Sinkut-palstan hintatesti

53

118

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tuloksesi: 7 / 13
      Tavallinen hintatietäjä!
      Suoriuduit testistä melko hyvin. Tarkkailet selvästi ruokatuotteiden hintoja ja tiedät suurin piirtein, paljonko ne tällä hetkellä kaupoissa maksavat. Jonkin verran jäi parannettavaa, joten pidä silmät auki seuraavalla kauppareissulla.

      - Oli kyllä paljon tuotteita, joita en ole ostanut vuosiin, jos koskaan..🙂

      • Hyvin meni =)


    • Anonyymi

      7 oli oikein. Aika paljon on hinnat nousseet viimeaikoina niin ehkä se hämäsi.

      -harmiseikirj-

      • Hyvä suoritus =)
        Hinnat on kyllä nousseet elintarvikkeissa.


    • Anonyymi

      Varmaan semmoiset parikymmentä prossaa ainakin monessa tuotteessa tullut lisää kun hinnannousun lisäksi ovelana pienennetty pakkauskokoa ikäänkuin kukaan ei huomaisi.

      -harmiseikirj-

      • Juustossa näkyy hyvin hinnan nousu ja myös kalassa ja lihassa jonkun verran. Mutta kyllä vihanneksetkin on noussu. Kerran aikasemmin keväällä tai kevättalvella katsoin tuossa lähiostarin S-marketissa, että punainen paprika maksaa jotain 7-9 euroo kilo (nyt on hinnat tulleet hieman alas, kun kesä lähestyy niin kuin vihanneksilla aina kesän korvilla ja juhannusta kohti ehkä vielä vähän enemmän).


      • Itse syön paljon vihanneksia, joten tulee katsottua vihannesten hintoja välillä. Juusto (leivän päälle leikattava tai valmiiks siivutettu) oli mulla vakituinen ostos jääkaapissa vielä 2000-luvun alussa, mutta nyt en ole ostanut pitkään aikaan kuin ihan harvoin, kun hinnat on noussu.

        Ruuan hinnat on noussu pikku hiljaa 2000-luvun alusta, mutta esim. Ukrainan sota on kiihdyttäny nousua.


      • Anonyymi
        Norppa83 kirjoitti:

        Itse syön paljon vihanneksia, joten tulee katsottua vihannesten hintoja välillä. Juusto (leivän päälle leikattava tai valmiiks siivutettu) oli mulla vakituinen ostos jääkaapissa vielä 2000-luvun alussa, mutta nyt en ole ostanut pitkään aikaan kuin ihan harvoin, kun hinnat on noussu.

        Ruuan hinnat on noussu pikku hiljaa 2000-luvun alusta, mutta esim. Ukrainan sota on kiihdyttäny nousua.

        Vihannekset on kyllä ollut kovissa hinnoissa, varmaan kesä halventaa mutta näyttää lihassa ja kalassakin olevan jo paljon nousua, leikkeleissä ainakin tuntuisi olevan niin että se joka oli ennen pari euroa on nyt kolme.

        -harmiseikirj-


      • Anonyymi kirjoitti:

        Vihannekset on kyllä ollut kovissa hinnoissa, varmaan kesä halventaa mutta näyttää lihassa ja kalassakin olevan jo paljon nousua, leikkeleissä ainakin tuntuisi olevan niin että se joka oli ennen pari euroa on nyt kolme.

        -harmiseikirj-

        Leikkeleet on noussu kyllä.

        Itse yritän ostaa edullista, mutta kuitenkin niin etten joutuisi ihan liikaa tinkimään ruuan monipuolisuudesta. Kalaa en tosin ole syönyt pitkään aikaan. Haluaisin syödä uunilohta, mutta lohi on kallistunut sen verran, etten raaski yleensä ottaa. Ennen ostin välillä. No, kesällä katson sitten ostanko. Pakasteseikin on musta kallistunu. Onneks vihanneksia saa vielä kohtuullisillakin hinnoilla ja kesällä ne ovat yleensä melko edullisia (kotimaiset vihannekset erityisesti). Ja peruna on edullista syötävää.


      • Anonyymi
        Norppa83 kirjoitti:

        Leikkeleet on noussu kyllä.

        Itse yritän ostaa edullista, mutta kuitenkin niin etten joutuisi ihan liikaa tinkimään ruuan monipuolisuudesta. Kalaa en tosin ole syönyt pitkään aikaan. Haluaisin syödä uunilohta, mutta lohi on kallistunut sen verran, etten raaski yleensä ottaa. Ennen ostin välillä. No, kesällä katson sitten ostanko. Pakasteseikin on musta kallistunu. Onneks vihanneksia saa vielä kohtuullisillakin hinnoilla ja kesällä ne ovat yleensä melko edullisia (kotimaiset vihannekset erityisesti). Ja peruna on edullista syötävää.

        Itse ostan aika usein esmes lihaa isoissa pakkauksissa ja teen sitten valmiiksi pakkaseen annoksia. Oikeastaan teen sen ihan laiskuuttani ettei tarvitse niin usein veivata ruokaa mutta kyllä siinä aika paljon varmaan kilohinnassakin säästää. Sama jotkut juustot ym. tulee otettua aina joku kilon paketti kun sitä menee kuitenkin ja säilyy kuukausikaupalla. Kala on joo, mitenkähän lidlin filekalapuikot? ne ennenkin vähän kalliimpia kuin tavalliset mutta silti kohtuuhintaisia. Peruna on joo ja taittuu moneen. Lohivinkki varmaan tiedätkin, ei kannata ostaa valmisfileitä, ostaa kokonaisena ja laittaa tuolleen kokonaisena myös uuniin, paitsi itse otan pään pois:

        https://hatala.fi/kalareseptit/kirjolohi-uunissa-tai-grillissa/

        Ennen tuli tuollainen kokonainenkin fileoitua ennen uunittamista niin siitä aina sitten tuli vähän siivoa ja oma hommansa siinä leikkaamisessa, sitten joskus vaan kokeilin laittaa noin niin tulikin hyvä ja helppo sitten uuntettuna irrottaa kypsät lihat eri lautaselle ja ruodot sun muut roskiin siitä.


        -harmiseikirj-


      • Norppa83 kirjoitti:

        Itse syön paljon vihanneksia, joten tulee katsottua vihannesten hintoja välillä. Juusto (leivän päälle leikattava tai valmiiks siivutettu) oli mulla vakituinen ostos jääkaapissa vielä 2000-luvun alussa, mutta nyt en ole ostanut pitkään aikaan kuin ihan harvoin, kun hinnat on noussu.

        Ruuan hinnat on noussu pikku hiljaa 2000-luvun alusta, mutta esim. Ukrainan sota on kiihdyttäny nousua.

        Valmiiksi siivutettu juusto on portti helvettiin. Näin on siitä huolimatta, että tiedän monessa maassa tavallisessa sekatavararuokakaupasta olevan vaikeaa muunlaista löytääkään.

        Juustoa voi sivuttaa tai paloitella monen eri näköisellä välineellä. Meikäläisen höylän lisäksi on esim. sellaisia, joissa on juustoa vasten pyörivä tela ja leikkaavana osana ikään kuin lehtisahan terä/lanka. Isompaan tahkoon taas voi asettaa tangon kierteillä, jota kammesta pyöritetään ja lanka juuston pinnassa leikkaa siivua.

        Jalostusarvona teollisuus hinnoittelee jokaiselle valmiiksi tehdylle siivulle aika monta senttiä arvoa. Sadalla juustohöylänvedolla saa jo kohtuullisen tuntipalkan eikä aikaa varmasti mene paria minuuttia enempää. Pelastakaa Suomi työvoimapulalta! Höylätkää itse juustonne!


      • Anonyymi
        scrg kirjoitti:

        Valmiiksi siivutettu juusto on portti helvettiin. Näin on siitä huolimatta, että tiedän monessa maassa tavallisessa sekatavararuokakaupasta olevan vaikeaa muunlaista löytääkään.

        Juustoa voi sivuttaa tai paloitella monen eri näköisellä välineellä. Meikäläisen höylän lisäksi on esim. sellaisia, joissa on juustoa vasten pyörivä tela ja leikkaavana osana ikään kuin lehtisahan terä/lanka. Isompaan tahkoon taas voi asettaa tangon kierteillä, jota kammesta pyöritetään ja lanka juuston pinnassa leikkaa siivua.

        Jalostusarvona teollisuus hinnoittelee jokaiselle valmiiksi tehdylle siivulle aika monta senttiä arvoa. Sadalla juustohöylänvedolla saa jo kohtuullisen tuntipalkan eikä aikaa varmasti mene paria minuuttia enempää. Pelastakaa Suomi työvoimapulalta! Höylätkää itse juustonne!

        Totta. Hyviä juustohöyliä ei vaan saa enää mistään kun kaikki tekee liian paksua siivua. Mulla taitaa olla 3 uudempaa mutta silti käytän aina jostain 60-70-luvulta olevaa joka tekee juuri oikean paksuista siivua.

        -harmiseikirj-


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Totta. Hyviä juustohöyliä ei vaan saa enää mistään kun kaikki tekee liian paksua siivua. Mulla taitaa olla 3 uudempaa mutta silti käytän aina jostain 60-70-luvulta olevaa joka tekee juuri oikean paksuista siivua.

        -harmiseikirj-

        Tämä on juustotehtailijoiden Wilhelm Emmentalin ja Vincent van Edamin junailema salaliitto, jolla edistetään juuston menekkiä ja saadaan ihmisten vatsa kovaksi.

        Sillä tela+leikkuulanka-versiolla pystyy käsivaraisesti säätämään viipaleen paksuutta.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Totta. Hyviä juustohöyliä ei vaan saa enää mistään kun kaikki tekee liian paksua siivua. Mulla taitaa olla 3 uudempaa mutta silti käytän aina jostain 60-70-luvulta olevaa joka tekee juuri oikean paksuista siivua.

        -harmiseikirj-

        Jotkut huustohöylät ei leikkaa juustoa kunnolla, siivut jää pieniksi paloiksi. Parhaat siivut on sellaisia, jotka ei katkea kesken leikkaamisen eivätkä ole tosi ohuita.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tämä on juustotehtailijoiden Wilhelm Emmentalin ja Vincent van Edamin junailema salaliitto, jolla edistetään juuston menekkiä ja saadaan ihmisten vatsa kovaksi.

        Sillä tela leikkuulanka-versiolla pystyy käsivaraisesti säätämään viipaleen paksuutta.

        Niinpä. puolta paksummat viipaleen jötköt tietää puolta enemmän myyntiä.

        -harmiseikirj-


      • Anonyymi
        Norppa83 kirjoitti:

        Jotkut huustohöylät ei leikkaa juustoa kunnolla, siivut jää pieniksi paloiksi. Parhaat siivut on sellaisia, jotka ei katkea kesken leikkaamisen eivätkä ole tosi ohuita.

        Riippuu paljon juustostakin, Halvat pienten juustoloiden vähärasvaiset juustot kökköytyvät siihen höylään helposti, laadukas juusto ei kökköytä höylää.

        -harmiseikirj-


    • Anonyymi

      Paska testi. Juuri tänään ostin litran Kotimaista maitoa ääsmarketista, niin tasan varmasti se maksoi yli euron.

      -keinovaginamies-

    • 5/13 nyt ei ihan ollu hintatietämys kohdillaan. Useinmiten tulee perus sapuskat haettua lidlistä ja muualta sitten sellaiset mitä ei sieltä löydy. Toki vaihtelunvuoksi välillä muuallakin tulee joskus piipahdettua mutta lidlin oon todennu edullisimmaks noin kokonaisuudessaan ja aika hyvin kotimaisia tuotteita saa sieltä myös kuitenkin.🙂.

      • Hyvä tulos kaikesta huolimatta =)


      • Hyvä tulos kaikesta huolimatta =)


    • Anonyymi

      sähköpotkuja on kaikkialla ja sikin sokin sähköpotkulautoja joka kulmassa on niitä sikin sokin miten sattuukin olemaan.

      Sähköpotku, jos saa sellaisesta vielä sähköiskunkin, niin potkaisee voimavirtaq-sähköisku iskee.

    • Anonyymi

      sähköpotkurista elikin sähköpotkulaudas voi saada sähköisakun, iakee kuin miljoona volttia ja tuhat ampeeria jalkaan.

    • 4/13 Oikeasti tiedän paljon paremmin mitä ruoka maksaa. Ensinnäkin tuossa oli jotain suklaalevyjä ja energiajuomia, joita en koskaan osta ja sitten joitain brändejä kuten Pirkka-liha tai Valio-voi tai Saskia-vesi, joille on mielestäni parempia vaihtoehtoja. Ja sitten taas hevi-osaston tuotteiden hinnat nyt vaihtuu kuten niiden kuuluukin vaihtua, joten päivän hinnan täsmällinen tietäminen on ihan arvuuttelua.

      • Ihan jees =)


    • Anonyymi

      7/13

    • Anonyymi

      5/17! Paljon sellaisia mitä en koskaan osta. Sitten täytyy vähän kritisoida Fazerin sinisen hintakyselyä. Kun niitä saa reilu 2€ - reilu 3€ levy. Parhaimmillaan kympillä viisi.

      Katson joka kerta hinnan kun jotain ostan.

      xLiner

      • Mihin kukaan ikinä tarvitsee viittä suklaalevyä? Norpalle?


      • Ihan hyvä tulos =)


      • Anonyymi

        Mosson mosson mosson lineri tunkee kaksin käsin suklaata kitusiin :D Tuli vaan tuommonen mielikuva :D

        -harmiseikirj-


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mosson mosson mosson lineri tunkee kaksin käsin suklaata kitusiin :D Tuli vaan tuommonen mielikuva :D

        -harmiseikirj-

        Aika todenmukainen mielikuva 😂 Suklaa maistuu, levy tolkulla. Mitään paloja syödä, rivi kerrallaan. No nyt ei taas enää, kun kevät potkas prseelle ja sain akkuni ladattua. Mutta pimeä syksy ja joulun ajat on hankalia, ainakin levy menee päivässä jos niitä vaan on. Etenkin jos en ehdi treenailemaan.

        Kun hotkaisee levyn suklaata ennen nukkumaan menoa, nukkuu kuin tukki.

        Eikä sitä joka päivä viitsi kaupassa käydä, silloin ostetaan nippu sulkaalevyjä kerralla kun käydään. Scrgille tiedoksi ☝️

        Ja kyllä, näkyy masussa tänä keväänä. Saa puristettua rasvaröllykän. Nooh, eiköhän se siitä vielä häivy... 💪

        xLiner


    • Anonyymi

      Kaikki ovat ilmaisia. Täytyy vain osata ja kehdata.

      >simiti<

    • Anonyymi

      Luovutan jo ennalta. En tunne hintoja, koska en niitä juuri kaupassakaan katso. Sen verran seuraan, että hinta kuitissa on oikein, mutta sitten se unohtuu.

    • Anonyymi

      11/13, tulee näköjään seurattua hintoja aika tarkkaan kaupassa, vaikken niin hirveästi sitä tietoisesti teekään...

    • Anonyymi

      Tuloksesi: 3 / 13
      Hinnat hukassa!
      No, eipä se nyt kovin hyvin mennyt. Kenties et kiinnitä kaupassa juuri huomiota hintoihin, tai sitten testiin oli tällä kertaa valikoitunut sellaisia tuotteita, joita et itse usein osta. Oli niin tai näin, olet nyt toivottavasti hieman paremmin perillä ruokien tämänhetkisistä hinnoista.

      Mitä laittavat testiin vain ruokia, joita en osta. En ole koskaan ostanut tavallista maitoa, voita, ruispaloja, Lidlistä yhtään mitään, kiloa oltermannijuustoa. Juhlamokkaa, jauhelihaa, pienempää pakettia oltermanni juustoa en ole ostanut ainakaan kymmeneen vuoteen.

      • Tuloshan se tuokin on =)


    • Anonyymi

      7/13. Todella typerä testi. Tuotteiden hinnat vaihtelevat paljon kaupasta toiseen, Lidlissäkin voi olla eri hintoja, jos menee johonkin tiettyyn Lidliin. S-marketissa en usko että saa maitoa 0,95€ litrahintaan monistakaan kaupoista. Lisäksi tietysti tuotteissa oli paljon sellaisia mitä en koskaan osta, kuten kahvia ja banaaneja, tai energiajuomaa.

      Olen kyllä erittäin hintatietoinen niissä tuotteissa mitä itse ostan, ja muistan hinnat ulkoa, mutta tämä testi ei sitä mittaa.

      T. Lidl-mies.

      • Samoilla linjoilla testin typeryydestä. Minulla on aika tarkka käsitys, mitä minkäkin ostamani tavaran kuuluu maksaa per litra tai per kilo. Lasken aina joka tapauksessa pakkauksen hinnan lennossa kilo- tai litrahinnaksi. Esim. oluttahan ei juuri koskaan kannata ostaa jossakin 0,568 l pakkauksessa tai pienessä monipakkauksessa. Valion juustoja myydään niin, että pienempi pakkaus maksaa melkein saman kuin iso. Yleensä se eniten myyty pakkauskoko on edullisin.


      • Hyvä tulos =)


      • Hyvä tulos =)


    • Anonyymi

      Tulos olet tyypillinen yrittäjä et tiedä hinnoista mitään eli mottosi on firman piikkiin eli yhteiskunta maksaa makso mitä maksaa

    • Anonyymi

      Tuloksesi: 5 / 13
      Tavallinen hintatietäjä!

      Aika surkea tulos, muttei haittaa mitään. Ei kiinnosta moiset elintarvikkeet. Battery ja muut energiajuomat pitäisi kieltää ☝

      - Sheena

      • En itsekään juo energiajuomia.

        Ihan hyvä tulos kaikesta huolimatta =)


    • Anonyymi

      Testi jatkuu.
      Paljonko maksaa Helsingin huora? Oikein käräjäoikeuden määräämä hinta?
      Parhaiten sen tietää Axl Smith, mutta mikä on oma veikkauksenne?
      Minulla ei kuitenkaan ole varaa niihin, mutta joillakin näkyy olevan...

      • Anonyymi

        Huoraa turpaan.

        T: viisas ja rikas.


    • Anonyymi

      Vaan 5 oikein, vaikka seuraan hintoja.

      Asun pienellä paikkakunnalla. Täällä on aika kallista.

      • Ihan hyvä tulos =)

        Pienemmissä kaupoissa on monesti kalliimpaa niin kuin vaikka jossain pienemmässä K-marketissa.


    • Anonyymi

      Vaan tietääkö kukaan muu kuin viinamies mitenkä paljon maksaa Valdemar Alkosta ostettuna.

    • Tavis shoppailija. On tuo hintahaitari aika hyvin hallussa, mutta aina on parantamisen varaa. Yleensä juoksen tarjousten perässä, joten nuo ovh:t eivät ole tarkalleen tiedossa. 😊

      "Tuloksesi: 9 / 13
      Tavallinen hintatietäjä!

      Suoriuduit testistä melko hyvin. Tarkkailet selvästi ruokatuotteiden hintoja ja tiedät suurin piirtein, paljonko ne tällä hetkellä kaupoissa maksavat. Jonkin verran jäi parannettavaa, joten pidä silmät auki seuraavalla kauppareissulla. "

      Thänks! 😁

      • Tosi hyvä tulos =)


    • Anonyymi

      Kävelevä tietokone muistaa hinnat

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 57-vuotiads muka liian vanha töihin?

      On tämä sairas maailma. Mihin yli 55-vuotiaat sitten muka enää kelpaavat? Hidasta itsemurhaa tekemään, kun eläkkeelle ei
      Maailman menoa
      305
      3497
    2. Haluatteko miellyttää kumppaninne silmää?

      Entä muita aisteja? Mitä olette valmiita tekemään sen eteen että kumppani näkisi teissä kunnioitettavan yksilön? Olette
      Sinkut
      249
      1951
    3. By the way, olet

      mielessäni. Olet minulle tärkeä, niin suunnattoman tärkeä. En kestäisi sitä jos sinulle tapahtuisi jotain. Surullani ei
      Ikävä
      97
      1414
    4. J-miehelle toivon

      Hyvää yötä. Voisiko nykyistä tilannetta uhmaten vielä pienintäkään toivetta olla, päästä kainaloosi joskus lepääämään.
      Ikävä
      85
      1333
    5. Onko kaivattunne suosittu?

      Onko teillä paljon kilpailijoita? Mies valitettavasti näyttää olevan paljonkin naisten suosiossa :(
      Ikävä
      89
      1273
    6. Haluatko S

      vielä yrittää?
      Ikävä
      59
      1188
    7. Täytyi haukkuu sut lyttyyn

      En haluu tuntee rakkautta sua kohtaan enää ja haluun unohtaa sut mut sit tulee kuiteki paha olo kun haluis vaan oikeesti
      Ikävä
      53
      1143
    8. Onkohan sulla enää tunteita

      kun nähdään seuraavan kerran? Niin hyvä fiilis on ollut viime aikoina, että se on nyt pahin pelkoni. Oletkohan unohtanut
      Ikävä
      36
      1014
    9. Kylpyläsaaren Lomakylän kahvilaravintola

      Kävimme syömässä Kylpyläsaaressa. "Naudanliha burgeri" maksoi 18,90 euroa ja lisäksi limsa 4,50 euroa. Annoksen hinnaks
      Haapavesi
      46
      976
    10. Etkö ymmärrä että olen turhautunut

      kun ei etene. Auttaisit rakas vai onko kaikki vain kuvitelmiani omassa päässäni?
      Ikävä
      65
      904
    Aihe