Aloitin uniapnean hoidon airsense 11 laitteella. Nenämaski. Aloitus maaliskuu kuluvaa vuotta. Olen käyttänyt kostuttimen kanssa ja ilman. Viikon käytön jälkeen aivan järkyttävän kivulias poskiontelotulehdus. Sain viikon antibioottikuurin. No nyt olen ollut taas viikon päivät kuumeessa ja taas poskiontelotulehdus. 10 pv antibioottikuuri. Josta 4 pv olen syönyt tabletteja. Silti kuume nousee edestakaisin. Posket arat.
Molemmilla kerroilla aivan mahdotonta käyttää kärsää. Minulla on erittäin vaikea uniapnea, olisi siis äärimmäisen tärkeä käyttää laitetta. Näin flunssassa se vaan on todella tuskaa. Hengitys laitteen kanssa sattuu niin että on aivan mahdotonta. Tuntuu kuin keuhkoissa kulkee tuli. Polte on erittäin epämiellyttävä tunne.
Onko täälä muita joilla ollut alkuun vaikeeta? Tahtoisin todellakin käyttää kärsää mutta näitä jatkuvia räkätauteja en kyllä jaksa. Puolentoista kuukauden aikana jo 2 hevoskuuria antibioottia. Viimeisen 12 vuoden aikana en ole tarvinnut kertaakaan flunssaan kuuria. Nyt kuitenkin molemmilla kerroilla crp reilusti koholla.
Todella rasittavaa jos tämä c-pap laitteen käyttö on tälläistä helvetillistä tuskaa ja jatkuvaa poskiontelotulehdusta jatkuvasti.
Mitä mun pitää tehdä että tervehdyn ja pystyisin käyttää laitetta normaalisti? Apua!
Uniapnea ja jatkuva flunssa
5
4249
Vastaukset
- Anonyymi
Cpap-laite ongelmia on toisilla. Itselläni myös pahoja selkäsärkyjä jotka jatkuneet yli 7kk ja loppuivat kun tauotin cpapin käytön. Nyt aion kokeilla uniapnea kiskoa.
- Anonyymi
Käytössä yli 4 vuotta. Tänä talvena -23 -24, mahdotonta niistämistä, kirkasta limaa jatkuvasti, kunnes otin kostuttimen käyttöön ja kokeilin uutta nenäsumutetta Mommox, siihen loppui jatkuva niistäminen. Lääkäriltä vielä resepti, niin saa kelakorvauksen sumutteesta.
- Anonyymi
Hirveetä pask..a tuo mommox ..... kuivattaa vaan nenän limakalvot verille ja siten lisää eritteen muodostusta .
- Anonyymi
Itseäni kutittaa kurkusta jatkuvasti ja pitää yskiä. Tuntuu että yskänkutitus pahenee kun laitan kokomaskin päälle, vaikka kostutinta käytänkin. Ei tule nukkkumisesta mitään kun pitää parin minsan välein yskiä ja repiä maskia pois sekä juoda tilkka vettä.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nainen kokki autossa kammottavan kuoleman sähköauto-Teslan syttyessä tuleen.
https://www.is.fi/autot/art-2000011652873.html Näin vaarallisia sähköautopalot voivat olla.755023Persuja ei aluevaltuustoissa näy
Ei tunnu persuja paljon paikalliset asiat kiinnostavan, vaan ainoastaan ulkomaalaiset, joku Israel ja Trumpin fanitus.163403Päivän Riikka: Uudenkaupungin autotehdas hiljeni
Näin ne 100 000 uutta pysyvää ei-tempputyötä yksityiselle sektorille tämän hallituksen ansiosta syntyy. Työntekijöille j242710Kerro kaivattusi nimi tai nimikirjaimet
🌠 Tähdenlento! Kirjoittamalla kaivattusi nimen tai nimikirjaimet tähän, saattaa toiveesi toteutua.581760- 471576
Tämmönen höpsö
Höpönassu mä olen. En mikään erikoinen…hölötän välillä ihan levottomia. Tykkäisit varmasti jos olisin siellä sun vieress441346- 941342
Alkuvuodesta poistuu työttömyyskorvaus kaikilta joilla on säästössä rahaa
Tippuu korvaukselta iso määrä työttömiä.2351243Hiljaisuus
Tarkoittaa välinpitämättömyyttä, henkistä väkivaltaa ja kiusaamista. Olet valinnut hiljaisuuden.711025IS Viikonloppu 29.-30.11.2025
Antti Skytältä 3-tasoinen ristikko. Pääkuvassa on harhauttava elementti, mikä saattaa hidastaa myös muiden kuin minun ra54912