Työnvälitystoimisto

Anonyymi-ap

Ennen oli tuollainen, välitti töitä eikä kysellyt joutavia. Nyt on vaan valvonta ja kyttäystoimisto, töistä ei niin väliä.

9

586

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Totta. Mutta ennen oli töitä. Nyt kun automaatio on korvannut ja korvaa laiskan ja kalliin suomalaisen, niin palkkatöitä ei ole tarjota. Mutta kuka haluaisi palata siihen aikaan kun lehmät lypsettiin käsin ja ojat kaivettiin lapiolla, kun kymmenen lapioon nojaajaa katseli vierestä. En minä ainakaan.

• Anonyymi

Ei vaan töitä on ja työvoimapula jopa mutta palkkaa ei haluta maksaa...

• Anonyymi

Näistä työvoima viranomaisistakin joutaisi vähintään puolet oikeisiin töihin.

• Anonyymi

Toinen puoli jäisi loisimaan vai? Kaikki ne joutaisivat töihin. Nyt ne loisivat tekemättä mitään.

• Anonyymi

Eivät enää edes välitä työtä nykyään. Silti tuhansia TE-tanttoja palkattu kyttäystoimistoon töihin. Työvoimatoimiston tehtäviin ei kuulu nykyään muuta kuin entiset Stasin tehtävät.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Eivät enää edes välitä työtä nykyään. Silti tuhansia TE-tanttoja palkattu kyttäystoimistoon töihin. Työvoimatoimiston tehtäviin ei kuulu nykyään muuta kuin entiset Stasin tehtävät.

Työttömyystoimistoihin on vuosia haettu oleskelijoita 'ilman erityisiä taitoja'. Niin niissä hakuilmoituksissa sanottiin, kirjaimellisesti, vielä joku vuosi sitten. Tekivät alaisensa pilkattaviksi tuollakin tavalla. Kai se osoitti, miten paljon senkin puljun osaamattomat esimieht halveksivat alaisiaan. He sitten purkavat kaunansa työttömiin. Sairas laitos.

• Anonyymi

Kyllä työtä on saatavilla, mutta halutaan heti suunilleen ministerinpalkkaa, normaali palkka ei ole ok tasoa vaan ollaa kelankorvauksella joka alle puolet on riittävä korvaus?...
      Entisajan työvoimatoimisto oli nopeatoimista työnjakamista eli lomautuksellakaan ei saanut olla vaan tarjottiin heti 3-vuorotyötö vaikka lomaustus kesti yhden viikon.
      Itse vedin hakupaperit pois ja menin omaan entiseen päivä työhön seuraavalla viikolla!

Nyt on te toimiston systeemi selkeä ja helppo, koska työnhaku tehdään kirjaimellisesti siihen työhön mitä haluat tehdä eli ei pakotteita minne sattuu duuniin.
      Ennenaikaan olisi ollut varmasti pakollista hakea vuokratyöpaikkoja, mutta nyt ei ole joka erittäin myönteinen asia.

Itselläni ei ole pahaa sanottavaa te toimiston toiminnasta, olen käynyt heidän kanssa asiallisia keskusteluja n. kerran vuodessa ja toteuttanut mahdollisia "pakko rekry-infojakin" joka helppo rasti olla ja lähteä heti kun info loppunut.
      Ei todellakaan vaikuta kyttäämiseltä missään muodossa!

• Anonyymi

Asiakkaalle mikään ei ole pakollista. Asiakas valitsee mitä haluaa. TE-palvelijat tekevät mitä asiakas käskee.

Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mihin kaivattusi

Ja sinun juttusi kaatui?
      Ikävä
      94
      3358
    2. En löydä sinua

En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k
      Ikävä
      23
      2782
    3. Eelin, 20, itsemurhakirje - Suomalaisen terveydenhuollon virhe maksoi nuoren elämän

Yksikin mielenterveysongelmien takia menetetty nuori on liikaa. Masennusta sairastava Eeli Syrjälä, 20, ehti asua ensi
      Maailman menoa
      110
      2397
    4. Opettelen sun jokaisen virheen

ja rakastan sua.
      Ikävä
      40
      1794
    5. Hajoaako persut kuten 2017?

https://www.is.fi/politiikka/art-2000011217813.html Tämä on totisinta totta. Persut on murroksessa. Osa jättää puolueen
      Maailman menoa
      242
      1593
    6. Mihin se sysipska hävisi?

Katso Frida Kahlo elämäkerta ja opi.
      Ikävä
      32
      1547
    7. Kamala uutinen: Henkilö kuoli Tokmannin pihaan Kankaanpäässä- Jäi trukin alle

IL 9.5.2025 Ihminen kuoli Kankaanpään Tokmannin edustalla perjantaina aamupäivästä. Poliisin mukaan henkilö oli jäänyt
      Kankaanpää
      41
      1535
    8. Mitä haluat oikeasti

Mun ymmärtävän? Sitäkö ettet rakasta ja ole valmis mihinkään?
      Ikävä
      28
      1330
    9. Ne oli ne hymyt

Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä
      Ikävä
      20
      1306
    10. Mitä uskot sinun

Ja kaivattusi välillä tulevan tapahtumaan lähiaikoina
      Ikävä
      95
      1191
    Aihe