Onko toi "tunnelisota" joku vitsi?

Anonyymi-ap

Mä en ymmärrä tätä? Onko maan alla kääpiöitä vai Sarumanin örkkejä? Kulkeeko joku Hobitti toisen kanssa siellä sormus kaulalla?💍

Vai onko siellä Mordor??

T: tyhmä 😳👽👾🤖🧚‍♀️🧜‍♂️🧝‍♂️🧝‍♀️🧞🧞‍♀️🧝

50

900

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

On siellä ainakin kääpiöitä ollut. Skotlannista Etelä -Eurooppaan nimittäin ulottuu kääpiöiden luolaverkosto, jossa korkeus on keskimäärin vain noin 70 senttimetriä.

Mitäköhön Tolkien oikein tiesikään?

• Anonyymi

Onko myös yksisarvisia tai haltioita? Vai noi mini kääpiöt siellä mekastaa vaan, jos ne olikin avaruusolioita? Eikös Yhdysvalloissa ole se jokin paikka lähellä Hollywoodin joku vuori tai joku missä Ufoja nähty?

• Anonyymi

• Anonyymi

• Anonyymi

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tässä on toimiva linkki tuon kääpiöiden luolaverkosto uutiseen:

https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000000421481.html

Minä pelkään Kääpiöitä, kuulemma kovia 🍻 juomaan kaljaa ja kännissä heiluu, polttaa piippua...paras pysyä kaukana luolista.

• Anonyymi

Skotlannissa on muutakin nimittäin Loch Nessin hirviö 👾

• Anonyymi

No joo, ja melkein kilometri siitä on löydetty eri pätkinä. 4000 km on enää löytämättä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

No joo, ja melkein kilometri siitä on löydetty eri pätkinä. 4000 km on enää löytämättä.

Ohhoh ohhoh, no pitää vissiin jatkaa etsimistä ken kiinnostunut on. Minä pistän Hobitti leffan nyt pyörii.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tässä on toimiva linkki tuon kääpiöiden luolaverkosto uutiseen:

https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000000421481.html

Ne Euroopan vanhat ryömien kuljettavat tunnelit oli pakotunneleita joita pitkin asukkaat pääsivät pakenemaan. Silloin oli paljon ryöstelyä ja sotimista.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ne Euroopan vanhat ryömien kuljettavat tunnelit oli pakotunneleita joita pitkin asukkaat pääsivät pakenemaan. Silloin oli paljon ryöstelyä ja sotimista.

Sitä ei tiedä minkä kokoista väkeä niissä on kauan sitten liikkunut.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Harmi kun lumi suli, en pääse tekemään takapihalle pako tunnelia..

• Anonyymi

Se on sitä varten että ihmiset voivat kontata pakoon jättiläisien käsistä

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Joo, ei tuo vitsailua suinkaan ole, mutta uutislinikkiä en enää löytänyt, mutta olen lukenut sen aikoinaan.

https://keskustelu.suomi24.fi/t/10035683/mystinen-luolaverkosto-euroopann-alla-

Euroopan vanhat tunnelit:

https://www.dailymail.co.uk/sciencetech/article-2022322/The-massive-European-network-Stone-Age-tunnels-weaves-Scotland-Turkey.html

https://en.wikipedia.org/wiki/Erdstall

https://www.ancient-origins.net/unexplained-phenomena/enigmatic-erdstall-tunnels-europe-purpose-unknown-008204

https://www.nationalgeographic.com/travel/article/underground-sites

https://fi.wikipedia.org/wiki/Luokka:Tunnelit

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Euroopan vanhat tunnelit:

https://www.dailymail.co.uk/sciencetech/article-2022322/The-massive-European-network-Stone-Age-tunnels-weaves-Scotland-Turkey.html

https://en.wikipedia.org/wiki/Erdstall

https://www.ancient-origins.net/unexplained-phenomena/enigmatic-erdstall-tunnels-europe-purpose-unknown-008204

https://www.nationalgeographic.com/travel/article/underground-sites

https://fi.wikipedia.org/wiki/Luokka:Tunnelit

Tottakai vanhoja tunneleita on, mutta aikuisten oikeasti ei siellä vamppyyreja ole, lapsia tai muutakaan pimeää mitä täällä lukenut. Ihan oikeasti nyt, eikä mitään sotaakaan.

Lisäksi ei niitä tarvitse kaikkea siis siviileille paljastaa sillä jos niissä tosissaan jotain huoltovarmuus yms tärkeää niin jokainen ymmärtää ettei ole ok karttoja levittää kuitenkaan.

Yleisesti puolustusvoimien alueelle ei ole tavallisella mitään asiaa, siksi siellä kylttejäkin . Ne ovat henkilökuntaa varten ja metsissä esim pidetään harjoituksia.

• Anonyymi

ei, se on vissiin vaan tuolla kolmikolla korvien välisessä tunnelissä olevaa sirinää ja pörinää?

• Anonyymi

Ikuinen vappu?🥳🥳😵‍💫😵‍💫😵‍💫😵‍💫😵‍💫

• Anonyymi

Avohoito ei toimi Suomessa. Kristallihörhöt ovat siitä elävä todiste.

• Anonyymi

Ainakin minulla meni yli ymmärryksen koko "tunnelisota", yritin mielenkiinnosta selvittää mikä juttu se on ja lähinnä mietin onko aprillipäivä, mutta sekin meni.... Minulle kuulosti enempi komedia kauhuelokuva Kellariväkeä 😂 onko kukaan nähnyt? 😆

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Avohoito ei toimi Suomessa. Kristallihörhöt ovat siitä elävä todiste.

Kyllä itselläkin välillä heittää 🤪🤪 Onneksi kuitenkin kartalla vielä.

Alhaallamme elää elämää Taru sormusten herrasta 🧝‍♀️🧝‍♂️🧟🧙‍♂️

• Kyllä se varmaan totta on. Jos Kristallipuolueen väki niin uskoo, sen täytyy olla totta.

• Anonyymi

Maailmassa on kaikkea jännää mitä kerrota, ihmiset pidetään tyhminä tarkoituksella uskomassa omaan maailmankuvaansa.

• Anonyymi

Kyllä kaikkea tapahtuu mutta maan alla olevaan sotaan en usko. Mutta jos siellä on niin Legolas olisi kiva tavata, tunteeko kukaan?🧝‍♂️

• Anonyymi

Niin todellakin on ja eräs brittiläinen vanhempi herra videokuvaakin pikkuväkeä(Pixies) jatkuvasti, mutta kuka silti uskoo näkemäänsä? Aiheena nuo(tontut, maahiset yms) ovat kyllä ilahduttavasti lisääntyneet viime aikoina elokuvissakin ja tv-sarjoissa.

• Anonyymi

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Niin todellakin on ja eräs brittiläinen vanhempi herra videokuvaakin pikkuväkeä(Pixies) jatkuvasti, mutta kuka silti uskoo näkemäänsä? Aiheena nuo(tontut, maahiset yms) ovat kyllä ilahduttavasti lisääntyneet viime aikoina elokuvissakin ja tv-sarjoissa.

Joo kyllä ne sarjat tv pyörii mutta taitaa olla eri juttuja ja ei sovi tähän hupi Taru sormusten herra läppään.

• Anonyymi

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Toisaalta saattaa haltialla olla paljon örkkejä tapettavana jotta Hobitit pääsee tuhoamaan sormuksen, taidan olla häiritsemättä.

Siellä asuu monenlaista väkeä maan alla, eikä tuo mainittu pikkuväki nyt uhka kenellekään tietystikään ole. Eikä ihminen edes yleensä mahdu niihin käytäviin, joita kautta kulkevat asumuksiinsa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Siellä asuu monenlaista väkeä maan alla, eikä tuo mainittu pikkuväki nyt uhka kenellekään tietystikään ole. Eikä ihminen edes yleensä mahdu niihin käytäviin, joita kautta kulkevat asumuksiinsa.

Minäkin koen olevani avaruusolio, ei ole tarkkaa diagnoosia tästä sillä en lääkärille ole kertonut olevani kotoisin Saturnuksesta 💁‍♀️

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Näistä Pixies-olennoista tiedän, että ovat todellisia, joten voisi hyvinkin olla, että Suomen kansantarustoon kuuluvat tontutkin olisivat jossain määrin todellisia. Maalla tarinoita mm. riihitontuista kuulin silloin kun olin lapsuusiässä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Näistä Pixies-olennoista tiedän, että ovat todellisia, joten voisi hyvinkin olla, että Suomen kansantarustoon kuuluvat tontutkin olisivat jossain määrin todellisia. Maalla tarinoita mm. riihitontuista kuulin silloin kun olin lapsuusiässä.

Olen minäkin kuullut kaikista, mummo kertoi 😃 Muistatko joitakin hyviä tarinoita? Ja jos niin tahdotko jakaa niitä? ☺️

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Olen minäkin kuullut kaikista, mummo kertoi 😃 Muistatko joitakin hyviä tarinoita? Ja jos niin tahdotko jakaa niitä? ☺️

En mitään varsinaisia tarinoita muista kuulleeni, mutta isovanhemmat puhuivat aiheesta kuitenkin vakavissaan. En uskonut niihin juttuihin, mutta myöhemmin alkoi kiinnostaa kun eräällä keskustelupalstalla joku kertoi maahishavainnosta, jonka hänen isänsä oli tehnyt ja tontuistakin on kerrottuja havaintoja.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kyllä kaikkea tapahtuu mutta maan alla olevaan sotaan en usko. Mutta jos siellä on niin Legolas olisi kiva tavata, tunteeko kukaan?🧝‍♂️

Valitettavasti suurin osa ihmisistä on mielensä ja sielunsa rakenteeltaan sellaisia, että uudenlaiset ajatukset eivät sinne oikein mahdu. Sitä ei ole helppo ymmärtää, jos on itse ennakkoluuloton ja avoin uudelle tiedolle, mutta näin se vaan on.

Ja maan alla tietystikin on tunneleita ja paljon. Osa niistä on ihmisten rakentamia, mutta osan historia on epäselvempi ja muinainen.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

En mitään varsinaisia tarinoita muista kuulleeni, mutta isovanhemmat puhuivat aiheesta kuitenkin vakavissaan. En uskonut niihin juttuihin, mutta myöhemmin alkoi kiinnostaa kun eräällä keskustelupalstalla joku kertoi maahishavainnosta, jonka hänen isänsä oli tehnyt ja tontuistakin on kerrottuja havaintoja.

Kyllä minunkin mummo puhui tosissaan niistä, enemmän pirusta ja muista räyhä hengistä. Yläkertaa hän vältti sen muistan ja siellä oli yksi huone jossa oli kyllä kylmäävä tunnelma. Aikoinaan kun puhuin äidilleni aikuisena joitakin asioita maalta niin hän uskoi. Kerran löysimme aitasta sellaisen valkoisen pirun näköisen esineen niin joku pahahenki siihen aittaan tuli,juostiin pakoon ja mummolle kerrottiin, pappa naulasi aitan oven kiinni ja sen jälkeen sinne ei saanut mennä. Mummo tiesi etukäteen myös asioita.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Valitettavasti suurin osa ihmisistä on mielensä ja sielunsa rakenteeltaan sellaisia, että uudenlaiset ajatukset eivät sinne oikein mahdu. Sitä ei ole helppo ymmärtää, jos on itse ennakkoluuloton ja avoin uudelle tiedolle, mutta näin se vaan on.

Ja maan alla tietystikin on tunneleita ja paljon. Osa niistä on ihmisten rakentamia, mutta osan historia on epäselvempi ja muinainen.

Kyllä olen suht avarakatseinen ja puntaroin asioita. Tunnelisotaan en silti usko.

• Anonyymi

Ei se mikään vitsi välttämättä ole. Mikä olisi vakoilijalle parempi peite, kuin täyskahjon kaapu netissä samalla, kun normaalielämässä pystyy esittämään täyspäistä?

• Anonyymi

Onko se 007?

• Anonyymi

Eikö hulluuden ja nerouden raja ole sanonnan mukaan hiiluva?

• Anonyymi

Nyt kohta MORLOKIT hyökkää maanpinnalle kun häiritään niitä rakennetuilla tunneleilla!!!

• Anonyymi

Räjähtelyn ääniä on kuulunut maan alta. Sota taita olla siellä.

• Anonyymi

Takapihalta löytyi sellaisia pieniä tunneleita. Ehkä kahvikupin levyisiä.

• Anonyymi

Myyräkö käynyt tekemässä 🧐 Ehdottomasti hämärää....

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Myyräkö käynyt tekemässä 🧐 Ehdottomasti hämärää....

Puolustusvoimissakin saattaa olla myyriä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Varmasti, voi niitä olla joka paikassa. Valitettavasti.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei ainakaan kovin yleistä mutta mahdollista kaikki.

• Anonyymi

Eikö ne liskoihmiset nyt ole noissa maailman sivu asustaneet. Että ihmekkös tuo nyt jos saa valtaapitävät kiihdyksiin kun veljeily kaiken maailman eläjien kanssa öinen luontonsa.

• Anonyymi

En ymmärtänyt mitään mitä aloittaja kirjoitti jostain "tunnelisodasta". Pitääkö tässä nykyajan rauhattomassa ajassa saada jo tunnelitkin sotimaan keskenään, tai jotkut uskomaan jopa siihenkin? :)

Itse olen ihmetellyt mitä mahtaa kuulua niille kahdelle tunnelihankkeelle Helsingistä Tallinnaan? Kiinalaisrahalla ja osittain omistuksellakin toteutettuna. Hiljaista on ollut sillä saralla.

• Anonyymi

Minä olen pihalla myös tunnelisodasta...siksi luulin jo eläväni Mordorin yläpuolella tai jotain. En ymmärrä en.

Noista hankkeista ei tietoa ole.

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Onko sulla

suoja työ paikka? 🤔🤷‍♂️
      Ikävä
      21
      3327
    2. Suomalainen perheenisä vaatii Suvivirren esittämisestä hyvityksiä

Itse lapsena uskonnonopetuksesta vissiin traumoja saanut ihka suomalainen (!) perheenisä vaatii Espoon kaupungilta korva
      Maailman menoa
      540
      2692
    3. Vesikin maksaa, miksei hengitysilma?

Jatkuvasti itketään ettei ole rahaa mihinkään, mutta tilastojen mukaan rahaa on enemmän kuin koskaan, joten miksei asial
      Maailman menoa
      53
      2260
    4. Satuolennoista tarinointi ei kuulu peruskoulun tehtäviin

Opetustunteja on muutenkin käytössä vain rajallinen määrä. Eli nämä satuhommat koulun ulkopuolelle vapaaehtoisiin harras
      Maailman menoa
      211
      2234
    5. Joensuun kaupunki levittelee tonttitietoja Keskisuomalaiselle

Sähköposteja ja tonttitietoja levitellään mm. Pasi Koivumaalle
      Joensuu
      13
      1709
    6. Mies profiloin sinut

Etsit täysin hallittavaa mutta samalla poikkeuksellista ihmistä. Etsit jotain mitä et koskaan tule saamaan.
      Ikävä
      219
      1519
    7. Kiantama kartelli

Onko alhaisempaa kuin toimia ensin kartellissa ja lopuksi koittaa pelastaa nahkasa vasikoimalla muut kun jää kiinni? Eip
      Suomussalmi
      52
      1471
    8. Nostetaanko nainen kissa pöydälle?

Ja selvitetään nämä tunteet?
      Ikävä
      97
      1379
    9. Oletko nainen alkanut kammoamaan minua

Sinua ei näy eikä kuulu, ja ilmeisesti kiertelet tilanteita. Oletko huomannut, että olet vieläkin ajatuksissani luvattom
      Ikävä
      62
      1211
    10. Saako 60 v vielä töitä? Arto Nyberg puhuu suoraan elämästä ilman töitä

Arto Nyberg täyttää tänään 60 v. Onnea! Nyberg totuttiin näkemään suoran haastatteluohjelman kapteenina vuodesta toise
      Maailman menoa
      95
      1174
    Aihe