Aloitin uniapnean hoidon airsense 11 laitteella. Nenämaski. Aloitus maaliskuu kuluvaa vuotta. Olen käyttänyt kostuttimen kanssa ja ilman. Viikon käytön jälkeen aivan järkyttävän kivulias poskiontelotulehdus. Sain viikon antibioottikuurin. No nyt olen ollut taas viikon päivät kuumeessa ja taas poskiontelotulehdus. 10 pv antibioottikuuri. Josta 4 pv olen syönyt tabletteja. Silti kuume nousee edestakaisin. Posket arat.
Molemmilla kerroilla aivan mahdotonta käyttää kärsää. Minulla on erittäin vaikea uniapnea, olisi siis äärimmäisen tärkeä käyttää laitetta. Näin flunssassa se vaan on todella tuskaa. Hengitys laitteen kanssa sattuu niin että on aivan mahdotonta. Tuntuu kuin keuhkoissa kulkee tuli. Polte on erittäin epämiellyttävä tunne.
Onko täälä muita joilla ollut alkuun vaikeeta? Tahtoisin todellakin käyttää kärsää mutta näitä jatkuvia räkätauteja en kyllä jaksa. Puolentoista kuukauden aikana jo 2 hevoskuuria antibioottia. Viimeisen 12 vuoden aikana en ole tarvinnut kertaakaan flunssaan kuuria. Nyt kuitenkin molemmilla kerroilla crp reilusti koholla.
Todella rasittavaa jos tämä c-pap laitteen käyttö on tälläistä helvetillistä tuskaa ja jatkuvaa poskiontelotulehdusta jatkuvasti.
Mitä mun pitää tehdä että tervehdyn ja pystyisin käyttää laitetta normaalisti? Apua!
Uniapnea ja jatkuva flunssa
5
4574
Vastaukset
- Anonyymi
Cpap-laite ongelmia on toisilla. Itselläni myös pahoja selkäsärkyjä jotka jatkuneet yli 7kk ja loppuivat kun tauotin cpapin käytön. Nyt aion kokeilla uniapnea kiskoa.
- Anonyymi
Käytössä yli 4 vuotta. Tänä talvena -23 -24, mahdotonta niistämistä, kirkasta limaa jatkuvasti, kunnes otin kostuttimen käyttöön ja kokeilin uutta nenäsumutetta Mommox, siihen loppui jatkuva niistäminen. Lääkäriltä vielä resepti, niin saa kelakorvauksen sumutteesta.
- Anonyymi
Hirveetä pask..a tuo mommox ..... kuivattaa vaan nenän limakalvot verille ja siten lisää eritteen muodostusta .
- Anonyymi
Itseäni kutittaa kurkusta jatkuvasti ja pitää yskiä. Tuntuu että yskänkutitus pahenee kun laitan kokomaskin päälle, vaikka kostutinta käytänkin. Ei tule nukkkumisesta mitään kun pitää parin minsan välein yskiä ja repiä maskia pois sekä juoda tilkka vettä.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikka: 3 euron bensa, Ruotsi: bensavero jopa alle EU-minimin
Eipä vaan suomalainen autoilija saa kaikkien rakastamalta Riikalta sympatiaa. Ruotsissa on eri meininki, siellä diskutee632172Riikka runnoo: datakeskuksille tulee UUSI yritystuki
"Suomen valtio erikseen tukee esimerkiksi kryptovaluuttaan tai aikuisviihteeseen tai muuhun keskittyviä datakeskuksia."61826Miten kestätte tyhmiä?
Miten usein turhaudutte tai suututte ihmisiin, joilla on matala älykkyys? Minulla tätä tapahtuu useita kertoja viikossa2381334En kerro nimeäsi nainen
Sillä olet nyt salaisuus jota kannan sydämessäni. Tämä mitä tunnen ja kuinka sinuun vahvasti ihastuin on jo niin erikoin71970Lahkojen uudestikasteille ei pitä mennä
Sananl. 22:3 Mielevä näkee vaaran ja kätkeytyy, mutta yksinkertaiset käyvät kohti ja saavat vahingon.88960Miksi naisen pitäisi maksaa 50/50
Vuokrasta miehelle? Eikö se ole miehelle lahja, ja aarre, jos nainen suostuu muuttamaan kanssasi asumaan?187926Minkä arvosanan 4-10 annat Susanna Laineelle Farmi-juontajana?
Susanna Laine vetää Farmi Suomi -realityä. Minkä arvosanan 4-10 annat Suskille juontohommista? Suosikkijuontaja teki21905Onko se liikaa pyydetty
Voisitko sinä mies kerätä rohkeutta ja ottaa yhteyttä? Minä en jaksa tätä enää. On niin ikävä sinua. Minä niin haluaisin39750- 19746
Jos joku kertoisi ihastuneensa sinuun
mutta sinua ei voisi vähempää kiinnostaa, niin vastaisitko silti ystävällisesti?93719