nämä kauniit sanat? "Minä rakastan sinua"
-flowersreally-
Milloin viimeksi sanoit toiselle
42
87
Vastaukset
- Anonyymi
Yhden kerran sanoi.
- Anonyymi
😋😋😋😍😍😍😍😋😋😋
❤️ Nymfomaani -> https://ye.pe/finngirl21#17840334e
🔞💋❤️💋❤️💋🔞💋❤️💋❤️💋🔞
- Anonyymi
Eilen. Monta kertaa. Koko aikana .. tuhansia kertoja ..
Ihan noilla sanoilla en muista, mutta yleensä aina kun lapsi tulee käymään, sanon hänelle (molemmille), että hän on rakas ja tärkeä.
- Miehelle sanoin silloin joskusViikottain kerron jollekin että hän on rakas. Mutta tuo minä rakastan sinua .. en vissiin koskaan ole käyttänyt tuota sanamuotoa. Tai sitten olen.. en ole varma.
Kiitos, anteeksi ja rakastan. Kolme kauneinta sanaa, joita käytetään liian vähän.Minusta tuo "Minä rakastan sinua" tuntuu teennäiseltä ja kuuluu enemmän kuin juhlapuheeseen. Monella muulla kielellä sanoen sama asia olisi luontevampaa.
Tai sitten tosiaan sanon: "rakastan" tai "olet rakas"
Mietin, onko tuon lauseen painoarvo äidinkielellä niin suuri, että sitä ei pysty sanomaan, ainakaan kovin kevyesti, vai mistä tämä mulla johtuu. 🙂- Anonyymi
Xena-183 kirjoitti:
Minusta tuo "Minä rakastan sinua" tuntuu teennäiseltä ja kuuluu enemmän kuin juhlapuheeseen. Monella muulla kielellä sanoen sama asia olisi luontevampaa.
Mietin, onko tuon lauseen painoarvo äidinkielellä niin suuri, että sitä ei pysty sanomaan, ainakaan kovin kevyesti, vai mistä tämä mulla johtuu. 🙂Itselläni ainakin on kyse siitä, että en mä muutoinkaan käytä noin oikeaoppista suomea. Ensinnäkään en oikeastaan ikinä käytä sanaa minä enkä sana sinua ja toisekseen kun minä rakastan, niin ei siihen minua tarvita, vaan riittää kun rakastan.
Anonyymi kirjoitti:
Itselläni ainakin on kyse siitä, että en mä muutoinkaan käytä noin oikeaoppista suomea. Ensinnäkään en oikeastaan ikinä käytä sanaa minä enkä sana sinua ja toisekseen kun minä rakastan, niin ei siihen minua tarvita, vaan riittää kun rakastan.
Niin minäkin puheessani sanon "mä" tai "mää" ja "sua", mutta harvoin on tullut myöskään sanottua: "Mää rakastan sua". - Silti tuntuisi helpommalta sanoa vaikka "I love you".
Tuo on totta, että helpompi on osoittaa rakkautensa teoilla kuin sanoilla, mutta erityisesti lapsilleni olen halunnut sen sanoa usein, että varmasti tietävät. Ja kyllä he sen tietävätkin ja sanovat samoin myös minulle. ❤️- Anonyymi
Xena-183 kirjoitti:
Niin minäkin puheessani sanon "mä" tai "mää" ja "sua", mutta harvoin on tullut myöskään sanottua: "Mää rakastan sua". - Silti tuntuisi helpommalta sanoa vaikka "I love you".
Tuo on totta, että helpompi on osoittaa rakkautensa teoilla kuin sanoilla, mutta erityisesti lapsilleni olen halunnut sen sanoa usein, että varmasti tietävät. Ja kyllä he sen tietävätkin ja sanovat samoin myös minulle. ❤️"Tuo on totta, että helpompi on osoittaa rakkautensa teoilla kuin sanoilla, mutta erityisesti lapsilleni olen halunnut sen sanoa usein, että varmasti tietävät. Ja kyllä he sen tietävätkin ja sanovat samoin myös minulle. ❤️"
Tuokin on totta. Itse tosin tarkoitin ihan kirjaimellisesti sanoja. Voin sanoa "rakastan sua", mutta en "mä rakastan sua". Käytän harvoin tekijää lauseissa, jollen nimenomaan korosta sitä kuka tekee. Tämän olen siis omasta puhetavastani huomannut. Suomessa kun tosiaan käy tekijä yleensä ilmi ihan ilman, että sanoo kuka tekee. Anonyymi kirjoitti:
"Tuo on totta, että helpompi on osoittaa rakkautensa teoilla kuin sanoilla, mutta erityisesti lapsilleni olen halunnut sen sanoa usein, että varmasti tietävät. Ja kyllä he sen tietävätkin ja sanovat samoin myös minulle. ❤️"
Tuokin on totta. Itse tosin tarkoitin ihan kirjaimellisesti sanoja. Voin sanoa "rakastan sua", mutta en "mä rakastan sua". Käytän harvoin tekijää lauseissa, jollen nimenomaan korosta sitä kuka tekee. Tämän olen siis omasta puhetavastani huomannut. Suomessa kun tosiaan käy tekijä yleensä ilmi ihan ilman, että sanoo kuka tekee.Ehkä niinkin. Minä sanon esimerkiksi: "Mä meen nyt". Jos sanoisin vaan "meen nyt", sen voisi toinen kuulla väärin niin, että pyydän häntä poistumaan. Toki normaalin näkökyvyn omaavalle henkilölle asia tulee selväksi sitten muutenkin. 😄 Samoin puhelimessa puhuessani saatan käyttää itseäni tarkoittavaa persoonapronominia. - No, nämä on nyt niin tilannekohtaisia juttuja, ettei varmaan eri mieltä silti olla. 🙂
- Anonyymi
Xena-183 kirjoitti:
Tuo on totta, että helpompi on osoittaa rakkautensa teoilla kuin sanoilla, mutta erityisesti lapsilleni olen halunnut sen sanoa usein, että varmasti tietävät. Ja kyllä he sen tietävätkin ja sanovat samoin myös minulle. ❤️Mä olen myös huomannut, että mä tulkitsen muiden ihmisten puheita liikaakin oman puhetapani kautta. Järki sanoo, ettei toinen sitä niin tarkoita, mutta jos joku sanoisi minulle, että "mä rakastan sua", niin mun ensimmäinen tuntemus olisi, että ai joku toinen sitten ilmeisesti ei. Eli siis tulkistisin toisen sanovan "MÄ rakastan sua".
Anonyymi kirjoitti:
Mä olen myös huomannut, että mä tulkitsen muiden ihmisten puheita liikaakin oman puhetapani kautta. Järki sanoo, ettei toinen sitä niin tarkoita, mutta jos joku sanoisi minulle, että "mä rakastan sua", niin mun ensimmäinen tuntemus olisi, että ai joku toinen sitten ilmeisesti ei. Eli siis tulkistisin toisen sanovan "MÄ rakastan sua".
No tuossa kohdassa suosittelen ymmärtämään sanotun ihan niin kuin sydän sanoo, eikä tulkita liikaa 😄❤️
- Anonyymi
Xena-183 kirjoitti:
No tuossa kohdassa suosittelen ymmärtämään sanotun ihan niin kuin sydän sanoo, eikä tulkita liikaa 😄❤️
Ei kun nimenomaan mun pitää tulkita. Täytyy kuunnella järkeä, että ihminen tuskin tarkoittaa kuten tuo minusta ensimmäiseksi tuntuu, jollei se sovi siihen tilanteeseen
- Anonyymi
Xena-183 kirjoitti:
Ehkä niinkin. Minä sanon esimerkiksi: "Mä meen nyt". Jos sanoisin vaan "meen nyt", sen voisi toinen kuulla väärin niin, että pyydän häntä poistumaan. Toki normaalin näkökyvyn omaavalle henkilölle asia tulee selväksi sitten muutenkin. 😄 Samoin puhelimessa puhuessani saatan käyttää itseäni tarkoittavaa persoonapronominia. - No, nämä on nyt niin tilannekohtaisia juttuja, ettei varmaan eri mieltä silti olla. 🙂
Nimenomaan noin, jos korostan tekijää, niin kerron tekijän. Syyt voivat olla moninaiset, että miksi ja valtaosin puhe tulee ilman, että niitä syitään pohtii. Vaan kun itseään seuraa, niin sitä voi huomata itsestään miekenkiintoisia asioita, joita ei normaalisti lainkaan ajattele. Siis minulla noin.
Anonyymi kirjoitti:
Ei kun nimenomaan mun pitää tulkita. Täytyy kuunnella järkeä, että ihminen tuskin tarkoittaa kuten tuo minusta ensimmäiseksi tuntuu, jollei se sovi siihen tilanteeseen
Tottakai tilannetaju on hyväksi. 😃
Anonyymi kirjoitti:
Nimenomaan noin, jos korostan tekijää, niin kerron tekijän. Syyt voivat olla moninaiset, että miksi ja valtaosin puhe tulee ilman, että niitä syitään pohtii. Vaan kun itseään seuraa, niin sitä voi huomata itsestään miekenkiintoisia asioita, joita ei normaalisti lainkaan ajattele. Siis minulla noin.
Äidinkieltään puhuessa ei tosiaan tule niin mietittyä, sen kun puhuu vaan. Ehkä minulla menee myös englannin kanssa samoin. Muissa kielissä tulee enemmän harkittua, jos tilanne on kovin merkityksellinen. Jos sillä ei ole niin väliä, niin muillakin kielillä sitten antaa mennä vaan ja korjaa sitten, jos tuntuu, että kuulija putosi kärryiltä 😄
Xena-183 kirjoitti:
Minusta tuo "Minä rakastan sinua" tuntuu teennäiseltä ja kuuluu enemmän kuin juhlapuheeseen. Monella muulla kielellä sanoen sama asia olisi luontevampaa.
Mietin, onko tuon lauseen painoarvo äidinkielellä niin suuri, että sitä ei pysty sanomaan, ainakaan kovin kevyesti, vai mistä tämä mulla johtuu. 🙂Se " minä rakastan sinua" on mörkö. Liian vaikeaksi traumatisoitu sanottavaksi. Sillä on niin peloteltu ja kun sen kerran sanoo, niin se on menoa si. Oikeasti ne on vain sanoja, joille on annettu liian suuri painoarvo.
Xena-183 kirjoitti:
Mietin, onko tuon lauseen painoarvo äidinkielellä niin suuri, että sitä ei pysty sanomaan, ainakaan kovin kevyesti, vai mistä tämä mulla johtuu. 🙂On monia tilanteita koska on vaikeaa sanoa minä rakastan sinua vaikka niin haluaisi tehdäkin kovasti.😉😄. https://youtu.be/UspGqdwcbQs
- Anonyymi
Mikkojuhan kirjoitti:
On monia tilanteita koska on vaikeaa sanoa minä rakastan sinua vaikka niin haluaisi tehdäkin kovasti.😉😄. https://youtu.be/UspGqdwcbQs
Voihan sitä sanoa ja tirauttaa päälle taas tunteelliset liikutusitkut:))
- Anonyymi
Xena-183 kirjoitti:
Äidinkieltään puhuessa ei tosiaan tule niin mietittyä, sen kun puhuu vaan. Ehkä minulla menee myös englannin kanssa samoin. Muissa kielissä tulee enemmän harkittua, jos tilanne on kovin merkityksellinen. Jos sillä ei ole niin väliä, niin muillakin kielillä sitten antaa mennä vaan ja korjaa sitten, jos tuntuu, että kuulija putosi kärryiltä 😄
Minulla menee ehdottomasti englannin kielen kanssa pitkälti samoin. Kun puhun englantia, niin ajattelen myös englanniksi, eli se kieli tulee ihan intuitiivisesti.
- Anonyymi
Pikku-pirpana kirjoitti:
Se " minä rakastan sinua" on mörkö. Liian vaikeaksi traumatisoitu sanottavaksi. Sillä on niin peloteltu ja kun sen kerran sanoo, niin se on menoa si. Oikeasti ne on vain sanoja, joille on annettu liian suuri painoarvo.
Mulla menee liki päinvastoin. Minusta "minä rakastan sinua" ei sisällä tunnetta ja tuo lause ei liikauta minussa oikein mitään. Se tuntuu falskilta, väärältä, feikiltä, melkein jopa esitykseltä.
Mikkojuhan kirjoitti:
On monia tilanteita koska on vaikeaa sanoa minä rakastan sinua vaikka niin haluaisi tehdäkin kovasti.😉😄. https://youtu.be/UspGqdwcbQs
Sitä vartenhan rakkauslaulut on tehty, että ne puhuvat silloin, kun sanat ei lähde suusta. 😄
Moni artisti lämmittää niin miehen kuin naisenkin kumppanilleen valmiin lämpimäiseksi 😉Anonyymi kirjoitti:
Voihan sitä sanoa ja tirauttaa päälle taas tunteelliset liikutusitkut:))
Ei tuossa biisin tilanteessa mikä itseasiassa on koko biisin idea.😄. Sä olet kyllä kovin tunteellinen kun tunnut kyynelehtivän tosi useesti mutta hei sehän on vaan hienoa.🙂.
Xena-183 kirjoitti:
Sitä vartenhan rakkauslaulut on tehty, että ne puhuvat silloin, kun sanat ei lähde suusta. 😄
Moni artisti lämmittää niin miehen kuin naisenkin kumppanilleen valmiin lämpimäiseksi 😉Se on aivan totta ja toimii hyvin myös siinä biisin tilanteessa.😊.
https://youtu.be/pS2zOqG1sIo
- Anonyymi
Toissailtana omalle pojalleni. Sanon rakastavani häntä osana hyvän yön toivotuksia, näin on tehty ihan aina hänen syntymästään lähtien.
- Anonyymi
Taidan sanoa sanoin rakastan sua, oot rakas, rakkaani, rakkaat. Mutta päivittäin sanon muksuille ja jopa hamsulle. 🐹
Puolisolle vähän harvemmin, mutta hällekin vähintään joka viikko, edes kerran.
Pyrin näyttämään muutenkin rakkauteni päivittäin. Käytän tätä merkkiä usein myös 🫶..
Cool❄️ En ehkä nyt juuri noilla sanoilla mutta kyllä yritän muistaa kertoa läheisilleni että välitän. Kumppanilleni jos sellainen olisi yrittäisin muistaa kertoa ja näyttää sen että välitän ja rakastan joka päivä jotenkin pienillä teoilla ja sanoilla.🙂.
- Anonyymi
Tänä aamuna, kun jätin tyttäreni päivähoitoon, lähtiessäni halasin häntä ja kerroin;" äiti rakastaa sua! Päiväunies jälkeen äiskä hakee sunt, ja mennään kaupankautta kotiin. Heippa, ole reipas kiltti tyttö, nähdään pian."
********* - Anonyymi
Ne kiertyvät kummalliseen muotoon "rakastan häntä". Juuri ennen heräämistäni ajattelin, jos sen sanoisin hänelle. Nyt ihmettelen miksi ajattelit sitä samaa. Niin kenelle sanot?
- Anonyymi
Höylä ja karvat
- Anonyymi
En taida olla koskaan elämässäni sanonut juuri noita sanoja. Tuo olisi tosi teennäistä, jos tuollainen minun suustani tulisi. Joidenkin toisten suuhun sopii varmasi paremmin.
- Anonyymi
Minä siis kuulun myös niihin, jotka sanovat "olet rakas". Sen sanon yleensä useamman kerran päivässä.
Lapsia tulee päivittäin halattua ja kerrottua (oot rakas) (äiti rakastaa teitä).💙💙💙
Sen hetkiselle kumppanille on kyllä tullut sanottua minä rakastan sinua. Kumminkin harvemmin ihan noin virallisesti.- Anonyymi
Oikea flowers olisi tietysti kysynyt että koska sanoit toiselle palstalaiselle ”minä rakastan sinua”
12 vuotta sitten, entiselle naisystävälle.
"Minä rakastan sinua" kuulostaa lattealta, eikä siihen voi ladata tunteita.
Itse ilmaisen näin:
Kiemurtelen kuin pissahätäinen, sanon hänelle tuskastuneena, että nyt suuret rakkaudelliset tunteet myllertävät munssa niin, että on vaikea olla. Olet mulle hyvin tärkeä ja toivon että otat nämä tunteet vastaan.
Palaute on aina ollut toiveiden mukainen.- Anonyymi
Sanon paljonkin, mutten tarkoita sitä.
- Anonyymi
No, voi sinua. Jos minä sanon rakastan sinua tai olet tärkeä tai olet rakas, tarkoitan sitä todella.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No, voi sinua. Jos minä sanon rakastan sinua tai olet tärkeä tai olet rakas, tarkoitan sitä todella.
Minulle ei paljon sanottu, kun olin vielä lapsi.
- Anonyymi
Jännämiehet sanovat noin peräti kolmesti samanpäivän aikana eri naisille. Ai, ai kun ovat jännämiehet naisten mieleen kun sanovat rakastavansa kilttejeä sekä kunnollisia naisia.
- Anonyymi
En ole sanonut, eikä kukaan koskaan minulle.
Mun niiku enämpi käyttämä sanamuoto on: "Sä oot maailman sulosempi tyttö." Tai jotakin sinne päin. Ja sem mää oon sanonu monta kertaa joka päivä 56 vuolen ajan, koska se oikeesti on niin ihaneellinen. 🌹👀
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Anteeksi mies
En vaan osaa kohdata sinua ja olla normaali. En tiedä mikä vaivaa. Samaan aikaan tekee mieli tulla lähelle ja kuitenkin5911235Mietin aina vain
Minä niin haluaisin nähdä sinut. Ei tuo yhden ainoan kuvan katsominen paljon helpota... Miksi sinä et voisi olla se roh174751Hetken jo luulin, että en ikävöi sinua koko aikaa
Mutta nyt on sitten taas ihan hirveä ikävä jotenkin. Tiedätköhän sinä edes, kuinka peruuttamattomasti minä olen sinuun r334187Outoa että Trump ekana sanoutui irti ilmastosopimuksesta
kun Kaliforniaa riepottelee siitä johtuvat tuhoisat maastopalot. Hirmumyrskytkin ovat USA:ssa olleet tuhoisia.4462259Palstan henkisesti sairaat ja lihavat
Täällä on sairaita, työttömiä ihmisiä kirjoittelemassa joilla ei ole tarkoituksena kuin satuttaa ihmisiä. Jos eksyt pals1142190Saan kengurakkaan kotiin viikon päästä
Mitä tapahtui? Martina hehkutti tätä stoorissaan reilu viikko sitten, mutta eipä aussimiestä Suomessa näkynyt, vaan tapa2631678FinFamin ryhmät
Älkää hyvät ihmiset luottako tähän tahoon. Ryhmiä on, mutta eivät ne toimi. Ihmisiä savustetaan ulos, vaikka näissä piir01441Osmo Peltola voitti ansaitusti Kultaisen Venlan - Kirvoitti yleisöltä mahtavan reaktion!
JEE, onnea Osmo! Osmo Peltola voitti Vuoden esiintyjän Kultainen Venla -palkinnon. Isä-Peltsin ja Osmon luontoseikkailu781255Olen vähän
Hysteerinen se on totta. Etkai ymmärrä miten syvästi tunnen sinua kohtaan. Ja olet aina lähelläni. Olet osa jo jotain. I101175- 391166