https://keskustelu.suomi24.fi/t/6750204/paljonko-maksaa-vanhuksen-paikka-vanhainkodissa-perkk-
https://www.vauva.fi/keskustelu/2882763/mummoni-paasemassa-viimein-vanhainkotiin-mutta-sinne-pitaa-kaikki-vieda-itse
Perintö meni hoitokoti maksuhin.
Ne vie oikeasti kaikki rahat ne hoitokodit olis pitännyt luopua perinnöstä ja sitten siskot olis sannut anta minulle raha tarvittaessa ei edes minun äidin mies tuota osannut otta huomion että hoitokodit vie kaikki rahat.
Minulla oli silloin edunv joka maksoi hoitokoti maksut.
Lähiomaiset ajatelevat että olen itse törsännyt perintö sen takia ne ei autta minua vaikka olen pulassa.
Sinä luke että jos aasu hoitokodissa niin pitä jättä ainoastan se 4500€ tilille hautajaisia varten muuten hoitokoti vie kaikken että ei sinne tilille mitän 162.000€ kanatta jättä niin kun minä ja sitten jos on vielä edunv eli minut on ryöstetty nyt minä ymmärrän miksi edunv antoi ainoastan sen muutama kymppi vikkoraha eikä ikinä antannut ylimäräistä 20€.
Ja lähiomaiset on kovia tuomitseman kun ne luule että ne rahat on mennyt pikavippehin ja pelehin.
01.10.2010-16.05.2016 115.000€ hoitokotin mennyt.
Ja sen lisäksi saairaseläke aasumistuki ja hoitotuki.
Perintö meni hoitokoti maksuhin.
3
294
Vastaukset
- Anonyymi
Näinhän se on todellakin. Jos on säästöjä tai kiinteää omaisuutta, ne käytetään ensin hoitomaksuihin ja asiakkaalle jätetään vajaa pari sataa euroa kuukaudessa käyttörahaa, Mutta siitäkin voi joutua maksamaan itse vaikkapa lääkkeet.
- Anonyymi
Olen kyllä kuullut, että perintörahoja ei saisi ottaa hoitomaksuihin.
Niin taisi olla yhden sukulaisenkin kohdalla, kun sai perintöä asuessaan hoitokodissa, ei niillä rahoilla tarvinnut laitosmaksuja maksaa.
Kannattaa ottaa tällaisestakin asiasta selvää, jos joku joutuu, tai on hoitokodissa, tai jossain muussa laitoksessa.
Joku lakihan noihinkin on olemassa. - Anonyymi
Jotenkin tuntuu että nyt kirjoitetaan satuja.
Isäni muutti nyt ympärivuorokautiseen palvelutaloon.
Myös äitini oli ympärivuorokautisessa palvelutalossa useita vuosia.
Kummaltakaan ei kajottu omaisuuteen vaan pelkästään tuloihin.
Eli eläkkeet, osingot, korot, vuokrat yms. lasketaan mukaan maksuja määrättäessä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Helena Koivu menettänyt lapsensa. Onko Mikko Koivulla oma laki?
Voiko olla totta että äidiltä viedään lapset ja ei mitään syytä ole edes kerrottu äidille itselleen.?5446786Hannu Pikkarainen ehdottomaan vankeuteen
KKO tuomitsi 1 v 9 kk. Tämä ei ole Hannulle ilon päivä.3202530Pikkunaiselle terkkuja
Olet parasta koko maailmassa! Kaikkein ihmeellisin. Olisitpa täällä. 🧡 harmaasusi3871994- 1271206
- 301138
Kuvataiteilija Johanna Oras lataa mielipiteensä Miina Äkkijyrkästä Farmilla: "Miinahan oli..."
Oho! Johanna Oras ottaa kantaa kollega-Äkkijyrkän Farmi-puuhiin. Farmi Suomi -realityssä koettiin v. 2024 todellinen yl41118- 83956
Kuka on mystinen heppamies?
Nyt tänne vinkkejä siitä kuka on Martinan seurassa viihtyvä hevosmiljonääri. On tullut jo muutamia nimiä esiin keskustel97929Olet vieläkin täällä
Tunnen energiasi. Tunnen että ajattelet minua. En aio koskaan enää ottaa sinuun yhteyttä. Voit ottaa minuun, jos itse h60915- 41802