Visainen visa lauantai-iltaan

54

64

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Hurraa, aivan loistavaa 12/20

      -harmiseikirj-

      • Hyvä tulos =)


    • Anonyymi

      15 oikein mututuntumalla.

      • Jes!


    • Paska visa, en saanut täysiä pisteitä 😂
      Ei ollut helpoimmasta päästä, hyvä niin, parempi kun ei aina henskelit paukahtele.


      Kapteenitason vastauksia. Hyvin tiedetty!

      Vastasit oikein 9 kysymykseen

      • Sama tulos kuin mulla =) Hyvä, hyvä =)


      • Norppa83 kirjoitti:

        Sama tulos kuin mulla =) Hyvä, hyvä =)

        Karmee tulos, mutta kiitos 😁


      • randombypasser kirjoitti:

        Karmee tulos, mutta kiitos 😁

        En määkään ollu aluks tyytyväinen mun tulokseen, mutta nyt siihen on jo alkanu sopeutua eikä sitä enää niin aattele =D


    • "Selvisit kysymysten myrskystä. Aivan loistava tulos!

      Vastasit oikein 16 kysymykseen"

      Yksi virheellinen olisi pitänyt miettiä tarkemmin, sillä tiesin sen.

      • Tosi hyvä tulos!


      • Norppa83 kirjoitti:

        Tosi hyvä tulos!

        Helpohkot kysymykset.
        Se minkä olisin tiennyt, liittyi omaan historiaamme ja henkilöön joka kyläili meillä.


    • 15/20 hieman paremminkin olis menny jos ei olis ylipohtinu paria vastausta vaan vastannut sen mukaan mikä ensin tuntui oikealta jos ei varma ollut.🙂.

      • Hyvä tulos =)


      • Norppa83 kirjoitti:

        Hyvä tulos =)

        Kiitos. Kyllä mä ihan tyytyväinen olin kuitenkin siihen.😊.


      • Mikkojuhan kirjoitti:

        Kiitos. Kyllä mä ihan tyytyväinen olin kuitenkin siihen.😊.

        Paremmin meni kuitenkin kuin mulla =D


      • Norppa83 kirjoitti:

        Paremmin meni kuitenkin kuin mulla =D

        No vuoroin vieraissa eikä kai sitä aina kisata tarvi. Ainakaan niin tosissaan ja hyvinhän sullakin sinänsä meni kun lähes puolet meni oikein eikä toi ihan helpoimpia ollu kuitenkaan.🙂.


    • Vain 5 pistettä😒

      • Älä sure, tulos se tuokin on =)


    • Hauska visa. Yksi huti. Joku Tanskan jalkopallojoukkueen v.-92 päävalmentaja meni täysin vikaan. Eihän tuollaista voi tietää!
      Urheilukysymykset ovat yleensä minulle liian vaikeita. 😊

      "Selvisit kysymysten myrskystä. Aivan loistava tulos!

      Vastasit oikein 19 kysymykseen"

      Kiitos! 😁

      • No tuo on jo ok tulos.


      • buddy-love kirjoitti:

        No tuo on jo ok tulos.

        Kiitos. Ne eivät olleet kovin vaikeita, paitsi urheilukysymykset.

        Kiva nähdä pitkästä aikaa. Mitä sinulle kuuluu?


      • Tosi hyvä tulos!


      • tosi.typy kirjoitti:

        Kiitos. Ne eivät olleet kovin vaikeita, paitsi urheilukysymykset.

        Kiva nähdä pitkästä aikaa. Mitä sinulle kuuluu?

        Urheilujutut ovat minullekin hankalia.
        Samoin kuninkaallisten lapset.

        Erakoitunut olen, mutta yritän vähentää sitä.
        Välillä Hesassa kouluttamassa suuria päälliköitä, mutta enimmäkseen kaukana kaikesta.


      • Norppa83 kirjoitti:

        Tosi hyvä tulos!

        Kiitti! Aina ei onnistu. Nyt sattui sopivat kysymykset, pari arvausta ja tietysti käytin kaikki vihjeet. 😊👍


      • buddy-love kirjoitti:

        Urheilujutut ovat minullekin hankalia.
        Samoin kuninkaallisten lapset.

        Erakoitunut olen, mutta yritän vähentää sitä.
        Välillä Hesassa kouluttamassa suuria päälliköitä, mutta enimmäkseen kaukana kaikesta.

        Jokainen tekee surutyötä tavallaan ja ottaa oman aikansa. Sinulla on ollut raskasta.
        Hienoa, jos haluat vähentää erkoitumista ja kaipaat vuorovaikutusta. Se tekee mielelle ja sielulle hyvää. Tietysti pieninä annoksina kerrallaan.


      • tosi.typy kirjoitti:

        Jokainen tekee surutyötä tavallaan ja ottaa oman aikansa. Sinulla on ollut raskasta.
        Hienoa, jos haluat vähentää erkoitumista ja kaipaat vuorovaikutusta. Se tekee mielelle ja sielulle hyvää. Tietysti pieninä annoksina kerrallaan.

        Nykyään rasitun ihmiskontakteista melko paljon.
        Keskiviikkona oli kuusi koulutettavaa ja paikalla tiedotusosaston ihmisiä.
        Nuo menevät ihan hyvin, mutta seuraavan päivän on mielellään näkemättä ketään.


      • buddy-love kirjoitti:

        Nykyään rasitun ihmiskontakteista melko paljon.
        Keskiviikkona oli kuusi koulutettavaa ja paikalla tiedotusosaston ihmisiä.
        Nuo menevät ihan hyvin, mutta seuraavan päivän on mielellään näkemättä ketään.

        Tarvitset aikaa palautumiseen. Tuo(kin) on tottumiskysymys. Olet jo useamman vuoden harrastanut erakoitumista. Ei voida odottaa, että heti heittäytyisit sosiaaliseksi eläimeksi.
        Yksinäisyys vaikuttaa aivojen toimintaan. Liiallinen stimulaatio ei ole ollenkaan hyväksi, mutta siihen voi totuttautua. Rauhassa vaan.

        Mukavaa, että olet pitkästä aikaa palstailemassa. 😊👍


      • Tanskan '92 voitto on jalkapallohistorian omituisimpia tapauksia. Jugoslavia oli karsinnassa parempi ja Tanska ei ollut missään vaiheessa lähelläkään päästä koko kisoihin. Sitten Jugoslaviassa alettiin sotia ja Tanska kutsuttiin varapaikalta kisoihin. Lisäksi kisoihin karsinnassa selvitti tiensä Neuvostoliitto, mutta maa lakkasi olemasta ennen kisoja. Samat pelaajat olivat sitten kisoissa nimellä Itsenäisten valtioiden yhteisö.


      • scrg kirjoitti:

        Tanskan '92 voitto on jalkapallohistorian omituisimpia tapauksia. Jugoslavia oli karsinnassa parempi ja Tanska ei ollut missään vaiheessa lähelläkään päästä koko kisoihin. Sitten Jugoslaviassa alettiin sotia ja Tanska kutsuttiin varapaikalta kisoihin. Lisäksi kisoihin karsinnassa selvitti tiensä Neuvostoliitto, mutta maa lakkasi olemasta ennen kisoja. Samat pelaajat olivat sitten kisoissa nimellä Itsenäisten valtioiden yhteisö.

        Wau! Sinulla on mahtava urheilutietämys ja loistava muisti, kun muistat yksityiskohdat ja taustat noin hyvin. Minulle ei jää urheilutieto korvien väliin, ei sitten millään.
        Täytyy myöntää, minun "kovalevy" on täynnä. 😁


      • scrg kirjoitti:

        Tanskan '92 voitto on jalkapallohistorian omituisimpia tapauksia. Jugoslavia oli karsinnassa parempi ja Tanska ei ollut missään vaiheessa lähelläkään päästä koko kisoihin. Sitten Jugoslaviassa alettiin sotia ja Tanska kutsuttiin varapaikalta kisoihin. Lisäksi kisoihin karsinnassa selvitti tiensä Neuvostoliitto, mutta maa lakkasi olemasta ennen kisoja. Samat pelaajat olivat sitten kisoissa nimellä Itsenäisten valtioiden yhteisö.

        Tietoa piisaa kyllä. Itse en tiedä mitään noista vuoden 1992 jalkapallon MM-kisoista, kun en muistakaan jalkapallokisoista. Enkä urheilusta muutenkaan. Vuoden 2001 Lahden dopingskandaali on kyllä hyvin muistissa.


      • Norppa83 kirjoitti:

        Tietoa piisaa kyllä. Itse en tiedä mitään noista vuoden 1992 jalkapallon MM-kisoista, kun en muistakaan jalkapallokisoista. Enkä urheilusta muutenkaan. Vuoden 2001 Lahden dopingskandaali on kyllä hyvin muistissa.

        Muistan joskus kuulleeni jotain, mutta mitään yksityiskohtia en pystyisi niistä kertomaan. Olet kuin kävelevä urheiluarkisto! Sinun pitäisi osallistua ihan oikeasti urheiluhenkisiin tietokilpailuihin. Sinulla on en verran laajasti kattavaa tietoa.


      • tosi.typy kirjoitti:

        Muistan joskus kuulleeni jotain, mutta mitään yksityiskohtia en pystyisi niistä kertomaan. Olet kuin kävelevä urheiluarkisto! Sinun pitäisi osallistua ihan oikeasti urheiluhenkisiin tietokilpailuihin. Sinulla on en verran laajasti kattavaa tietoa.

        Ei mulla piisaa tietoa urheilusta, vaan tarkoitin, että nimimerkki Scrg:llä piisaa. Mää muistan kyllä Lahden 2001 hiihdon dopingskandaalin ja tiedän joitain urheilijoita, mutta siinä suurinpiirtein se mitä mää tiedän urheilusta. Ja joitain olympialajeja tiedän, kun oon kattonu kesä-ja talviolympialaisia. Mun ei kannattais osallistua mihinkään urheiluaiheiseen kisaan. Esim. musiikki-tai elokuva-aiheisiin mieluummin tai historia. Tai sellaiseen missä kyseltäisiin jotain luontoon liittyvää, esim. kasvi-ja eläinlajien nimiä.


      • Norppa83 kirjoitti:

        Ei mulla piisaa tietoa urheilusta, vaan tarkoitin, että nimimerkki Scrg:llä piisaa. Mää muistan kyllä Lahden 2001 hiihdon dopingskandaalin ja tiedän joitain urheilijoita, mutta siinä suurinpiirtein se mitä mää tiedän urheilusta. Ja joitain olympialajeja tiedän, kun oon kattonu kesä-ja talviolympialaisia. Mun ei kannattais osallistua mihinkään urheiluaiheiseen kisaan. Esim. musiikki-tai elokuva-aiheisiin mieluummin tai historia. Tai sellaiseen missä kyseltäisiin jotain luontoon liittyvää, esim. kasvi-ja eläinlajien nimiä.

        Niin tosiaan, nyt mulla meni nikit ja viestit sekaisin. Sellaista sattuu. Sorry!
        Mutta kyllä tuo scrg on taitava näissä urheilukysymyksissä ja tarkoitin, että sen pitäisi osallistua tietokilpailuun..

        Itse tykkään yleistietovisoista. Siellä on vähän kaikenlaista sekaisin, sopivassa suhteessa.


      • tosi.typy kirjoitti:

        Niin tosiaan, nyt mulla meni nikit ja viestit sekaisin. Sellaista sattuu. Sorry!
        Mutta kyllä tuo scrg on taitava näissä urheilukysymyksissä ja tarkoitin, että sen pitäisi osallistua tietokilpailuun..

        Itse tykkään yleistietovisoista. Siellä on vähän kaikenlaista sekaisin, sopivassa suhteessa.

        Määkin tykkään myös yleistietovisoista. Pitääkin mennä tuonne Ilta sanomien sivulle kattomaan olisko siellä jotain aopivaa visaa.


      • Norppa83 kirjoitti:

        Ei mulla piisaa tietoa urheilusta, vaan tarkoitin, että nimimerkki Scrg:llä piisaa. Mää muistan kyllä Lahden 2001 hiihdon dopingskandaalin ja tiedän joitain urheilijoita, mutta siinä suurinpiirtein se mitä mää tiedän urheilusta. Ja joitain olympialajeja tiedän, kun oon kattonu kesä-ja talviolympialaisia. Mun ei kannattais osallistua mihinkään urheiluaiheiseen kisaan. Esim. musiikki-tai elokuva-aiheisiin mieluummin tai historia. Tai sellaiseen missä kyseltäisiin jotain luontoon liittyvää, esim. kasvi-ja eläinlajien nimiä.

        Näen tuon jalkapallon tietyllä tavalla osana kulttuuria, se on enemmän kuin mikään muu urheilu isossa osassa Eurooppaa ja varmaan myös Etelä-Amerikassa ja monin paikoin Afrikkaa. Peliähän se vain on, mutta niin monet ihmiset elävät sen suosikkinsa mukana ja tuo suosikki määräytyy usein syntymäpaikan mukaan. Joskus maajoukkue on se tärkein suosikki mutta monesti se on seurajoukkue, joka on vanhempi kuin maan valtio tai valtiomuoto. Tanskalaisille EM 92 on jotain samanlaista kuin leijonat 95 suomalaisille. Mutta noin yleisesti, aika monen eurooppalaisen kanssa saa turvallisen samalla talk aiheen jalkapallosta.


      • scrg kirjoitti:

        Näen tuon jalkapallon tietyllä tavalla osana kulttuuria, se on enemmän kuin mikään muu urheilu isossa osassa Eurooppaa ja varmaan myös Etelä-Amerikassa ja monin paikoin Afrikkaa. Peliähän se vain on, mutta niin monet ihmiset elävät sen suosikkinsa mukana ja tuo suosikki määräytyy usein syntymäpaikan mukaan. Joskus maajoukkue on se tärkein suosikki mutta monesti se on seurajoukkue, joka on vanhempi kuin maan valtio tai valtiomuoto. Tanskalaisille EM 92 on jotain samanlaista kuin leijonat 95 suomalaisille. Mutta noin yleisesti, aika monen eurooppalaisen kanssa saa turvallisen samalla talk aiheen jalkapallosta.

        Näin varmaan on. Esim. Englannissa, Espanjassa ja Etelä-Amerikassa jalkapallo on se ykköslaji. Suomessa se on jääkiekko.


      • scrg kirjoitti:

        Näen tuon jalkapallon tietyllä tavalla osana kulttuuria, se on enemmän kuin mikään muu urheilu isossa osassa Eurooppaa ja varmaan myös Etelä-Amerikassa ja monin paikoin Afrikkaa. Peliähän se vain on, mutta niin monet ihmiset elävät sen suosikkinsa mukana ja tuo suosikki määräytyy usein syntymäpaikan mukaan. Joskus maajoukkue on se tärkein suosikki mutta monesti se on seurajoukkue, joka on vanhempi kuin maan valtio tai valtiomuoto. Tanskalaisille EM 92 on jotain samanlaista kuin leijonat 95 suomalaisille. Mutta noin yleisesti, aika monen eurooppalaisen kanssa saa turvallisen samalla talk aiheen jalkapallosta.

        Itse en seuraa kumpaakaan lajia. No, jääkiekkoa saatan katsoa hieman (Suomen pelejä) MM-kisojen ja talviolympialaisten aikaan, mutta en ole suuri lajin fani.


      • Norppa83 kirjoitti:

        Itse en seuraa kumpaakaan lajia. No, jääkiekkoa saatan katsoa hieman (Suomen pelejä) MM-kisojen ja talviolympialaisten aikaan, mutta en ole suuri lajin fani.

        Katson aika vähän pelejä, mutta olen nytkin suunnilleen kärryllä, kuka on voittamassa isoja jalkapalloliigoja. Saksassa Bayern Munchen, Espanjassa Barcelona, Ranskassa PSG, Englannissa Arsenal tai Manchester City. Nuo ovat kaikki melko odotettuja. Italiassa Napoli voittanee tänä vuonna, mikä on poikkeus, koska yleensä voittaja on Torinon Juventus tai jompikumpi Milanon joukkueista. Napoli on edellisen kerran voittanut joskus 1980-luvulla ja niiden stadionkin on nimeltää Diego Maradona. En sinänsä fanita mitään noista, mutta tuollainen turha tieto vain tarttuu päähän.


      • scrg kirjoitti:

        Katson aika vähän pelejä, mutta olen nytkin suunnilleen kärryllä, kuka on voittamassa isoja jalkapalloliigoja. Saksassa Bayern Munchen, Espanjassa Barcelona, Ranskassa PSG, Englannissa Arsenal tai Manchester City. Nuo ovat kaikki melko odotettuja. Italiassa Napoli voittanee tänä vuonna, mikä on poikkeus, koska yleensä voittaja on Torinon Juventus tai jompikumpi Milanon joukkueista. Napoli on edellisen kerran voittanut joskus 1980-luvulla ja niiden stadionkin on nimeltää Diego Maradona. En sinänsä fanita mitään noista, mutta tuollainen turha tieto vain tarttuu päähän.

        Sää voisit olla urheilutoimittaja.


      • Norppa83 kirjoitti:

        Sää voisit olla urheilutoimittaja.

        Nyt tulee tuo toimituksellinen vastuu mukana. Eli pitää korjata. Saksan sarja onkin vielä ihan auki. Dortmundin joukkue on kirinyt kevään aikana. Tätä ennen Bayern Munchen on voittanut melkein 10 kertaa peräjälkeen ja joukkueeseen käytetyn rahan perusteella niiden pitäisi voittaa nytkin. Jalkapallo-ottelun voi aina voittaa kumpi joukkue tahansa mutta koko sarjan voittaa yleensä se, jolla on eniten rahaa.


      • scrg kirjoitti:

        Nyt tulee tuo toimituksellinen vastuu mukana. Eli pitää korjata. Saksan sarja onkin vielä ihan auki. Dortmundin joukkue on kirinyt kevään aikana. Tätä ennen Bayern Munchen on voittanut melkein 10 kertaa peräjälkeen ja joukkueeseen käytetyn rahan perusteella niiden pitäisi voittaa nytkin. Jalkapallo-ottelun voi aina voittaa kumpi joukkue tahansa mutta koko sarjan voittaa yleensä se, jolla on eniten rahaa.

        Vau mikä tietäjä!


    • Anonyymi

      Sain samasta kyselystä 18 oikein. Kommodoritason tiedot.

      • Tosi hieno tulos =)


    • Anonyymi

      13/20. Kuulemma aivan loistava tulos, mutta olin kyllä vähän kujalla taas. Onneksi historiaa tiesin, mutta tuo 1992 Tanskan valmentaja, joku rocktähti, tai näyttelijä, onpa taas turhia kysymyksiä.

      T. Lidl-mies

      • Hyvä tulos kaikesta huolimatta =)


    • 18/20 Parissa nimessä oli hyvää tuuria. Olisin varmssti vastannut Tarja Iljits, jos se olisi ollut vaihtoehtona. Kuninkaalliset meni väärin ja saa mennä jatkossakin. Heurekan avaus meni väärin.

      Tim Berners-Lee:n kohdalla oikeakin vaihtoehto oli vähintään omituisesti muotoiltu.

      • Sullahan meni kuitenkin tosi hyvin.


    • Anonyymi

      15/20, kaks kylläkin täysin tuurilla läpi.

    • Huomenta ja mukavaa sunnuntaita 🌞

      Selvisit kysymysten myrskystä. Aivan loistava tulos!
      Vastasit oikein 11 kysymykseen

      • Terve taas =) Hyvin vastasit. Loistava tulos =)


    • Anonyymi

      Selvisit kysymysten myrskystä. Aivan loistava tulos!
      Vastasit oikein 14 kysymykseen

      - Sheena

      • Hieno tulos =)


    • "12/20 Selvisit kysymysten myrskystä. Aivan loistava tulos!"

      Jokseenkin 10 tiesin, ehkä 2 arvasin oikein. Shakespeare kysymyksen esimerkiksi tiesin siksi, että olin lukenut Shakespearea jo lapsena ja minulla on nyt aikuisena kyseisen henkilön koko tuotanto yhtenä kirjana. Siinä kirjassa on tullut vastaan kysytyn näytelmän englanninkielinen nimi.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 57-vuotiads muka liian vanha töihin?

      On tämä sairas maailma. Mihin yli 55-vuotiaat sitten muka enää kelpaavat? Hidasta itsemurhaa tekemään, kun eläkkeelle ei
      Maailman menoa
      301
      3321
    2. Haluatteko miellyttää kumppaninne silmää?

      Entä muita aisteja? Mitä olette valmiita tekemään sen eteen että kumppani näkisi teissä kunnioitettavan yksilön? Olette
      Sinkut
      235
      1808
    3. By the way, olet

      mielessäni. Olet minulle tärkeä, niin suunnattoman tärkeä. En kestäisi sitä jos sinulle tapahtuisi jotain. Surullani ei
      Ikävä
      91
      1335
    4. J-miehelle toivon

      Hyvää yötä. Voisiko nykyistä tilannetta uhmaten vielä pienintäkään toivetta olla, päästä kainaloosi joskus lepääämään.
      Ikävä
      85
      1293
    5. Onko kaivattunne suosittu?

      Onko teillä paljon kilpailijoita? Mies valitettavasti näyttää olevan paljonkin naisten suosiossa :(
      Ikävä
      79
      1193
    6. Haluatko S

      vielä yrittää?
      Ikävä
      59
      1178
    7. Täytyi haukkuu sut lyttyyn

      En haluu tuntee rakkautta sua kohtaan enää ja haluun unohtaa sut mut sit tulee kuiteki paha olo kun haluis vaan oikeesti
      Ikävä
      53
      1113
    8. Onkohan sulla enää tunteita

      kun nähdään seuraavan kerran? Niin hyvä fiilis on ollut viime aikoina, että se on nyt pahin pelkoni. Oletkohan unohtanut
      Ikävä
      36
      994
    9. Kylpyläsaaren Lomakylän kahvilaravintola

      Kävimme syömässä Kylpyläsaaressa. "Naudanliha burgeri" maksoi 18,90 euroa ja lisäksi limsa 4,50 euroa. Annoksen hinnaks
      Haapavesi
      46
      926
    10. Etkö ymmärrä että olen turhautunut

      kun ei etene. Auttaisit rakas vai onko kaikki vain kuvitelmiani omassa päässäni?
      Ikävä
      65
      874
    Aihe