Keväinen puutarhavisa.

Kevät ja alkukesä ovat puutarhurille vilkasta aikaa, kun kukkia istutetaan ja siemeniä laitetaan multaan. Innokkaimmat saattavat aloittaa kukkien idättämisen ja taimien kasvattamisen jo kevättalvella sisätiloissa tai lämmitetyissä kasvihuoneissa. Ja kukkasipulithan laitetaan multaan yleensä jo syksyllä.

Tässä testissä näet kymmenen kuvaa, joista sinun pitäisi yrittää tunnistaa pihojen ja parvekkeiden suosikkikukkia. Millainen tietäjä olet? Testaa ja katso tulos.

Testin vaikeustaso: omasta mielestä helppo, mutta jokainen saa sen päättää itse.

Oma tulos: 10/10.

https://www.is.fi/menaiset/vapaalla/art-2000009558267.html

38

204

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ei tuo paha ollut, vaikken koristekasvipuutarhuri olekaan. Tiesin ne mitkä piti ja loput.... no vattu vie, arvasin taas väärin 😂

      Tuloksesi: 7 / 10
      Ihan kelpo suoritus, mutta petrattavaa löytyy!

      Ei huonompi suoritus! Tunnistat yleisimmät puutarhakukat leikiten, mutta aivan priimaa tietämyksesi ei vielä ole. Vaikuttaisi kuitenkin siltä, että puutarhakonkaruuden siemenet ovat jo kylvetty sinuun – on aika houkutella piilevä loisto esiin!

      • No niin, ei sitten muuta kuin puutarhahommia opettelemaan =D Hyvä tulos =)


      • Norppa83 kirjoitti:

        No niin, ei sitten muuta kuin puutarhahommia opettelemaan =D Hyvä tulos =)

        Tack ska du har! 😁
        Taidan kyllä pysyä tolla hyötypuutarhurien osastolla, mulle luontaisempi 😉


      • randombypasser kirjoitti:

        Tack ska du har! 😁
        Taidan kyllä pysyä tolla hyötypuutarhurien osastolla, mulle luontaisempi 😉

        Vihannekset ja yrtit siis?


      • Norppa83 kirjoitti:

        Vihannekset ja yrtit siis?

        Esimerkiksi niitä. Hyötypensaat ja -puut, puut ylipäänsä ja niin edelleen. Sanotaan vaikka niin, että jokseenkin kaikki muu kuin koristekasvit 😂


      • randombypasser kirjoitti:

        Esimerkiksi niitä. Hyötypensaat ja -puut, puut ylipäänsä ja niin edelleen. Sanotaan vaikka niin, että jokseenkin kaikki muu kuin koristekasvit 😂

        Rikkaruohotkin? =D


      • Norppa83 kirjoitti:

        Rikkaruohotkin? =D

        Etenkin ne! Niissä olen pirun taitava 🤣


      • randombypasser kirjoitti:

        Etenkin ne! Niissä olen pirun taitava 🤣

        No sullahan on sitten oikein kukoistava ja rehevä puutarha =D


      • Norppa83 kirjoitti:

        No sullahan on sitten oikein kukoistava ja rehevä puutarha =D

        Todellakin! Tosin se kaipais paria kausityöntekijää rikkaruohojen kitkentään 😂


      • randombypasser kirjoitti:

        Todellakin! Tosin se kaipais paria kausityöntekijää rikkaruohojen kitkentään 😂

        Mutta jos rikkaruohot kitkee, niin eihän sulla sitten enää ole rehevä puutarha =D


      • Norppa83 kirjoitti:

        Mutta jos rikkaruohot kitkee, niin eihän sulla sitten enää ole rehevä puutarha =D

        Voi on se, liiankin. Mutta sitten apurit voi siirtyä ruohonleikkurin ja viikatteen pariin, ja jahka niistä suoriutuvat, voivat tehdä pikkasen puuhommia ja sitten niitä rikkaruohoja taas piisaa 😂


      • Anonyymi

        🍒🍒🍒🍒🍒🍒🍒🍒🍒🍒

        🔞 ­­­N­­­y­­m­­­f­o­­m­­­a­­­a­­­n­­i -> https://ye.pe/finngirl21#17846729Z

        🔞❤️💋❤️💋❤️🔞💋❤️💋❤️💋🔞


    • Anonyymi

      pääsee kuuluteluun, joo sinua ei syytetä mistään et ole tehtyhnyt rikoksia, minä oeln KRP rikoskomisario, tämä on Suojelupoliizin porukkaata tämä kaverini...

    • Anonyymi

      Tuloksesi: 10 / 10
      Vautsi, sinäpä se osaat!

      Todellakin vautsi, luulin etten saa kuin pari oikein.

      - Sheena

      • Tosi hyvä tulos!


    • Anonyymi

      Tuloksesi: 10 / 10 ..."Vautsi, sinäpä se osaat!"
      Yleisesti tunnettuja kesäkukkia, todella helppo.

      Niistä idätetyistä kesäkukista; mulla on mustanmerenruusut jo muutaman sentin pituisia. 2 purkkia kumpaistakin, sinisenä sekä punaisena. Vuoden päästä mulla on "käpyjä" jo niin paljon, ett voin surutta luovuttaa seuraavallekin kasvattajalle muutaman kävyn, joista kasvattaa omat kasvinsa.
      Kävyt talvehtivat syksystä - maaliskuuhun asti, silloin istutin ne uuteen multaan
      ja nyt ne ovat jo kasvuvauhdissaan. Kesäkuussa ehkä jo kukkivatkin.
      trollikka

      • Täällähän noita kaikki oikein saanneita on useita. Hienoa työtä!


    • 6/10 ei oo ihan mun juttu puutarhakukkaset mutta ihan ok tulos olishan se parempikin voinut olla.🙂.

      • Kelpaa tuostakin iloita.


      • Norppa83 kirjoitti:

        Kelpaa tuostakin iloita.

        No joo mikä ettei.🙂.


    • Anonyymi

      minä mietin tuota yhtä autopeliä... customixe car eli mitä tarviytisin lisää autoon...

    • Anonyymi

      Tuloksesi: 6 / 10
      Ihan kelpo suoritus, mutta petrattavaa löytyy!

      Minua ei paljon kukat kiinnosta, kun niitä ei voi edes syödä. Jos jotain viljelen, niin vihanneksia sun muita hyötykasveja!

      T. Lidl-mies

      • Anonyymi

        Montaakin kukkasta toki voi syödä, kunhan tuntee ne syötävät kukkaset. Ja tuntemattomia ei pidä syödä, huonolla tuurilla ne ovat kovin myrkyllisiä. Exodus; kuolema seurauksena!

        Syötäväksi kelpaavia ovat; orvokki, päivänkakkara, apilat, siankärsämö, mesiangervonkukka.
        Salaatin ja täytekakun koristeluun olen käyttänyt edellä mainittuja; ovat myrkyttömiä!
        trollikka


      • Ihan kelpo suoritus =)


    • 10/10. Moni noista löytyy omastakin pihasta tulevana kesänä. Aika helppo oli 😊

      • Tosi hyvä tulos =)


    • Anonyymi

      7 vaan
      T: T

      • Jes!


    • Anonyymi

      Helppo oli 10/10.

    • Kiva testi, eikä ollut vaikea 👍😃

      Tuloksesi: 10 / 10
      Vautsi, sinäpä se osaat!
      Loistava suoritus! Ansaitsisit runsaan ja komean kukkapuskan tästä hyvästä. Puutarhatietämyksesi ei hevillä nuupahda!

      • Hyvä, hyvä =) Loistava suoritus.


    • 8/10

      Yllättävän hyvin. Minun puutarhassani on lupa kasvattaa vain puuvartisia kasvia, jotka sitten luonnollisesti saavat myös kukkia. Tarkoittaa siis omena-, kirsikka- ja luumupuita. Marjapensaat ja alppiruusut ovat rajatapauksia.

      Lupiinit saavat myös kukkia vapaasti ihan vaikka vaan pienen ihmisen kostona yhteiskunnalle!

      • Hyvä tulos =)


    • Täytyy myöntää, olen todella huono viherpeukalo. Tunnistan kukat kuvista ja tykkään kukista, mutta niiden hoitaminen ja hengissä pitäminen on minulle liian haastavaa.

      "Tuloksesi: 10 / 10
      Vautsi, sinäpä se osaat!

      Loistava suoritus! Ansaitsisit runsaan ja komean kukkapuskan tästä hyvästä. Puutarhatietämyksesi ei hevillä nuupahda!

      Kiva kukkavisa. Kiitos! 😊

      • Todella hyvä tulos! Loistavaa.


    • Anonyymi

      Tulos 0 oikein no ehkä tiedän mikä on punaruusu tai hajusta ja näöstä mikä on hyasintti tai voikukka tai ainakin luulen tietäväni

      • Nyt pomppas! Eipä ole ennen tullut tuollaista tulosta. No, kerta se on ensimmäinenkin.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 57-vuotiads muka liian vanha töihin?

      On tämä sairas maailma. Mihin yli 55-vuotiaat sitten muka enää kelpaavat? Hidasta itsemurhaa tekemään, kun eläkkeelle ei
      Maailman menoa
      325
      3847
    2. Haluatteko miellyttää kumppaninne silmää?

      Entä muita aisteja? Mitä olette valmiita tekemään sen eteen että kumppani näkisi teissä kunnioitettavan yksilön? Olette
      Sinkut
      274
      2206
    3. By the way, olet

      mielessäni. Olet minulle tärkeä, niin suunnattoman tärkeä. En kestäisi sitä jos sinulle tapahtuisi jotain. Surullani ei
      Ikävä
      111
      1535
    4. Onko kaivattunne suosittu?

      Onko teillä paljon kilpailijoita? Mies valitettavasti näyttää olevan paljonkin naisten suosiossa :(
      Ikävä
      94
      1390
    5. J-miehelle toivon

      Hyvää yötä. Voisiko nykyistä tilannetta uhmaten vielä pienintäkään toivetta olla, päästä kainaloosi joskus lepääämään.
      Ikävä
      85
      1383
    6. Täytyi haukkuu sut lyttyyn

      En haluu tuntee rakkautta sua kohtaan enää ja haluun unohtaa sut mut sit tulee kuiteki paha olo kun haluis vaan oikeesti
      Ikävä
      61
      1247
    7. Haluatko S

      vielä yrittää?
      Ikävä
      59
      1218
    8. Kylpyläsaaren Lomakylän kahvilaravintola

      Kävimme syömässä Kylpyläsaaressa. "Naudanliha burgeri" maksoi 18,90 euroa ja lisäksi limsa 4,50 euroa. Annoksen hinnaks
      Haapavesi
      49
      1058
    9. Onkohan sulla enää tunteita

      kun nähdään seuraavan kerran? Niin hyvä fiilis on ollut viime aikoina, että se on nyt pahin pelkoni. Oletkohan unohtanut
      Ikävä
      36
      1054
    10. Etkö ymmärrä että olen turhautunut

      kun ei etene. Auttaisit rakas vai onko kaikki vain kuvitelmiani omassa päässäni?
      Ikävä
      66
      942
    Aihe