Jeesus sanoi, että hänen opetuslapsensa tulevat tekemään suurempia tekoja kuin Hän itse. Jeesus sanoi myös, että hänen seuraajansa tulevat herättämään kuolleita. Mitä ovat nuo suuremmat teot? Asiayhteydestä voi päätellä, ettei hän tarkoittanut määrällisesti suurempia tekoja, esim. täyden urheilustadionillisen evankelioimista kerralla,vaan laadullisesti suurempia, valtavampia ihmeitä. Entä miksi kuolleita ei herätetä? EihänJeesus voinut erehtyä.
Miksei kuolleita herätetä?
10
466
Vastaukset
- Gigul216
"Joka on löytänyt maailman on löytänyt kuolleen ruumiin"--> nämä olivat Jeesus Nasarettilaisen sanoja opetuslapsilleen,,niistä voidaan vetää johto-päätöksiä ensinnäkin siitä että jokin meissä antaa maailmalle hengen (Syvin Minä/Sielumme) niin kropallemme kuin kaikelle olevaiselle (ilman subjektia ei ole objektia)ja tekee siitä elävän.
Kun tutkaillaan ihmiskuntaa yleisellä tasolla on se suurilta osin "Zombeja" hengellisessä mielessä siis vain eläimiä ilman syvempää ajatusta ja Tietoa siitä olevaisuudesta joka on todellinen heidän sisällään ja joka lopulta on se miksi olemme.
Ymmärrän tuon kohdan niin että ne suuremmat teot ovat ihmisten tietoisuuden ja henkilökohtaisen henkisen tason korottamisesta johtuvia edistys-askelia laajemmissa piireissä ja "kylvetyn siemenen" alkamista vihdoin nousta oraalle ja lopulta sadon keräämisen ajan lähestyessä henkisesti kuolleiden ihmisten heräämistä ymmärrykseen henkisestä olemuksestaan.- uskoo
Kuolleista herääminen
>>ajan lähestyessä henkisesti kuolleiden ihmisten heräämistä ymmärrykseen henkisestä olemuksestaan.
- Minä Olen-uskovainen
Olen kuullut moniakin todistuksia, että Jeesus herättää vielä nykyisinkin kuolleita. Olen nähnyt kuvia kristillisissä lehdissä "kuolleen" kuolintodistuksesta ja kuvan kun hän makasi arkussa.
Vaimo toi kielloista huolimatta muutaman päivän kuolleena olleen miehensä kokoukseen, jossa mies heräsi kuolleista. Miksi joku alentuisi tällaiseen valehteluun, jos se ei ole totta. Tämä mies kulkee nykyisin kaikkialla maapallolla todistamassa Jeesuksen Kristuksen ihmeteosta ja evankelioi kansaa. Mies ei korota itseään, vaan hän ylistää Herraamme, Vapahtajaamme, Ristiinnaulittua, ylösnoussutta Jeesusta, joka ELÄÄ ja rakastaa meitä ihmisiä. Jeesus ei erehdy.
Toivottavasti tämän internetinkin kautta ihmiset tulevat uskoon. Kiitos Suomi24 palstoille, jossa voimme kertoa Jeesuksesta ja Hänen ihmeteoistaan pakanoille ja uuspakanoille.
"Usko tulee siis kuulemisesta,mutta kuuleminen Kristuksen sanan kautta" (Room. 10:17). Toivottavasti usko tulee myös lukemisesta.
Sitä rukoilen. Rukoilkaa kaikki.- Outoa
Tuo yksi ainoa tunnettu afrikkalainen tapaus on sellainen, että se ei ole luotettava. Se on todistettu huijaukseksi, jollain uskontopalstalla oli linkki sivulle, jossa aukottomasti todistettiin se huijaukseksi. Älä usko kaikkea, mitä afrikkalaiset sanovat.
- MO-uskovainen
Outoa kirjoitti:
Tuo yksi ainoa tunnettu afrikkalainen tapaus on sellainen, että se ei ole luotettava. Se on todistettu huijaukseksi, jollain uskontopalstalla oli linkki sivulle, jossa aukottomasti todistettiin se huijaukseksi. Älä usko kaikkea, mitä afrikkalaiset sanovat.
Kyllä se oudolta tuntuikin. Kyllä uskon Jumalan tekevän ihmeitä ilman määrää. On todella halpamaista,kun ihmiset käyttävät tuollaisia sirkustemppuja. Se loukkaa meitä uskoviakin.Tuollainen temppuilu vie koko kristinuskolta pohjan pois.
Olin vuosia käymättä erään "temppuilijan" kokouksissa, kun hän väitti tietävänsä, että voimakas kipu oli poissa, kun hän rukoili.Ei se kipu mihinkään häipynyt, mutta tämä "sirkuspelle"
ei antanut minulle puheenvuoroa.
En hyväksy tällaisia rahaankerääjiä ja sirkustemppuja seurakuntiin. En vieläkään mene kokouksiin, joissa tiedän näiden petkuttajien puhuvan. En koskaan palvo enkä kiitä ihmisiä vaan annan kunnian Hänelle, jolle kunnia kuuluu.
Pidän rauhallisesta Jumalan Sanan välittämisestä ja kauniista hengellisistä lauluista ja vanhoista virsistä ja joistakin uusistakin. Joskus on ihan kivaa rytmikäs ja iloinen ylistyskin.
Kivaa kun kerroit tästä petkuttajasta. Melkein uskoin, kun luotettavat seurakunnatkin päästivät hänet puhumaan kokouksiinsa. Voi meitä voi meitä ihmisiä. Jumala meitä armahtakoon.
Tällaiset temppuilijat ovat varmaan koko herätyksen esteitä.Yksi temppuilija on myös "jalan jatkaja"-rukoilija. Hän ihan selvästi siirsi jalkaani, kun se "jatkui" hänen rukouksensa aikana. Pyysin rtg-tutkimuksen "jatkamisen" jälkeen ja toinen jalkani olo yhä toista lyhyempi. Siitä johtuivat selkävaivanikin. Nyt selkäni on jo onneksi parantunut vuosikausien kivusta. Kiitän siitä yksinomaa Jumalaa. Sekään ei parantunut missään "sirkushuvi" kokouksessa minkään "sirkuspellen" ansiosta. Siunausta kaikille lukijoille. - Outoa
MO-uskovainen kirjoitti:
Kyllä se oudolta tuntuikin. Kyllä uskon Jumalan tekevän ihmeitä ilman määrää. On todella halpamaista,kun ihmiset käyttävät tuollaisia sirkustemppuja. Se loukkaa meitä uskoviakin.Tuollainen temppuilu vie koko kristinuskolta pohjan pois.
Olin vuosia käymättä erään "temppuilijan" kokouksissa, kun hän väitti tietävänsä, että voimakas kipu oli poissa, kun hän rukoili.Ei se kipu mihinkään häipynyt, mutta tämä "sirkuspelle"
ei antanut minulle puheenvuoroa.
En hyväksy tällaisia rahaankerääjiä ja sirkustemppuja seurakuntiin. En vieläkään mene kokouksiin, joissa tiedän näiden petkuttajien puhuvan. En koskaan palvo enkä kiitä ihmisiä vaan annan kunnian Hänelle, jolle kunnia kuuluu.
Pidän rauhallisesta Jumalan Sanan välittämisestä ja kauniista hengellisistä lauluista ja vanhoista virsistä ja joistakin uusistakin. Joskus on ihan kivaa rytmikäs ja iloinen ylistyskin.
Kivaa kun kerroit tästä petkuttajasta. Melkein uskoin, kun luotettavat seurakunnatkin päästivät hänet puhumaan kokouksiinsa. Voi meitä voi meitä ihmisiä. Jumala meitä armahtakoon.
Tällaiset temppuilijat ovat varmaan koko herätyksen esteitä.Yksi temppuilija on myös "jalan jatkaja"-rukoilija. Hän ihan selvästi siirsi jalkaani, kun se "jatkui" hänen rukouksensa aikana. Pyysin rtg-tutkimuksen "jatkamisen" jälkeen ja toinen jalkani olo yhä toista lyhyempi. Siitä johtuivat selkävaivanikin. Nyt selkäni on jo onneksi parantunut vuosikausien kivusta. Kiitän siitä yksinomaa Jumalaa. Sekään ei parantunut missään "sirkushuvi" kokouksessa minkään "sirkuspellen" ansiosta. Siunausta kaikille lukijoille.70-luvulla joku helluntaisaarnaaja kirjoitti Tyynenmeren saarilla olleesta valtavasta herätysaallosta kirjan 'Kuin väkevä tuulispää' (on kirjastoissa vieläkin). Siinä hän kertoi siellä tapahtuneista kuolleiden herättämisistä. Kun joukko dokumentin tekijöitä meni vuosia myöhemmin saarille kuvaamaan, paikalliset eivät olleet kuulleetkaan kuolleiden heräämisistä. Huijaus paljastui, ja helluntailaiset olivat vaikeina.
- Eija_Moilanen
Outoa kirjoitti:
sen linkin.
Mitähän tässä nyt kuolleiden herättämisellä tarkoitetaan? Tarkoitetaanko: 1) Hengellisesti/uskonnollisesti kuolleita? vai 2) Rumiillisesti kuolleita, siis manan majoille menneitä?
Mikäli on kyse tapauksesta 1), niin herätysliikkeiden unilukkarithan huhkivat koko ajan hiki hatussa saadakseen kansaa heräämään synnin unesta.
Mikäli tarkoitetaan tapausta 2), niin mihin ihmeeseen maailmassa mahtuisivat kaikki nämä ihmiset. Missä he asuisivat, mitä he söisivät ja mitä he tekisivät? Maapallolla on jo nyt tunkua 6:n miljardin asukkaansa kanssa. Miten ahdasta tänne tulisikaan kun kaikki kuolleet, aina karvaisista Neanderthalin ihmisistä alkaen tungetsisivat kaupunkien kauppatoreille nälissään mongertelemaan jo vuosituhansia sitten unhoon vaipuneita kieliään.
Ehei! Eihän siitä mitään tulisi! Siksi kai lienee näin parasta. --- Mikäli nyt juttuihin on uskominen, niin silloin tällöin, vähän niinkuin suurelta yleisöltä salaa, jonkun erikois-super-saarnamiehen toimesta herätetään jossakin joku kuollut, niin ettei tieto-taito ihan pääse unohtumaan.- Dead_end
...ne kuolleet sieltä vielä herää, odota vaan kärsivällisesti.
Mene vaikka jokun haudan viereen kyykkimään, jos tuijotat tarpeeksi tiiviisti, niin ehkä sieltä joku jopa nousee.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Alahan tulla paikkaamaan tekojas
Ja lopeta se piilossa oleminen. Olet vastuussa mun haavoista. Vien asian eteenpäin jos ei ala kuulumaan.315326- 363701
Onko kenellekään muulle käynyt niin
Että menetti tilaisuutensa? Kaivattu oli kuin tarjottimella, osoitti kiinnostusta vahvasti, silmät ja olemus täynnä rakk1833263- 112505
- 292102
- 121987
- 1631866
- 1051352
- 141298
- 1371144