Uniapnea ja jatkuva flunssa

Anonyymi-ap

Aloitin uniapnean hoidon airsense 11 laitteella. Nenämaski. Aloitus maaliskuu kuluvaa vuotta. Olen käyttänyt kostuttimen kanssa ja ilman. Viikon käytön jälkeen aivan järkyttävän kivulias poskiontelotulehdus. Sain viikon antibioottikuurin. No nyt olen ollut taas viikon päivät kuumeessa ja taas poskiontelotulehdus. 10 pv antibioottikuuri. Josta 4 pv olen syönyt tabletteja. Silti kuume nousee edestakaisin. Posket arat.
Molemmilla kerroilla aivan mahdotonta käyttää kärsää. Minulla on erittäin vaikea uniapnea, olisi siis äärimmäisen tärkeä käyttää laitetta. Näin flunssassa se vaan on todella tuskaa. Hengitys laitteen kanssa sattuu niin että on aivan mahdotonta. Tuntuu kuin keuhkoissa kulkee tuli. Polte on erittäin epämiellyttävä tunne.
Onko täälä muita joilla ollut alkuun vaikeeta? Tahtoisin todellakin käyttää kärsää mutta näitä jatkuvia räkätauteja en kyllä jaksa. Puolentoista kuukauden aikana jo 2 hevoskuuria antibioottia. Viimeisen 12 vuoden aikana en ole tarvinnut kertaakaan flunssaan kuuria. Nyt kuitenkin molemmilla kerroilla crp reilusti koholla.
Todella rasittavaa jos tämä c-pap laitteen käyttö on tälläistä helvetillistä tuskaa ja jatkuvaa poskiontelotulehdusta jatkuvasti.
Mitä mun pitää tehdä että tervehdyn ja pystyisin käyttää laitetta normaalisti? Apua!

5

4158

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Cpap-laite ongelmia on toisilla. Itselläni myös pahoja selkäsärkyjä jotka jatkuneet yli 7kk ja loppuivat kun tauotin cpapin käytön. Nyt aion kokeilla uniapnea kiskoa.

• Anonyymi

Käytössä yli 4 vuotta. Tänä talvena -23 -24, mahdotonta niistämistä, kirkasta limaa jatkuvasti, kunnes otin kostuttimen käyttöön ja kokeilin uutta nenäsumutetta Mommox, siihen loppui jatkuva niistäminen. Lääkäriltä vielä resepti, niin saa kelakorvauksen sumutteesta.

• Anonyymi

Hirveetä pask..a tuo mommox ..... kuivattaa vaan nenän limakalvot verille ja siten lisää eritteen muodostusta .

• Anonyymi

Itseäni kutittaa kurkusta jatkuvasti ja pitää yskiä. Tuntuu että yskänkutitus pahenee kun laitan kokomaskin päälle, vaikka kostutinta käytänkin. Ei tule nukkkumisesta mitään kun pitää parin minsan välein yskiä ja repiä maskia pois sekä juoda tilkka vettä.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. En minä kyllä enää odota sinua

Olet siellä sen harmaan kanssa. Niin, annoit minun nähdä lämpimät tunteesi siitä huolimatta. Se merkitsi kyllä paljon. O
      Ikävä
      49
      2478
    2. Kehutaan vaihteeksi Perussuomalaisia

Perussuomalaiset ovat olleet melkoisen lokakampanjoinnin kohteena, vaikka ovat saaneet paljon hyvää aikaiseksi. Nyt on
      Maailman menoa
      60
      2228
    3. Niin surullinen

onnettomuus taas. Voimia ihan kaikille läheisille,kavereille ja kouluun 🙏
      Lapua
      49
      2035
    4. Joka kolmas työtön on työkyvytön

Viime vuonna työnhakuvelvoitteen ulkopuolella oli noin kolmannes työttömistä työnhakijoista. Huhheijaa, mihin suomalais
      Maailman menoa
      210
      1738
    5. Jos joku luulee että kaikki käy

Sanon vain tämän. Minun kanssani ei neuvotella. Minun kanssani eletään tasavertaisesti. Jos se on liikaa, niin ovi rinn
      Ikävä
      68
      1650
    6. Paloautoko se oli kolarissa Juntusrannan risteyksessä?

Oli kuva paloautosta nettijutussa.
      Suomussalmi
      20
      1610
    7. Sakin hivutus - ilmiö

Miten tuollainen tuollainen ilmiö kuin ”sakin hivutus” syntyy? Mitä syitä ilmiön syntymiseen tarvitaan? Onko sakissa jok
      80 plus
      89
      1437
    8. Roiskeläpät takaisin niin alkaa lasit kestämään

"Tuulilaseja hajottava talvi-ilmiö on ehkä ratkennut" Tämän päivän autoissa kun on esimerkiksi vanhempaa autokalustoa s
      Yleistä autoilusta
      15
      1419
    9. Ei ole rohkeutta tulla jututtamaan

Voidaan me nähdä ja tervehtiä, sitäkin harvoin, mutta iso kynnys on edes mennä lähelle ja kysyä kuulumisia. Ymmärrät var
      Tunteet
      12
      1370
    10. Julkinen saunatilanne Haapavedellä, tämä on täyttä paskaa!

Eilen Haapaveden uimahallin saunassa koettu tilanne oli täysin käsittämätöntä ja helvetin järkyttävää. Ladyboy harjoitti
      Haapavesi
      19
      1354
    Aihe