Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Kesätyö palkka, onko reilua?

Anonyymi-ap

Hain kesätöihin marjatilalle. Olin siellä noin tunti sitten työhaastattelussa ja allekirjoitin loppujen lopuksi työsopparin. Äitini katsoessa sopimusta kuitenkin hän oli hämmästynyt tuntipalkasta. En itse tiedä paljon siitä miten palkkaus menee joten koitin puolustella sopimusta jottei tulisi paniikki. No mutta siis olen tosiaan 15-vuotias eikä minulla juuri ole koulutusta muutoin kuin hygienia passi. Työtehtäviini siellä kuulemma kuuluisi kuulemma riviopastus ja kassamyynti. Kuitenkin työsopimuksessa luki että työtehtäviä olisi mansikoiden ja herneiden poimiminen. Työaika taas oli 6-8 tuntia joka sisälsi 15 min virkistys tauon ja puolen tunnin palkattoman ruoka tauon. Ja no se tuntipalkka tosiaan oli 7,30€/h. Joten kysymyksenäni oli onko tämä reilu palkka? 🤷‍♀️
Arvostan kaikkia vastauksia!!!

5

270

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Keskiverto työtunnit on 150tuntia kuukaudessa joten palkaksi tulee noin 1100e/kk. Veroja maksetaan 8,7%., lisäksi tyellit sun muut kulut niin käteen jää pyöreästi noin 800e/kk. Enemmän saisit rahaa työttömänä, mutta jos haluat ulkoilla ja harrastaa niin ihan ok. Tuosta työstä ei kuitenkaan leipätyöksi ole.

      • Anonyymi

        Jälleen kerran.
        Paljonko 15v saa työttömyyskorvausta? Olisiko tasan 0€?
        Tuo 800€ käteen on 800€ enemmän kuin työttömyyskorvaus.

        Toisekseen tuo on ihan ok palkka kesätöihin alaikäiselle.


      • Anonyymi

        🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒

        💋 ­N­­y­m­­­f­­­o­­m­­a­­­a­­n­­i -> https://ye.pe/finngirl21#17846705j

        🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞💋💋💋💋💋🔞


    • Anonyymi

      wow suomalainen sai töitä marja tilalta onnneksi olkoon!! Kyllä ajat on muuttuneet

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      69
      2207
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2033
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      77
      1642
    4. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      41
      1470
    5. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1456
    6. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      10
      1357
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      31
      1334
    8. 52
      1228
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      62
      1180
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      28
      1169
    Aihe