Sisäänkasvaneet

....

Suurena ongelmanani on sisäänkasvaneet ihokarvat jaloissa... Ne ovat aivan hirvittävän näköisiä. Kuorin ihoa säännöllisesti ja rasvaan joka kerta suihkun jälkeen kuivan ihoni takia. Mitä tehdä? Ei puhettakaan että kehtaisin rannalla käydä kesällä.

10

6144

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • - ehkäisee karvojen

sisäänpäinkasvua. Myös usein kun poistaa karvat joko nyppimällä, vahaamalla, tai epiloi. Karva kasvaa aina heikommin takasin. Lopputulos on se, karvat ei pysty kasvamaan ihon alle. Ne sissänpäin kääntyneet kaevat voi kaivaa pois pinseteillä, se on ohimenevä ilmiö. ;)

• nyyyyyyyh

Sanoit että vahaaminen muka ehkäisee sisäänpäinkääntyneitä karvoja. Olen eri mieltä. Itse vahaan jalkojani ja kuorin ihoa, rasvaan jne, mutta silti muutama karva aina kasvaa ihon sisällä. Miten niitä pinseteillä sieltä saa kaivettua kun sitten tulee punaisia rupia`?!? voiko niitä poistaa desifioidulla neulalla?

Apuaaahh

• pksn-hki
        nyyyyyyyh kirjoitti:

Sanoit että vahaaminen muka ehkäisee sisäänpäinkääntyneitä karvoja. Olen eri mieltä. Itse vahaan jalkojani ja kuorin ihoa, rasvaan jne, mutta silti muutama karva aina kasvaa ihon sisällä. Miten niitä pinseteillä sieltä saa kaivettua kun sitten tulee punaisia rupia`?!? voiko niitä poistaa desifioidulla neulalla?

Apuaaahh

”voiko niitä poistaa desifioidulla neulalla? ”
        Alkuaikoina minulla muutama karva kasvoi sisäänpäin. Tein operaation itse. Otin neulan, poltin se tulitikun valkeassa puhtaaksi ja kaivoin karvan ulos. Karvojaan kun kauan nyppi/vahaa, noin vuosi niin karvat on niin heikkoja että ne ei kasva sisälle päin.

• ....
        pksn-hki kirjoitti:

”voiko niitä poistaa desifioidulla neulalla? ”
        Alkuaikoina minulla muutama karva kasvoi sisäänpäin. Tein operaation itse. Otin neulan, poltin se tulitikun valkeassa puhtaaksi ja kaivoin karvan ulos. Karvojaan kun kauan nyppi/vahaa, noin vuosi niin karvat on niin heikkoja että ne ei kasva sisälle päin.

Ei välttämättä. Itse oon epiloinut karvoja yli 2 vuotta, eikä karvat mitään heikkoja ole ja kasvaa kyllä sisään.

• mikaan
        .... kirjoitti:

Ei välttämättä. Itse oon epiloinut karvoja yli 2 vuotta, eikä karvat mitään heikkoja ole ja kasvaa kyllä sisään.

Minulla on vielakin vaikka olen poistanut niita vahalla jo vuosia... jonkinlainen apu loytyy "Tend Skin" nimisesta tuotteesta (en tieda saako Suomesta, netista ainakin saa ulkomailta), muttei sekaan ihan taysin auta. Toinen vaihtoehto on AHA-voide saariin - joka paiva ainakin kerran paivassa (totuttele ensin jos ihosi on herkka!) Kaytan 15% AHA :a paivittain ja se auttaa kylla vaikkei ihan sataprosenttisesti.

Luin jostain, etta jos naytaa silta, etta kyseessa on karvatuppien tulehdus, voi syyna olla joku bakteeri tai jopa hiiva - joten ehka menisin ensin ihotautilaakarille nayttamaan niita saaria!

• sen aihettaa bakteeri
        mikaan kirjoitti:

Minulla on vielakin vaikka olen poistanut niita vahalla jo vuosia... jonkinlainen apu loytyy "Tend Skin" nimisesta tuotteesta (en tieda saako Suomesta, netista ainakin saa ulkomailta), muttei sekaan ihan taysin auta. Toinen vaihtoehto on AHA-voide saariin - joka paiva ainakin kerran paivassa (totuttele ensin jos ihosi on herkka!) Kaytan 15% AHA :a paivittain ja se auttaa kylla vaikkei ihan sataprosenttisesti.

Luin jostain, etta jos naytaa silta, etta kyseessa on karvatuppien tulehdus, voi syyna olla joku bakteeri tai jopa hiiva - joten ehka menisin ensin ihotautilaakarille nayttamaan niita saaria!

joka pesii yleensä karvaisella alueella. ;)
        Kantsii käydä lekurissa.

• Kiplet
        sen aihettaa bakteeri kirjoitti:

joka pesii yleensä karvaisella alueella. ;)
        Kantsii käydä lekurissa.

Mistä muuten tunnistaa sisäänpäin kasvaneen karvan saatikka tulehtuneen? (sori..ehheh)

• sorimutta
        Kiplet kirjoitti:

Mistä muuten tunnistaa sisäänpäin kasvaneen karvan saatikka tulehtuneen? (sori..ehheh)

sisäänpäin kasvanut karva kasvaa ihon sisällä :D sori mutta naurattaa. Eli näät ihon läpi karvan mutta et saa sitä pois kun se ei kasva "ulos" kuten normaalit karvat. Tulehtuneet näyttää pikkuisilta finneiltä.

• Gsus

kuivaharjausta. Harjaat sillä hanskalla ihon ainakin kerran viikossa.

• ihmeen

hanskalla? voisiko joku vähän tarkemmin kertoa? mikä on kuijaharjaus millä sitä ihoa harjataan?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Olet hirvein ihminen kenet olen tavannut.

Olet järkyttävä.
      Ikävä
      121
      2332
    2. Teemu Keskisarja (ps) loisti- ja hurmasi MTV:n tentissä.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/kommentti-keskisarja-sekoitti-pakan-suomiareenan-puheenjohtajatentissa/9180380 Kuten
      Maailman menoa
      429
      2193
    3. Sinun ja kaipaamasi törmääminen

Missä sinä haluaisit sen satunnaisen kohtaamisen mieluiten tapahtuvan?
      Ikävä
      98
      1190
    4. Ammuskelua Eliaksenkadulla

Mikä homma? Hirven metsästykseen vielä lähemäs 3kk. Oliko lie puuman metsästystä..?
      Tornio ja Haaparanta
      13
      995
    5. Haluan sua ihan vtullisen paljon

Kokonaan ja seksuaalisesti. Pää räjähtää kohta
      Ikävä
      45
      839
    6. Kamalaa! Ketä tappoi vanhempansa Huittisissa? Ketkä tapettiin?

Kamalaa! Ketä tappoi vanhempansa Huittisissa? Ketkä tapettiin? Shokki!
      Huittinen
      16
      807
    7. Olen pahoillani jos kärsit.

Mutta meidän välejä ei voi korjata. Rakastin sua tiedoksi. Älä tee itelles mitään vaan hae apua.
      Ikävä
      34
      800
    8. Ymmärrätköhän nainen

Etten halua että ottaisit sitä suuhusi. Minusta se on ällöttävää, vaikka kivalta se kai tuntuisi, mutta vain minusta. Mi
      Ikävä
      109
      786
    9. Sinkkujen lapset ja kesäloman pituus

Tuli mieleeni kysyä oletteko huolissanne lasten ja nuorten tulevaisuudesta, tai siitä mitä he nyt joutuvat kokemaan yhte
      Sinkut
      167
      717
    10. Luvattiin työpaikka, mutta mitään ei kuulukaan

Kuinka yleistä tällainen on? Ehdin jo iloita työpaikasta, turhaan, kun mitään ei kuulukaan työnantajasta, joka ilmoitti
      Työn hakeminen
      33
      715
    Aihe