On se kumma kun ei osata vaunun kanssa peruuttaa!!

Anonyymi-ap

Multa sujuu peruuttaminen yhtä hyvin kuin eteenpäin ajaminen.
Olenhan ollut rahtari jo 40 vuotta. Ajanut VAKia ja tukkirekkaa ja erikoiskuljetuksia.
Nämä onnettomat karavaanarit eivät osaa peruuttaa yhtä #itun kanakoppia ruutuunsa.
Siinä se on linkussa ja akka huitoo ja huutaa takana.

63

816

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Osaakko lentää Kumma jos et osaa

      • Anonyymi

        Siinäpä heti yksi joka ei osa peruuttaa. Pakko on turha vaihde näiden autossa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siinäpä heti yksi joka ei osa peruuttaa. Pakko on turha vaihde näiden autossa.

        Niin, mutta osaatko lentää?


    • Anonyymi

      Jaa tämä "vanha rahtari " on herännyt taas, yrittää sohia ja provosoida näillä peruutustaidoilla. Se että on ajannut autoa ammatikseen ei minusta ole kummoinenkaan saavutus. Monella on myös oikea koulutus ja ammatti ajotaidon lisäksi.

      • Anonyymi

        Minä hallitsen niin peruutuksen kuin eteenpäin ajamisenkin, sillä olenhan toiminut rekkakuskina yhtenäkin kesänä kymmeniä vuosia lähes kaikissa eurooppalaisissa suurkaupungeissa.


      • Anonyymi

        Minä en ole käynyt mitään kouluja rekan ajamiseen, heti peruskoulusta päästyäni aloin ajamaan skaanialla puuta metsästä. Oppi peruuttamaan, sitten ajoin soraa ja sen jälkeen rekkalla Eurooppaan. Enemmän oon ajanut takaperin rekalla kuin sinä poikanen etuperin henkilöautolla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minä en ole käynyt mitään kouluja rekan ajamiseen, heti peruskoulusta päästyäni aloin ajamaan skaanialla puuta metsästä. Oppi peruuttamaan, sitten ajoin soraa ja sen jälkeen rekkalla Eurooppaan. Enemmän oon ajanut takaperin rekalla kuin sinä poikanen etuperin henkilöautolla.

        Voihan piru mitä yhteiskunnan tukipilareita, onneksi teitä on olemassa, olette ainutlaatuisia taitajia.


    • Anonyymi

      Minä kävin koulut, enkä ole koskaan joutunut ajamaan rekalla metriäkään. Siististä sisätyöstä maksettiin paljon paremmin, kun osaa sellaista, mistä työpaikoilla oltiin valmiina maksamaan hyvin. Nyt olen jo terveenä hyvällä eläkkeellä.

      • Anonyymi

        Noita tuollaisia väliportaan pikkunilkkejä on Suomi pullollaan, mitään he eivät osaa, kunhan vaan saavat aikansa kulumaan jossakin nuhjuisessa konttorissa, ja saavat siitä "muka" työnteosta vielä jopa palkkaakin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Noita tuollaisia väliportaan pikkunilkkejä on Suomi pullollaan, mitään he eivät osaa, kunhan vaan saavat aikansa kulumaan jossakin nuhjuisessa konttorissa, ja saavat siitä "muka" työnteosta vielä jopa palkkaakin.

        Sitten näitä näkee kun saapuvat leirintäalueelle ja alkaa huvittava peruutus show🤣
        Ensin menee päin mäntyä, sitten menee jo oikean suuntaan mutta liian linkkuun, sitten menee toiselle puolelle linkkuun, sitten menee taas päin puuta, seuraavaksi menisi melkein oikein mutta liikaa oikealle, seuraavana ei siten lähde millään mitenkään menee heti liikaa linkkuun. Sitten menee nurmikolle, seuraavaksi taas liikaa linkkuun..🤣


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sitten näitä näkee kun saapuvat leirintäalueelle ja alkaa huvittava peruutus show🤣
        Ensin menee päin mäntyä, sitten menee jo oikean suuntaan mutta liian linkkuun, sitten menee toiselle puolelle linkkuun, sitten menee taas päin puuta, seuraavaksi menisi melkein oikein mutta liikaa oikealle, seuraavana ei siten lähde millään mitenkään menee heti liikaa linkkuun. Sitten menee nurmikolle, seuraavaksi taas liikaa linkkuun..🤣

        Intiaanikäännöksen nämä karavaanari urpot osaa luonnostaan kun työntävät auto-vaunu yhdistelmän niin €itun linkkuun🤣
        Pää pyörii kuin pöllöllä hytässä eivötkä #ottu näe että vaunu on melkein auton kyljesä kiinni...voi #ittu näitä tunareita prkl ja sitten näiden seassa pitäis uskaltaa liikenteessä ajaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Noita tuollaisia väliportaan pikkunilkkejä on Suomi pullollaan, mitään he eivät osaa, kunhan vaan saavat aikansa kulumaan jossakin nuhjuisessa konttorissa, ja saavat siitä "muka" työnteosta vielä jopa palkkaakin.

        No eipä ole vasen poski ryppyinen, eikä imusolmukesyöpää kuten rahtareilla.
        Elintaso, terveys ja eläke kunnossa ja ei kun etelänlämpöön talveksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Noita tuollaisia väliportaan pikkunilkkejä on Suomi pullollaan, mitään he eivät osaa, kunhan vaan saavat aikansa kulumaan jossakin nuhjuisessa konttorissa, ja saavat siitä "muka" työnteosta vielä jopa palkkaakin.

        Tuskin olisi sinullakaan paljoa ajettavaa, jos seillä konttorissa ei olisi näitä "pikkunilkkejä" hankkimassa firmalle asiakkaita ja järjestelemässä ajoja asiakkaiden tarpeiden mukaan.


    • Anonyymi

      onko sinulla puukengät ???peruutatko astinlaudalta peilit käännettynä

    • Anonyymi

      Onhan se outoa, että joku ei hallitse jotain asiaa kovin hyvin jota ei ole juurikaan tehnyt?
      Taitaa tuolla avaaja rahtarilla olla aika monta asiaa mitä ei hallitse yhtä hyvin kuin lukenut ja sivistynyt ihminen tai vaikka joku käsityön ammattilainen?
      Onhan se kiva jos on edes yksi asia josta voi ylpeillä, eli kärryn kanssa peruuttamisesta, hihii!

    • Anonyymi

      Peräkärryn kanssa kannattaa pihassa tai jossakin tyhjällä alueella harjoitella jos tuntuu että peruutus on epävarmaa tai joutuu korjaamaan usein.

      Oppii tekemään sopivaa ohjausta, katsomaan peileistä että kärri suorassa.

      Mihinkään ei kannata peruuttaa jos ei varmista onko jokin takana tai sinne menossa.

    • Anonyymi

      Voisiko aloittaja tulla johonkin neuvomaan ja näyttämään mallia ihan omilla vehkeillä. Mihin päin sitä rattia käännetään kun pitää peruuttaa vaikkapa oikealle ja peilistä katsottuna vasemmalle.

      • Anonyymi

        Ei minunkaan kukaan ole opettanut, koukusta suoraan kuorma-auton rattiin, siitä se lähti, pitkiä päiviä ja tuhansia kilometrejä. On kuulkaas koluttu upottavia metsäteitä, on perusteltu pimeässä niin metsäteillä kuin myös Saksan satamissa.
        Mulle peruuttaminen on kuin syöminen, samalla toki voi syödäkin kun peruuttaa, se on nääs helppoa kun sen osaa. Nämä karavaanarit kun eivät viitsi edes harjoitella.
        Yksi konsti on se että kun vaunu on ruudussa parkissa niin katsotaan auton peileistä miltä se näyttää kun vaunu on suorassa ruudussaan. Katsotaan vaunun kylkilinjaa ja samalla verrataan sitä ruudun reunaan, siitä lähdetään miltä se näyttää ja siihen pyritään.
        Hyvin usein näkee kun peruutusvauhti on aivan liian kova. Sitten on hyttä täynnä käsiä kun ei ehditä reagoida ja reagoidaan kääntämällä ensin rattia väärään suuntaan ja sitten yritetään korjata ja siitä se show alkaa voi ristus näiden amatöörien kanssa. Ihan hävettää katsella.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei minunkaan kukaan ole opettanut, koukusta suoraan kuorma-auton rattiin, siitä se lähti, pitkiä päiviä ja tuhansia kilometrejä. On kuulkaas koluttu upottavia metsäteitä, on perusteltu pimeässä niin metsäteillä kuin myös Saksan satamissa.
        Mulle peruuttaminen on kuin syöminen, samalla toki voi syödäkin kun peruuttaa, se on nääs helppoa kun sen osaa. Nämä karavaanarit kun eivät viitsi edes harjoitella.
        Yksi konsti on se että kun vaunu on ruudussa parkissa niin katsotaan auton peileistä miltä se näyttää kun vaunu on suorassa ruudussaan. Katsotaan vaunun kylkilinjaa ja samalla verrataan sitä ruudun reunaan, siitä lähdetään miltä se näyttää ja siihen pyritään.
        Hyvin usein näkee kun peruutusvauhti on aivan liian kova. Sitten on hyttä täynnä käsiä kun ei ehditä reagoida ja reagoidaan kääntämällä ensin rattia väärään suuntaan ja sitten yritetään korjata ja siitä se show alkaa voi ristus näiden amatöörien kanssa. Ihan hävettää katsella.

        "Mulle peruuttaminen on kuin syöminen, samalla toki voi syödäkin kun peruuttaa, se on nääs helppoa kun sen osaa. Nämä karavaanarit kun eivät viitsi edes harjoitella."

        Meille kun tämä karavaanarius on ennemminkin vapaa-ajan harrastus kuin nälän sanelemaa pakkotyötä, niin meidän ei ole tarpeen ollut edes opetella syömään samalla kun peruutamme.


    • Anonyymi

      Rekkakuski on pullukka. Lihapiirakka makkaralla + kurkkusalaattia

      • Anonyymi

        Eipähän tuuli heiluttele, 182cm/132kg.


    • Anonyymi

      En pelkää peruuttamista, olen peruuttanut vaunun ainakin ojaan, naapurivaunun keulaan, katukiveyksen reunaan ja liikennemerkkiin. Matkailuautolla en ole peruuttanut kuin lyhtytolppaan ja pihakoivuun, ja nekin ihan vaan vahingossa.

      • Anonyymi

        Noin se käy kun ei ole taitoa. Toisin se on mulla rahtarilla. Sopii lähteä viivalle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Noin se käy kun ei ole taitoa. Toisin se on mulla rahtarilla. Sopii lähteä viivalle.

        Kannattaa olla ylpeä siitä kun elämässä on olemassa edes yksi osaamisalue jonka hallitsee.


    • Anonyymi

      Olen aina ihmetellyt, miksi ihmiset peruuttelee vaununsa kanssa! Minulla on ollut jo vuosia koukku myös etupuskurissa. On meinaan siistiä siirtää vaunu paikalleen, kun näkee, mihin se menee. Sen hinauslenkin tilalle hitsailin tallissa nupin pultinpäähän ja sitten kiinnitän sen peruutustarpeen tullen etupuskuriin ja kas kun vaunu liikkuu oikealle paikalle ihan hetkessä. Joku teistä on nähnytkin tempun!

      Tietysti palstalla esiintyvät trollit eivät ole nähneet luultavasti leirintäaluettakaan, mutta höpöttävät jollain hoitolaitoksen tietokoneella omia juttujaan täällä päästäkseen päässään pyöriviä pöpöjään karkuun.

      • Anonyymi

        Jotku hitsailee koukkuja jokapuolelle, jotku opettelee peruuttamaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jotku hitsailee koukkuja jokapuolelle, jotku opettelee peruuttamaan.

        Niinpä! Kun on märkä nurmikko, iso vaunu ja etuveto autossa, pitää hallita ne huonotkin olosuhteet ja silti saada vaunu oikealle paikalle. Siksi on hyvä olla varustautunut kaikkeen, kun ei äiti ehdi joka hätään ja itkuun auttamaan. Viisautta on varustautua moniin tilanteisiin jo ennenkuin joutuu tosi ongelmiin. Se on sitä oikeaa viisautta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jotku hitsailee koukkuja jokapuolelle, jotku opettelee peruuttamaan.

        Ja jotkut yrittää ostella käytettyjä vaunujen takapuskureita Facen Karavaanarit- palstalla, kun eukko enää suostunut huutelemaan ohjeita ja sitten ukko työnsi vaunun miten sattuu. Ja sattuihan se, kun monta sataa maksava muovipuskuri olikin tuhannen päreinä eikä niitä saa käytettyinä, koska on niin kova kysyntä.

        Teetä irroitettava etukoukku, niin sinäkin osaat laittaa vaunun just kohdalleen! Huommatko muuten, että se vetokuula kiinnitetään oikealle puolelle auton puskuria ja silloin kuski näkee hyvin vaunun linjan ja peruutus on ihailtavan helppoa ja tarkkaa. kun kuski näkee kylkilinjan suunnan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja jotkut yrittää ostella käytettyjä vaunujen takapuskureita Facen Karavaanarit- palstalla, kun eukko enää suostunut huutelemaan ohjeita ja sitten ukko työnsi vaunun miten sattuu. Ja sattuihan se, kun monta sataa maksava muovipuskuri olikin tuhannen päreinä eikä niitä saa käytettyinä, koska on niin kova kysyntä.

        Teetä irroitettava etukoukku, niin sinäkin osaat laittaa vaunun just kohdalleen! Huommatko muuten, että se vetokuula kiinnitetään oikealle puolelle auton puskuria ja silloin kuski näkee hyvin vaunun linjan ja peruutus on ihailtavan helppoa ja tarkkaa. kun kuski näkee kylkilinjan suunnan.

        Caravan peilit on siksi että näkee vaunun kyljen ja siitä taaksepäin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Caravan peilit on siksi että näkee vaunun kyljen ja siitä taaksepäin.

        Ja järki on sitä varten, että sitä käytetään elämän helpottamiseksi ja uusia keksintöjä luomaan. Muutenhan me kulkisimme hevoskyydillä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja jotkut yrittää ostella käytettyjä vaunujen takapuskureita Facen Karavaanarit- palstalla, kun eukko enää suostunut huutelemaan ohjeita ja sitten ukko työnsi vaunun miten sattuu. Ja sattuihan se, kun monta sataa maksava muovipuskuri olikin tuhannen päreinä eikä niitä saa käytettyinä, koska on niin kova kysyntä.

        Teetä irroitettava etukoukku, niin sinäkin osaat laittaa vaunun just kohdalleen! Huommatko muuten, että se vetokuula kiinnitetään oikealle puolelle auton puskuria ja silloin kuski näkee hyvin vaunun linjan ja peruutus on ihailtavan helppoa ja tarkkaa. kun kuski näkee kylkilinjan suunnan.

        Opettele edes jotain muuta kun hitsausta. Varmaan ajat jokkista kun olet niin kova hitsaamaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Opettele edes jotain muuta kun hitsausta. Varmaan ajat jokkista kun olet niin kova hitsaamaan.

        Joo, kaikki hitsausluokat on suoritettu ja kokemusta on riittävästi! Se tekee, joka osaa ja muut kadehtivat, jos eivät osaa. Ihmiselle on annettu äly sitä varten, että sitä voi käyttää ja keksiä arkea helpottavat ratkaisut pulmiin. Vai pitääkö kaikki mennä sieltä "vaikeemman kautta"? Mutta tokihan en kiellä sitä, se kun on ihan oma valinta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joo, kaikki hitsausluokat on suoritettu ja kokemusta on riittävästi! Se tekee, joka osaa ja muut kadehtivat, jos eivät osaa. Ihmiselle on annettu äly sitä varten, että sitä voi käyttää ja keksiä arkea helpottavat ratkaisut pulmiin. Vai pitääkö kaikki mennä sieltä "vaikeemman kautta"? Mutta tokihan en kiellä sitä, se kun on ihan oma valinta.

        Osaat hitsata kaikissa luokissa mutta et osaa peruuttaa missään etkä millään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jotku hitsailee koukkuja jokapuolelle, jotku opettelee peruuttamaan.

        Aikoinaan tuli opeteltua peruuttaminen vaunun kanssa pahaankin paikkaan. Viimeinen tikki oli telivaunun hankinta, silloin vielä lisäsin harjoittelua koska vaunua ei laitettu enää mihinkään käsin työnnellen.

        Moni karavaaniyhdistys järjestää ajoharjoittelutapahtumia, jossa asiantuntija opettaa vaunun käsittelyä kädestä pitäen. Olen vielä kehitellyt kokemustani suorittamalla ajotaitomerkkejä mestariluokkaan saakka ("suurvisiirimerkkiä" en ole katsonut enää tarpeelliseksi). Enkä ole elämässäni ajanut koskaan "rekkaa", ei ole kyseistä ajokorttiakaan.


    • Anonyymi

      kyllä puukenkä pullukka osaa

      • Anonyymi

        Siinä taas yksi rapajuoppokaravaanari älähti, eikö viimeksi peruutus onnistunut, menikö vaunu linkkuun🤣
        Meinaskos vetoaisa vääntyä🤣🤣
        Kyllä olis sullekin paras jos siirryt telttailuun ja hankit pienemmän auton. Joku Nissan Micra vois olla sopiva peruutella.🤣🤣🤣🤣🤣


    • Anonyymi

      Oho, ja vain 40 vuotta harjoitellut ja osaat jo. Hyvä poika!

      • Anonyymi

        Tiedäthän, vain harjoitus tekee mestarin, ei suunsoitto!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tiedäthän, vain harjoitus tekee mestarin, ei suunsoitto!

        Älä tule mulle opettamaan miten peruutetaan. 44 vuotta olen rekaa ajanut ja kaikenlaisia härveleirä niin kyllä kuule tiijän miten oppii peruuttamaan..perklele kun kaikenlaiset karavaanarit tulee tänne aunomasm.päätän ja opettamaan veteraania miten oppii peruuttamaan voi jumalauta sentään.


    • Anonyymi

      osaatko myös peruuttaa polkupyörällä yhtä hyvin kuin ajaa eteenpäin?

    • Anonyymi

      Joskus seurasin kuinka täysperävaunullista tukkirekkaa ajavalla vaunun peruuttaminen olikin hankalaa. Johtui siitä että perävaunu kääntyy eri tavalla peruuttaessa jos kyse on puoliperävaunusta (matkailuvaunu) tai täysperävaunu.

      Entä sujuuko sinulta helposti myös superrekan peruutus (puoliperän perässä täysperä)?

      • Anonyymi

        Minä olen kyllä peruutellut kummempiakin värkkejä kuin superrekkaa asfaltilla.
        On ollut tukkirekkaa ja kapeita soratietä, intiaanikäännöksen oon tehny täys kuorma päällä, erikoiskuljetuksiakin on tullut ehkä vähän peruuteltua ja välillä on menty rekoilla kylkimyyryä.
        Kukaan ei oo peruuttanut niin palijo kun minä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minä olen kyllä peruutellut kummempiakin värkkejä kuin superrekkaa asfaltilla.
        On ollut tukkirekkaa ja kapeita soratietä, intiaanikäännöksen oon tehny täys kuorma päällä, erikoiskuljetuksiakin on tullut ehkä vähän peruuteltua ja välillä on menty rekoilla kylkimyyryä.
        Kukaan ei oo peruuttanut niin palijo kun minä.

        Tuo uskotaan jo. Vaihda jo juttua kun itselles vastailet. Juuri nämä jotka täällä suunapäänä vaahtoo joka asiasta pilaa nää keskustelut.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuo uskotaan jo. Vaihda jo juttua kun itselles vastailet. Juuri nämä jotka täällä suunapäänä vaahtoo joka asiasta pilaa nää keskustelut.

        Mutta minäpä ole peruuttanut yli 500metristä junaa! Mitäs siihen sanotte😊


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mutta minäpä ole peruuttanut yli 500metristä junaa! Mitäs siihen sanotte😊

        No nyt löytyi oikein ylimestari. Jo joutuu rahtarit lyhyine yhdistelmineen häpeään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mutta minäpä ole peruuttanut yli 500metristä junaa! Mitäs siihen sanotte😊

        Pienet ovat teidän kulkimet.

        Minäpä olen peruuttanut yli 100 000 tonnin lastia kuljettavaa tankkialusta eli öljylaivaa! Ei se ollut edes vaikeaa!
        terv. merimies


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pienet ovat teidän kulkimet.

        Minäpä olen peruuttanut yli 100 000 tonnin lastia kuljettavaa tankkialusta eli öljylaivaa! Ei se ollut edes vaikeaa!
        terv. merimies

        Menipä trollaajien suut suppuun! Tankkeria on hivenen vaikea "peruuttaa", kun on otettava niin monta tekijää huomioon.
        terv. merimies


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Menipä trollaajien suut suppuun! Tankkeria on hivenen vaikea "peruuttaa", kun on otettava niin monta tekijää huomioon.
        terv. merimies

        Kylläpä täällä nyt vitsaillaan..mutta pystytäänkö asiassa.
        Toissapäivänä taas näin kun erään marketin pihalla karavaanari yritti oikaista auto+asuntovaunu yhdistelmää kahteen ruutuun suoraan. Voi **malauta mitä sahaamista, auto ja vaunu teki edestakaista liikettä ja kummankaan sivuttaissijainti ei muuttunut miksikään, sitä sama rataa edestakaisin.
        Mulla olisi homma hoitunut 20sekunnissa, on tullut pidempiäkin yhdistelmiä oiottua ja ahtaamissa paikoissa eikä siinä tarvii kenenkään olla huitomassa kuin kapellimestari


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kylläpä täällä nyt vitsaillaan..mutta pystytäänkö asiassa.
        Toissapäivänä taas näin kun erään marketin pihalla karavaanari yritti oikaista auto asuntovaunu yhdistelmää kahteen ruutuun suoraan. Voi **malauta mitä sahaamista, auto ja vaunu teki edestakaista liikettä ja kummankaan sivuttaissijainti ei muuttunut miksikään, sitä sama rataa edestakaisin.
        Mulla olisi homma hoitunut 20sekunnissa, on tullut pidempiäkin yhdistelmiä oiottua ja ahtaamissa paikoissa eikä siinä tarvii kenenkään olla huitomassa kuin kapellimestari

        Ei se "laivan peruutus" ole mikään vitsi! Sitä on harjoiteltu. Siinäkin tarvitaan koulutusta, kokemusta ja perstuntumaa aivan samoin kuin rekalla ja auto-vaunuyhdistelmällä. Sen oppii vain harjoittelemalla ja oppimalla niksit yhdistelmän liikuttamiseen taaksepäin. Valitettavasti niin moni lähtee vain reissuun ja luottaa onneensa ilman harjoittelun tuomaa tietotaitoa. Harjoittelua ja taas harjoittelua, niin hyvä tulee.
        Aloittaja tosin on tyypillinen nettihörhö kaljalasinsa äärellä yrittäen trollailullaan saada ihmiset kiukkuisiksi ja saa vastauksista kiksit, kun vaimonsa ei oikein jaksa enää häntä ymmärtää. Ymmärrän kyllä vaimon väsyneisyydenkin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kylläpä täällä nyt vitsaillaan..mutta pystytäänkö asiassa.
        Toissapäivänä taas näin kun erään marketin pihalla karavaanari yritti oikaista auto asuntovaunu yhdistelmää kahteen ruutuun suoraan. Voi **malauta mitä sahaamista, auto ja vaunu teki edestakaista liikettä ja kummankaan sivuttaissijainti ei muuttunut miksikään, sitä sama rataa edestakaisin.
        Mulla olisi homma hoitunut 20sekunnissa, on tullut pidempiäkin yhdistelmiä oiottua ja ahtaamissa paikoissa eikä siinä tarvii kenenkään olla huitomassa kuin kapellimestari

        Olisit menny neuvomaan ja huitomaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mutta minäpä ole peruuttanut yli 500metristä junaa! Mitäs siihen sanotte😊

        Minäpä näytin sulle merkkiä niin osui oikeaan paikkaan.


    • Anonyymi

      Mitä se alottaja tekee karavaanareiden seassa. Telttailetko?

      • Anonyymi

        Minä oon yöpynyt neljäkymmentä vuotta rekan hytissä niin mulle riittää huoltoasemien pihat ja levähdyspaikka, on tullut katseltua auton ikkunasta iltaisin järven rantaa, synkkä kuusikkoa, vuoristoa ja merenrantaa. Peruutustaito on tallella nääs mutta karavaanarit, nuo *itun teiden tukot ei oo ikänä oppinut edes peruuttamaan ja huonosti ne osaa ajaa eteenpäinkin. Satoja kertoja ollut tilanne että on tehnyt mieli työntää styroxikoppi ojaan Scanialla.


    • Anonyymi

      Mikäs kumma tuo nyt on? Kyseessä näyttää kuitenkin olevan ihan erityinen taito, jonka hallitsemisesta olet kovin ylpeä 40 vuoden harjoittelun jälkeen. Mitenpä siihen tavan talliainen pystyisi.

      • Anonyymi

        Joko kohta taas rutisee ja vaunu linkussa? Karavaanarit kun lähtee sankoin joukoin reissuun. Leirintäalueella täytyisi ruuduissa olla pakko-ohjaus vaunulle, niin järeä kiskot ohjaamaan vaunua ettei sitä linkkuun saa. Julmetun leveä ohjauskita että taatusti puusilmäkaravaanait siihen osuu. Päätyyn vielä järeämmät stopparit.
        *ittu että taas saa nauraa näille puusilmille..kytkin käryää ja akka huitoo🤣 ei ihme että äijistä on tullut alkoholisteja🤣🤣


    • Anonyymi

      Mikä se semmonen ohjauskita on. Missä sitä käytetään. Onko niitä pienempiä kun se julmetun suuri ?

      • Anonyymi

        Se on semmonen mitä nämä puusilmäkaravaanarit tarvitsee että vaunu ajautuu väkisin leirintäalueella oman ruutuunsa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se on semmonen mitä nämä puusilmäkaravaanarit tarvitsee että vaunu ajautuu väkisin leirintäalueella oman ruutuunsa.

        Millainen on puusilmäkaravaanari ?? Onko niillä oma feispuukkiryhmä ?


    • Anonyymi

      puukenkä pullukka on taas ottanut kuppia, kun vaan peruuttaa astinlaudalta peilit käännettynä.

      • Anonyymi

        *ittu mnä peruutan vaiston varassa, kylä ratista tuntee mihin ne mennään, turha tulla *aatana tänne vinkumaab


    • Anonyymi

      Joko aloittaja on opetellut peruuttamaan, kausi kohta alkaa.. Kohta on jo kiire.

    • Anonyymi

      KOVIN LEVEESTI ALOTTAJA ALOTTI AJAJAMISEN VARMAANKIN KUMIAISA VETURIN JA KÄRRIN VÄLISSÄ KUMIAISA NÄÄS AINA PALAUTUU MUOTOONSA. VARMAAN PUUKENGÄT JALASSA RANTA ROLEXI RANTEESSA TUKKA TAKAKA KEIMOLAN NESTEELLÄ. OOTKO PALJOKIN PYKÄLTÄNY MÄKI MAASTOSSA 70 TONNISTA MUTTA EIHÄN MÄKIÄ LÄNNESSÄ JA ETELÄSSÄ OLE VAIN PIKKU KUMPUJA.

    • Anonyymi

      MITENKÄHÄN TUO PYKÄLTÄMINEN SINULTA SUJUU KUN JENKKIEN AITO OIKEA FULLERI ASKI ISOSSA AUTOSSA VAIKKAPA SARKOLANMÄKI, LEIVONMÄKI, KOLI JERONTIE.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tollokin tajuaa että Timo Vornanen

      oli joutunut äärimmäiseen tilanteeseen ampuessaa yhden laukauksen katuun. Ei poliisi tee tuollaista hetken mielijohteest
      Maailman menoa
      662
      4906
    2. Istuva kansanedustaja epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta

      Seiskan tietojen mukaan Timo Vornanen on epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta eikä kenellekään taatusti tul
      Maailman menoa
      468
      3529
    3. Timo Vornanen kilahti

      Mikähän sille kansanedustajalle polisiisi miehelle on noin pahasti mennyt hermot , että tulevaisuudensa pilasi totaalise
      Kotka
      155
      3268
    4. Pullonpalautusjärjestelmä muuttuu - paluu menneisyyteen

      EU suuressa viisaudessaan on päättänyt, että pulloja pitää kierrättää. Jos oikein ymmärsin, nykyisen järjestelmänmme ti
      Maailman menoa
      169
      2518
    5. Sininen farmari - Ford Focus- YFB-842 on poliisilta kadoksissa Kauhajärvellä

      https://alibi.fi/uutiset/poliisilta-poikkeuksellinen-vihjepyynto-autossa-oleva-henkilo-on-avuntarpeessa/?shared=29255-2d
      Lapua
      10
      2339
    6. 257
      1923
    7. Onko oikeudenmukaista? Yhdellä taholla yllättävä valta-asema Tähdet, tähdet -voittajan valinnassa!

      Näinpä, onko sinusta tämä oikein? Viime jaksossakin voittaja selvisi vain yhden äänen erolla ja tänä sunnuntaina ensimm
      Tv-sarjat
      23
      1477
    8. Persukansanedustaja Timo Vornanen ammuskellut Helsingissä

      Poliisi siviiliammatiltaan, luvallinen ase mukana baarissa tällä hemmetin valopääpersulla. Meni eduskunnasta suoraan baa
      Haapavesi
      99
      1373
    9. No kerros nyt nainen

      Kumpi mielestäsi oli se joka väärinkäsitti kaiken? Nyt voi olla jo rehellinen kun koko tilanne on jo lähes haihtunut.
      Ikävä
      100
      1359
    10. Nainen, mietit miten minä jaksan

      En voi hyvin. Nykyään elämäni on lähinnä selviytymistä tunnista ja päivästä toiseen. Usein tulee epävarma olo, että mite
      Ikävä
      89
      1140
    Aihe