Neoroleptien tuhoamat aivot

Anonyymi-ap

Voisikohan joku asiantuntija kertoa, miten saa neuroleptien tuhoamat aivot edes jotenkuten toimimaan? Miten niiden paranemista voi edistää edes vähän?

63

1038

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Olen psyykenlääkkeistä harmia saanut, ja sitä yrittänyt parannella.

Tutustu ilmiöön neuroplastisuus ja neurogeneesi. Terveelliset elintavat tukee aivoterveyttä ja näitä.

Jos pitäisi jotain vinkkejä sulle antaa niin ajattele asia näin.
      Joka päivä rakennat aivojasi uudelleen sillä miten elät, miten olet aktiivinen ja niin päin pois. Uusia hermoyhteyksiä syntyy. Jos passivoidut, aivosikin passivoituu. Yritä säilyttää toivoa.

Luota kehosi kykyyn korjata vahinkoa kun vastaat sen luonnollisiin tarpeisiin jotka on palautettavissa hyvin yksinkertaisiin asioihin
      1. Lisää fyysistä aktiivisuutta päivään huomioiden lepo ja palautuminen
      Jo kävely on hyvä https://www.aivoliitto.fi/aivoterveys-lehti/artikkelit/kahdeksan-faktaa-kavelyn-terveyshyodyista/#6246ba71
      https://yle.fi/aihe/artikkeli/2017/08/26/tama-ylivoimaisesti-paras-keino-pitaa-aivot-nuorena-unohda-sudokut-ja
      2. Hallitse stressiä
      https://www.aivoliitto.fi/aivoterveys/artikkelit/vagushermot-isossa-roolissa-stressinhallinnassa/#6246ba71
      https://youtu.be/oxxnk1PUoYM
      3. Saa valoa, kehossamme kaikki tapahtuu rytmissä jota valo säätelee. Saat d-vitamiinia auringonvalosta ja se on suositeltu lisäravinne Suomen leveysasteilla. Vältä illalla ennen nukahtaessa sinistä valoa joka blokkaa melatoniintuotantoa. Aamulla valo potkaisee päivän käyntiin ja on hyödyllistä https://www.duodecimlehti.fi/duo95372
      4. Nuku riittävästi. Noudata päivärytmiä. Unen merkityksestä voi lukea esim kirjasta Miksi nukumme-unen voima(Matthew Walker).
      5. Haasta aivojasi. Ihan yksinkertaiset asiat voi auttaa aivoja toimimaan tehokkaammin kun teet niitä säännöllisesti. Laittele ruokaa, tee kauppalistoja, käy kaupassa ja älä katso kauppalistaa vaan muistele mitä piti ostaa. Lue, täytä ristikkoja, jutustele ystävän kanssa .jne. Anna aivoille haastetta. Lisää haasteen määrää asteittain.
      6. Anna aivoille lepoa välillä kaikesta informaatiotulvasta. Tylsyys on ok. https://seura.fi/ilmiot/tiede-ja-luonto/tee-hyvaa-aivoille-alaka-tee-mitaan/
      7. Syö terveellisesti ja riittävästi ravintoaineita saaden.
      https://www.aivoliitto.fi/aivoterveys/ruoka/aivot-rakastavat-varikasta-ruokaa#6246ba71
      https://www.aivoliitto.fi/aivoterveys/mieli/suolisto-toiset-aivomme
      Ruokavaliosi ravintoaineiden saantia voit tarkastella täällä:
      https://fineli.fi/fineli/fi/ruokapaivakirja

Et voi odottaa että aivosi toimivat hyvin jos et syö terveellisesti tai liiku
      8. Mikäli vieroittaudut neurolepteistä tee se pienin askelin pikkupudotuksin pitkällä aikavälillä (suhteuttarn käyttöaikaan) itsehoitoa tehden, apua saa esim. surviving antidepressants. Pienennä annosvähennyiäksiä lopussa
      Näin ehkäiset että olet neurolepteillä taas pian

Toipuminen lääkeharmeista voi kestää kuukausia, vuosia. Vaikket saavuta täysin samaa mitä sinulla oli joskus,voit edistyä merkittävästi

• Anonyymi

Kannattaa myös tutustua siihen miten buustata BNDF tasoja.

Sinun kehosi parantaa tuhoa kun annat sille oikeat olosuhteet.

• Anonyymi

🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑

🍒 ­N­­­y­­­m­­­f­­­o­m­­­a­­a­n­­­i -> https://ye.pe/finngirl21#17846097N

🔞❤️💋❤️💋❤️🔞💋❤️💋❤️💋🔞

• Anonyymi

On nuo neuroleptit minunkin aivoihini jälkensä jättäneet, mutta onneksi on edes jotain vielä jäljelläkin.
      Näillä on mentävä, mitä vielä on, kun ei enempään kykene. Totuus on vain hyväksyttävä, niin on helpompi olla.

• Anonyymi

Miksi ylipätään olette suostuneet käyttään neuroleptejä vapaaehtoisesti?
      Ite lopetin heti kun pakkohoito loppu.Haittavaikutukset oli niin karseet että oli pakko alkaa ajatteeleen järkevästi.Ja siinä oli oikeesti järkee.

• Anonyymi

Ei käytetty vapaaehtoisesti, vaan olin niin sinisilmäinen, että niitä vähennettiin neljän kuukauden välein. Kun oli enää tietty määrä jäljellä, odotin, että sekin lopetaan lääkärin avustuksella. Mutta järkytys oli kauhea, kun sanottiin, että se on loppuelämän. Mutta koukkuun jääminen oli tapahtunut. Niillä ”hoidettiin” kaksi vuotta minua, ja iloisesti vain todettiin, että se on sinulle sopiva annos loppuelämäksi. Voin sanoa rehellisesti, että neuroleptit ovat tuhonneet koko terveyteni ja elämäni. Olen taistellut vuodesta toiseen irti niistä. Mutta kova huume kun on, niin arvata voi, että irti pääsy on lähes mahdotonta. Js elämänlaatu on ollut nollan alapuolella. Olen ollut elävä ruumis kauan.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei käytetty vapaaehtoisesti, vaan olin niin sinisilmäinen, että niitä vähennettiin neljän kuukauden välein. Kun oli enää tietty määrä jäljellä, odotin, että sekin lopetaan lääkärin avustuksella. Mutta järkytys oli kauhea, kun sanottiin, että se on loppuelämän. Mutta koukkuun jääminen oli tapahtunut. Niillä ”hoidettiin” kaksi vuotta minua, ja iloisesti vain todettiin, että se on sinulle sopiva annos loppuelämäksi. Voin sanoa rehellisesti, että neuroleptit ovat tuhonneet koko terveyteni ja elämäni. Olen taistellut vuodesta toiseen irti niistä. Mutta kova huume kun on, niin arvata voi, että irti pääsy on lähes mahdotonta. Js elämänlaatu on ollut nollan alapuolella. Olen ollut elävä ruumis kauan.

Kyllä minuakin peloteltiin kaikilla kummalisilla asioilla jos lopetan lääkityksen omin neuvoin.
        Mutta mitään niistä ei koskaan tapahtunut.

• Anonyymi

Öh, pakko kommentoida tähän ite pitkävaikutteista Seroquelin 200 milligramman annostuksella käyttäneenä, että ei se ainakaan mua ole estänyt ajattelemasta järkevästi........😉🙂
        Mulla todettiin skitsoaffektiivinen häiriö aiemmin ja joskus tuntuu, että en erota todellisuutta fiktiosta - pelottavaa, joten siks käytän ja siks, ku oon siihen koukussa ja en saa unta ilman sitä........ 😐☹️
        Illalla menee Seroquel Prolong ja aamulla Sepram ja huomaan, että jos mulla on vaikka aamulääkkeet loppu, ni mun pinna on kireällä ja mieliala kiukkuinen - mulla tulee kiukun tunteet yleensä niin voimakkaina, että mä voisin samalla itkeä pirauttaa, meneekö hormonien hyrräyksen piikkiin naisella, ken tietää.......? 😶😁
        Ite ainaki pystyn ajattelemaan järkevästi ja tuntemaan normaalisti, muita
        psyyken lääkkeitä en kyllä alkais enää käytetään, jos ei oma sairauden tila sitä ehdottomasti vaadi....... 😐😏
        Oon ollu yhesti pakkohoidossa - itsetuhoinen olin aiemmin 6 vuotta masennuksen, huonon itsetunnon, vaikeiden kotiolojen ja kiusaamisen takia ja itsetunnon kanssa kamppailen edelleenki........Mutta kukapa ei välillä.......
        Itsetunto on tällä hetkellä kohtalainen ja kaikki ihmiset, jotka sitä koittaa lytätä, heivaan pois
        mun elämästä, koska sellaset ihmiset ei tee kenellekään hyvää.......
        Pönkittävät yleensä vaan omaa egoaan muiden kustannuksella........ Pää pystyyn ja
        jos haluaa jonku lääkityksen lopettaa omin päin, on oikeus niin tehdä, mutta kannattaa varautua myös vieroitusoireisiin ja siihen, että joillakin vointi huononee - huom. ei kaikilla, joillakin.......

• Anonyymi

Koska kaikki muut hoitokeinot oli jo käyty läpi. Niin miksi ei nyt kokeilla sitten sitä viimeistä vaihtoehtoa?

• Anonyymi

Olen joskus miettinyt tuota niin sanottua vapaaehtoisuutta.
        Jo nuorella iällä päihteillä tuhoamani aivot olivat vastaanottavaiset saadessaan lisänä vielä erilaisia psyyken lääkkeitä, olihan tarkoituksenani saada itseni vain enemmän ja enemmän sekaisin.
        Voisin väittää, että taisi tuo omasta vapaasta tahdosta ainakin osittain johtua, tosin se ei olisi ollut mahdollista ilman lääkäreiden kirjoittamia reseptejä.
        Ainakin onnistui monien vuosien menettäminen, toivo ja mahdollisuus parempaan elämään.
        Vapaaehtoisesti ja omasta päätöksestä pääsin loppujen lopuksi lääkkeistä ja kaikesta muusta eroon.
        Ja edelleen on onneksi toivoa, vaikkei enää paljon mahdollisuuksia tässä elämässä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Öh, pakko kommentoida tähän ite pitkävaikutteista Seroquelin 200 milligramman annostuksella käyttäneenä, että ei se ainakaan mua ole estänyt ajattelemasta järkevästi........😉🙂
        Mulla todettiin skitsoaffektiivinen häiriö aiemmin ja joskus tuntuu, että en erota todellisuutta fiktiosta - pelottavaa, joten siks käytän ja siks, ku oon siihen koukussa ja en saa unta ilman sitä........ 😐☹️
        Illalla menee Seroquel Prolong ja aamulla Sepram ja huomaan, että jos mulla on vaikka aamulääkkeet loppu, ni mun pinna on kireällä ja mieliala kiukkuinen - mulla tulee kiukun tunteet yleensä niin voimakkaina, että mä voisin samalla itkeä pirauttaa, meneekö hormonien hyrräyksen piikkiin naisella, ken tietää.......? 😶😁
        Ite ainaki pystyn ajattelemaan järkevästi ja tuntemaan normaalisti, muita
        psyyken lääkkeitä en kyllä alkais enää käytetään, jos ei oma sairauden tila sitä ehdottomasti vaadi....... 😐😏
        Oon ollu yhesti pakkohoidossa - itsetuhoinen olin aiemmin 6 vuotta masennuksen, huonon itsetunnon, vaikeiden kotiolojen ja kiusaamisen takia ja itsetunnon kanssa kamppailen edelleenki........Mutta kukapa ei välillä.......
        Itsetunto on tällä hetkellä kohtalainen ja kaikki ihmiset, jotka sitä koittaa lytätä, heivaan pois
        mun elämästä, koska sellaset ihmiset ei tee kenellekään hyvää.......
        Pönkittävät yleensä vaan omaa egoaan muiden kustannuksella........ Pää pystyyn ja
        jos haluaa jonku lääkityksen lopettaa omin päin, on oikeus niin tehdä, mutta kannattaa varautua myös vieroitusoireisiin ja siihen, että joillakin vointi huononee - huom. ei kaikilla, joillakin.......

Mitä jos vain hyväksyisit itsesi ja antaisit ajatustesi tulla? Jos ei ole vaarana itsensä tai muiden vahingoittaminen miksi vetää lääkkeitä vain ehkäistäkseen vieroitusoireita tai ettei tarvitsisi kohdata silmästä silmään pelottavia ajatuksiaan? Ajatukset voivat järkyttää ja ahdistaa mutta ne ovat kuitenkin sinun omia ajatuksiasi.. mitä jos opettelisit käsittelemään niitä. Omaa psyykettään voi vahvistaa, se vaatii tahdonvoimaa ja paljon apua on tukiverkosta. Surullista, että olemassa on valtavasti ihmisiä, joilta puuttuu välittävien ystävien tuoma apu ja turva. Mutta, ei se kuitenkaan sulje pois henkisen kasvun ja itseensä tutustumisen mahdollisuutta. Anna itsellesi mahdollisuus.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kyllähän se on itse sairaus joka tuhoaa , mutta aina pitää hakea syntipukki jostain muualta .näinhän se on näiden sairauksien kanssa. Niin moni joka syö näitä lääkkeitä puhuu kyllä niistä ihan toisin sanoin kun aloittaja. Heillä on koko elämän ajaksi lääkitys sairauteensa .
        Joten yksittäisiä kokemuksia ei voi verrata toisten kokemuksiin .maailmassa on niin monta sataa ihmistä jotka elävät ihan normaalia elämää lääkityksensä kanssa, joten vertailut eivät aina sano totuutta asioista.
        Joka asialla on kaksi puolta

• Anonyymi

Onko niistä aivoista otettu joku koepala, että tiedetään, että se on nimenomaan ketipinorin aiheuttamaa?

• Anonyymi

Korjaan neuroleptin...

• Anonyymi

Risperidon aiheuttaa kaikkein pahimmat aivotuhot.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Risperidon aiheuttaa kaikkein pahimmat aivotuhot.

Minullekin määrättiin aikoinaan Risperidonia. Nielun lihakset lamaantuivat ja kävelykyky katosi. Vähän myöhemmin tunnepuoli ja elämä katosivat kokonaan. En enää koskaan ollut se ihminen, joka aiemmin olin.

Itselleni on aikoinaan määrätty lukemattomia määriä niin masennus, kuin neuroleptilääkkeitä. Koko hyvinvointi, terveys ja elämä on pilattu ja tuhottu. Harkitsen sen, ja totaalisen väsymyksen takia itsemurhaa joka päivä.

Psykiatrit ovat pelkkiä nat*eja, välipitämättömiä ja tunteettomia pas*iaisia.

Älkää ihmeessä ikinä luottako heihin, ja mt-alalla toimiviin. Ja älkää ikinä käyttäkö niitä "palveluita". Siis, jos haluatte säilyttää terveytenne ja olla onnellisia.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Minullekin määrättiin aikoinaan Risperidonia. Nielun lihakset lamaantuivat ja kävelykyky katosi. Vähän myöhemmin tunnepuoli ja elämä katosivat kokonaan. En enää koskaan ollut se ihminen, joka aiemmin olin.

Itselleni on aikoinaan määrätty lukemattomia määriä niin masennus, kuin neuroleptilääkkeitä. Koko hyvinvointi, terveys ja elämä on pilattu ja tuhottu. Harkitsen sen, ja totaalisen väsymyksen takia itsemurhaa joka päivä.

Psykiatrit ovat pelkkiä nat*eja, välipitämättömiä ja tunteettomia pas*iaisia.

Älkää ihmeessä ikinä luottako heihin, ja mt-alalla toimiviin. Ja älkää ikinä käyttäkö niitä "palveluita". Siis, jos haluatte säilyttää terveytenne ja olla onnellisia.

Huom! Älä puhu kaikkien puolesta! Täällä on niitäkin, jotka ovat oikeasti saaneet ammattitaitoista hyvää palvelua psykiatreilta. Jos siellä on joku huono psykiatri, sen saa jättää. myös meitä on, joilla lääkitys on auttanut, eikä juuri ole sivuvaikutuksia tullut. Voi sanoa jo monen kymmenen vuoden jälkeen : Ei sivuvaikutuksia.

• Anonyymi

Tätä tietoa on turha kysyä täältä.
      Jos täälä joku antaa pätevää tietoa se tullaan poistamaan sääntojen vastaisena viestinä.

• Anonyymi

Tämä on juuri oikea paikka kysyä tätä, koska täälllä vastauksella ei ole väliä, vaan kysymyksellä.

• Anonyymi
      • Anonyymi

Masennus ei tuhoa aivoja kuten antipsykootit ym. Psykiatrian propagandaa jolla oikeuttavat aivojen käyttöä muovailuvahana.

Toovon niille ketkä nää pillerit kehitteli jokaisen kamalan epäihmismäisen olon kokemista mitä aiheuttivat potilaille kun ne vieroittautuu ja kärsii haittoja niiden hirveistä myrkyistä. Toivon että elämänsä aikana karma opetti jos ei ole enää hengissä! Ja jokaiselle lääkehaittoja vähättelevälle lääkärinkuvatukselle kokemusta esim vieroitusoireista ja akatisiasta

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Masennus ei tuhoa aivoja kuten antipsykootit ym. Psykiatrian propagandaa jolla oikeuttavat aivojen käyttöä muovailuvahana.

Toovon niille ketkä nää pillerit kehitteli jokaisen kamalan epäihmismäisen olon kokemista mitä aiheuttivat potilaille kun ne vieroittautuu ja kärsii haittoja niiden hirveistä myrkyistä. Toivon että elämänsä aikana karma opetti jos ei ole enää hengissä! Ja jokaiselle lääkehaittoja vähättelevälle lääkärinkuvatukselle kokemusta esim vieroitusoireista ja akatisiasta

Omakohtaista. Ja kemiallista kastraatiota.

Oppii kummasti kun kokee itte

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Pitkäaikainen tai vaikea masennus näkyy aivoissa sen verran hyvin, että kannattaa ihan googletaa, ennen kuin menee tekemään itsestään taas pellen.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Pitkäaikainen tai vaikea masennus näkyy aivoissa sen verran hyvin, että kannattaa ihan googletaa, ennen kuin menee tekemään itsestään taas pellen.

Ei mulla ainakaan pään kuvauksissa näkynyt mitään poikkeavaa vaikka vaikea masennus kesti reilu toistavuotta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Masennukseen niputetaan varmaan niin paljon asioita ja se on niin heterogeeninen ja reliabiliteetiltaan heikko sairaus että noihin masennusaivokuvauksiin voi suhtautua varauksella.
        Kuinka moni vetänyt erilaisia aineita ja psykiatrian lääkkeitä ennen noita kuvauksia. Joillakin voi olla vaikka diagnosoimaton aivovaurio tai jonkun tilan aiheuttamia muutoksia aivoissa jotka on se mun ennen kanaa esim long covid. Siitä sitten seuraa masennuksen oireita. Varmaan diagnosoimaton lievä aivovammakin varmaan voi aiheuttaa tuollaista.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Masennukseen niputetaan varmaan niin paljon asioita ja se on niin heterogeeninen ja reliabiliteetiltaan heikko sairaus että noihin masennusaivokuvauksiin voi suhtautua varauksella.
        Kuinka moni vetänyt erilaisia aineita ja psykiatrian lääkkeitä ennen noita kuvauksia. Joillakin voi olla vaikka diagnosoimaton aivovaurio tai jonkun tilan aiheuttamia muutoksia aivoissa jotka on se mun ennen kanaa esim long covid. Siitä sitten seuraa masennuksen oireita. Varmaan diagnosoimaton lievä aivovammakin varmaan voi aiheuttaa tuollaista.

Ja jos masennus ja stressi lahottaisikin aivoja niin lähtisin ratkomaan sitä jollain muulla kuin psykiatrian neurotoksisella aineella.
        BNDF:ää ja neuroplastisuutta ja neurogeneesiä kun voi buustara luonnollisesti.

Olen satavarma että psykiatrian aivot vahingoittaa kehoa ja aivoja. Mitä enemmän ja pitempään, sen pahempi

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ja jos masennus ja stressi lahottaisikin aivoja niin lähtisin ratkomaan sitä jollain muulla kuin psykiatrian neurotoksisella aineella.
        BNDF:ää ja neuroplastisuutta ja neurogeneesiä kun voi buustara luonnollisesti.

Olen satavarma että psykiatrian aivot vahingoittaa kehoa ja aivoja. Mitä enemmän ja pitempään, sen pahempi

Psykiatrian lääkkeet*. :)

Psykiatrian aineet ei
        1. Tue suoliston terveyttä
        2. Tue terveyttä kokonaisvaltaisesti miten terveyttä pitää tukea jos haluaa että aivotkin toimii hyvin esim riittävä uni, fyysinen liikunta, lepo, auringonvalo ja valon saanti, kunnon ruokavalio, autonomisen hermoston balanssi ja oikean rasitusikkunan löytäminen että keho palautuu. Näitä kun laitat elämääsi aivojesi toiminta kohenee
        3. hoida syitä taustalla eikä anna elämään merkityksellisyyträ,ratko traumoja kantavasti, ratkaise huonoja masennusta ylläpitäviä elämäntilanteita
        4. Tee työtä puolestasi. Terapia ja uuden oppiminen rakentaa uusia hermoyhteyksiä. Jos olet tunteet lamattuna miten sinä aiot terapiassa edistyä?

Psykiatrian aineet voi

1. sotkea unen arkkitehtuurin, tuhota unet vieroituksessa tai haittana, lihottaa, viedä loputkin ilot kun tuhoaa seksuaalisen puolen, aiheuttaa haittoja ja viekkareita jotka nostaa stressitilat tappiin luonnottoman paljon ja pitempikestoiseksi ajaksi mihin kehosi on tottunut ja voi masentaa, ja haitata aivoterveyttä, saada päässäsi napsumaan sähköiskuja, aiheuttaa muira fyysisiä haittoja esim akatisian tai altistaa diabetekselle jotka tuhoaa elämänlaatuasi, kenties altistaa dementialle sun muulle, sotkea autonomisen hermoston balanssisi.
        2.Ne ei tue suoliston hyvinvointia

Masennus ei lahota aivojasi niin etteikö siitä tilasta pysty asteittain aivojensa toimintaa kohentamaan. Ellei masennuksen taustalla ole joku diagnosoimaton isompi ongelma. Psykiatria aina muistaa sanoa että neuroplastisuus kohenee aineissa ja jadajada. Voi kuule, aivot on ilmankin neuroplastiset. Me pystymme oppimaan uutta, saamaan hyvää mielialaa muutoksista.

Milloin emme pysty yhtä hyvin? Kun olemme hajottaneet päätämme esim itsemmw psykiatrian aineilla. Ja silloinkin pystyy tekemään paljon.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Masennus ja skitsofrenia on kaksi eri asiaa, ja moni sotkee ne keskenään
        Jokainen ihminen kokee masennuksen elämänsä aikana pari kertaa ja paranee siitä ajan kanssa. Skitsofrenia taas on tila missä tarvitaan lääkitys . Ja sitten muutamat kritisöivät lääkitystä koska eivät ymmärrä sen tarpeellisuutta joissakin sairaustiloissa.
        Monen vakiokommentti on että ” en ole hullu ja en syö hullun lääkkeitä” siis näin yksinkertaisia kommentteja kuulee joiltakin potilailta .
        Joten pelko ” hulluudesta” on kovempi kun auttavat lääkkeet.
        Niin että vielä on tieto näistäkin asioista lapsen kengissä,monen kohdalla.
        Sairaudelleen ei kukaan voi mitään, mutta paratumiselle voi antaa tilaa ja unohtaa omat ennakkoluulonsa

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Masennus ja skitsofrenia on kaksi eri asiaa, ja moni sotkee ne keskenään
        Jokainen ihminen kokee masennuksen elämänsä aikana pari kertaa ja paranee siitä ajan kanssa. Skitsofrenia taas on tila missä tarvitaan lääkitys . Ja sitten muutamat kritisöivät lääkitystä koska eivät ymmärrä sen tarpeellisuutta joissakin sairaustiloissa.
        Monen vakiokommentti on että ” en ole hullu ja en syö hullun lääkkeitä” siis näin yksinkertaisia kommentteja kuulee joiltakin potilailta .
        Joten pelko ” hulluudesta” on kovempi kun auttavat lääkkeet.
        Niin että vielä on tieto näistäkin asioista lapsen kengissä,monen kohdalla.
        Sairaudelleen ei kukaan voi mitään, mutta paratumiselle voi antaa tilaa ja unohtaa omat ennakkoluulonsa

Skitsofreenikkokin voi olla masentunut, mutta valitettvan usein tuntuu olevan se tarve petkuttaa itseään, että väitetään olevan vain masentunut, vaikka taustalla jyllää ihan joku muu.

• Anonyymi

Ginko biloba uute, reishi, psilosybiini jne.

• Anonyymi

Mulla on koe käytössä pqq ravintolisä.Pitäs buustata aivoterveyttä.

• Anonyymi

Lion's Mane ja Q10

• Anonyymi

Psykiatria on pahin pahoinpitelijä koska yleensä voit haastaa sinulle vammoja aiheuttaneen oikeuteen. Sinua ei uskota että tuo pseudotiede on tehnyt sinulle edes harmia. Oikea hyvinvointi ei lähde mistään kehon kemiallisesta sotkemisesta vaan kehon optimaalisesta tukemisesta kunnon rakennuspalikoilla. Nuo aineet ei edes hoida suolistoa. Ne on toksisia aineita jotka on tehty tunkeutumaan veriaivoesteen läpi ja tekemään aivoissa muutoksia. Tosi viisas tapa ratkoa tunne-elämän ongelmia. Randomilla kuin ampua rynkyllä pitkin peltoa.

• Anonyymi

Mikä muu kuin todisteiden puute estää sinua haastamasta?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mikä muu kuin todisteiden puute estää sinua haastamasta?

Rahan puute, tutkimuskeinojen puute harmin toteamiseen (olen nähnyt kyllä miten jotkut on saaneet esim diagnosoitua psyykenlääkkeiden aiheuttamaa neurotoksisuutta ulkomailla jossa on parempia tutkimuskeinoja esim erilaisia kuvantamisia), se että ylipääjään on hankala kuvata saatua harmia biologisella tasolla jos psykiatria esim kemiallisesti kastroi ihmisiä tai sen seurauksia kun on nuoresta aikuisuuteen tungettu aineita mitä seurauksia sillä on aivoille, se että huono olo ja kognition heikentyminen lääkkeissä voidaan pistää mt-ongelmaksi. Se ettei psykiatria tutki aineiden pitkäaikaiskäytön neg. seurauksia aivoille.

Yhden haitan sain kerran todennettuakin mitä toinen psykiatri vähätteli.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Rahan puute, tutkimuskeinojen puute harmin toteamiseen (olen nähnyt kyllä miten jotkut on saaneet esim diagnosoitua psyykenlääkkeiden aiheuttamaa neurotoksisuutta ulkomailla jossa on parempia tutkimuskeinoja esim erilaisia kuvantamisia), se että ylipääjään on hankala kuvata saatua harmia biologisella tasolla jos psykiatria esim kemiallisesti kastroi ihmisiä tai sen seurauksia kun on nuoresta aikuisuuteen tungettu aineita mitä seurauksia sillä on aivoille, se että huono olo ja kognition heikentyminen lääkkeissä voidaan pistää mt-ongelmaksi. Se ettei psykiatria tutki aineiden pitkäaikaiskäytön neg. seurauksia aivoille.

Toivon että psykiatria joutuu vastuuseen esim valeista kemiallisesta epätasapainosta, siitä ettei kerro vieroitusoireista, siitä että vieroittelee ihmisiä mite sattuu, ,siitä että määräävät lääkkeitä harmiin ja pahentavat sitä.

Mutta ei he johdu. Se on vain lääketiedettä folks.

Potilas voi myöhemmin sitten esim organisoitua saamansa harmin perusteella ja toivoa että tiede ottaa asiat esim 50 v päästä vakavissaan. Lääkeharmit kannetaan itse.

Paras on välttää harmia välttämällä pseudotiedettä!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Näin on.

• Anonyymi

Sanotaan että pitkäkestoinen psykoosi tuhoaa aivoja.

Itse pystyn ajattelemaan ja toimimaan paremmin lääkkeiden ansiosta. Ne pelastivat elämäni. En voisi olla ilman niitä.

Tehostavat toiminnanohjausta, en enää esimerkiksi myöhästele kroonisesti.

Sairaana minulla oli päässä tuhat asiaa, mitä keinoin kaikki vakoilivat ja tarkkailivat minua. Missä kaikkialla oli kameroita ja mikrofoneja. Koin likaisuutta ja yritin pitää mielessä mikä tavara oli likainen milläkin tavalla jne.

Pää niin ylikuormittunut, etten kyennyt yhtään ajattelemaan. Olin niin ylikuormittunut, että olin ärtynyt. Päässä vaan ei ollut tilaa ajatella mitään.

Lääkkeet poistivat kaikki nuo harha-ajatukset. Niin on tilaa taas ajatella.

• Anonyymi

Ensimmäinen väittämä, minkä toit esille, ja josta lääkärit potilaitaan usein varoittelevat, että psykoosi tuhoaa muka aivoja, on hevonkukkua ja melkoista puppua. Ei psykoosista, ei edes useista sellaisista tule mitään sellaista. Tuota samaa pelottelua monelle psykoosipotilaalle esitettiin. Totuus on ihan toinen. Ja jos joku, tai jotkut voivat esittää asiasta vaikkapa tietokonekuvaustodisteita, niin mistä tiedetään, etteivät ne vauriot aivoissa johdu esim. potilaille määrätyistä lääkkeistä?

Pitkäkestoiset lääkitykset kylläkin aiheuttavat käyttäjilleen aivojen toimintaan merkittäviä kognitiivisia ongelmia, kuten aivosumua, heikentynyttä keskittymiskykyä, autoimmuuni ja verenkiertosairauksia. Jos haluaa kontolleen uusia lisäsairauksia, ja kuolla jopa ennenaikaisesti, niin se on tottakai oma valinta. Mutta kannattaa lukea, ottaa selvää lääkkeiden haittavaikutuksista, etsiä uusia keinoja selviytyä tässä elämässä. Niitäkin on olemassa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ensimmäinen väittämä, minkä toit esille, ja josta lääkärit potilaitaan usein varoittelevat, että psykoosi tuhoaa muka aivoja, on hevonkukkua ja melkoista puppua. Ei psykoosista, ei edes useista sellaisista tule mitään sellaista. Tuota samaa pelottelua monelle psykoosipotilaalle esitettiin. Totuus on ihan toinen. Ja jos joku, tai jotkut voivat esittää asiasta vaikkapa tietokonekuvaustodisteita, niin mistä tiedetään, etteivät ne vauriot aivoissa johdu esim. potilaille määrätyistä lääkkeistä?

Pitkäkestoiset lääkitykset kylläkin aiheuttavat käyttäjilleen aivojen toimintaan merkittäviä kognitiivisia ongelmia, kuten aivosumua, heikentynyttä keskittymiskykyä, autoimmuuni ja verenkiertosairauksia. Jos haluaa kontolleen uusia lisäsairauksia, ja kuolla jopa ennenaikaisesti, niin se on tottakai oma valinta. Mutta kannattaa lukea, ottaa selvää lääkkeiden haittavaikutuksista, etsiä uusia keinoja selviytyä tässä elämässä. Niitäkin on olemassa.

Aina mainitaan ennenaikainen kuolema puhuttaessa lääkkeistä. Tavallaan ihmettelen, miksi?
        Kun on suunnilleen kahdenkymmenen vuoden ajan menneisyydessään syönyt isoja määriä erilaisia lääkkeitä, on hemmetin huonossa kunnossa, sekä fyysisesti, että kognitiivisilta taidoiltaan, eikä ole edelleenkään kuollut, niin joskus tulee todellakin mietittyä, että mahdollinen ennenaikainen kuolema on kai osittain ylimainostettua.
        Pilalle menee paljon muutakin kuin aivot.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Aina mainitaan ennenaikainen kuolema puhuttaessa lääkkeistä. Tavallaan ihmettelen, miksi?
        Kun on suunnilleen kahdenkymmenen vuoden ajan menneisyydessään syönyt isoja määriä erilaisia lääkkeitä, on hemmetin huonossa kunnossa, sekä fyysisesti, että kognitiivisilta taidoiltaan, eikä ole edelleenkään kuollut, niin joskus tulee todellakin mietittyä, että mahdollinen ennenaikainen kuolema on kai osittain ylimainostettua.
        Pilalle menee paljon muutakin kuin aivot.

Puhutaan tilastollisista riskeistä ja niiden taustalla toimivista kausaalisista mekanismeista. On alkoholisteja, jotka elävät 80-vuotiaiksi, se ei tarkoita etteikö alkoholin käyttö isäisi ennenaikaisen kuoleman riskiä väestötasolla monien eri mekanismien kautta. Neurolepteillä on monia erilaisia vaikutuksia elimistön aineenvaihduntaan ja hormonitoimintaan sekä keskushermoston toimintaan. Ne vaikuttavat lukuisten eri välittäjäainejärjestelmien välityksellä lisäten mm. diabeteksen, sydämen rytmihäiriöiden, sepelvaltimotaudin ja muistisairauksien riskiä. Se ei tarkoita, että jokainen niitä syövä kuolisi nuorena tai edes aikaisemmin kuin väestö keskimäärin. Ja kuten vaikka alkoholi, niillä on myös lyhytkestoisempia, joskus mielyttäviksi tulkittuja vaikutuksia. Alkoholi esimerkiksi sedatoi ja vähentää ihmisten ahdistuneisuutta, samalla tavalla neuroleptit jotkut lamaavat kognitiivisia toimintoja ja lamaavat tätä kautta myös ajatusten hallitsematonta laukkaamista ja paranoidisia kuvitelmia. Niiden lyhytkestoinen oletettu teho perustuu siihen, että ne ovat niin haitallisia aivoille ja kognitiivisille toiminnoille. Lamatessaan aivotoimintaa ne myös pitkällä aikavälillä surkastuttavat aivoja ja aiheuttavat skitsofrenialle tyypillisiä aivomuutoksia myös esimerkiksi makakiapinoiden aivoissa. Nämä muutokset ovat yhteydessä taas kongitiivisten toimintojen heikkenemiseen. Ihminen itse ei välttämättä edes huomaa tätä ajattelunsa hidastumista ja kognitiivisen kapasiteettinsa heikkenemistä, ja lääkärit taas pitävät sitä yleensä sairauden oireena.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Puhutaan tilastollisista riskeistä ja niiden taustalla toimivista kausaalisista mekanismeista. On alkoholisteja, jotka elävät 80-vuotiaiksi, se ei tarkoita etteikö alkoholin käyttö isäisi ennenaikaisen kuoleman riskiä väestötasolla monien eri mekanismien kautta. Neurolepteillä on monia erilaisia vaikutuksia elimistön aineenvaihduntaan ja hormonitoimintaan sekä keskushermoston toimintaan. Ne vaikuttavat lukuisten eri välittäjäainejärjestelmien välityksellä lisäten mm. diabeteksen, sydämen rytmihäiriöiden, sepelvaltimotaudin ja muistisairauksien riskiä. Se ei tarkoita, että jokainen niitä syövä kuolisi nuorena tai edes aikaisemmin kuin väestö keskimäärin. Ja kuten vaikka alkoholi, niillä on myös lyhytkestoisempia, joskus mielyttäviksi tulkittuja vaikutuksia. Alkoholi esimerkiksi sedatoi ja vähentää ihmisten ahdistuneisuutta, samalla tavalla neuroleptit jotkut lamaavat kognitiivisia toimintoja ja lamaavat tätä kautta myös ajatusten hallitsematonta laukkaamista ja paranoidisia kuvitelmia. Niiden lyhytkestoinen oletettu teho perustuu siihen, että ne ovat niin haitallisia aivoille ja kognitiivisille toiminnoille. Lamatessaan aivotoimintaa ne myös pitkällä aikavälillä surkastuttavat aivoja ja aiheuttavat skitsofrenialle tyypillisiä aivomuutoksia myös esimerkiksi makakiapinoiden aivoissa. Nämä muutokset ovat yhteydessä taas kongitiivisten toimintojen heikkenemiseen. Ihminen itse ei välttämättä edes huomaa tätä ajattelunsa hidastumista ja kognitiivisen kapasiteettinsa heikkenemistä, ja lääkärit taas pitävät sitä yleensä sairauden oireena.

Minäpä esitän tähän vaihtoehtoisen teorian.

Neuroleptien kohdalla on käynyt samoin kuin rokote uskonnoissakin. Kun lääke on niin tehokas, että ei enää tiedetä mitä varten se on alunperin kehitetty, niin sitten tulee niitä "tiätäjiä" jotka väittää ettei niitä enää tarvita.

Todellisuudessa maailma on epäreilu paikka, jossa joutuu valitsemaan sen pienemmän pahan, mikä ei ole se katatooninen- tai hebefreeninen skitsofrenia.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Minäpä esitän tähän vaihtoehtoisen teorian.

Neuroleptien kohdalla on käynyt samoin kuin rokote uskonnoissakin. Kun lääke on niin tehokas, että ei enää tiedetä mitä varten se on alunperin kehitetty, niin sitten tulee niitä "tiätäjiä" jotka väittää ettei niitä enää tarvita.

Todellisuudessa maailma on epäreilu paikka, jossa joutuu valitsemaan sen pienemmän pahan, mikä ei ole se katatooninen- tai hebefreeninen skitsofrenia.

Tiedätkö että katatoonista ja heberefeenistä skitsofreniaa ei enää tunneta yhdysvaltalaisessa DSM-V luokituksessa? Miten kummassa voi potilas valita kahdesta pahasta pienimmän pahan, jos se suurempi hurjamörkö katoaa tautiluokituksesta? Tutkijat poistivat nuo luokat siksi, että ne eivät olleet valideja ja riittävän erotuskykyisiä. Noin vaan, buh, poistetaan sairauksia ja niiden alaluokkia ja luodaan uusia. DSM-V luotiinkin uusi luokka nimeltä "määrittämätön skitsofrenia", joka syntyi osittain luokasta määrittämätön psykoosi. Tuosta noin vaan, korvattiin usein oletusarvoisesti lyhytkestoisellla tilalla oletusarvoisesti kroonisella psykoosisairaudella. Humoristitisesti DSM-V määrittämättömän skitsofrenian yksi keskeinen kriteeri on, ettei se täytä kaikkia skitsofrenia eikä muunkaan psykoosisairauden kriteerejä -siksi se on määrittämätön:

“This category applies to presentations in which symptoms characteristic off a schizophrenia spectrum and other psychotic disorder that cause clinically significant distress or impairment in social, occupational, or other important areas of functioning predominates but does not meet the full criteria for any of the disorders in the schizophrenia spectrum and other psychotic disorders diagnostic class.”
        https://www.psychologytoday.com/intl/blog/sax-sex/201306/critique-dsm-5

Maailma on tosiaan epäreilu paikka. Heikkolahjaiset, korruptoituneet ja välinpitämättömät ihmiset yrittävät hoitaa ja määritellä sellaisten ihmisten ongelmia, joita eivät ymmärrä, joita eivät edes halua ymmärtää ja joita eivät ehkä heikon kapasiteettinsa takia pysty ymmärtämään, vaikka yrittäisivät. Nämä samat ihmiset eivät esim. opi kirjoittamaan edes yhdyssanoja oikein, vaikka kuinka koulutetaan peruskoulussa yhdeksän vuotta putkeen.

Psykiatria on niin korruptoitunut ala, että alan tutkimusten anti on lähinnä niiden tuottama tahaton koomisuus. Hauskuuden hoksaamiseksi tosin pitää tosin olla kapasiteettia vähintäänkin kirjoittaa yhdyssanat oikein, muun muassa. Psykiatriassa pohditaan korkean tason meta-analyyseissa esimerkiksi sellaisia tärkeitä kysymyksiä, että miten saadaan plasebovaste laskemaan ilman, että vaikutetaan lääkevasteeseen. Tämä siksi, että meta-analyysien mukaan plasebovaste on parantuneen sokkoutuksen johdosta jo liian suuri ja se aiheuttaa kustannuksia lääkeyhtiöille, minkä vuoksi saadakseen tilastollisesti merkitseviä eroja olemattomasta vasteesta pitää saada suuria otoksia eli paljon koehenkilöitä. Tutkijat ehdottavatkin eräässä laajassa meta-analyysissa, että valikoidaan paremmin koehenkilöt eli tehdään kokeista vieläkin heikommin yleistettäviä, ja uhrataan otoskokoa hieman, niin saadaan lääkevaste paranemaan eli efektikoko. Näistä pohdinnoista tutkijoille maksetaan palkkaa.
        https://ajp.psychiatryonline.org/doi/10.1176/appi.ajp.2017.16121358

Tutkijat tiedostavat, että skitsofreniaa ei kyetä erottamaan edes affektiivisista psykooseista senkään jälkeen, kun ns. skitsoaffektiivisen luokka luotiin, jotta saataisiin skitsofrenian reliabiliteettia parannettua. Skitsofrenia ei eroa mitenkään etiologialtaan esimerkiksi lyhytkestoisista huumepsykooseista paitsi siinä, että diagnoosin saaneet omaavat enemmän heikkoa ennustetta selittäviä riskitekijöitä kuten heikomman koulutuksen, vähemmän sosiaalisia tukiverkostoja, usein vahvemman traumataustan jne. Siksi heillä on heikompi ennuste ja psykoottiset oireet sekä toimintakyvyn haasteet ovat syvempiä ja kestävät yleensä pidempään. Skitsofrenian erotusdiagnostiikka suhteessa lyhytkestoisempiin psykooseihin on tautologinen -sen kriteeri on lääkärin subjektiivinen arvio oireiden kestosta ja toistuvuudesta, jotka taas ennustavat psykoosioireiden pidempää kestoa ja toistuvuutta. Siihen sisältyy oletus periytyvyydestä, joka pohjautuu heikkotasoisiin kaksostutkimuksiin (jotka eivät kerro suoraan periytyvyydestä mitään varsinkaan yksilötasolla), mutta suurimmalla osalla ei ole minkäänlaista periytyvyyttä suvussaan eikä skitsofrenian riskiä merkittävästi edes yhdessä nostavia geneettisiä assosiaatioita ole olemassakaan.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tiedätkö että katatoonista ja heberefeenistä skitsofreniaa ei enää tunneta yhdysvaltalaisessa DSM-V luokituksessa? Miten kummassa voi potilas valita kahdesta pahasta pienimmän pahan, jos se suurempi hurjamörkö katoaa tautiluokituksesta? Tutkijat poistivat nuo luokat siksi, että ne eivät olleet valideja ja riittävän erotuskykyisiä. Noin vaan, buh, poistetaan sairauksia ja niiden alaluokkia ja luodaan uusia. DSM-V luotiinkin uusi luokka nimeltä "määrittämätön skitsofrenia", joka syntyi osittain luokasta määrittämätön psykoosi. Tuosta noin vaan, korvattiin usein oletusarvoisesti lyhytkestoisellla tilalla oletusarvoisesti kroonisella psykoosisairaudella. Humoristitisesti DSM-V määrittämättömän skitsofrenian yksi keskeinen kriteeri on, ettei se täytä kaikkia skitsofrenia eikä muunkaan psykoosisairauden kriteerejä -siksi se on määrittämätön:

“This category applies to presentations in which symptoms characteristic off a schizophrenia spectrum and other psychotic disorder that cause clinically significant distress or impairment in social, occupational, or other important areas of functioning predominates but does not meet the full criteria for any of the disorders in the schizophrenia spectrum and other psychotic disorders diagnostic class.”

Maailma on tosiaan epäreilu paikka. Heikkolahjaiset, korruptoituneet ja välinpitämättömät ihmiset yrittävät hoitaa ja määritellä sellaisten ihmisten ongelmia, joita eivät ymmärrä, joita eivät edes halua ymmärtää ja joita eivät ehkä heikon kapasiteettinsa takia pysty ymmärtämään, vaikka yrittäisivät. Nämä samat ihmiset eivät esim. opi kirjoittamaan edes yhdyssanoja oikein, vaikka kuinka koulutetaan peruskoulussa yhdeksän vuotta putkeen.

Psykiatria on niin korruptoitunut ala, että alan tutkimusten anti on lähinnä niiden tuottama tahaton koomisuus. Hauskuuden hoksaamiseksi tosin pitää tosin olla kapasiteettia vähintäänkin kirjoittaa yhdyssanat oikein, muun muassa. Psykiatriassa pohditaan korkean tason meta-analyyseissa esimerkiksi sellaisia tärkeitä kysymyksiä, että miten saadaan plasebovaste laskemaan ilman, että vaikutetaan lääkevasteeseen. Tämä siksi, että meta-analyysien mukaan plasebovaste on parantuneen sokkoutuksen johdosta jo liian suuri ja se aiheuttaa kustannuksia lääkeyhtiöille, minkä vuoksi saadakseen tilastollisesti merkitseviä eroja olemattomasta vasteesta pitää saada suuria otoksia eli paljon koehenkilöitä. Tutkijat ehdottavatkin eräässä laajassa meta-analyysissa, että valikoidaan paremmin koehenkilöt eli tehdään kokeista vieläkin heikommin yleistettäviä, ja uhrataan otoskokoa hieman, niin saadaan lääkevaste paranemaan eli efektikoko. Näistä pohdinnoista tutkijoille maksetaan palkkaa.

Tutkijat tiedostavat, että skitsofreniaa ei kyetä erottamaan edes affektiivisista psykooseista senkään jälkeen, kun ns. skitsoaffektiivisen luokka luotiin, jotta saataisiin skitsofrenian reliabiliteettia parannettua. Skitsofrenia ei eroa mitenkään etiologialtaan esimerkiksi lyhytkestoisista huumepsykooseista paitsi siinä, että diagnoosin saaneet omaavat enemmän heikkoa ennustetta selittäviä riskitekijöitä kuten heikomman koulutuksen, vähemmän sosiaalisia tukiverkostoja, usein vahvemman traumataustan jne. Siksi heillä on heikompi ennuste ja psykoottiset oireet sekä toimintakyvyn haasteet ovat syvempiä ja kestävät yleensä pidempään. Skitsofrenian erotusdiagnostiikka suhteessa lyhytkestoisempiin psykooseihin on tautologinen -sen kriteeri on lääkärin subjektiivinen arvio oireiden kestosta ja toistuvuudesta, jotka taas ennustavat psykoosioireiden pidempää kestoa ja toistuvuutta. Siihen sisältyy oletus periytyvyydestä, joka pohjautuu heikkotasoisiin kaksostutkimuksiin (jotka eivät kerro suoraan periytyvyydestä mitään varsinkaan yksilötasolla), mutta suurimmalla osalla ei ole minkäänlaista periytyvyyttä suvussaan eikä skitsofrenian riskiä merkittävästi edes yhdessä nostavia geneettisiä assosiaatioita ole olemassakaan.

Pitäskö siun sitten pitäytyä siellä ylivertasisten kielipoliisin hommissa, antaa sitten muiden hoitaa seinähullut, jos ne vaikka tietäis että mihin ne lääkkeet on alunperin keksitty.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Täänhän jo kaikki tietää, mutta nythän se on myös tieteellisesti todistettu.
        https://www.verkkouutiset.fi/a/kielioppivirheista-huomauttavat-ovat-aalioita-48892/

Mäpä esitän vaihtoehtoisen teorian yhdyssanoille. Saattaa olla olemassa sellaisia "jumalkompleksisia" ihmisiä, jotka ottaa niin pahasti itteensä kun ne joutuu sairaalaan, että ne käyttää koko loppuelämänsä siihen, että ne yrittää todistaa miten heikkolahjaisia ja korruptoituneita koko tieteen ala on, kun se ei sitä jumalkompleksia hyväksy.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

https://www.verkkouutiset.fi/a/kielioppivirheista-huomauttavat-ovat-aalioita-48892/

Mäpä esitän vaihtoehtoisen teorian yhdyssanoille. Saattaa olla olemassa sellaisia "jumalkompleksisia" ihmisiä, jotka ottaa niin pahasti itteensä kun ne joutuu sairaalaan, että ne käyttää koko loppuelämänsä siihen, että ne yrittää todistaa miten heikkolahjaisia ja korruptoituneita koko tieteen ala on, kun se ei sitä jumalkompleksia hyväksy.

Jumalkompleksia ei kukaan meistä tarvitse . Ja sitä ei kompleksia ei tarvitsekaan hyväksyä. Terveen itsetunnon omaava ei edes tarvitse elämässään mitään vallanväärinkäyttämistä, tai jumalkompleksia. Vaan pärjää ja tekee työtänsä korkeampien arvojen ohjatessa omia tekoja, päätöksiä ja työtä, mitä sitten ikinä tekee ja missä vaikuttaakaan.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Minusta on vaan kummallista, että ihminen joka opastaa toisia valitsemaan kahden pahan väliltä, ei ole yhtään kiinnostunut pahan määritelmästä. Sinulta taisi mennä koko pahan määritelmä ja siihen liittyvät ongelmat vaan vähän yli hilseen, eikös vaan? Miten voi opastaa toisia ihmisiä valitsemaan kahden vaihtoehdon välillä, jos ei ymmärrä mitä nuo vaihtoehdot ovat? Pahoittelut kielioppinatsismista, mutta minua turhauttavat ihmiset, jotka eivät ymmärrä argumentin sisältöä eivätkä vastaa itse asiaan. Johtuuko se heikkolahjaisuudesta, älyllisestä laiskuudesta vai mistä, en tiedä, mutta se on samalla sekä huvittavaa että ärsyttävää. Minä vain pohdin, liittyykö kyvyttömyys omaksua kieliopin perussääntöjä siihen, ettei ymmärrä argumentin sisältöä.

Minäpä ennustan, että tulevaisuudessa skitsofreniadiagnoosi katoaa tautiluokituksesta aivan samasta syystä, kuin sen alaluokat on jo poistettu. DSM-V tautiluokitusten reliabiliteetista kirjoittavat tutkijat kirjoittavat tutkimusartikkelissaan pohtiessaan skitsofrenian luotettavuutta, että jo Kraepelin teki 1920 luvulla huomion, että eronteko non-affektiivisten psykoosien eli skitsofrenian ja sen lyhytkestoisemman non-affektiivisen muodon ja affektiivisten psykoosien välillä on keinotekoinen. Hänen näkemyksensä tutkijoiden mukaan enteili nykyistä käsitystä, jonka mukaan mielenterveydenhäiriöiden kategorinen luokittelu ei toimi myöskään psykoosien luokittelussa. He siis tiedostavat, että diagnoosit eivät ole riittävän luotettavia. Kappa-arvo 0.46 tarkoittaa, että noin puolet diagnooseista on virheellisiä:" When kappa values are below 0.60, the confidence intervals about the obtained kappa are sufficiently wide that one can surmise that about half the data may be incorrect (10). Clearly, statistical significance means little when so much error exists in the results being tested."
        https://ajp.psychiatryonline.org/doi/pdf/10.1176/appi.ajp.2012.12070999

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC3900052/

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Minusta on vaan kummallista, että ihminen joka opastaa toisia valitsemaan kahden pahan väliltä, ei ole yhtään kiinnostunut pahan määritelmästä. Sinulta taisi mennä koko pahan määritelmä ja siihen liittyvät ongelmat vaan vähän yli hilseen, eikös vaan? Miten voi opastaa toisia ihmisiä valitsemaan kahden vaihtoehdon välillä, jos ei ymmärrä mitä nuo vaihtoehdot ovat? Pahoittelut kielioppinatsismista, mutta minua turhauttavat ihmiset, jotka eivät ymmärrä argumentin sisältöä eivätkä vastaa itse asiaan. Johtuuko se heikkolahjaisuudesta, älyllisestä laiskuudesta vai mistä, en tiedä, mutta se on samalla sekä huvittavaa että ärsyttävää. Minä vain pohdin, liittyykö kyvyttömyys omaksua kieliopin perussääntöjä siihen, ettei ymmärrä argumentin sisältöä.

Minäpä ennustan, että tulevaisuudessa skitsofreniadiagnoosi katoaa tautiluokituksesta aivan samasta syystä, kuin sen alaluokat on jo poistettu. DSM-V tautiluokitusten reliabiliteetista kirjoittavat tutkijat kirjoittavat tutkimusartikkelissaan pohtiessaan skitsofrenian luotettavuutta, että jo Kraepelin teki 1920 luvulla huomion, että eronteko non-affektiivisten psykoosien eli skitsofrenian ja sen lyhytkestoisemman non-affektiivisen muodon ja affektiivisten psykoosien välillä on keinotekoinen. Hänen näkemyksensä tutkijoiden mukaan enteili nykyistä käsitystä, jonka mukaan mielenterveydenhäiriöiden kategorinen luokittelu ei toimi myöskään psykoosien luokittelussa. He siis tiedostavat, että diagnoosit eivät ole riittävän luotettavia. Kappa-arvo 0.46 tarkoittaa, että noin puolet diagnooseista on virheellisiä:" When kappa values are below 0.60, the confidence intervals about the obtained kappa are sufficiently wide that one can surmise that about half the data may be incorrect (10). Clearly, statistical significance means little when so much error exists in the results being tested."

Mielenterveyden kaikenlaiset "kategoriset luokittelut" ja diagnoosit joutaisivat heittää romukoppaan ja jättää kokonaan psykiatriassa toimivien käytöstä. Koska ei niistä ole loppujen lopuksi itse ihmisille mitään hyötyä. Leimaavat vaan ihmisparat koko elämän ajaksi ja käytetään jonkinlaisena alistamis ja ihmisarvon alentamiskeinona. Ja kohtelu on huonoa terveydenhuollossa asioidessa, koska kaikki hoitajista lääkäreihin suhtautuvat mt-diagnosoituihin asenteellisesti ja pitävät vain aina ikuisina hulluina, vaikka potilailla olisi ja useimmiten onkin taustalla somaattisia vaivoja ja sairauksia. Mt-diagnooseilla, niillä keksityilläkin sellaisilla, on pilattu ja tuhottu aivan liian monen ihmisen elämä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei vain kummallista, vaan jopa eriskummallista, jos tavan tallukkat ei ymmärrä, että hoitoalan paras tietotaito tulee ihmisiltä jotka eivät koskaan ole hoitaneet mitään.

Olen sanonut tämän useaan kertaan, mutta kerrataan vielä. Minulle on henkilökohtaisesti se ja sama, että valitseeko ihminen lääkityksen, vai elämän jossain laitoksessa. Se mikä ei ole yhdentekevää on se, että näitä ongelmia ei voi kaataa jonkun lapsiomaisen niskaan.

Se jos mikä on selvä merkki heikkolahjaisuudesta.

Se itsestään selvyys voi hoidon vastustajalle tulla vähän yllätyksenä, että sekä tautiluokitukset ja niihin liittyvät hoidot kehittyy ja muuttuu ajan saatossa. Sekin voi tulla vähän yllätyksenä että hoito ei kehity, pelkästään poistamalla sitä luokituksista, vaan siihen poistoon tai muuttoon täytyy liittyä se hoidon kehittyminen.

Pride viikon kunniaksi sanottakoon että tämä täsmälleen sama ongelma on esimerkiksi trans ihmisillä, ja heidän hoidolla. Onko se pelkkää älyllistä laiskuutta, kun heidän hoidon tarve ei katoa sillä että sanotaan ettei transihmisiä ole olemassa?

Niin ihana kun olisikin heittää kaikki hoitoa tarvitsevat ihmiset pakastimeen ja odottaa että joku uusi lääke tai hoito keksitään, niin se hoidon tarve on tässä ja nyt. Eikä se tarve siitä vähene, vaikka kuinka siitä kappa-arvosta kinaa foorumilla.

Mutta jos ennustamaan lähdetään, niin minä ennustan että seuraavat hoidolliset läpimurrot tulevat sieltä tulehdusten suunnasta. Eli lääkehoidon merkitys lisääntyy, ja erilaiset traumateoriat jäävät vain altistavaksi tekijäksi.

• Anonyymi

Rukoilemalla Jeesukselta apua tilanteeseesi pääset kyllä lääkkeistä eroon, mutta ennenkaikkea paranet.

Itse käytin "miljoonaa" eri lääkettä mieleneterveysongelmiin yli kaksi vuosikymmentä.

Vasta uskoon tulon myötä rukoiltuani apua pääsin näistä lääkkeistä ja ahdistuksistani / masennuksesta sekä maanisuudesta eroon.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei vain kummallista, vaan jopa eriskummallista, jos tavan tallukkat ei ymmärrä, että hoitoalan paras tietotaito tulee ihmisiltä jotka eivät koskaan ole hoitaneet mitään.

Olen sanonut tämän useaan kertaan, mutta kerrataan vielä. Minulle on henkilökohtaisesti se ja sama, että valitseeko ihminen lääkityksen, vai elämän jossain laitoksessa. Se mikä ei ole yhdentekevää on se, että näitä ongelmia ei voi kaataa jonkun lapsiomaisen niskaan.

Se jos mikä on selvä merkki heikkolahjaisuudesta.

Se itsestään selvyys voi hoidon vastustajalle tulla vähän yllätyksenä, että sekä tautiluokitukset ja niihin liittyvät hoidot kehittyy ja muuttuu ajan saatossa. Sekin voi tulla vähän yllätyksenä että hoito ei kehity, pelkästään poistamalla sitä luokituksista, vaan siihen poistoon tai muuttoon täytyy liittyä se hoidon kehittyminen.

Pride viikon kunniaksi sanottakoon että tämä täsmälleen sama ongelma on esimerkiksi trans ihmisillä, ja heidän hoidolla. Onko se pelkkää älyllistä laiskuutta, kun heidän hoidon tarve ei katoa sillä että sanotaan ettei transihmisiä ole olemassa?

Niin ihana kun olisikin heittää kaikki hoitoa tarvitsevat ihmiset pakastimeen ja odottaa että joku uusi lääke tai hoito keksitään, niin se hoidon tarve on tässä ja nyt. Eikä se tarve siitä vähene, vaikka kuinka siitä kappa-arvosta kinaa foorumilla.

Mutta jos ennustamaan lähdetään, niin minä ennustan että seuraavat hoidolliset läpimurrot tulevat sieltä tulehdusten suunnasta. Eli lääkehoidon merkitys lisääntyy, ja erilaiset traumateoriat jäävät vain altistavaksi tekijäksi.

Tieteelliset läpimurrot tulisivat jos psykiatria palaisi ihan perusasioihin ihmisten kärsimyksen ymmärtämisessä ja hyvinvoinnin tukemisessa (menemättä lääkeyhtiöiden intressit edellä ja tarve tuntea itsensä lääkäriksi kylvämällä pillereitä) eikä lääkitsisi psykoaktiivisilla koukuttavilla aineilla ihmisten tunne-elämää ja normaaleja elämän reaktioita traumaan, sairaaseen yhteiskuntaan ja sen sairaisiin vaatimuksiin, kaltoinkohteluun ynnä muuhun pitäen ihmisiä osana ei kontrolloituja lääkekokeita vuosia eri pillereillä.
        Näin se on.

Terveelliset elämäntavat, päivärytmi, pikkuhiljaa myönteisten muutosten teko elämässään, sosiaaliset suhteet ja erilaisten henkisten tarpeiden täyttäminen esim merkityksellisyyden tunne, aivojen haastaminen(jos ei ole aktiivinen aivotkin tylsisyvät) valon saanti, fyysinen aktiivisuus, aineiden välttely mitkä on haitaksi aivoille, tunne-elämän taitojen opettelu, rauhoittumisen opettelu(parasympaattisen ja hermoston tasapainotus), kriittinen ajattelu jossa ymmärtää omat arvot ja pyrkimykset niin yhteiskunnassa kuin omassa päässä jotka tuottaa pahoinvointia. Voisin sanoa että aika monessa tapauksessa nämä voisi auttaa sen sijaan että kylvetään pillereitä eikä tarvi keksiä pyörää uusiksi.

Sille en voi mitään että niin psykiatria ja ihmiset etsii mullistavia pikaratkaisuja. Mutta ne usein puraisevat persuksesta myöhemmin ja ovat kuin ostaisi luotolle. Maksun aika tulee kun näillä man made kemikaaleilla sotkee hermostoaan ja aivojaan. Ja pääsevät kroonikkolandiaan jossain vaiheessa kärsimään lääkehaitoista ja vieroitusoireista.

• Anonyymi

Yksi vinkki ihan taas palatakseni alkuperäiseen kysymykseen kaikenmaailman kielioppivirhesivujuonteiden jälkeen. Aivot ovat 80 prosenttisesti rasvaa, ihminen on ns. eläin, joten aivotkin ovat 80 prosenttisesti eläinrasvaa. Unohtakaa suositukset vähärasvaisuudesta. Rasvaisia maitotuoteita ja rasvaista lihaa. Margariinit sekä mainoslauseissa "kolesterolia" alentavat margariinit pois. Tilalle voita. omega-kapselit on pelkkää rahastusta. Rasvaista kalaa niin usein kuin pankkitili sallii. Rasvaisena lihana en käyttäisi pekonia, joka on täynnä suolavettä. Siankylkisiivuja mieluummin vaikka jonkun pataruuan joukkoon tuomaan lisää rasvaa mukaan. Kaikki laihdutuskauhistelijat toki kauhistelevat, mutta ravinnon rasva ei muutu automaattisesti rasvakudokseksi kehoon. Nopeat hiilarit ja niiden ylenpalttinen syönti sen rasvakerroksen kasvattaa. Oma rasvaprosentti on kahdeksan kieppeillä ja käytän täysmaitoa, voita ja kermaa kahvissa enkä juurikaan tee muuta aerobista liikuntaa kuin hyötyliikunta autottomana. Aivoille siis rasvaa ja kyllä ne tokenee johonkin kuntoon.

Joku älyä stimuloiva harrastus rakentaa uusia synapseja. Esim kielenopiskelu tms, mikä kiinnostakaan. Tanssiminen on hyvää jumppaa myös aivoille, koska aivot joutuvat koko ajan ikään kuin tasapainoilemaan ja liikunta tekee aina hyvää. Dopamiinitasoja voi myös nostaa suklaalla ja kaakaolle, joissa on mahdollisimman suuri kaakaopitoisuus ja ripaus vain sokeria. On googlettamisen paikka hakea dopamiinitasojen nostoon lisävinkkiä.

• Anonyymi

Sianlihaa ei kannattaisi syödä, sikoihin pumpataan niin paljon lääkeaineita ja syötetään ties mitä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Sianlihaa ei kannattaisi syödä, sikoihin pumpataan niin paljon lääkeaineita ja syötetään ties mitä.

Ehkäpä syön mieluummin sianlihaa, kuin että käyttäisin neuroleptejä tms.
        Sianliha ei aiheuta koko mielen latistumista, tunteiden katoamista, ja kaikkea muutakin ikävää.

• Anonyymi

Lion's Manea (siiliorakas -sieni) ja Q10:ntä, kalaöljyä sekä B-vitamiineja.

• Anonyymi

Kuten myös vahvaa E-vitamiinivalmistetta.

• Anonyymi

Paastoaminen myöskin käynnistää elimistön korjaavia prosesseja.

• Anonyymi

Autofagian mekanismin selvittämisestä on myönnetty lääketieteen Nobel. Joten kannattaa ottaa paastosta selvää ja ymmärtää se mekanismi ja pitää se paasto ja puhdistautumisen jälkeen palata puhtaan ravinnon pariin. Luomu ei ole mitenkään eroavaista "normaalista" ruuasta. SE on vain markkinointikeino, jolla saadaan parempi kate tuotteille. Ainoa tapa syödä aidosti luomusti on siirtyä syömään riistaa, eipä meillä mieppäpotilailla sellaiseen kyllä ole päivittäin varaa kuten ei valtaosalla ns. terveistä muutenkaan. Kaikki prosessoitu ja e-koodi -ruoka sekä lisätty sokeri minimiin ja satunnaisesti yksittäisiä herkkupäiviä, ihan vain omaa mieltä piristääkseen. Kyllä se aivotoiminta palaa hiljalleen. Lisäksi aivoille jotain stimulaatiota. Muutakin kuin aivoa turruttavia tositeevee-ohjelmia. Kuka mistä aivoja stimuloivasta ajanvietteestä innostuukaan.

• Anonyymi

Jätä kaikki haitallinen ruoka, lisäaineilla kyllästetyt einekset ja kaikki höttö pois.

Syö pelkkää laadukasta tuoretta ruokaa ja mieluiten luomua.

Ylimääräiset sokerit pois.

YLIPÄÄTÄÄN kaikki prosessoitu ruoka on paras jättää taakseen.

• Anonyymi

Psykiatria tuhosi aivojani ensin aivojen kasvu- ja kehitysiässä
      masennuslääkkeillä, sitten sivuuttaen masennuslääkevieroitusoireet ja määräten pillereitä oireisiin mitkä puhkesi vieroituksessa. Tämän kaiken seurauksena kärsin pitkään erinäisistä neurologisista oireista, unen häiriintymisestä, seksuaalisen toiminnan häiriöistä, tuntohäiriöistä, hermosto-oireista, vieroitusoireista ja kognitiivisen puolen ongelmista. Lääkekoukusta irrottautuminen oli yhtä helvettiä.

Vieläkin kognitio ei ole ennallaan, mutta parempaan päin menossa. Kummasti aivot tokenee aika paljon kun niiden toksinen kyllästäminen lopetetaan.

• Anonyymi

Mitä enemmän olen lukenut psyykenlääkkeistä, sitä toksisemmilta keholle ja aivoille ne vaikuttavat:

Esim.vaikutukset mitokondrioihin vaikuttavat huolestuttavalta:
        "Multiple studies have shown that both typical and atypical antipsychotic medications can inhibit the mitochondrial respiratory chain"
        https://www.nature.com/articles/nrn3229-c1

Vaikutus ei tosiaankaan ole vain aivoihin vaan kehoon laaja-alaisesti.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mitä enemmän olen lukenut psyykenlääkkeistä, sitä toksisemmilta keholle ja aivoille ne vaikuttavat:

Esim.vaikutukset mitokondrioihin vaikuttavat huolestuttavalta:
        "Multiple studies have shown that both typical and atypical antipsychotic medications can inhibit the mitochondrial respiratory chain"
        https://www.nature.com/articles/nrn3229-c1

Vaikutus ei tosiaankaan ole vain aivoihin vaan kehoon laaja-alaisesti.

Kokemani perusteella en ihmettele jos kyseiset hermostoon vaikuttavat aineet voisi myös olla yhteydessä jollain esim autoimmuunireaktioiden puhkeamiseen, ohutsäieneuropatiaan (voi olla yksi syy PSSD:ssä jota tutkotaan) tai dysautonomiaan.

Terveys lähtee terveyden optimaalisesta tukemisesta, myös henkinen hyvä ja tasapainoinen olo.

Loppupeleissä palautuminen noista myrkyistä lähtee ihan perusasioista. Uni, kunnollinen ruokavalio (ei mikään vähärasvainen vaan rasvaakin koneesren!), liikunta, parasympaattisen ja sympaattisen hermoston tasapaino.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kokemani perusteella en ihmettele jos kyseiset hermostoon vaikuttavat aineet voisi myös olla yhteydessä jollain esim autoimmuunireaktioiden puhkeamiseen, ohutsäieneuropatiaan (voi olla yksi syy PSSD:ssä jota tutkotaan) tai dysautonomiaan.

Terveys lähtee terveyden optimaalisesta tukemisesta, myös henkinen hyvä ja tasapainoinen olo.

Loppupeleissä palautuminen noista myrkyistä lähtee ihan perusasioista. Uni, kunnollinen ruokavalio (ei mikään vähärasvainen vaan rasvaakin koneesren!), liikunta, parasympaattisen ja sympaattisen hermoston tasapaino.

Minulle jäi parinkymmenen vuoden lääkkeiden käytön seurauksena hermostollista vaivaa, hermostosairaus, sekä ongelmia kognitiivisiin taitoihin/kykyihin.
        Eniten kuitenkin arvostan sitä, ettei ole lääkkeitä tarvinnut käyttää enää moniin vuosiin.
        Keskityn nauttimaan siitä elämästä, joka vielä on jäljellä, vaikkei se parasta mahdollista olekaan.
        En mietiskele sitä, mitä kaikkea on tapahtunut menneinä aikoina, en myöskään syyttele ketään enkä mitään. Pääasia, että on vielä nyt, tämä päivä, tämä aika.
        Jos roikkuisin menneissä, en todellakaan voisi hyvin.
        Joskus on vain parempi päästää menneistä irti, vaikka ne eivät muistista katoakaan.

Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miehille kysymys

Onko näin, että jos miestä kiinnostaa tarpeeksi niin hän kyllä ottaa vaikka riskin pakeista ja osoittaa sen kiinnostukse
      Tunteet
      132
      3787
    2. Miksi kaivattusi on

erityinen? ❤️‍🔥
      Ikävä
      85
      1885
    3. Olen tosi outo....

Päättelen palstajuttujen perusteella mitä mieltä minun kaipauksen kohde minusta on. Joskus kuvittelen tänne selkeitä tap
      Ikävä
      15
      1731
    4. Haluaisin jo

Myöntää nämä tunteet sinulle face to face. En uskalla vain nolata itseäni enää. Enkä pysty elämäänkin näiden kanssa jos
      Ikävä
      54
      1402
    5. Ylen uutiset Haapaveden yt:stä.

Olipas kamalaa luettavaa kaupungin irtisanomisista. Työttömiä lisää 10 tai enempikin( Mieluskylän opettajat). Muuttavat
      Haapavesi
      123
      1264
    6. VENÄJÄ muuttanut tänään ydinasetroktiinia

Venäjän presidentti Vladimir Putin hyväksyi tiistaina päivitetyn ydinasedoktriinin, kertoo uutistoimisto Reuters. Sen mu
      Maailman menoa
      95
      1251
    7. Kotkalainen Demari Riku Pirinen vangittu Saksassa lapsipornosta

https://www.kymensanomat.fi/paikalliset/8081054 Kotkalainen Demari Riku Pirinen vangittu Saksassa lapsipornon hallussapi
      Kotka
      35
      1209
    8. Nainen olet valoni pimeässä

valaiset tietäni tietämättäsi ❤️
      Ikävä
      69
      1134
    9. Mitä toivot

Tulevilta päiviltä?
      Ikävä
      68
      1014
    10. Hommaatko kinkkua jouluksi?

Itse tein pakastimeen n. 3Kg:n murekkeen sienillä ja juustokuorrutuksella. Voihan se olla, että jonkun pienen, valmiin k
      Sinkut
      102
      985
    Aihe