Kuinka moni säästää vettä

Anonyymi-ap

Olla siis vetämättä veskiä

76

110

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Pönttö menee tukkoon, kannattaa vetää eikä säästää. No yöpissat voi jäättää vetämättä.

      • Anonyymi

        Yöpissathan voi juoda. Säästää myös vettä. Kierrätät oikein huolella.


    • Anonyymi

      Näppärä otta suihkuvedet talteen ja huuhtelee sillä vessan.

      • Anonyymi

        Tästä vinkistä kyllä tykkäsin. Nauran.


    • Anonyymi

      Kakan voi kantaa pihalle. Ei sitä ole pakko huuhdella.

      • Anonyymi

        Kotona oma kierrätysroskis (paperia) kakkoja varten esim per viikko -tasolla yksinasuvalla.


      • Anonyymi

        Jos asuisi maalla oman metsän keskellä, niin voisi kaivaa puun juurelle kuopan ja käydä kakalla.
        Samoin voisi kuseksia puun juurelle.
        Siinä hoituisi puiden lannoitus samalla.
        Se olisi ympäristö teko, ei kuluisi puhdasta vettä wc pöntön huuhteluun, eikä saastuttaisi itämerta, ei ne kakat sieltä itämereen pyöri.
        Eikä kukaan puita syö.


    • Anonyymi

      Ei kuulu säästötoimenpiteeisiini.

      Yritin muistaa täyttää kukkien kastelukannun vedellä, jota valutan aamuisin ennen raikasta vettä.

      Vaikka tiedostan, että lämmin käyttövesi kuluttaa eniten energiaa, en säästele aikaa edes suihkussa. Ehkä hiusten vaahdotuksen ajasta voisin nipistää.

    • Anonyymi

      Voisin ehkä yrittää pidätellä 🤭 ehkä siitä saisi hyvän mielen.

      • Anonyymi

        Vahtia naapureita. Mahtava elämä sulla.


      • Anonyymi

        Mun ei tarvinnut pidätellä. Just ja just sain just rutistettua ulos biojätteeni. Pää punaisena.
        Mä en nyt YHDY. Eri mieltä.
        Suoli on ihmisen toiset aivot.


    • Anonyymi

      Suomessa ei vesi loppu. Pian ollaan yhtä rikkaita kuin öljysheikit!

      • Anonyymi

        Tyst ny, ennen kuin uushallitus kuulee asiasta! Jos vanhat merkit paikkaansa pitävät; kaikki mistä hyöty saadaan irti myydään eniten tarjoavalle. Muutama vuosi takaperin oli lähellä etteivät myyneet pohjavesioikeuksia Amerikkalaiselle yhtiölle, asia saatiin kuitenkin estettyä silloin. Nyt uusi hallitus astumassa puikkoihin ja säästöjä pitäisi saada; tai löytää jotain kallista myytävää... Muutamien miljardien verran, valtion velkaantumista hillitäkseen.
        trollikka


    • Anonyymi

      Siis tietenkin niin että ensin kastella hius ja hana kiinni. sitten hinkkaat sinne shamppoota. ja sitten huuhtelet sen, pää alaspäin ja samalla kastelet muun ruumiin. Ja sitten hana taas kiinni. Ja levität saippuan ja sitten loppuhuuhtelu, eikä niin että se valuu koko ajan kuin toi naapuri. Vessaa en osaa säästellä, mutta putkiremontin ajan mulla oli pahvivessa ja hyvin se ainakin ton kusen imi. mutta p***alla mä kävin naapuritalossa, että sitä en sinne pahvivessaan osannu tehdä. Eli toisaalta aika hölmö keksintö toi vesivessa eli WC.
      JeroP

    • Anonyymi

      Maksan vuokratalossa asuvana vesi laskun.Vedän vessan aina.Normaalisti käytän vettä.

    • Anonyymi

      Yleisissä vessoissa kun käyn paskalla niin en vedä kun seuraava menee niin on ylläri ja haju olen korkeastikoulutettu työläiset vetäkööt vessat

      • Anonyymi

        Kävin hotellin aamiausen jälkeen hotellin aulan vessassa, ja totta olipa jonkun aamukakan tekijä jättänyt vetämättä pöntön. No en menny siihen koppiin.

        Mut onhan se vessan vetämisen ranneliike tai painallus ihan mahdoton edellytys työläisilt duunareilt...


      • Anonyymi

        Ihanko Aalto-yliopistolta vai Ympäristötieteen laitokselta?


      • Anonyymi

        Sivistyneet vihreet paskoo bussissa housuunsa.


    • Anonyymi

      Ei vettä kannata säästää tässä tuhansien järvien valtakunnassa.

      Varsinkaan jos on tapana käydä kuumassa suihkussa iltaisin, tekee hyvän olon kuin kävi saunassa.

      Se menee aina puhtaana sinne järviin takaisin aina. Kuten kaivokin täyttyy jos sen nostaa tyhjäksi.

      • Anonyymi

        Juu ja meressä on lisää vettä, joka hyvin soveltuisi wc:n vetämiseen, kun merivettä ei juoda pysty.


    • Anonyymi

      Mutta jos sä vaikka kävelet viemärissä ja sitten yhtäkkiä kuuluu HULAU!

    • Se itse vesihän ei maksa mitään, vaikka vesilaskussa kuutiometrit ilmaistaankin. Jos jollain konstilla suomalaiset keksisivät ja ottaisivat käyttöön tavat säästää vedenkulutuksesta, niin vesilaskut nousisivat vastaavasti.

      Emmehän me vedestä maksa, vaan vesilaitoksen infrastruktuurin, palkat ja tietysti kovatkin katteet, eli voiton.

      • Kustannuksista kannattaa vielä huomata, että juomakelpoisen veden toimittaminen kotiin on ainakin pääsääntöisesti halvempaa kuin juodun veden toimittaminen puhdistettuna takaisin vesistöön. Jälkimmäiseen liittyy sitten jo vähän enemmän vesimäärän tai jätemäärän mukaan muuttuvia kustannuksia. Kokonaisuus kuitenkin on mitoitettava maksimikäytön mukaan, joten siinä mielessä kuluttajan veloittaminen kulutuksesta on jotenkin perusteltua.

        Mutta käytännössä oma veden "säästäminen" näkyy vain omassa vesilaskussa, mutta on kokonaisuuden kannalta nollasummapeliä.


    • Anonyymi

      Säästän vettä. En kerro miten. Kuuma vettä eniten.

    • Anonyymi

      Jos vesilasku on yli 500€ vuodessa ja vuokranantaja muistuttaa että wc vetäminenkin vie vettä niin tulee miettineeksi sitäkin.......... Kallista vettä. 💎

    • Anonyymi

      Nyt kyllä on ihan tyhmä idea, olla vetämättä vessaa käytön jälkeen. Menee posliinipytty pilalle ajan myötä. Se on myös terveys- ja hajuriskaapelia toimintaa.
      Meillä kyllä on toinenkin vaihtoehto, pihalla on rakennusajalla hommattu ns. ekovessa, jonne voi käyttämättömät ruuantähteetkin kipata maatumaan, kokonaiseksi vuodeksi. Sen jälkeen ne siirretään avokompostiin multana, ja joskus seuraavana vuonna -> kukkasille ja pensaille lannoitteena.

      Täysin luvallinen viritelmä, omakotitaloon, ainakin kaupungin jo laitamailla... tämä toistaiseksi, jos ei säädökset taas vaihdu luvanvaraisuuteen. Rahastusta kun on muutakin kuin Turku energiansähkölaskut.
      trollikka

    • Anonyymi

      Kakka tehdään biojätepönttöön tietenkin.

    • Anonyymi

      Miksi sinkun ja yksin asuvan pitäis vetää vessa joka pissareissun jälkeen. Jos itse vetäisin vessan aina kun käyn pissalla niin niitä pöntön huuhteluits tulis vuorokaudessa yli 10 koska juon paljon. En siis alkoholia,Miksi pönttö pitää vetää joka kerta? Sen takia että pöntön veden väri muuttuu keltaiseksi? ketä se haittaa kun vessaa ei muut käytä kuin minä?

      • Anonyymi

        Jos tämä kommentti oli mulle, niin tiedoksi vaan etten mä asu yksin, ja mun huushollissani on kaksi vuotias lapsikin; pian kolmevuotias, ja myös mun sisareni. Vieraita käy useimmiten viikon varrella myös, kuka milläkin asialla. Olisi aika noloa, jos kylppärinpuolella olisi vetämätön vessa, kun vieras menee aina pesemään kätensä meille tullessaan. Ollut kohta käytäntö toista vuotta, mulla on pieni lapsi, jota varjelen tartunnoilta, eteenkin koronalta. Jonka variaatio taaskin jyllää täällä päin Suomea ainakin.
        trollikka


      • Anonyymi

        Ei tarvi vetää koko pöntöllistä, vaan ainakin vanhanmallisessa pöntössä voi veden määrää säädellä, kun vetokahvasta vetää vaan 1/4 osaa ja päästää irti, kun on vähän huuhteluvettä mennyt pöntöstä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos tämä kommentti oli mulle, niin tiedoksi vaan etten mä asu yksin, ja mun huushollissani on kaksi vuotias lapsikin; pian kolmevuotias, ja myös mun sisareni. Vieraita käy useimmiten viikon varrella myös, kuka milläkin asialla. Olisi aika noloa, jos kylppärinpuolella olisi vetämätön vessa, kun vieras menee aina pesemään kätensä meille tullessaan. Ollut kohta käytäntö toista vuotta, mulla on pieni lapsi, jota varjelen tartunnoilta, eteenkin koronalta. Jonka variaatio taaskin jyllää täällä päin Suomea ainakin.
        trollikka

        Minä vastasin aloitukseen.


    • Pönttö tulee vedettyä aina. Suihkussa ei tule lutrattua liian kauaa.

    • Anonyymi

      Meillä ei säästetä vettä. Siitä pitää huolen kilpaurheileva teini. Juuri maksoin 130€ lisälaskun vedestä.

    • Veskin vetämättä jättämistä en harrasta, eikä se ole kovin suositeltavaakaan, ainakaan, kun on käyttänyt paperia pyyhintään.

      Sen sijaan pyrin ottamaan lyhyempiä suihkuja ja mahdollisesti vähän viileämmällä vedellä. Suljen suihkun saipuoinnin ajaksi ja pesen mahdollisimman täysiä koneellisia tiskiä sekä pyykkiä, vaikka se yhden hengen taloudessa onkin välillä haastavaa.

      • Anonyymi

        Miks sulla on yhden hengen taloudessa tiskikone. Eiks sillonkin jos lapset muuttaa pois, kannattas tiskikone antaa sitten lasten perheeseen.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Miks sulla on yhden hengen taloudessa tiskikone. Eiks sillonkin jos lapset muuttaa pois, kannattas tiskikone antaa sitten lasten perheeseen.

        Toisella lapsellakin on yhden hengen talous, eikä edes tilaa tiskikoneelle ja toiselle ostin uuteen kotiin lahjaksi tiskikoneen.

        Kyllä käsitiskikin kuluttaa vettä melko paljon.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miks sulla on yhden hengen taloudessa tiskikone. Eiks sillonkin jos lapset muuttaa pois, kannattas tiskikone antaa sitten lasten perheeseen.

        Ei meillä ole tiskikonetta. Yhden hengen astiat pesen joka toinen päivä, kun padassa kuumennan pesuveden polttopuilla ja pesen sitten astiat.
        Jos olisi tiskikone, niin viikko menisi sen täyttämiseen ja sisällä olevat astioihin olisi lika kuuivunut tehkkaasti kiinni.
        Ei tiskikoneeseen kuulu, että astiat pitää huuhdella/liottaa, sinähän kuluu vettä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miks sulla on yhden hengen taloudessa tiskikone. Eiks sillonkin jos lapset muuttaa pois, kannattas tiskikone antaa sitten lasten perheeseen.

        Tiskinkoneitakin on muuten monen kokoisia, jos et tiennyt. Jos kokaakin, eikä vain lämmitä vamista niin kyllä sitä tiskiä yllättävästi kertyy. Itselleni kertyy erityisesti pakasterasioita, kun pakastan aina itselleni valmiita annoksia.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Tiskinkoneitakin on muuten monen kokoisia, jos et tiennyt. Jos kokaakin, eikä vain lämmitä vamista niin kyllä sitä tiskiä yllättävästi kertyy. Itselleni kertyy erityisesti pakasterasioita, kun pakastan aina itselleni valmiita annoksia.

        Kyllä. Puurolautanen joka päivä ja tee/kahvimukit. Ja kun tekee ruokaa tai leipoo, niin isompiakin astioita.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tiskinkoneitakin on muuten monen kokoisia, jos et tiennyt. Jos kokaakin, eikä vain lämmitä vamista niin kyllä sitä tiskiä yllättävästi kertyy. Itselleni kertyy erityisesti pakasterasioita, kun pakastan aina itselleni valmiita annoksia.

        Joo, mä oon huomannukin että usein etenkin naiset tekee isoja annoksia ja sitten pakastaa. Kun taas miehet ajattelee yksin asumisen sellasena väliaikaisena, eikä sitten tuohon keittiöpuoleen juuri panosteta. Mulla ei taida olla kuin edes yksi lautanen ja pari kuppia. Ei tulis niitä varten mieleenkään hankkia mitään tiskikonetta. Nyt on elämäkin jo siinä vaiheessa, ettei enää mitään astiastoja kannata hankkia. Taitaa jäädä kunnan riesaksi kaikki nämä mun tavarat.
        JeroP


    • Kerran päivässä vetää vessa. Kaikki päivän tuotokset. Voisi olla aika dunkkis kämpässä ja viemärit tukossa.

    • Anonyymi

      En kyllä jätä veskiä koskaan vetämättä. Mutta säästän kondensiovedet kasvimaalle kasteluvesiksi. Ilmanlämpöpumppu tiputtaa vettä letkusta vesipaljuun taas, kun viilennystä aletaan käyttää ja kuivausrummun vesisäiliöön kerääntyy vesi kuivatuksesta.

      Ne otan talteen kuten sadevedetkin konttiin ja käytän pihamaalla kasteluun.

      Näin oon tehnyt aiemminkin. Miksi heittää hyvä vesi pois, kun sen voi käyttää hyödyksikin.

      Cool❄️

      • Anonyymi

        Kesällä taas saa sitten satoa saadessa mussuttaa kesäkurpitsaa erilailla valmistettuna ruoaksi. Tuorekurkkua, salaattia, sipulia, paprikaa, ruohosipulia, tomaattia, mansikkaa, viinimarjoja omasta pihasta maittaa.

        Odotan kuin hullu kuuta aina tätä vuodenaikaa, kun luonto antaa herkkujaan. Ja pääsee tonkimaan ja puuhastelemaan ulos, eikä tartte homehtua tuvassa kuten talvet tuppaa menemään.

        Cool❄️


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kesällä taas saa sitten satoa saadessa mussuttaa kesäkurpitsaa erilailla valmistettuna ruoaksi. Tuorekurkkua, salaattia, sipulia, paprikaa, ruohosipulia, tomaattia, mansikkaa, viinimarjoja omasta pihasta maittaa.

        Odotan kuin hullu kuuta aina tätä vuodenaikaa, kun luonto antaa herkkujaan. Ja pääsee tonkimaan ja puuhastelemaan ulos, eikä tartte homehtua tuvassa kuten talvet tuppaa menemään.

        Cool❄️

        Kesän aikana oon luvannut tyttären kanssa kirjoittaa lyhyen kirjan, jossa hän on mukana luomassa tarinaa ja juonta sekä hän halusi kuvittaa kirjan. Tarinassa seikkailee meidän hamsteri. Hurja Hillen seikkailut.

        Hänellä on mm. pieni peltikypärä päässään ja miekkana parsinneula. Eikä metsien mustikkamättäätkään jää seikkailussa mainitsematta, onhan mustikat Hillen herkkua. 🐹☺️

        Cool❄️😄


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kesän aikana oon luvannut tyttären kanssa kirjoittaa lyhyen kirjan, jossa hän on mukana luomassa tarinaa ja juonta sekä hän halusi kuvittaa kirjan. Tarinassa seikkailee meidän hamsteri. Hurja Hillen seikkailut.

        Hänellä on mm. pieni peltikypärä päässään ja miekkana parsinneula. Eikä metsien mustikkamättäätkään jää seikkailussa mainitsematta, onhan mustikat Hillen herkkua. 🐹☺️

        Cool❄️😄

        Kuulostaa hyvältä tarinalta. Muksujen mielikuvitusta onkin hyvä ruokkia. Mun muksuni on päättänyt jo tuossa vuosi sitten, että hänestä tulee isona kirjailija (kas kummaa kirjailijaksi minäkin halusin). Hänellä on tuolla laatikoissa vinot pinot erilaisia käsikirjoituksia ja tarinoiden aihioita. Se on ihan uskomatonta mitä kaikkea ihmisen mielikuvitus etsii, kun sitä en turhaan rajoiteta. 😁


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuulostaa hyvältä tarinalta. Muksujen mielikuvitusta onkin hyvä ruokkia. Mun muksuni on päättänyt jo tuossa vuosi sitten, että hänestä tulee isona kirjailija (kas kummaa kirjailijaksi minäkin halusin). Hänellä on tuolla laatikoissa vinot pinot erilaisia käsikirjoituksia ja tarinoiden aihioita. Se on ihan uskomatonta mitä kaikkea ihmisen mielikuvitus etsii, kun sitä en turhaan rajoiteta. 😁

        Juu, oon huono lukee itse romaaneja, mutta tykkään kirjoitella tarinoita. Tytär innostui ajatuksesta, kun yks ilta aloin lonkalta kertoo hälle tarinaa Hurja Hillestä ja lennosta keksin laulunkin.

        Se sai kipinän. 😄

        Hän on hyvä piirtämään, niin sen pestin halusi heti itselleen. Kyllä sieltä tarinaakin tulee, kun yhdessä alkaa kuljettamaan..

        Mä en kirjailijan hommista oon haaveillu. Äitini on, hän vaan kirjoittaa vielä enemmän kirjoitusvirheitä, kun minä niin ei ole rohjennut. En ole kyllä huomannut hänen ilmaisevan mitenkään kirjallisuuttaan. Ehkä piileviä kykyjä.

        Hänen isoisä Hugo oli kirjailija/näytelmäkirjailija.

        Cool❄️


    • Anonyymi

      Teen tuotokset naapurin postiluukkuun olen pidetty naapuri

    • Missä tämä kaikki säästetty vesi on tarkoitus säilyttää? Järvessä, meressä, taivaalla vai jäätiköllä?

    • Ei tarvi säästää kun on oma kaivo

      • Anonyymi

        Kaivon pumppu pyörii sähköllä.
        Kyllä säästeliäs kaveri miettii tämänkin.

        -keinovaginamies-


      • Anonyymi

        Oletko tutkittanut veden ettei ole jotain rad.. mitä se on.


    • Anonyymi

      Naurattaa itseäkin kun säästän. Jos olen menossa kauppaan tai kirjastoon, lähden niin että pissittää ja käyn siellä vessassa. Se on ainut vitsikäs juttu, mutta pelkkää järkeä.
      Pöntössä on nappi, josta saa lurautuettua monenlaisen määrän. En jätä mitään eritettä vetämättä.
      Suikussa vain suihkutuksen ajan, pesun aikana vesi ei valu.
      Käyn salilla, jossa suihkussa päälle ja uimahallin vesijumpassa, siellä kunnon pesu. Uin järvessä paljon, ei ihoa kaiken aikaa voi lotrata, joten suihku jää silloin.
      Astioita on paljon. Nakkaan käyteyt altaan pohjalle, siinä muun veden laskun lomassa huuhtoutuvat ja nostan koneeseen. Pyörii yksin elävällä kerran viikossa.
      Vaatteita on paljon, Kun pikkareita, puseroita ja sukkia on läjä, nakkaan koneeseen parin lakanan tai muutaman pyyheliinan kanssa ja 60-asteiseen pesuun. En usko 30-40 asteisen veden riittävän vievän ihorasvaa mukanaan.
      Näistä mistään en kärsi mitenkään, enkä tunne olevani pihi, mielstäni pelkkää järkevyyttä, saan paljon vesimaksua takaisin.

    • Anonyymi

      Tiskatessa säästää hyvin vettä kun vähentää astioita mitä on tiskattavana.

      Eli jos on vain 1 lusikka, yksi tai 2 erilaista lautasta eli puurokuppi ja leveä lautanen, 1 haarukka ja 1 veitsi, niin:

      Ei tule tiskiäkään paljoa ikinä kasaannu, eikä kulu vettä tiskatessa!

    • Anonyymi

      Paskat vedän aina heti, mutta kuset ehkä kerran päivässä.

      Muuten en kyllä vettä oikein säästä. Sähköä säästän nykyään paljon. Ennen oli monesti useampi lamppu päällä ja vessassa aina valot jne.

      Ennen myös vaihdoin joka runkkaaminen jälkeen pakastepussin johon ammun spermani. Nykyään ammun samaan pussiin noin 15 - 20 mallit niin säästyy pusseja.

      Monsier

      • Anonyymi

        Eikö wc-pönttöön jää lähtemätöntä likaa, jos ei vedä kusta ja se seisoo päivänkin. Miten muka pönttö pysyy kirkkaana vai asutko vuokralla etkä välitä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eikö wc-pönttöön jää lähtemätöntä likaa, jos ei vedä kusta ja se seisoo päivänkin. Miten muka pönttö pysyy kirkkaana vai asutko vuokralla etkä välitä.

        Ei kusesta mitään jää, ja jos nyt olen päivän kotona ja käyn 2-3 kertaa kusella ni ei siinä paljoa kusta tule.

        Pesen muuten vessanpöntön muutenkin harjalla kerran viikossa niin ei siihen pönttöön mitään jää.

        Monsier


    • Anonyymi

      Ei siihen posliiniin jää mitän lähtemätöntä likaa se lähtee kuin kahvikupista tummentumat sellaisella työvälineellä joka on: alumiini-kuituja sellainen, vähän kuin karhuntassu mutta pehmeämpi, ja kiiltäviä alumiinisia kuituja siinä jtussa :D

      Hahahah... vessanpöntöt säästödieetille... itselläni on sellainen pönttö, missä on 2 nappia: toisessa napissa on ison vesipisaran kuva, toisessa pienen pisaran kuva, joista voi valita kumpaa painaa.

      • Anonyymi

        Alumiinikuituinen pesin rikkoo pintaa, loppupäässä ei enää lähde puhtaaksi.
        Painapa sitä nappia sillai hiukkasen, sen oppii. Riippuu painamisen asteesta vettä roiskahtaa pönttöön vain vähän, huuhtoo pissan. Mun wc-pönttö aika uusi, oiskohan sitten erilainen. En entisissä asunnoissa miettinyt erityisesti veden kulutustusta, silloin vain vetaisin tai painoin miettimättä, joten en voi verrata. Nyt tämä säästely on mennyt jotenkin köpälle, lähti sähkön säästöstä ja on edennyt vähän joka kohteeseen.


    • Anonyymi

      Vetääkö Pääkkönen kalsarikännit ennen suvea mitä veikkaatten.

    • Missä ovat kaikki tyhmät aloitukset? Täällä olisi tarjolla tyhmiä kommentteja.

    • Anonyymi

      Mä vedän mielelläni joka kerta, että saavat naapurikaupungissa juomavettä.

    • Anonyymi

      Suomi on ainoita maita, jossa eritteet huuhdellaan juomakelpoisella vedellä. Milloinka tulee pakolliseksi suihkuveden kierrätys? Paljonko säästäisi vettä, jos kädet pesisi vessakäynnin jälkeen pesuvadin päällä ja kippaisi ne vedet lopuksi vessanpönttöön, huuhteluun?

      • Onko tämä jokin ongelma? Pitäisikö vesijohtoveteen tarkoituksella lisätä jotakin kemikaalia tai vaikkapa osuus puhdistettua jätevettä, jotta vesi ei olisi juomakelpoista?


      • Anonyymi
        scrg kirjoitti:

        Onko tämä jokin ongelma? Pitäisikö vesijohtoveteen tarkoituksella lisätä jotakin kemikaalia tai vaikkapa osuus puhdistettua jätevettä, jotta vesi ei olisi juomakelpoista?

        Jopas nyt, veli sergei heittäytyi tyhmäksi.

        Suihkussa käytetty vesi kierrätetään vessanpöntön huuhteluun tai vaikka pihanurmen kasteluun.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Jopas nyt, veli sergei heittäytyi tyhmäksi.

        Suihkussa käytetty vesi kierrätetään vessanpöntön huuhteluun tai vaikka pihanurmen kasteluun.

        Mitä hyötyä kenellekään tästä olisi? Paitsi että jollekin riittäisi rakennettavaa ja rahantuloa ja toisille rahanmenoa, kun suihkuvesi pitäisi säilöä johonkin ja rakentaa erilliset putket vessanpönttöön ja puutarhaan.


      • Anonyymi
        scrg kirjoitti:

        Mitä hyötyä kenellekään tästä olisi? Paitsi että jollekin riittäisi rakennettavaa ja rahantuloa ja toisille rahanmenoa, kun suihkuvesi pitäisi säilöä johonkin ja rakentaa erilliset putket vessanpönttöön ja puutarhaan.

        Veli ponteva, näin säästyy vettä ja kuluttajan vesilaskut pienenee. Aikojen saatossa järjestelmä maksaisi itsensä takaisin. Kaupunkien vesilaitoksen toiminta ei ole ilmaista, joka saakelin vesilitrasta menee jäteveden käsittely ja puhdistusmaksu.

        Yksinkertaisinta säästöä on esimerkiksi pestä astiat pesuastiassa ja nakata tiskivedet oman pihan kasteluun. Astianpesuaine ei ole haitaksi luonnolle niinkuin konetiskitabletit.

        Eiköhän maailmassa ole turhempiakin rakennettu. Sekin jätevesien suodatusjärjstelmä pakolliseksi joka torppaan mutta laki kumottiin viime metreillä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Veli ponteva, näin säästyy vettä ja kuluttajan vesilaskut pienenee. Aikojen saatossa järjestelmä maksaisi itsensä takaisin. Kaupunkien vesilaitoksen toiminta ei ole ilmaista, joka saakelin vesilitrasta menee jäteveden käsittely ja puhdistusmaksu.

        Yksinkertaisinta säästöä on esimerkiksi pestä astiat pesuastiassa ja nakata tiskivedet oman pihan kasteluun. Astianpesuaine ei ole haitaksi luonnolle niinkuin konetiskitabletit.

        Eiköhän maailmassa ole turhempiakin rakennettu. Sekin jätevesien suodatusjärjstelmä pakolliseksi joka torppaan mutta laki kumottiin viime metreillä.

        "Kaupunkien vesilaitoksen toiminta ei ole ilmaista, joka saakelin vesilitrasta menee jäteveden käsittely ja puhdistusmaksu. "

        Suurin osa vesilaitoksen todellisista kustannuksista on kiinteitä. Näin siitä huolimatta, että vesilaitoksen tuloista suurin osa peritään käyttömaksuina eikä perusmaksuina.

        Mutta vapaa maailma: jokainen voi rakentaa kotiinsa tai ehdottaa kotitaloyhtiöönsä veden kierrätystä.


      • Anonyymi
        scrg kirjoitti:

        "Kaupunkien vesilaitoksen toiminta ei ole ilmaista, joka saakelin vesilitrasta menee jäteveden käsittely ja puhdistusmaksu. "

        Suurin osa vesilaitoksen todellisista kustannuksista on kiinteitä. Näin siitä huolimatta, että vesilaitoksen tuloista suurin osa peritään käyttömaksuina eikä perusmaksuina.

        Mutta vapaa maailma: jokainen voi rakentaa kotiinsa tai ehdottaa kotitaloyhtiöönsä veden kierrätystä.

        Olkoon huolto ja ylläpitokustannukset kiinteitä tai löysiä mutta multa ainakin laskutetaan minun oman vedenkulutukseni mukaan.
        Pienikin säästö päivässä tekee vuodessa paljon.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Olkoon huolto ja ylläpitokustannukset kiinteitä tai löysiä mutta multa ainakin laskutetaan minun oman vedenkulutukseni mukaan.
        Pienikin säästö päivässä tekee vuodessa paljon.

        Kannattaa hankkia ilmainen muoviämpäri jonottamalla. Siihen voi kerätä vaikkapa pyykkikoneen poistovesiä ja huuhtoa wc:tä niillä. Ämpärin kun päivässä säästää, niin tekee parikymppiä vuodessa.


      • Anonyymi
        scrg kirjoitti:

        Kannattaa hankkia ilmainen muoviämpäri jonottamalla. Siihen voi kerätä vaikkapa pyykkikoneen poistovesiä ja huuhtoa wc:tä niillä. Ämpärin kun päivässä säästää, niin tekee parikymppiä vuodessa.

        Jonota ihan keskenäsi vaan. Minä en leiki ämpäreiden kanssa.
        Järki päähän, veliseni.


    • Anonyymi

      Espanjassa on hyvät mausteet, johtuupi siitä että ihmissonnalal ne maustetasan ne ruoat :D

      Siinä on reseptien salaisuus.... kastikkeena on soija-vitsaa

    • Anonyymi

      Seuraavan kerran kun menet syömään Amarillo-ravintolaan, muista kysyä että onko pihveissäkin käyttety aivan varmastikin espanjalaisen miehen kakkaa mausteena?

    • Anonyymi

      Kyllä muuten joku El Kakka -hampurilainen on paljon paremman makuinen pihvinä kuin joku ranskalaisten Michelin-5 tähden virtsa-kastike, lusikallinen sitä ilman pihviä.

    • Anonyymi

      Sillä saa yhden avocadon anteeksi

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 104
      1939
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      54
      1867
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      15
      1855
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1657
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      18
      1573
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      10
      1360
    7. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      26
      1310
    8. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      11
      1306
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      14
      1291
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1242
    Aihe