Maanantain vuosilukutesti

Kuinka hyvin tunnet Suomen lähihistorian vuosilukuja? Tee visa ja katso tuloksesi.

Oma tulos: 4 oikein (en tiedä mikä oli maksimi pimistemäärä). Vaikuttavaa! Tunnet Suomen lähihistorian vuosiluvut varsin hyvin.

No, huumoria täytyy olla. 4 vaan oikein ja vaikuttava tulos =D

Ai niin ja meinasi unohtua linkki. Tässäpä tulee:
https://www.is.fi/kotimaa/art-2000009322788.html

Mitenhän muuten testin olis voinnu tehdä, jos linkki olis unohtunu =D

36

272

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • No jos ei olis ollut linkkiä, olis voinu keksiä itselleen pisteet ja mäkin olisin pärjännyt paaaaaaaaljon paremmin 😂


      Vaikuttavaa! Tunnet Suomen lähihistorian vuosiluvut varsin hyvin.

      Vastasit oikein 5 kysymykseen

      • Ainakin sun tulos vaikuttavampi kuin mun =D

        Joo ja mää en olis tajunnu onko pisteet oikein vai ei =D


      • Norppa83 kirjoitti:

        Ainakin sun tulos vaikuttavampi kuin mun =D

        Joo ja mää en olis tajunnu onko pisteet oikein vai ei =D

        No jaa, eipä sillä vitosella voi paljon henkseleitä vielä paukutella 😂

        Se olis ollukin kiva juttu, kun kaikilla olis kerranki ollut huippupisteet 😉


      • randombypasser kirjoitti:

        No jaa, eipä sillä vitosella voi paljon henkseleitä vielä paukutella 😂

        Se olis ollukin kiva juttu, kun kaikilla olis kerranki ollut huippupisteet 😉

        No, on toi 5 kuitenkin parenpi kuin mun neljä ja nelja ja viis parempi kuin nolla =D


      • Norppa83 kirjoitti:

        No, on toi 5 kuitenkin parenpi kuin mun neljä ja nelja ja viis parempi kuin nolla =D

        No siis yhteistyön hedelmänähän meidän tulos yhdessä on 9/12 eli hiton hyvin 😂


      • randombypasser kirjoitti:

        No siis yhteistyön hedelmänähän meidän tulos yhdessä on 9/12 eli hiton hyvin 😂

        Jep. Jos noin aattelee =D


      • Norppa83 kirjoitti:

        Jep. Jos noin aattelee =D

        Kyllä! Aina positiivisen kautta, aina 😁


      • randombypasser kirjoitti:

        Kyllä! Aina positiivisen kautta, aina 😁

        Juu. Näinpä näin =D


    • 6 oikein

      • Hyvä tulos =)


    • Lähihistorian vuosiluvut on hyvin hallussa. Olin täysin valmistautunut vastaamaan 1323, joka on Pähkinäsaaren rauhansopimuksen vuosi. Mutta väliltä 0 - 1323 en muista yhtäkään vuosilukua. Ehkä Dannyn ensimmäinen hitti oli noilta ajoilta. Niin, se tulos jäi lopulta 7/12.

      • Hyvä tulos tuokin on =)


      • Norppa83 kirjoitti:

        Hyvä tulos tuokin on =)

        Tuolta löytyy myös sellainen Suomen vuosilukuvisa, jossa tuo 1323 on mukana ja viimeiset vuosiluvut ovat 1950-luvulta. Siitä sain 15/15. Minä elän menneisyydessä.


    • Anonyymi

      12/12.

      • Vau! Tosi hieno tulos!


    • Anonyymi

      10/12. Tässä pärjäsin hyvin, nimittäin hyvä numeromuisti on itselläni, mutta rocktähdistä tai jalkapallosta en edelleenkään tiedä juuri mitään.

      T. Lidl-mies.

      • Sullahan meni tosi hyvin. Tosi hyvä tulos =)


    • Oi, sain yli puolet oikein 😄👏

      Kiitettävä suoritus! Tunnet Suomen lähihistorian vuosiluvut todella hyvin.
      Vastasit oikein 7 kysymykseen

    • 9/12 oli mun tulos kun visan norpalta ihan henkilökohtaisena lähetyksenä sain kun halusi jotain mukavaa ajateltavaa tarjota mikä oli mun mielestä todella ystävällistä ja ajattelevaista.🙂.

      Kiitos vielä siitä sulle ystäväiseni ja hyvää huomenta sekä mukavaa ja iloista tiistaipäivää.😊.

      • Hyvää tiistaita =)
        Joskus on parempi ajatella jotain muuta kuin velloa haikeissa mietteissä. Aika moni tällä palstalla kaipaisi välillä lohdutusta ja muuta ajateltavaa. Parhaita lääkkeitä ovat esim. se, että keittää kahvia tai teetä ja tekee hyvän voileivän ja kuuntelee musiikkia, uppoutuu johonkin tekemiseen kuten vaikka elokuvan katseluun, menee ulos luontoon tai käy lämpimässä suihkussa. Myös se, että yrittää pysyä rauhallisena on hyvä neuvo ja se, että on elämässä huumoria. Myös asioiden ylös kirjoittaminen on hyvä tapa purkaa huolia ja murheita ja muita asioita.


      • Norppa83 kirjoitti:

        Hyvää tiistaita =)
        Joskus on parempi ajatella jotain muuta kuin velloa haikeissa mietteissä. Aika moni tällä palstalla kaipaisi välillä lohdutusta ja muuta ajateltavaa. Parhaita lääkkeitä ovat esim. se, että keittää kahvia tai teetä ja tekee hyvän voileivän ja kuuntelee musiikkia, uppoutuu johonkin tekemiseen kuten vaikka elokuvan katseluun, menee ulos luontoon tai käy lämpimässä suihkussa. Myös se, että yrittää pysyä rauhallisena on hyvä neuvo ja se, että on elämässä huumoria. Myös asioiden ylös kirjoittaminen on hyvä tapa purkaa huolia ja murheita ja muita asioita.

        Kyllä...kaikki viisaita ja hyviä neuvoja ja osaa niistä tulee itekin hyödynnettyä kyllä kuten lukemista, ulkoilua ja runojakin pitkästä pitkästä aikaa oon ihan viimeaikana pari rustannut. Joskus kyllä tuppaan oleen ehkä vähän liiankin rauhallinen ja pitkäpinnainen ja saattaa välillä tunteet kasaantua ennen kuin älyää niitä jotenkin purkaa ja huumoriakin kyllä onneksi löytyy.🙂.


      • Mikkojuhan kirjoitti:

        Kyllä...kaikki viisaita ja hyviä neuvoja ja osaa niistä tulee itekin hyödynnettyä kyllä kuten lukemista, ulkoilua ja runojakin pitkästä pitkästä aikaa oon ihan viimeaikana pari rustannut. Joskus kyllä tuppaan oleen ehkä vähän liiankin rauhallinen ja pitkäpinnainen ja saattaa välillä tunteet kasaantua ennen kuin älyää niitä jotenkin purkaa ja huumoriakin kyllä onneksi löytyy.🙂.

        Tunteita ei ole hyvä liikaa padota sisälle, mutta liika hötkyileminenkään ja asioiden vellominenkaan ei ole musta hyvä. Vähän voi asioissa velloa hieman ja/tai kirjoittaa tunteet ylös ja sitten keep calm and carry on (tämä ei tarkoita, ettei asioita ottaisi vakavasti, mutta jos asialle ei voi nyt mitään, niin eteenpäin on kuitenkin mentävä ja ainakaan raivoaminen ei auta, paremmin auttaa vaikka asioiden ylös kirjoittaminen ja vaikka musiikki ja ne klassiset kahvi tai tee ja ehkä hyvä voileipäkin, joskus pieni tujaus jotain alkoholiakin tai tölkki olutta, mutta alkoholin kanssa ei pidä ruveta leikkimään liikaa).


      • Mikkojuhan kirjoitti:

        Kyllä...kaikki viisaita ja hyviä neuvoja ja osaa niistä tulee itekin hyödynnettyä kyllä kuten lukemista, ulkoilua ja runojakin pitkästä pitkästä aikaa oon ihan viimeaikana pari rustannut. Joskus kyllä tuppaan oleen ehkä vähän liiankin rauhallinen ja pitkäpinnainen ja saattaa välillä tunteet kasaantua ennen kuin älyää niitä jotenkin purkaa ja huumoriakin kyllä onneksi löytyy.🙂.

        Tuolla alla kuvatulla mentaliteetilla menin korona-ajankin läpi. Ja myös päivä kerrallaan eläminen on hyvä neuvo, ainakin niin pitkälle kuin sitä voi noudattaa ja sekin oli käytössä korona-aikana niin kuin on yleensä muutenkin.


      • Mikkojuhan kirjoitti:

        Kyllä...kaikki viisaita ja hyviä neuvoja ja osaa niistä tulee itekin hyödynnettyä kyllä kuten lukemista, ulkoilua ja runojakin pitkästä pitkästä aikaa oon ihan viimeaikana pari rustannut. Joskus kyllä tuppaan oleen ehkä vähän liiankin rauhallinen ja pitkäpinnainen ja saattaa välillä tunteet kasaantua ennen kuin älyää niitä jotenkin purkaa ja huumoriakin kyllä onneksi löytyy.🙂.

        Siis yllä kuvatulla.


      • Mikkojuhan kirjoitti:

        Kyllä...kaikki viisaita ja hyviä neuvoja ja osaa niistä tulee itekin hyödynnettyä kyllä kuten lukemista, ulkoilua ja runojakin pitkästä pitkästä aikaa oon ihan viimeaikana pari rustannut. Joskus kyllä tuppaan oleen ehkä vähän liiankin rauhallinen ja pitkäpinnainen ja saattaa välillä tunteet kasaantua ennen kuin älyää niitä jotenkin purkaa ja huumoriakin kyllä onneksi löytyy.🙂.

        Ja itkeminen auttaa myös joskus ja sen jälkeen pystyy taas ottamaan asiat rauhallisemmin ja menemään eteenpäin (ainakin toivottavasti).


      • Norppa83 kirjoitti:

        Ja itkeminen auttaa myös joskus ja sen jälkeen pystyy taas ottamaan asiat rauhallisemmin ja menemään eteenpäin (ainakin toivottavasti).

        Noinhan se on. Oot kyllä jälleen aivan täysin oikeassa noissa asioissa mistä puhut ystäväni.🙂.


      • Mikkojuhan kirjoitti:

        Noinhan se on. Oot kyllä jälleen aivan täysin oikeassa noissa asioissa mistä puhut ystäväni.🙂.

        No, laitoin vain sen miten itse menettelen monessa tapauksessa, tosin en ihan 100% aina, mutta yritän. Mun mottoja elämässä ovat esim. päivä kerrallaan, huomenna on uusi päivä, elämässä on hyvä tehdä enemmän pieniä siirtoja kuin shakkipelissä (tosin ei ihan kaikkea voi harkita ja joskus vähän isompikin siirto voi olla paikallaan, tämä ei ole motto, mutta jatkoin vain tähän) ja tuo keep calm and carry on.


      • Norppa83 kirjoitti:

        No, laitoin vain sen miten itse menettelen monessa tapauksessa, tosin en ihan 100% aina, mutta yritän. Mun mottoja elämässä ovat esim. päivä kerrallaan, huomenna on uusi päivä, elämässä on hyvä tehdä enemmän pieniä siirtoja kuin shakkipelissä (tosin ei ihan kaikkea voi harkita ja joskus vähän isompikin siirto voi olla paikallaan, tämä ei ole motto, mutta jatkoin vain tähän) ja tuo keep calm and carry on.

        Ihan hyvin noilla varmasti pärjää. Mulla nyt ei mitään varsinaisia mottoja ole tai no ehkä se että menneistä on turha murehtia kun niitä ei voi muuttaa ja tulevasta koska siitä ei varmaksi mitään voi tietää.🙂.


      • Mikkojuhan kirjoitti:

        Ihan hyvin noilla varmasti pärjää. Mulla nyt ei mitään varsinaisia mottoja ole tai no ehkä se että menneistä on turha murehtia kun niitä ei voi muuttaa ja tulevasta koska siitä ei varmaksi mitään voi tietää.🙂.

        Hieno motto ja noinhan se on.


    • Anonyymi

      Huumoria on hyvä olla, koska niin se monestkin auttaa selviämään elämän vaikeista asioistakin, kun ajattelee vähän humoristsellakin mielikuvalla asioita.

      Silloin ei pääse elämässä elämässä ollenkaan eteenpäin jos ajattelee että aina on itse oikeassakin...

      ..mutta niin huumorista, itselläni voi olla aika sarkastistakin huumoria joka juurikin kehottaa arvostelemaan itse itseään...

      • Huumori on myös hyvä, yksi elämän suola.


    • Anonyymi

      Vaikuttavaa! Tunnet Suomen lähihistorian vuosiluvut varsin hyvin.

      Vastasit oikein 6 kysymykseen

      Ai Miihkali "paineli hississä nappuloita" esiintynyt Suomessa silloin kun olin intissä. Voi nyyh. :D

      • Vaikuttava tulos! Mulla vaan 4 oikein ja sekin oli hyvin vaikuttavaa Ilta sanomien mukaan.


    • Anonyymi

      Kiitettävä suoritus! Tunnet Suomen lähihistorian vuosiluvut todella hyvin.
      Vastasit oikein 9 kysymykseen

      Ihan ok, pari arvausta osui oikeaan ja kolme ei 🙂

      • Hyvä tulos!


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Se ääni ja

      Olemus vaan, kyl teis jotain samaa on ja samoja luonteenpiirteitäkin löytyy vaikka paljon on höpöäkin mukana 😍😂🤭 vaik
      Ikävä
      28
      2749
    2. Hallitus heitti kymmeniä miljoonia

      Yksityislääkäri kela korvauksiin. Ei ole mikään ihme, että se ei lyhentänyt terveyskeskusjonoja niinkuin hallitus väitti
      Maailman menoa
      98
      1402
    3. Anna anteeksi

      Olen rikkonut sinua vastaan tavalla, josta minäkin kärsin. Syitä tutkiskellessani löydän vain itseni. Minä kuulin jokais
      Ikävä
      80
      1172
    4. Todellinen brahmani ei koskaan menisi lastentarhaan

      Joku, joka tekee kaikkensa käännyttääkseen vääräuskoiset maailman ”ainoaan oikeaan” uskontoon, kristinuskoon, on kertonu
      Hindulaisuus
      375
      1060
    5. HS haukkuu Pate Mustajärven uuden levyn

      Täytyypä käydä ostamassa se. https://www.hs.fi/kulttuuri/art-2000010618367.html
      Maailman menoa
      84
      1021
    6. Aika haavat parantaa

      Hyvää huomenta ja mukavaa päivää. ☕🌾😊❤️🪷
      Ikävä
      178
      920
    7. Nyt jos haluat vielä jotain nainen

      Niin laita tähän nimikirjain. Muuten klousaan keissin. Liikaa aikaa kulunut.
      Ikävä
      102
      920
    8. En oikeasti välitä sinusta nainen

      Naureskellaan sinulle ja palstajutuillesi kavereitten kesken. Ollaan lyöty vetoakin oletko se sinä oikeasti. Kirjoitat t
      Ikävä
      78
      844
    9. Mietin minä sitä vieläkin

      että rakastuitkohan sinäkin minuun silloin. Olin niin sekaisin ja onnellinen pelkästä näkemisestäsi aina....
      Ikävä
      44
      840
    10. Kohta tulee iso uutinen

      muutama päivä niin kuullaan tästä!
      Kotimaiset julkkisjuorut
      83
      806
    Aihe