106
      1227
    3. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      113
      1165
    4. Kirjoita nainen meistä jotain tänne

      tai minusta, ihan mitä haluat. Niinkin voi kirjoittaa, etteivät muut tunnista, esim. meidän kahdenkeskisistä jutuista. K
      Ikävä
      73
      1080
    5. Paras olisi vain unohtaa

      Tuleekohan tähän meidän tilanteeseen ikinä mitään selvyyttä. Epätoivo iskee taas, enkä jaksaisi enää odottaa. Kohta lop
      Ikävä
      62
      926
    6. IS viikonloppu 18-19.5.2024.

      Laatija Toni Pitkälä on itse laatinut ja kuvittanut 3- arvoista ristikkonsa. Nihkeästi tuntuu löytyvän ensimmäisiä var
      Sanaristikot
      76
      762
    7. Oliko vähä sometettu taas vai?

      Tuli aiva liika nopiaa traktorin perä vastahan. https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/2b3857b3-f2c6-424e-8051-506c7525223a
      Kauhava
      9
      702
    8. Voisitko laittaa

      Nimesi ensimmäisen ja kaksi viimeistä kirjainta tähän?
      Ikävä
      41
      701
    9. Kristityn megahyökkäys idän palstoilla on kauhistuttava

      Terroristikristityn megahyökkäys joka puolella on kauhistuttava, hänen viesteissään on järjetön määrä vihaa. Hän on idän
      Idän uskonnot
      362
      679
    10. S on minun etunimen kolmas kirjain.

      Mikä sinun etunimen kolmas kirjain on?
      Ikävä
      53
      666
    Aihe