Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Sairaana työttömänä roikkuvat

Anonyymi-ap

Miksi ette mene lääkäriin hakemaan sairaslomaa ja sen jatkoksi eläkettä tai kuntoutusta?

117

1097

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Kannattaa hakeutua lääkäriin jos työkykyä ei ole, vaikka lääkäri aikojen saaminen kestää niin kuitenkin pääsee ja saa lähetteen tutkimuksiin ja toimenpiteisiin. Itsellä meni puolitoista vuotta koko rumpaan, oli kuvantamisia ja nivelleikkaus, sen jälkeen vuosi kuntoutusta sairauspäivärahalla kun se alkoi loppumaan niin hain työkyvyttömyyseläkettä ja läpi meni, eli alkakaa ajoissa ajamaan asiaanne ennenkuin ansiosidonnainen loppuu.

      • Anonyymi

        Yleensä ainakin julkiselta puolelta ei saa lähetettä mihinkään mutta sairaslomaa voi myös työtön saada. Kävin yksityisellä puolella magneettikuvauksessa mutta löydökset eivät toistaiseksi ole johtaneet mihinkään erikoissairaanhoidosssa ja aikaa on kulunut puolitoista vuotta magneettikuvauksesta.
        Lääkärit saattaa myös todeta ettei potilas hyödy leikkauksesta. Lääkäreillä on monenlaisia keinoja silloin kun eivät halua tai eivät osaa tehdä mitään potilaan hyväksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Yleensä ainakin julkiselta puolelta ei saa lähetettä mihinkään mutta sairaslomaa voi myös työtön saada. Kävin yksityisellä puolella magneettikuvauksessa mutta löydökset eivät toistaiseksi ole johtaneet mihinkään erikoissairaanhoidosssa ja aikaa on kulunut puolitoista vuotta magneettikuvauksesta.
        Lääkärit saattaa myös todeta ettei potilas hyödy leikkauksesta. Lääkäreillä on monenlaisia keinoja silloin kun eivät halua tai eivät osaa tehdä mitään potilaan hyväksi.

        Julkisella ei haluta todeta sairauksia, koska niiden hoito maksaa. Tähän on Suomessa tultu. Vanhuus maksaa! Siksi rikkaat eläkeläiset ei itse maksa hoitoaan ja elämäänsä?

        Mutta jos ihminen on oikeasti kipeä, se menee vaikka joka aamu päivystykseen, kunnes ei tarvitse sairaana olla työnhakija!


      • Anonyymi

        Ei pääse lääkäriin
        Pitää mennä kokoomuksen hoitojonoon


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Julkisella ei haluta todeta sairauksia, koska niiden hoito maksaa. Tähän on Suomessa tultu. Vanhuus maksaa! Siksi rikkaat eläkeläiset ei itse maksa hoitoaan ja elämäänsä?

        Mutta jos ihminen on oikeasti kipeä, se menee vaikka joka aamu päivystykseen, kunnes ei tarvitse sairaana olla työnhakija!

        Kqkki maksaa myös kädettämät laiskat saamattomat soste johtajat jotka ei tee palkansa eteen muuta kuin. Tuhoa


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Yleensä ainakin julkiselta puolelta ei saa lähetettä mihinkään mutta sairaslomaa voi myös työtön saada. Kävin yksityisellä puolella magneettikuvauksessa mutta löydökset eivät toistaiseksi ole johtaneet mihinkään erikoissairaanhoidosssa ja aikaa on kulunut puolitoista vuotta magneettikuvauksesta.
        Lääkärit saattaa myös todeta ettei potilas hyödy leikkauksesta. Lääkäreillä on monenlaisia keinoja silloin kun eivät halua tai eivät osaa tehdä mitään potilaan hyväksi.

        Olaan kuulemma työkykyisiä ja meille löytyy aina jotain työ vaikka vahtimestari tai jitain muuta
        Sitä jotain muuta on jo jaettu vuidesta 2oo6


    • Anonyymi

      Totta.

      Itse sain kenkää töistä, kun sairastuin. Oli laiton irtisanominen, mutta se on eri tarina. Jouduin työttömäksi ja kukaan ei minua sairasta palkannut. Varasin lääkäriajan heti kun sain. Aika meni puolenvuoden päähän. Lääkäri sanoi, ettei voi kirjoittaa sairaslomaa, koska en ole töissä. Sanoin että ihan samalla tavalla työttömällä on oikeus ja tarve sairaspäivärahaan. Se sitten kirjoitti sairaslomaa ja hain aina sitä lisää. Samaa aikaan hain kuntoutustukea, joka minulle myönnettiin, kun olin ollut noin 300 päivää sairaspäivärahalla. Jäin kuntoutustuelle ja minut sen aikana koulutettiin uuteen ammattiin. Maksaja eläkevakuutusyhtiö Ilmarinen. Sain koulussa olemisesta 2000 euroa kuukaudessa, kilometrikorvaukset ja opiskelukuluja. Nyt olen korkeakoulutettu ja vakituisessa hyvässä työsuhteessa.

      Eli mikä on opetus? Älkää jääkö roikkumaan työttömyyteen, vaikka se helpolta tuntuukin. Sahaatte nimittäin oksaa altanne niin ja muutamassa vuodessa löydätte itsenne kuntouttavasta työtoiminnasta, josta ei ole enää paluuta. S e on työttömien ja ongelmien piilottamo!
      Myös yhteiskunta hyötyy tässä kun ihniset kuntoutetaan kuten kuuluu.

      • Anonyymi

        Onpa todella positiivinen juttu. Kiitos.
        Onnittelut.


      • Anonyymi

        Ilmarisen mainos


    • Anonyymi

      Ite olen sairastellut vakavastikin, ainoa sairasloma minkä sain oli leikkauksesta toipumiseen. Ei yhtäkään päivää tutkimusten ajaksi tai pysyvästä haitasta työssä olemiseen sen jälkeen. Joka käynnillä kysyin, miten voin olla työkykyinen, mutta ei se auttanut. Jostain syystä kait katotaan, ettei työtön tarvitse sairauslomaa.

      • Anonyymi

        Työtön tarvitsee sairauslomaa siinä missä muutkin ja tulevaisuutta varten.


      • Anonyymi

        Aloittaja on niin nuori vielä, tai joutunut itse juuri töihin.
        Eläkkeelle tänäpäivänä on vaikeapäästä.
        Esimerkiksi vaimo 62 v sairastanut selkäsankareumaa jo 27 v, tuon päälle että oma elimistö tuhoaa itse itseään.
        Hoitavalääkäri kirjoitti eläkehakemuksen, sanoi samalla että Kela kiusaa. Vastauksen antoi kelanlääkäri voi vielä kuntoutua.
        Vaikka fakta on reuma papenee EI parane.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Työtön tarvitsee sairauslomaa siinä missä muutkin ja tulevaisuutta varten.

        Ymmärrätkö työkkärissä on henkilöitä mitkä sairastavat sellaista sairautta, mikä ei parane aiheuttaa jatkuvia sairauspäiviä. Työantajat eivät heitä palkaa. Pitäisikö heidän sentakia kuormitaa terveydentoitoa.
        Tule sitten vasta mussuttamaan, kun työuraa on kertynyt 46 v ja jatkuu, kuten minulla.
        Taisit harjoitella potallakäyntiä 80 luvulla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aloittaja on niin nuori vielä, tai joutunut itse juuri töihin.
        Eläkkeelle tänäpäivänä on vaikeapäästä.
        Esimerkiksi vaimo 62 v sairastanut selkäsankareumaa jo 27 v, tuon päälle että oma elimistö tuhoaa itse itseään.
        Hoitavalääkäri kirjoitti eläkehakemuksen, sanoi samalla että Kela kiusaa. Vastauksen antoi kelanlääkäri voi vielä kuntoutua.
        Vaikka fakta on reuma papenee EI parane.

        Ilmeisesti vaimollasi on ammatti sellainen, jossa hän vaivoineen pärjää?

        Sairaana työttömänä roikkuu myös nuoria, joille se valinta on pahempi kuin vanhoilla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ymmärrätkö työkkärissä on henkilöitä mitkä sairastavat sellaista sairautta, mikä ei parane aiheuttaa jatkuvia sairauspäiviä. Työantajat eivät heitä palkaa. Pitäisikö heidän sentakia kuormitaa terveydentoitoa.
        Tule sitten vasta mussuttamaan, kun työuraa on kertynyt 46 v ja jatkuu, kuten minulla.
        Taisit harjoitella potallakäyntiä 80 luvulla.

        Työnantajalle ei tarvitse kertoa omia sairauksiaan! Miten tämä totuus sairaana työttömänä roikkumisesta menee noin tunteisiin? Veikkaan että työpaikan löytymättömyys johtuu kohdallasi persoonasta eikä sairaudesta.

        Mene sinne lääkäriin jos olet MUKA sairas. Eli todista olevasi se mitä väität olevasi!

        Eli kuormitat virkakoneistoa, kun pakoilet ongelmaa. Vai etkö uskalla lääkäriin, koska siellä paljastuu se totuus?

        Työuran pituus ei kerro mitään, vaan tehty työ. Sinun sukupolvi on oleskellut töissä.

        Mene sinne lääkäriin KITISIJÄ! Kulaan ei jaksa kuunnella tuollaisia alatisairaita laiskoja ! Päässä sinulla se ongelma on.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ymmärrätkö työkkärissä on henkilöitä mitkä sairastavat sellaista sairautta, mikä ei parane aiheuttaa jatkuvia sairauspäiviä. Työantajat eivät heitä palkaa. Pitäisikö heidän sentakia kuormitaa terveydentoitoa.
        Tule sitten vasta mussuttamaan, kun työuraa on kertynyt 46 v ja jatkuu, kuten minulla.
        Taisit harjoitella potallakäyntiä 80 luvulla.

        SAIRAANA EI PYSTYTÄ TÖIHIN JA TYÖNHAKIJAN PITÄÄ PYSTYÄ TÖIHIN! Mikä tässä yhtälössä on niin vaikea ymmärtää?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Työnantajalle ei tarvitse kertoa omia sairauksiaan! Miten tämä totuus sairaana työttömänä roikkumisesta menee noin tunteisiin? Veikkaan että työpaikan löytymättömyys johtuu kohdallasi persoonasta eikä sairaudesta.

        Mene sinne lääkäriin jos olet MUKA sairas. Eli todista olevasi se mitä väität olevasi!

        Eli kuormitat virkakoneistoa, kun pakoilet ongelmaa. Vai etkö uskalla lääkäriin, koska siellä paljastuu se totuus?

        Työuran pituus ei kerro mitään, vaan tehty työ. Sinun sukupolvi on oleskellut töissä.

        Mene sinne lääkäriin KITISIJÄ! Kulaan ei jaksa kuunnella tuollaisia alatisairaita laiskoja ! Päässä sinulla se ongelma on.

        Varmaan moni varsinkin entistä enemmän nuoret ovat ”sairaana”, koska kokemus työelämästä on ollut niin traumaattinen, raadollinen ja julma. Ilkeitä ja julmia ihmisiä Suomi täynnä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aloittaja on niin nuori vielä, tai joutunut itse juuri töihin.
        Eläkkeelle tänäpäivänä on vaikeapäästä.
        Esimerkiksi vaimo 62 v sairastanut selkäsankareumaa jo 27 v, tuon päälle että oma elimistö tuhoaa itse itseään.
        Hoitavalääkäri kirjoitti eläkehakemuksen, sanoi samalla että Kela kiusaa. Vastauksen antoi kelanlääkäri voi vielä kuntoutua.
        Vaikka fakta on reuma papenee EI parane.

        Huom asenne. Näkemättä ja tuntematta toista ”aloittaja on niin nuori vielä”. Ja asenne työhön suhtautumisesta ” joutunut itse juuri töihin”. JOUTUNUT kertoo työn vieroksumisesta!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Varmaan moni varsinkin entistä enemmän nuoret ovat ”sairaana”, koska kokemus työelämästä on ollut niin traumaattinen, raadollinen ja julma. Ilkeitä ja julmia ihmisiä Suomi täynnä.

        Enemmän vanhoissa näitä on. Nuoret on enemmän ihnisiä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Työnantajalle ei tarvitse kertoa omia sairauksiaan! Miten tämä totuus sairaana työttömänä roikkumisesta menee noin tunteisiin? Veikkaan että työpaikan löytymättömyys johtuu kohdallasi persoonasta eikä sairaudesta.

        Mene sinne lääkäriin jos olet MUKA sairas. Eli todista olevasi se mitä väität olevasi!

        Eli kuormitat virkakoneistoa, kun pakoilet ongelmaa. Vai etkö uskalla lääkäriin, koska siellä paljastuu se totuus?

        Työuran pituus ei kerro mitään, vaan tehty työ. Sinun sukupolvi on oleskellut töissä.

        Mene sinne lääkäriin KITISIJÄ! Kulaan ei jaksa kuunnella tuollaisia alatisairaita laiskoja ! Päässä sinulla se ongelma on.

        Törkeä kommentti.


      • Anonyymi

      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Törkeä kommentti.

        Eipä ole. Periaatteessa jos itse aiheutat sen ettet saa työpaikkaa, eli kerrot sairaudestasi, vaikka sillä ei vaikutusta työntekoon, niin se on työvoimapoliittisesti moitittavaa ja karenssi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        SAIRAANA EI PYSTYTÄ TÖIHIN JA TYÖNHAKIJAN PITÄÄ PYSTYÄ TÖIHIN! Mikä tässä yhtälössä on niin vaikea ymmärtää?

        Kyllä moni lääkäri ei tajua että joku sairaus estää työnteon vikka ei niin luulisi minulla on sellainen sairaus


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä moni lääkäri ei tajua että joku sairaus estää työnteon vikka ei niin luulisi minulla on sellainen sairaus

        Takavuosina kun lääkärissä kävin ottamassa kortisolipiikkiä kyynärpäähän niin lääkäri kysyi ammattia, niin muurari vastasin ja hän kysyi mitä muurari ylipäätänsä tekee niin näytin sille tiiliseinä ja sanoin että muurari on noi tiilet muurannut, että sellaista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Takavuosina kun lääkärissä kävin ottamassa kortisolipiikkiä kyynärpäähän niin lääkäri kysyi ammattia, niin muurari vastasin ja hän kysyi mitä muurari ylipäätänsä tekee niin näytin sille tiiliseinä ja sanoin että muurari on noi tiilet muurannut, että sellaista.

        Eihän tiiliä muuraamalla tehdä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        SAIRAANA EI PYSTYTÄ TÖIHIN JA TYÖNHAKIJAN PITÄÄ PYSTYÄ TÖIHIN! Mikä tässä yhtälössä on niin vaikea ymmärtää?

        Niin Kerro se niille kelan lääkäreille ja kero se te keskuksen ja hallituksen urpoille.

        Aina kuulemma löyhyy vajaakuntoisellekkin jotain.
        Sitä etsiessä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        SAIRAANA EI PYSTYTÄ TÖIHIN JA TYÖNHAKIJAN PITÄÄ PYSTYÄ TÖIHIN! Mikä tässä yhtälössä on niin vaikea ymmärtää?

        Voit olla työkyvytön työnhakija TE-keskuksessa, kysy vaikka sieltä, minä ainakin olin ja sain ansiosidonnaista päivärahaa normaalisti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin Kerro se niille kelan lääkäreille ja kero se te keskuksen ja hallituksen urpoille.

        Aina kuulemma löyhyy vajaakuntoisellekkin jotain.
        Sitä etsiessä

        Eihän se te-toimiston vika ole kun sinä et mene lääkäriin ja pyydä sairaslomaa, jonka loputtua pitää olla kuntoutustuki tai eläke! Ymmärrä nyt perkele, että sairaat ei ole työnhakijoina ja elä työttömyysetuudella, vaan sairaspäiväraha, kuntoitustuki tai -raha tai työkyvyttömyyseläke! Lääkäriin kanssa hoidetaan nämä asiat, ei työvoimatoimiston!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voit olla työkyvytön työnhakija TE-keskuksessa, kysy vaikka sieltä, minä ainakin olin ja sain ansiosidonnaista päivärahaa normaalisti.

        Et voi olla. Jos saat työttömyysturvaa pitää hakea ja vastaanottaa tarjottua terveydentilalle soveltuvaa työtä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Et voi olla. Jos saat työttömyysturvaa pitää hakea ja vastaanottaa tarjottua terveydentilalle soveltuvaa työtä.

        Olin työnhakijana työkyvyttömänä, toisessa kädessä nostokielto josta lääkärin lausunto töitä hain rakennusalalta ja tämä sovittiin virkailijan kanssa, ei kyllä töitä tarjottukkaan sinä aikana. Kinastele sinä mutta minä jään eläkkeelle kun käsi ei vieläkään kunnolla toimi. Hoitakaa te hommat tästäedes.


    • Anonyymi

      kun töissä ollessansa sairastuu vakavasti tai joutuu tapaturmaan niin joudutaan sairauspäivärahalle. Jos käy niin että työkyky ei palaudukaan niin on haettava työkyvyttömyyseläkkettä. Jos työkyvyttömyyseläkettä ei myönnetä niin rahaa elämiseen on saatava kun 300 päivän sairauspäivärahajakso on loppu. Sairauspäivärahaa voi saada 300 päivää. Sen jälkeen vaihtoehtona on työttömyyskorvaus.
      TE-toimiston listoilla on runsaasti työkyvyttömiä ja osatyökykyisiä hmisiä jotka odottavat eläkepäätöstä ja pääsyä työkyvyttömyyseläkkeelle. Kuntoutus ja uudelleen kouluttautuminen voi auttaa joitain pääsemään takaisin työelämään, Suurinta osaa ei. Onhan se kidutusta.

      • Anonyymi

        Jos työtapaturmassa loukkaantuu, korvaukset ja uudelleenkoulutuksen maksaa työnantajan valuutusyhtiö, joka ikävä kyllä pääsääntöisesti peesee kätensä.

        Sitten aletaan keskustelemaan eläkelaitoksen kanssa, että kannattaisiko heidän investoida ja kuntouttaa uudelleen.

        Jos heidän mielestään ei ole perusteita investoida, niin pallo heitetään Kelalle.

        Jos heidänkään mielestä ei ole uudelleenkoulutuksen tarvetta, niin sitten ihminen on työkykyinen. Siinä ei auta maamme laulukaan.

        Tällöin on ihan turha esittää sairasta. Ainoa vaihtoehto on todistaa paremmin että on työkyvytön, ja se ei työvoimatoimiston kirjoilla roikkumalla tapahdu, vaan menemällä lääkäriin!

        Tämö Suomen järjestelmä on kyllä ihan sekopäinen, kuten tämä koko paskamaa!
        Sairaiden pitäisi saada olla sairaspöivörahalla nii kauan kuin tarve sitä edellyttää!

        Tässähän siis suojellaan vanhoja sukupolvia ja heidän eläkkeitään. Nuoremmat sukupolvet ne maksaa. Pitäisikin maksattaa terveydenhuolto näillä vanhoilla itsellään, jos heillä on varallisuutta! Eli ensin omat varat pois ja sitten yhteiskunnasta apua, kuten muukin sosiaalietuus toimii.


      • Anonyymi

        Osatyökykyisen pitää mennä tai kouluttautua sellaiseen työhön mihin osatyökyvyllään pystyy. Ei voi eikä kannata alkaa loisimaan! Lääkäriin mars!!!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Osatyökykyisen pitää mennä tai kouluttautua sellaiseen työhön mihin osatyökyvyllään pystyy. Ei voi eikä kannata alkaa loisimaan! Lääkäriin mars!!!

        eiköhän osatyökykyinen tai työkyvytön työtön käy useinkin lääkärissä terveysongelmiensa kanssa. . Lääkäri ja spesialistit voivat todeta että ihminen on työkyvytön. He eivät asiaa kuitenkaan päätä. Sen päätöksen työkyvyttömyydestä tekee vakuutuslääkäri ihmistä näkemättä. Ilman vakuutuslääkärin päätöstä työkyvyttömyyseläke ei heltiä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        eiköhän osatyökykyinen tai työkyvytön työtön käy useinkin lääkärissä terveysongelmiensa kanssa. . Lääkäri ja spesialistit voivat todeta että ihminen on työkyvytön. He eivät asiaa kuitenkaan päätä. Sen päätöksen työkyvyttömyydestä tekee vakuutuslääkäri ihmistä näkemättä. Ilman vakuutuslääkärin päätöstä työkyvyttömyyseläke ei heltiä.

        Minä kävisin aivan terveenäkin lääkärissä hakemassa saikkua mikä milloinkin keksittyyn vaivaan jos työnantaja on perseestä, työyhteisö on perseestä ja palkka on perseestä. Ei vaadi kummoisiakaan näyttelijänlahjoja kun saikkua irtoaa monta viikkoa.


      • Anonyymi

        Tuo aloittaja nulikka vielä niin nuori, kyllä elämä opettaa.
        Toivottavasti ei kovinkaltoin, aineksia on.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Osatyökykyisen pitää mennä tai kouluttautua sellaiseen työhön mihin osatyökyvyllään pystyy. Ei voi eikä kannata alkaa loisimaan! Lääkäriin mars!!!

        🤣🤣🤣 Tämä on joku 30 v kaikenkokenut, omasta mielestä.
        Olisi mitenkään mahdollista, että hiukan koittaisit käyttää päätäsi ajatteluun.
        Annetaan esimerki henkilö sairastaa reumaa, mikä ei parane vaan pahenee. Minkä seurauksena sairauspäivät vaan lisääntyy.
        Kerro ketä ottaa töihin, voisitko sinä perustaa yrityksen mikä palkaisi pitkäaikaissairaita.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minä kävisin aivan terveenäkin lääkärissä hakemassa saikkua mikä milloinkin keksittyyn vaivaan jos työnantaja on perseestä, työyhteisö on perseestä ja palkka on perseestä. Ei vaadi kummoisiakaan näyttelijänlahjoja kun saikkua irtoaa monta viikkoa.

        Tuossa on juuri se, miksi yritys ei kannata.
        Aina puhutaan duunarin ammattitaidosta, taitaa olla johtajan ammattitaidosta enemmän kiinne yrityksen kannattavuus.
        Paskajohtaja paskat duunarit.
        Hyväpohtaja parhaat duunarit.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        eiköhän osatyökykyinen tai työkyvytön työtön käy useinkin lääkärissä terveysongelmiensa kanssa. . Lääkäri ja spesialistit voivat todeta että ihminen on työkyvytön. He eivät asiaa kuitenkaan päätä. Sen päätöksen työkyvyttömyydestä tekee vakuutuslääkäri ihmistä näkemättä. Ilman vakuutuslääkärin päätöstä työkyvyttömyyseläke ei heltiä.

        Niin mutta jos vakuutuslääkäri ei tyydy näyttöön, sitä näyttöä pitää vahvistaa. Tiedän sen omasta ja muiden kokemuksesta.


        Moni ei uskalla lääkäriin, koska vika on päässä. Kaikenlaista insestin uhria, jotka pakenee totuutta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuo aloittaja nulikka vielä niin nuori, kyllä elämä opettaa.
        Toivottavasti ei kovinkaltoin, aineksia on.

        Tais hullulla osua ja upota 😂😂


      • Anonyymi

        Muttajos on jo työpaikka johen ei voi palata ei saa kkaan mitään
        Koska ei olekaan työtön


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuo aloittaja nulikka vielä niin nuori, kyllä elämä opettaa.
        Toivottavasti ei kovinkaltoin, aineksia on.

        Kyllä kokoolusnbielö nulinkan opetaa olemaan nöyrä työlöinen pienellä palkaalän ja maksaman veroja mmamujen ettämiseen ja niiden kappamaksut


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Muttajos on jo työpaikka johen ei voi palata ei saa kkaan mitään
        Koska ei olekaan työtön

        Kun sairausloma loppuu niin menet töihin, työnantaja huolehtii sitten sulle työtehtävän mitä voi tehdä tai sitten vaan antaa kenkää takalistoon niin sitten olet työtön ja pääset työttömyysturvan piiriin. Kysy sitten liitosta että meneekö kaikki lakien mukaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kun sairausloma loppuu niin menet töihin, työnantaja huolehtii sitten sulle työtehtävän mitä voi tehdä tai sitten vaan antaa kenkää takalistoon niin sitten olet työtön ja pääset työttömyysturvan piiriin. Kysy sitten liitosta että meneekö kaikki lakien mukaan.

        Tuossa tilanteessa haetaan sairaslomaa ja eletäänn sairaspäivärahalla, samalla jaetaan kuntoutustukea ja sitä että kuntoutetaan työkykyiseksi! Ei jäädä venymään työkkärin ja veronmaksajien riesaksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuossa tilanteessa haetaan sairaslomaa ja eletäänn sairaspäivärahalla, samalla jaetaan kuntoutustukea ja sitä että kuntoutetaan työkykyiseksi! Ei jäädä venymään työkkärin ja veronmaksajien riesaksi.

        Sairauspäivärahat loppuu 300päivän jälkeen, jos ei eläkkeelle pääse niin ollaan työkyvyttömänä työnhakijana ja Kela maksaa ne sairauspäivärahatkin eli veronmaksajat.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Osatyökykyisen pitää mennä tai kouluttautua sellaiseen työhön mihin osatyökyvyllään pystyy. Ei voi eikä kannata alkaa loisimaan! Lääkäriin mars!!!

        Kuitenkaan kuntoutukseen ei sitten pääse
        Joutuu vaan kokomuksen hoitojonoon


      • Anonyymi

        Jis on sairas ei saa työttömyys koravuasta ja sittentaas kelan mielestä oletkin terve
        Tällöin ei saa toimeentuloa olenkaan kun kiistellännnmistämtahat pitäisi tulla

        Vaika olet maksanut työttömyysvskuutus ja sairauspäivärahanaksusui beroissa monikeraisesti.

        Tuulimyllyjämvastaan on baikeaa taistella


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuossa on juuri se, miksi yritys ei kannata.
        Aina puhutaan duunarin ammattitaidosta, taitaa olla johtajan ammattitaidosta enemmän kiinne yrityksen kannattavuus.
        Paskajohtaja paskat duunarit.
        Hyväpohtaja parhaat duunarit.

        Mutta yritystukee kyllöm viretaa voitollisiin yrtyksiin 9 miljardii joka buosi ja veroalet pälle

        Oletko koskaan kuullut että urityksetbedes maksaa. Alv veroa

        Sinä maksaa sen heidän puolestaan

        Yriytkset vaan tilittää sen valtiolle ja on sityen maksavinaa paljon veroja


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mutta yritystukee kyllöm viretaa voitollisiin yrtyksiin 9 miljardii joka buosi ja veroalet pälle

        Oletko koskaan kuullut että urityksetbedes maksaa. Alv veroa

        Sinä maksaa sen heidän puolestaan

        Yriytkset vaan tilittää sen valtiolle ja on sityen maksavinaa paljon veroja

        "Minä kävisin aivan terveenäkin lääkärissä hakemassa saikkua mikä milloinkin keksittyyn vaivaan jos työnantaja on perseestä, työyhteisö on perseestä ja palkka on perseestä. Ei vaadi kummoisiakaan näyttelijänlahjoja kun saikkua irtoaa monta viikkoa."

        Sama juttu. Ei kannata menettää positiivista mielialaansa huonon työn ja työnantajan takia. Kerran olin vain 6 päivää koko kuukauden aikana töissä. Kaikki muut päivät kuukaudesta todistuksella palkallisella sairauspoissaololla. Ketään ei kiinnostanut, pomoa ei näkynyt työpaikalla koko työsuhteen aikana. Terv. julkiselta sektorilta.


    • Anonyymi

      Pitkäaikainen krapula on vaan ajallista. Demokraatit näyttäisivät sietävän senkin parhaiten ennen homouden arvostelua.

      • Anonyymi

        Persulla runosuomipuhkesi.
        Nykypäivän ipanat tai kiikunkaakuin pystyssäpysyvä yrittäjä. Pitävät itseään mailmannapana.
        Molempia yhdistää kokemuksen ja taidonpuute.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Persulla runosuomipuhkesi.
        Nykypäivän ipanat tai kiikunkaakuin pystyssäpysyvä yrittäjä. Pitävät itseään mailmannapana.
        Molempia yhdistää kokemuksen ja taidonpuute.

        Sulla on paha mt-ongelma. Näkee sokea Reettakin!


    • Anonyymi

      Ei meinaa saada sairauslomia! Antavat pikku pätkissä, muutaman päivän kerrallaan.
      Siinä sitä on roikuttava

      • Anonyymi

        Sitten haetaan muutama päivä kerrallaan!!!! Kyllä ne kirjoittaa pidempään, kun tarpeeksi usein sen pätkän hakee!


      • Anonyymi

        Tämä just, ite en saanu edes muutamaa päivää. Hermostuin ja sanoin lääkärille suoraan, etten ole työkykyinen, mutta työtä pitää hakea. Miten sitten, jos pääsenkin, enkä pystykään olemaan. Ei se vastannu mitään!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sitten haetaan muutama päivä kerrallaan!!!! Kyllä ne kirjoittaa pidempään, kun tarpeeksi usein sen pätkän hakee!

        Silloin pitää olla todella sairas ja heikossa kunnossa, ei nuhakuumeesta lomaa saa tai eläkkeelle pääse.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tämä just, ite en saanu edes muutamaa päivää. Hermostuin ja sanoin lääkärille suoraan, etten ole työkykyinen, mutta työtä pitää hakea. Miten sitten, jos pääsenkin, enkä pystykään olemaan. Ei se vastannu mitään!

        Sun pitää hakeutua koulutukseen tai töihin josta pääset työterveyden pariin ja sitten 330 vrk sairastamista putkeen ja 60 vuotta ikää, niin voit päästä työkyvyttömyyseläkkeelle. Nuorempi pääsee uudelleen koulutukseen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sitten haetaan muutama päivä kerrallaan!!!! Kyllä ne kirjoittaa pidempään, kun tarpeeksi usein sen pätkän hakee!

        Kuka idiootti käskee kuormittamaan terveydenhoitoa turhaan. Työtön kortistossa ilmanman tai sairauspäivälapulla maksaa yhteiskunnalle yhtäpaljon.
        Yhteiskunnanmaksama koulutus on tainnut sinukohdalla mennä hukkaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tämä just, ite en saanu edes muutamaa päivää. Hermostuin ja sanoin lääkärille suoraan, etten ole työkykyinen, mutta työtä pitää hakea. Miten sitten, jos pääsenkin, enkä pystykään olemaan. Ei se vastannu mitään!

        Sinun kohdalla, taitaa olla turha tuo työttömyyspäiväraha.
        Olet näköjään kauvankin työtävieroksunut.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sun pitää hakeutua koulutukseen tai töihin josta pääset työterveyden pariin ja sitten 330 vrk sairastamista putkeen ja 60 vuotta ikää, niin voit päästä työkyvyttömyyseläkkeelle. Nuorempi pääsee uudelleen koulutukseen.

        Todellakin sairas jos tänäpäivänä 60 v pääsee eläkkeelle. Pää pitää olla kainalossa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tämä just, ite en saanu edes muutamaa päivää. Hermostuin ja sanoin lääkärille suoraan, etten ole työkykyinen, mutta työtä pitää hakea. Miten sitten, jos pääsenkin, enkä pystykään olemaan. Ei se vastannu mitään!

        Lääkäri oli oikeassa. Sinö menet sinne töihin ja olet siellä sen minkä pystyt. Jos et pysty, menet lääkäriin ja haet ammatilliseen kuntoutukseen. Monella ongelma on terapeuttia vaativa!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Silloin pitää olla todella sairas ja heikossa kunnossa, ei nuhakuumeesta lomaa saa tai eläkkeelle pääse.

        Nuhakuumeessa saa sairaslomaa ja pitää sitä ottaa. Ei kannata mennä muita tartuttamaan. Eläkkeelle sillä ei pääse, ellei ole pitkittynyt.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sun pitää hakeutua koulutukseen tai töihin josta pääset työterveyden pariin ja sitten 330 vrk sairastamista putkeen ja 60 vuotta ikää, niin voit päästä työkyvyttömyyseläkkeelle. Nuorempi pääsee uudelleen koulutukseen.

        Mikä 330 päivää?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Todellakin sairas jos tänäpäivänä 60 v pääsee eläkkeelle. Pää pitää olla kainalossa.

        60 vuotiaista pahimmat laiskat. Nuorena et pääse eläkkeelle eikä mihinkään jos vähänkään on työkykyä.
        30 vuotta sitten pääsi eläkkeelle jos oli sormi pipi!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuka idiootti käskee kuormittamaan terveydenhoitoa turhaan. Työtön kortistossa ilmanman tai sairauspäivälapulla maksaa yhteiskunnalle yhtäpaljon.
        Yhteiskunnanmaksama koulutus on tainnut sinukohdalla mennä hukkaan.

        Sama kait se kumpaa kuormitat, terveydenhuoltoa vai työtoimahallintoa. Mutta työttömänä sinun pitäisi olla työkykyinen, hakea ja vastaanottaa kokoaikatyötä. Eli hakeudu nyt sinne lääkäriin, jos muka olet sairas. Sairauspäivärahalle, ja työnhaku poikki! Ei ne sitä eläkettä sinulle tule tarjoamaan, jos roikut työnhakijana. Ei niillä voi olla tietoa sinun terveydestäsi. Todista se, että olet sairas. Ja se todistaminen tapahtuu menemällä lääkäriin ja lisätutkimuksiin lisönäytön saamiseksi!

        Moni myös luulee että pääsee suoraan eläkkeelle, vaikka totta kait ensin yritetään kuntouttaa työkykyiseksi. Siitä kun kieltäytyy, niin ei varmasti pääse eläkkeelle, koska ajattelevat että vika on päässä, jossa se usein onkin.

        Ei enää ole kuten 30 vuotta sitten, kun pikkutillin kynnen katkeamisesta päästivät lopulliselle eläkkeelle. Järki on tullut tähän touhuun, eli älkää verratko nykyaikaa siihen kun kaveri tai sukulaisenne pääsi 30 vuotta sitten eläkkeelle tyyliin liiasta onanoinnista tulehtuneesta esinahasta.

        Toivottavasti työkkäri laittaa teidät sairaat työnhakijana roikkuvat niin pahaan tilanteeseen, että menette sinne lääkäriin, johon hoitonne kuuluu opipa vika päässä tai kropassa,


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Todellakin sairas jos tänäpäivänä 60 v pääsee eläkkeelle. Pää pitää olla kainalossa.

        Nykyään alle 60 vuotias ei pääse eläkkeelle mistään, vaan kuntotutetaan. 60 vuotiaana pääsee työkyvyttömyyseläkkeelle, jos on oikeasti sairas ja siitä on näyttöä. Ei sinne eläkkeelle sairasta esittämällä pääse, vaan pitää olla näyttöä eli tarpeeksi tutkittu. ja olla aktiivinen tutkimuksiin menijä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sama kait se kumpaa kuormitat, terveydenhuoltoa vai työtoimahallintoa. Mutta työttömänä sinun pitäisi olla työkykyinen, hakea ja vastaanottaa kokoaikatyötä. Eli hakeudu nyt sinne lääkäriin, jos muka olet sairas. Sairauspäivärahalle, ja työnhaku poikki! Ei ne sitä eläkettä sinulle tule tarjoamaan, jos roikut työnhakijana. Ei niillä voi olla tietoa sinun terveydestäsi. Todista se, että olet sairas. Ja se todistaminen tapahtuu menemällä lääkäriin ja lisätutkimuksiin lisönäytön saamiseksi!

        Moni myös luulee että pääsee suoraan eläkkeelle, vaikka totta kait ensin yritetään kuntouttaa työkykyiseksi. Siitä kun kieltäytyy, niin ei varmasti pääse eläkkeelle, koska ajattelevat että vika on päässä, jossa se usein onkin.

        Ei enää ole kuten 30 vuotta sitten, kun pikkutillin kynnen katkeamisesta päästivät lopulliselle eläkkeelle. Järki on tullut tähän touhuun, eli älkää verratko nykyaikaa siihen kun kaveri tai sukulaisenne pääsi 30 vuotta sitten eläkkeelle tyyliin liiasta onanoinnista tulehtuneesta esinahasta.

        Toivottavasti työkkäri laittaa teidät sairaat työnhakijana roikkuvat niin pahaan tilanteeseen, että menette sinne lääkäriin, johon hoitonne kuuluu opipa vika päässä tai kropassa,

        Kauheasti sulla on kirjoutusvirheitä. Pitäskö sun mennä sinne lääkäriin?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nuhakuumeessa saa sairaslomaa ja pitää sitä ottaa. Ei kannata mennä muita tartuttamaan. Eläkkeelle sillä ei pääse, ellei ole pitkittynyt.

        Allergianuha menee helposti nuhakuumeena, poskiontelotulehduksena, nuhakuumeena, mononukleoosina ja angiinana kunhan vaan jättää lääkkeet ottamatta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Allergianuha menee helposti nuhakuumeena, poskiontelotulehduksena, nuhakuumeena, mononukleoosina ja angiinana kunhan vaan jättää lääkkeet ottamatta.

        Saattaa vielä joku luulla koronaksi, sikainfluenssaksi ja influenssaksi. Vähän päälle vielä ripulia (allergia) ja oksennustautia (krapula).


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kauheasti sulla on kirjoutusvirheitä. Pitäskö sun mennä sinne lääkäriin?

        Sun pitäis mennä psykologille, koska et ilmeisesti ymmärrä, että älykaitteista kirjoittamalla saattaa muutama kirjoitusvirhekin lipsahtaa, mutta se ei totuutta muuta. Olet niin luonnevikainen että yrität alentaa muita itseäsi ylentääksesi? Sitähän sinä pelkäät, että luonnevikasi ja mielenterveys paljastuu. Ja se mitä sinulle on lapsena tehty.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinun kohdalla, taitaa olla turha tuo työttömyyspäiväraha.
        Olet näköjään kauvankin työtävieroksunut.

        Työttömyyttä takana 2kk, fyysinen monen kymmenen työura takana. Työergonomiasta ei alussa ollut minkäänlaista tietoa ja siitä syystä kivut ja ongelmat. Loppujen lopuksi jonotan leikkausaikaa, edelleen työttömänä senkin jonon. Siinä sulle työn vieroksuntaa, eikö yhtään hävetä paskan jauhamises?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mikä 330 päivää?

        Maksimi sairasloma päivät kela ja työnantajan rahalla jos on oikeissa työpaikassa ei missään pelle vyåuoirafirmassa


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kauheasti sulla on kirjoutusvirheitä. Pitäskö sun mennä sinne lääkäriin?

        Pysyy asiassa tai kotona jos pikku vieheet häiritsee

        Oletko maailman napa vai täydellisyy.

        Kateeliken vuokratyön haalija ei saa työntekijöitä kuin kielitaidottomista mamautusta


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Työttömyyttä takana 2kk, fyysinen monen kymmenen työura takana. Työergonomiasta ei alussa ollut minkäänlaista tietoa ja siitä syystä kivut ja ongelmat. Loppujen lopuksi jonotan leikkausaikaa, edelleen työttömänä senkin jonon. Siinä sulle työn vieroksuntaa, eikö yhtään hävetä paskan jauhamises?

        Miksi sinä oletbtyötön, kun kerrot olevasi sairas ja työkyvytön! Sinun pitäisi olla sairaspäivärahalla tai kuntoutustuella. Hoida lääkärin kanssa nämä asiat, jotka ei ole työkkäriin kuuluvia! Minua hävettää sinun paskanjauhaminen ja se kun kuset omiin muroihin, kun et ota monien tarjoamaa ilmaista neuvoa vastaan. Tyhmä!


    • Anonyymi

      Pakkolaiskettelu ei ole sairaus. Itse tiedän, että olen mökkihöperö.

      • Anonyymi

        Pahimmat laiskat on kyllä työelämässä.


    • Anonyymi

      Eläkettä 🤣🤣🤣🤣🤣 meinaatko tosiaan että nykypäivänä pääseeläkkeelle.
      Toinen miten sairasloma muuttaisi tilannetta.
      Olet tainnut juuri joutua töihin, itselläni työvuosia 46 v vielä jatkuu.
      Minäkin tajuan se, että on sellaisia sairauksia minkä takia sairauspäiviä tulee usein. Heitä ei kukaan palkaa.
      Sinun sairaus korvienvälissä ei sairauslomilla parannu.

      • Anonyymi

        Sinulla selvästi viiraa pahasti päästä. Oletko joku hermot juonut deeku? Vaikutat sellaiselta.

        Eli sinulla 46 työvuotta, mutta työtunteja varmaan muutama? Mitä tuota kitiset, jos töissä muka olet? Veikkaan kyllä että olet housuun paskoja ja virtsalle haiseva hermoheikko holisti?

        Ai työttömänä roikkumallako ja sairauksiaan itkemälläkö sitten parantuu? Ikinä ei pääse eläkkeelle, jos ei mene lääkäriin. Se on fakta! Menkää siis lääkäriin sairaat, ei kannata olla työnhakijana, koska se antaa väärän kuvan.


    • Anonyymi

      Tiesittekö että kolmannes alle 30 vuotiaista on eläkkeellä!!

      • Anonyymi

        Ei mikään ihme kun nuoren psyyke sairastuu parantumattomasti julmien työpaikkakiusaajien keskellä. Siihen ei auta, että vaihtaa alaa, vaihtaa työpaikkaa tai hankkii uuden koulutuksen sillä kiusaajat seuraavat perässä minne tahansa meneekin.


      • Anonyymi

        Tuo on kyllä täyttä sontaa. Jostakin luin samaa, joka on pakko olla virhe :)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei mikään ihme kun nuoren psyyke sairastuu parantumattomasti julmien työpaikkakiusaajien keskellä. Siihen ei auta, että vaihtaa alaa, vaihtaa työpaikkaa tai hankkii uuden koulutuksen sillä kiusaajat seuraavat perässä minne tahansa meneekin.

        Tuo on totta. Päiväkoti- ja koulukiusaaminen, siitä työpaikkakiusatuksi jne. Nämä vanhemmat sukupolvet on kisanneet ja se on niille hulluille ollut normaalia. Opettaneet sit' vielä lapsillensakin. Perheväkivaötaa sun muuta nähneet tässä "maailman onnellisimmassa kansassa". Tässäkin keskustelussa yksi raivohullu mukana.


      • Anonyymi

        Kaikille jitka ovat työkyvyttömiä löytyy joatain työtä jota boivat kyllä yehdä
        Onnviraolinen lausunto aina kunhaetaan elpkettä
        Luttaoa kun ei ole löytynyt vielä 17 vuoteen

        Jos löytyy se tuömei ole taloudellissti kantaavaak jiten ei ole järkeä otaa vastaan

        Laki työttömyysturvalaiki


    • Anonyymi

      Älä kuule puhu tuollaisesta asiasta ku et tiedä siitä mitään, toivottavasti Sinä saat elää terveenä eläkeikään asti mutta ikävä kyllä tilastot näyttää toisin. On rukoiltu että pääsisi kuntoutukseen tai eläkkeelle kun kuntoa ei ole, lääkärit myötäilee vain mikä on sallittu eläkeikä, kuntoutukseen ei pääse, 2 v sitten yritin eläkkeelle momisairauksien myötä ja kas kummaa ilman hakemista minut laitettiin Ilmaisesta eläkkeelle 2023 vaikken ollut edes pyytänyt enää eikä tarvinnut laittaa mitää lausuntoja ku siihen asti vaadittiin sitä sun tätä?Ihmeellisiä on eläkeyhtiöiden tiet?Kaikista meistä tulee vanhoja ja raihnaisia joku päivä nuorena voi uhota ja halveksia vanhoja ja raihnaisia ittestäki tulee vanha ja huomaat sinun sanomisella ei ole mitään väliä missä kunnossa olet siitä päättää yhteiskunnan byrokratia, yksittäisellä ihmisellä ei ole väliä tulet sen ikävä kyllä huomaamaan kun ikää tulee ja et pysty sitä vastaan taistelemaan. Surullista mutta totta

      • Anonyymi

        Näinhän se menee. Tullut siihen lopputulokseen, että fyysisillä sairauksilla ei sairaslomaa saa tai eläkkeelle pääse. Nykyään pitää olla masennusta tms. muelenterveyden ongelmaa ja eläkkeellekin pääsee jo viimeistään 30-vuotiaana. Jotain mättää ja pahasti. Seuraava lääkärikäynti ja varmasti itken pahaa oloa katotaan miten käy.


      • Anonyymi

        Veikkaan että esimerkiksi minä tiedän paremmin ja laajemmalla otannalla kuin sinä. Olet väärässä! Ei se rukoilemalla tule se eläke tai kuntoutus, vaan olemalla sairas ja menemällä lääkäriin. Te vanhat jarrut luulette että vielä pääsee eläkkeelle kun on pikkuvarpaassa pipi, kuten tuttujanne on päässyt. Nyt pitää todistaa että on sairas. Ihan lakiin kirjattu ne ehdot. Eli menkää lääkäriin. Älkää siis verratko nykytilannetta siihen mitä oli 30 vuotta sitten, vaan menkää lääkäriin. Työttömänä on aikaa vaikka joka aamu olla siellä päivystyksessä johottamassa, mutta eihän sinne mene, jos ei ole oikeasti sairas, vaan vika on päässä?

        Työkkärit voisi alkaa teitä pakottamaan töihin tai tutkimuksiin, kun se ilmeisesti on lakiin kirjattu mahdollisuus!

        Laiskin sukupolvi nämä boomerit!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Näinhän se menee. Tullut siihen lopputulokseen, että fyysisillä sairauksilla ei sairaslomaa saa tai eläkkeelle pääse. Nykyään pitää olla masennusta tms. muelenterveyden ongelmaa ja eläkkeellekin pääsee jo viimeistään 30-vuotiaana. Jotain mättää ja pahasti. Seuraava lääkärikäynti ja varmasti itken pahaa oloa katotaan miten käy.

        Nimenomaan mt-ongelmista et eläkkeelle pääse. Teitä vanhoja luonnevikaisia hulluja ei edes aleta psyykkisesti tutkimaan, koska löydökset olisi vakavia ja kalliita hoitaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nimenomaan mt-ongelmista et eläkkeelle pääse. Teitä vanhoja luonnevikaisia hulluja ei edes aleta psyykkisesti tutkimaan, koska löydökset olisi vakavia ja kalliita hoitaa.

        Tais kolahtaa sulle pahastikin? Varmaanki olet yrittänyt eläkkeelle mt-ongelmilla nuorella iällä? Otan osaa, jos vielä käyt haukkumislinjalle muita kohtaan. Pura paha olosi muualla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tais kolahtaa sulle pahastikin? Varmaanki olet yrittänyt eläkkeelle mt-ongelmilla nuorella iällä? Otan osaa, jos vielä käyt haukkumislinjalle muita kohtaan. Pura paha olosi muualla.

        Tottahan tuo kirjoittaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nimenomaan mt-ongelmista et eläkkeelle pääse. Teitä vanhoja luonnevikaisia hulluja ei edes aleta psyykkisesti tutkimaan, koska löydökset olisi vakavia ja kalliita hoitaa.

        SIloin ei ksannatamennä tömsale pilaaman ilmapiiriä


    • Anonyymi

      Työuupumus tai burnout eivät ole vielä diagnooseja Suomessa, ei myöskään ”autan äkillisesti sairastunutta läheistä”. Olen uupunut ja tarvitsen lepoa, en ole masentunut

      • Anonyymi

        Mutta silloin menet lääkäriin ja hakeudut sairaslomalle ja tarvittaessa terapiaan. Jatkoksi kuntoutus tai portaittain paluu töihin. Ei työttömäksi jäädä silsi kun ei jaksa töissä olla! Sekin uupumisen syy voi olla omassa hankalassa ajattelussa ja työotteessa. Kannattaa myöntää ja korjata se, jos näin on.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mutta silloin menet lääkäriin ja hakeudut sairaslomalle ja tarvittaessa terapiaan. Jatkoksi kuntoutus tai portaittain paluu töihin. Ei työttömäksi jäädä silsi kun ei jaksa töissä olla! Sekin uupumisen syy voi olla omassa hankalassa ajattelussa ja työotteessa. Kannattaa myöntää ja korjata se, jos näin on.

        Ei kaikkeen pidä aina tarjota terapiaa. Se on hieno työkalu, mutta joskus täytyy vaan levätä hetki. Kukas sinä olet minulle kertomaan, miksi minun ei pidä tai pitää jäädä työttömäksi? Todella toksista ajatella, etten tiedä uupumiseni syitä paremmin kuin sinä.


      • Anonyymi

        Kyllä työuupumus ja burnout on sellaisia diagnooseja joista annetaan sairauslomaa ja tarvittaessa psyykkistä apua ja lääkitystä jne…


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä työuupumus ja burnout on sellaisia diagnooseja joista annetaan sairauslomaa ja tarvittaessa psyykkistä apua ja lääkitystä jne…

        Työuupumus ei ole lääketieteellinen diagnoosi Suomessa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Työuupumus ei ole lääketieteellinen diagnoosi Suomessa.

        Kummasti on ollu työpaikoilla saikkulaisia työuupumuksen tms takia, vaikkei sun mielestä diagnoosi


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Työuupumus ei ole lääketieteellinen diagnoosi Suomessa.

        Eipä niin mutta on oire, joka aiheuttaa monenlaista, joten on aivan validi peruste sairaslomalle


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei kaikkeen pidä aina tarjota terapiaa. Se on hieno työkalu, mutta joskus täytyy vaan levätä hetki. Kukas sinä olet minulle kertomaan, miksi minun ei pidä tai pitää jäädä työttömäksi? Todella toksista ajatella, etten tiedä uupumiseni syitä paremmin kuin sinä.

        Totta on, että jokainen itse tietää parhaiten tilanteensa mutta tulevaisuutta ja jatkoa ajatelle esim.
        - jos haet joskus jonkulaiseen kuntoutukseen tai vastaavaan, tarkastellaan sinun työnhakuhistoriaasi. Jos olet ollut koko ajan työnhakijana eli työkykyisenä, on vaikeaa päästä em. toimintoihin. Jos taas olet ollut sairaslomalla toistuvasti tai pitkään eli et ole ollut työnhakijana, on helpompaa perustella esim. kuntoutustarve.
        - jos haet joskus osatyökyvyttömyyseläkettä tmv. sama selitys kuin yllä eli jos olet ollut koko ajan työkykyinen (eli työnhakijana, jolloin oletus on että olet terve ja työkykyinen) on vaikeaa perustella eläketarve


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kummasti on ollu työpaikoilla saikkulaisia työuupumuksen tms takia, vaikkei sun mielestä diagnoosi

        Ei se ole mielipiteeni, ihan pikaisella googlauksella selviää ettei työuupumus ole (monista muista maista poiketen) Suomessa diagnoosi. Se ei toki tarkoita, etteikö työuupumuksen vuoksi voisi saada saikkua. Kirjoittaisivat todennäköisesti joko viikon pari tai sitten pidemmällä tähtäimellä b-lausunnon.

        En ymmärrä miksi näissä vastauksissa jankutetaan tätä samaa. En ole väittänyt etteikö työuupumuksen vuoksi voisi saada saikkua.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eipä niin mutta on oire, joka aiheuttaa monenlaista, joten on aivan validi peruste sairaslomalle

        Juurikin näin, enkä ole muuta kai väittänytkään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Totta on, että jokainen itse tietää parhaiten tilanteensa mutta tulevaisuutta ja jatkoa ajatelle esim.
        - jos haet joskus jonkulaiseen kuntoutukseen tai vastaavaan, tarkastellaan sinun työnhakuhistoriaasi. Jos olet ollut koko ajan työnhakijana eli työkykyisenä, on vaikeaa päästä em. toimintoihin. Jos taas olet ollut sairaslomalla toistuvasti tai pitkään eli et ole ollut työnhakijana, on helpompaa perustella esim. kuntoutustarve.
        - jos haet joskus osatyökyvyttömyyseläkettä tmv. sama selitys kuin yllä eli jos olet ollut koko ajan työkykyinen (eli työnhakijana, jolloin oletus on että olet terve ja työkykyinen) on vaikeaa perustella eläketarve

        Ymmärrän pointtisi, mutten toisaalta allekirjoita asennetta, joka täällä monella tuntuu olevan. Elämässä on erilaisia kausia ja se, että olen puolisen vuotta omalla lomalla ei kyllä suista minua työkyvyttömyyden vuoksi eläkkeelle tai tarkoita, että minun pitäisi mennä kuntoutukseen.

        Tapaan terapeuttiani silloin tällöin omalla rahallani ja elän täysin normaalia elämää, jos ei nyt lasketa sitä etten ole töissä. Valmistuin vähän aikaa sitten yliopistosta, opiskelu ja osa-aikatyöskentely (pandemian keskellä) veivät aika paljon mehuja, minkä lisäksi jouduin jonkin aikaa pitämään huolta läheisestäni.

        En ymmärrä, miksi nykyään ollaan niin kovia ja armottomia, että heti kun joku ilmoittaa ottavansa vähän happea rankan elämänvaiheen jälkeen, tyrkytetään kuntoutusta ja eläkettä. En nosta edes mitään tukia, tämän ei pitäisi häiritä ketään muuta kuin hallitusta, joka kaipailee minua pikimmiten takaisin tilastojen paremmalle puolelle.


    • Anonyymi

      Te loispummivirkailijät ovat yhteiskunnan syöpä.

      • Anonyymi

        Niitähän ei olisi jos ei olisi työttömiä eli lusmuja jotka nostaa muutaman satasen, kun ahneita laiskoja ovat!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niitähän ei olisi jos ei olisi työttömiä eli lusmuja jotka nostaa muutaman satasen, kun ahneita laiskoja ovat!

        Sinun mielestäsi työttömyys on luonteenpiirre . Oletko ihan vakavissasi kun vainoat työttömiä .


      • Anonyymi

        Samariinin rottahallitus lisäsi TE-tanttojen määrää yli tuhannella. Sairasta touhua. Toivottavasti uusi hallitus rupeaa potkimaan tanttoja oikeisiin töihin työttömiä kiusaamasta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinun mielestäsi työttömyys on luonteenpiirre . Oletko ihan vakavissasi kun vainoat työttömiä .

        Kateellinen pikku porvari luuseri yrittäjää harmittaa kun eisaa ilmasityölöisä ja joutuunitsenteieläpn paskanduunisnsa paska firmassaan jolla ei ole edes kunnon liike ideaa
        Mutta mersunonnhommattu pihalle yritksen piikkiin


    • Anonyymi

      Tiedän tällaisia. Kun se ongelma on oikeasti päässä eikä jalassa, niin sitähän salataan. Päästä terve hakeutuu lääkäriin.

    • Anonyymi

      Atalkissa valehtelijoitten klupi istumassa. Elliki näkyy.

    • Anonyymi

      Eikö nämä ihmiset ole jo käyttäneet sairauslomat? Osa roikkuu oottamassa eläkepäätöstä. Osa on jo saanut hylsyn, ja roikkuu siksi.

      • Anonyymi

        Voimia sairaille jotka kamppailevat työkyvyttömyyseläkehakemuksiensa kanssa, kyllä myönteisiäkin päätöksiä tulee, tänne tuli kahden viikon päästä hakemuksen jättämisestä, useita lääkärikäyntejä ja leikkaus,sen jälkeen kuntoutus 300päivää, en kuntoutunut enään ammattiani jatkamaan joten eläkkeelle t: 59vuotias :)


    • Anonyymi

      no miten sen ottaa toiset pääsee helpommin eläkkeelle kuin toiset...no mitäpä luulet esim kaveri ikää on 57v,,niska murtunut ja raudoitettu,selässä kulumat,diapetes...haki eläkettä mutta hylky oli tullut....oli sitten töissä palkkatuella vuoden ja sitten kortistoon vaan....kuinka rampa pitää olla et pääsee eläkkeelle.?????

      • Anonyymi

        Suomessa ei pääse eläkkeellle edes neliraaja halvaantunut


    • Anonyymi

      Mene sinä, kun vaikutat hullulta.

    • Anonyymi

      melkein kaikilla ihmisillä on jokin krooninen terveysongelma. Se ei yksinomaan estä ihmistä tekemästä työtä ja osallistumasta työelämään. Terveysongelmien vakavuusaste voi jossain vaiheessa tehdä ihmisestä työkyvyttömän. Jos vain täysin terveet valioyksilöt kävisivät töissä niin eihän kovinkaan moni töissä olisikaan,
      Jopa huipputason urheilijoiden joukosssa on kroonisten terveyshuolien kanssa sinnittelijöitä.

      • Anonyymi

        No just , melkein kaikilla juu , tuskin kukaan kolotuksistaan eteenpäin edes pääsisi terveyden huollossa saati B-todistuksia saisi . Vähän jotain rajaa sentään satuiluissakin.....


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No just , melkein kaikilla juu , tuskin kukaan kolotuksistaan eteenpäin edes pääsisi terveyden huollossa saati B-todistuksia saisi . Vähän jotain rajaa sentään satuiluissakin.....

        ei varmasti ole satuilua. Todella monella työssäkäyvällä on diabates, erilaisia syöpiä, silmälasit, kuulonalenemaa, tuki ja liikuntaelinvaivoja. astmaa, allergioita. ihottumia, verenpainetta. Ei ne tietenkään vielä tarkoita että pitäisi hakea B-todistuksia ja hakeutua pikapikaa eläkkeelle. On ammatteja joissa vaaditaan erinomaista terveyttä (lentäjä, veturinkuljettaja) jota valvotaan lääkärintarkatsuksilla. Krooninen sairaus voi olla esteenä ja rajoitteena tiettyihin ammatteihin. https://www.eurofound.europa.eu/en/news/2019/just-one-three-workers-limiting-chronic-disease-adapted-workplace


    • Anonyymi

      Kela huolii vain sairaita työllisiä jatkoonsa vaikka olisivat taiteilijoita.

    Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      69
      2207
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2043
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      77
      1642
    4. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      41
      1480
    5. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1456
    6. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      10
      1357
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      31
      1334
    8. 52
      1238
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      62
      1180
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      28
      1169
    Aihe