Ennen oli tuollainen, välitti töitä eikä kysellyt joutavia. Nyt on vaan valvonta ja kyttäystoimisto, töistä ei niin väliä.
Työnvälitystoimisto
9
586
Vastaukset
- Anonyymi
Totta. Mutta ennen oli töitä. Nyt kun automaatio on korvannut ja korvaa laiskan ja kalliin suomalaisen, niin palkkatöitä ei ole tarjota. Mutta kuka haluaisi palata siihen aikaan kun lehmät lypsettiin käsin ja ojat kaivettiin lapiolla, kun kymmenen lapioon nojaajaa katseli vierestä. En minä ainakaan.
- Anonyymi
Ei vaan töitä on ja työvoimapula jopa mutta palkkaa ei haluta maksaa...
- Anonyymi
Näistä työvoima viranomaisistakin joutaisi vähintään puolet oikeisiin töihin.
- Anonyymi
Toinen puoli jäisi loisimaan vai? Kaikki ne joutaisivat töihin. Nyt ne loisivat tekemättä mitään.
- Anonyymi
Eivät enää edes välitä työtä nykyään. Silti tuhansia TE-tanttoja palkattu kyttäystoimistoon töihin. Työvoimatoimiston tehtäviin ei kuulu nykyään muuta kuin entiset Stasin tehtävät.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eivät enää edes välitä työtä nykyään. Silti tuhansia TE-tanttoja palkattu kyttäystoimistoon töihin. Työvoimatoimiston tehtäviin ei kuulu nykyään muuta kuin entiset Stasin tehtävät.
Työttömyystoimistoihin on vuosia haettu oleskelijoita 'ilman erityisiä taitoja'. Niin niissä hakuilmoituksissa sanottiin, kirjaimellisesti, vielä joku vuosi sitten. Tekivät alaisensa pilkattaviksi tuollakin tavalla. Kai se osoitti, miten paljon senkin puljun osaamattomat esimieht halveksivat alaisiaan. He sitten purkavat kaunansa työttömiin. Sairas laitos.
- Anonyymi
Kyllä työtä on saatavilla, mutta halutaan heti suunilleen ministerinpalkkaa, normaali palkka ei ole ok tasoa vaan ollaa kelankorvauksella joka alle puolet on riittävä korvaus?...
Entisajan työvoimatoimisto oli nopeatoimista työnjakamista eli lomautuksellakaan ei saanut olla vaan tarjottiin heti 3-vuorotyötö vaikka lomaustus kesti yhden viikon.
Itse vedin hakupaperit pois ja menin omaan entiseen päivä työhön seuraavalla viikolla!
Nyt on te toimiston systeemi selkeä ja helppo, koska työnhaku tehdään kirjaimellisesti siihen työhön mitä haluat tehdä eli ei pakotteita minne sattuu duuniin.
Ennenaikaan olisi ollut varmasti pakollista hakea vuokratyöpaikkoja, mutta nyt ei ole joka erittäin myönteinen asia.
Itselläni ei ole pahaa sanottavaa te toimiston toiminnasta, olen käynyt heidän kanssa asiallisia keskusteluja n. kerran vuodessa ja toteuttanut mahdollisia "pakko rekry-infojakin" joka helppo rasti olla ja lähteä heti kun info loppunut.
Ei todellakaan vaikuta kyttäämiseltä missään muodossa!- Anonyymi
Asiakkaalle mikään ei ole pakollista. Asiakas valitsee mitä haluaa. TE-palvelijat tekevät mitä asiakas käskee.
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 943358
En löydä sinua
En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k232782Eelin, 20, itsemurhakirje - Suomalaisen terveydenhuollon virhe maksoi nuoren elämän
Yksikin mielenterveysongelmien takia menetetty nuori on liikaa. Masennusta sairastava Eeli Syrjälä, 20, ehti asua ensi1102397- 401794
Hajoaako persut kuten 2017?
https://www.is.fi/politiikka/art-2000011217813.html Tämä on totisinta totta. Persut on murroksessa. Osa jättää puolueen2421593- 321547
Kamala uutinen: Henkilö kuoli Tokmannin pihaan Kankaanpäässä- Jäi trukin alle
IL 9.5.2025 Ihminen kuoli Kankaanpään Tokmannin edustalla perjantaina aamupäivästä. Poliisin mukaan henkilö oli jäänyt411535- 281330
Ne oli ne hymyt
Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä201306- 951191