Kansa vaelsi erämaassa 40v

Anonyymi-ap

Miksi kansa vaelsi erämaassa 40v?

Oliko Jumala suuttunut jonkin kansan ominaisuuten takia?

Onko Heprealaiskirjeen 4. luvussa vastaukset näihin kysymyksiin?

Selef Urge

24

65

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Helluntailailaiset ovat hävittäneet Vanhan Testamentin ja ottaneet en tilalle Parhamin ja Olsenin kirjoittaman "Raamattu rahvaalle" pelkistetyn teoksen.

      Siinä kielletään Jumalan lait, perisynnit ja koko Vanha Testemantti tarpeettomana.

      Nyt vaan rakastellaan toisiamme senkun keritään ja niin päästään taivaaseen.

      • Anonyymi

        Ensin pää pitää saada sekaisin hurmohengistä ja mennä lattialle selälleen niin saadaan se pelastusvarmuus.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ensin pää pitää saada sekaisin hurmohengistä ja mennä lattialle selälleen niin saadaan se pelastusvarmuus.

        Suomi24 on tehnyt tarkoituksella ja määrätietoisesti helluntailaisuuspalstasta sivut, joissa avoimesti rikotaan Suomen lakeja ja joissa pilkataan ja herjataan Jumalaa ja joissa helluntailaisia vainotaan ja panetellaan. Suomi24 on tuhonnut keskustelun palstan aiheesta, helluntailaisuus.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Suomi24 on tehnyt tarkoituksella ja määrätietoisesti helluntailaisuuspalstasta sivut, joissa avoimesti rikotaan Suomen lakeja ja joissa pilkataan ja herjataan Jumalaa ja joissa helluntailaisia vainotaan ja panetellaan. Suomi24 on tuhonnut keskustelun palstan aiheesta, helluntailaisuus.

        Ei tuo olematon ole kovin kovasti mieltään pahoittanut?


      • Anonyymi
        he-ma kirjoitti:

        Ei tuo olematon ole kovin kovasti mieltään pahoittanut?

        Parhamin "jumala" taisi olla sitä alakerran väkeä.? teot puhuu puolestaan?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Parhamin "jumala" taisi olla sitä alakerran väkeä.? teot puhuu puolestaan?

        Pitäisikö tuota alakerran olematonta jumalaa kehua että hän pahastuisi?


      • Enpä ole tutustunut "Raamattu rahvaalle " teokseen. Mistähän sellaisen saisi, että voisin tarkistaa, että puhut totta. Tai sitten puhut lööperiä ja olet von Münchausenille sukua. Voisitko vähän valaista minua tässä asiassa.

        Minulla on vuoden 1923, 1938, 1992, 2013 suomenkieliset Raamatut, sitten on saksankielinen Raamattu ja ruotsinkielinen ja englanninkielinen Uusi Testamentti. Viime vuonna ostin hepreankielisen Vanhan ja Uuden Testamentin. Yritän opiskella hepreankielistä Uutta Testamenttia ja mielestäni vuoden 2013 käännös on monissa kohdin lähempänä hepreankielistä tekstiä.


      • Anonyymi
        Monkki kirjoitti:

        Enpä ole tutustunut "Raamattu rahvaalle " teokseen. Mistähän sellaisen saisi, että voisin tarkistaa, että puhut totta. Tai sitten puhut lööperiä ja olet von Münchausenille sukua. Voisitko vähän valaista minua tässä asiassa.

        Minulla on vuoden 1923, 1938, 1992, 2013 suomenkieliset Raamatut, sitten on saksankielinen Raamattu ja ruotsinkielinen ja englanninkielinen Uusi Testamentti. Viime vuonna ostin hepreankielisen Vanhan ja Uuden Testamentin. Yritän opiskella hepreankielistä Uutta Testamenttia ja mielestäni vuoden 2013 käännös on monissa kohdin lähempänä hepreankielistä tekstiä.

        Kaikilla Jenkkilahkoilla on omat pyhät kirjat ja kirjoitukset, lehdet ja kirjekurssit, jotka menee Kristittyjen Raamatun ohitse siinä totuudessa ja pelastusvarmuudessa.


      • Anonyymi
        Monkki kirjoitti:

        Enpä ole tutustunut "Raamattu rahvaalle " teokseen. Mistähän sellaisen saisi, että voisin tarkistaa, että puhut totta. Tai sitten puhut lööperiä ja olet von Münchausenille sukua. Voisitko vähän valaista minua tässä asiassa.

        Minulla on vuoden 1923, 1938, 1992, 2013 suomenkieliset Raamatut, sitten on saksankielinen Raamattu ja ruotsinkielinen ja englanninkielinen Uusi Testamentti. Viime vuonna ostin hepreankielisen Vanhan ja Uuden Testamentin. Yritän opiskella hepreankielistä Uutta Testamenttia ja mielestäni vuoden 2013 käännös on monissa kohdin lähempänä hepreankielistä tekstiä.

        Jenkkilahkoissa Kirkkoraamattu 33/38 on esillä vain kulissina, jotta lahkoon käännytettävä kristitty luulisi tulevansa totuuden tuntemiseen siinä hurmoslahkossa paremmin kuin perinteisissä kristittyjen kirkoissa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Jenkkilahkoissa Kirkkoraamattu 33/38 on esillä vain kulissina, jotta lahkoon käännytettävä kristitty luulisi tulevansa totuuden tuntemiseen siinä hurmoslahkossa paremmin kuin perinteisissä kristittyjen kirkoissa.

        Mutta kerro nyt hyvä ihminen, mistä sen kirjan voisi ostaa, että voisin lukea sen. Minä en ole koskaan sellaista kirjaa nähnyt. Minä olen kova lukemaan, voisin sen lukea ja katsoa, mikä siellä on vastoin raamattua.

        Mutta ei taida sellaista kirjaa olla, kuin " Raamattu rahvaalle".


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kaikilla Jenkkilahkoilla on omat pyhät kirjat ja kirjoitukset, lehdet ja kirjekurssit, jotka menee Kristittyjen Raamatun ohitse siinä totuudessa ja pelastusvarmuudessa.

        Täytyyhän sen "Raamattu rahvaalle" kirja olla jossain, jos sinä valalla vannoen väität, että sellaista käytetään Suomessakin. Mistä sellaisen voisi ostaa, kun minä poloinen en sitä tiedä. Minulla ei ole sitä vielä, mutta voisin sen lukea, vaikka vain uteliaisuuttani.

        Vai keksitkö sen omasta päästäsi. Tiedän, että voi olla omia lehtiä, kirjoituksia ja kirjekursseja. Mutta todella haluaisin lukea sen kirjan "Raamattu rahvaalle. Yritä nyt se kaivaa jostain, tai sitten sinä ihan vain valehtelit. Minä vähän epäilen, että puhuit potaskaa.

        Ostin hepreankielisen Vanhan ja Uuden Testamentin, vaikka en osaa hepreaa. Nyt minä tankaan Matteuksen evankeliumia päivittän, koska opettelen vasta heprealaisia kirjaimia. Jotain sanoja olen oppinut, mutta suurin osa lukemastani on minulle hepreaa. Mutta ahkerasti jatkan, koska haluaisin lukea raamattua alkutekstistä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ensin pää pitää saada sekaisin hurmohengistä ja mennä lattialle selälleen niin saadaan se pelastusvarmuus.

        Nykysuomenkieliset Raamatut eivät tunne sanaa hurmoshenki.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jenkkilahkoissa Kirkkoraamattu 33/38 on esillä vain kulissina, jotta lahkoon käännytettävä kristitty luulisi tulevansa totuuden tuntemiseen siinä hurmoslahkossa paremmin kuin perinteisissä kristittyjen kirkoissa.

        Tuon käännöksen voikin jo unohtaa. Yksikään nykynuori ei ymmärrä sen kieltä. Ihme olisi jos tulisivat edes uskoon sen perusteella!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nykysuomenkieliset Raamatut eivät tunne sanaa hurmoshenki.

        helluntailaisissa se hurmoshenki elää ja voi hyvin, pistää päät sekaisin, viskaa selälleen lattialle ja suusta voi tulla sekavaa molotusta


    • Anonyymi

      Ho-mo stelun syntihyväksyjä tämä eräs.

    • Anonyymi

      Siis itsekin ihmetellyt, jota mitä ihmettä ne teki noin kauan siellä erämaassa? Johan ne olisi kävellyt sen ristiinrastiin. Jotenkin jäänyt kuva, että aina kun pääsivät lähelle päämäärää, niin piti vaan kääntyä pois, kun ei ollut oikea aika. Ilmeisesti oli vain niin, että vanhemmalla sukupolvella ei ollut uskallusta, joten piti odottaa niinkauan, kunnes kaikki vanhemmat sukupolvet oli kuollut.

      • Anonyymi

        Raamatustahan tuokin Vastaus löytyy.


    • Anonyymi

      Joo, taas ylpeilevä mies, joka väittää tuntevansa Raamatun, ei todellisuudessa tunne sitä.

      Raamattu antaa selkeän vastauksen kysymykseesi.

      "Miksi kansa vaelsi erämaassa 40v?"

      Koska siihen oli kuluttava tietty aika, että niskurit kuolisivat pois.

      "Onko Heprealaiskirjeen 4. luvussa vastaukset näihin kysymyksiin?"

      Ei ole.

      "Oliko Jumala suuttunut jonkin kansan ominaisuuten takia?"

      Oli, siihen, että kansa ei luottanut Jumalan sanaan. Siltä puuttui usko. Älä vaan kysy että usko mihin, sillä sekin lukee suoraan Raamatussa. On se kumma, että meidän kirkkokunnasa nämäkin asiat opetetaan jo yläasteikäisille mutta sinä vanha patu et osaa näitä, vaikka ne suoraan Raamatussa lukee.

      40 vuotta liittyy siihen, miten (missä iässä) Jumala piitää ihmisiä syyntakeisina. Etsipä itse joskus tietoa Raamatusta, äläkä kysele hellareilta, jotka eivät tunne Vanhaa testamenttia.

      • Anonyymi

        Kaikkiin esittämiini kysymyksiin löytyy vastaukset Heprealaiskirjeen luvusta 4.

        Kyselen kaikilta ihan jotta jokainen voi peilata kysymysten kautta osaako vastata vai ei. Tässä on osaajilla muistutustilaisuus ja opetuslapsilla oppimistilaisuus.

        Tottelemattomuus Jumalaa kohtaan suututti Jumalan ja niin Jumala vannoi etteivät tottelemattomat pääse Jumalan lepoon, pois erämaasta vaan kuolevat tottelemattomuutensa takia Luvattuun Maahan pääsemättä. Huom! Vertaus tyhmiin tottelemattomiin neitsyihin ja viisaisiin tottelevaisiin neitsyihin.Pelastushaluisia kumpikin, mutta pääsevätkö tyhmätkin syömään samasta kattilasta tarjottua herkkusoppaa syömään hääpöytään?

        Selef Urge


    • Anonyymi

      1. Kor. 14:19

      Jotta voisin opettaa muitakin, haluan seurakunnassa silti puhua mieluummin viisi ymmärrettävää sanaa kuin tuhansia hurmoskielen sanoja.

      Thayer's Greek Lexicon

      Sana


      Translitteroitu


      Strongin koodi 1100

      γλωσσα


      glossa gloce-sah'

      ---------------

      Kielilläpuhumista esiintyy pääosin karismaattisissa kristinuskon suuntauksissa, esimerkiksi helluntailaisuudessa. Glossolaliaksi luonnehdittua kielilläpuhumista ilmenee myös Haitin voodookulteissa ja šamanismissa sekä hindulaisuudessa. Näiden uskontojen piirissä uskotaan, että alttiutta kielilläpuhumiseen voidaan edistää hallusinogeeneillä.

    • Vaatii lujaa uskoa, että pitää totena Exoduksen ihan kirjaimellisesti.

      Miten yli kaksi miljoonaa ihmistä ja karjaeläimet ovat voineet kulkea 40 vuotta erämaassa jättämättä yhtään arkeologista jälkeä?

      Ja mitä Mooseksen tekemiin ihmeisiin ja enkelien johdatukseen tulee, niin satuahan nekin ovat, jos järjellä asioita ajatellaan.

      Mutta järki ja usko eivät mahdu tunnetusti samaan päähän. Siksi kristityt uskovat järjettömyyksiä ja ilmiselviä satuja. :)

      • Anonyymi

        Helluntailailaiset uskovat villitseviin hurmoshenkiin, mitkä pistää pään sekaisin ja tasapaino pettää ja ihminen lentää lattialle selälleen.


      • Anonyymi

        Niin, eihän se kysy yhtään uskoa pitää Jumalaa valehtelijana, jonka tahtoa Mooses profeettanaan toi kansan tietoon.

        Voi olla että uskoni Jumalaan on lujaa Kristuksen luonteeltaan.Onhan autuailla Kristuksen mieli.

        Joo, vaikka uskoni usein horjahtaa itseeni ja muihin ihmisiin niin Jumalaan olen oppinut luottamaan tippaakaan epäilemättä että Hän on Sanansa mittainen.

        Selef Urge


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      42
      2217
    2. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      51
      1738
    3. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      40
      1553
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      43
      1511
    5. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      3
      1469
    6. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      8
      1454
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      4
      1440
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      3
      1371
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      5
      1281
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      8
      1245
    Aihe