Joosefin, Daavidin pojan, Aabrahamin pojan, syntykirja.

Anonyymi-ap

Matteuksen evankeliumi: 1:1-16
1:1 Jeesuksen Kristuksen, Daavidin pojan, Aabrahamin pojan, syntykirja.
1:2 Aabrahamille syntyi Iisak, Iisakille syntyi Jaakob, Jaakobille syntyi Juuda ja tämän veljet;
------>
1:16 Jaakobille syntyi Joosef, .......

Tämä syntykirja on Aabrahamista Joosefiin, ja jos kerran Joosef ei ole Jeesuksen isä, niin tämä on siinä tapauksessa JOOSEFIN, , Daavidin pojan, Aabrahamin pojan, SYNTYKIRJA.

Tätä ei voi kutsua Jeesuksen syntykirjaksi, jos Joosefia ei tunnusteta Jeesuksen isäksi.

Matteuksen evankeliumi:
13:55 Eikö tämä ole se rakentajan poika? Eikö hänen äitinsä ole nimeltään Maria ja hänen veljensä Jaakob ja Joosef ja Simon ja Juudas?

Markuksen evankeliumi:
6:3 Eikö tämä ole se rakentaja, Marian poika ja Jaakobin ja Jooseen ja Juudaan ja Simonin veli? Ja eivätkö hänen sisarensa ole täällä meidän parissamme?" Ja he loukkaantuivat häneen.

Luukkaan evankeliumi:
2:48 Ja hänet nähdessään hänen vanhempansa hämmästyivät, ja hänen äitinsä sanoi hänelle: "Poikani, miksi meille näin teit? Katso, sinun isäsi ja minä olemme huolestuneina etsineet sinua."

Johanneksen evankeliumi:
6:42 ja he sanoivat: "Eikö tämä ole Jeesus, Joosefin poika, jonka isän ja äidin me tunnemme? Kuinka hän sitten sanoo: 'Minä olen tullut alas taivaasta'?"

Luukkaan evankeliumi:
2:27 Ja hän tuli Hengen vaikutuksesta pyhäkköön. Ja kun vanhemmat toivat Jeesus-lasta sisälle tehdäkseen hänelle, niinkuin tapa oli lain mukaan,

Luukkaan evankeliumi:
2:33 Ja hänen isänsä ja äitinsä ihmettelivät sitä, mitä hänestä sanottiin.

Luukkaan evankeliumi:
2:41 Ja hänen vanhempansa matkustivat joka vuosi Jerusalemiin pääsiäisjuhlille.

Luukkaan evankeliumi:
2:43 Ja kun ne päivät olivat kuluneet ja he lähtivät kotiin, jäi poikanen Jeesus Jerusalemiin, eivätkä hänen vanhempansa sitä huomanneet.

Luukkaan evankeliumi:
4:22 Ja kaikki lausuivat hänestä hyvän todistuksen ja ihmettelivät niitä armon sanoja, jotka hänen suustansa lähtivät; ja he sanoivat: "Eikö tämä ole Joosefin poika?"

25

103

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Joo ei ole Jeesuksen syntymäkirja tuo. Johan sen tyhmemmänkin pitäisi ymmärtää jos vaan osaa lukea.

• Anonyymi

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Selitä ja kerro että miten Jeesus liittyy tuohon syntykirjaan, jos hän ei muka olisi ollut Joosefin poika!
        Uskotko sinä kuten minä, että Jeesus oli Joosefin poika, sillä vain siinä tapauksessa se on Jeesuksenkin syntykirja, kuten isänsä Joosefinkin?!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jumalan pojan

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jumalan pojan

No niin Jeesus nousi kuolleista juutalaiset jäi pilkkaamaan.

• Anonyymi

Hyvää joulua ja pääsiäistä ✝️ hän voitti kuoleman ei enää kuole.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jumalan pojan

Jumalan poika se oli Salomokin.

2.Samuelin kirja:
        7:14 Minä olen oleva hänen isänsä ja hän minun poikani, niin että, jos hän tekee väärin, minä rankaisen häntä ihmisvitsalla ja niinkuin ihmislapsia lyödään;

Psalmit:
        2:7 Minä ilmoitan, mitä Herra on säätänyt. Hän lausui minulle: "Sinä olet minun poikani, tänä päivänä minä sinut synnytin.

Salomo oli ja on Jumalan Poika!

• Anonyymi kirjoitti:

No niin Jeesus nousi kuolleista juutalaiset jäi pilkkaamaan.

Ei noussut eivätkä juutalaiset jääneet pilkkaamaan.

• Anonyymi

Tuon syntykirjan mukaan Jeesus ei kuulu Daavidin sukuun, eikä ole Daavidin poika, kuten Joosef on! Daavidin sukuun ei Raamattu kerro Mariankaan kuuluvan!

• Anonyymi

Mistä Joda syntyi ?

• Arvelen, että virallisiin kirjoihin oli merkitty Joosef Jeesuksen isäksi.

• Anonyymi

Varmaan...mutta...kun...uskovaiset haluavat kieltää Jeesuksen maallisen isän, sillä taivaallisen sen olla pitää, ja vieläpä itse Isä Jumalan, vaikka onkin Pyhä Henki Jumala.
        Eivät ymmärrä sitä, että kieltäessään Jeesukselta Joosefin isänä, kieltävät samalla Jeesuksen Daavidin sukuun kuuluvaksi.
        Turhaan ratsasteli Jeesus 2000 vuotta sitten aasillaan, kansan hoilatessa Hoosiannaa Daavidin Poikaa, Marian maallisisättömälle pojalle, josta ei edes tiedetä, että mihin sukuun kuului. Pandora blondi?!

• Anonyymi kirjoitti:

Varmaan...mutta...kun...uskovaiset haluavat kieltää Jeesuksen maallisen isän, sillä taivaallisen sen olla pitää, ja vieläpä itse Isä Jumalan, vaikka onkin Pyhä Henki Jumala.
        Eivät ymmärrä sitä, että kieltäessään Jeesukselta Joosefin isänä, kieltävät samalla Jeesuksen Daavidin sukuun kuuluvaksi.
        Turhaan ratsasteli Jeesus 2000 vuotta sitten aasillaan, kansan hoilatessa Hoosiannaa Daavidin Poikaa, Marian maallisisättömälle pojalle, josta ei edes tiedetä, että mihin sukuun kuului. Pandora blondi?!

Juutalaisuuteen kuului vaatimus siitä, että Messias on Daavidin jälkeläinen. Virallinen merkintä oli riittävä osoitus heille.

• Anonyymi
        inti kirjoitti:

Juutalaisuuteen kuului vaatimus siitä, että Messias on Daavidin jälkeläinen. Virallinen merkintä oli riittävä osoitus heille.

Jeesus Jumalan poika syntyi betlehemissä ✝️

• Anonyymi
        inti kirjoitti:

Matteuksen evankeliumi:
        16:13 Kun Jeesus tuli Filippuksen Kesarean tienoille, kysyi hän opetuslapsiltaan sanoen: "Kenen ihmiset sanovat Ihmisen Pojan olevan?"
        16:14 Niin he sanoivat: "Muutamat Johannes Kastajan, toiset Eliaan, toiset taas Jeremiaan tahi jonkun muun profeetoista".

"Niin he sanoivat: " Messias???

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jeesus Jumalan poika syntyi betlehemissä ✝️

Salomo Jumalan poika syntyi Jerusalemissa

• inti kirjoitti:

Ei ole kyse virallisesta merkinnästä eihän sellaisia edes ole , vaan että JHWH ilmoitti että messias ON Davidin jälkeläinen. Se mistä messias tulee olemaan tunnettu, on että luvattu tapahtuu hänen aikanaan. Sehän se pääasia on, ei messiaan persoona, ei häntä saa alkaa palvoa, ei ketään ihmistä saa. Ihminen on sivuasia, palvelija.

• Mihin virallisiin kirjoihin? Ei tuolloin syntyneitä tai kuolleita merkitty mihinkään eikä naiminen ollut virallinen tilaisuus, mies oli maksanut naisesta morsiamen hinnan ja kun nainen meni miehen kanssa yhteen asumaan pidettiin juhla.
        Jos pari erosi, mies kirjoitti naiselle erokirjan josta näki että nainen oli nyt vapaa ja voi mennä vaikka uuden uuden miehen vaimoksi. Nainen piti erokirjan (get) itsellään ei ollut viranomaista jonka luo se olisi pitänyt viedä.

• Anonyymi
        dikduk kirjoitti:

Ei ole kyse virallisesta merkinnästä eihän sellaisia edes ole , vaan että JHWH ilmoitti että messias ON Davidin jälkeläinen. Se mistä messias tulee olemaan tunnettu, on että luvattu tapahtuu hänen aikanaan. Sehän se pääasia on, ei messiaan persoona, ei häntä saa alkaa palvoa, ei ketään ihmistä saa. Ihminen on sivuasia, palvelija.

Niin kauan kuin kielletään Joosef Jeesuksen isänä, Jeesus EI OLE Davidin jälkeläinen, eikä siis messias.
        Jeesus kutsuu itseään profeetaksi ja kertoo Jumalankin, Mooseksen kautta, kutsuneen itseään profeetaksi.

Johanneksen evankeliumi:
        5:46 Sillä jos te Moosesta uskoisitte, niin te uskoisitte minua; sillä minusta hän on kirjoittanut.

5.Mooseksen kirja:
        18:18 Profeetan minä olen herättävä heille heidän veljiensä keskuudesta, sinun kaltaisesi, ja minä panen sanani hänen suuhunsa, ja hän puhuu heille kaikki, mitä minä käsken hänen puhua.
        18:19 Ja joka ei kuule minun sanojani, joita hän minun nimessäni puhuu, hänet minä itse vaadin tilille.
        18:20 Mutta profeetta, joka julkeaa puhua minun nimessäni jotakin, jota minä en ole käskenyt hänen puhua, tahi puhuu muiden jumalien nimessä, sellainen profeetta kuolkoon.'

Luukkaan evankeliumi:
        13:33 Kuitenkin minun pitää vaeltaman tänään ja huomenna ja ylihuomenna, sillä ei sovi, että profeetta saa surmansa muualla kuin Jerusalemissa.

• Anonyymi kirjoitti:

Niin kauan kuin kielletään Joosef Jeesuksen isänä, Jeesus EI OLE Davidin jälkeläinen, eikä siis messias.
        Jeesus kutsuu itseään profeetaksi ja kertoo Jumalankin, Mooseksen kautta, kutsuneen itseään profeetaksi.

Johanneksen evankeliumi:
        5:46 Sillä jos te Moosesta uskoisitte, niin te uskoisitte minua; sillä minusta hän on kirjoittanut.

5.Mooseksen kirja:
        18:18 Profeetan minä olen herättävä heille heidän veljiensä keskuudesta, sinun kaltaisesi, ja minä panen sanani hänen suuhunsa, ja hän puhuu heille kaikki, mitä minä käsken hänen puhua.
        18:19 Ja joka ei kuule minun sanojani, joita hän minun nimessäni puhuu, hänet minä itse vaadin tilille.
        18:20 Mutta profeetta, joka julkeaa puhua minun nimessäni jotakin, jota minä en ole käskenyt hänen puhua, tahi puhuu muiden jumalien nimessä, sellainen profeetta kuolkoon.'

Luukkaan evankeliumi:
        13:33 Kuitenkin minun pitää vaeltaman tänään ja huomenna ja ylihuomenna, sillä ei sovi, että profeetta saa surmansa muualla kuin Jerusalemissa.

Kyllä messias on Davidin sukua, se on juuri se mitä profeetta tiesi ilmoittaa, suku tiedetään. Ei voida keksiä muuta, ei adoptioisää, ei äidin sukua tms. kyse on ihmisestä ja ihmissuvusta jossa jokaisella on isä ja äiti.

• Anonyymi
        inti kirjoitti:

Virallinen merkintä?
        Kuka sen teki ja mihin?
        Kerro, että mistä sen virallisen merkinnän olet löytänyt?
        Tuliko siihen viralliseen merkintään myös siitä, kuinka Daavidin jälkeläisellä Joosefilla, oli naimaton, ja viimeisillään raskaana oleva nuori nainen mukanaan, joka sitten heti Beetlehemiin perille päästyään, synnytti lapsen?
        Ei ollut sopivaa siihen aikaan, naimattoman miehen ja naimattoman naisen, jakaa huonetta keskenään, siellä yhdessä öitään viettäen!
        Eikö tullut merkintää myös siitä, että tuon naimattoman nuoren naisen lapsen isä oli tuntematon?
        Kivitettyhän heidät olisi lakien mukaan tuollaisesta!

Luukkaan evankeliumi:
        2:4 Niin Joosefkin lähti Galileasta, Nasaretin kaupungista, ylös Juudeaan, Daavidin kaupunkiin, jonka nimi on Beetlehem, hän kun oli Daavidin huonetta ja sukua,
        2:5 verolle pantavaksi Marian, kihlattunsa, kanssa, joka oli raskaana.

Koska väitätte, ettei Joosef olisi tuossa ollut lapsen isä, niin sehän olisi siinä tapauksessa ollut aviorikos, kun Joosef yöpyi jonkun toisen miehen raskaaksi tekemän aviottoman naisen kanssa majataloissa, matkansa varrella Beetlehemiin, ja siellä majatalosta huonetta saamatta tallissa.
        Sehän oli täysin vastoin lakeja, että avioton pari tommosta tekee!

3.Mooseksen kirja:
        20:10 Jos joku tekee aviorikoksen toisen miehen vaimon kanssa, jos hän tekee aviorikoksen lähimmäisensä vaimon kanssa, niin heidät, sekä avionrikkojamies että -nainen, rangaistakoon kuolemalla.

2.Mooseksen kirja:
        20:14 Älä tee huorin.

• Anonyymi
        dikduk kirjoitti:

Kyllä messias on Davidin sukua, se on juuri se mitä profeetta tiesi ilmoittaa, suku tiedetään. Ei voida keksiä muuta, ei adoptioisää, ei äidin sukua tms. kyse on ihmisestä ja ihmissuvusta jossa jokaisella on isä ja äiti.

Kerro se raamatunjae, jossa sanotaan Marian olleen Davidin sukua.
        Jeesus olisi voinut olla "Daavidin poika" vain isänsä kautta, mutta tuon JOSEFIN SYNTYKIRJAN [Matteuksen evankeliumi: 1:1-16] mukaan Jeesus ei sitä ollut, kun niin te uskikset kiven kovaan itse niin väitätte!
        Jeesus ei siis teidän mukaanne ollut kummankaan kautta Davidin sukua, ei Josefin, eikä Marian kautta!

• Anonyymi kirjoitti:

Kerro se raamatunjae, jossa sanotaan Marian olleen Davidin sukua.
        Jeesus olisi voinut olla "Daavidin poika" vain isänsä kautta, mutta tuon JOSEFIN SYNTYKIRJAN [Matteuksen evankeliumi: 1:1-16] mukaan Jeesus ei sitä ollut, kun niin te uskikset kiven kovaan itse niin väitätte!
        Jeesus ei siis teidän mukaanne ollut kummankaan kautta Davidin sukua, ei Josefin, eikä Marian kautta!

Ei mikään Raamatun jae sano että Jeesuksen äiti olisi ollut Davidin sukua eikä sillä edes olisi ollut merkitystä koska suku menee äidin mukaan. Jos Josef ei ollut Jeesuksen isä, Jeesus ei ollut Davidin sukua.
        En ole kristitty enkä väitä että Jeesus olisi ollut sen paremmin messias kuin Davidin sukua.

• Anonyymi
        dikduk kirjoitti:

Ei mikään Raamatun jae sano että Jeesuksen äiti olisi ollut Davidin sukua eikä sillä edes olisi ollut merkitystä koska suku menee äidin mukaan. Jos Josef ei ollut Jeesuksen isä, Jeesus ei ollut Davidin sukua.
        En ole kristitty enkä väitä että Jeesus olisi ollut sen paremmin messias kuin Davidin sukua.

"En ole kristitty"

Ateisti, muslimi...?

Missä uskikset?

Kolmiyhtenäisyysoppi ei ole alkukristittyjen oppia, joilla ei varmaankaan sormi olisi jatkuvasti mennyt suuhun, kuten näillä vuoden 325 jälkeisillä uskiksilla, Raamatun sisällöstä keskustellessa.
        Olen muuten itse kristitty, vaikken aktiivi, en ateisti, mutta uskon johonkin korkeampaan, johon en tarvitse muiden keksimiä porukoita, mukaan mennäkseni, ja uskon vain että kun on lähimmäisilleen hyvä, niin kaikki on silloin hyvin. Lokeroituminen lahkoihin ja kaikenlaisiin muihin fanaattisiin porukoihin on pahasta.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kaksi tyttöä putosi

Minkä takia ne tytöt katolle oli kiivenny?
      Helsinki
      100
      3597
    2. Nyt tajusin mitä haet takaa

En epäile etteikö meillä olisi kivaa missä vaan. Se on iso hyppy henkisellä tasolla sinne syvempään päätyyn, kuten tiedä
      Ikävä
      41
      3163
    3. Mitä haluaisit tänään sanoa kaivatullesi?

Onko sydämelläsi jotain?
      Ikävä
      221
      2739
    4. Kukapa se Ämmän Kievarissa yöllä riehui?

En ole utelias, mutta haluaisin tietää, kuka riehui Ämmän Kievarissa viime yönä?
      Suomussalmi
      38
      2329
    5. Kiitos kun sanoit ikävästi minulle, herkälle

Sait kesälomani pilattua😔
      Ikävä
      35
      1646
    6. Naiselle mieheltä

Huomasin tuossa, että jääkaapissani on eräs sinun ostamasi tuote edelleen avaamattomana. Arvaatko mikä?
      Ikävä
      24
      1476
    7. Salilla oli toissapäivänä söpö tumma

Nuori nainen, joka katseli mua. Hymyili kun nähtiin kaupan ovella sen jälkeen
      Ikävä
      41
      1456
    8. Kaipaan niin....

Aaawww mikä kaipuun tunne iski ja lujaa🥺😭❤️
      Ikävä
      14
      1351
    9. Eiii...

Etkä! 😘
      Ikävä
      13