Joutsenet ovat täällä

Eilen ja tänään näin ja kuulin joutsenten lentävän järven yllä. Tänään näin myös leskenlehtiä ja lupiinin lehtien alkujakin. Kevät on tullut. Aurinko on paistanut, tosin nyt on pilvistä.

Mua ei haittaa, vaikka ilmat viilenee hieman, jaksaapahan olla paremmin ulkona, kunhan vaan ei satais kovin paljon päivällä. Huivien ystävänä viileämmät kelit on paremmat. Mutta tykkään keväästä kyllä, tosin katupöly, kura ja se, että aamulla voi olla viileää ja päivällä hiostaa ja illalla taas voi paleltaa ei ole hyvä yhdistelmä. Muuten tykkään, kun pitempään on valoisampaa, tosin tykkään myös siitä, kun illat alkaa elokuussa taas hämärtyä kohti syksyä ja joulua.

63

135

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Talviunestako heräsit? Joutsenethan on ollu jo miltei kuukauden.

      • Ei joutsenia ihan niin nopeasti tai paljon kuule, jos asuu kaupungissa, tosin on täällä paljon eri kokoisia järviä ja lampia, joten kyllä täällä erilaisia vesilintuja näkee ja tuolla vähän matkan päässä on Päijännekin.


    • Itsen pidän keväästä siinä, että silloin alkaa jalkapallokausi, jota on kiva seurata kesän aikana. Asuinkaupungissani, Joensuussa, paras jalkapalloseura pelaa vain kolmanneksi korkeimmalla sarjatasolla. Valitettavaa on se, että vain koripallossa asuinkaupunkini joukkue on korkeimmalla sarjatasolla. Kataja pelaa tällä hetkellä koripallon välierissä.

      Joutsenia en ole nähnyt Joensuussa tänä vuonna. Joskus olen kyllä käynyt eri henkilöitten kanssa kyllä lintutornilla. Hyönteisiä olen nähnyt siellä täällä tänä keväänä jo hereillä.

      Tekisi mieli laittaa tähän linkin lauluun "Kevät ja minä", mutta tällä tietokoneella ja selain ohjelmalla se ei oikein toimi. Ehkä laitan perään myöhempään.


    • Oli "omat lemmijoutsenet" saapuneet mkillekin viime viikonloppuna, tulevat aina sadan metrin päähän pellolle ruokailemaan näin keväällä, sama pariskunta vuosikaudet. Samoin kurkia käy kaksi pariskuntaa, ne eivät olleet vielä tulleet eivätkä töyhtöhyypätkään. Jos nyt ei ihan hirveetä takatalvea pukkaa, niin vappuna siellä on ainakin töyhtikset, kurjet tullenevat vähän myöhemmin.

      Ja punarintaukko tuli taas pullistelemaan, kuten joka kevät, sillä on niin iso ego ettei se mahdu pakettiautoonkaan, mutta jotenkin se saa sen pidettyä sisällään, kumma häiskä.

      • Anonyymi

        Töyhtöhyypät tuli jo reilu kuukausi sitten ja kurkia kailottaa jo joka järven jäällä ja lentää auroissa. Ihme bongareita täällä, kun ette näe ja kuule mitä ympärillä tapahtuu.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Töyhtöhyypät tuli jo reilu kuukausi sitten ja kurkia kailottaa jo joka järven jäällä ja lentää auroissa. Ihme bongareita täällä, kun ette näe ja kuule mitä ympärillä tapahtuu.

        Mitäs sinä sotkupyrstö tulet siihen mussuttamaan? Näen minä ja katselenkin, kerroin vain mökkini tilanteesta, siitä mitä sen välittömässä läheisyydessä on.


      • Anonyymi
        randombypasser kirjoitti:

        Mitäs sinä sotkupyrstö tulet siihen mussuttamaan? Näen minä ja katselenkin, kerroin vain mökkini tilanteesta, siitä mitä sen välittömässä läheisyydessä on.

        Nuo kaikki ja kymmenet muut muuttolintulajit on tulleet jo suomeen runsaina. Minäkin puhun mökkini ja kotini lintu havainnoista. Jos et lapin yläperällä asu niin nuo linnut on nähneet jo jokainen tälle keväälle. Nyt lentää sadoittain hanhia joka päivä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Nuo kaikki ja kymmenet muut muuttolintulajit on tulleet jo suomeen runsaina. Minäkin puhun mökkini ja kotini lintu havainnoista. Jos et lapin yläperällä asu niin nuo linnut on nähneet jo jokainen tälle keväälle. Nyt lentää sadoittain hanhia joka päivä.

        Jep, kaada ittelles vaan.


      • Anonyymi

        Oiskohan siitä 2-3 viikkoa aikaa kun näin ensimmäiset joutsenet, ilmassa. Siitä suunnilleen vajaa viikon päästä niitä näkyi viljelijän elopellolla, pälvipaikoissa... kuran seassa nokkimassa jotakin nokkaansa. Ja kurki pariskunta, kuuluu äänestä päätellen myös saapuneen maisemiin.
        Tosin mä en ole nähnyt niitä vielä tänä vuonna, mutt taatusti en äänistä niin paljon erehdy, etten kurkia tunnistaisi. Fasaanithan ovat koko talven käyneet pihassani syömässä, aamuin sekä iltapäivisin kauranjyviä sekä auringonkukan siemeniä. Fasaanikukkoa vaan ei ole näkynyt muutamaan aikaan... 3 kpl kanoja sen sijaan, käy yhä säännöllisesti ruokailemassa. Kunnes tulee kesä, silloin niitä harvemmin pihassa enää näkyy, löytävät ruokansa luonnostakin.

        Talitintitkin ovat ilmeisesti taas muuttaneet metsään, en muista viimeisen viikon aikana nähneeni niitä pihapiirissäni enää. Kesäisin noissa linnunpöntöissä asuukin lähinnä kottaraisia, pöntöt vaan on ensin siivottava edellisten asukkaiden jäljiltä. Mikko tai Broideista jompikumpi saa kiivetä pudottamaan edellisten asukkaiden pesä tarvikkeet alas. Tuota ollaan tehty koko ajan, sekä mökillä että täällä... varmuuden vuoksi.
        trollikka


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oiskohan siitä 2-3 viikkoa aikaa kun näin ensimmäiset joutsenet, ilmassa. Siitä suunnilleen vajaa viikon päästä niitä näkyi viljelijän elopellolla, pälvipaikoissa... kuran seassa nokkimassa jotakin nokkaansa. Ja kurki pariskunta, kuuluu äänestä päätellen myös saapuneen maisemiin.
        Tosin mä en ole nähnyt niitä vielä tänä vuonna, mutt taatusti en äänistä niin paljon erehdy, etten kurkia tunnistaisi. Fasaanithan ovat koko talven käyneet pihassani syömässä, aamuin sekä iltapäivisin kauranjyviä sekä auringonkukan siemeniä. Fasaanikukkoa vaan ei ole näkynyt muutamaan aikaan... 3 kpl kanoja sen sijaan, käy yhä säännöllisesti ruokailemassa. Kunnes tulee kesä, silloin niitä harvemmin pihassa enää näkyy, löytävät ruokansa luonnostakin.

        Talitintitkin ovat ilmeisesti taas muuttaneet metsään, en muista viimeisen viikon aikana nähneeni niitä pihapiirissäni enää. Kesäisin noissa linnunpöntöissä asuukin lähinnä kottaraisia, pöntöt vaan on ensin siivottava edellisten asukkaiden jäljiltä. Mikko tai Broideista jompikumpi saa kiivetä pudottamaan edellisten asukkaiden pesä tarvikkeet alas. Tuota ollaan tehty koko ajan, sekä mökillä että täällä... varmuuden vuoksi.
        trollikka

        Tintit ja viherpeipot vie koirankarvoja suuria tukkoja pesiinsä, kun laittelin niitä puun oksille niitä varten.


      • Sulla on paljon nähtävää.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Tintit ja viherpeipot vie koirankarvoja suuria tukkoja pesiinsä, kun laittelin niitä puun oksille niitä varten.

        Niiden pesäpuuhia on varmaan kiva tarkkailla.


      • Anonyymi

        Seurailen myös muutamaa "tuttua" pariskuntaa, jotka palaavat joka vuosi samoille reviireille. Joutsenia ja kurkia.

        Taitaa riippua paljon missä asuu ja kuinka paljon kiinnostaa lähteä lintuja katselemaan vähän sivummalle, kuinka niitä näkyy. Tässä on isoja peltoja aika lähellä ja vähän kauempana lisää... Kun kiinnostus kasvaa omakin reviiri laajenee 😁.

        xLiner


      • Anonyymi kirjoitti:

        Seurailen myös muutamaa "tuttua" pariskuntaa, jotka palaavat joka vuosi samoille reviireille. Joutsenia ja kurkia.

        Taitaa riippua paljon missä asuu ja kuinka paljon kiinnostaa lähteä lintuja katselemaan vähän sivummalle, kuinka niitä näkyy. Tässä on isoja peltoja aika lähellä ja vähän kauempana lisää... Kun kiinnostus kasvaa omakin reviiri laajenee 😁.

        xLiner

        Pääsishän sitä bongailemaan, mutta mulle riittää se mitä saan silmiini muuten luonnossa liikkuessa ja mökillä. Mökillä on noita "vanhoja tuttuja" seurattavaksi, lemmikkivarikset pihapiirissä, yli lentävät palokärjet ja kotkat, rantakoivikon ruskosuohaukat ja muuta kivaa. Turha mennä merta edemmäs kalaan 😁


      • Anonyymi
        randombypasser kirjoitti:

        Pääsishän sitä bongailemaan, mutta mulle riittää se mitä saan silmiini muuten luonnossa liikkuessa ja mökillä. Mökillä on noita "vanhoja tuttuja" seurattavaksi, lemmikkivarikset pihapiirissä, yli lentävät palokärjet ja kotkat, rantakoivikon ruskosuohaukat ja muuta kivaa. Turha mennä merta edemmäs kalaan 😁

        Mulla ei ole mökkiä, vielä. Kerrostalossa kun asuu, täytyy lähteä vähän pidemmälle fiilistelemään noita isompia lintuja. Vaan oli tässä pari viikkoa sitten sellainenkin ihme, että joutsenpariskunta lensi mun keittiön ikkunan edestä, aika matalalla.

        Kävelylenkeillä katselen sitten tarkemmin, ja pidemmälle lähden ihan auton kanssa.

        xLiner


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mulla ei ole mökkiä, vielä. Kerrostalossa kun asuu, täytyy lähteä vähän pidemmälle fiilistelemään noita isompia lintuja. Vaan oli tässä pari viikkoa sitten sellainenkin ihme, että joutsenpariskunta lensi mun keittiön ikkunan edestä, aika matalalla.

        Kävelylenkeillä katselen sitten tarkemmin, ja pidemmälle lähden ihan auton kanssa.

        xLiner

        Niin no, ei tuo munkaan mökki tossa naapurikorttelissa sijaitse, että vähän pidemmälle täytyy tosiaan lähteä 😂
        Mutta siellä ollessa se luonto suorastaan kaatuu syliin, vaikka kohta sieltäkin on kaikki metsät ympäriltä kaadettu ja täytetty pieni punaisilla tuvilla. Sattana. Sitten ehkä myyn sen, hittojako minä enää sitten siellä teen, kuollut luonto ympärilläni...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mulla ei ole mökkiä, vielä. Kerrostalossa kun asuu, täytyy lähteä vähän pidemmälle fiilistelemään noita isompia lintuja. Vaan oli tässä pari viikkoa sitten sellainenkin ihme, että joutsenpariskunta lensi mun keittiön ikkunan edestä, aika matalalla.

        Kävelylenkeillä katselen sitten tarkemmin, ja pidemmälle lähden ihan auton kanssa.

        xLiner

        Tyypillinen vihervasemmistolainen kerrostalofemakko joka esittää asiantuntijaa joka käänteessä, mutta on todellisuudessa luonnosta erkaantunut kauas todellisuudesta.
        Tekeekö mieli kieltää myös maa ja metsätalous, metsästys, kalastus sekä kaikki muut luonnonvara-alat/harrastukset?🤣


      • Anonyymi kirjoitti:

        Tyypillinen vihervasemmistolainen kerrostalofemakko joka esittää asiantuntijaa joka käänteessä, mutta on todellisuudessa luonnosta erkaantunut kauas todellisuudesta.
        Tekeekö mieli kieltää myös maa ja metsätalous, metsästys, kalastus sekä kaikki muut luonnonvara-alat/harrastukset?🤣

        Ennen kuin alat vittuilemaan, niin nimeä nyt et edes pari muuttolintua, jotka olet tänä keväänä nähnyt.


      • randombypasser kirjoitti:

        Pääsishän sitä bongailemaan, mutta mulle riittää se mitä saan silmiini muuten luonnossa liikkuessa ja mökillä. Mökillä on noita "vanhoja tuttuja" seurattavaksi, lemmikkivarikset pihapiirissä, yli lentävät palokärjet ja kotkat, rantakoivikon ruskosuohaukat ja muuta kivaa. Turha mennä merta edemmäs kalaan 😁

        Sullahan on siellä paljon nähtävää.


      • Anonyymi
        randombypasser kirjoitti:

        Niin no, ei tuo munkaan mökki tossa naapurikorttelissa sijaitse, että vähän pidemmälle täytyy tosiaan lähteä 😂
        Mutta siellä ollessa se luonto suorastaan kaatuu syliin, vaikka kohta sieltäkin on kaikki metsät ympäriltä kaadettu ja täytetty pieni punaisilla tuvilla. Sattana. Sitten ehkä myyn sen, hittojako minä enää sitten siellä teen, kuollut luonto ympärilläni...

        Höh ☹️ Pitäis olla omaa mettää ympärillä. Siihen ei ole kellään koskemista, jollei itse sitten päätä kaataa.

        Kyllä mä vielä sen mökkini hankin, jostain tarpeeksi syrjästä... Ei ole vaan löytynyt vielä 😊

        xLiner


      • randombypasser kirjoitti:

        Niin no, ei tuo munkaan mökki tossa naapurikorttelissa sijaitse, että vähän pidemmälle täytyy tosiaan lähteä 😂
        Mutta siellä ollessa se luonto suorastaan kaatuu syliin, vaikka kohta sieltäkin on kaikki metsät ympäriltä kaadettu ja täytetty pieni punaisilla tuvilla. Sattana. Sitten ehkä myyn sen, hittojako minä enää sitten siellä teen, kuollut luonto ympärilläni...

        Joka paikka rakennetaan nykyään täyteen mökkejä ja kerrostaloja. Tuossa lähiostarin ympäristössäkin rakennetaan senioriasuntolaa (muistaakseni senioreille tuleva talo, jos en ole ihan väärässä) ostarin vieressä olevan kirkon viereen. Kirkon vieressä, just siinä mihin senioritalo tulee on kasvanut hieno niitty, mutta nyt sekin on mennyttä. Kaikki paikat laitetaan vieri viereen taloja nykyään.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Höh ☹️ Pitäis olla omaa mettää ympärillä. Siihen ei ole kellään koskemista, jollei itse sitten päätä kaataa.

        Kyllä mä vielä sen mökkini hankin, jostain tarpeeksi syrjästä... Ei ole vaan löytynyt vielä 😊

        xLiner

        Pitäis oll aniin, vaan se edellyttää enemmän dollareita kuin mitä omaan. Eikä siinä pari hehtaaria auta, tarttis olla pari hehtaaria joka suuntaan, vähintään. Mutta ehkä alan taas lottoamaan 😂


      • Norppa83 kirjoitti:

        Joka paikka rakennetaan nykyään täyteen mökkejä ja kerrostaloja. Tuossa lähiostarin ympäristössäkin rakennetaan senioriasuntolaa (muistaakseni senioreille tuleva talo, jos en ole ihan väärässä) ostarin vieressä olevan kirkon viereen. Kirkon vieressä, just siinä mihin senioritalo tulee on kasvanut hieno niitty, mutta nyt sekin on mennyttä. Kaikki paikat laitetaan vieri viereen taloja nykyään.

        Niinhän ne penteleet tekevät, kaikki vaan täyteen betonia ja asfalttia...


      • randombypasser kirjoitti:

        Niinhän ne penteleet tekevät, kaikki vaan täyteen betonia ja asfalttia...

        Näin on. Se on nykyajan tyyli.


      • Anonyymi
        randombypasser kirjoitti:

        Ennen kuin alat vittuilemaan, niin nimeä nyt et edes pari muuttolintua, jotka olet tänä keväänä nähnyt.

        Luetun ymmärtämisessä vikaa? Niitähän täällä olen sulle kirjoittanut, mutta ilmankos et lintuja näe kun et näe edes lukea🤣


      • Anonyymi kirjoitti:

        Luetun ymmärtämisessä vikaa? Niitähän täällä olen sulle kirjoittanut, mutta ilmankos et lintuja näe kun et näe edes lukea🤣

        Mitäpä sinä anonyymi vingut, teitä on vähintään kolmetoista tusinassa, niin pahapa siinä on sanoa kuka teistä tappisilmistä kirjoitti ja mitä. Ja siksi teitä katsellaankin kieroon, kun olette yhtä harmaata massaa, samasta pa... taikinasta muovattuja.


    • Anonyymi

      Täälläpäin ei näy joutsenia ollenkaan, odottelen sähkötolpalle kyyhkysiä seurustelemaan.

    • Rusakko juoksi pihan poikki. Sillä oli varmaan kiire lisääntymään.

      • Rusakkoja näkee täällä ympäri vuoden, mutta eniten ehkä keväästä syksyyn. Kerran näin yhtä aikaa kolme rusakkoa takapihan rinteessä ruokailemassa.


      • Anonyymi
        Norppa83 kirjoitti:

        Rusakkoja näkee täällä ympäri vuoden, mutta eniten ehkä keväästä syksyyn. Kerran näin yhtä aikaa kolme rusakkoa takapihan rinteessä ruokailemassa.

        Aijettä. Olikos ihanaa?
        Mitä välii?


      • Anonyymi

        Eiku se oli hirvi, kirahvi tai virtahepo - ainniin se töttöröö seisoo sieelä vedessä.. tiirailee, nukkuu samalla, vähän korvat heiluu.


    • Joo niin on ja kurjet niitä on nyt hetken aikaa ollu täälläpäin pelloilla niin eiköhän ne jo sinnekin asti oo lentäneet. Niin ja moi vaan ystäväiseni.🙂.

      • Moi vaan =) Ehdinkin jo miettiä missä oikein vaellat.


      • Norppa83 kirjoitti:

        Moi vaan =) Ehdinkin jo miettiä missä oikein vaellat.

        Oli muuta menoo tänään.😉.


      • Mikkojuhan kirjoitti:

        Oli muuta menoo tänään.😉.

        Ajattelinkin. Itse olen ollut täällä koko illan.


      • Norppa83 kirjoitti:

        Ajattelinkin. Itse olen ollut täällä koko illan.

        Jep. Eipä täällä vissiin ihmeitä oo tapahtunu. Sama meno ja samat jutut kuin ennenkin.🙂.


      • Mikkojuhan kirjoitti:

        Jep. Eipä täällä vissiin ihmeitä oo tapahtunu. Sama meno ja samat jutut kuin ennenkin.🙂.

        Jep. Sama häikäisevä meno jatkuu =D


      • Norppa83 kirjoitti:

        Jep. Sama häikäisevä meno jatkuu =D

        No sittenhän kaikki on normaalisti.😄.


      • Mikkojuhan kirjoitti:

        No sittenhän kaikki on normaalisti.😄.

        Jep. Ei mitään uutta auringon alla =D =D


      • Mikkojuhan kirjoitti:

        No sittenhän kaikki on normaalisti.😄.

        Eikä sun poissaolo aiheuttanut mitään ongelmia. Ei menny Kaksnelonen sekaisin =D =D


      • Norppa83 kirjoitti:

        Eikä sun poissaolo aiheuttanut mitään ongelmia. Ei menny Kaksnelonen sekaisin =D =D

        Dam...mä kun vähän toivoin että olis edes jonkin asteisen katastrofin aiheuttanut.😄.


      • Mikkojuhan kirjoitti:

        Dam...mä kun vähän toivoin että olis edes jonkin asteisen katastrofin aiheuttanut.😄.

        Ei täällä kukaan aiheuta katastrofia. Ei edes Simiti silloin, kun on sillä päällä, että tulee tänne huutamaan. No, ehkä pieni katastrofi voi syntyä jos minä ja Rande ollaan laitettu samana päivänä sama visa palstalle =D =D Mutta siitäkin selvitään.


      • Mikkojuhan kirjoitti:

        Dam...mä kun vähän toivoin että olis edes jonkin asteisen katastrofin aiheuttanut.😄.

        Ja nyt öitä. Kuulemisiin taas ensi kerralla =)


      • Anonyymi
        Norppa83 kirjoitti:

        Ei täällä kukaan aiheuta katastrofia. Ei edes Simiti silloin, kun on sillä päällä, että tulee tänne huutamaan. No, ehkä pieni katastrofi voi syntyä jos minä ja Rande ollaan laitettu samana päivänä sama visa palstalle =D =D Mutta siitäkin selvitään.

        Norpalle. Mene sinne Saimaaseen kuolemaan. Tosihylkeet asuu meressä. Minäkin olen monesti nähnyt.

        Kerran olin uistelemassa. Sorsa nappasi kiinni ja jäi jumiin. Hirmuinen homma, että sai vapautettua sen.

        Yhden kerran taas edesmenneen kaverin kanssa lähdettiin Tankariin veneilemään. Arvaatkin, että kumpikaan ei ollut selvänä.

        >simiti<+++++


      • Anonyymi
        Mikkojuhan kirjoitti:

        No sittenhän kaikki on normaalisti.😄.

        Eppu Normaali on huono. Nolo.


    • Anonyymi

      Mitäs norppanen siihen sanoo psykoanalyyttisessa mielessä, kun profiilikuvasi näyttää pommilta missä on sytytyslanka. Ps. Ja ihan vaan "kaverin puolesta kyselen" 🤭.

      • Jaa, voihan se näyttää, kun kuva on niin pieni. Kuvassa on maljakossa oleva valkoinen orkidea.


    • Anonyymi

      No voi et oliko ihsnss?

    • Anonyymi

      Minä näin parvekkeella olevan kalkkunan. Se oli juuri syönyt 4 strutsia.

      >simiti<

    • Anonyymi

      Ihan sama, mitä näitte.
      Minua ei kiinnosta edes kevät.

    • Anonyymi

      Ketä kiinnostaa?
      On suurempia asioita.
      Haaveile sä nössö vaan...

    • Minä käänsin viime viikonloppuna lumet takapihalla ja ne ovat tämän viikon aikana alkaneet sulaa tosi kivasti 👍
      Tänäänkin töistä tullessani kiersin sinne katsomaan ja mittailin silmilläni laajentuneita pälvipaikkoja 🙂
      Tulin eilen illalla puoli kymmenen aikaan reissusta. Oli jo hämärää, mutta jotkut linnut lauloivat vielä ihan täysillä tuossa viereisessä puistometsässä. - Reviireistä huolehtiminen lienee kovaa hommaa 😅

      • Kävin jokin aika sitten parvekkeella ja linnut lauloivat kilpaa. Oikeaa kuorolaulantaa. Nyt on soidinaika alkanut ja pesimispuuhatkin alkaneet tai jos eivät ihan vielä, niin kohta puoleen.

        Tuossa taloyhtiön takapihalta aukeavassa metsässä lumet ovat jo sulaneet, mutta vastapäisen kerrostalon pihassa on vielä lunta.


      • Norppa83 kirjoitti:

        Kävin jokin aika sitten parvekkeella ja linnut lauloivat kilpaa. Oikeaa kuorolaulantaa. Nyt on soidinaika alkanut ja pesimispuuhatkin alkaneet tai jos eivät ihan vielä, niin kohta puoleen.

        Tuossa taloyhtiön takapihalta aukeavassa metsässä lumet ovat jo sulaneet, mutta vastapäisen kerrostalon pihassa on vielä lunta.

        Pieni sade tekisi hyvää ja veisi loppujakin lumia 🙂


      • Xena-183 kirjoitti:

        Pieni sade tekisi hyvää ja veisi loppujakin lumia 🙂

        Sunnuntaina tai ens viikolla pitäisi ainakin täällä meillä päin Jkylässä sataa.


      • Norppa83 kirjoitti:

        Sunnuntaina tai ens viikolla pitäisi ainakin täällä meillä päin Jkylässä sataa.

        Olen ilolla huomannut, kuinka harjakone on käynyt katuja läpi ja niitä on myös kasteltu 👍
        Siitä on saanut hyvän avun katupölyä vastaan.


      • Xena-183 kirjoitti:

        Olen ilolla huomannut, kuinka harjakone on käynyt katuja läpi ja niitä on myös kasteltu 👍
        Siitä on saanut hyvän avun katupölyä vastaan.

        Huomasin tänään, että tää katu, jonka varrella asun on puhistettu hiekasta ja pölystä. Luulin ensin, kun katsoin aamulla ulos ikkunasta, että yöllä on satanut vettä =D


    • Ilmalentoja ollut näkyvissä jo pidemmän aikaa mutta nyt näkyi yksinäinen joutsen jo sulassa lahdenpoukamassa. Kaveri varmaan saanut osumaa tuulivoimaloista tai roikkuu sähkölinjoissa.

      Linnusta ehkä eniten odottelen yhtä palokärkeä. On meinaan oikea alfa-yksilö. Muut kun houkuttaa kumppania luokseen hakkaamalla onttoja puita niin tämä nakuttaa katulampun kupuja. On kisassa ihan omassa kastissa.
      Rusakonraatoja on aika paljon tietyllä alueella joten ilmeisesti alueen huuhkajakanta on voimissaan.

      Lintuja ei nyt niin tule seurailtua mutta kohta on mukavaa kun käärmeet kaivautuvat koloistaan.

      • Jotkut käpytikka-ja palokärkiurokset naputtavat katulampun kupuja, koska niistä lähtee kovempi ääni ja se kuuluu paremmin ja naaraat myös saattavat houkuttua paremmin.

        Nyt en ole kuullut palokärjen ääntä, mutta viime keväänä kuulin. Tikkoja (varmaan käpytikkoja, jotka niitä perustikkoja) olen kuullut naputtelemassa puita.


      • Norppa83 kirjoitti:

        Jotkut käpytikka-ja palokärkiurokset naputtavat katulampun kupuja, koska niistä lähtee kovempi ääni ja se kuuluu paremmin ja naaraat myös saattavat houkuttua paremmin.

        Nyt en ole kuullut palokärjen ääntä, mutta viime keväänä kuulin. Tikkoja (varmaan käpytikkoja, jotka niitä perustikkoja) olen kuullut naputtelemassa puita.

        Hienoja lintuja. Meinattiin kavereiden kanssa tehdä aloite että siellä tieosuudella ei vaihdettaisi ledivaloihin tai siirretään nuo vanhat tolpat eri paikkaan.


      • M184 kirjoitti:

        Hienoja lintuja. Meinattiin kavereiden kanssa tehdä aloite että siellä tieosuudella ei vaihdettaisi ledivaloihin tai siirretään nuo vanhat tolpat eri paikkaan.

        Juu, pitähään tikoilla ja palokärjillä olla katuvaloja, joiden kupua hakata nokallaan.


    • Anonyymi

      Näkyköön vaikka keltaisia lasten muovisia vesileluankkoja.
      En oo viherpiipertäjä.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 57-vuotiads muka liian vanha töihin?

      On tämä sairas maailma. Mihin yli 55-vuotiaat sitten muka enää kelpaavat? Hidasta itsemurhaa tekemään, kun eläkkeelle ei
      Maailman menoa
      305
      3517
    2. Haluatteko miellyttää kumppaninne silmää?

      Entä muita aisteja? Mitä olette valmiita tekemään sen eteen että kumppani näkisi teissä kunnioitettavan yksilön? Olette
      Sinkut
      252
      1973
    3. By the way, olet

      mielessäni. Olet minulle tärkeä, niin suunnattoman tärkeä. En kestäisi sitä jos sinulle tapahtuisi jotain. Surullani ei
      Ikävä
      97
      1414
    4. J-miehelle toivon

      Hyvää yötä. Voisiko nykyistä tilannetta uhmaten vielä pienintäkään toivetta olla, päästä kainaloosi joskus lepääämään.
      Ikävä
      85
      1333
    5. Onko kaivattunne suosittu?

      Onko teillä paljon kilpailijoita? Mies valitettavasti näyttää olevan paljonkin naisten suosiossa :(
      Ikävä
      91
      1285
    6. Haluatko S

      vielä yrittää?
      Ikävä
      59
      1188
    7. Täytyi haukkuu sut lyttyyn

      En haluu tuntee rakkautta sua kohtaan enää ja haluun unohtaa sut mut sit tulee kuiteki paha olo kun haluis vaan oikeesti
      Ikävä
      59
      1164
    8. Onkohan sulla enää tunteita

      kun nähdään seuraavan kerran? Niin hyvä fiilis on ollut viime aikoina, että se on nyt pahin pelkoni. Oletkohan unohtanut
      Ikävä
      36
      1024
    9. Kylpyläsaaren Lomakylän kahvilaravintola

      Kävimme syömässä Kylpyläsaaressa. "Naudanliha burgeri" maksoi 18,90 euroa ja lisäksi limsa 4,50 euroa. Annoksen hinnaks
      Haapavesi
      46
      986
    10. Etkö ymmärrä että olen turhautunut

      kun ei etene. Auttaisit rakas vai onko kaikki vain kuvitelmiani omassa päässäni?
      Ikävä
      65
      904
    Aihe