Musiikkiketju

Tässä musiikkia bändeiltä (brittibändejä), jotka eivät aikoinaan breikanneet Usassa. Kaikki olivat kuitenkin kotimaassaan ja Euroopassa ja ainakin jotkut myös joissain Euroopan ulkopuolisissa maissa kuten vaikka Australiassa isoja bändejä, yhtiä oman aikansa suurimmista ja suosituimmista.

Slade "How does it feel"
https://www.youtube.com/watch?v=eDO3SjbR7MA
Slade perustettiin 1966 ja tuli 1970-luvun alussa suosituksi glam roc -bändinä. Bändin tuotantoon kuuluu 200 tai vähän päälle kappaletta ja niin rockia kuin poppiakin.

Sweet "Fox on the run"
https://www.youtube.com/watch?v=7m48bQma0Ho
Sweet singahti suosioon glam rockilla 1970-luvun alussa. Tunnettu lauluntekijäkaksikko Nicky Chinn ja Mike Chapman tekivät heille kappaleita, joista monista tuli hittejä (bändi myös itse teki kappaleita kuten tuo "Fox on the run"). Chinn ja Chapman tekivät lisäksi kappaleita mm. Smokielle ja Suzie Quatrolle.

Status Quo "Roll ovet lay down"
https://www.youtube.com/watch?v=W8IK1ZryeLA
Staus Quo oli aikoinaan yksi Britannian suosituimmista bändeistä ja on äänestetty maan kansallisaarteeksi.

Sitten bändejä (brittibändejä), jotka menestyivät Usassa hyvin ja olivat myös rapakon takana yhtiä oman aikansa suurimmista ja suosituimmista bändeistä.

Led Zeppelin "Black dog"
https://www.youtube.com/watch?v=6tlSx0jkuLM
Zeppelin perustettiin 1960-luvun lopussa ja hajosi 1980, kun bändin rumpali John Bonham kuoli. Kun 1960-luvulla ehdottomasti isoin bändi oli Beatles, niin 1970-luvulla se oli Zeppelin. 1995 bändi pääsi Rock n roll hall of fameen.

Bad Company "Simple man"
https://www.youtube.com/watch?v=pnEFliqCxVE
Bändin laulaja Paul Rodgers on 1960-luvun lopulta alkaneen uransa aikana kerännyt lukuisia faneja musiikkimaailmasta ja sen ulkopuolelta. Hän osoitti jo ensimmäisen bändinsä Freen aikaan sen miten hyvä ja monipuolinen laulaja hän on. Bad Company oli kasassa 1973/74-1982.

Genesis "Mama"
https://www.youtube.com/watch?v=Ccs2rt0oSzQ
Lisäsksi tuli myös Phil Collinsin 1980-luvun alussa alkanut sooloura, joka teki hänestä yhden -80-luvun suosituimmista ja tunnetuimmista artisteista. 2010 bändi pääsi Rock n roll hall of fameen. Phil Collinsilla on myös tähti Hollywoodin Walk of famella.

48

270

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
      • Tykkäsin ainakin siitä Meghan Trainorin ja John Legendin kappaleesta, jonka kerran myös linkitin sulle. En muista nimeä, mutta oon tallentanu sen suosikkeihin. Kuuntelen nämä joku päivä. Tuo eka eli "Dear future husband" kuulostaa tutulta, mutta en tiedä onko.


      • Öitä.


      • Tuo "All about the bass" olikin tuttu tai ainakin kertosäe (kuuntelin vähän, mutta kuuntelen joskus paremmalla ajalla tarkemmin), mutta tuo eka ei ole.


      • Norppa83 kirjoitti:

        Tuo "All about the bass" olikin tuttu tai ainakin kertosäe (kuuntelin vähän, mutta kuuntelen joskus paremmalla ajalla tarkemmin), mutta tuo eka ei ole.

        Joo, minusta tuo All About That Bass on ihan loistava sekä sanomaltaan että biisinä muutenkin. Noi molemmat kappaleet ovat jostain vajaan 10 vuoden takaa. All About That Bassista ovat muutkin tehneet hyviä versioita.

        Tämäkin on ihan kivaa poppia lauantaiaamuun:

        Meghan Trainor: Better When I'm Dancin'
        https://youtu.be/pkCyfBibIbI

        Alan koht siltään leipoa munkkeja. Simakin alkaa olla jo valmista, kun testasin. 😄


      • Anonyymi

        Tuo taustakuoro, booty booty... 😂


      • Xena-183 kirjoitti:

        Joo, minusta tuo All About That Bass on ihan loistava sekä sanomaltaan että biisinä muutenkin. Noi molemmat kappaleet ovat jostain vajaan 10 vuoden takaa. All About That Bassista ovat muutkin tehneet hyviä versioita.

        Tämäkin on ihan kivaa poppia lauantaiaamuun:

        Meghan Trainor: Better When I'm Dancin'
        https://youtu.be/pkCyfBibIbI

        Alan koht siltään leipoa munkkeja. Simakin alkaa olla jo valmista, kun testasin. 😄

        Toivottavasti munkeista tulee hyviä. Muistan, kun isä teki simaa, kun olin lapsi. Kotitekoinen sima on parempaa kuin monet kaupan simat, ainakin jos onnistuu hyvin.


      • Norppa83 kirjoitti:

        Toivottavasti munkeista tulee hyviä. Muistan, kun isä teki simaa, kun olin lapsi. Kotitekoinen sima on parempaa kuin monet kaupan simat, ainakin jos onnistuu hyvin.

        Tuli niistä hyviä. Sokeroin itselleni kolme 🙈
        Loput menee pakkaseen. - Ja simakin ehti juuri sopivasti valmiiksi, kun tänään avasin ensimmäisen pullon 👍


      • Xena-183 kirjoitti:

        Tuli niistä hyviä. Sokeroin itselleni kolme 🙈
        Loput menee pakkaseen. - Ja simakin ehti juuri sopivasti valmiiksi, kun tänään avasin ensimmäisen pullon 👍

        Hyvä, hyvä =)


    • Anonyymi
    • Anonyymi
      • Anonyymi

        AC on ollut aina melkeinpä enemmän show ja teatterimies siitä huolimatta että kuolemattomia klassikoita löytyy 👍


      • Anonyymi

      • Anonyymi

      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        AC:stä tuli mieleen musiikin hevimmästä osastosta
        King Diamond - Conspiracy (Full Album)
        https://www.youtube.com/watch?v=YxwVyZ8Ig-k&list=OLAK5uy_mFRW_1NT3Fguac_3GMFH4_y7AEwCKXAfQ

        Kunkkua tuli kuunneltua kauan sitten, taisivat olla tuota edeltäviä albumeja...pari kolme ensimmäistä. Parhaiten muistan oliko se nyt ykkös vai kakkosalbumin lopetuskappale joka loppuu mieleenpainuvasti nimeen Melissa, sillälailla sopivasti suhisten...


      • Anonyymi

    • Anonyymi
    • En kirjoita brittibändistä vaan britti-artistista. Robbie Williams yritti tosissaan Amerikan markkinoille, mutta ei menestynyt siellä eli oikein ottanut tulta alleen toisin kuin Briteissä. Itse olen jonkun verran kuunnellut Williamsia.

      Mielestäni "Feel" biisillä hän yrittää kosiskella amerikkalaisia?

      https://www.youtube.com/watch?v=iy4mXZN1Zzk

      • Tarkennetaan, että suurta menestystä Robbie Williams ei saanut USA:ssa, mutta tietysti jonkunlaista. Seuraava duetto Nicole Kidmanin kanssa taisi jollain tavoin myös Jenkeissä lyödä läpi?

        https://www.youtube.com/watch?v=f43nR8Wu_1Y


      • Usko.Toivo.Rakkaus kirjoitti:

        Tarkennetaan, että suurta menestystä Robbie Williams ei saanut USA:ssa, mutta tietysti jonkunlaista. Seuraava duetto Nicole Kidmanin kanssa taisi jollain tavoin myös Jenkeissä lyödä läpi?

        https://www.youtube.com/watch?v=f43nR8Wu_1Y

        Juu, tiedän tuon "Something stubid" -kappaleen, jonka alunperin lauloivat Frank Sinatra ja tyttärensa Nancy Sinatra.

        Tuo "Feel" on musta hyvä. Itse yllätyin, kun ekan keran mulle selvisi, ettei Robin Williams ole oikein menestynyt Usassa. Luulin, että hän olisi siellä hyvinkin tunnettu. No, aina voi oppia jotain uutta =)


      • Norppa83 kirjoitti:

        Juu, tiedän tuon "Something stubid" -kappaleen, jonka alunperin lauloivat Frank Sinatra ja tyttärensa Nancy Sinatra.

        Tuo "Feel" on musta hyvä. Itse yllätyin, kun ekan keran mulle selvisi, ettei Robin Williams ole oikein menestynyt Usassa. Luulin, että hän olisi siellä hyvinkin tunnettu. No, aina voi oppia jotain uutta =)

        Norppa83:"Itse yllätyin, kun ekan keran mulle selvisi, ettei Robin Williams ole oikein menestynyt Usassa. Luulin, että hän olisi siellä hyvinkin tunnettu. No, aina voi oppia jotain uutta =) "

        Joo menestys jenkkeissä on Robbie Williamsilla ollut heikkoa. Billboard Hot 100 paras sijoitus on ollut Angels -biisillä sija 53. Se oli kyllä sadan parhaan joukossa 19 viikkoa, Toinen biisi Millenium ylsi jenkeissä sijalle 72 ja oli siellä 100 joukossa neljä viikkoa. Ei yhtään ykköshittiä siis. Nuokin sijoitukset ovat vuosisadan vaihteesta. Voi olla, että tietoni ei ole täydellistä, mutta tuo on suuntaa antavaa.


      • Usko.Toivo.Rakkaus kirjoitti:

        Norppa83:"Itse yllätyin, kun ekan keran mulle selvisi, ettei Robin Williams ole oikein menestynyt Usassa. Luulin, että hän olisi siellä hyvinkin tunnettu. No, aina voi oppia jotain uutta =) "

        Joo menestys jenkkeissä on Robbie Williamsilla ollut heikkoa. Billboard Hot 100 paras sijoitus on ollut Angels -biisillä sija 53. Se oli kyllä sadan parhaan joukossa 19 viikkoa, Toinen biisi Millenium ylsi jenkeissä sijalle 72 ja oli siellä 100 joukossa neljä viikkoa. Ei yhtään ykköshittiä siis. Nuokin sijoitukset ovat vuosisadan vaihteesta. Voi olla, että tietoni ei ole täydellistä, mutta tuo on suuntaa antavaa.

        Usalaiset eivät aina pidä brittiläisistä artisteista ja bändeistä ja muualta Euroopasta ja vaikka Australiasta tulevista. Poikkeuksia tietenkin on niin kuin vaikka Beatles, Led Zeppelin, Bad Company ja Rolling stones. Spice girlskin taisi menestyä myös jenkkilässä erittäin hyvin.


      • Norppa83 kirjoitti:

        Juu, tiedän tuon "Something stubid" -kappaleen, jonka alunperin lauloivat Frank Sinatra ja tyttärensa Nancy Sinatra.

        Tuo "Feel" on musta hyvä. Itse yllätyin, kun ekan keran mulle selvisi, ettei Robin Williams ole oikein menestynyt Usassa. Luulin, että hän olisi siellä hyvinkin tunnettu. No, aina voi oppia jotain uutta =)

        Suomessa ei ole mun tietääkseni koskaan mitenkään karsastettu brittiläisiä asioita. Täällähän tykätään paljon erilaisiata brittisarjoistakin kuten vaikka Pokka pitää, Mr Bean, Emmerdale ja eri sketsisarjat kuten vaikka The Fast show ja Monty Python. Myös luotomies David Attenboroughin ohjelmat ovat olleet suosittuja. Suomalainen huumorikin lähentyy brittiläistä ja suomalaisiakin on luonnehdittu melko jäyhiksi tyypeiksi (liekö stereotypia vain niin kuin brittiläisistäkin?).


      • Usko.Toivo.Rakkaus kirjoitti:

        Norppa83:"Itse yllätyin, kun ekan keran mulle selvisi, ettei Robin Williams ole oikein menestynyt Usassa. Luulin, että hän olisi siellä hyvinkin tunnettu. No, aina voi oppia jotain uutta =) "

        Joo menestys jenkkeissä on Robbie Williamsilla ollut heikkoa. Billboard Hot 100 paras sijoitus on ollut Angels -biisillä sija 53. Se oli kyllä sadan parhaan joukossa 19 viikkoa, Toinen biisi Millenium ylsi jenkeissä sijalle 72 ja oli siellä 100 joukossa neljä viikkoa. Ei yhtään ykköshittiä siis. Nuokin sijoitukset ovat vuosisadan vaihteesta. Voi olla, että tietoni ei ole täydellistä, mutta tuo on suuntaa antavaa.

        ei luotomies, vaan luontomies


    • Anonyymi

      "Led Zeppelin "Black dog"
      https://www.youtube.com/watch?v=6tlSx0jkuLM
      Zeppelin perustettiin 1960-luvun lopussa ja hajosi 1980, kun bändin rumpali John Bonham kuoli. Kun 1960-luvulla ehdottomasti isoin bändi oli Beatles, niin 1970-luvulla se oli Zeppelin. 1995 bändi pääsi Rock n roll hall of fameen."

      Nou nou, silkkaa propagandaa, suurin ja mahtavin kaudella oli Black Sabbath, the one and only 💪 Iron Man; https://www.youtube.com/watch?v=8aQRq9hhekA

      • Tästäkin voidaan olla montaa eri mieltä. Yksi suurimmista oli ehdottomasti myös Slade, mutta niin oli myös vaikka Bad Company ja Status Quo ja Sweetkin oli aika suuri. Sabbath breikkasi Yhdysvalloissakin ja oli aikoinaan iso bändi.


      • Samoin Pink Floyd oli iso bändi aikoinaan ja menestyi myös rapakon takana. Mutta jos vaikka levymyyntiä katsoo ja vaikka fanien määrää, niin ehdottomasti isoin 1970-luvun bändi siltä kantilta oli Zeppelin. Bändi on myynnyt ehkä jotain 200-300 miljoonaa levyä (googlen mukaan), Sabbath ei näin paljon, oisko alle 100 miljoonaa, ehkä karkeasti noin 50-80 miljoonaa (mitä olen googlesta saanut selville eri lähteistä).

        Jokaisella on kuitenkin ne suosikit ja se oma suursuosikki voi olla itselle se isoin ja mahtavin bändi ja näin saa ollakin, vaikka factat kuten levymyynti ja muut puhuisivat toista.


      • Anonyymi
        Norppa83 kirjoitti:

        Tästäkin voidaan olla montaa eri mieltä. Yksi suurimmista oli ehdottomasti myös Slade, mutta niin oli myös vaikka Bad Company ja Status Quo ja Sweetkin oli aika suuri. Sabbath breikkasi Yhdysvalloissakin ja oli aikoinaan iso bändi.

        No tuo mun kommenttini olikin tommoinen huvikseen heitetty puolitrolli :)


    • Brittibändien aatelistoa. Ladys and Gentlemen - Queen!
      "The show must go on
      The show must go on, yeah
      Inside my heart is breaking
      My makeup may be flaking
      But my smile, still, stays on"

      ~ Queen - The Show Must Go On ~
      https://youtu.be/36ncula-IDw

      • Queen on hyvä. Tykkään.


    • Anonyymi
      • Vau! Mikä ääni. Aikaisemmin olen kuunnellut Allman brothersilta kappaletta "Whipping post" ja olen tykännyt siitä, tosi hyvä. Tämäkin Gregg Allmannin kappale on huippu. Tulee vähän mieleen Paul Rodgersin ääni, se mikä hänellä on ollut vanhemmiten. Tämä jää mun kuuntelulistalle. Kiitos =)


      • Gregg Allman "Slip away" (nyt kuuntelen). Hyvä tämäkin.
        https://www.youtube.com/watch?v=If0G-ZV23HQ

        Tykkään paljon raspiäänisistä laulajista ja myös hieman käheä-äänisistä, joten siksikin Gregg Allmanin ääni iskee. Paul Rodgers, Rod Stewrt, Noddy Holder, Bonnie Tyler, Frankie Miller, nämä muun muassa. David Coverdalenkin ääneen tuli kasarin kuluessa hieman käheyttä.


      • Norppa83 kirjoitti:

        Vau! Mikä ääni. Aikaisemmin olen kuunnellut Allman brothersilta kappaletta "Whipping post" ja olen tykännyt siitä, tosi hyvä. Tämäkin Gregg Allmannin kappale on huippu. Tulee vähän mieleen Paul Rodgersin ääni, se mikä hänellä on ollut vanhemmiten. Tämä jää mun kuuntelulistalle. Kiitos =)

        Tosin Paul Rodgersin ääni ei ole varsinaisesti ihan raspi, mutta hänen äänessään on silloin tällöin hieman raspiakin tai käheyttä tai miksi sitä voisi luonnehtia ja varsinkin vuosien saatossa on tullut vähän enemmän.


    • Anonyymi

      Tuntuu että sinua ajetaan kohti synkintä pimeyttä. Kohti kylmää todellisuutta.

      • Anonyymi

        1 2 7


    • Anonyymi

      Minä lisäisin listaan myös Thin Lizzyn, siis ei jenkkilässä breikanneiden joukkoon.

      • Totta, Thin Lizzy ei breikannut Usassa, vaikka kyllä yritti.

        Paljon on hyviä bändejä, jotka eivät ole yrityksistä huolimatta menestyneet rapakon takana. Aina ei voi olla kyse siitä, että olisivat liian brittiläisiä tai liian jotain muuta. Esim. Slade oli todella hyvä bändi ja kotimaassaan ja muualla Euroopassa yksi ykkösbändeistä 1970-ja 80 -luvuilla, mutta usalaiset eivät jostain syystä ottaneet sitä omakseen, vaikka bändi teki Usassa useita keikkoja.

        Samoin myös irlantilainen Rory Gallagher jäi rapakon takana vaille suurempaa suosiota, vaikka hänkin keikkaili useamman kerran jenkkilässä ja vieraili siellä joillain radioasemillakin. Liekö syy se, että Rory ei julkaissut sinkkuja ja ainakin ennen sinkkujen perusteella määräytyivät hitit ja hittien perusteella radiosoitto, mene ja tiedä. Kappaleisiin se ei ainakaan voinut kaatua, sillä Rory esitti rockin lisäksi myös bluesia. Mutta kotimaassaan Irlannissa hän oli tähti ja Englannissa ja muualla Euroopassakin hän sai ainakin jonkun verran menestystä. Ainakin hän oli ahkera keikkailija ja levyttäjä, oli lähes jatkuvasti tien päällä ja kun ei keikkaillut teki ja harjoitteli kappaleita ja levytti niitä.


    • Anonyymi
      • Judas Priest on yks mun suosikeista. Pääsivät vihdoin viime vuonna Rock n roll hall of fameen.


      • Anonyymi
        Norppa83 kirjoitti:

        Judas Priest on yks mun suosikeista. Pääsivät vihdoin viime vuonna Rock n roll hall of fameen.

        Onhan se alkuperäinen Priestin esittämänä aivan ylivoimainen, tämä video sopi vappuun.
        Autot ja naiset.

        AV


      • Anonyymi kirjoitti:

        Onhan se alkuperäinen Priestin esittämänä aivan ylivoimainen, tämä video sopi vappuun.
        Autot ja naiset.

        AV

        Mun yks top suosikki Priestiltä on "Rock hard, ride free". MUtta jos haluat tuota samaa teemaa eli hyvää musiikkia moottoriajoneuvoilla ajaessa, niin Priestin "Heading out to the highway".

        https://www.youtube.com/watch?v=WtABg813nJk

        Kuinkahan monta kertaa mää oon kattonu tota konserttitaltiointia, josta tuo linkittämäni pätkä on =D Useita.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Onhan se alkuperäinen Priestin esittämänä aivan ylivoimainen, tämä video sopi vappuun.
        Autot ja naiset.

        AV

        Ite en ajele muulla moottoriajoneuvolla kuin linja-autolla ja silloinkin vain istun kyydissä. En aja itse =D Mulla ei oo ees ajokorttia.


      • Anonyymi
        Norppa83 kirjoitti:

        Ite en ajele muulla moottoriajoneuvolla kuin linja-autolla ja silloinkin vain istun kyydissä. En aja itse =D Mulla ei oo ees ajokorttia.

        Ei kai korttia tarvita, jos voi toimia ohjaavana kartanlukijana, niin autossa kuin myös elämässä?
        Pieniä juttuja nuo ovat, suurempien asioiden keskellä.

        AV


      • Anonyymi

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Se ääni ja

      Olemus vaan, kyl teis jotain samaa on ja samoja luonteenpiirteitäkin löytyy vaikka paljon on höpöäkin mukana 😍😂🤭 vaik
      Ikävä
      28
      2749
    2. Hallitus heitti kymmeniä miljoonia

      Yksityislääkäri kela korvauksiin. Ei ole mikään ihme, että se ei lyhentänyt terveyskeskusjonoja niinkuin hallitus väitti
      Maailman menoa
      98
      1402
    3. Anna anteeksi

      Olen rikkonut sinua vastaan tavalla, josta minäkin kärsin. Syitä tutkiskellessani löydän vain itseni. Minä kuulin jokais
      Ikävä
      80
      1172
    4. Todellinen brahmani ei koskaan menisi lastentarhaan

      Joku, joka tekee kaikkensa käännyttääkseen vääräuskoiset maailman ”ainoaan oikeaan” uskontoon, kristinuskoon, on kertonu
      Hindulaisuus
      375
      1060
    5. HS haukkuu Pate Mustajärven uuden levyn

      Täytyypä käydä ostamassa se. https://www.hs.fi/kulttuuri/art-2000010618367.html
      Maailman menoa
      84
      1021
    6. Aika haavat parantaa

      Hyvää huomenta ja mukavaa päivää. ☕🌾😊❤️🪷
      Ikävä
      178
      920
    7. Nyt jos haluat vielä jotain nainen

      Niin laita tähän nimikirjain. Muuten klousaan keissin. Liikaa aikaa kulunut.
      Ikävä
      102
      920
    8. En oikeasti välitä sinusta nainen

      Naureskellaan sinulle ja palstajutuillesi kavereitten kesken. Ollaan lyöty vetoakin oletko se sinä oikeasti. Kirjoitat t
      Ikävä
      78
      844
    9. Mietin minä sitä vieläkin

      että rakastuitkohan sinäkin minuun silloin. Olin niin sekaisin ja onnellinen pelkästä näkemisestäsi aina....
      Ikävä
      44
      840
    10. Kohta tulee iso uutinen

      muutama päivä niin kuullaan tästä!
      Kotimaiset julkkisjuorut
      83
      806
    Aihe