Tiistain PiässälaskuVisa - Onko peruslaskujen säännöt muistissa?

Tuosta:
https://www.is.fi/menaiset/vapaalla/art-2000009555229.html

No eipä olleet, yksi kosahti kun eivät säännöt olleet enää kirkkaasti muistissa. Mutta muuten aika helppo matikkavisa, malttia vain niin ei mene vihkoon isommin.

Tuloksesi: 9 / 10
Päässälaskujen päällikkö!

Huh! Olet oikea päässälaskujen päällikkö. Sen lisäksi, että laskupääsi on pettämättömän tarkka, osaat myös selvästi erilaiset matematiikan merkkisäännöt ja laskujärjestyksen.
6094
Äänestä

Muut lukivat myös

Vastaukset 60

Vanhimmat

Tuloksesi: 10 / 10

Turhan helppo.

Äänestä
  • Aloittaja

Mahtava tulos!

Jep, oli helppo, riitti kun muistaa säännöt niin täydet pisteet helähtää.

Äänestä

Ehdin tuosta jo omankin avauksen tehdä, sorry. Sain 10/10 eli ylipäällikkö :D

-harmiseikirj-

Äänestä
  • Aloittaja

Mahtava tulos!

Ei kuule mitään, huomasin sen, liittyy osin tuohon muumien screenin päivityksen lagiin, muuten olisit ehkä huomannut että se visaurpo ehti taas ensin 😂
    Mutta ei tästä vahinkoa saada aikaseksi mitenkään, pääasia että palstalla on visaa, se on ihan se ja sama kuka sen sinne toimittaa 👍❤️

Äänestä

Tein myös sen lääketiedetestin:

"Tuloksesi: 12 / 12
Olet melkoinen kotilääkäri!

Tietämyksesi terveydestä ja sairauksista vaikuttaa ainakin tämän testin perusteella olevan vankalla tasolla."

Äänestä
  • Ja nyt tuli vielä pätemistestistäkin täydet pisteet :D

-harmiseikirj-

Äänestä

En suostu tekemään, tuossahan joutuu käyttämään aivojaan...kauhistus 💪

Äänestä
  • Aloittaja

Eikä joudu, vaan laskinta 🤣 Ai niin, se olikin päässälaskuvisa, olin väärässä 😉

Äänestä

• randombypasser kirjoitti:

Eikä joudu, vaan laskinta 🤣 Ai niin, se olikin päässälaskuvisa, olin väärässä 😉

aaha, kiinni jäit...päässälaskua myass 😉

Äänestä

• Aloittaja

Anonyymi00004 kirjoitti:

aaha, kiinni jäit...päässälaskua myass 😉

Päässälaskua MYÄS, niinhän mä sanoin 😂

Äänestä

Hienoa aivojumppaa. Oma päässälasku kaipaa kipeästi harjoitusta. En tulisi toimeen enää ilman laskuria. Siihen vaan on niin tottunut, ettei viitsi käyttää omaa älliä enää. 😂

"Tuloksesi: 7 / 10
Olet perus päässälaskija!

Vastasti oikein yli puoliin kysymyksistä. Olet siis pääsäälaskijoiden joukossa aika perus. Se on semi hyvä suoritus – varsinkin, jos päässälaskujen laskemisesta on aikaa. Onneksi oikeassa arkielämässä saa kuitenkin turvautua laskimeen."

Äänestä
  • Aloittaja

Hieno tulos!

Aaaa, sulla on siis ne säännötkö unohtuneet? Eli mitä lasketaan missäkin järjestyksessä?

Äänestä

Hieno tulos!

Aaaa, sulla on siis ne säännötkö unohtuneet? Eli mitä lasketaan missäkin järjestyksessä?

Minulla on KAIKKI asiat unohtuneet! Laskimet on ihmistä varten! Ne on melkein päivittäin käytössä.

Äänestä

• Aloittaja

tosi.typy kirjoitti:

Minulla on KAIKKI asiat unohtuneet! Laskimet on ihmistä varten! Ne on melkein päivittäin käytössä.

Sama vika rahikaisella. Olin hiton hyvä laskemaan päässä, mutta sitten... Saakelin ATK 😂
    Ja nyt sit teen töitä ATK:lle, onko yllätys 😉

Äänestä

Sama vika rahikaisella. Olin hiton hyvä laskemaan päässä, mutta sitten... Saakelin ATK 😂
    Ja nyt sit teen töitä ATK:lle, onko yllätys 😉

Ainoa, mikä saattaa vielä onnistua päässälaskuna on helpot prosenttilaskut. Olin aikoinaan myyntialalla töissä ja siellä piti vetää se prosentti-alennus vähän niin kuin takaraivosta,. Heti ja oikein. Ei ollut varaa mokailla.

Äänestä

• Aloittaja

tosi.typy kirjoitti:

Ainoa, mikä saattaa vielä onnistua päässälaskuna on helpot prosenttilaskut. Olin aikoinaan myyntialalla töissä ja siellä piti vetää se prosentti-alennus vähän niin kuin takaraivosta,. Heti ja oikein. Ei ollut varaa mokailla.

Rakastin matikkaa muksuna, niin kaikki meni päässä kuin koneella. Opettajia alkoi ketuttamaan kun laitoin kokeisiin vain tulokset, ei kun piti saada se itse laskukin siihen myös, niin lopetin matikan kasilla, käytännössä kokonaan. Tein kyllä kokeet ja laitoin aina vain tuloksen, mutta koska niitä ketutti sain aina kokeista vitosen. Koska ei ne nelostakaan pystyneet antamaan 🤣

Ja sitten tulikin jo ATK...

Äänestä

Rakastin matikkaa muksuna, niin kaikki meni päässä kuin koneella. Opettajia alkoi ketuttamaan kun laitoin kokeisiin vain tulokset, ei kun piti saada se itse laskukin siihen myös, niin lopetin matikan kasilla, käytännössä kokonaan. Tein kyllä kokeet ja laitoin aina vain tuloksen, mutta koska niitä ketutti sain aina kokeista vitosen. Koska ei ne nelostakaan pystyneet antamaan 🤣

Ja sitten tulikin jo ATK...

Ilmeisesti matikkanerona, sinulla on hyvä ongelmienratkaisutaitoa ja kuulemma matemaattisesti lahjakkaat osaavat pelata loistavasti shakkia. Osaatko sinä?

Itselläni oli koulussa enemmän kielipäätä (paitsi ruotsi), kuin matikkapäätä. Sain kielissä parempia numeroita. Jossain vaiheessa kävin jopa ulkomailla opiskelemassa ranskaa, koska minulla oli sellainen pakkomielle oppia sitä. Se oli hieman villi reissu. Pappa betalar! Valitettavasti olen unohtanut paljon. Pystyn välttävästi kommunikoimaan ranskaksi, mutta kirjoittaminen on täysin onnetonta.
    Englantia opiskelin vielä lisää aikuisiässä ja useamman vuoden. Sitä tulee käytettyä päivittäin. Aina siitä oppii jotain uutta.

Äänestä

• Aloittaja

tosi.typy kirjoitti:

Ilmeisesti matikkanerona, sinulla on hyvä ongelmienratkaisutaitoa ja kuulemma matemaattisesti lahjakkaat osaavat pelata loistavasti shakkia. Osaatko sinä?

Itselläni oli koulussa enemmän kielipäätä (paitsi ruotsi), kuin matikkapäätä. Sain kielissä parempia numeroita. Jossain vaiheessa kävin jopa ulkomailla opiskelemassa ranskaa, koska minulla oli sellainen pakkomielle oppia sitä. Se oli hieman villi reissu. Pappa betalar! Valitettavasti olen unohtanut paljon. Pystyn välttävästi kommunikoimaan ranskaksi, mutta kirjoittaminen on täysin onnetonta.
    Englantia opiskelin vielä lisää aikuisiässä ja useamman vuoden. Sitä tulee käytettyä päivittäin. Aina siitä oppii jotain uutta.

En mä kyllä matikkanero ole, mutta laskeminen sujui ennen lukemista. OR-taitoja löytyy, ne taitaa olla tän nykyisen duunin looginen herkkupala. Shakista en tiedä, skidinä tykkäsin, mutta lopetin sen jo ennen yläasteikää, saakelin tylsää mulle, se ADHD-luonne näkyi siinä. Mieluummin länttäsin vastustajaa nyrkillä nokkaan ja menin tekemään jotain hauskempaa.

Mulla oli hyvä kielipääkin, hitto että tykkäsin ruotsista ennen kuin yläasteella siitä ei enää saanutkaan pitää. No sitten vaihdoin enkkuun ja ranskaan(!), joista tosin ranskan olen isolta osin unohtanut. Enkku on jäänyt, sanotaan niin että pärjään sillä, hyväksi en tohtisi sitä sanoa vaikka muut sanovatkin hyväksi. Se on siis ok, sillä pärjäilee, nyt kun töissäkin sitä saa käyttää joka päivä, ATK kun ei puhu hyvin suomea. Olen harkinnut meneväni vetämään luion enkut, että tulee verestettyä muistia ja laajennettua osaamista, mutta katotaan 😂

Äänestä

En mä kyllä matikkanero ole, mutta laskeminen sujui ennen lukemista. OR-taitoja löytyy, ne taitaa olla tän nykyisen duunin looginen herkkupala. Shakista en tiedä, skidinä tykkäsin, mutta lopetin sen jo ennen yläasteikää, saakelin tylsää mulle, se ADHD-luonne näkyi siinä. Mieluummin länttäsin vastustajaa nyrkillä nokkaan ja menin tekemään jotain hauskempaa.

Mulla oli hyvä kielipääkin, hitto että tykkäsin ruotsista ennen kuin yläasteella siitä ei enää saanutkaan pitää. No sitten vaihdoin enkkuun ja ranskaan(!), joista tosin ranskan olen isolta osin unohtanut. Enkku on jäänyt, sanotaan niin että pärjään sillä, hyväksi en tohtisi sitä sanoa vaikka muut sanovatkin hyväksi. Se on siis ok, sillä pärjäilee, nyt kun töissäkin sitä saa käyttää joka päivä, ATK kun ei puhu hyvin suomea. Olen harkinnut meneväni vetämään luion enkut, että tulee verestettyä muistia ja laajennettua osaamista, mutta katotaan 😂

Englannin kielen harjoittelu ja verestäminen ei mene koskaan hukkaan. Suosittelen lämpimästi.
    Itse keskustelen päivittäin, siitä saa parhaan virikkeen. Aina ei tarvitse olla kieliopillisesti täysin oikein, kunhan tulee ymmärretyksi. Muutenkin sujuva keskustelu on erilaista, se ei mene läheskään kaikkien kielioppisääntöjen mukaan. Kommunikoinnissa on erilainen rytmi ja sanavalintoja käytetään lennokaasti.

Äänestä

• Aloittaja

tosi.typy kirjoitti:

Englannin kielen harjoittelu ja verestäminen ei mene koskaan hukkaan. Suosittelen lämpimästi.
    Itse keskustelen päivittäin, siitä saa parhaan virikkeen. Aina ei tarvitse olla kieliopillisesti täysin oikein, kunhan tulee ymmärretyksi. Muutenkin sujuva keskustelu on erilaista, se ei mene läheskään kaikkien kielioppisääntöjen mukaan. Kommunikoinnissa on erilainen rytmi ja sanavalintoja käytetään lennokaasti.

Noo, kattotaan. Jos näillä pärjää, niin miksi hieroa enempää? Tai siis ei se tosiaan hukkaan mene, mutta miksi käyttää aikaa siihen kun muitakin aikarakoja olisi?

Pomoni on kymmenisen vuotta yrittänyt saada minut ymmärtämään käsitettä "riittävän hyvä" ja alan hiljalleen ymmärtämään mitä kaikkea hän sillä tarkoittaa. Suomeksi on siis lupa olla laiska ja ai hitto että sitä todella aionkin opetella 🤣

Tuo on se olennainen asia jonka opin enkusta tsekkien kanssa. Kunhan se riittää ymmärtämiseen, niin se riittää. Loistavaa porukkaa, hyviä ihmisiä, hienoja tuttavuuksia, paska englantia puolin ja toisin, mutta ymmärrettiin toisiamme, jackpot 😂

Äänestä

Noo, kattotaan. Jos näillä pärjää, niin miksi hieroa enempää? Tai siis ei se tosiaan hukkaan mene, mutta miksi käyttää aikaa siihen kun muitakin aikarakoja olisi?

Pomoni on kymmenisen vuotta yrittänyt saada minut ymmärtämään käsitettä "riittävän hyvä" ja alan hiljalleen ymmärtämään mitä kaikkea hän sillä tarkoittaa. Suomeksi on siis lupa olla laiska ja ai hitto että sitä todella aionkin opetella 🤣

Tuo on se olennainen asia jonka opin enkusta tsekkien kanssa. Kunhan se riittää ymmärtämiseen, niin se riittää. Loistavaa porukkaa, hyviä ihmisiä, hienoja tuttavuuksia, paska englantia puolin ja toisin, mutta ymmärrettiin toisiamme, jackpot 😂

Meissä monissa asustaa pien perfektionisti. Itsensä haastaminen on joskus palkitsevaa, kunhan ei vie sitä liian pitkälle. Sinun "riittävä" on jollekin toiselle loistava saavutus.
    Voit olla tyytyväinen ja hyvillä mielin. 😊

Äänestä

• Aloittaja

tosi.typy kirjoitti:

Meissä monissa asustaa pien perfektionisti. Itsensä haastaminen on joskus palkitsevaa, kunhan ei vie sitä liian pitkälle. Sinun "riittävä" on jollekin toiselle loistava saavutus.
    Voit olla tyytyväinen ja hyvillä mielin. 😊

Niinhän meissä asuu. Mussa se ei ole edes pieni. Siksikin toi pomon oppi on kullan arvoinen, kyllä se ihan tietoisesti sitä on mulle yrittänyt iskostaa.

Musta on ihanaa, kun keskustelukumppani väistää/sivuuttaa jonkin aiheen, se on... Siinä on jotain erityistä, ei mikään voitto vaan vain jotain. Mutta sitten jatketaan 😁

Äänestä

Niinhän meissä asuu. Mussa se ei ole edes pieni. Siksikin toi pomon oppi on kullan arvoinen, kyllä se ihan tietoisesti sitä on mulle yrittänyt iskostaa.

Musta on ihanaa, kun keskustelukumppani väistää/sivuuttaa jonkin aiheen, se on... Siinä on jotain erityistä, ei mikään voitto vaan vain jotain. Mutta sitten jatketaan 😁

Usein sivuutan aiheet, joita en halua julkisesti käsitellä, tai niiden prosessointi vie liian kauan, enkä jaksa keskittyä.
    Tiedän! Tämä on itsekästä, mutta tarpeellista. Haluan keskustelun pysyvän kevyenä. En jaksa pitkän päivän jälkeen lähteä pohtimaan mitään syvällistä ja raskassoutuista asiaa.

Kuten hyvin tiedät, ohjaan keskustelua ailahtelevan mieleni mukaan. Automaattipilotilla. 😂

Äänestä

• Aloittaja

tosi.typy kirjoitti:

Usein sivuutan aiheet, joita en halua julkisesti käsitellä, tai niiden prosessointi vie liian kauan, enkä jaksa keskittyä.
    Tiedän! Tämä on itsekästä, mutta tarpeellista. Haluan keskustelun pysyvän kevyenä. En jaksa pitkän päivän jälkeen lähteä pohtimaan mitään syvällistä ja raskassoutuista asiaa.

Kuten hyvin tiedät, ohjaan keskustelua ailahtelevan mieleni mukaan. Automaattipilotilla. 😂

Tottakai. Olen vähän samassa veneessä, kieltämättä, olisi kiva pysyä vain kevyissä asioissa.

Aaaaa, tuon harhaluulon osalta saat vielä avata silmäsi, mutta ei hätäillä, liian nopea aukaisu voi sattua silmiin, se kirkkaus jota loistan ei ole mitään vähäistä, se todella voi sokaista. Niin malttia Valtiatar, malttia. 😂

Äänestä

Tottakai. Olen vähän samassa veneessä, kieltämättä, olisi kiva pysyä vain kevyissä asioissa.

Aaaaa, tuon harhaluulon osalta saat vielä avata silmäsi, mutta ei hätäillä, liian nopea aukaisu voi sattua silmiin, se kirkkaus jota loistan ei ole mitään vähäistä, se todella voi sokaista. Niin malttia Valtiatar, malttia. 😂

Ei ole harhaluuloja, vaan pelkkää faktaa tietoa ja itsevarmaa oikeaan suuntaan ohjaamista. 😁

Äänestä

• Aloittaja

tosi.typy kirjoitti:

Ei ole harhaluuloja, vaan pelkkää faktaa tietoa ja itsevarmaa oikeaan suuntaan ohjaamista. 😁

Et ole vielä Valtiatar nähnyt minua todella... Muista pitää aurinkolasit mukana, etenkin loppukesästä Mummiksessa 😉

Äänestä

Et ole vielä Valtiatar nähnyt minua todella... Muista pitää aurinkolasit mukana, etenkin loppukesästä Mummiksessa 😉

Hehe! Täytyy muistaa varautua aurinkolaseilla. 😎

Äänestä

• Aloittaja

tosi.typy kirjoitti:

Hehe! Täytyy muistaa varautua aurinkolaseilla. 😎

Haaa, eli noin sinut saatiin mukaan loppukesästä Mummikseen! Kiitos Valtiatar, sain aikaisen joulun ja millaisen joulun sainkaan, wau! 😘

Äänestä

Haaa, eli noin sinut saatiin mukaan loppukesästä Mummikseen! Kiitos Valtiatar, sain aikaisen joulun ja millaisen joulun sainkaan, wau! 😘

Lupasin varautua aurinkolaseilla, en lupautunut mihinkään muuhun. Nyt tarkkana siellä! 😂

Äänestä

• Aloittaja

tosi.typy kirjoitti:

Lupasin varautua aurinkolaseilla, en lupautunut mihinkään muuhun. Nyt tarkkana siellä! 😂

No se oli kaksiosainen ehtolauseke etkä itse erotellut kumpaan osaan vai molempiin vastasit. Gotcha! Ainoa asia mitä rakastan... enemmän kuin voittamista, on voittaminen oveluudella! 🤣

Äänestä

8/10 paremmin kuin odotin sulkumerkkien merkitys ei ollu muistissa ja yks laskutapa virhe.🙂.

Äänestä
  • Aloittaja

Loistava tulos!

No jep, ne pirun laskusäännöt... No melkein muistin, kuten sinäkin 😉

Äänestä

• Tai eihän niillä sulkumerkeillä ollut lakuun mitään merkitystä eli merkkisääntövirhe ennemminkin se ja laskujärjestysvirhe se toinen.🙂.

Äänestä

• Mikkojuhan kirjoitti:

Tai eihän niillä sulkumerkeillä ollut lakuun mitään merkitystä eli merkkisääntövirhe ennemminkin se ja laskujärjestysvirhe se toinen.🙂.

Laskuun ei lakuun.😄.

Äänestä

• Aloittaja

Mikkojuhan kirjoitti:

Tai eihän niillä sulkumerkeillä ollut lakuun mitään merkitystä eli merkkisääntövirhe ennemminkin se ja laskujärjestysvirhe se toinen.🙂.

No se just, missä järkässä mitäkin lasketaan milloinkin. Saakeli että vieläkin närästää se yks ryssitty lasku... No meni jo 😂

Äänestä

No se just, missä järkässä mitäkin lasketaan milloinkin. Saakeli että vieläkin närästää se yks ryssitty lasku... No meni jo 😂

Joo ne ei oikein oo ikinä hirveen loogisilta mulle vaikuttanut vaikkakaan en oo tosiaankaan niihin sen enempää perehtynyt tai nähny vaivaa selvittääkseni asiaa.😄.

Äänestä

Päässälaskujen päällikkö.
Ei paskemmin. 🥳🥳

Äänestä
  • Aloittaja

Loistava tulos!

Ei tosiaan paskemmin, kaikki käyttää nykyään niin paljon laskimia, että kohta osata mitään laskea päissä.

Äänestä

Loistava tulos!

Ei tosiaan paskemmin, kaikki käyttää nykyään niin paljon laskimia, että kohta osata mitään laskea päissä.

Totta. Kyllä plussata ja miinusta pitää sentää osata päässä laskee, kertookki ja tietty aleprossat!

Äänestä

• Aloittaja

Anonyymi00007 kirjoitti:

Totta. Kyllä plussata ja miinusta pitää sentää osata päässä laskee, kertookki ja tietty aleprossat!

No kun toimis edes se ruokakauppamatikka, vaan kun nykyiset skidit ei pärjää edes sen kanssa ilman kännyä...

Äänestä

Yksi tyhmä kauneuspilkku..
Huh! Olet oikea päässälaskujen päällikkö. Sen lisäksi, että laskupääsi on pettämättömän tarkka, osaat myös selvästi erilaiset matematiikan merkkisäännöt ja laskujärjestyksen.

En jaksanut enää keskittyä siihen 888+555:een, vai mikä se nyt olikaan..😂

Äänestä
  • Katoppa, mä pähkäilin samaa. Mulla on hassu tyyli, muuntelen noita päässäni helpommiks. Tonkin et 900+555-12. Heti huomattavasti helpompi. 😅

Äänestä

• Aloittaja

Loistava tulos!

Se oli 666+666, ehkä 🤔😂

Eli hermostuit, että eikö tämä hiton riesa jo lopu? JEE!

Äänestä

• Anonyymi00006 kirjoitti:

Katoppa, mä pähkäilin samaa. Mulla on hassu tyyli, muuntelen noita päässäni helpommiks. Tonkin et 900+555-12. Heti huomattavasti helpompi. 😅

No joo, niinpä olisi muuten ollut... - Mutta se näytti jo niin helpolta, että olin liian nopea ja itsevarma 😅

Äänestä

Loistava tulos!

Se oli 666+666, ehkä 🤔😂

Eli hermostuit, että eikö tämä hiton riesa jo lopu? JEE!

Eikun ajattelin vaan, että tähän on jo ihan lälly 😃

Äänestä

• Aloittaja

Xena-183 kirjoitti:

Eikun ajattelin vaan, että tähän on jo ihan lälly 😃

Paitsi ettei sitten ihan ollutkaan? Samaa mietin ite, mutta arvasin että loppua kohden pusketaan jotain mikä ei olekaan ihan mikki hiiri -tasoa... 😁

Äänestä

8/10 🙈 Meinasi keskittymiskyky loppua, kun en todellakaan laske päässäni nykyään yhtään mitään, niin aivot ei yhtään tykkää tällaisista. Yhdessä kävi ajatusvirhe ja siinä vaiheessa putosin täysin, kun yhdessä laskussa varmaan neljä miinusmerkkiä 😁

Äänestä
  • Aloittaja

Loistava tulos!

Jep, siellä oli ne parit hankalammatkin, niillä eroteltiin jyvät papanoista tai jotain 😂

Äänestä

Loistava tulos!

Jep, siellä oli ne parit hankalammatkin, niillä eroteltiin jyvät papanoista tai jotain 😂

Minä olen takuulla papana, mitä tule matematiikkaan 😂

Äänestä

• Aloittaja

Aletheias kirjoitti:

Minä olen takuulla papana, mitä tule matematiikkaan 😂

No et tuolla tuloksella, se titteli jäi nyt muille napattavaksi 😂

Äänestä

No et tuolla tuloksella, se titteli jäi nyt muille napattavaksi 😂

Olen salaa onnellinen, että lapseni on matemaattisesti lahjakas, joten minun ei ole kertaakaan täytynyt opettaa hänelle matematiikan juttuja. Hän selittelee joskus minulle ja minä teeskentelen ymmärtäväni😂

Äänestä

• Aloittaja

Aletheias kirjoitti:

Olen salaa onnellinen, että lapseni on matemaattisesti lahjakas, joten minun ei ole kertaakaan täytynyt opettaa hänelle matematiikan juttuja. Hän selittelee joskus minulle ja minä teeskentelen ymmärtäväni😂

Aaaah mahtavaa, voit sitten kymmenen vuoden päästä tunnustaa, ettet ymmärrä hittojakaan siitä mitä hän puhuu, et ole ikinä ymmärtänytkään, se on niin parsta, se ilme muksun naamalla... Priceless 🤣

Äänestä

Aaaah mahtavaa, voit sitten kymmenen vuoden päästä tunnustaa, ettet ymmärrä hittojakaan siitä mitä hän puhuu, et ole ikinä ymmärtänytkään, se on niin parsta, se ilme muksun naamalla... Priceless 🤣

Luulen, että hän ymmärtää jo nyt 🤣 Välillä ainakin tulee sellaisia katseita, että etkö sä mutsi nyt hiffaa 😂 Vappuna hän piti minulle kuulustelun futiksen sarjapelien logiikasta. Luulen saaneeni arvosanaksi 7+ eli läpi meni hurahtaen 🙈

Äänestä

• Aloittaja

Aletheias kirjoitti:

Luulen, että hän ymmärtää jo nyt 🤣 Välillä ainakin tulee sellaisia katseita, että etkö sä mutsi nyt hiffaa 😂 Vappuna hän piti minulle kuulustelun futiksen sarjapelien logiikasta. Luulen saaneeni arvosanaksi 7+ eli läpi meni hurahtaen 🙈

Kaipa, kyllä mäkin tajusin jo ala-asteen lopulla että mutsi ei snaijaa tippaakaan matikasta tai maantiedosta mitä me koulussa duunattiin. Kyllä se perkele sittemmin kiri ohi, kävi vähän myöhemmin aikuisena iltalukion, bloody bitch 🤣

Eikö toi nyt ole vähän epäreilua, heittää ihan puskista joku futistrivia silmille? Plärääs itte snookerin kuviot läpi ja oksenna ne murulle syksyllä sarjan käynnistyessä silmille, katotaan miten suu sit pannaan 😂

Miten hitossa sä ymmärrät futiksesta noin paljon? Yleensä naisia ei vois futis vähempää kiinnostaa? 🤔

Äänestä

Kaipa, kyllä mäkin tajusin jo ala-asteen lopulla että mutsi ei snaijaa tippaakaan matikasta tai maantiedosta mitä me koulussa duunattiin. Kyllä se perkele sittemmin kiri ohi, kävi vähän myöhemmin aikuisena iltalukion, bloody bitch 🤣

Eikö toi nyt ole vähän epäreilua, heittää ihan puskista joku futistrivia silmille? Plärääs itte snookerin kuviot läpi ja oksenna ne murulle syksyllä sarjan käynnistyessä silmille, katotaan miten suu sit pannaan 😂

Miten hitossa sä ymmärrät futiksesta noin paljon? Yleensä naisia ei vois futis vähempää kiinnostaa? 🤔

Äitisi otti kunnon loppukirin 😄
    Pärjään toistaiseksi aika hyvin maantiedossa, biologiassa, kielissä, uskonnossa, historiassa ja terveystiedossa, mutta matemaattiset aineet jätän suosiolla rauhaan 🙈 Yritän aina päästä kyselemään teiniltä kokeisiin, niin siinä saa itsekin samalla vähän verestettyä muistia, mutta muksu mokoma ei enää oikein halua mitään kokeisiin kyselyä 😬 Jatkan silti yrittämistä 😏

Ei sitä futisriviä puskista heitetty vaan ennen testiä pidettiin pitkä luento oikein kaavioiden kera ja selitettiin, että montako joukkuetta pääsee jatkoon, montako putoaa jne ja sitten tentattiin äitiparkaa 😄 Jonkin verran on tullut futiksesta opittua vuosien varrella, kun teini pelaa futista niin meillä eletään futisarkea henkeen ja vereen. Hieno laji 😊

Äänestä

mikä on pii;n biimrinrn frdimssli, krtto dr numrtons

Äänestä
  • Aloittaja

Seon briim piiirpriiipiii

Äänestä

Tuloksesi: 10 / 10

Joo, helppo oli.

T. Lidl-mies

Äänestä
  • Aloittaja

Mahtava tulos!

Äänestä

Paljonko on pii poenssiin pii?

Eli kun piillä ei ole arvoa, on päättymätön irratioluku..

Oika vasaus olisi: ääetön, tai oikeammin ei voi tietää...

Äänestä

Kommentoi aloitusta

randombypasser kirjoitti:

Tuosta:
https://www.is.fi/menaiset/vapaalla/art-2000009555229.html

No eipä olleet, yksi kosahti kun eivät säännöt olleet enää kirkkaasti muistissa. Mutta muuten aika helppo matikkavisa, malttia vain niin ei mene vihkoon isommin.

Anonyymi
5000

Ilmoita asiaton sisältö

• Sisältää materiaalia, joka on loukkaavaa, herjaavaa, rasistista, uhkailevaa tai ahdistelevaa.

• Materiaali sisältää nimiä, yhteystietoja tai muita henkilökohtaisia tietoja. Julkisuuden henkilöistä, julkisissa viroissa toimivista ihmisistä sekä yritysten vastuuhenkilöistä saa keskustella työhön liittyen. Myös yksityiselämään liittyvistä asioista voi keskustella siltä osin, kuin niistä on julkisesti kerrottu.

• Sisältää lapsille haitallista tai heiltä kiellettyä materiaalia. Seksuaalinen sisältö on sallittua aiheeseen tarkoitetuilla palstoilla, joiden ikäraja on 18 vuotta.

• Lainvastaista sisältöä voi olla mm. yksityiselämää loukkaavan tiedon levitys, kiihottaminen kansanryhmää vastaan, laiton uhkaaminen, alaikäisiin liittyvä seksuaalinen sisältö/grooming, petokset, identiteettivarkaudet, kunnianloukkaukset ja tekijänoikeusrikkomukset.

• Sisältö ei liity palstan tai keskusteluketjun aiheeseen.

• Viesti ei ole suomea tai ruotsia (pl. International Forums), se sisältää mainontaa, se sisältää tekijänoikeuksin suojattua materiaalia, se on massapostitus tai jokin muu syy.

Jaa keskustelu