Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Nopea laihdutus on suurin virhe

Anonyymi-ap

Tämän asian olen todennut monesti ennenkin.Nyt totesin sen nyt uudestaan ja se näyttää pitävän paikkansa.
Olen laihduttanut monesti ennen nopeasti,mutta tämä hitaampi tapa on huomattavasti parempi monellakin tavalla.

Terveellinen laihdutusnopeus 1-2 kiloa kuukaudessa

https://yle.fi/a/3-9005511

39

264

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Riippuu menetelmästä! Minulle sopi parhaiten nopea, 6:n viikon rykäisy täydellisellä 0-hiilarikuurilla ja sen jälkeen ennakkoon suunnitelu elämäntapa koskien syömistä, juomista ja liikuntaa. Tehosi ja on pysynyt.
      Paino on sama kuin kuurin jälkeen 40-vuotta sitten mutta kehon koostumus on viime vuosina muuttunut.

    • Anonyymi

      Höpöukon tarinaa. Kaikki tavat voivat olla yhtä hyviä. Oleellista on se, mitä ja miten onnistuu dieetin jälkeen.

      Jos laihduttaa viittä kiloa viisi vuotta, ongelma on korvien välissä.

      • Anonyymi

        Hän kylläkin puhui 1–2 kilosta kuukaudessa, jota monet asiantuntijat suosittelevat. Luitko yhtään linkin tekstiä?

        ”Liian ripeä laihduttaminen voi tuoda mukanaan muun muassa kihtiä, sappikiviä ja ravintoaineiden puutosta. Elimistö saattaa myös menettää paljon muuta kuin rasvakudosta.”


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hän kylläkin puhui 1–2 kilosta kuukaudessa, jota monet asiantuntijat suosittelevat. Luitko yhtään linkin tekstiä?

        ”Liian ripeä laihduttaminen voi tuoda mukanaan muun muassa kihtiä, sappikiviä ja ravintoaineiden puutosta. Elimistö saattaa myös menettää paljon muuta kuin rasvakudosta.”

        Nopeasti laihdutetut kilot lihoo yleensä takaisin ja hitaasti laihdutettuna laihtuminen on monesti pysyvämpää.

        Hitaan laihdutuksen etu on siinäkin että siinä oppii syömään niin miten yleensä pitäisikin syödä.
        Jos kuuri on nopea tätä asiaa ei ole ja siitä johtuen syö helposti liikaa.kuurin loputtua ja lihoo takaisin.


    • Anonyymi

      Paras tapa laihduttaa on lihavilla nopeasti eli 1-2 kiloa viikossa. Se tarkoittaa 1000-2000 kalorin vajausta päivässä. Laihat eivät ole laihduttajina kiinnostavia, koska syyt saattavat olla todella turhamaisia.

      • Anonyymi

        Laihduttaminen ja sen nopeuden pohtiminen perustuu ajatukseen, että laihtumisen jälkeen kaikki muuttuu enkä enää syö hyvällä ruokahalulla epäterveellisiä ruokia.

        Parempi olisi lopettaa laihdutuskuuri ja ryhtyä syömään kuin ihannepainoinen alter egoni söisi ja noudattaa tätä dieettiä eli ruokavaliota koko loppuelämä. Jos et edes tähän kykene, kannattaako sitten noudattaa tiukempaa dieettiäkään, koska paino vääjäämättä nousisi entisiin lukemiin, koska todistetusti et kykene syömään kuin ihannepainoinen alter egosi söisi. Jos taas kykenet, takaan että painosi pikku hiljaa alkaa pudota alaspäin.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Laihduttaminen ja sen nopeuden pohtiminen perustuu ajatukseen, että laihtumisen jälkeen kaikki muuttuu enkä enää syö hyvällä ruokahalulla epäterveellisiä ruokia.

        Parempi olisi lopettaa laihdutuskuuri ja ryhtyä syömään kuin ihannepainoinen alter egoni söisi ja noudattaa tätä dieettiä eli ruokavaliota koko loppuelämä. Jos et edes tähän kykene, kannattaako sitten noudattaa tiukempaa dieettiäkään, koska paino vääjäämättä nousisi entisiin lukemiin, koska todistetusti et kykene syömään kuin ihannepainoinen alter egosi söisi. Jos taas kykenet, takaan että painosi pikku hiljaa alkaa pudota alaspäin.

        Näinpä. Myöa jos on jatkuvassa dieettikierteessä niin tuskin onnistuu ikinä.


      • Anonyymi

        Minä olen aivan eri mieltä.Jos laihtuu liian nopeasti laihtumista PITÄÄ HIDASTAA niin että laihtuu VAIN 2 kiloa kuukaudessa KOSKA nopeasti laihdutetu kilot LIHOO 100 PROSENTTIESEELA varmuudella takaisin.🤔

        Tärkeintä on opetella syömään niin että ei liho takaisin.😲
        Sitä joutuu aloittamaan aina uudestaan jos ei opi syömään oikein.

        Olen eri mieltä tuosta turhamaisuudestakin.Sitä on laiha vasta sitten kun läskiä ei ole yhtään.Ei vatsassa saa olla yhtään edes vatsamakkaroita.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Laihduttaminen ja sen nopeuden pohtiminen perustuu ajatukseen, että laihtumisen jälkeen kaikki muuttuu enkä enää syö hyvällä ruokahalulla epäterveellisiä ruokia.

        Parempi olisi lopettaa laihdutuskuuri ja ryhtyä syömään kuin ihannepainoinen alter egoni söisi ja noudattaa tätä dieettiä eli ruokavaliota koko loppuelämä. Jos et edes tähän kykene, kannattaako sitten noudattaa tiukempaa dieettiäkään, koska paino vääjäämättä nousisi entisiin lukemiin, koska todistetusti et kykene syömään kuin ihannepainoinen alter egosi söisi. Jos taas kykenet, takaan että painosi pikku hiljaa alkaa pudota alaspäin.

        Arnold S. toimiva neuvo oli, että elä kuin jo olisit ihannepainossasi!
        Kun ajattelee olevansa x-kg laihempi, niin syö ja kuntoilee kuin diinä painossa oleva. Hyvällä mielellä koko ajan ja laihtuu tasaisesti.
        Arska ajatteli olevansa mr.muskeli nuorena.
        Seuraavaksi filmitähti Hollywoodissa ja viimeinen tavoite poliitikko.
        Kaikelle naurettiin, mutta heille meni luu kurkkuun!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minä olen aivan eri mieltä.Jos laihtuu liian nopeasti laihtumista PITÄÄ HIDASTAA niin että laihtuu VAIN 2 kiloa kuukaudessa KOSKA nopeasti laihdutetu kilot LIHOO 100 PROSENTTIESEELA varmuudella takaisin.🤔

        Tärkeintä on opetella syömään niin että ei liho takaisin.😲
        Sitä joutuu aloittamaan aina uudestaan jos ei opi syömään oikein.

        Olen eri mieltä tuosta turhamaisuudestakin.Sitä on laiha vasta sitten kun läskiä ei ole yhtään.Ei vatsassa saa olla yhtään edes vatsamakkaroita.

        Samaa mieltä ja vielä, kun on laihtunut päämääräänsä, sitä on jatkettava -kg ja yhtä monta kuukautta. Minulla -6kg=6kk tarkkana kuin porkkana.
        Laihdutuskuurinjälkeen ei mässätä, vaan normaali kcal koko ajan.

        30% laihdutuksessa liikunnasta ja 70% -kcal. -500kcal/pvä laihtumiseen on välttämätöntä. Pelkkä liikunta ei riitä laihtumiseen.

        Olen ollut 63kg-62kg 2kk pelkän 1t kävelyä ja 3*voimistelua/viikko
        Normaali tarve kcal eli n. 2000kcal/pvä. Olo on ollut hyvä koko ajan.
        Viimeiset 6kg eivät tipu ilman -500kval/pvä ja lihasvoimakuntoilua.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Laihduttaminen ja sen nopeuden pohtiminen perustuu ajatukseen, että laihtumisen jälkeen kaikki muuttuu enkä enää syö hyvällä ruokahalulla epäterveellisiä ruokia.

        Parempi olisi lopettaa laihdutuskuuri ja ryhtyä syömään kuin ihannepainoinen alter egoni söisi ja noudattaa tätä dieettiä eli ruokavaliota koko loppuelämä. Jos et edes tähän kykene, kannattaako sitten noudattaa tiukempaa dieettiäkään, koska paino vääjäämättä nousisi entisiin lukemiin, koska todistetusti et kykene syömään kuin ihannepainoinen alter egosi söisi. Jos taas kykenet, takaan että painosi pikku hiljaa alkaa pudota alaspäin.

        Olen samaa mieltä. Ruveta syömaan kuten normaalipainoinen. Kyllä se kysyy itsehillintää. Se on kuitenkin paras tapa. Horjahdukset eivät ole enää niin suuria. Jos joskus herkuttelen, se jää lyhyeksi.


    • Anonyymi

      Ensin nopea kuuri ja sen jälkeen saavuttua tavoitetta ylläpitävä, ennalta suunniteltu elämäntapa. Ei mitään jojoilua eikä jälkilihomista.

      • Anonyymi

        Tuossa oli kerrottu muutamalla sanalla kaikki tarvittava.


      • Anonyymi

        Miksi kuurin pitää olla nopea tai miksi hidas?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi kuurin pitää olla nopea tai miksi hidas?

        Nopea sopi minulle. Ei mitään laskemisia eikä vahtimisia. Kerran viikossa vaakalla.
        Ainoa seuranta olivat ketoosiliuskat, niiden värjääntyminen.
        Jatkoelämän suunnittelu tapahtui järjellä, ei laskemalla.
        Sapuskoinnin laatu ja rytmitys sellaiseksi että se täyttää kaikki tarpeet mutta ei turhia mössöjä.
        Keikkatöissä olivat työpaikkojen eineiskeittiöistä toimitetut rasvaiset, suolaiset, mauttomat mössöt uhkana mutta niistäkin selvisin ilman korvaustankkauksia.
        Kaksi keikkakaveriani tulivat työpaikalta asunnolle nakkikioskin kautta. Täydensivät herkutteluaan oluella. Vain toisella oli ylipainoa mutta se ei huolettanut kaveria.
        Jäätyäni kotiin asia oli yksinkertainen. Suunnittelin, ostin ja valmistin sapuskat.
        Kuten sanoin, paino on pysynyt samassa kymmenet vuodet mutta ikääntymisen myötä on kehon koostumus muuttunut.

        "Kosteina" jaksoina olen tietoisesti varonut turha mässyttämistä. Mieleni tekisi vaniljajäätelöä mutta sen asemesta olen harkitun niukasti närkkinyt keittokinkkua.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nopea sopi minulle. Ei mitään laskemisia eikä vahtimisia. Kerran viikossa vaakalla.
        Ainoa seuranta olivat ketoosiliuskat, niiden värjääntyminen.
        Jatkoelämän suunnittelu tapahtui järjellä, ei laskemalla.
        Sapuskoinnin laatu ja rytmitys sellaiseksi että se täyttää kaikki tarpeet mutta ei turhia mössöjä.
        Keikkatöissä olivat työpaikkojen eineiskeittiöistä toimitetut rasvaiset, suolaiset, mauttomat mössöt uhkana mutta niistäkin selvisin ilman korvaustankkauksia.
        Kaksi keikkakaveriani tulivat työpaikalta asunnolle nakkikioskin kautta. Täydensivät herkutteluaan oluella. Vain toisella oli ylipainoa mutta se ei huolettanut kaveria.
        Jäätyäni kotiin asia oli yksinkertainen. Suunnittelin, ostin ja valmistin sapuskat.
        Kuten sanoin, paino on pysynyt samassa kymmenet vuodet mutta ikääntymisen myötä on kehon koostumus muuttunut.

        "Kosteina" jaksoina olen tietoisesti varonut turha mässyttämistä. Mieleni tekisi vaniljajäätelöä mutta sen asemesta olen harkitun niukasti närkkinyt keittokinkkua.

        Tässä se pulma, että nuorena söi koko ajan jäätelöä, kakkuja.
        Oli laiha koko ajan; 60cm vyötäröllä ja normaalipituinen.
        Iän mukana vyötärö posahtanut 70-75cm ja mahdotonta pienentää!
        Rasva% lisääntynyt ja lihas% vähentynyt. Ei jaksa enää tunnin rääkkiä.
        20m-30m voimistelu vie mehut, mutta saa voimaan hyvin!
        Joskus vain 5m-10m ja puhkuu väsyneenä.
        Vaikeaa pitää 1000kcal/pvä, mikä olisi -500kcal/pvä.
        Voimaton ja masentunut olo sillä energiamäärällä.


    • Anonyymi

      Jos haluaa pysyviä muutoksia, niin pysyvä elämäntapamuutos ja 1-2 kiloa kuukaudessa painon pudottaminen on ainoa oikea tapa. Minun mielestäni n. 20 kg vuodessa eli vajaat 2 kiloa kuukaudessa on sekin melko nopea tapa saada ulkomuotoon näkyviä muutoksia. Sitten, kun on pysyvillä elämäntapamuutoksilla päässyt tavoitepainoon voi päivittäin syötyä kalorimäärää hieman nostaa ja kroppa kyllä kestää ilman pysyvää painon nousua silloin tällöin tapahtuvat kohtuulliset herkuttelut ns. kielletyilläkin ruoka-aineilla jos muuten syö pääasiassa terveellisesti. Suurin syy painon pudotuksen epäonnistumiseen on oma kielteinen asenne kaikkeen ennen kokemattomaan kuten uudet ruoka-aineet, uudet maut ja vatsan täyttyminen pienemmillä annoksilla.

      • Anonyymi

        "Jos haluaa pysyviä muutoksia, niin pysyvä elämäntapamuutos ja 1-2 kiloa kuukaudessa painon pudottaminen on ainoa oikea tapa."

        Siinä oli mielipide. Faktaa ei ole käyttää termiä "ainoa oikea tapa".

        On siis mielipiteenä väärin laihtua 4 - 6 kiloa kuukaudessa. Kuten entinen palopäälikkö sanoi: "Väärin sammutettu."


      • Anonyymi

        MINULLE oli AINOA OIKEA tai ainakin parhaiten sopiva ja helpoin tapa, rysäyttää 6:ssa viikossa painoa pois 16kg ja sen jälkeen elää ennalta suunnitellulla tavalla.
        Sopi minulle, vaimolleni ja yhdelle tuttavalleni. Kaksi muuta yritti mutta eivät ymmärtäneet asian ydintä, eivät tajunneet tarjolla olevien syötävien tai lisukkeiden koostumusta ja sortuivat asenteeseen "eihän tämä tämän vertainen meinaa mitään". Mutta kun meinaa.
        Vaimoni ei pudottanut montaakaan kiloa koska ne lähtivät rinnoista ja pakaroista eikä oikeastaan olisi ollut tarvettakaan.
        Eräs yrittänyt hermostui kuurin aikaiseen niukankin alkoholin lamauttavaan vaikutukseen.

        Tämä menetelmä vaatii ehdottomuutta ja tietoa siitä missä ei ole hiilaria tippakaan. Ei pitäisi olla vaikeaa mutta näyttää olevan.

        Terveellisempi on pysyvien, terveellisten elämäntapojen noudattamisen oheistuotteena tapahtuva, hidas oman ihannepainon tavoittaminen. Itse siirryin tuohon oheistuotteeseen ilman painon pudottamisen tarvetta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        MINULLE oli AINOA OIKEA tai ainakin parhaiten sopiva ja helpoin tapa, rysäyttää 6:ssa viikossa painoa pois 16kg ja sen jälkeen elää ennalta suunnitellulla tavalla.
        Sopi minulle, vaimolleni ja yhdelle tuttavalleni. Kaksi muuta yritti mutta eivät ymmärtäneet asian ydintä, eivät tajunneet tarjolla olevien syötävien tai lisukkeiden koostumusta ja sortuivat asenteeseen "eihän tämä tämän vertainen meinaa mitään". Mutta kun meinaa.
        Vaimoni ei pudottanut montaakaan kiloa koska ne lähtivät rinnoista ja pakaroista eikä oikeastaan olisi ollut tarvettakaan.
        Eräs yrittänyt hermostui kuurin aikaiseen niukankin alkoholin lamauttavaan vaikutukseen.

        Tämä menetelmä vaatii ehdottomuutta ja tietoa siitä missä ei ole hiilaria tippakaan. Ei pitäisi olla vaikeaa mutta näyttää olevan.

        Terveellisempi on pysyvien, terveellisten elämäntapojen noudattamisen oheistuotteena tapahtuva, hidas oman ihannepainon tavoittaminen. Itse siirryin tuohon oheistuotteeseen ilman painon pudottamisen tarvetta.

        NE ON KAIKKI VAIN NESTETTÄ ,OIKEAA LÄSKIÄ EI LAIHDU KAHDESSA VIIKOSSA YHTÄÄN


      • Anonyymi

      • Anonyymi kirjoitti:

        Ihmisen koostumus.Vettä 50-70 prosenttia

        https://peda.net/p/RiikkaKotiranta/k7uo/kemia-79-v1/1/2/vesi-ihmisessä/imsoov

        Elimistössä ei ole ylimääräistä vettä. Vettä on lihaksissa ja veressä. Elimistön veden prosentuaalista määrää lisää laihuus ja vastaavasti lihavuus vähentää sitä. Suola sitoo vettä lyhyeksi ajaksi glykogeeniin on sitoutunut pari kiloa vettä. Tuon takia laihdutuskuurin alussa voi painoa lähteä useampi kilo viikossa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        NE ON KAIKKI VAIN NESTETTÄ ,OIKEAA LÄSKIÄ EI LAIHDU KAHDESSA VIIKOSSA YHTÄÄN

        Höpö! Höpö! Ensimmäisen viikon 5,5 kilosta oli vettä noin 3,5 kiloa koska sen jälkeisinä viikkoina paino laski noin 2kg/viikko.
        Teoriasi mukaan olen elänyt tuon jälkeiset vuosikymmenet jatkuvassa, pahassa nestevajauksessa vaikka InBodyn koostumusanalyysi on useaan kertaan väittänyt muuta. Johdonmukaisesti!
        Muusta koostumuksesta.
        78v ukko.
        Rasva 12,9%.
        Vatsaontelon viskeraali 57,1. Tavoite alle 100.
        Lihasmassa 38,6kg. Kokonaispaino 79,9kg.
        Perusaineenvaihdunta ( elintoimintojen ylläpito ) 1872kcal/vrk,


      • Anonyymi kirjoitti:

        Höpö! Höpö! Ensimmäisen viikon 5,5 kilosta oli vettä noin 3,5 kiloa koska sen jälkeisinä viikkoina paino laski noin 2kg/viikko.
        Teoriasi mukaan olen elänyt tuon jälkeiset vuosikymmenet jatkuvassa, pahassa nestevajauksessa vaikka InBodyn koostumusanalyysi on useaan kertaan väittänyt muuta. Johdonmukaisesti!
        Muusta koostumuksesta.
        78v ukko.
        Rasva 12,9%.
        Vatsaontelon viskeraali 57,1. Tavoite alle 100.
        Lihasmassa 38,6kg. Kokonaispaino 79,9kg.
        Perusaineenvaihdunta ( elintoimintojen ylläpito ) 1872kcal/vrk,

        Janoon kuolee muutamassa päivässä, tuo kuvastaa ihmisen läpi kulkevan veden määrää. Ylimääräistä on se muutama litra.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        NE ON KAIKKI VAIN NESTETTÄ ,OIKEAA LÄSKIÄ EI LAIHDU KAHDESSA VIIKOSSA YHTÄÄN

        SE ON. PALJON LAIHDUTTU JOS LAIHTUU KUUKAUDESSA 1-2 KILOA

        ELKÄÄ USKOKO VALHEITA


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        SE ON. PALJON LAIHDUTTU JOS LAIHTUU KUUKAUDESSA 1-2 KILOA

        ELKÄÄ USKOKO VALHEITA

        Itse laihduin kuusi kiloa parissa viikossa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Itse laihduin kuusi kiloa parissa viikossa.

        Olet laihtunut PELKKÄÄ NESTETTÄ

        Seurasin pottukoiran diettiä muutama vuosi sitten
        Tässä 3 men viikon tulokset.
        MIES ON LAIHTUNUT TODELLISUUDESSA VAIN NESTETTÄ EIKÄ LÄSKIÄ.
        Paino pysyi tuon laihtumisen jälkeen puoli vuotta samassa ja lopullinen laihtuminen tuli VASTA SITTEN kun mies alkoi juoksemaan maratooneja.


        https://youtu.be/2LP4xW-yCpc


      • Anonyymi kirjoitti:

        Olet laihtunut PELKKÄÄ NESTETTÄ

        Seurasin pottukoiran diettiä muutama vuosi sitten
        Tässä 3 men viikon tulokset.
        MIES ON LAIHTUNUT TODELLISUUDESSA VAIN NESTETTÄ EIKÄ LÄSKIÄ.
        Paino pysyi tuon laihtumisen jälkeen puoli vuotta samassa ja lopullinen laihtuminen tuli VASTA SITTEN kun mies alkoi juoksemaan maratooneja.


        https://youtu.be/2LP4xW-yCpc

        Jos ihminen menettää 6 kg nestettä niin ihminen kuolee. Laihtuminen 1.5 kg per viikko on mahdollista tiukalla dieetillä ja kun glykogeeni sitoo pari kiloa vettä niin tuosta tulee 5-6 kg.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        MINULLE oli AINOA OIKEA tai ainakin parhaiten sopiva ja helpoin tapa, rysäyttää 6:ssa viikossa painoa pois 16kg ja sen jälkeen elää ennalta suunnitellulla tavalla.
        Sopi minulle, vaimolleni ja yhdelle tuttavalleni. Kaksi muuta yritti mutta eivät ymmärtäneet asian ydintä, eivät tajunneet tarjolla olevien syötävien tai lisukkeiden koostumusta ja sortuivat asenteeseen "eihän tämä tämän vertainen meinaa mitään". Mutta kun meinaa.
        Vaimoni ei pudottanut montaakaan kiloa koska ne lähtivät rinnoista ja pakaroista eikä oikeastaan olisi ollut tarvettakaan.
        Eräs yrittänyt hermostui kuurin aikaiseen niukankin alkoholin lamauttavaan vaikutukseen.

        Tämä menetelmä vaatii ehdottomuutta ja tietoa siitä missä ei ole hiilaria tippakaan. Ei pitäisi olla vaikeaa mutta näyttää olevan.

        Terveellisempi on pysyvien, terveellisten elämäntapojen noudattamisen oheistuotteena tapahtuva, hidas oman ihannepainon tavoittaminen. Itse siirryin tuohon oheistuotteeseen ilman painon pudottamisen tarvetta.

        Tässä toit eron saman tavan vaikutukseen naiselle ja miehelle.
        Se vyötärö ja vatsa kun tulisi huveta, eikä rinnet ja pakarat!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Itse laihduin kuusi kiloa parissa viikossa.

        Lihavat voivat pudottaa hyvinkin muutaman kg:n viikossa!
        Ei se ole kerskailun aihe!
        Mutta kun on jo ihannepainossa ja haluaa pudottaa siitä hoikemmaksi, niin juttu on toinen. Siinä tarvitaan nälkäkuuria, mikä masentaa.
        Saa tyytyä -1kg /kuukausi! Ilman mässypäiviä!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olet laihtunut PELKKÄÄ NESTETTÄ

        Seurasin pottukoiran diettiä muutama vuosi sitten
        Tässä 3 men viikon tulokset.
        MIES ON LAIHTUNUT TODELLISUUDESSA VAIN NESTETTÄ EIKÄ LÄSKIÄ.
        Paino pysyi tuon laihtumisen jälkeen puoli vuotta samassa ja lopullinen laihtuminen tuli VASTA SITTEN kun mies alkoi juoksemaan maratooneja.


        https://youtu.be/2LP4xW-yCpc

        pottukoira esitteli omaa tylsää elämäänsä videoilla.
        En jaksanut selata niitä arkisiä mölöjä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tässä toit eron saman tavan vaikutukseen naiselle ja miehelle.
        Se vyötärö ja vatsa kun tulisi huveta, eikä rinnet ja pakarat!

        Vaimoni kanssa ei ollut puhetta miksi hän aloitti kanssani 0-kuurin. Mielestäni hän ei ollut ylipainoinen.
        Kuitenkin muutaman ensikilon jälkeen hän lopetti enkä minä pannut pahakseni.
        Minulla laardia poistui havaittavasti eniten vyötäröltä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Jos haluaa pysyviä muutoksia, niin pysyvä elämäntapamuutos ja 1-2 kiloa kuukaudessa painon pudottaminen on ainoa oikea tapa."

        Siinä oli mielipide. Faktaa ei ole käyttää termiä "ainoa oikea tapa".

        On siis mielipiteenä väärin laihtua 4 - 6 kiloa kuukaudessa. Kuten entinen palopäälikkö sanoi: "Väärin sammutettu."

        Mielipiteitähän tässä puidaan, kun jokaisen oma keho ja olosuhteet eriävt. Se mikä toimii päivisin kotona olevalla, ei toimi työssä käyvälle perheelliselle. Mikä toimii nuorena ei toimi keski-ikäisellä!


      • Anonyymi
        hvp27 kirjoitti:

        Elimistössä ei ole ylimääräistä vettä. Vettä on lihaksissa ja veressä. Elimistön veden prosentuaalista määrää lisää laihuus ja vastaavasti lihavuus vähentää sitä. Suola sitoo vettä lyhyeksi ajaksi glykogeeniin on sitoutunut pari kiloa vettä. Tuon takia laihdutuskuurin alussa voi painoa lähteä useampi kilo viikossa.

        Vettä on sidoksissa jopa rasvassa! Vaikka vähän.
        Ei pitäisi pelätä vettä, mikä auttaa kuona-aineita poistumaan.


    • Anonyymi

      Hyvä kirjoitus ja joka sana totta!

      • Anonyymi

        Ei ole olemassa yhtä ainoaa oikeaa, kaiken kattavaa totuutta!


    • Anonyymi

      Siis sinun kohdallasi ja jälkihoidolla se pätee mutta älä yleistä!
      Kokemuksesi ei ole kaikkiin pätevä!

    • Anonyymi

      Riippuu menetelmästä. Painoni putosi kahdessa viikossa 5 kiloa.
      Pidin yksin kesäleskilomaa hieman nestevoittoisesti. Ruokailu jäi hieman heikommalle.
      80kg > 75kg ja vyötäröni oheni noin 4 - 5 cm.
      Tässä tapauksessa paluu normaaliin elämänrytmiin palautti elimistön ennalleen.
      Painon laskeminen oli vähemmän toivottu lieveilmiö.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      69
      2227
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2063
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      78
      1668
    4. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      41
      1490
    5. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1486
    6. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      10
      1377
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      31
      1354
    8. 52
      1248
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      62
      1190
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      28
      1179
    Aihe