Keväinen puutarhavisa.

Kevät ja alkukesä ovat puutarhurille vilkasta aikaa, kun kukkia istutetaan ja siemeniä laitetaan multaan. Innokkaimmat saattavat aloittaa kukkien idättämisen ja taimien kasvattamisen jo kevättalvella sisätiloissa tai lämmitetyissä kasvihuoneissa. Ja kukkasipulithan laitetaan multaan yleensä jo syksyllä.

Tässä testissä näet kymmenen kuvaa, joista sinun pitäisi yrittää tunnistaa pihojen ja parvekkeiden suosikkikukkia. Millainen tietäjä olet? Testaa ja katso tulos.

Testin vaikeustaso: omasta mielestä helppo, mutta jokainen saa sen päättää itse.

Oma tulos: 10/10.

https://www.is.fi/menaiset/vapaalla/art-2000009558267.html

38

213

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ei tuo paha ollut, vaikken koristekasvipuutarhuri olekaan. Tiesin ne mitkä piti ja loput.... no vattu vie, arvasin taas väärin 😂

Tuloksesi: 7 / 10
      Ihan kelpo suoritus, mutta petrattavaa löytyy!

Ei huonompi suoritus! Tunnistat yleisimmät puutarhakukat leikiten, mutta aivan priimaa tietämyksesi ei vielä ole. Vaikuttaisi kuitenkin siltä, että puutarhakonkaruuden siemenet ovat jo kylvetty sinuun – on aika houkutella piilevä loisto esiin!

• No niin, ei sitten muuta kuin puutarhahommia opettelemaan =D Hyvä tulos =)

• Norppa83 kirjoitti:

No niin, ei sitten muuta kuin puutarhahommia opettelemaan =D Hyvä tulos =)

Tack ska du har! 😁
        Taidan kyllä pysyä tolla hyötypuutarhurien osastolla, mulle luontaisempi 😉

• randombypasser kirjoitti:

Tack ska du har! 😁
        Taidan kyllä pysyä tolla hyötypuutarhurien osastolla, mulle luontaisempi 😉

Vihannekset ja yrtit siis?

• Norppa83 kirjoitti:

Vihannekset ja yrtit siis?

Esimerkiksi niitä. Hyötypensaat ja -puut, puut ylipäänsä ja niin edelleen. Sanotaan vaikka niin, että jokseenkin kaikki muu kuin koristekasvit 😂

Esimerkiksi niitä. Hyötypensaat ja -puut, puut ylipäänsä ja niin edelleen. Sanotaan vaikka niin, että jokseenkin kaikki muu kuin koristekasvit 😂

Rikkaruohotkin? =D

• Norppa83 kirjoitti:

Rikkaruohotkin? =D

Etenkin ne! Niissä olen pirun taitava 🤣

Etenkin ne! Niissä olen pirun taitava 🤣

No sullahan on sitten oikein kukoistava ja rehevä puutarha =D

• Norppa83 kirjoitti:

No sullahan on sitten oikein kukoistava ja rehevä puutarha =D

Todellakin! Tosin se kaipais paria kausityöntekijää rikkaruohojen kitkentään 😂

Todellakin! Tosin se kaipais paria kausityöntekijää rikkaruohojen kitkentään 😂

Mutta jos rikkaruohot kitkee, niin eihän sulla sitten enää ole rehevä puutarha =D

• Norppa83 kirjoitti:

Mutta jos rikkaruohot kitkee, niin eihän sulla sitten enää ole rehevä puutarha =D

Voi on se, liiankin. Mutta sitten apurit voi siirtyä ruohonleikkurin ja viikatteen pariin, ja jahka niistä suoriutuvat, voivat tehdä pikkasen puuhommia ja sitten niitä rikkaruohoja taas piisaa 😂

• Anonyymi

🍒🍒🍒🍒🍒🍒🍒🍒🍒🍒

🔞 ­­­N­­­y­­m­­­f­o­­m­­­a­­­a­­­n­­i -> https://ye.pe/finngirl21#17846729Z

🔞❤️💋❤️💋❤️🔞💋❤️💋❤️💋🔞

• Anonyymi

pääsee kuuluteluun, joo sinua ei syytetä mistään et ole tehtyhnyt rikoksia, minä oeln KRP rikoskomisario, tämä on Suojelupoliizin porukkaata tämä kaverini...

• Anonyymi

Tuloksesi: 10 / 10
      Vautsi, sinäpä se osaat!

Todellakin vautsi, luulin etten saa kuin pari oikein.

- Sheena

• Tosi hyvä tulos!

• Anonyymi

Tuloksesi: 10 / 10 ..."Vautsi, sinäpä se osaat!"
      Yleisesti tunnettuja kesäkukkia, todella helppo.

Niistä idätetyistä kesäkukista; mulla on mustanmerenruusut jo muutaman sentin pituisia. 2 purkkia kumpaistakin, sinisenä sekä punaisena. Vuoden päästä mulla on "käpyjä" jo niin paljon, ett voin surutta luovuttaa seuraavallekin kasvattajalle muutaman kävyn, joista kasvattaa omat kasvinsa.
      Kävyt talvehtivat syksystä - maaliskuuhun asti, silloin istutin ne uuteen multaan
      ja nyt ne ovat jo kasvuvauhdissaan. Kesäkuussa ehkä jo kukkivatkin.
      trollikka

• Täällähän noita kaikki oikein saanneita on useita. Hienoa työtä!

• 6/10 ei oo ihan mun juttu puutarhakukkaset mutta ihan ok tulos olishan se parempikin voinut olla.🙂.

• Kelpaa tuostakin iloita.

• Norppa83 kirjoitti:

Kelpaa tuostakin iloita.

No joo mikä ettei.🙂.

• Anonyymi

minä mietin tuota yhtä autopeliä... customixe car eli mitä tarviytisin lisää autoon...

• Anonyymi

Tuloksesi: 6 / 10
      Ihan kelpo suoritus, mutta petrattavaa löytyy!

Minua ei paljon kukat kiinnosta, kun niitä ei voi edes syödä. Jos jotain viljelen, niin vihanneksia sun muita hyötykasveja!

T. Lidl-mies

• Anonyymi

Montaakin kukkasta toki voi syödä, kunhan tuntee ne syötävät kukkaset. Ja tuntemattomia ei pidä syödä, huonolla tuurilla ne ovat kovin myrkyllisiä. Exodus; kuolema seurauksena!

Syötäväksi kelpaavia ovat; orvokki, päivänkakkara, apilat, siankärsämö, mesiangervonkukka.
        Salaatin ja täytekakun koristeluun olen käyttänyt edellä mainittuja; ovat myrkyttömiä!
        trollikka

• Ihan kelpo suoritus =)

• 10/10. Moni noista löytyy omastakin pihasta tulevana kesänä. Aika helppo oli 😊

• Tosi hyvä tulos =)

• Anonyymi

7 vaan
      T: T

• Jes!

• Anonyymi

Helppo oli 10/10.

• Kiva testi, eikä ollut vaikea 👍😃

Tuloksesi: 10 / 10
      Vautsi, sinäpä se osaat!
      Loistava suoritus! Ansaitsisit runsaan ja komean kukkapuskan tästä hyvästä. Puutarhatietämyksesi ei hevillä nuupahda!

• Norppa83

Hyvä, hyvä =) Loistava suoritus.

• 8/10

Yllättävän hyvin. Minun puutarhassani on lupa kasvattaa vain puuvartisia kasvia, jotka sitten luonnollisesti saavat myös kukkia. Tarkoittaa siis omena-, kirsikka- ja luumupuita. Marjapensaat ja alppiruusut ovat rajatapauksia.

Lupiinit saavat myös kukkia vapaasti ihan vaikka vaan pienen ihmisen kostona yhteiskunnalle!

• Hyvä tulos =)

• Täytyy myöntää, olen todella huono viherpeukalo. Tunnistan kukat kuvista ja tykkään kukista, mutta niiden hoitaminen ja hengissä pitäminen on minulle liian haastavaa.

"Tuloksesi: 10 / 10
      Vautsi, sinäpä se osaat!

Loistava suoritus! Ansaitsisit runsaan ja komean kukkapuskan tästä hyvästä. Puutarhatietämyksesi ei hevillä nuupahda!

Kiva kukkavisa. Kiitos! 😊

• Todella hyvä tulos! Loistavaa.

• Anonyymi

Tulos 0 oikein no ehkä tiedän mikä on punaruusu tai hajusta ja näöstä mikä on hyasintti tai voikukka tai ainakin luulen tietäväni

• Nyt pomppas! Eipä ole ennen tullut tuollaista tulosta. No, kerta se on ensimmäinenkin.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nurmossa kuoli 2 Lasta..

Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .
      Seinäjoki
      144
      8199
    2. Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!

Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde
      Suomalaiset julkkikset
      43
      2201
    3. Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena

Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja
      Maailman menoa
      26
      2092
    4. Miten meinasit

Suhtautua minuun kun taas kohdataan?
      Ikävä
      95
      1708
    5. Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle

Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että
      Maailman menoa
      181
      1647
    6. Et olisi piilossa enää

Vaan tulisit esiin.
      Ikävä
      30
      1217
    7. Tunnekylmä olet

En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p
      Ikävä
      107
      1081
    8. Taisit sä sit kuiteski

Vihjata hieman ettei se kaikki ollutkaan totta ❤️ mutta silti sanoit kyllä vielä uudelleen sen myöhemmin 😔 ei tässä oik
      Ikävä
      5
      1009
    9. Oletko miten

Valmis läheisyyteen?
      Ikävä
      53
      995
    10. Odotathan nainen jälleenkohtaamistamme

Tiedät tunteeni, ne eivät sammu johtuen ihanuudestasi. Haluan tuntea ihanan kehosi kosketuksen ja sen aikaansaamaan väri
      Ikävä
      28
      860
    Aihe